0
back
 

diskuze k tématu: Jaké koupit auto pro 50 tis.km ročně?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, japonská vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 06:38, rada
CHrochtadlo: to že u diesla ušetříš nějakou tu korunu při nájezdu 200tkm i přes nějaké ty opravy je asi pravda ( i když tebou zmiňovaný nájezd 350tkm BEZ vážnějších oprav je z říše snů dle mého názoru), ale teď tu máme druhou stranu mince. Člověk který najede ročně 50tkm (to máme 136,99km/den včetně svátku víkendů atd.... nepotřebuje zvyšovat riziko že ho auto někde "nechá" a pak ho bude mít týden v servisu i přes to že v horizontu dvou tří let mu to přinese úsporu. Samozřejmě nechci házet všechny diesly do jednoho pytle, ale přiznejme si že to riziko závad a následných oprav je tam prostě proti benzínu větší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 08:46, rada
No jestli můžu též radit,tak určitě buď BMW E39 530d nebo MB E, tyto auta jsou stavěny na velké porce ujetých Km a pokud budete dobře vybírat a koupíte kus s max. cca.200.tis Km tak má ještě hodně před sebou,a o máte auta o třídu víš než jste chtěl a řeči o drahém servise je blbost,předpokládám tedy,že se nechystáte jezdit do autorizovaného!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 08:46, rada
Mondeo 2,5 nebo 2 je na km porce a zvláště po dálnici ideální volba.
Rozvody vydrží při rozumném zacházení cca 300 t.km a za pořizovací cenu
200 t.kč bude asi lepší nákup ojetiny v zahraničí.
Rovněž nižší ceny orig. ND než u konkurence Mazda 6, C5,Honda Ac. Passat,Volvo.
Přeji dobrou volbu!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 10:11, rada
Ahoj, 50.000 km ročně to už je trošku druhý domuv při této hodnotě km je vcelku jedno zda naftu nebo benzín, co ušetříš na naftě nacpeš do motoru a přední nápravy, protože naftový motor je těžší a o to víc jsou zatěžovány nápravy a brzdy, vzláš na dálnici a hlavně do Brna. Osobně najedu ročně okolo právě zmiňovaných 40-50.000 km a první dva roky tj cca 100. tis. km jsem najel s Hyundai Sonata II 2.0 125 koní, prům. spotřeba 9l. Když jsem vybíral auto tak hlavní ukazatele byly - velký sedan, motor min. 2.0 no a protože na auto nezbylo moc peněz tak jsem koupil Sonatu, která měla najeto 205.000 km za 80.000,- a za celou dobu náklady byly nová spojka ( 5.tis ) zapalovací kabely ( 2.tis ) brzdový třmen ( 4.5 tis ), stabilizátory ( 3.tis ) samozřejmě oleje, brzdové destičky a různé serepetičky. A pozor ve 300.000 km stále originál nápravy, tlumiče, brzdové kotouče a stále to šlo, ale to už jsem si říkal že by to stálo za výměnu. No když to tak sečtu tak okolo 30.000,- což si myslím že na ojeté auto za 80.000,- a s 205.000 km při koupě to je hodně slušný. Takže když jsem měl takovou zkušenost s korejcem ( mimochodem totožné auto s hondou akorád že levnější ) tak si myslím proč nezkusit novou Sonatu, za 200.000,- ojetou pořídíš. Ale vcelku je to jedno, hlavně velký a silný (motor o obsahu 3.0 l jezdí taky za 9-10 litrů benzín nebo nafta to je jedno, BMW 530 D má průměrnou spotřebu okolo právě 10 litrů no a 530i taky) jinak to jsou muka. Pozor na Pasata do B6-ky přední nápravy na hovno, každých 70.000 km výměna za min 12.000,- Kč je dost nákladné. U ojetého auta si nejsi nikdy jistý, ale málo kdo má za služební auto japonce, korejce, BMW a Mercedes, většinou to jsou Škodovky, VW, Peugeoty atd.... Šťastný výběr
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 11:04, rada
Chááá to je dobrá hádanka, platí jasná úměra velikost vozidla / stáří vozidla / ujeté km / cena. Čím vyspělejší technika tím dražší oprava (pravidelný servis).
1, Nejméně nákladů na opravy - 2 roky starý focus, astra, golf. 2, kvalitní svezení s malým Ale - 3až4 roky staré mondeo, vectra, mazda. // nejlepší indikátor spolehlivosti jsou auta která používají němečtí taxikáři (MB, Volvo, VW pasat, Opel) Osobně vlastním vectru combi 2005, 75 000km, 2,2DTI 92kw (motor má rozvodovej řetěz) na cestování super, po městě je to dost velké auto, spotřeba 6 až 8l.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 16:37, rada
Najezdím sám kolem 76-100.000km/ročně podle práce. Žádné auto kromě první A6 mi nevydželo déle než dva-tři roky, jelikož jezdím hlavně DE a tam to dostává při vyšších rychlostech zabrat - v CZ zase podvozek na našich úžasných cestách. Máme každé dva-tři roky stejný problém (kolegové jezdí podobně). Tady nepomáhají peníze, myslím tím koupi auta za 200.000, nebo za 1.800.000,- Moderní auta vydrží mnohem míň, než nové auta... a vyžadují servis jako dítě mléko - myšleno nad 200.000km. Při těchto kilometrech si neumím představit jezdit na benzín a šetřit :) Např na DE dálnici po které musím např. přejet 1.300km za den maximální možnou rychlostí s benzínem a malou spotřebou bez sebezapírání, to prostě nejde. Nnaložený benzín pod plynem prostě žere ať se značka vozu jmenuje jak chce. Asi se budete usmívat, ale byli jsme nuceni (k vůli špatné kvalitě moderních aut a obrovským nákladům) a snad díky bohu, sednout do starých Octavii 81kw a až je mi to blbý tady, kde je často nesnáší říct, ale je to tak - minimální náklady, servis všude a rychle za pár korun. Modernější motory od Audi a VW TDi PD už mají problém + navíc filtry pevných částic, vstřiky, hlavy, turba, čerpadla obrovské náklady (speciálně je prů..r 2,0TDi) - něco podobného bylo u Avensisu kolem 250.000km, Volva D5, Renault byl naprosto k ničemu, Mazdu neznám, neumí ji levně opravit ani v DE, tak jsme ji obešli. Jediné co fungovalo byli staré pětiválcové motory Audi 2,5TDi 103kw montované i do Volva V70 starý i novější model do 2001. Jak řikám, skončili jsme u obyčejných škodovek, smějí se nám za to jen češi - jinak nikde jinde. PS: Ty staré motory 2,5TDi 103kw (ne jiné) od Audi najezdí 700.000km a mění se častěji jen rozvoďák - jinak nic navíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 16:52, rada
..... Tady nepomáhají peníze, myslím tím koupi auta za 200.000, nebo za 1.800.000,- Moderní, technologiemi napěchovaná auta vydrží mnohem míň než dříve vyrobená auta....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.11.2009 22:42, rada
Mám najeto přes mega a ročně těch padesát udělám taky. Poslední tři roky preferuji naftu a nový auto. Rozhodně se to vyplatí. Stáčení tachometru se stalo takovou samozřejmostí, že už u nás nekoupíte jedinou poctivou ojetinu. O zatajených bouračkách ani nemluvím. Vím, že nové auto v naftě stojí víc než 200tis. , ale je lepší si půjčit na nový auto, než si půjčovat na opravu starého. Rozhodně proděláš méně, než s ojetinou i když se to na první pohled nezdá. Musíš snížit své nároky...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 03:35, rada
Přidej sto tisíc a kup si octavia tour,která je teď v akci. Mám oktávku z roku 2003 TDI 66 kw. Koupil jsem ji novou a teď mám najeto 305 000 km. Dělal jsem rozvody,dvakrát tlumiče,kotouče a ve 280 000 km ložiska v kolech. Víc jsem na to nesáhl a pořád jezdí skvěle. Rozhodně se vyplatí koupit naftu. Jsou to jednoduché počty. Manželka jezdí tak 20 000 km ročně tak jsem jí koupil oktávku 1,8 turbo. Mám proto srovnání a od 30 000km se už nafta vyplatí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 07:05, rada
M:
naprosto souhlasím s tím, co napsal M. Mám na mysli tu pasáž o 81kW TDI. Potvrzuji v plném rozsahu na základě zklušeností ze 2 těchto aut (1998 a 2001, obě hrubo přes 250 a 200tkm) a jezdí a jezdí a jezdí a jezdí a jezdí. Bez sebemenších potíží. Servis všude a za babku, díly nové-pravda-dražší-al ihned dostupné a je kvantum dílů od jiných výrobců a apak tu jsou vrakáče a kůlny a stodoly, kde se díl vždy najde. To je jen na obhajobu tvrzení, co napsal M, než se do něho nějací "znalci" pustí.
Jinak nákup nafty za 200tCZK může být problém ,ale i nemusí - loni jsem koupil -držte se-v AAA otcovi - a znovu se držte - TDDI Focuse -tedy tu nejobávanější kombinaci - s tacho 120tkm, stav by tak nějak odpovídal a dodnes si tatík libuje, jak jezdí levně, spolehlivě a bez stresu, že si z důchodu na benzín ani nevydělá. Je to o štěstí a o výběru.
Rovněž na základě své osobní zkušenosti mohu s klidným svědomím doporučit motory typu HDI od PSA (Peugeot, Citrone, Volvo), které jsem měl asi 3 (to jsem tu na foru už psal) a taky mě nenechaly nikdy ve štychu, mimo P407, kde jsem si musel sám opravit závadu startování.
Ppokud bych ale věděl, že musím najet fakt 50tkm/rok, šel bych do auta nového - akontace + lízing, protože lízingové splátky mi vyváží opravy u ojetiny, obzvláště u nafty s x kilometry a neznámým původem, resp. způsobem zacházení. Do dejme tomu 120tkm se nemusí dělat doslova nic, dá se vyžít i s původními tlumiči, jen se vymění kotouče a desky, rozvody se dělají až po prodeji, většinou, novým majitelem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 09:10, rada
Souhlasim s M a nechápu, proč je na 50 tisíc km doporučován benzinový motor, když diesel se přímo nabízí, ostatně kdy jindy by se měl oplatit, než při takové porci kilometrů. Za 200 tisíc si tazatel moc vyskakovat nemůže. Buď to bude auto vyšší kategorie ale méně vybavené anebo bude mít něco za sebou anebo nižší s tím, že bude trochu novější. Otevřel jsem si spritmonitor.de, e-shop s pneu, koukl na ceny ojetin do 200 tisic a zacal pocitat a vysly mi pro 4 roky provozu, 2 sady letnich, 2 sady zimnich pneu tyhle provozni vydaje:
Mondeo 2.0TDCi (2004-2006) - naklady 406 000 Kč,
Mondeo 2.0i (2004-2006) 567 000 Kč,
Mondeo 2.5iV6 (2004-2006) 607 000 Kč,
Octavia 1.9TDi (posledni rocniky 81kW) 338 000Kč,
Octavia 1.8T (2004-2005) 504 000Kč,
Octavia 1.6i (2004-2005) 482 000 Kč,
Citroen C5 2,0HDi (2003-2005) 387 000Kč,
Citroen C5 2.0 benzin (2003-2005) 573 000 Kč,
Citroen C5 3,0V6 benzin (2003-2005) 675 000 Kč,
Volvo S60 (2001-2003) diesel 392 tisic,
Volovo S60 (2001-2003) benzin 597 tisic Kč,
Mazda 6 2.0i benzin (2001-2003) 562 tisic kč,
Mazda 6 diesel (2001-2003) 417 tisic Kč.
Ještě bych do toho mohl započítat ceny havarijnich pojistek, které by s náklady pohly trochu v neprospěch vyšších objemů, ale to už s emi nechtělo.
Z toho mi plyne, ze vhodnym, vyberem vozu muze majitel za 4 roky usetrit na nakledech na dalsi auto. Pokud majitel hledi na provozni naklady, jak píše a z ceny 200 na porizeni predpokladam, ze na ne bude hledet dost, tak bych volil diesel. A klidne i vsemi zatracovany motor TDi, at uz Octavia, nebo Golf, nebo treba i ten Passat, ikdyz tomu bych se radeji vyhnul. Anebo TDCi, HDi
Bezpecnost aut je dulezita, ale z meho pohledu kdy dnesni auta jsou plus minus bezpecna vsechna, dela vetsi miru bezpecnosti chovani ridice. Koneckoncu, kdyz vas na dalnici sejme kamion, uz je vetsinou jedno, v cem sedite.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 09:59, rada
Zdeny60: jaký si měl problém u 407 se startováním? Kamarád má taly 407 SW a sem tam mu blbě startuje.
Popis závady: nastratuje a hned zdechne, padá tedy nafta? Ucpaný filtr nebo čerpadlo? nejsem mechanik, takže spíš jen hádám. Nedávno mu to zdechlo 4x po sobě, než mohl odjet.
díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 10:47, rada
Zdar kup si wolsvagna 1.9 tdi vole je to diesel a moc to nežere a motor vydrži ako kráva!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 10:59, rada
jazdim približne rovnaké kilometre, dialnice, rozkopané cesty a pod. mam audi a6 2,5TDI, 240tis km, rv.99 na napravu som ešte nesiahol, spotreba komb. 7,5l/100km bezpečnost sa neda porovnat s papierovými plechmi napr. citroen, peugeot,u mna jedine audi a da sa kupit do 200tis,mam uz tretie a vzdy 4roky lepsie auto nepoznam
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 11:29, rada
Já zase chápu proč někteří doporučují benzinový motor. Bez debat je u benzinového motoru riziko poruch daleko menší a i ty případné problémy jsou mnohem lacinější. Doporučoval bych 2l benzín a dát si tam sekvenční vstřikování LPG. Za 200tis bych pořídil Mondeo, Accorda nebo Mazdu 6. Tazatel zapomněl napsat jestli je podnikatel a nebo bude jezdit na cesťák pro firmu, kdy by požízení nového auta na lízačku bylo úplně nejlepší řešení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 11:49, rada
Jak už jsem psal nejde jen o to že diesel se finančně vyplatí i s případnýma opravama, ale jde o to že když např na Mondeu TDCi vypoví čerpadlo (origo se mění v servisu se vstřikama a stojí to 60 mimochodem), nikdo ti to do druhého dne neopraví. BUde to ležet někde týden ladem nehledě na to že to tu službu určitě nevypoví před vratama servisu ale třeba na služební cestě 300km od domova......a ty máš jako obchoďák být za hodinu na důležité schůzce.............
To je odtah (keterej dejme tomu je v rámci nějaké pojistky zdarma) ale jde o to že člověk který najezdí 50tkm/rok se jak obejde týden bez auta?
Samozřejmě může se to stát jak na dieslu tak na benzínu nějaká vážnější závada, ale dle mého názoru se to riziko podstatně zvyšuje koupí ojetiny střední střídy s naftovým motorem za 200tkč
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 13:48, rada
jednoznačně doporučím Toyotu Avensis, v uvedené cenové relaci rok 2002 - 2004. Diesel 2.0 D-4D 81 nebo 85 kW podle roku výrobu. Naprosto spolehlivý prostorný dálniční koráb. Sám mám ročník 2001, zatím jsem s ním najel cca 40.000, najeto má 176000 km a za opravy jsem ještě kromě prkotin typu výměna žárovky nedal ani haléř.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 14:21, rada
Proboha co to čtu za rady jako kup si novou resp. 13Let starou O1!!!Pán si přál pohodlí a chce najet hodně KM,tak proboha je né toto příšerné poskakovadlo!!!Jel jsem s tí jednou asi 900Km v kuse a dával jsem se týden dohromady!!!a to neberu ten příšerný podvozek,nejisté chování v zátačkách,citlovost na boční vítr atd...,vždyť se proboha píše rok skoro 2010!!!Mějte lidi rozum,taky si nekoupíte NOKII 1610 i když bude nová!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 16:02, rada
Naprostý souhlas s Petrem.Tady jsou rady k nezaplacení, jak tak koukám.Mám s Octávkama stejné zkušenosti, bohužel máme také firemní a nerad s něma jezdím, natož abych nějakou vlastnil a měl ji doma...Brrrrr.Jednou jsem s ní jel až do Chorvatska - no příšerný zážitek .Už nikdy více. Doufám. Nechápu, jak někdo něco takového může vychvalovat.Samozřejmě , asi může, pokud do ní vlezl rovnou ze 120ky a nepoznal jiné auto.Přejí hezký den.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 16:06, rada
Máš zajímavé názory, kdepak jsi na to přišel?Je vidět, že jsi odborník , a tudíž se nedivím , že tě každý /s prominutím/ odrbe.
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.