0
back
 

diskuze k tématu: VW Polo nebo Peugeot 206?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, německá vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 15:01, RE: Motor PSA, auto VW
donald posted by:
Kdyby to bylo možné, dal bych do pola motor HDI a bylo by to svaté!
Ty úžasné spotřeby TDi za 3,6 litru zase vyrovná fantasticky drahý speciální motorový olej spedifikace VW, proto srovnání nákladů s HDI je šul nul.
Měl jsem turbodiesel tříválec a i když šlapal pěkně, ten zvuk jsem nepřekousl. Pravda, někomu to nevadí, ale já prominu trochu menší výkon, který se dálvyrovnat prudším sešlápnutím plynového pedálu, před chrchlajícím tříválcem. Nevím, proč se tu vyzvihují přednosti TDi PD, když je t...
Donalde, nemyslíš tím náhodou Martina Vaculíka, známého to antikoncernového extremistu....?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 15:17, Oprava - rozvody a čas
Kylie posted by:
Milý Pepe! S rozvody je to trochu JINAK než s olejem či filtry, u rozvodů žádný vztah k ČASu NEní.
Malý motůrek 1.4 HDi je konstrukčně opravdu VELMi "pěkně" PŘEdimenzován (doporučuji k přečtení docela podrobný rozbor v AutoDiesel) a stejně jako u většího "brášky" 1.6 HDi a stejně jako u mého V6 se rozvody mění až ve 240.000 km (bez ohledu na čas - mimochodem 4 roky to by bylo DOST málo, nebo?)
PPS: I když v dotazu, ni v odpovědi NEbyla zmínka o "fiatím" 1.3 JTD - právě PROTOže ho za "zajíma...
Pozor na věc - u těch rozvodů je časový limit také, ona ta guma také stárne časem a rozvod nemusí prasknout jen opotřebením, ale také prostě popraskáním řemenu. Slyšel jsem o případu, kdy si člověk dlouhodobě opravoval 2.5 V6 v Calibře a když to konečně dodělal a vyjel z garáže, tak mu ty rozvody praskly doslova po pár metrech, takže to do té garáže zase zatlačil zpátky. Takže - s těmi rozvody je to skoro stejné jako s tím olejem - řemen také není odolný vůči vlivům okolí a tak jako degraduje olej časem i při nepoužívání motoru, tak i rozvody stárnou.

P.S.: slovosled už se zlepšil, ale to přehnané používání velkých písmen je více IRITUJÍCÍ než funkční.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 15:32, RE: Motor PSA, auto VW
Muroň posted by:
Souhlasím, že Polo 6N2 s motorem 1,6 HDi by byla nejlepší volba v této třídě. Nepřijde mi, že by specifikaci VW splňovaly jen drahé oleje - mé TDi chce VW 505.00 či 505.01 a tu splňuje třeba Mogul Extreme 10W/40, který jsem onehdá viděl v nejmenovaném hypermarketu Globus za 399 Kč/ 4l. A určitě to není nejlevnější olej dané specifikace.
Ale já píši o pumpu düse. Pokud vím, Muroni, máš ještě starší a osvědčenou technologii TDi s radiálním čerpadlem (66 nebo 81 kW).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 15:34, RE: Motor PSA, auto VW
A4 posted by:
Donalde, nemyslíš tím náhodou Martina Vaculíka, známého to antikoncernového extremistu....?
Extremista jen vyvažuje naprostou servilitu české novinářské obce ke koncernu. Vaculík je šéfredaktor a šéftechnik, vydává Martin Vacek
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 15:56, RE: Motor PSA, auto VW
donald posted by:
Ale já píši o pumpu düse. Pokud vím, Muroni, máš ještě starší a osvědčenou technologii TDi s radiálním čerpadlem (66 nebo 81 kW).
No jo, uvedený olej splňuje 505.00, což pro PD není. Ty chtějí 505.01. To splňuje z levnějších např. Q8 Formula Excel 5W/40, který se do 700 Kč (vč. DPH) za 4l dá v pohodě sehnat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 15:57, bylo nebylo..
ano.. je to velice závažná diskuze opět tady .. zdali TDI nebo HDI.. pánové und jedna dámo, co třeba CDI? O tom tady nepadlo ani slovo.. Takže já dororučuji 2,2 CDI, který se nachází v mém C..
A jinak hurá do Pola, z tý 206ky rozviklaný by mě akorát tak švihlo, navíc je to typický girlscar, pokud je třeba světlemodrý nebo červený vypadá v něm chlap poněkud "ouchylně".. toť můj názor který nikomu nevnucuju.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 15:57, RE: Motor PSA, auto VW
donald posted by:
Ale já píši o pumpu düse. Pokud vím, Muroni, máš ještě starší a osvědčenou technologii TDi s radiálním čerpadlem (66 nebo 81 kW).
505 01 je bezne pouzitelny olej pro PD, odpovida specifikaci vyrobce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 15:58, RE: Motor PSA, auto VW
donald posted by:
Extremista jen vyvažuje naprostou servilitu české novinářské obce ke koncernu. Vaculík je šéfredaktor a šéftechnik, vydává Martin Vacek
Teď jsi A4 dostal! Nedá mi to, abych nepoprosil o upřesnění. V periodikách se moc nevyznám - na obsah článků má větší vliv vydavatel nebo šéfredaktor?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 16:03, RE: Motor PSA, auto VW
Muroň posted by:
Teď jsi A4 dostal! Nedá mi to, abych nepoprosil o upřesnění. V periodikách se moc nevyznám - na obsah článků má větší vliv vydavatel nebo šéfredaktor?
Myslim ze segment ctenaru (anti VW fanatici) maji zvoleny celkem zajimave :o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 18:12, Motor PSA, auto mazda - doporučuji já
Muroň posted by:
Teď jsi A4 dostal! Nedá mi to, abych nepoprosil o upřesnění. V periodikách se moc nevyznám - na obsah článků má větší vliv vydavatel nebo šéfredaktor?
Milý Rudlíku! Já chvilku "v oboru" pracovala a na obsah článků má NEJ-větší vliv INZERCE ,-(
PS: Skoro BEZ legrace (mluvím o česku - bohužel NEjen ..)
PPS: PROTO mám lety "prověřené/vyzkoušené" autory, kterým "lze" věřit, kteří své věci "rozumějí", svůj obor "rádi" mají a "uplatit" se NEdají (NE "přibývá jich .-(
V česku bych v "autíčkách" dala na ... (a věřila bych ...) např. Martin(u) Vaculík(ovi) - ten se EVIDENTNĚ "vyzná" a "přehled" má (také OBLÍBEN moc NEní ...) ... ta "pravda" (a láska) "vítězí" jen "zuby nehty" - řekla bych já ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 18:17, RE: Oprava - rozvody a čas
Koloss posted by:
Pozor na věc - u těch rozvodů je časový limit také, ona ta guma také stárne časem a rozvod nemusí prasknout jen opotřebením, ale také prostě popraskáním řemenu. Slyšel jsem o případu, kdy si člověk dlouhodobě opravoval 2.5 V6 v Calibře a když to konečně dodělal a vyjel z garáže, tak mu ty rozvody praskly doslova po pár metrech, takže to do té garáže zase zatlačil zpátky. Takže - s těmi rozvody je to skoro stejné jako s tím olejem - řemen také není odolný vůči vlivům okolí a tak jako degraduje ol...
Milý Koloss! Samozřejmě (trochu) PRAVDu máte (s rozvody i použiváním CAPS LOCK)
Ale zatím mne "CAPS LOCK metoda" BAVí a tak ...
Pokud jde o rozvody - ony 4 roky "nesmysl" jsou, ale u Citroën C3 1.4 HDi (který docela "důvěrně" v pátem roce života znám ... a ex-kolegyně na mateřské má Peugeot 207 1.4 HDi - tak cca 3 letý - prostě když byl úplně nový) se rozvody mění po 240.000 km NEBO po 12ti letech
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 18:26, Milý (předohrab(e) A4 TDi!
A4 posted by:
Milá Kylie, (možná ano, možná ne) tě zklamu, ale moje A4 je pouze předohrab, ale co víc, hlavně je osazena (nejen) tebou do pekel zatracovaným šestiválcem 2,5 TDi (110 kw).
Ale k věci: to "osahání" mě v dané situaci přišlo jeko velmi vhodné slovo, takže pokud jsme se na tomto slovu shodli, je to opravdu NÁHODA.
To, že se se svými doporučeními "většinou" shodneš s testy či oněmi hodnoceními v katalozích, to mě vůbec nepřekvapuje, vždyť právě z těchto pramenů čerpáš veškeré info pro své příspěvky...
POCHOPITELNĚ "čerpám" z katalogů testů hodnocení ...
PS: I když zrovna Polo docela DOBŘE znám (že to "táhneme" s Rudlík(em) Muroň(em) to je přeci "veřejné" tajemství ,-) a v "dosahu" i dva motory 1.4 HDi mám (jeden docela "blízko" a relativně "důvěrně" se "s ním" znám .-)
TAZATEL se ptal "hlavně" na MOTORy - PROTO jsem odpověděla ... jak odpověděla (já bych spíše "zkombinovala" motor(y) HDi s mazda - TO se mi "líbí", TO mi "vyhovuje")
PPS: A já osobně se domnívám, že motor 1.4 HDi (nebo jeho 16V verze, resp. NEJ- je 1.6 HDi) je MNOHEM "lepší" v Citroën C3, neb je to vozítko na STEJNÉM technickém základě, ale o pár let později konstruované a již "vychytané/vylepšené" - prostě taková 206ka po DŮKLADNÉM faceliftu - což je docela "znát"
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 18:31, Milý cruise!
cruise posted by:
to A4 : ...přesně tak, mluvíš mi z duše, příspěvky od KYLIE nejsou osobní zkušeností, jsou to jen načtený informace z možná předplacených automagazínů. Že 1,4 TDi je hlučnější je všeobecně známo, stejně tak kdo s ním jezdil ví, že je to v podtatě jediná nevýhoda, motor je dostatečně výkonný a klidně se tu na mě sesypejte, ale běžná cesta(nic eko, normální jízda) Praha-Česká Lípa se dá jet za 3,6-4,2. Jel jsem tuhle trasu tam i zpět s fabií combi s tímhle motorem a jasně, je hlučnější, ale jinak...
ANO - jsem "hrdá" na to ... že už umím číst!
... a s těmi "načtenými" informacemi pak dále "pracovat" a je do praxe "přenášet" a vůbec je "používat" .... myslím, Myslím, MYSLíM "přemýšlím" .... není ona to j(edna z) DEFINICE inteligence?
PS: Tak DĚKUJi za ta "pochvalná" slova - to mne až "dojalo" jak mne "vidíte" a
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 18:32, Závěrem dovolte shrnující zamyšlení
Tazatel zřejmě váhá pouze mezi těmito auty. Což je divné, protože je každé úplně jiné (to je jako kdyby Kylie váhala mezi šestiválci v C5 a Passatu nebo A4 váhal mezi A4 2,5 TDI a Peugeotem 407 např. s 2,7 HDi - to má asi jen Coupé). Pominu teď motory, které tazatele hlavně zajímaly (a diskuse se usnesla, že 1,4 HDi je určitě lepší než 1,4 TDi a já pouze připojuji, že v případě výraznějších poruch bude HDi taky o dost dražší než TDi, což mi říkali klucí servisácí).
Jsou to typičtí zástupci německé a francouzské školy, s jejich obvyklými klady i zápory. Většinou člověk váhá mezi Polem a Ibizou nebo P206 a Cliem, protože mu vyhovuje buď to nebo ono. P206 má aktuálnější a šarmantnější design, útulnější interiér (na pohled, ne na dotek), měkčeji a komfortněji naladěný podvozek, pedály i sedačky a nepřesné řazení. Polo je designově usedlé, střídmé, v interiéru strohé (ale s měkčenými plasty, které nedrnčí a nevržou), hůře tlumí nerovnosti, ale jízdní vlastnosti jsou mnohem jistější, řidič má pocit větší kontroly a komunikace s autem. Jako řidiči mi mnohem více vyhovuje Polo, jako spolujezdci P206.
Proto, ať se tazatel rozhodne podle dojmů - jestli "do komfortna nebo sportovna". Vyhovují-li mu komfortně laděná auta (včetně útulného uspořádání palubky a měkkých plyšových sedaček) a vadí-li mu méně drnčení plastů než řev tříválce TDi, ať si koupí Peugeot a nechá si stranou nějakou tu zlatku na občasné rozmary auta. Poslouchá-li raději motor než rádio, rád si zajezdí svižněji, líbí-li se mu sportovně laděný interiér (modře podsvícené zapuštěné kruhové budíky, tvrdší sedačky s lepším bočním vedením a čalouněním podle barvy auta) a má-li větší nároky na spolehlivost, ať si vybere Polo. Při tomhle stáří hraje leckdy větší vliv minulost vozu než konstrukční a dílenské klady a zápory.

Dodatek z praxe - příbuzní dotazovaných: známá má 206 SW s 1,4 HDi (tuším 2003), já Polo Classic 6KV2 s 1,9 TDi (2001). Peugeot vypadá vedle Pola jako o 10 let novější (podle designu, né kvality laku). S motory nemáme vážnější problém ani jeden (ona měnila opakovaně palivové filtry, já váhu vzduchu) . Auta mají podobné klady a zápory, jaké jsem uvedl v odstavci výše. Rozdíl je v typech a výši výdajů za servis. Ona několikrát čelila nenadálým výdajům (nerozumí tomu a neví přesně co, týkalo se to hlavně náprav, ale prý se s A musí vyměnit B i C, protože samostatné náhradní A se nedělá), já mám jen plánované a preventivní výdaje (tlumiče a zadní díl výfuku, ještě by vydržely).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 18:33, RE: Závěrem dovolte shrnující zamyšlení
Muroň posted by:
Tazatel zřejmě váhá pouze mezi těmito auty. Což je divné, protože je každé úplně jiné (to je jako kdyby Kylie váhala mezi šestiválci v C5 a Passatu nebo A4 váhal mezi A4 2,5 TDI a Peugeotem 407 např. s 2,7 HDi - to má asi jen Coupé). Pominu teď motory, které tazatele hlavně zajímaly (a diskuse se usnesla, že 1,4 HDi je určitě lepší než 1,4 TDi a já pouze připojuji, že v případě výraznějších poruch bude HDi taky o dost dražší než TDi, což mi říkali klucí servisácí).
Jsou to typičtí zástupci něm...
Kylie, omlouvám se, ale koukám, že mám poprvé v diskusi delší příspěvěk než Ty! )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 18:36, Milý (předokolkový) A4 TDi!
A4 posted by:
to cruise: to víš, to je prostě Kylie a její velká kamarádka TEORIE...
Já RÁDA jsem "kamarádka" TEORIE ...
... ona totiž ta "teorie" - jak rozbory, tabulky, přehledy v Gebrauchtwagen katalog(-zích) nazýváte je "jen a pouze" souhrn a popis PRAXE jakou s vozem(-zy) měly deseti a statisíce uživatelů (německý trh je "maličko" větší než ten český - ten se v "lepších" letech vyrovná možná JEDNOMU německému většímu městu - myslím že v samotném München se ročně prodá VÍCE vozů, než v česku)
PS: Poznámka do deníčku: "KRUCIŠ! Musím být "ve střehu", ještě chvíli a "praskne", že ještě nemám ani řidičák!"
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 18:48, RE: Objektivní posouzení - to je RAFINOVANÁ ...
Muroň posted by:
Milá Kylie, Tvoji sečtenost i jízdní praxi respektuji a dovolím si předpokládat, že sama jistě víš, na jaký typ vstřikování má NEkvalitní NAFTA fatálnější vliv. Dále si dovoluji předpokládat, že panu tazateli nelezou prachy z uší (to by si pak na slušný nájezd 30tkm nekupoval 7-9 let staré auto ze třídy malých vozů) a že mu servisní náklady nejsou úplně WURST. Pokud se mýlím, nechť se pan tazatel hned rozběhne pro nadčasovou 206, jíž pod kapotou tepe "Velmi vyspělý vznětový motor, jenž díky pie...
Milý Rudlíku PRAVDU díš! NAPROSTO s tebou SOUHLASím a UZNÁVÁM, že českou naftu LÉPE "stráví" tvůj "starý dobrý" 1.9 TDi rotační čerpadlo, než JAKÝKOLIV novější motor (BEZ ohledu na "adresu" či "původ" výrobce!)
PS: A velmi Velmi a VELMi a STRAŠNě moc mne "mrzí", že už i na Slovensku je "lépe"!
I když co se "divím" motory a výbavu, která je z "rozhodnutí" někoho na českém citroën pro místní "zbytečná" a vůbec je NEdovážejí, si na Slovensku koupíte a v nabídce je mají!!!!!!!!! NEchápu a opravdu ZKLAMANÁ jsem (CO se to v česku "děje"? Snad bych "pochopila", že v Deutschland bude nabídka - obecně, nejen u aut - "širší/větší/bohatší", ale JAK TO, že i na Slovensku?!?)
PPS: Tak ".... wurŠt ..."? ,-) Já bych z jím "předvybraných" NEchtěla ani jeden vůz, ale tazatel UPŘEDNOSTŇOVAL dotaz na MOTORizaci - TAK jsem se v odpovědi "věnovala" motorizaci ...
JÁ bych asi zvolila (v této třídě) JINAK a NEchtěla bych ani jednu z variant (ale ten motor 1.4 HDi klidně ANO - trošičku jsem se k tomu "rozepsala" výše ..)
Ale on NEchce 7-9 let staré auto - to mu asi penízky "vycházejí" na na 7 let starý pežotek a 9 let staré vw - což ANI JEDNO - NEní "to pravé ořechové" (co se budoucí SPOLEHLIVOSTi týče) - si myslím já
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 18:52, RE: Oprava - rozvody a čas
Kylie posted by:
Milý Koloss! Samozřejmě (trochu) PRAVDu máte (s rozvody i použiváním CAPS LOCK)
Ale zatím mne "CAPS LOCK metoda" BAVí a tak ...
Pokud jde o rozvody - ony 4 roky "nesmysl" jsou, ale u Citroën C3 1.4 HDi (který docela "důvěrně" v pátem roce života znám ... a ex-kolegyně na mateřské má Peugeot 207 1.4 HDi - tak cca 3 letý - prostě když byl úplně nový) se rozvody mění po 240.000 km NEBO po 12ti letech
Pěkný den
Tak konkrétně: u mého Ducata 2,3 JTD je předepsán interval 240 tkm NEBO 4 roky, podle toho, co nastane dříve. Milá Kylie, je to stejné, jako s olejem nebo pneumatikama - prostě zub času hlodá bez vlivu používání. Za Vaše často mimořádně detailní tech. znalosti si Vás vážím, tady jste ale VEDLE - jak ta jedle.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 18:56, Milý HoNZ(o)!
HoNZA posted by:
souhlasím !! když člověk uvažuje reálně je tří nebo čtyřválcová koncepce jedno! Ani jedno auto není špatná volba a když nejsou koruny platí to dvojnísob...
NEsouhlasila bych s formulací "...jedno zda 3 nebo 4válcová koncepce"!
Troufla bych si tvrdit, že ROZDÍLy v motoru jsou docela DOST znát a NEJEN zde. Prostě "poznáte/cítíte", zda je ... třeba dvoulitr řadový, nebo boxer, POZNÁTE dokonce zda je 12ti válec do V nebo W, POZNÁTE/cítíte zda je motor R6 či V6 ono to vše je "slyšet/cítit/znát" - že VĚTŠINA lidí toto až "NEzajímá" ... to je JINÁ věc ... věřte že když se zítra projedete (nebo budete JEN motor "poslouchat") v něčem s 2.0 TDi (klidně již nové CR) a porovnáte s 2.0 D konstrukce boxer HNED a OKAMŽITĚ rozdíl vidíte, slyšíte, cítíte POZNÁTE (a samozřejmě stejné je to i v dalších případech). Je to ÚPLNĚ stejné, jako kdybyste říkal, že NEpoznáte rozdíl mezi Coca Cola a Kofola (samozřejmě FINANCE mohou hrát rozdíl, v tomto případě je ale MOTOR značky KOFOLA tím DRAŽŠÍM!
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.03.2009 18:57, RE: Závěrem dovolte shrnující zamyšlení
Muroň posted by:
Kylie, omlouvám se, ale koukám, že mám poprvé v diskusi delší příspěvěk než Ty! )
Jdu na večeři a budu-li stíhat NĚCO s tím ještě "udělám" ,-)
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.