Tak snažíc se být "nezabedněna", jsem tomu chvilku věnovala a "problematiku" asi pochopila
Díky SADAMovi. TEN to totiž osvětlil a vysvětlil. Zatímco já mluvila o minulé generaci Passat a "jeho" motorech, vy jste o "pětiletku" dál v minulosti. Navíc jste v onom "manual" špatně přečetl typ konstrukce motoru R5 x V5!!!
Shodou okolností jsem na těchto stránkách (na jiném vláknu) popisovala kvality vozu Audi 80 a pětiválce (pravda benzínového, ale...). ANO řadové pětiválce (!!!) byly chloubou značky, a i když dnes jde již o vozy "důchodového" věku, respekt si stále zaslouží. Jinak to bylo s jejich nástupce V6 2.5 - to byl v první fázi propadák a i přes jisté zlepšení v průběhu doby (ve verzi 132 kW se prodával snad až do letošního roku v Škoda Superb), kvality a věhlasu "řadových" předchůdců zdaleka nedosahl (a ona citace z odborného časopisu, kterou jsem níže uvedla, jednoznačně "sedí").
Benzínové V5 (zmátlo mne vámi uváděné "V") snad raději nezmiňovat, odříznutý válec od V6 2.8 "vytvořil" motor - chudinku - myslím, že něco podobného se do sériové výroby vůbec nemělo dostat.
Ano také jsem obdivovala modely Audi let 80tých (a částečně 90.), poté v rámci unifikačních programů p. Piecha přišel obrovský "útlum", v poslední době se však jednoznačně "blýská" na lepší časy..
Pěkný den a jsem ráda, že se vše "vyjasnilo"..