Wednesday 04.11.2009 09:10,
rada
Souhlasim s M a nechápu, proč je na 50 tisíc km doporučován benzinový motor, když diesel se přímo nabízí, ostatně kdy jindy by se měl oplatit, než při takové porci kilometrů. Za 200 tisíc si tazatel moc vyskakovat nemůže. Buď to bude auto vyšší kategorie ale méně vybavené anebo bude mít něco za sebou anebo nižší s tím, že bude trochu novější. Otevřel jsem si spritmonitor.de, e-shop s pneu, koukl na ceny ojetin do 200 tisic a zacal pocitat a vysly mi pro 4 roky provozu, 2 sady letnich, 2 sady zimnich pneu tyhle provozni vydaje:
Mondeo 2.0TDCi (2004-2006) - naklady 406 000 Kč,
Mondeo 2.0i (2004-2006) 567 000 Kč,
Mondeo 2.5iV6 (2004-2006) 607 000 Kč,
Octavia 1.9TDi (posledni rocniky 81kW) 338 000Kč,
Octavia 1.8T (2004-2005) 504 000Kč,
Octavia 1.6i (2004-2005) 482 000 Kč,
Citroen C5 2,0HDi (2003-2005) 387 000Kč,
Citroen C5 2.0 benzin (2003-2005) 573 000 Kč,
Citroen C5 3,0V6 benzin (2003-2005) 675 000 Kč,
Volvo S60 (2001-2003) diesel 392 tisic,
Volovo S60 (2001-2003) benzin 597 tisic Kč,
Mazda 6 2.0i benzin (2001-2003) 562 tisic kč,
Mazda 6 diesel (2001-2003) 417 tisic Kč.
Ještě bych do toho mohl započítat ceny havarijnich pojistek, které by s náklady pohly trochu v neprospěch vyšších objemů, ale to už s emi nechtělo.
Z toho mi plyne, ze vhodnym, vyberem vozu muze majitel za 4 roky usetrit na nakledech na dalsi auto. Pokud majitel hledi na provozni naklady, jak píše a z ceny 200 na porizeni predpokladam, ze na ne bude hledet dost, tak bych volil diesel. A klidne i vsemi zatracovany motor TDi, at uz Octavia, nebo Golf, nebo treba i ten Passat, ikdyz tomu bych se radeji vyhnul. Anebo TDCi, HDi
Bezpecnost aut je dulezita, ale z meho pohledu kdy dnesni auta jsou plus minus bezpecna vsechna, dela vetsi miru bezpecnosti chovani ridice. Koneckoncu, kdyz vas na dalnici sejme kamion, uz je vetsinou jedno, v cem sedite.
respond