Moje (asi né moc velká) zkušenost je taková: měl jsem shruba stejné požadavky jako pán co se ptá. Chtěl jsem pěkný, zachovalý, né moc drahý, spolehlivý auto, co (až tak) moc nežere a třeba i který nebude moc lákat zloděje. Dálky jsem občas jezdil (Německo-Frankfurt, dovolená), ale i město. Na co jsemale kladl největší důraz byla spolehlivost. Škodárnu bych si už nekoupil, mám s ní špatné zkušenosti. Pro info, kamarád pracoval jako vedoucí v autorizovaném servisu Škoda a koupil si Peugeota, prý zvolil raději sladkou nevědomost než aby si koupil škodovku. Chápu ho.
Mám teď Avensise 2.0 (110kW) r.v. 2002, benzín. Každej den najedu dohromady 50-60km, týdně najedu cca. 500km ale po dieselu nebrečím. Spolehlivost A1, Mám ho dva roky a liju tam jenom benzín. Kombinovanou mám 8.2 l/100km, dálnice je za 7 l/100km. Nádrž má 60 l, nikdy jsem tam ale víc jak 55 l nenatlačil.
Praxe: když jsem jezdil na služebky (Německo) s Oct II (77kW)(díky bohu, že není moje), tak opravdu jedině diesel. Cca 850 km na jeden zátah je prostě paráda. Jednu nádrž tam, jednu zpátky. Když jsem to jel se svým Avensisem tak jsem bral 4x. Otravuje to pořád stavě t u benzínky a samozřejmě to stojí víc.
Octavii bych jako soukr. auto nikdy nechtěl. Je to nespolehlivá chiméra, která v česku rejžuje na lidské hlouposti. Proč jsou škodovky nejdražší právě u nás a né třeba ve Skandinávii či Polsku??
100% jsem pro nový diesel na leasing pro pána. Pokud ojetina, tak třeba Accord. Bacha ale na českou pančovanou (nejen) naftu, která si dokáže poradit s né jedním vstřikem
. Jinak benzíňáku bych se nebál.
Mějte se dobře. Čau. J.