0
back
 

diskuze k tématu: Octavia I 1.9TDi nebo Octavia II 2.0TDi - kterou vybrat?

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 11:01, rada
Pro Arnolda: Takoví lidé, o kterých tu píšete jsou zlatý důl a tajným přáním všech autorizovaných servisů. Nestarají se, co se vyměňuje a proč, ale jen platí. Mimoto jsou to opravdu částky z říše snů. Člověk, který nerozumí autům bude vždycky tratit, protože:
a) koupí nový auto, který je drahý
b) koupí ojetý auto a nechá se vyšťavit na opravách
Co se týče samotné volby mezi OI X OII a benzín X nafta? Naftu v osobním autě pro běžný rodinný nájezd kolem 20 t považuji za neopodstatněnou, stejně jako vyloženě nevhodnou pro městský provoz. Čili bych doporučil spíše motor 1.8 (pokud jde o městský provoz, tak by stačila i 1.6, kde na dálnici budete hold muset občas i zařadit 4-ku). A co se týče tvaru plechů, pokud se Vám Octavie líbí, nemá smysl vnucovat něco jiného, ale za 350 tisíc se dá pořídit spousta aut.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 11:02, rada
Jsem správce vozového parku kde mám na starosti 15 dvojkovejch octavií a dvě jedničkový... všechny jsou s motorizací 1.9TDI ...jedničkový 81KW dvojkový 77KW. A co se týče poruchovosti - naprosto bezproblémová auta u kterých nepoznáte jestli jedete v autě co má 30tis.km nebo v autě co má 160tis. km. Jedničková oktáva je prověřená bez žádných serpatiček a tím pádem na Vás zbytečně neblikne nějaká kontrolka, která chvilkově zanamenala menší napětí a proto už svítí celou dobu, dokud nedojedete do servisu aby Vám vymazali pamět závad. Ale už je celkově zastaralejší a odhlučnění interiéru už také není to právé ořechové...Dvojková je na tom daleko líp jak už vzhledem, tak chováním při jízdě, odhlučněním - prostě je o kus dál než jedničková. co bych vytkl dvojkové tak to je tvrdej chod motoru, kde si musíš chvilku zvyknout na rozjezdy, protože ty nejsou tak sametový jak u I. Jinak co se týče motorizaci 2.0TDI- tak tu mám vyzkoušenou taky, jak v octavii tak v superbu, ale dle mého osobního názoru tento motor postrádá tah z nejnižších otáček tzn. TAm kde s 1.9 sešlapnete na podlahu vystřelíte vpřed...u 2.0 sešlápnete a musíte chvilenku počkat aby vás ten zátah v zápětí doslova katapultoval vpřed!!! Osobně bych volil Octavii II 1.9TDI
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 11:13, rada
souhlas,ty starší diesely od VW jsou opravdu super jen na spotřebu,ale ten hnusnej hluk a vibrace při všech jízdních režimech za to nestojí.Uvažoval bych o 1,8T,resp. 1,8TSI, vynikající tiché a úsporné motory-úsporné pokud chcete,klidně si připlatím 3l benzínu,ale to zrychlení a projev motoru za to stojí.Pokud nic jiného než diesel neberete tak O2 by byla lepší volbou,do 350tis se opravdu dá sehnat dobrý kousek,včera nám na výkup přijela O2 2004 2,0TDI ELEGANCE s 38tkm za 300tis,chce to ale štěstí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 13:01, rada
Pro Jiřího: přiznávám, že máte pravdu. Protože mám dnes volno tak jsem se zastavil v autor. servise Škoda. Je to kousek. Ptal jsem se na ten dvouhmoťák komplet se spojkou. Na tu oktu I s tím RV stojí teď 23700,- Kč s DPH, včetně spojky. Také jsem se tam ptal zda je možné ho pořídit za těch 60 t. Kč. Říkal, že je to klidně možné. Jedná se zřejmně o nákup ležáku, který byl pořízen v době vysokého kurzu Eura. Pochopitelně s notnou přirážkou, protože zákazník pravděpodobně požadoval opravu ten den. Takže mu nákupčí spojku někde sehnal, aby se nemuselo čekat. Protože tyto díly malé servisy běžně nemají skladem. No a potom, když mu oznámili cenu, tak z toho vycouval. To víte 2x přirazit až 40%, to už je pálka. No a také cesta pro díl. Takže tam mají ležák, kterého se potřebují zbavit. Tyto díly se prý mění pouze na opravdových ojetinách. Soukromník nekoupí. Takže se zkouší organizace, která by naletěla. Docela logické, že? Toť vše.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 14:07, rada
pro PEPU!-nevi m proc by to nebylo mozny ,aby auto ktery ma naj.30tis bylo ve stejnym stavu jako auto,ktery ma 150tis.Sam sem toho byl svedkem a je to mozny.Kdo se umi chovat,tak ma slusny auto porad.Jinak bych volil za ty penize,asi e slusnejci vybavou,coz O1 bude daleko lepsi.1.9 96kw nebo 1.8t.ty 1.6 stoji za hovno,tak mu neradte,aby kupoval takovou vydechlinu.auta sou to pekny.Zdarec.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 14:26, rada
to Denis3: ale já nikde netvrdím,že to není možné!Nebo vidíš něco jiného?Já jsem taky viděl takový auta,je to jak říkáš,když se někdo stará je to možné.V tomhle konkrétním případě,ale tvrdí,že má na starost 15x O2 tedy firemní flotilu předpokládám a asi všichni víme jak se jezdí s firemním autem,které není naše.Silně pochybuju o tom,že mají 15 řidičů (možná víc?),kterým jde o super stav aut,který jim přidělily a jezdí s nimy opatrně!U nás ve firmě jezdí s auty každej kdo má ruce a nohy a ranní start se studeným motorem a jednička až do omezovače je standardní rozjedz pro ty voly.Proto mám tenhle postoj,viz níže.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 16:21, rada
kup fabiu 1.9 sdi.to ti bude uplne stacit a za zbytek vem nakou poradnou masinu,to bude nej.sam mam rozbitou octavu 1.9 tdi 81kw a stoji to za kokot.kupuju taky sdi a hondu 600rr.ver mi,spotrebe krasna a rychlost si uzijes na masine.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 16:56, rada
Zdravím, pokud máš tu možnost, tak jdi rozhodně do 2.0tdi. Já jsem ji před měsícem prodával a najel jsem s ní krásných 30 000 a bez jediné závady...spotřeba byla kolem 6l/100km. Ano se zvýšenou spotřebou oleje můžeš počítat, dolejval jsem 0,5l po 7 000km..ale musíš brát na vědomí že jsem to auto měl nové. S tím uspávaní vstříků...občas to chce protáhnout do 4000 ))Také je to 6-kvalt a to je značná výhoda..nevím co bych ti k tomu ještě řekl.. rozhodně to chce aspon 205/55 r16 a zimáky taky r16.. to auto se s r15 195/65 prostě nekamarádí...prodával jsem si z jednoho jediného důvodu. měl jsem sedana a potřeboval jsem prostorné combi, tak jsem si pořídil passata B7 2.0tdi 125kw.. a tam jedzím kolem 7l/100....rozhodně jdi do 2.0tdi.. z 1.9 budeš nešťastnej!!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 17:52, rada
Mikes: Mimo misu jsi tak maximálně ty.O Fordech toho vím docela dost, jak z vlastních zkušeností, tak ze skušeností kolegů, kteří ve Fordech jezdí a nechtějí se jich zbavovat a už vůbec ne je měnit za nějakou nepovedenou o......1nebo 2 . Nepsal jsem o 2,tdi, ale 1,9tdi,pokud umíš číst, i když s tím výfukem - no moc bych se nepřeceňoval být tebou.O těch motorech asi také nic nevíš, když tady plácáš kraviny ,jednou píšeš, že motory nestartuji, pak zase, že padají do nouzáků, jak může padnout motor do nouzáku, když nenastartuje jak tvrdíš.Nepřipadá ti to podivné? O těch Fordích fórech tím tuplem nic nevíš,jen se tady naparuješ, že jednomu Fordu z tisíce spadnul motor do nouzového režimu.Proč asi ,ale to, že O.... mají neustálé stahovačky ohledně motorů, to asi nevíš, nebo nechceš vědět.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 20:21, rada
Máme doma OII 2.0 TDI s najetými 70 000 a docela rádi se jí ted zbavíme, jde hlavně o motor, který si v klid bere 1l oleje na 5000 km, dle servisu to je norma..Auto jinak není nijak špatné, zpracování, materiály a prostornost výborné...Motoricky to ale stojí za starou bačkoru
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 21:10, rada
Já nevim, co tady všichni kritizujete hlučnost dieselových motorů. U nás je to prostě tak, že motoristický národ je rozdělen na lidi co preferují naftu a lidi co preferují benzin. Když sleduji různé diskuse, je jasně vidět, že lidi preferující benzín strašně a slepě kritizují vše co je s naftou spojené, tzn. hluk, vibrace, smrad atd. Naopak lidé preferující naftu se nijak neprojevují. Prostě, někdo chce ušetřit, koupí si naftové auto.Tak to všichni nekritizujte.Já nevim o žádné automobilce která by vyvinula naftový motor tišší než benzinový, s menšími vibracemi atd, to k naftě prostě patří a většině lidí to nevadí. Já osobně si myslim že dvojková octavka v naftovém provedení je super volba.Dvoulitr jezdí kolem 6litrů, ta 1,9 také, a svezení v obou je dle mého názoru naprosto v pořádku.Seděli jste někdy v Nissan X-trail nebo Ford S-max, C-max,Galaxy v naftové verzi? To je mnohem hlučnější než dvoulitrová octavka, navíc, když to auto týden stojí a nastartujete ho, tak se leknete že Vám motor vyběhne na silnici. A to upozorňuji že konkrétně S-max stojí mnohem víc než octavka. Když si pán koupí 1,6, v životě se do té spotřeby nevejde, s autem se ani nesveze, tdi jede mnohem líp. A "odborníci" kteří zde doporučují 1,8FSi, vy jste uplně vedle. Pán chce koupit auto do 350.000,- a já myslím že tento motor je v nabídce tak krátkou dobu, že v této cenové relaci to prostě nelze sehnat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 21:16, rada
pro Pavla: dělal jsem v autorizovaném servisu Škoda. O žádných svolávačkách na motory fakt nevím, jestli máš lepší informace, pouč mě a snaž se být konkrétní prosím. Vím, že se sem tam na záruku měnili setrváky. Občas u dvoulitra odešlo v záruce turbo, ale většinou to bylo evidentně špatným zacházením, nezřídka bylo auto načipované. Zato vím o Fordech. I když ty nové naftové motory vychvalují kde můžou, vstřiky tam odcházejí mnohem častěji než u octavek, ve sto tisících mají ty motory takové zvuky, že se to nedá poslouchat. A pořizovací ceny náhradních fordáckých dílů? dle mého názoru oproti koncernovým o cca 50% vyšší ceny.
Teď mě oprav jestli se mýlím.
Tchán si koupil S-max Titanium, 1,8TDCi, stál ho milion.Upozorňuju tě, že ačkoliv nepopírám, že v tom bylo super svezení, tak celkové zpracování interieru a zvuk motoru hlavně za studena, je na mnohem ale mnohem nižší úrovni než u jakékoliv octavky. Zrovna teď tady o tom někdo psal, a mne nezbývá než souhlasit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 21:25, rada
pane Arnold: už dost prosím. Jestli Vám Vaše odpověď připadá logická, tak se na mě nezlobte, ale jste ztracený případ. Jdete do servisu, zeptat se, kolik stojí spojka. Oni Vám řeknou že 23700,- Vy se zeptáte jestli se dá koupit za 60tis, a oni Vám řeknou že ano. Kdyby to bylo kursem eura, předpokládejme, že dnes stojí spojka 1tis eur, a kurs je 24. Kdy byl kurs za euro 50 nebo 60 korun prosím Vás? I kdyby pro spojku někam jeli a sháněli ji na rychlo, tak se na tuhle cenu prostě nemůžou dostat. Navíc, v dnešní době jsou všechny, ale opravdu všechny tyto díly na jakékoliv prodejně do 24hodin,zvláště pokud se jedná o takto běžné spotřební zboží. Kam by pro ten díl jezdili prosím Vás. Prostě jste tady psal zjevné nesmysly, hezké je, že už tomu sám přestáváte věřit, smutné je, že se ještě pokoušíte nás přesvědčit že je to možné. Nevím kolik Vám je, ale předpokládám že máte řidičák, tudíž jste plnoletý a svéprávný, takže takovémuto blábolu přeci nemůžete věřit.
Ještě se prosím stavte u Forda, a zeptejte se jestli může stát výměna tlumičů a částí výfuku (předpokládám že se stopro neměnil celý-to se nestává nikdy) může stát 44tis. Kdyby Vám řekli že to normálně stojí 30, ale dá se za to zaplatit i 44, tak už to sem prosím nepište.
Ještě bych připomněl že u Octavky jste psal o opravě náprav a výměně brzd, což všechno i s tou spojkou stálo 150tis, docela by mne tedy zajímalo kolik stály ty brzdy a nápravy?možná by stálo za to se v té škodovce ještě zeptat, protože tato částka je ještě nesmyslnější než ta za tu spojku.
Přeji hezký večer, a nenaleťte každému.
PS: vás by si jako zákazníka asi přál každý servis
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 21:38, rada
já si jen dovolím jeden poznatek. Z těchto stránek se stává něco hrozného. Absolutně postrádají objektivitu, což je zapříčiněno vyhraněným zájmem zdejších odborníků, který podporuje pár dopisovatelů (evidentně se jedná stále o tytéž lidi). Jakmile se někdo ptá na japonské auto, nebo francouzské, je počet příspěvků velmi nízký. Jakmile se objeví v hodnocení koncernový vůz (škoda,VW,Audi), je zle. Vše je špatné, ošklivé, drahé, nebezpečné atd. Už toho prosím nechte. Je Vás pár, a je z Vás cítit zaslepená nenávist ke každému kdo si něco podobného koupí. Podle mě je to každého věc. Škodovce neustále rostou prodeje, VW také, tak asi nebudou vyrábět špatná auta. Nejčastější firemní služebák? Škodovka! Chcete nám říct, že většina lidí, kteří si koupí auto jsou blbci, a že management firem, který se většinou snaží ušetřit co se dá, si kupuje drahá a špatná auta?Možná mi namítnete že jsem zasraný škodovkář. Předem říkám, ano, celý život mám škodovky, od první Octavky až do teď, a jsem maximálně spokojen, jak se spolehlivostí, tak s prodejností, tak se svezenim. Ale proto ještě nebudu hanět někoho kdo si koupí třeba peugeota nebo cokoliv jiného. Zajímavé je, že antiškodovkáři jsou prostě všude vidět nebo slyšet, ačkoliv jich je mnohem méně než stoupenců značky. I to leccos vypovídá o jejich inteligenci.
Ted´abych pánovi odpověděl na otázku:mám dvojkovou octavku, dvoulitr tdi a paní má golf5 1,9 tdi. V obouch super svezení, nízká spotřeba, spolehlivé vozy, levný a dostupný servis včetně dílů, vřele doporučuji. Co se týče motorizace, svezte se v obouch, a uvidíte jestli se vám bude chtít si něco připlatit a koupit dvoulitr nebo vám postačí 1,9. S oběma motory budete určitě spokojen.
Pro pána kterému vadí dolévání oleje do motoru: Porsche Cayenne spotřebuje litr oleje na tisíc km, a je to normální. Proto mi půl litr na 7tis km nepřijde nijak drastický, u koncernových aut to tak bylo, i když ne u každého.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 21:42, rada
pro Toma: jakou dvoulitrovou Octavku si vykoupil za 3sta prosímtě?Navíc s takhle nízkým stavem km? Buďto si musel mít obrovskou kliku, nebo to auto muselo bejt zmuchlaný jak papír od sekané, nebo v tom musel být jiný problém. Neznám přesně výbavu, ale dnes takovéto auto stojí pořád k 700tis, pokud se jedná o limuzínu,kombik ještě o něco víc. Jestli někdo prodává takovéto auto, navíc s jen 38tis km najeto, tak musí být blázen,nebo v tom je nějaký zádrhel.Okamžitě by dostal minimálně o 50tis víc, a to jsem dost při zemi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 22:39, rada
Ahoj, jsem majitel Octavie s motorem 2.0 TDI s automatickou převodovkou DSG a nemůžu si stěžovat na nic, jen motor je někdy trošku hlučnější ve vysokých otáčkách. Při dodržování rychlostí není problém držet spotřebu pod 5 litrů. V dneší době kdy je každou chvili na cestě nějaká kolona, si už nedovedu představit auto bez automatické převodovky!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 22:41, rada
zajímalo by mne co je na tom 2,0 pd lepší než 1,9tdi(pd).1,9tdi 81,85kw je zatím nejlepší motor co byl vyroben- cena vs.spotřeba vs.pruchovost prostě super. oproti 2,0 kde praskají hlavy je tam dražší rozvod (nebot je to dvouvačka a taky to více žere,nebot má větší výkon to je snad všem jasné.takže jednoznačně 1,9 s čistou hlavou jde přeci o minimalizaci nákladů a ne do auta pořád sypat a čiptunit za každou cenu(k tomu ještě větší trysky větší turba ,upravené písty atd..)a stejně vám to tu prdel doveze kamkoliv,navíc při tom co se na cestách děje těch 81kw naprosto stačí.(mimochodem nejsem nadržený na německé vozy jsem jen mechanik.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 23:24, rada
ja sem myslel,ze tady de o srovnani octavii a ne nakych fordu,täk je sem prosim nemotejte,kdyby chtel forda,tak napise,at mu poradite s fordama,ale jedna se o OCTAVIE!!!!!!!!!!!!! Tak si ty fordy nechte.Ber O2,jestli sezenes peknou za ty pennize a nezaobirej se nakou spotreboui oleje.Je to motor a a ten ma olej rad,kazdej zere.Neznam nikoho z okoli kdo by mel naky problemy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.07.2008 00:17, rada
Petr opet: Jo myslím to vážně. Vzhledově O1 beru, volant beru ale motor a směrová stabilita katastrofa. Kombík, nafta 66kw, standartní pneu, rok výroby nevím, nebylo to moje. Nad 120 je třeba volant držet obouma rukama aby to v pruhu nezametalo sem a tam. Vyloženě jsem se hrozil že obrousím svodila nebo ohrozím někoho v pravém pruhu. Ten krátký rozvor + těžší motor před PN + zadek chytající boční větry = hrůza. Byť na parkovišti rejd úžasný. Světla slepé jak patrona. Motor kapitola sama pro sebe. Křivka výkonu (tvar, charakteristika) celkem podle očekávání. Byť ta verze 96 kw by rozhodně nepoškodila, ale co už. Slabší auto bych přežil. Ale ty zvuky!!! DRDRDRDRDR rezonovalo celé auto snad i s plombama celou cestu ve všech otáčkách i rychlostech. Do toho ještě chrocht a svist jak si co chvíli turbo odfrklo. Jsem se ve městě až styděl řadit, protože jsem měl strach že se chodci z chodníků budou otáčet. To se přiznám že jsem se potil. Na D1 max 160, do stopání vždycky okolo 120 (prázdné auto) , víc to nechtělo ani prd. Tolik mé dojmy. Njn 1.8T musí být výrazně lepší motor to beru. Kdybych měl nějaký vybrat tak asi jeho no. Tachometrových 240 no i kdyby, ale s jakým pocitem, kaskadér a smrt v očích. Něco jak na horském kole z kopce 60-70, taky jsem zažil, jo jde to, ale už nikdy více. Ale je to subjektivní, když jste spokojen tak vaše věc. Každý naštěstí můžem jezdit v čem chceme, hezký den.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.07.2008 00:27, rada
To Pavel: Nějak se ti motají různé informace páté přes deváté v hlavě: 1. ve svém příspěvku jsi nikde nepsal, že srovnáváš dynamiku s 1.9TDi, takže lžeš. A 2.0TDi se do výfuku s 1.6TDCi dívat budeš, to si buď jistý.
2. Já nikde nepsal že motor který nenastartuje padne do nouzáku :o))) Asi jsi nepochopil, že se jedná o různé story. Vzhledem k tomu, že jsi "expert" na Fordy by jsi taky mohl vědět, že 1.6TDCi se do Mondea nemontovaly, takže těžko mohlo jít o ten samý motor. Pro nechápavého - 1.6TDCi špatně startují v mrazech (možná je úplně všechny, ale pro kupujícího to dost podstatná informace je). Zkušenost s Mondeem je jiný případ, capito? Příště čti pomaleji a pořádně. 3. O stahovačkách, o kterých nikdo nic neví (asi jsi jediný), už se tady vyjádřil někdo jiný. Častěji odcházející vstřiky Fordu u 1.6TDCi zmínil taky už za mě, na ně jsem minule zapomněl. Pokud ti tvuj Focus slouzi, bud rad...
respond
  1 2 3 4 ... 11


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.