0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 4x4 nebo Subaru Legacy - koho vybrat?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, česká vozidla, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 09:13, RE: Škoda-servis za každým rohem
anonym posted by:
Škodovka je v podstatě obyčejné auto. Jezdí jich na našich cestách tisíce. Kolik jezdí Subaru? V každém městečku najdete servis, který Škodovku v podstatě na počkání opraví. A Subaru:.....:))). Nové Subaru? Budiž. Ale ojeté auto?...Se servisem jen v krajských městech?..:)))
Četnost servisu je na první pohled správný argument, otázkou ale je, jak jsou ty servisy kvalitní. Někdy by měl někdo udělat velký test "značkových" servisů Śkoda, takový, jako dříve uváděl německý Auto-Motor-Sport (možná ho ještě uvádí, dlouho jsem ho nečetl). Pokud se jedná o servisní prohlídky, je to O.K., nesmí se po nich ale chtít odstranění nějakého problému. To, že vrací auto mnohdy začouzené cigáry a se špinavými sedačkami (vlastní zkušenost), je už jen smutné. Manželce pouze opravovali na služební Fábce promáčklý blatník (jeden děda do ní nacouval). Když to ten pitomec kompletně opravil a předával auto, tak prohlásil : "No, je to vidět, to víte, v tom oblouku se to nedá srovnat". Že by ten značkový odborník vyměnil blatník? O kolik víc by to stálo? Švagr s Fabií vystřídal asi pět "značkových" servisů a nakonec stejně skončil po řadě problémů v jednom nejmenovaném velkém, kam jezdí skoro všichni. Japonci mají servisů málo, ale kvalitu si snaží hlídat. To je alespoň moje zkušenost s Toyotou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 09:18, RE: Je třeba si uvědomit
anonym posted by:
Dále je třeba si uvědomit, že Subaru Legacy pá poměrně nízkou světlou výšku, takže do terénu s ním prakticky nelze vyjet. (Díky nízké světlé výšce je problém jet i po polní cestě). Takže na nějaké ježdění po stavbách to určitě není to pravé ořechové.
Světlá výška je u Octavie 4x4 163 mm, u Legacy 150 mm. Scout sedí nad zemí 180 mm, Outback 200 mm.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 09:22, RE: Je třeba si uvědomit
anonym posted by:
Dále je třeba si uvědomit, že Subaru Legacy pá poměrně nízkou světlou výšku, takže do terénu s ním prakticky nelze vyjet. (Díky nízké světlé výšce je problém jet i po polní cestě). Takže na nějaké ježdění po stavbách to určitě není to pravé ořechové.
Souhlas. Když Szbaru (v tomhle případě), tak Outback (ideálně 3,0R), nebo Forester... Další otázka je, v čem jezdí šéf? Jestli ve Škodě, tak je to nevyvratitelný argument
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 09:34, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Já osobně sice považuju sklalní fanoušky Subaru za ty nejméně soudné motoristy.

Nicméně nechápu, proč když ten člověk tak touží po Subaru si ho prostě nekoupí soukromě.
- A to z jakého důvodu
-Tak otázka nestojí a zaměstnanec pokud se v autech alspoň min. vyzná ví že Subaru je min. o katerigii vejš a funkčnější než Okt.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 09:41, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Já si dovolím reagovat na ten motor typu Boxer, kde pan Šikl tady už před časem citoval nějaké křídové papíry Subaru.

Realita je taková že nízké těžiště boxerů je jejich jedinou výhodou, jinak převažují víceméně samé nevýhody. Každý kdo má trošku ponětí o konstrukci spalovacích motorů (což nejsou středoškoláci z Tipcarsu) tohle ví a koneckonců právě pro nevýhody boxerů jiné automobilky motory (a i zbytek auta) tekhle nestaví - v konkurenci daleko praktičtejších aut a požadavků běžných zákazníků...
Hochu, boxery a nízkej výkon, co že máš za školu? A že ji jinak nikdo nedělá? Znáš automob. Porsche, myslíš že dělá boxery kvůli nízkěmu výkonu? Zvláštní že Porsche s atm. boxery zdatně atakuje pětilitry třeba u Ferrari. A že někdo nezařadil redukci pod kopcem je asi spíš chyba řidiče neř auta, že.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 09:45, Srovnávat škodovku se Subaru je asi jako...
... srovnávat trabant s mercedesem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 09:47, Je ten šéf vůbec normální ?
Fakt si chce koupit Octavii, když může mtí Subaru ????
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 09:48, RE: Nevím, nevím
Petr - TipCars.com posted by:
Jistě, pokud je na prvním místě v hodnocení spotřeba, zajisté Octavia s TDI motorem bude mít nižší náklady na palivo. To je jasné.

Pokud bych měl porovnat benzínové motory, rozdíl v neprospěch Subaru bude činit max. 1 litr / 100 km.
Pochybuju že u benzínů bude spotřeba v neprospěch Sub. s okt. 4x4 jezdím a je to lenoch s krátkou převodovkou a spojkou která moc nevydrží.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 09:54, RE: Je ten šéf vůbec normální ?
anonym posted by:
Fakt si chce koupit Octavii, když může mtí Subaru ????
Zkus taky srovnavat něco jinýho než jen značku.. Za těch 300tis může mít skoro jakoukoliv značku. Jen odlišného věku a stavu.. Být zaměstnancem - šáhnu po Subaru (je spolehlivý a když se posere, tak dražší servis neplatím já). Být šéfem, sáhnu po Oktávce (levnější provoz, pojištění, servis)..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 10:15, RE: Je ten šéf vůbec normální ?
anonym posted by:
Zkus taky srovnavat něco jinýho než jen značku.. Za těch 300tis může mít skoro jakoukoliv značku. Jen odlišného věku a stavu.. Být zaměstnancem - šáhnu po Subaru (je spolehlivý a když se posere, tak dražší servis neplatím já). Být šéfem, sáhnu po Oktávce (levnější provoz, pojištění, servis)..
Co máte pořád s tema blábolama o spolehlvým Subaru ?

A´t koupíte to nebo ono, tak hlavní problém bude ten, že oboje bude mít skutečně najeto tak 150 tisic a hlavní roli nebudou hrát nějaké poruchy (což je věc spíš enahodilá) , ale výměny spotřebáku typu kotouče, tlumiče, rozvody atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 11:47, Rozdíl světelných let
Pokud šéf nebude koukat pouze na spotřebu, tak dá přednost jednoznačně Subaru. Je nesmlysl říkat, že u Subaru je drahý servis, protože v porovnání s Octavií na Subaru odejde mnohem méně věcí,
je robustnější, motor v porovnání s Octvávkou snový, Octavia je v ČR hodně přeceňovaný vůz, hodně lidí si to však neuvědomuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 12:52, Subo rulezz!
Lidi, v tomhle typu Legacy už rok jezdím, motor 2.5 v automatu. Před tím několik jiných aut a je jasné, že každé auto má své chyby. Subaru jen jednu...spotřebu paliva. Průměr mám 10 litránků, ale když ho protáhnu zákrutama, kde po pravdě v jiném autě bych vyletěl v první zatáčce do pole, tak si řekne o mnohem víc. Ale kdo to pozná, rychle pochopí. Nemluvě o zimě, dešti, blátě....to je absolutní fantazie.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 14:08, RE: Rozdíl světelných let
anonym posted by:
Pokud šéf nebude koukat pouze na spotřebu, tak dá přednost jednoznačně Subaru. Je nesmlysl říkat, že u Subaru je drahý servis, protože v porovnání s Octavií na Subaru odejde mnohem méně věcí,
je robustnější, motor v porovnání s Octvávkou snový, Octavia je v ČR hodně přeceňovaný vůz, hodně lidí si to však neuvědomuje.
"protože v porovnání s Octavií na Subaru odejde mnohem méně věcí"


A ještě bych prosil, tu "O Karkulce".)) Holt další zaslepenec.


----------------------------------
Jinak Vám i jiným zřejmě nedochází, že ta Octavia je jako nová i jako ojetá reálně levnější vůz než to Subaru, protože je za ty peníze tak o 2 roky mladší. A nebo jinak - tu stejně starou Oktávku můžete koupit ve stejném stáří citelně levněji.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 14:22, RE: Subo rulezz!
anonym posted by:
Lidi, v tomhle typu Legacy už rok jezdím, motor 2.5 v automatu. Před tím několik jiných aut a je jasné, že každé auto má své chyby. Subaru jen jednu...spotřebu paliva. Průměr mám 10 litránků, ale když ho protáhnu zákrutama, kde po pravdě v jiném autě bych vyletěl v první zatáčce do pole, tak si řekne o mnohem víc. Ale kdo to pozná, rychle pochopí. Nemluvě o zimě, dešti, blátě....to je absolutní fantazie.
Jo, a pak dunes na brzdu a divis se, protoze fyzikalni zakony pri brzdeni jsou uplne stejny pro FWD,RWD i AWD. A nemuzete se divit, ze spousta lidi si mysli o subaru a jeho priznivcich neco spatneho, kdyz jako priklad pouziju borce, co nam letos na prvnim snehu pristal s foresterem v zahrade a strasne se divil, jak to, kdyz vsude rikaj, ze subaru nejde urvat. No, bydlime v zatacce v Adrspachu, a to rano by se to dalo projet asi 35-40, proste silnicari zaspali, ale on jel tak 70. Taky mam na zimu legacy, ale myslim si, ze je lepsi mozek v oktavce nez bezmozek v subaru...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 14:25, argumenty pre sefa v prospech Subaru
celkom urcite by som agrumentoval tym, ze Skoda stabilne vedie rebricky kradnutosti a tym, ze v pripade kradeze sa clovek ovela tazsie dostane k zakaznikovi, na stavbu atd, musi riesit policiu, poistovnu, nove auto, platit spoluucast atd - co vyrazne zvysuje naklady a stoji kopec casu, ktory by mohol byt straveny produktivnejsie ...

dalsim argumentom by mohla byt bezpecnost, ktoru bude mat Subaru asi lepsiu, treba nastudovat ... jazdene Subaru je reprezentativnejsie ako jazdena Oktavka ale nevzbudzuje zavist, lebo okrem nadsencov moc ludia Subaru nepoznaju

este by som argumentoval otazkou : "preco nemozem mat moznost volby ? ved tym autom budem jazdit ja, budem v nom travit vela casu, tak nech je podla mna, nie ?" ... drzim palce
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 15:06, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Já si dovolím reagovat na ten motor typu Boxer, kde pan Šikl tady už před časem citoval nějaké křídové papíry Subaru.

Realita je taková že nízké těžiště boxerů je jejich jedinou výhodou, jinak převažují víceméně samé nevýhody. Každý kdo má trošku ponětí o konstrukci spalovacích motorů (což nejsou středoškoláci z Tipcarsu) tohle ví a koneckonců právě pro nevýhody boxerů jiné automobilky motory (a i zbytek auta) tekhle nestaví - v konkurenci daleko praktičtejších aut a požadavků běžných zákazníků...
mě se chod boxeru nezdá příliš kultivovaným, spíše naopak. a zvukový projev také není zcela běžný - ne každému se líbí. nevýhodou boxeru je špatný přístup téměř ke všemu,co na motoru je.netvrdím, že se v něm uživatel neustále musí vrtat, ale není nutno s každou prkotinou jezdit do servisu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 15:14, RE: Subo rulezz!
anonym posted by:
Lidi, v tomhle typu Legacy už rok jezdím, motor 2.5 v automatu. Před tím několik jiných aut a je jasné, že každé auto má své chyby. Subaru jen jednu...spotřebu paliva. Průměr mám 10 litránků, ale když ho protáhnu zákrutama, kde po pravdě v jiném autě bych vyletěl v první zatáčce do pole, tak si řekne o mnohem víc. Ale kdo to pozná, rychle pochopí. Nemluvě o zimě, dešti, blátě....to je absolutní fantazie.
" v jiném autě bych vyletěl v první zatáčce do pole, tak si řekne o mnohem víc."

Zřejmě jste ve fyzice propadl už na základní škole, protože trvalý pohon 4x4 nijak nezlepší přilnavost auta jako takového k povrchu vozovky. Jediný rozdíl je v tom, že pod plynem tu zatáčku můžete project větší rychlostí, než pod plynem s předokolkou a díky lepší trakci jste i rychlejší na výjezdu ze zatáčky - v běžném hustém silničním provozu je to v podstatě téměř nevyužitelné. Nehledě nato, že většina motoristů jezdí mnohem nižšíma rychlostma, kde tato výhoda padá a pohon 4x4 vozí jako poměrně drahý balast.

Jenom mi potvrzujete moje převážně nevalné mínění o Subaristech.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 15:57, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Já si dovolím reagovat na ten motor typu Boxer, kde pan Šikl tady už před časem citoval nějaké křídové papíry Subaru.

Realita je taková že nízké těžiště boxerů je jejich jedinou výhodou, jinak převažují víceméně samé nevýhody. Každý kdo má trošku ponětí o konstrukci spalovacích motorů (což nejsou středoškoláci z Tipcarsu) tohle ví a koneckonců právě pro nevýhody boxerů jiné automobilky motory (a i zbytek auta) tekhle nestaví - v konkurenci daleko praktičtejších aut a požadavků běžných zákazníků...
neostava mi nic ine len suhlasit. Subaru su skarede auta s vysokou spotrebou a predrazenejsie este viac ako koncern. Okrem toho, uroven spracovania interieru, vnutorne priestorove pomery su uplne na dne...
O konstrukcii motorov toho vela neviem, ale laicky osm skutocne ziaden dovod na kupu subaru nanasiel. A to zijem v podhorskej oblasti. Povedzme si vsak uprimne - ako casto vyuzijete ten pohon 4x4? dvakrat rocne? Aj to je vela. na nase podmienky jednoznacne staci prirraditelny pohon zadku. permanent je na nic.
a forester a impreze... otras. napokon - predajne vysledky tomu aj zodpovedaju...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 16:04, RE: Srovnávat škodovku se Subaru je asi jako...
anonym posted by:
... srovnávat trabant s mercedesem...
Ta ty jsi nečetl ten dotaz? Tam je napsáno jasně, že tazatel tyto vozy považuje za neporovnatelné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 16:09, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
neostava mi nic ine len suhlasit. Subaru su skarede auta s vysokou spotrebou a predrazenejsie este viac ako koncern. Okrem toho, uroven spracovania interieru, vnutorne priestorove pomery su uplne na dne...
O konstrukcii motorov toho vela neviem, ale laicky osm skutocne ziaden dovod na kupu subaru nanasiel. A to zijem v podhorskej oblasti. Povedzme si vsak uprimne - ako casto vyuzijete ten pohon 4x4? dvakrat rocne? Aj to je vela. na nase podmienky jednoznacne staci prirraditelny pohon zadku. perm...
Tady je potřeba říct jednu věc - Subaru jsou auta určená pro velmi specifickou skupinu lidí, která je samozřejmě bude vynášet do nebes -jak to u podobných věcí bývá zvykem. Většinu lidí nechávají zcela chladnými, o čemž svědčí i prodejní výsledky, i když ty jsou samozřejmě ovlivněny i tím, že Subaru až na nepatrné výjimky vyrábí jen čtyřkolky.
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.