0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 4x4 nebo Subaru Legacy - koho vybrat?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, česká vozidla, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 16:10, RE: Rozdíl světelných let
anonym posted by:
"protože v porovnání s Octavií na Subaru odejde mnohem méně věcí"


A ještě bych prosil, tu "O Karkulce".)) Holt další zaslepenec.


----------------------------------
Jinak Vám i jiným zřejmě nedochází, že ta Octavia je jako nová i jako ojetá reálně levnější vůz než to Subaru, protože je za ty peníze tak o 2 roky mladší. A nebo jinak - tu stejně starou Oktávku můžete koupit ve stejném stáří citelně levněji.

Ale ono to tak skutečně je. Jsou to jiné kategorie vozů, takže i výrob aje tomu podřízena. Octavia je auto udělané lacino a často draze prodané, kdežto u Subaru je vše mnohem pečlivěji dimenzované, protože u něho se s tězší službou prostě počítá. Můj servisák vykládá story např o zvlněných kotoučích na Octavii TDI třeba i dva měsíce po výměně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 16:12, RE: Subo rulezz!
anonym posted by:
Jo, a pak dunes na brzdu a divis se, protoze fyzikalni zakony pri brzdeni jsou uplne stejny pro FWD,RWD i AWD. A nemuzete se divit, ze spousta lidi si mysli o subaru a jeho priznivcich neco spatneho, kdyz jako priklad pouziju borce, co nam letos na prvnim snehu pristal s foresterem v zahrade a strasne se divil, jak to, kdyz vsude rikaj, ze subaru nejde urvat. No, bydlime v zatacce v Adrspachu, a to rano by se to dalo projet asi 35-40, proste silnicari zaspali, ale on jel tak 70. Taky mam na zim...
Tu poslední větu tesat do kamene.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 16:30, RE: Nevím, nevím
Petr - TipCars.com posted by:
Já se snažím na auta dívat z pohledu uživatele, který rád řídí. Pokud řídím například Legacy, vždy se mi dostane pocitu vlády nad vozem. Vůz totiž poslouchá a jede přesně tam, kam ho nasměrujete, navíc odevzdává skrz přesné a komunikativní řízení dostatek informací o dění pod koly. Proto považuji jízdní vlastnosti pernamentních čtyřkolek za téměř ideální. Chybu udělá spíše řidič, než vůz ...

Navíc stálý pohon 4x4 přece využijete i v běžných podmínkách (v případě krize). V diskuzi jsem o tomto b...
Já se snažím na auta dívat z pohledu uživatele, který rád řídí

Já taky: Tak to Subaru (jakékoliov v rámci své třídy) shrněme:

Užitné vlatsnosti: podprůměrně
Kvalita a zpracování interéru: podprůměrné, za ty peníze vyložená bída. Což dokládá i současná Impezza - konkurence je už dávno jinde.
Servisní síť a ceny ND : podprůměrné
Volba výbavy - omezená
Jízdní vlastnosti - výborné, ale v režimech, které drtivá větina motoristů nepoužuje či nejezdí.

Čili závěr - auto zajímavé pro určitou spíše okrajovou skupinu lidí s velmi vyhraněným názorem.




respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 17:01, ať se projede
Zázračný argument netřeba!!! Zázračné argumenty používá leda tak Škoda Auto. Subaru zázračných argumentů nemá zapotřebí. Je třeba aby šéf vyndal hlavu z pod sekretářčiny sukýnky a jel s každým autem najet pár set km. Pak to bude jasné i jemu A když ne, tak ať jízdu zakončí v Subaru salonu, dá si tam kafe, pokecá s mechaniky a ti mu to vysvětlí. Já sice 4 kolkám moc neholduju, ale i malé dítě ví, že Subaru je v současnosti jedna z mála firem, která dělá auta celkem poctivě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 17:13, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Já se snažím na auta dívat z pohledu uživatele, který rád řídí

Já taky: Tak to Subaru (jakékoliov v rámci své třídy) shrněme:

Užitné vlatsnosti: podprůměrně
Kvalita a zpracování interéru: podprůměrné, za ty peníze vyložená bída. Což dokládá i současná Impezza - konkurence je už dávno jinde.
Servisní síť a ceny ND : podprůměrné
Volba výbavy - omezená
Jízdní vlastnosti - výborné, ale v režimech, které drtivá větina motoristů nepoužuje či nejezdí.

Čili závěr - auto zajímavé pro určitou spíše ok...
Jako vlastník Subaru Legacy samozřejmě nesouhlasím.
Kvalita a zpracování interieru skvělé, nemám k ní jedinou výhradu (byť je fakt, že mám novější Legacy). Servis slušný, není předražený. Náhradní díly jsou sice drahé, ne druhou stranu u pojištěného auta v záruce vás jejich cena moc zajímat nemusí, navíc je Legacy velmi spolehlivé a s výjimkou nehod nebudete náhradní díly příliš potřebovat. Volba výbavy je sice omezená, ale samotná výbava je velmi obsáhlá - pokud chcete mít možnost volit barvy palubní desky, kupte si Fiat. A konečně jízdní vlastnosti jsou samozřejmě skvělé, což je důležité nejen v extrémních podmínkách, ale i při běžném provozu (rychlý vyhýbací manévr, zatáčky za mokra, u 4x4 neztratíte trakci ani při zrychlení či rozjezdu atd atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 17:15,
Pokud nejsi blb tak kup jedině vochcávii v plné palbě a na hlinách. Větší parádu nenarobíš jak s tímto žihadlem a chlapi v hospodě tě budou pomlouvat, že si žiješ jak prase v chlivku. Jenom mě sere že tam nedavaj HTP to by byl inačí pekáč kaj se hrabou V6
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 17:23, RE: Subo rulezz!
anonym posted by:
" v jiném autě bych vyletěl v první zatáčce do pole, tak si řekne o mnohem víc."

Zřejmě jste ve fyzice propadl už na základní škole, protože trvalý pohon 4x4 nijak nezlepší přilnavost auta jako takového k povrchu vozovky. Jediný rozdíl je v tom, že pod plynem tu zatáčku můžete project větší rychlostí, než pod plynem s předokolkou a díky lepší trakci jste i rychlejší na výjezdu ze zatáčky - v běžném hustém silničním provozu je to v podstatě téměř nevyužitelné. Nehledě nato, že většina motoristů ...
Pokud uvažujeme o fyzikálních zákonech, nezapomeňte zohlednit výšku těžiště Legacy a Octavie. Pokud byste to udělal, pochopil byste rozdíl mezi oběma vozy v zatáčce....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 17:31, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Já si dovolím reagovat na ten motor typu Boxer, kde pan Šikl tady už před časem citoval nějaké křídové papíry Subaru.

Realita je taková že nízké těžiště boxerů je jejich jedinou výhodou, jinak převažují víceméně samé nevýhody. Každý kdo má trošku ponětí o konstrukci spalovacích motorů (což nejsou středoškoláci z Tipcarsu) tohle ví a koneckonců právě pro nevýhody boxerů jiné automobilky motory (a i zbytek auta) tekhle nestaví - v konkurenci daleko praktičtejších aut a požadavků běžných zákazníků...
Tak tenhle pán Anonym by se měl možná víc věnovat manželce a nevybíjet si své komplexy na značce Subaru, o které jak je vidět nemá zrovna moc dobré znalosti. Každopádně, žádný učený z nebe nespadl a pan Anonym zcela jistě své nedostatky napraví a teprve poté se bude projevovat jako odborník... Zatím článěk hodný tak do studentského časopisu na střední škole...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 17:40, RE: Subo rulezz!
anonym posted by:
" v jiném autě bych vyletěl v první zatáčce do pole, tak si řekne o mnohem víc."

Zřejmě jste ve fyzice propadl už na základní škole, protože trvalý pohon 4x4 nijak nezlepší přilnavost auta jako takového k povrchu vozovky. Jediný rozdíl je v tom, že pod plynem tu zatáčku můžete project větší rychlostí, než pod plynem s předokolkou a díky lepší trakci jste i rychlejší na výjezdu ze zatáčky - v běžném hustém silničním provozu je to v podstatě téměř nevyužitelné. Nehledě nato, že většina motoristů ...
no ono to není úplně o tom 4x4. Zádní náprava Subaru je trochu něco jiného než je ta věc u standardní OI (4x4 ji má pokud vím podobnější té u Subaru) a navíc tady hraje roli taky nižší těžiště, větší rozvor a menší zadní převis. To jestli někdo jezdí rychle nebo pomalu je jeho věc, v Subaru jde proste zatáčku projet bezpečněji, ale pokud sedí za volantem pako, je jedno v čem jede. BTW argument pro šéfa. O 4x4 TDI je pěkný lákadlo pro zloděje zatímco Subaru se spíš vyhne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 18:29, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Já si dovolím reagovat na ten motor typu Boxer, kde pan Šikl tady už před časem citoval nějaké křídové papíry Subaru.

Realita je taková že nízké těžiště boxerů je jejich jedinou výhodou, jinak převažují víceméně samé nevýhody. Každý kdo má trošku ponětí o konstrukci spalovacích motorů (což nejsou středoškoláci z Tipcarsu) tohle ví a koneckonců právě pro nevýhody boxerů jiné automobilky motory (a i zbytek auta) tekhle nestaví - v konkurenci daleko praktičtejších aut a požadavků běžných zákazníků...
Pouzivam subiny zhruba uz dvacet let v podminkach kanadskeho severu (SVX x2, Legacy turbo, Outback, Tribeca) a najezdim rocne zhruba 25 000 km. Co se vykonu tyce, vykony odpovidajici kubatury jsou zcela porovnatelne s Hondou Accord a vzhledem k tomu, ze ctyrkolka ma vetsi ztraty v komplikovanejsich rozvodech tak na suche vozovce je Honda kapanek rychlejsi. Co se kvality zpracovani tyce, domnivam se, ze odpovidajici modely jsou srovnatelne s japonskym prumerem, kvalita interieru je rovnez srovnatelna. Domnivam se rovnez, ze dvouliter je na Legacy malo - osobne bych dal prednost 3.0R typu s petistupnovym automatem, i kdyz musim uznat, za tato kombinace bude ziznivejsi(Tribeca bere mezi 11 a 15L/100km, zalezi na podminkach, druhe cislo je -30 stupnu spatne protazene silnice, sviznejsi jizda).
Co se tyce vykou boxeru, zatim nemam problem s zadnym z mych vozu (v soucasnosti Porsche 911 C2 typ 997, Tribeca 3.0) - i kdyz musim uznat, ze mi v prime care sedmilitrova Corvette za sucha v lete ujede), a tak si skoro myslim, ze kapanek prehanite.

Zaverem mohu rici, ze jsem dal prednost Tribece pred Cayennesestivalcem pro krasny a kultivovany zvuk motoru a pro skvelou kvalitu. Na sve stare subiny vzpominam s laskou a uvazuji o koupi nove Imprezy pro dceru...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 18:32, RE: Nevím, nevím
Petr - TipCars.com posted by:
V oblasti potřeby udělalo Subaru velký posun vpřed s posledním verzí např. Outbacku. Nedávno jsem testoval třílitrového Outbacka se systémem SI-DRIVE, který nabízí tři jízdní režimy. V inteligentním módu činila průměrná spotřeba při cestě napříč republikou 7,2 l při svižnější jízdě, což je vzhledem k poskytovanému výkonu šestiválce velmi dobrý výsledek. Samozřejmě, že pokud pojedete velmi ostře v režimu Sport Sharp, tak se spotřeba vyšplhá na více než dvojnásobek.
Podobnych vysledku docilite jemnejsim slapanim na plyn...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 19:09, Oktávka 4x4 nebo Subaru
Vážený příteli,
dříve než bude řečeno slovy klasika "v áleji nablito", protože se tu zmiňuje škodovka, rychle.
Bydlím na horách, mám oktávku 4x4 a jsem spokojen. Mí sousedi mají 2x Legacy, 1x Outback, 1x Forester. Ten jezdí s ohledem na u nás značně vyšší spotřebu na LPG.
Pokud se jedná o firemní auto a podaří se vám šéfa ukecat na Subaru, zvlášť když šéf bude platit benzín, budete mít kliku. A perfektní auťák. Jinak oktávka je OK. Z mých přátel a známých ji má několik lidi a taky spokojenost. Ale nepokoušejte se srovnávat nesrovnatelné. Jde o dva rozdílné světy. Buďto poměr cena-výkon a potom oktávka, nebo nádherná ale drahá hračka a pak subárko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 19:16, RE: Subo rulezz!
anonym posted by:
no ono to není úplně o tom 4x4. Zádní náprava Subaru je trochu něco jiného než je ta věc u standardní OI (4x4 ji má pokud vím podobnější té u Subaru) a navíc tady hraje roli taky nižší těžiště, větší rozvor a menší zadní převis. To jestli někdo jezdí rychle nebo pomalu je jeho věc, v Subaru jde proste zatáčku projet bezpečněji, ale pokud sedí za volantem pako, je jedno v čem jede. BTW argument pro šéfa. O 4x4 TDI je pěkný lákadlo pro zloděje zatímco Subaru se spíš vyhne.
Ale tady se bavime o 4x4, takze poznamka o zadni naprave je trosku mimo. Tam je naopak multi-link lepsi nez ten v subaru. Nizsi teziste, mate pravdu, ale takohle auto si clovek vetsinou kupuje kvuli pruchodnosti aspon po polni ceste, a tam je pak i tech 1,5 cm znat. Popuk byla poznamka myslena vzledem ke konstrukci plocheho boxeru pak ano, tady nema subaru konkurenci.A zadni previs a jeho pretacivost castecne u verze 4x4 eliminuje vaha haldexu, ktery se nachazi v pro tento ucel(rozdeleni hmotnosti na napravy) v idealnim miste tj presne zadni naprava
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 20:10, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Já se snažím na auta dívat z pohledu uživatele, který rád řídí

Já taky: Tak to Subaru (jakékoliov v rámci své třídy) shrněme:

Užitné vlatsnosti: podprůměrně
Kvalita a zpracování interéru: podprůměrné, za ty peníze vyložená bída. Což dokládá i současná Impezza - konkurence je už dávno jinde.
Servisní síť a ceny ND : podprůměrné
Volba výbavy - omezená
Jízdní vlastnosti - výborné, ale v režimech, které drtivá větina motoristů nepoužuje či nejezdí.

Čili závěr - auto zajímavé pro určitou spíše ok...
Vaše shrnutí je VELMI komické :)

Užitné vlastnosti u precizně zpracovaného a hlavně spolehlivého kombíku 4x4 s redukcí nemohou být podprůměrné, jen v choré mysli áno.

Kvalita a zpracování interiéru - rozhodně na vyšší úrovni než Škoda. Ano, Lexus i Audi jsou jinde..

Servisní síť a náhradní díly - nebudete skoro vůbec potřebovat, tudíž nezajímá. U Škody samozřejmě musí být servis v každé vesnici, protože nevíte kde to zkončí..

Volba výbavy - v základu máte skoro vše, ve vyšší výbavě už úplně vše. Vaše slůvko "omezená" nechápu.

Jízdní vlastnosti - skvělé a pokud jste ještě nikdy nebyl vteřinu před karambolem, nebojte to příjde..

Závěr : Ovečky kupují Škodu, "okrajová" skupina lidí co si ráda užívá vášnivé jízdy volí např. Subaru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 20:17, RE: Rozdíl světelných let
anonym posted by:
"protože v porovnání s Octavií na Subaru odejde mnohem méně věcí"


A ještě bych prosil, tu "O Karkulce".)) Holt další zaslepenec.


----------------------------------
Jinak Vám i jiným zřejmě nedochází, že ta Octavia je jako nová i jako ojetá reálně levnější vůz než to Subaru, protože je za ty peníze tak o 2 roky mladší. A nebo jinak - tu stejně starou Oktávku můžete koupit ve stejném stáří citelně levněji.

Zaslepenec nazývá druhého zaslepencem :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 20:36, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Obávám se, že tyhle argumenty šéfa nepřesvědčí. V podstatě se tady říká - kupte si o rok, o dva starší vůz s vyšší spotřebou a drahým servisem, který vyjede o něco dál a o má tišší motor. Budou to pro šéfa přesvědčivé argumenty? Obávám se, že nikoliv. Toho zajímá především spotřeba a další náklady a tady Octávia 1.9TDI bude těžko hledat protiargumenty. Snad jen ten přívěsný vozík, ale když to dodnes tahala Fabia (třebas s úspěchem mizerným), asi odmítne poslouchat konstatování, že Subaru tahá lí...
Pan šéf bude platit, pan šéf bude rozhodovat. A když zde pan kolega tam moc chce subárko, co kdyby si na něj sám vydělal? Tak jako my ostatní...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 21:03, Sef je blbec
Nevim, proc by mel kupovat nespolehlive nemecke auto VW Ochcavia, kdyz muze mit kvalitni japonske Subaru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 21:22, RE: Rozdíl světelných let
anonym posted by:
Pokud šéf nebude koukat pouze na spotřebu, tak dá přednost jednoznačně Subaru. Je nesmlysl říkat, že u Subaru je drahý servis, protože v porovnání s Octavií na Subaru odejde mnohem méně věcí,
je robustnější, motor v porovnání s Octvávkou snový, Octavia je v ČR hodně přeceňovaný vůz, hodně lidí si to však neuvědomuje.
Tak sakra !!!!!!!!!!!
Je jedno jestli Octávku nebo Legacy,hlavne nikdy nee FORDa
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 21:26, RE: Sef je blbec
anonym posted by:
Nevim, proc by mel kupovat nespolehlive nemecke auto VW Ochcavia, kdyz muze mit kvalitni japonske Subaru.
TY SI ALE BLBEČEK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OPRAVDU
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 21:59, Spolehlivost Octavia
Nevím, co pořád máte s tou spolehlivostí Octávky, můj známý obchoďák ji má cca. 4 roky, má najeto 197000Km a mění jenom spotřebák (oleje. gumy apod.) i když jezdí občas jak prase (na 5.převod 45Km/h apod. a celkově se s tím autem moc nemazlí-holt služebák :))Osobně český auta nemusím, zvlášť ty "debily" s Octávkama, ale dnes mě opět Octávka přesvědčila, že není tak špatná, pr. spotřebu jsme měli po okreskách 4,5l nafty a tah motoru je taky dobrej (má 1.9 TDI 66kW), tak bych je zase tak moc nepodceňoval. Tož tak...
respond
  1 2 3 4 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.