0
back
 

diskuze k tématu: BMW, Audi, nebo Subaru na LPG?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, japonská vozidla, německá vozidla, německá vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 12:40, rada
Zdravím
Za 1. Pokud nenajezdíte s takovým autem více jak 40tis. ročně, nějaké LPG se Vám nevyplatí. Spočtěte si náklady na montáž LPG, pak náklady na servis, seřizování a prohlídky atd. Pak zjistíte, že návratnost nějakého lpg je v nedohlednu, obzvlášť u těchto vozů kde je servis obecně drahý. Pak si spočtěte, zda není lepší vůz živit jen benzinem.
Za 2. Zapomeňte na alternativní díly u vozů Subaru, obzvlášť Outback 3.0, opravdu nemáte co volit, než originál, který je drahý (ostatní neznám, přesto pochybuji o nějakém širokém výběru u těchto specialitek, jako je S4, S6)
Za 3. Subaru montovalo LPG do svých vozů, jelikož dlouhou dobu chyběla v nabídce nafta, řešili to montáží LPG přímo od Subaru, ALE - to vyšlo výhodně pouze při koupi nového vozu, kdežto s cenovkou za kvalitní montáž se kliďánko dostanete na částku 60tis.
Za 4. Celé mi to přijde, že tazatel ani nemá na to, aby vůz uživil (lpg, alternativní díly), jen chce silný a rychlý vůz... Spíše bych se zamyslel nad tím, jestli není lepší kapánek ustoupit ze svých nároků a raději si pořídit v benzinu nějaký dvoulitr, nebo pak turbodiesel.
Není totiž důležité, zda máte na takové vozidlo. Důležité je, zda máte na to, jej uživit...
Přeji šťastnou ruku při výběru, ať už to bude cokoliv.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 13:03, rada
Souhlasím s radou pana Jožky. Ma pravdu a jeho 4 body mluví za vše. Nadale se přiklaním k panu Volné Noze , že LPG bych montoval jen do Hummera H2, Escalady a podobným USA vozům, ale ne do bmw a podobně sportovně laděných vozů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 13:36, rada
pro Pepu co psal 4.body :)
1.Pokud nenajezdíte s takovým autem více jak 40tis. ročně, nějaké LPG se Vám nevyplatí. Vážně?Mě se vyplatilo po mnohem méně km. Zvláštní.
2.pak náklady na servis, seřizování a prohlídky atd. Jaký servis?jaké seřizování?Prohlídky? Seřízení se dělá jen jedno, řekněme 1000kč, prohlídka 200kč. Hm já ti nevím, ale když ušetřím 20 000kč ročně,nějak mi to pořád přijde výhodnější! Ty asi potřebuješ dát 3 výplaty ročně za palivo a ještě se poplácáš po rameni :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 13:44, rada
Ja Vám to povím narovinu, mít bmw ve velkém obsahu,nebo jak tady psal respondent audi S4, S6 na LPG, se stářím 5-7 let, tak bych se styděl, styděl bych se zajet do originálního servisu s tak luxusním autem i po 5 -7 letech staří vozidla, aby se mi pak ironicky vysmali , proč jste si kupoval takové auto, když ho máte na plyn . Abych ušetřil ?? to bych tam měl říci ??? , takové auta si lidi kupujou , co šetřit NEMUSÍ. Myslim si, že ten kdo si předělá auto na plyn 5 let staré bmw a podobně, nechodí do originál servisu, ale k někomu do stodoly k nějakému jezedákovi, kterej viděl bmw jen z fotky nebo z auto moto reveu v televizi, co si mysli, že traktor, spraví stejně dobře , jak luxusni vuz. No jen at mi tady každy kdo ma auto na plyn, drahé luxusni auto na plyn v průměru 7 let staré poví, kde stím jezdí do servisu. Nevěřím nikomu z Vás kdo napiše, že jezdi do original servisu. Jak to tak vidím, každý by chtěl luxus , za malo peněz , ale tak to nejde. A proto si to každý chce vynahradit po 7 letech staří auta , ten luxus co si nemohl dovolit třeba po 3 letech , a ještě si tam po 7 letech da plyn aby jo UŠETŘIL.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 14:01, rada
Pane Lando, uváděná auta na LPG budou mít spotřebu kolem 13 litrů na sto. Takže zvažte jakou nádrž a kam dáte. Když si dáte toroid s obsahem cca 45 litrů tak budete pořád u pumpy a když si dáte do kufru ten velkej bojler na 60 a více litrů tak jste skoro bez kufru. To je taky důležité zvážit. Jak někdo psal níže možná bude rozumnější koupit dvoulitr. Napadá mě Ford Focus v benzínu 2,0 s myslím 107 kW a dát tam toroid. Pak Vám zůstane pořádnej kufr a i možnost kdykoliv sklopit sedačky. Spotřeba bude do deseti litrů a svezete se taky pěkně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 14:10, rada
Jediné auto z výše jmenovaných které má smysl přestavět na plyn je Outback, neboť s ostatnímy by vás z autorizovaného servisu hnali jak nadmutou kozu. Při pořizovací ceně LPG zařízení 60 (sekvence na V6)-80 (sekvence na V8)tisíc by jste musel najezdit skutečně min.30tkm/ročně aby jste něco málo ´´ušetřil´´. Kdysi jsem byl zastánce alternativního pohonu, ale co jsem zjistil že existují i kvalitní benzínové šestiválce, se kterými se dá jezdit za více než rozumný peníze (Maxima 3.0 průměr dlouhodobě vč. města 8.5, e46 328Ci 7.9) jsem toto zavrhl. Má to smysl, ale jen do otesánků typu Armada, Hummer, Navigator, Escalade, Suburban apod.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 14:16, rada
Nezazněla tady jedna velká nevýhoda LPG. Pokud budete mít závadu na motoru prokazatelně nezpůsobenou instalací LPG (např. nepravidelné otáčky, chcípání motoru a to vždy při provozu na benzín) Žádný servis se s tím NEBUDE zabývat. „Jo pane vy tam máte plyn tak to bude nejspíš tím..“
Takže si nejdříve, zjistěte kdo vám to bude servisovat (jedná se pouze o problémy s motorem). Zapomeňte na značkové servisy, garážníci budou mít problém zase tyto ne příliš časté a složitější motory diagnostikovat.
Takže vybírejte auto s prokazatelným a rozumným nájezdem km, vyhněte se motorům nad 8 válců a turbu.
Některá výše uvedená auta a jím podobná (nejvíc bylo právě to dikutované BMW) přestavěná na LPG vídám. Jo mluvím o autech cca 3 roky starých – přestavba ihned po ukončení záruky. To jen aby zase někdo netahal ty starý plečky..U nás si lidi vybavují ve spojení s LPG tak maximálně Felicii.
Jo cena přestavby u vašich uvažovaných aut se pohybuje kolem 40 000 Kč. Návratnost je samozřejmě rychlejší s výší spotřeby auta. Těch 40 tis Kč můžete mít zpátky po najetí 30 tis km. A to asi s tím autem za tu dobu co ho budete mít najedete .

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 14:28, rada
Nalijme si cisteho vina: LPG neni na zavodeni. Otec mel Audi a6 (2.4 benzin) a prestavel ji od novoty na LPG. Jezdil sluzebne z Plzne do Stuttgartu a za 3 roky najel neco pres 260 tisic km. Motor slapal jak hodinky. Otec jezdi klidne, dalnicni rychlosti kolem 150kmh.
Po trech letech jsem dostal audinu ja a diky memu (tenkrat) sportovnimu duchu jsem ji slapal na krk. A vetsinou po meste. Takze kratke trasy, velke zrychleni pri vyjezdu na obchvat, po 1km zase na 50kmh...
Nebyl mesic kdyby se na LPG neco nepo....nerozstelovalo..
Takze asi tak. LPG na dlouhe streky vyborna vec. Usetri dost penez. Na kratke hopsani v zadnem pripade. Howgh
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 14:47, rada
Tak jsem se dozvěděl, že LPG do těchto aut nepatří. Důvod pánové buď neví nebo je tajný. Prostě tam nepatří a nepatří Dotaz na pány Kříže, Valnohu apod. A nafta do sportovněji laděných vozů patří?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 14:54, rada
Vubec se mi nelibi vas pristup k lidem co tady napisou nejaky nazor, ne kazdy ma takove vzdelani (technicke) aby vedel co se v tom motoru presne deje a co se pak sere a co ne. Kazdopadne bych nikoho neurazel, taky jsem kdysi uvazoval o 5litrovem bmw na plyn, jeden clovek to mel a pochvaloval. Mladsi clovek co s tim lital asi dost ostre. A rekneme si fakt, ze bmw 5 neni zavodak, ale normalni sedan s dobrym podvozkem a nahonem na zadek, mam diesel a bavi me , ze i kdyz mu slapu na pedal jak blazen , nikdy neni spotreba tak divoka, takze jsem rychlej, levnej. U benzinu to tak lehky nebylo. Takze si myslim, ze lidi uvazujou stejne, chteji byt rychli a levní, ale asi ne nejrychlejsi, to by si koupili treba 350 Z starsi a machrovali by. taky Howg :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 15:18, rada
cena přestavby do těchto aut bude do 40tis, kdo si dá práci a bude se zajímat, zjistí,že to jde i pod 23tis viz já a můj 2,0 4válec před půl rokem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 15:25, rada
Ty auta jsou 6 a 8 válce takže kolem tech 40
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 15:29, rada
jen se chlapci rozčilujte, za pár let budou sporťáky na elektriku... a budete s láskou vzpomínat na LPG
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 15:43, rada
ta moje cena byla ukázka toho,že kdo hledá,najde i levnější,nicméně souhlasím,že 40tis bude realita
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 15:57, rada
Pane STANDA , to čísté víno si nalijte leda tak víte kde . Lidi typu , dostal jsem auto po otci Ja, takové synačky a chciplinky co nemaj na pořádný motor a mysli si, že když si koupí co jste to psal 2,4i a ma novou kastli , že má něco pořádného na dalnici??? Váš otec neměl penize na pořádný 8 válec nebo naftu , tak to vyřešil nizkým obsahem s přestavbou na plyn a nakonec to dal Vám a vy jste byl vůbec Rád, že něco máte . Takovým jako jste vy, může bejt jedno v čem jezdí , když jste auto dostal po tatinkovi Standíku. A k tomu vínu, chlapi pijou skotskou s ledem a kundičky víno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 16:06, rada
pan Marek Kříž bude asi chachar jak cyp, vše pod 4 litry je slabotka....
Nejezdím Fabií 1,2 HTP ( slyšel jsem že je to zkratka pro Hodně Trapný Pohon , Mám Outback 3,0 H6 a na plyn jej dávat nebudu a ni jsem nepřemýšlel, spotřeba 10l / 100km mi přijde adekvátní tomu co to jede a co to umí....kdybych chtěl šetřit, tak bych se vydal jinou cestou ( ale ta mi smrdí,naftu nemusím )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 16:31, rada
Teda fakt, Kříž perlí jkao Mattoni
Mám dojem, že směšuješ dvě věci: jak tak cítím z podtextu, zřejmě vyděláváš (doufám, že poctivou a řádně zdaněnou prací), velký balík měsíčně. A z tvého pohledu lidé, co ten balík nevydělávají, jsou u tebe chudácia a tralaláci a pod. JSI TRAPNÉ UBOHÝ a děláš rychlé závěry.
Navíc jsi se nezmínil, čím se zabýváš, aby to bylo kompletní a tvůj obraz úplný...
Odsuzovta někoho a urážet jen za to, že si koupí auto X s motorem Y a to Y< než objem tvého auta, to se prostě nedá nazvat jinak, než opravdu ubohost a nebojím se to tak nazvat, stav pramenící zřejmě z nižšího IQ.
CO ty víš o důvodech, proč si někdo koupí auto takové, či makové... Já znám osobně řadu lidí, opravdu těch, co něco v životě dokázali (mj, co jis dokázalm ty? Dej na sebe nějakou referenci) a jezdí např, v Oktávkách, pasátech či Modeu, ale jsou NORMÁLNÍ. To ty nejsi. Tak prosím tě, nesu´d podle sebe a zdrž se další diskuze. My už jsem se od tebe dověděli, že není lepší volby než BMW s objeme 10 litrů a 1000HP. Tak si běž honit ego na bmw klub, tam určitě najdeš spřízněné duše. Tady je diskuze o volbě alternativního pohonu do auta pro denní provoz, i když tazatel by si měl rozmyslet, co vlastně chce. Není mu to asi 100% jasné... Ale to je jiná věc.
Tak snad jsi už pochopil, že tvé názory nikoho nepřivádí do transu a že nikdo se zatím asi neposrla z toho, že všem vytrubuješ, že máš nějaké BMW... Ale radu ti dám, coby určitě starší než ty: zkus se nad sebou zamyslet, jsi k pláči.
Jinak k těm silným autům já řadím vše, co má více než 100 koní a jede rychleji než 90km/h. Asi to budou hodně silná auta, protože řada lidí na ně propstě nestačí. Víš, kouknu kolem sebe a je mi smutno z těch křížků, co rostou u silnic, jako houby po dešti. A když se u některého občas zastavím, nebo ho potkám, když jedu třebas kolem na kole a kouknu na věk, jde mi hsí kůže po zádech. Zmařené lidské životy kvůli tomu, že chtěli být rychlí a na silnici neporazitelní. Bohužel, nemalou zásluhu na tom mají právě nezkušení mladící s rycghlými vozy, dovezenými za pár kaček z reichu a ti si pak myslí, že mají křídla a že vyvrátí zákony fyziky. Nemají pravdu.
Když už tu úvahu píšu, tak na sebe prozradím, že do dnošního dne jsem najel hrubě přes 1 milion km bez nehody a po 14 letzech práce u zahraniční firmy jsem si mohl dovolit kooupit si opravdu rychlůé a výkonné auto, finančně mi to nečinilo problém. ALe po zvážení všech okolností, stavu na silnici, využití toho vozu, jsem to totálně zavrhnul. Nemělo to pro mě smysl. Vystačím si s 270koňovou Mazdou a na to, abych si s ní zajel podle gusta, tedy tak 3x do měsíce, mi to stačí.
A tím se dostávám k tomu, oč možná tazateli jde: chce silné auto a rychlé, ale chce šetřit na nákladech a proto uvažuje o LPG. Jenže, pokud na tom bude stejěn jako já, tzn. najedu tak 500km za měsíc, tak ta návratnost do takového druhu aute je fakt diskutabiní a náklad na benzín (/navíc v mém případě >98 okt.) je v porovnání s ostatním, zanedbatelný.
Radši bych se vydal cestou průměrného auta - např. toho Legacy 180kW a pokusil bych se využít jeho potenciál na maximum.
Věřím, že ti, kdo tu hlásají o 250 a více kW, jsou jen běžní šoféři, jako my ostatní a když náhodou přide zatáčka v dešti, mají staženo a jedou,, jako kdyby řídili např. 1,3 Felicii. Snad mi rozumíte, co chci vyjádřit. Chci vyjádřit to, že auto na honění ega je jedna věc a svézt se "na krev" , na to stačí 200HP motor, pokud ale jedeš fakt n akrev. A to jetí na krev - no, nechci se znovu dotknout pan Kříže, tak např. zážitek z Imprezy pouhé WRX dalece převažuje zážitek z těžkotonážního BMW 540. Možná tak na dálnici, tam to beru, tam nebude moc rychlejších... Ale jen do prvních okresek v kopečcích. Tam zase WRX zatopí tak, že se ti svlíknou trenky A to s dasleko menším výkonem. Viš, ono v aute nejde jen o ten výkon v kW. Tam jde taky o něco jiného a zrovna 5er mi jako sporťák moc nepřijde. Je to jen rychlý polykač km s velkým výkonem)540 jsem uvedl jako příklad).
K té H6: díly z druhovýroby nejsou, možná tak kotouče a desky. ALe zase nemá cenu se moc nad tím vzrušovat, díky spolehlivostio (která je vyšší než u BMW, bohudík) jich potřebovat fakt moc nebudeš. Je to o chování se k auta na straně jedné, a o jeho konstrukci na straně druhé. A zážitek s H6 je iopravdu výborný. Mohu potvrdit.
A když už tedy, tak vše. Sám mám, jak jsem napsal, Legacy s "pouhýmií" 121kW. Tj. asi 160HP. A včera, shodou okolností, jsem s je pěkně užil u nás, při cestě přes Suchý vrch, od Žamberka na Šumperk. kdo zná, ví... Na silnici sníh, večer nikde nikdo, ojjj, to byla paráda. No, už tam vidím 2,5t těžkotonážníka BMW, jak se sype se zadohrabem po těch klikách ¨ Kdeže, hoši. Těch 121kW tam je využito tak z půlky, protože starch vám nedovolí využít víc. Tak k čemu tio všechno?? Jen na to honění....

Tak pane Kříži, odpověztě nám, zkuste se i dotknout toho, čím jset a co děláte, abych si mohli napravit své špatné mínění. Ono totiž, prachy člověka nedělají...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 16:47, rada
Zdeny 6O ------------komu tykáte ???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 16:51, rada
Pane Zdeny 6o promě jste FRANTA HOUSKA CO NA KOUSKU MYDLA PŘIJEL. TAKOVÝ OBRAZEK JSEM SI O VÁS UDĚLAL ZASE JA. NAROZDIL OD VÁS, SE UMIM PODEPSAT A NAPSAT ODKUD JSEM, ALE TO VY JISTĚ SE ZÁKLADNÍM VZDĚLÁNÍM NEUMÍTE. S POZDRAVEM HEZKÉHO DNE NAZDAR.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.02.2010 17:09, rada
Ing.Zdeněk Horáček
Šumperk Sev. Morava
Zase trefa do černého. Zcela od věci plácnutí do vody...
K tomu tykání, nebuď netýkavka, jsem asi o kus starší, tak to snad přežijeme oba, ne?To víš, "stará struktura", pokud viš, co to znamenalo
Ale ne, pokdu by ti to mělo vadit, tak Vám budu vykat, pane Kříži.
Tak tedy , pane Kříži, zkuse trošku poodhalit, kdo jste a čím se zabýváte. Opravdu to myslím z poučných důvodů. Rád vím, s kým mám tu čest o kdo mi dělá partnera v diskuzi. Zatím žiju s představou, že Vás vidím tak, jak jsem Vás připodobnil. Alůe třeba se dočkám a bude mi to z Vaší strany vyvráceno.
A cobude následovat nyní?? Capslock už jste vyčerpal, argumenty zřejmě také, tak jsem žádostiv, čeho že se to nyní dozvíme
Jojo, Franta Houska, co na kuse mydla přijel, bo neměl na auto, to byl chachar. toho jsem znal... Bydlel kousek od Vás, tam, jak se jede na Staré Město, před odbočkou na Bašku. Chudák. Taky se tak vztekal a už to má za sebou
respond
  1 2 3 4 ... 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.