0
back
 

diskuze k tématu: Octavia I 1.9TDi nebo Octavia II 2.0TDi - kterou vybrat?

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 13:52, rada
Já bych první generaci Octavie snad raději úplně vynechal. Málo místa, mizerný podvozek (ne že by byl tak špatný, ale dlouhé převisy a měkčí ladění dělá své). To raději Fabii kombi. Druhá generace octavie je zase pořádně drahá. V první generaci Vám začne po čase všechno harašit, ohlupují se různé dekory v interiéru, auto je mizerně odhlučněné od podvozku. V tom všem udělala Octavia2 velký kus dopředu. Pokud chcete méně investovat (protože OC.2 Vás vyjde bezmála na 350-400t.)¨a trváte na škodovce nejlepší volbu vidím Fabku 1.9 TDi nebo 2.0 benzin combi (ještě 1.4 16V 55kw, 74kW ne, hodně točí). 2.0 sice má 5rychlostí, ale při 130 točí motor asi jen 3300. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, lepší je i odhlučnění. Pouze kufr o něco menší, zato stejně místa vzadu a vůz je agilnější. Kdyby Vás ta Škodovácká touha přešla, ideální rodinný vůz je např. BMW E46 320d (110kW, starší 100kW je obdoba TDi), popř. 330d kombi. Jízdně, agilně a zároveň i komfortem je asi to nejlepší, co můžete do 350t. mít.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 13:56, rada
Dvoulitru bych se vyhnul. Jede sice opravdu pěkně, ale poslední dobou se začínají ozývat nespokojení majitelé. 1.9 TDI naopak můžu doporučit z vlastní zkušenosti. Nesetkal jsem se s problémy typu turbo, váha, vstřikovače ani u Škody ani u Audi i když už mají za sebou celkem přes 300 000 km. Znám ale i lidi kteří problémy, hlavně s turbem, měli. Většinou si za to mohli sami. Holt je třeba turbo dochlazovat a VGT (81 kW +) je dobré jednou za čas pořádně protáhnout (aby nezatuhly lopatky). Já bych volil mezi těmito dvěmi možnostmi: Buď O I TDI 96 kw ( má 6 st. přev.), nebo O II 1.9 (77 kW) s DSG (taky 6 st a v koloně nebo ve městě je k nezaplacení) a nechat ji načipovat. S čipem mám jen dobré zkušenosti, sice byl dost drahý (řekl bych přehnaně) u jedné nejmenované firmy z Jeseníků, ale výsledek okamžitý (zdálo se mi že mi vyměnili motor za jiný, i když šlo jen o pár švábu z ŘJ) a žádný černý dým typický pro některé známé firmy se nekoná. Já osobně bych se spíš přiklonil k O II a čipnul ji. Jo, a ještě poznámka. Pokud byste si vybral O II a měla by filtr pevných částí, tak ruce pryč. Ekologické pozlátko za ty nervy nestojí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 15:29, rada
Nedavno jsem resil taky to dilema (pro Fordisty, i Focus 1.6 byl v uvaze, ale jak jsem cetl o tom ze ten motor v zime nestartuje, rek jsem ne), nakonec O2 1.9TDi 77kW hlavne diky udajne lepsi spolehlivosti nez 2.0TDi. 1.9TDi se mi zdala za jizdy i tissi nez 2.0TDi (2.0 tak nejak dunela). Do O1 bych nesel, mel jsem VW Bora 74kW 1.9TDI, motor celkem slusny, ale podvozek zadna slava, a to je udajne lepe naladeny nez u O1. O2 jede proti tomu jako po kolejich. Navic prostor vzadu je fakt hodne skromny u uvedene starsi platformy. 6kvalt bych moc neresil, DSG by bylo fajn ale za ty penize je to trochu drahe. Navic je drazsi i udrzba prevodovky pokud vim.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 18:49, rada
mám škodu octavii 2.0TDi před tím jsem měl 1.9TDi. ten kdo se chce slušně svézt tak dvoulitr vřele doporučuji. průměrná spotřeba kolem 6,5l na 100km. mám tuto octavii v automatu (tip tronic) a první svezení bylo skvělé. překvapilo mě jak to skvěle funguje. v této kombinaci je to velice povedené auto. teď jí zrovna prodávám za 350000kč, 72000km r.v. 2005. kdyby jste měl zájem tak volejte na 608 029 557. chci totiž zkusit Forda KUGU... ale opravdu vřele doporučuji. kvalitní svezení za velice slušnou spotřebu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 19:18, rada
Mikes, co to tady plácáš za nesmysly, moc čteš a samé kraviny nejspíš.Mám TDCI 1,6 už čtvrtý rok, najeto 150tis. Km a bez sebemenších problémů jak v zimě, tak v létě naprosta spokojenost. Před ním jsem měl Ford Mondeo , naprostá spokojenost.Na Fordy nedám dopustit, ono je to také v tom, v jakém stavu auto koupíš, a jak o něj pečuješ.Když si koupíš ojeté s nalítanými 500000km, tak asi budeš muset do motoru něco investovat, ale to budeš muset do kteréhokoli auta.A ještě malý detail, s O 1, 2 i s moji kubatůrou nemám sebemenší problém .Samozřejmě, nesmí být očipováná.Asi tak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 19:49, rada
Deshi - naprostý souhlas od r.v.2003 v pohodě - vlastní zkušenost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 21:08, rada
mam 2.0TDI 103kW s DPF a manualem, ale v audine, najeto 70k. Prumerna spotreba 6.5l/100 a zatim je absolutne bez problemu. Olej jsem jeste nikdy dolevat nemusel. Vymeny probihaly zatim pravidelne po 19000 km. 3-4 dalsi kolegove maji stejnou konfiguraci a take dosud bez problemu. radil bych neposlouchat takove kecy, ze slysel jsem ze motor stoji za hovno ... osobni zkusenost je dulezitejsi. Je ale potreba davat pozor na rok vyroby. Prvni tri roky motoru na trhu byly "doladovaci" a tenkrat opravdu praskaly hlavy. Ja jsem se ridil podle statistiky a od roku 2005 bylo tech problemu s motorem minimalni mnozstvi. proto jsem do nej taky sel...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 21:18, rada
Tak jsem minulý týden potkal dávného známého. Auta používá služební. Stál u Focuse, na kterém bylo na první pohled znát, že byl velmi intenzivně používán. Před tím měl Octavii I 1,9 TDI 66kW. Staral se o ni, viděl se v ni, šetřil ji, protože si ji chtěl odkoupit. Opravy: spotřebák a ta něšťastná váha. Vypadala stále jako nová. Ptám se? Copak měnil jste? On říká. Ale vyměnil se mi podšéf a ten nechtěl jezdit v takové sedřené pasti po předchůdci, tak mi sebrali moje auto, protože bylo nejzachovalejší. Říkám, no to teda pěkně naštve co? Odpovídá: teď už ani ne. On ten novej, první co udělal, tak nějak dal spojce zabrat a protože už měla okta 165000 km, tak šla na kompletní servis. Vyměnily na brzdách co se dalo, dále, váhu vzduchu, vstřiky, tu spojku a jiné na závěsech kol. Stálo to prý vše148000,- Kč. Také prý byl špatný dvouhmotový setrvačník. Za ten chtěli 62000,- Kč. Tak sehnali někde náhražku za 22000,- Kč. Jinak by oprava přišla na 188000,- Kč. Takže já jsem svou opatrností a nevšední péčí udělal z auta vlastně vrak. To je co? Loni mělo technickou. Prošlo bez potíží. Auto bylo staré 4 roky. Kilometry pravé. Na konec dodal. Ani se mi nechce věřit, že to jsou takové krámy. Sice řadu věcí bych si nechal udělat jinde a jinak, takže by to vyšlo levněji. Ale nějak jsem vystřízlivěl z ojetin. Před tím měl Opel Astra, kterého mu firma vyměnila po 6 létech s 240000 km. Proč měnit auta v tak dobrém stavu, že? Takže poptavateli přeji ve výběru opravdu šťastnou ruku. A nejdříve, aby si sjel s málo používaným. To pro porovnání. Z vlastních zkušeností říkám, že se to vyplatí. Ochotného člověka vždy najdete.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 21:21, rada
Určitě bych se nebál ani jednoho z motorů u dvojkových octavek. O těch jedničkových už toho bylo napsáno tolik, že myslím nemá cenu něco dodávat, já osobně na ně nedám dopustit. Motor 1,9 tdi u dvojkové řady je určitě o něco spolehlivější než dvoulitr, ale ani s ním to není nijak hrozné, vynahradí Vám to zase lepší svezení a nižší spotřeba, navíc ten šestý rychlostní stupen je tam opravdu třeba. Sám se divím některým názorům zde prezentovaným, např. pán který udává spotřebu u octavky 1,6 benzin na 7,5 litrech. To jste jezdil celý život mimo město a 90km/h ne? Po městě se totiž normálně s tímto motorem nevejdete pod 8,5 litrů a se zapnutou klimou i na víc, na dálku když to budete honit, tak bych věřil těm 7-8.U dvoulitrů jsem se setkal už párkrát se závadou na turbu a jednou jsem řešil vstřik a párkrát škrticí klapku, není to nic dramatického a koneckonců každý motor má své slabiny.Navíc jak tady čtu o čipech atd, tak se ani nedivim, že ta turba těm lidem odcházejí, není se co divit když víc než polovička z nich neví, jak se k turbu chovat. O vstřicích je to to samé. Radši vezmou naftu o korunu levnější u pochybné pumpy, nebo jí koupěj v sudu a pak se diví.
Já osobě bych stopro koupil dvoulitr TDi, jen bych asi neřešil automat ale manuál. Ten automat se podle mě moc nepovedl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 21:26, rada
Octavii druhé řady, oba motory jsou dobré, je to o penězích. Nevím jestli sháníte kombi nebo limuzínu, ale obecně platí, že dvoulitry jsou dražší, to je jasné. Pokud sháníte dvoulitr, tak do 350 budete mít problém. I když v nabídce jsou, je třeba vybírat. Jsoutam velké rozdíly ve výbavách.Já osobně bych u auta za 350 koukal aby to mělo nějakou nadstandartní výbavu (PDC,senzory,digi klima, hezká jsou 17"-ti palcová alu.kola,výhřev sedaček bych chtěl asi určitě, o xenonech se nedá v této cenové relaci hovořit, ale jsou také super), servisní knihu atd. Myslím, že když budete mít tyto požadavky, tak u dvoulitra si budete muset malinko připlatit, ale i to se někdy vyplatí více.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 21:32, rada
pro Arnolda. Taky nesmíte vše "sežrat" Jen pro Vaši informaci, dvouhmot.setrvačník na Octavii TDi stojí v originále nějakých 20.000,- v autorizovaném servisu a bez slevy, včetně DPH. Nevim kdo a proč Vám nakukal cenu kolem 60.000,- ale evidentně je to nesmysl. Takže si dovedu představit i ceny ostatních dílů jak Vám je Váš známý nadiktoval.Osobně jsem nikdy neslyšel že by někdo u jedničkové octavky měnil vstřiky ve 160.000km.
Je otázkou, zda se nejednalo např. také o takový podvůdek, který se děje dnes a denně a sice ten, že na autě se provedou opravy které nejsou potřeba,nadhodnotí se, a ten zaměstnanec který služebák do opravy dá, dostane od autoservisu (který na těchto opravách nejvíc vydělá), slušnou provizi.Nic jiného mne nenapadá když vidím tu cenu za opravu. Vždyť i nový vstřik stojí dneska nějakých 10.000,-, váha vzduchu cca 2500,-, tak vůbec nevim jak jste se k tomuto číslu dostal. To by to auto nesmělo být snad vůbec pojízdné nebo co?Je to blbost, tak svou neinformovaností a naivitou nestrašte lidi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 21:40, rada
ještě pro Arnolda: i kdyby dělali k tomu obě přední nápravy, kompletní, včetně brzd, nedostanete se přes 100tis. Jak známo, Octavie první řady má nápravy velmi jednoduché, takže je to blbost.Tak amatérsky popsanou opravu jsem dlouho nečetl, nejhorší je, že tímto strašíte lidi,ačkoliv se vaše informace evidentně nezakládají n pravdě.Buďto vás někdo trošku balamutí, anebo jde prostě o kšeftíčky mezi servisem a zaměstnancem který s autem jezdil, v tomto případě nějaký šéfem jak píšete. Aby se do opravy dalo téměř 200tis, tak by to musela být nepojízdná hromada plechu, a to asi ve 160tis bude těžko, když navíc píšete, jak to auto vypadalo krásně.Jen pro vaši představu.Minulý týden jsem řešil spojku na VW Multivan T5 2,5TDi, myslím že ceny se dají srovnávat:kupoval jsem kompletní spojkovou sadu, tzn. lamelu,přítlačák a ložisko, a také ten dvouhm.setrvačník. Včetně práce jsem platil cca 30.000včetně DPH,nevím již přesně, ale přesto se pohybujeme v naprosto jiných sférách než uvádíte vy.Vstřik na stejný vůz jsem pořizoval přímo od firmy BOSCH za 7.000,- originál stojí 11.000,- Jste prostě na omylu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 22:30, rada
A ti lidé, kteří tady píší co za rok nacpali do auta, jsou také blbci? Také jenom za banality. Můj kolega co s Octavií II TDi 77 kW přejel výmol, ozvala se rána a motor byl bez tahu. Volal mi co má dělat? Řekl jsem mu aby to oznámil policii a sepsali protokol. To pro pojišťovnu. Ta oprava té maličkosti přišla v servisu Škoda Porsche na 76000,- Kč. To je také blbec a straší? Nedávno jsme museli dát do opravy Transita. Jenom něco na čerpadle a vstřiky, cena 39500,- Kč. Poté praskla vačka. Rarita. Oprava 38000,- Kč. Měníl se výfuk a tlumiče pérování 44000,-. Ta kraksna nás přišla za rok na 148000,-. Jenom opravy a servis. Takže vážení. Ty keci si nechte pro sebe. Jo a ten Focus TDCi se vstřiky Denso, které se museli vyměnit všechny 4 při 120 t.km, pro jeden vadný, tak stál 124000,- Kč. Sousedi odvedle mají Kango, ten Renault s 1,5 naftou. Nějak odjeli na dovolenou. Za měsíc se vrátili. Kango odtáhli do servisu a zaplatili 146000,- Kč za opravu motoru. Nějak jim zareznul. Jinak si sežeňte časopisy AUTO DIESEL. Od samého začátku. Tam se také dočtete, kolik stojí opravy těch ojetých lidovek. Já beru, že se to někdy dá nějak sflekovat, ale my, co jsme odkázáni na značkový servis, kde pracují pouze výměnáři dílů, to máme těžké. Víte to je kvůli záruce, protože si kupujeme nová auta. To na vysvětlenou, abych nebyl opět za blba. Třeba bude mít poptavatel kliku a sežene něco nesflekovaného.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 22:48, rada
Jednoznačně Octavia I. TDI nejlépe v provedení 81 kW. Je silnější než 66 kW a vyhybají se jí problémy ještě silnějších PD verzí (96 kW v Octavii). Spotřeba kolem 5-6 litrů je výtečná, přitom se dostane až na 200 km/h. 2,0 TDI nebrat, znám tři lidi v okolí, kteří tento motor vyprovodili na cestu poslední během prvního roku, dva z nich v Octavii II a jeden v Prassatu..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 23:11, rada
Zdarec,je to hodne tezky,ale za 350 bych koupil uplne jiny auto.firemni mam Oc2 2.0tdi a mam na ni nalitano kolem 150 tis,je uplne v pohode a lita jak satan.Stara ma Oc1 1.9tdi 96kw a ta lita rekl bych stejne,ma najeto kolem 100 tis a a uplne bez problemu(krom oderek co ji pridelila).za ty love koupis Oc1 96 kw v plny palbe,coz u Oc2 budes mit peknyho junuora.mel sem moznost jezdit i se slabsima 1.9 (66,81 kw) a to je slaboucky.Osobne mam BMW 530d a myslim ze za 350 sezenes dobrej kousek a budes v nem vypadat lip.spotreba kolem 8.5 litru,za to je to raketa a kdyz sek tomu umis chovat,tak je to moc spolehlivy auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.06.2008 23:25, rada
pro Arnolda. Váš další příspěvek mne jen přesvědčil o tom, že jste naprostý laik a naivka. Takové pojmy, jako "nějak jim zareznul motor", to snad nemůžete vůbec myslet vážně. Zaplatit za výměnu tlumičů a výfuku u Transita 44.000Kč, tím bych se snad vůbec nechlubil, to může s prominutím pouze hlupák.Váš příběh s přejetím výmolu a ránou mne také hodně pobavil. Za to přeci nemůže auto, ale řidič! A dále jste nespecifikoval, za co se ty peníze zaplatili. A nakonec perlička, jak se dělalo "něco na čerpadle a vstřiky". To jste jako přišel do servisu a oni Vám řekli "pane, dělali jsme něco na čerpadle a vstřiky, dejte nám 38500,-?".Jestli se čerpadlo repasovalo a vstřiky se měnili, pak to chápu a nepovažuji to za nenormální. Ale utvrzuje mne to v tom, že o autech nevíte lautr nic, a jen tak si vymýšlíte stylem: jedna paní povídala.
Také by možná bylo dobré sdělit, jaký nájezd km měl ten Transit o kterém hovoříte. Předpokládám, že jste ho koupil jako nový, a pokud vám jde o záruku, jak zde uvádíte, tak byste ho neměl mít déle než 2 roky. Poté ale nechápu proč jste ty opravy platil, když byl transit ještě v záruce. Pokud v záruce nebyl, proč jste jezdil do značkového servisu, když sám víte, že jinde opravíte auto stejně a levněji.
Podle mě tady mluvíte o něčem, čemu vůbec nerozumíte a z vašich příspěvků to jen čiší.
A nakonec: pán se tady ptal na názor lidí na dvojkovou řadu Octavky. Osobně vůbec nechápu jak mu při jeho výběru pomůžou vaše příběhy o zarezlém motoru na Kangoo vašich sousedů, o výfuku a tlumičích (dle ceny zřejmě ze zlata) a motoru na vašem transitu, o vstřikovačích na Focusu (ten asi patřil druhým sousedům-nebo se mýlím?).
Kupujete si nová auta, abyste ušetřil, uvádíte že kvůli záruce, a pak platíte takto nehorázné částky za opravy. Kde asi bude chyba pane?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 01:56, rada
O1 je obyčejné, směrově nestabilní auto, na dálnici jsem se v tom vyloženě bál. Ve stoupání mi to kde kdo nandal. Ve městě mě z projevu motoru vždy bolí hlava. Za 350 je to naprosto hnusné auto - dobytčák. Nesmrtelný motor a spolehlivost jsou jen řeči. Každý chválí to svoje. O II v naftě za ty prachy asi nebude žádné žrádlo, takže nejlepší bude O II 1.8 benzín nebo Mondeo 2.0
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 06:13, rada
Pavel: Ze by psali same kraviny uzivatele Fordu na Ford forech? A k tomu nestartovani se staveli stylem - to neni zavada, to je vlastnost, kdyz se na to ptal nejaky novy nestastnik. BTW ja zase znal jednoho co mel Mondeo a byl rad ze se ho zbavil, kazdy mesic min. 1x spadnul motor do nouzoveho rezimu, auto kupovane nove, zadnych 500 000km nebo 150 000km. S tim ze nemas problem s O1 O2, to te jenom slechti, pokud jsi tim ale myslel dynamiku, jsi trochu mimo misu, 2.0TDi se budes divat tak maximalne do vyfuku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 10:07, rada
to Fenix - to snad nemyslite vazne? Mel byste uvest v jakych rychlostech a s jakou motorizaci, at mame objektivni srovnani. Ja osobne mam 01 s legendarnim motorem audi 1.8 T 20V- na dalnici v Deutschlandu to jezdi tachometrovych 240, pravda, nad 170 startuje trosku adrenalin, ale da se dlouhodobe jet okolo 200 bez vetsich problemu... ve meste nic neslysim - do 3000 motor neslysite, je to jak elektromotor, nad 4000 zacina mit nadherny zvuk...je pravda, ze podvozek u O1 je jiz za zenitem, nicmene staci prezout na 16tky a auto se vyrazne zlepsi....jedinou negativni vlastnost ma tahle kombinace - zere to mezi 8-10 l v prumeru, neni problem s tim jet po meste za 12, mimo mesto okolo 6,5 pri rozumnem stylu....za ty cca 2l benzinu navic oproti TDI to dle meho nazoru ale stoji....pokud bych premyslel o nove octavii, urcite bych se rozhodoval mezi O2 1.8 TFSI nebo 01 1.8T20V (kvuli financim). Jinak je 02 jasne lepsi volbou....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.07.2008 10:38, rada
Škodovku rozhodně nekupovat. Možná to málokdo z ,, čecháčků " ví, ale ve skutečnosti nenabízí oproti konkurenci nic navíc, jen se za všechno mnohem víc platí, mnohem víc a to nemluvím o tvrdém podvozku a neuveřitelně nepříjemném akustickém projevu slavných VW dieslů. Zarytým škodovkářům s diesly radím: zkuste se jednou projet v dieslovém Citroenu, Renaultu, Toyotě, BMW....to je rozdíl, co? :) Já uvažoval taky o dieslu od koncernu VW, ale neumím si představit, že budu pořád poslouchat to protivné dunění a to v celém spektru otáček. Teď jezdím v Passatu 1,8T, oproti Oktavce to má pohodlnej podvozek, motor není skoro slyšet, spotřeba super a dynamika výborná. P.S. vyzkoušel jsem i Passat 1,9 TDi 96kw, slušnej traktor.
respond
  1 2 3 ... 11


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.