0
back
 

diskuze k tématu: VW Polo nebo Peugeot 206?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, německá vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 19:04, RE: Motor PSA, auto VW
mikes posted by:
Myslim ze segment ctenaru (anti VW fanatici) maji zvoleny celkem zajimave :o)
ANTI - cokoliv je (bývá) většinou spíše NEsmysl (snad ANTIkomunistka - k tomu bych se asi přihlásila) - ale vážně, ANTi vw či ANTi citroën či ... je prostě NEsmysl, neb OBA tito výrobci vyráběli a vyrábějí věci "zajímavé/povedené" a OBA tito výrobci vyráběli a vyráběji ...
TAk asi TAK (je to "popravdě")
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 20:43, RE: Motor PSA, auto VW
Kylie posted by:
ANTI - cokoliv je (bývá) většinou spíše NEsmysl (snad ANTIkomunistka - k tomu bych se asi přihlásila) - ale vážně, ANTi vw či ANTi citroën či ... je prostě NEsmysl, neb OBA tito výrobci vyráběli a vyrábějí věci "zajímavé/povedené" a OBA tito výrobci vyráběli a vyráběji ...
TAk asi TAK (je to "popravdě")
Pěkný den
Přesně! Jen bych doplnil, že Citroen vyrábí spíš zajímavější a VW spíš povedenější .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 21:15, Milý Rudlíku ...
Muroň posted by:
Přesně! Jen bych doplnil, že Citroen vyrábí spíš zajímavější a VW spíš povedenější .
... já slyšela, že: "PŘÁNí OTCEM MYŠEŇKY", ale nevím/nevím, zda se to v tomto případě "podaří" ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 21:28, RE: Oprava - rozvody a čas
Kylie posted by:
Milý Koloss! Samozřejmě (trochu) PRAVDu máte (s rozvody i použiváním CAPS LOCK)
Ale zatím mne "CAPS LOCK metoda" BAVí a tak ...
Pokud jde o rozvody - ony 4 roky "nesmysl" jsou, ale u Citroën C3 1.4 HDi (který docela "důvěrně" v pátem roce života znám ... a ex-kolegyně na mateřské má Peugeot 207 1.4 HDi - tak cca 3 letý - prostě když byl úplně nový) se rozvody mění po 240.000 km NEBO po 12ti letech
Pěkný den
Musím se přidat k Pepemu, interval výměny rozvodového řemene je opravdu limitován jednak najetými kilometry a také časem. Stačí důkladněji pročíst manuály k autu a vyskytuje se tam většinou 4 roky .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 21:30, RE: Oprava - rozvody a čas
Pepe posted by:
Tak konkrétně: u mého Ducata 2,3 JTD je předepsán interval 240 tkm NEBO 4 roky, podle toho, co nastane dříve. Milá Kylie, je to stejné, jako s olejem nebo pneumatikama - prostě zub času hlodá bez vlivu používání. Za Vaše často mimořádně detailní tech. znalosti si Vás vážím, tady jste ale VEDLE - jak ta jedle.
Milý Pepe! Děkuji za to "ocenění" znalostí ,-)
a jak jsem už dříve napsala u 1.4 HDi nebo u mého "Brumlomotoru" je to 240.000 km NEBO 12 let (takže OPRAVDU tam "vztah" k času je - já to maličko "přehnala", abych ty 4 roky "vyvrátila"
S "užitkovými" vozy apod. zkušenosti/znalosti NEmám, ale vámi zmiňované roky jistě "platí" a věřím tomu (vám .-)
S tím olejem (a filtry) to je jasné (přiznávám že sama to NEdělám a k oleji se během prvních 10ti minut/kilometrů "něžně" chovám, ale někteří "známí" doporučují - a i to dělají - olej měnit dokonce ČASTĚJi než výrobce doporučuje, tedy ještě jednou "navíc" uprostřed běžného intervalu) - tam u Citroën je STANDARDem 20.000 km pro vznětové a 30.000 km pro benzínové motory; pneu možná až 5 let (někomu) vydrží (mně tedy nee), rozvody u Citroën motorů (pozor - NE u všech) maličko "déle" - jinými slovy: JEDNOU za život (auta) ... je to KONKRÉTNĚ podobného jako u vašeho 2.3 JTD, jen místo "4 roky" tam patří/doplňte "12 let"
PS: Kanadská jedle je (na vánoce) ale docela "hezký" strom(eček) - si myslím já, tak(že) VEDLE té JEDLE vcelku "klidně" .... postavím
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 21:42, RE: Oprava - rozvody a čas
Fire posted by:
Musím se přidat k Pepemu, interval výměny rozvodového řemene je opravdu limitován jednak najetými kilometry a také časem. Stačí důkladněji pročíst manuály k autu a vyskytuje se tam většinou 4 roky .
VĚTŠINA aut NENí Citroën ,-)
Ale "vážně" - moc jsem to v českém tisku NEčetla, ale motory Citroën jsou trošičku "trvalejší/odolnější", než si lidé "představují" (NEtuším pročo a a jaktože jsou představy spíše ... právě OBRÁCENÉ) - a nejde jen o motory, vůbec SERVISní náklady jsou spíše NÍZKÉ nebo jinak řečeno PODprůměrné - mé KOMLETNí servisní náklady (bez pneu) jsou u maximálně vybaveného vozu střední třídy s šestiválcem a automatem někde mezi 15ti až ... snad možná 20.000 kč na 100.000 km. A vzhledem k tomu že s Brumlou poslední dobou moc nejezdím (HRŮZA - produkt vw používám! ,-) a stále je v záruce a s "výměnou" momentálně NEspěchám - budu (pocitivě) o "nákladech" a případných poruchách i nadále "informovat"
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 21:52, Milý (předokolkový) A4 TDi!
A4 posted by:
Donalde, nemyslíš tím náhodou Martina Vaculíka, známého to antikoncernového extremistu....?
NEní formulace "antikocernový extrémista" až HODNĚ "extrémní"? To SAMÉ co si přečtete v česku od autora jménem Martin Vaculík najdete i v britských či dokonce DOMÁCÍCH německých magazínech či katalozích ojetin (já bych spíše OCENILA, že nepíše jak je zde zvykem a jak VELí zde nejprodávanější Svět motorů - naprosto EVIDENTNĚ věci rozumí - kritizuje NE nějakou značku, ale použitá technická řešení - to je něco HODNĚ jiného) - řekla bych já ...
PS: BEZ přehánění a NAPROSTO vážně - jeho "autíčko-znalosti" jsou asi tak "násobně" VĚTŠí, než nás tady DOHROMADY (pokud narazí na něco POVEDENÉHO od "koncernu" - jistě to pochválí; pokud to bude .... jistě to zkritizuje ... a TAK to má být!).
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 21:57, Milý karlos(i)!
karlos posted by:
ano.. je to velice závažná diskuze opět tady .. zdali TDI nebo HDI.. pánové und jedna dámo, co třeba CDI? O tom tady nepadlo ani slovo.. Takže já dororučuji 2,2 CDI, který se nachází v mém C..
A jinak hurá do Pola, z tý 206ky rozviklaný by mě akorát tak švihlo, navíc je to typický girlscar, pokud je třeba světlemodrý nebo červený vypadá v něm chlap poněkud "ouchylně".. toť můj názor který nikomu nevnucuju.

CDi nejsou až TAK "skvělé" jak by měly být (já bych ... kdybych .... tak bych ... dala přednost benzínu a motoru 3.5 CGi nebo ještě lépe /až NEJlépe/ motoru 63 AMG), ale nový (od letoška "nasazovaný") 2.2 CDi (v mnoha verzích) - ten už docela ZAJíMAVĚ vypadá ...
PS: Já tedy zrovna "girl" a UJIŠŤUJi vás, že NEchtěla bych ani v jednom z těch autíček jezdit! A za SUPERklišé považuji představu, že "girls" patří do "miniauta" (právě NAOPAK!) - dívka/žena má být v tom voze co LÉPE/SNÁZE se řídí, "drsňák" chlap naopak do toho vozu co se HŮŘe řídí, nebo? .-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 22:02, Motor PSA, auto Mazda ...
donald posted by:
Kdyby to bylo možné, dal bych do pola motor HDI a bylo by to svaté!
Ty úžasné spotřeby TDi za 3,6 litru zase vyrovná fantasticky drahý speciální motorový olej spedifikace VW, proto srovnání nákladů s HDI je šul nul.
Měl jsem turbodiesel tříválec a i když šlapal pěkně, ten zvuk jsem nepřekousl. Pravda, někomu to nevadí, ale já prominu trochu menší výkon, který se dálvyrovnat prudším sešlápnutím plynového pedálu, před chrchlajícím tříválcem. Nevím, proč se tu vyzvihují přednosti TDi PD, když je t...
... TOto řešení mi příjde JEŠTĚ "ZAJÍMAVĚJŠÍ"
To donald: V česku asi nic "serioznějšího" než onen AUTO MOTO speciál, AutoDIESEL či Ojetiny NEvychází - myslím si já
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 22:34, RE: Závěrem dovolte shrnující zamyšlení
Muroň posted by:
Tazatel zřejmě váhá pouze mezi těmito auty. Což je divné, protože je každé úplně jiné (to je jako kdyby Kylie váhala mezi šestiválci v C5 a Passatu nebo A4 váhal mezi A4 2,5 TDI a Peugeotem 407 např. s 2,7 HDi - to má asi jen Coupé). Pominu teď motory, které tazatele hlavně zajímaly (a diskuse se usnesla, že 1,4 HDi je určitě lepší než 1,4 TDi a já pouze připojuji, že v případě výraznějších poruch bude HDi taky o dost dražší než TDi, což mi říkali klucí servisácí).
Jsou to typičtí zástupci něm...
Milý Rudlíku! Asi PŘEKVAPEN budeš, ale já náhodou Passat 2.8 V6 4x4 docela ZKOUŠELA, ale do "finále" se NEdostal (tam nakonec Honda Accord 2.4 vedle C5 skončila). Ach a motor V6 2.7 HDi se samozřejmě i do sedanu 407 dává ...
Ano PŘÍPADNÁ oprava HDi bude asi dražší než u TDi (jako u VŠECH motorů se systémem common rail, ale výhodou je že se tak NEporouchávají - i když (NE)kvalita místní nafty jim jistě ZABRAT dává).
Ale PRAVDU máš, že lidé většinou spíše "předvybráno" mají a "celoplošně" NEsrovnávají (a ten kdo vw jezdí by citroën .... a ten co citroën vlastní si o vw myslí ... takže to ZASE zbylo na mě! To JÁ se musím "obětovat" a "průkopníka" dělat/hrát ,-)
Já bych POPRAVDĚ tazateli/zájemci "prozradila", že jedno 4 l(nebo už 5ti?) leté autíčko s motorem 1.4 HDi znám a (možná zatím?) NEvrže a NEdrnčí a sedačky BOČNí vedení opravdu NEmají (proč taky - to patří tak do bmw 135i apod - to je alespoň MŮJ názor)
Ale jinak jsi svůj DLÓÓÓÓUHATÁÁÁNSKÝÝÝ příspěve "pěkně" a "vyváženě" napsal - s tím souhlas(ím)
A dnes asi soutěž o NEJ-delší příspěvek "vyhráváš" - já jdu ...
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.03.2009 10:24, RE: Motor PSA, auto VW
Muroň posted by:
Teď jsi A4 dostal! Nedá mi to, abych nepoprosil o upřesnění. V periodikách se moc nevyznám - na obsah článků má větší vliv vydavatel nebo šéfredaktor?
Muroni, nevím, zda to myslíš vážně, ale pro Tvoji informaci.
Vydavatel je investor, ten má v ruce peníze a poroučí. To je jako v domácnosti. Manželka má v ruce peníze, muž je výkonný šéfredaktor a musí poslouchat, co si milostivá přeje. Jinak nedostane. V novinách - a že o tom něco vím - to platí dvojnásob. Koho chleba jíš, toho píseň píšeš.
Ještě k těm olejům: Rozdíl v ceně sic není tak veliký, ale rozdíl ve spořebě TDI a HDI je taky zanedbatelný, ne-li žádný. Při 90 km/h je u obou motorů 1,4 l udávaná spotřeba pod 4 litry...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.03.2009 11:04, RE: Motor PSA, auto VW
donald posted by:
Muroni, nevím, zda to myslíš vážně, ale pro Tvoji informaci.
Vydavatel je investor, ten má v ruce peníze a poroučí. To je jako v domácnosti. Manželka má v ruce peníze, muž je výkonný šéfredaktor a musí poslouchat, co si milostivá přeje. Jinak nedostane. V novinách - a že o tom něco vím - to platí dvojnásob. Koho chleba jíš, toho píseň píšeš.
Ještě k těm olejům: Rozdíl v ceně sic není tak veliký, ale rozdíl ve spořebě TDI a HDI je taky zanedbatelný, ne-li žádný. Při 90 km/h je u obou motorů 1,4 l...
No já jsem se ptal, abych viděl, jestli tu antikoncernovskou platformu více tvaruje Vacek nebo Vaculík. Jestli správně chápu Tvé vysvětlení, stojí za tím paní Vacková.
Oleje do TDi-PD většinou splňují podobné parametry jako do CR, takže výdaje za oleje a palivo jsou u obou typů podobné. Pokud oba typy motorů dobře slouží, výdaje na ně jsou srovnatelné. Co jsem se tak dočetl, 1,4 HDi nemá typické bolavé místo (oproti 2,0 HDi, u kterého vstřiky odcházejí). Jakmile se něco na vstřikovací soustavě pokazí, opravy a díly u CR vyjdou o poznání dráž.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.03.2009 11:19, Naklady
Jen pridam svou trochou informaci :) Co se tyce spotreby, jsou oba motory na tom podobne. HDI je kultivovanejsi o tom neni sporu, ale pozor na:
HDI - Hodne Do me Investuj
TDI - Trochu Do me Investuj

Proste HDI je nakladnejsi na udrzbu, gumova remenice na klice, nachylnost vstriku na spatnou naftu (ktera v CR bohuzel je). Ceny na HDI jsou taky jinde, jak vsude rozsirene TDI.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.03.2009 12:57, To já, to JÁ ...
Muroň posted by:
No já jsem se ptal, abych viděl, jestli tu antikoncernovskou platformu více tvaruje Vacek nebo Vaculík. Jestli správně chápu Tvé vysvětlení, stojí za tím paní Vacková.
Oleje do TDi-PD většinou splňují podobné parametry jako do CR, takže výdaje za oleje a palivo jsou u obou typů podobné. Pokud oba typy motorů dobře slouží, výdaje na ně jsou srovnatelné. Co jsem se tak dočetl, 1,4 HDi nemá typické bolavé místo (oproti 2,0 HDi, u kterého vstřiky odcházejí). Jakmile se něco na vstřikovací soustavě ...
... jsem psala, že 2.0 HDi je "nejhorší" z všech motorizací s písmenky "H-D-i " označených (ale on už "končí", naní začne do všech modelů "nabíhat" nová verze s výkonem 110 kW).
PS: .... a "to já, to JÁ" motor 1.4 HDi docela DLOUHODOĚ pozornosti doporučuji (a ještě VÍCE jeho "blokemmotoruspřízněného" brášku 1.6 HDi 80 kW - ten je totiž "ten pravý" - volvo ho prý bude dávat dokonce i do svého top modelu S80, na druhé straně ho najdete i v mini autech jako je ... Mini)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.03.2009 13:07, RE: Naklady
Vywern posted by:
Jen pridam svou trochou informaci :) Co se tyce spotreby, jsou oba motory na tom podobne. HDI je kultivovanejsi o tom neni sporu, ale pozor na:
HDI - Hodne Do me Investuj
TDI - Trochu Do me Investuj

Proste HDI je nakladnejsi na udrzbu, gumova remenice na klice, nachylnost vstriku na spatnou naftu (ktera v CR bohuzel je). Ceny na HDI jsou taky jinde, jak vsude rozsirene TDI.
To je OPRAVDU "vtipně" vymyšlená zkratka (někdy je to však právě NAOPAK) - nu tohle již "končí", neb POSLEDNí kusy pumpe-düse se v levnějších model koncernu doprodávají a tak jako již dávno audi a dnes vw, tak i seat a škoda budou do budoucna mít motory stejné konstrukce jako všichni ostatní od japonska přes koreu po evropu (a "slepá" cesta vývoje bude "ukončena").
PS: Všude "rozšířené" TDi PD už je (a čím dál tím více BUDE) spíše jen na "jihovýchodě" evropy (a ani tam ne, v dacia jsou už jen common rail(ové) motory - je mi líto ... TDi PD "končíme"! Seřadte se NErušte (ach promiňte, vy to "potichu" neumíte) a ODCHOD na smetiště dějin ...
PPS: S tou naftou ale pravdu máte, Rudlíkův Muroňův TDi rotační čerpadlo "přežvýká" a "přežije" i to "hrůzosměsku" (stále NEchápu, že na slovensku se prodává lepší/kvalitnější nafta než v česku), zatímco modernější/kvalitnější motory "úpí/trpí" a občas i (na otravu českou "jakonaftou") "umřou" (nešlo by tu kvalitu paliv ZLEPŠIT? Alespoň na úroveň slovenska?)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.03.2009 14:19, RE: Oprava - rozvody a čas
Kylie posted by:
Milý Koloss! Samozřejmě (trochu) PRAVDu máte (s rozvody i použiváním CAPS LOCK)
Ale zatím mne "CAPS LOCK metoda" BAVí a tak ...
Pokud jde o rozvody - ony 4 roky "nesmysl" jsou, ale u Citroën C3 1.4 HDi (který docela "důvěrně" v pátem roce života znám ... a ex-kolegyně na mateřské má Peugeot 207 1.4 HDi - tak cca 3 letý - prostě když byl úplně nový) se rozvody mění po 240.000 km NEBO po 12ti letech
Pěkný den
Takže pravdu mám ne "tak trochu", ale zcela. U těch rozvodů JE VAZBA NA ČAS a tečka. A u toho capslocku je to taky pravda, protože možná to baví vás, ale ne ty, co to pak po vás chtějí číst. Nejsem jedinej, kdo to napsal a i ti, kteří to nenapsali, by to jistě přivítali. Střídání velkých a malých písmen je asi stejně příjemné, jako sypání písku do očí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.03.2009 14:50, RE: Naklady
Kylie posted by:
To je OPRAVDU "vtipně" vymyšlená zkratka (někdy je to však právě NAOPAK) - nu tohle již "končí", neb POSLEDNí kusy pumpe-düse se v levnějších model koncernu doprodávají a tak jako již dávno audi a dnes vw, tak i seat a škoda budou do budoucna mít motory stejné konstrukce jako všichni ostatní od japonska přes koreu po evropu (a "slepá" cesta vývoje bude "ukončena").
PS: Všude "rozšířené" TDi PD už je (a čím dál tím více BUDE) spíše jen na "jihovýchodě" evropy (a ani tam ne, v dacia jsou už jen co...
No vidíš, Kylie, a jestli není taky tohle jeden z důvodů, proč řada lidí radši zvolí sice méně kultivovaný a hlučnější, ale přece jen spolehlivější a odolnější PD, než aby jezdili v CR s pocitem, že mu naše česká rádobynafta moc nechutná, což se dříve nebo později na jeho spolehlivosti a životnosti projeví.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.03.2009 16:45, RE: Naklady
A4 posted by:
No vidíš, Kylie, a jestli není taky tohle jeden z důvodů, proč řada lidí radši zvolí sice méně kultivovaný a hlučnější, ale přece jen spolehlivější a odolnější PD, než aby jezdili v CR s pocitem, že mu naše česká rádobynafta moc nechutná, což se dříve nebo později na jeho spolehlivosti a životnosti projeví.
No ale není to trochu (promiňte) HLOUPÝ důvod? Nebylo by "rozumnější" se "povznést" na úroveň Slovenska a .... ?
PS: S tím Rumunskem to také NEbyl vtip - i tam už "frčí" common rail!
PPS: Já bych prostě TVRDĚ zasahla proti zlodějům a podvoníkům a nechť se zde prodává STEJNÉ palivo jako v Deutschland (je snad někdo "proti"?)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.03.2009 16:56, RE: Oprava - rozvody a čas
Koloss posted by:
Takže pravdu mám ne "tak trochu", ale zcela. U těch rozvodů JE VAZBA NA ČAS a tečka. A u toho capslocku je to taky pravda, protože možná to baví vás, ale ne ty, co to pak po vás chtějí číst. Nejsem jedinej, kdo to napsal a i ti, kteří to nenapsali, by to jistě přivítali. Střídání velkých a malých písmen je asi stejně příjemné, jako sypání písku do očí.
Nu dobrá ,-)
Chcete-li to brát "doslovně" tak tam samozřejmě "vztah k času" JE!
PS: Já se přiznávám že 12ti leté auto jsem nikdy asi NEměla a u nás "doma" je 12ti leté auto bráno jako již maličko "out" (ve třídě minivozů možná i více než "jedno maličko") - ostatně asi i PROTO je tento úkon dimenzován na TAKOVÝ nájezd km a let (asi se najdou tací, kteří u 12ti letého vozu udělají "malou generálku" a vyrází do další 12ti letky, ale "tipuji" že to NEbude MASOVÝ úkon)
PS: NErada "sypu písek do očí" a "slibuji", že HNED jak mne to přestane bavit, tak PŘESTANU!
Pěkný den ,-)

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.03.2009 00:18, RE: Oprava - rozvody a čas
Kylie posted by:
Nu dobrá ,-)
Chcete-li to brát "doslovně" tak tam samozřejmě "vztah k času" JE!
PS: Já se přiznávám že 12ti leté auto jsem nikdy asi NEměla a u nás "doma" je 12ti leté auto bráno jako již maličko "out" (ve třídě minivozů možná i více než "jedno maličko") - ostatně asi i PROTO je tento úkon dimenzován na TAKOVÝ nájezd km a let (asi se najdou tací, kteří u 12ti letého vozu udělají "malou generálku" a vyrází do další 12ti letky, ale "tipuji" že to NEbude MASOVÝ úkon)
PS: NErada "sypu písek do...
Nevím, těch 12 let udaných k těm rozvodům mi přijde hodně optimistické. Všichni výrobci udávají 4-5 let, přijde mi divné, že u auta této kategorie by měly rozvody zvládnout takovou dobu. P206 není auto, se kterým se běžně nalítá 240 tisíc km, takže přichází do úvahy i ten věk. I kdyby na tom řemenu byl nějakej super materiál (to bych se divil), ještě jsou tu kladky, které taky odcházejí a vodní pumpa taky těch 12 let nemusí zvládnout.

A s tím capslockem se chováte jako malé dítě.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.