0
back
 

diskuze k tématu: Jaké koupit auto pro 50 tis.km ročně?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, japonská vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 09:13, rada
Jetsliže najedete téměř 50tkm/rok, musíte počítat s tím že do ojetiny střední třídy investovat prostě budete.
Co se týče výběru (a mého osobního názoru) i s takto vysokým průběhem bych do nafty nešel. Ty rizika (turba, vstřiky, dvouhmoty, váhy vzduchu atd) za to dle mého názoru nestojej. Podíval bych se po mondeu 2,0i má tuším 107Kw a je to velmi spolehlivý motor. Bezpečnost na dobré úrovni a jízdní vlastnosti na špici ve své době.
Přeji hodně štěstí
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 09:35, rada
Dobry den,
jeste bych,byt Vami,zvazoval variantu Seat Toledo 5P nove generace s motorem 1,6. Toto auto vlastnim a je naprosto bezproblemove,sam najedu rocne 40000 km a zatim jsem nadmiru spokojen. Jen tankuju a menim olej,nic vic.
S pozdravem a pranim dobre koupe Jakub
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 09:57, rada
Jo to by chtěl každej auto za dvě kila aby se lítalo pade ročně a nestálo to nic na údržbě jen na phm + pojistky bude provoz tak za 150tis při tomhle nájezdu..
Pro pade ročně na 5let bez velkých nákladů na servis je jediná rada, nové auto..
Ovšem jinak bych koupil ojetinu klidně cokliv co říkáš, dal za ní ty tvý dvě kila, ale další kilo bych investoval do novýho podvozku, tlumičů brzd prostě všeho opotřebitelnýho.. pak máš reálnou šanci že nějakou dobu to zas vydrží..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 10:45, rada
Tady jsou na ceně zase kohouty utažený na maximum, to je snad ještě horší než minule. Ano při troše štěstí lze koupit automobil za tyto peníze, ale už bude mít něco najeto a bude tak 4-5 let starý v případě Mondea a u ostatních i více. 4-5 let může znamenat nájezd od řekněmě 80-ti tisíc do 200 tisíc, a do tohoto rozpětí se může vejít spousta sedvisních zásahů. A za pár let po koupi, bude mít dalších 100 tisíc navíc. Na základě toho se domnívám, že pro spolehlivý provoz jsou finanční požadavky spíše mimo realitu. Mohu napsat pár slov pouze k Mondeu, kde zrovna jsou servisní náklady celkem rozumné a motor (tedy benzínový) nevyžaduje do 250 tkm žádnou vyloženě speciální pozornost, krom oleje každých 20 tkm, svíček každých 60tkm (u V6 120tkm). V 250 je doporučena výměna řemene a kladky pro pohony pomocných agregátů za pár tisíc.
Při tomto nájezdu se dá uvažovat o naftové verzi, ale potom jedině do nového auta se zárukou v ojetině to považuji za riziko a rozhodně se to nemusí nakonec vyplatit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 11:08, rada
Doporučuji Toyota Avensis D4D. Spolehlivost nej.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 11:17, rada
Trochu se musím usmát, auta okolo 200tis budou 4-5leté a ve strední třídě to bude mít najeto okolo 100-200tis, Jinak pokud chcete strední třídu /passat,mondeo,laguna,audi A4/ Já mám naftu udelám cca 60tis rok a jako starsi auto bych urcite volil benzin na dalnici to neni tak strasne hladové konstatní rychlost a dodrzovaní predpisů +/- 10km v hodině je ale nutnost, sel bych do 2.0 mondea, díly levnejsi jak koncern a neni to tak horké zbozi když stojíte na ulici pres noc.Jinak investovat budete muset tak jak tak
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 11:47, rada
Při takovém nájezdu a rozpočtu rozhodně střední třída (pohodlí, bezpečnost), asi bych volil diesela i když to je otázka. Co vím určitě, tak z vlastní zkušenosti na dálnice šestikvalt (spotřeba, hluk), nebo auto s dlouhou pětkou. Kdyby byl rozpočet vyšší, tak bych doporučil Accord CDTi po faceliftu, v tomto případě bych to viděl na Mondeo 2.0 (2.2) TDCi, opět po faceliftu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 13:44, rada
Z vlastní zkušenosti bych se vyhnul dieselu od Volva a asi i V60 jako takovému. V60 D5 sice skvěle jede a mezi diesely u těch uvedených aut těžko najde konkurenci, když se ale vysype, tak se cena opravy bude blížit zůstatkové hodnotě auta. Ale třeba to teď Číňani srazí dolů
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 13:51, rada
... S60
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 14:01, rada
A co takhle nějakého lepšího Korejce? Hyundai Sonata, Kia Magentis
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 14:29, rada
Za 200 tisic lze koupit slusne Mondeo 2,2 tdci rok 2005, tak najeto 140 tisic. To je pekny dalnicni korab. Jestli pan najede 50 tisic rocne, 4 roky mu to vydrzi a pak to proda.
Nebo bych koupil Mondeo 2,5 a predelal na plyn. Cca ta sama cena. Jeslti se neboji plynu, vyhodou budou levnejsi naklady, ale za to mensi kufr (dal bych bombu i at nemusi pan casto tankovat).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 14:30, rada
Měl jsem stejné požadavky na auto (nájezd, cena, náklady, velikost auta,) Jednoznačný výběr byl v motoru: atmosférický benzín 1.8-2,5. Ojetý diesel to budou jak už bylo řečeno výše, velké vedlejší náklady, až budete mít najeto 200.. 300 tis km.. Spíše ale mnohem dřív. Třída rozhodně střední. Pokud by byl šestikvalt (za ty peníze nebude) bylo by to super. Do nejužšího výběru se dostalo Mondeo a Sonata. Nakonec jsem sehnal Sonatu 2.0. 3 roky stará, 120 000km, prodejce byl autosalon (ne testovací, jeden majitel). Dneska máme najeto 200 000km. A zatím byli více náklady jen zadní tlumiče a nějaký krokový motorky (cca 10 000 Kč). Co se týká spotřeby tak u tohoto objemu (jakékoliv srovnatelné auto) umí jezdit za 8,5. Pokud si ale jízdu chcete užívat.. Dal jsem si do auta LPG - sekvenční vstřik. I s tímto zařízením jsem se vešel do 200 000 Kč. Pořizovací hodnota benzínu nad 1.8 je v ČR totiž velmi výhodná. Jinak to LPG za rok uspořilo v mém případě 45 000 Kč. Ale nikoho k tomu nenutím. Určitě ale doporučuji atmosférický benzín, auto už pak vybírejte dle libosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 14:32, rada
Vzhledem ke známé spolehlivosti bych bral Mazdu 6, ale za ty peníze to nebude žádná sláva.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 14:54, rada
Při tvém nájezdu, bych uvažoval o novém autě, 200 t. akontace a splátky také nebudou tak hrozné. Pětileté auto už nějaký servis bude potřebovat a ten stojí peníze. Je jen otázkou, kolik to bude. Mondeo považuji za rozumné řešení, nebál bych se ani 2,5 6v. Má semetový chod, dostatek výkonu a spotřeba není také tak hrozná, pokud se dokážeš ovládat. To auto vyloženě svádí k rychlé jízdě. Preferuji spíše benzín, bude záležet na stavu daného auta a předchozí péči majitele. Hodně štěstí při výběru, ať nesáhneš vedle !!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 15:32, rada
Protože jedno vlastním, mohu doporučit tazateli mondeo 04 a mladší (po faceliftu), na dálnici klidně 2,5 V6, bude s 6ti kvaltem a umí jezdit dálky za 8l/100km rychlostí cca 120km/h, ale taky za 15l/100 rychlostí cca.180km/h. Pokud nebude spotřeba vyhovovat lze přestavět na LPG. Hledat a koupit raději v D od privatu (ne vasil nebo semir!) se serviskou - je šance že bude vedená ok, pak lze pokračovat v servisních intervalech. Servis a ND Ford cenově velmi dobré a je jasné že auto v uvedeném stáří s předchozími najetými km nějaký servis bude potřebovat . Jo, pozor na přidřené V6!, jinak super motor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 16:05, rada
Zkus se podívat na kromy 2.4 mjet nebo 1.9 mjet 16v
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 16:10, rada
Za 200 papírů a 4tis km měsíčně?? Uf. No asi Avensis,Mazda 6....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 20:34, rada
Né, že bych s mondeem nesouhlasil ale jsou i jiné možnosti například Citroen C5 nebo Peugeot 407 s motory 2.0 HDI. Motor D5 od volva je úžasné věc ale jak tu někdo už zmiňoval když se náhodou rozsype tak je opravdu nechutně drahé...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 21:18, rada
Na tolik km jedině nové auto
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.11.2009 21:42, rada
Porovnal jsem náklady na provoz benzinového a dieselového motoru. Pro výpočet jsem použil několikrát zmiňovaný cca 5-6 let starý Ford Mondeo a například stejně staré Volvo V70 nebo S60. U všech těchto aut je rozdíl mezi průměrnou spotřebou benzinu nebo nafty cca 2,5 l/100km. Při dnešní průměrné ceně benzinu 27,5Kč a nafty 25,9Kč činí při Vašem ročním nájezdu 50000km úsporu cca 40000 Kč ve prospěch naftového motoru.
Takto staré auto bude mít najeto průměrně 150 tis. km, takže by mělo další 4 roky tj. 200 tis. km vydržet bez větších investic. Za tu dobu ušetříte s nafotu 160 tis. Kč, což by vám mělo dostatečně kompenzovat častější výměny motorového oleje a rozvodů, s případnou rezervou na turbo nebo čerpadlo či jiné choulostivé záležitosti na dieselovém motoru. Takže moje rada je: rozhodně jděte do dieselu.
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.