0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 4x4 nebo Subaru Legacy - koho vybrat?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, česká vozidla, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 07:25, Článek
V odstvaci u druhé fotografie Jegacy vypadal konec věty o interiéru, který někteří motoristé mohou považovat za .................
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 07:34, Nevím, nevím
Obávám se, že tyhle argumenty šéfa nepřesvědčí. V podstatě se tady říká - kupte si o rok, o dva starší vůz s vyšší spotřebou a drahým servisem, který vyjede o něco dál a o má tišší motor. Budou to pro šéfa přesvědčivé argumenty? Obávám se, že nikoliv. Toho zajímá především spotřeba a další náklady a tady Octávia 1.9TDI bude těžko hledat protiargumenty. Snad jen ten přívěsný vozík, ale když to dodnes tahala Fabia (třebas s úspěchem mizerným), asi odmítne poslouchat konstatování, že Subaru tahá líp.

Pozor, já sám bych sáhl spíše po Subaru. Jen konstatuji, že z hlediska firemního vozu bude prosazení Japonce podobnými argumenty těžké. Lepší jízdní vlastnosti, více místa vzadu... o pohodlí zaměstnanců šéfům přece nejde. :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 07:38, RE: Článek
watchtower posted by:
V odstvaci u druhé fotografie Jegacy vypadal konec věty o interiéru, který někteří motoristé mohou považovat za .................
... za zastaralý ... už je v to v pořádku, děkuji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 07:41, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Obávám se, že tyhle argumenty šéfa nepřesvědčí. V podstatě se tady říká - kupte si o rok, o dva starší vůz s vyšší spotřebou a drahým servisem, který vyjede o něco dál a o má tišší motor. Budou to pro šéfa přesvědčivé argumenty? Obávám se, že nikoliv. Toho zajímá především spotřeba a další náklady a tady Octávia 1.9TDI bude těžko hledat protiargumenty. Snad jen ten přívěsný vozík, ale když to dodnes tahala Fabia (třebas s úspěchem mizerným), asi odmítne poslouchat konstatování, že Subaru tahá lí...
Otázka nákladů je diskutabilní ... přesto máte pravdu, že přesvědčit některé "šéfy" bude asi problém (on by je totiž podřízený nepřesvědčil ani o modelu Porsche za stejnou cenu Octavie) ))))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 07:56, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Obávám se, že tyhle argumenty šéfa nepřesvědčí. V podstatě se tady říká - kupte si o rok, o dva starší vůz s vyšší spotřebou a drahým servisem, který vyjede o něco dál a o má tišší motor. Budou to pro šéfa přesvědčivé argumenty? Obávám se, že nikoliv. Toho zajímá především spotřeba a další náklady a tady Octávia 1.9TDI bude těžko hledat protiargumenty. Snad jen ten přívěsný vozík, ale když to dodnes tahala Fabia (třebas s úspěchem mizerným), asi odmítne poslouchat konstatování, že Subaru tahá lí...
Já si dovolím reagovat na ten motor typu Boxer, kde pan Šikl tady už před časem citoval nějaké křídové papíry Subaru.

Realita je taková že nízké těžiště boxerů je jejich jedinou výhodou, jinak převažují víceméně samé nevýhody. Každý kdo má trošku ponětí o konstrukci spalovacích motorů (což nejsou středoškoláci z Tipcarsu) tohle ví a koneckonců právě pro nevýhody boxerů jiné automobilky motory (a i zbytek auta) tekhle nestaví - v konkurenci daleko praktičtejších aut a požadavků běžných zákazníků by to neobstálo. Subaru jsou jistě skvělá auta pro skalní fandy 4x4, bohužel zbytek auta je spíše podprůměrný. I když tohle o Legacy neplatí, tolik, jako o Foresteru nebo Imprezze.

Srovnání 2,0TFSi a atmo boxerů s poměrně nepříznivým průběhem točivého momentu (přesněji on je jakžtakž příznivý, ale zase za cenu poměrně nízkého litrového výkonu -tady se právě projevují limity boxeru) - no to mi doslova vyrazilo dech. (kromě toho že někdo srovnává motory s EIII a EIV).

A jinak argumenty o redukčních převodovkách - ty mají smysl ve vyloženě extrémních podnmínkách, kde bývá obvykle limitující světlá výška vozu. Jak chce někdo sjíždět autem sjezdovku -= poškozovat cizí pozemek - to člověk žasne, co jsou někteří lidi schopný vymyslet. Obávám se, že redukční převodovka je ve většině aut vyloženě pro parádu, nehled nato, že tazatel pravděpodobně do takových extrémních podmínek nevyjíždí. Pár lidí jsem už vytahoval, s redukční převodovkou se zahrabali, protože jí nezařadili pod kopcem, ale až na kopci.

Jinak šéfovi se nedivím. Pana Šikla bych pochválil, že konečně neudělal tolik hrubek, jak je jeho zvykem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 07:59, RE: Nevím, nevím
Petr - TipCars.com posted by:
Otázka nákladů je diskutabilní ... přesto máte pravdu, že přesvědčit některé "šéfy" bude asi problém (on by je totiž podřízený nepřesvědčil ani o modelu Porsche za stejnou cenu Octavie) ))))
Já osobně sice považuju sklalní fanoušky Subaru za ty nejméně soudné motoristy.

Nicméně nechápu, proč když ten člověk tak touží po Subaru si ho prostě nekoupí soukromě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 08:03, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Obávám se, že tyhle argumenty šéfa nepřesvědčí. V podstatě se tady říká - kupte si o rok, o dva starší vůz s vyšší spotřebou a drahým servisem, který vyjede o něco dál a o má tišší motor. Budou to pro šéfa přesvědčivé argumenty? Obávám se, že nikoliv. Toho zajímá především spotřeba a další náklady a tady Octávia 1.9TDI bude těžko hledat protiargumenty. Snad jen ten přívěsný vozík, ale když to dodnes tahala Fabia (třebas s úspěchem mizerným), asi odmítne poslouchat konstatování, že Subaru tahá lí...
Přesně tak, Subaru je po technické stránce na tom lépe, motor boxer 2.0 je nádherně točivej a má pěkný zvuk zvláště ve vyšších otáčkách. Na druhé straně vzhled Subaru Legacy kombi předchozí generace - nic moc (ale asi se moc nekrade - což by mohl být argument). Nevím jak moc Vás bude mít šéf rád, pokud si prosadíte Subaru, až mu předložíte účty za benzín. Moje zkušenosti se Subaru Legacy model 2007 jsou takové, že to auto snad žere trávu okolo silnice. Spotřeba do 10 l je spíše v oblasti scifi - při velmi poklidné jízdě. V našem autě palubní počítač ukazuje prům. spotřebu cca 11,5 l a to si myslím, že tak nejméně o půl litru ukazuje méně. Pokud budete více využívat jeho dobré jízdní vlastnosti a užívat si zvuku vytočeného boxeru častěji, pak spotřeba bude ještě mnohem vyšší. Navíc stojí za zvážení, zda skutečně využijete pohon 4x4 s přihlédnutím k průběhu posledních zim. Já mám osobně pocit, že nepotřebuju ani zimní gumy. Oktávka v TDI (bez pohonu 4x4) žere i při dosti neekonomickém provozu max 6 l (to je taky moje osobní zkušenost) - což by se šéfovi jistě líbilo více (zvláště jestli to je i majitel firmy).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 08:17, Škoda-servis za každým rohem
Škodovka je v podstatě obyčejné auto. Jezdí jich na našich cestách tisíce. Kolik jezdí Subaru? V každém městečku najdete servis, který Škodovku v podstatě na počkání opraví. A Subaru:.....:))). Nové Subaru? Budiž. Ale ojeté auto?...Se servisem jen v krajských městech?..:)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 08:26, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Přesně tak, Subaru je po technické stránce na tom lépe, motor boxer 2.0 je nádherně točivej a má pěkný zvuk zvláště ve vyšších otáčkách. Na druhé straně vzhled Subaru Legacy kombi předchozí generace - nic moc (ale asi se moc nekrade - což by mohl být argument). Nevím jak moc Vás bude mít šéf rád, pokud si prosadíte Subaru, až mu předložíte účty za benzín. Moje zkušenosti se Subaru Legacy model 2007 jsou takové, že to auto snad žere trávu okolo silnice. Spotřeba do 10 l je spíše v oblasti scifi -...
Myslím že klíčové je, jestli ten vozík na stavbu bahnitým svahem tahá tazatel služebně (tady by to byl argument pro šéfa), nebo jestli to je jeho soukromá záležitost (v tom případě aby se šéfovi raději nezmiňoval).
Pak zbývají k argumentaci snad jen nízké servisní náklady (díky spolehlivosti). To ovšem za předpokladu, že servisní prohlídky nejsou moc drahé.
Co se ovšem neokecá, je spotřeba. Ta je prostě vyšší. Snad leda přestavba na LPG
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 08:29,
K věcně správnému článku jen dvě drobné připomínky k češtině.
1) Nepíše se pernamentní, ale permanentní.
2) "Škoda Octavie oproti Legacy není příliš vhodná na tahání přívěsů díky dlouhému zadnímu převisu karoserie." - napsal bych spíš "kvůli" než "díky", vypadá to líp
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 08:32, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Já si dovolím reagovat na ten motor typu Boxer, kde pan Šikl tady už před časem citoval nějaké křídové papíry Subaru.

Realita je taková že nízké těžiště boxerů je jejich jedinou výhodou, jinak převažují víceméně samé nevýhody. Každý kdo má trošku ponětí o konstrukci spalovacích motorů (což nejsou středoškoláci z Tipcarsu) tohle ví a koneckonců právě pro nevýhody boxerů jiné automobilky motory (a i zbytek auta) tekhle nestaví - v konkurenci daleko praktičtejších aut a požadavků běžných zákazníků...
Kdo chce psa bit, hul si najde...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 08:32, Je třeba si uvědomit
Dále je třeba si uvědomit, že Subaru Legacy pá poměrně nízkou světlou výšku, takže do terénu s ním prakticky nelze vyjet. (Díky nízké světlé výšce je problém jet i po polní cestě). Takže na nějaké ježdění po stavbách to určitě není to pravé ořechové.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 08:35, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Já si dovolím reagovat na ten motor typu Boxer, kde pan Šikl tady už před časem citoval nějaké křídové papíry Subaru.

Realita je taková že nízké těžiště boxerů je jejich jedinou výhodou, jinak převažují víceméně samé nevýhody. Každý kdo má trošku ponětí o konstrukci spalovacích motorů (což nejsou středoškoláci z Tipcarsu) tohle ví a koneckonců právě pro nevýhody boxerů jiné automobilky motory (a i zbytek auta) tekhle nestaví - v konkurenci daleko praktičtejších aut a požadavků běžných zákazníků...
každého názor, jen mě mrzí že anonymě. Václav
Hampl
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 08:38, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Přesně tak, Subaru je po technické stránce na tom lépe, motor boxer 2.0 je nádherně točivej a má pěkný zvuk zvláště ve vyšších otáčkách. Na druhé straně vzhled Subaru Legacy kombi předchozí generace - nic moc (ale asi se moc nekrade - což by mohl být argument). Nevím jak moc Vás bude mít šéf rád, pokud si prosadíte Subaru, až mu předložíte účty za benzín. Moje zkušenosti se Subaru Legacy model 2007 jsou takové, že to auto snad žere trávu okolo silnice. Spotřeba do 10 l je spíše v oblasti scifi -...
Obávám se, že ekonomika provozu je u aut, které najezdí 25.000,- za rok dost podstatná. Přeci jenom rozdíl bude 3-4 l na 100 km a to už je za rok 25.000 Kč, nemluvě o dražším servisu, pojištění. Z mých obchodní partnerů si dva koupili Forestera s dvoulitrem a oba brečeli na vysoké provozní náklady, přestavba na plyn dopadla neslavně (oba poruchy motoru, zřejmě někde soudruzi udělali chybu) . No už ho jeden po roce prodal, druhý ho využívá příležitostně a jezdí vetšinou ve své staré oktávce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 08:47, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Já si dovolím reagovat na ten motor typu Boxer, kde pan Šikl tady už před časem citoval nějaké křídové papíry Subaru.

Realita je taková že nízké těžiště boxerů je jejich jedinou výhodou, jinak převažují víceméně samé nevýhody. Každý kdo má trošku ponětí o konstrukci spalovacích motorů (což nejsou středoškoláci z Tipcarsu) tohle ví a koneckonců právě pro nevýhody boxerů jiné automobilky motory (a i zbytek auta) tekhle nestaví - v konkurenci daleko praktičtejších aut a požadavků běžných zákazníků...
Já se snažím na auta dívat z pohledu uživatele, který rád řídí. Pokud řídím například Legacy, vždy se mi dostane pocitu vlády nad vozem. Vůz totiž poslouchá a jede přesně tam, kam ho nasměrujete, navíc odevzdává skrz přesné a komunikativní řízení dostatek informací o dění pod koly. Proto považuji jízdní vlastnosti pernamentních čtyřkolek za téměř ideální. Chybu udělá spíše řidič, než vůz ...

Navíc stálý pohon 4x4 přece využijete i v běžných podmínkách (v případě krize). V diskuzi jsem o tomto bezpečnostním aspektu psal již několikrát.

Co se týče motoru Boxer, stále mě u něj fascinuje zvuk, který produkuje a lineární zátah. Žádného závratného zrychlení ani kopanců se v případě absence turba nedočkáte, přesto táhne dobře. A spotřeba je stejná jako u 2.0 TSFI.

Ano, skalní příznivci Subaru jsou stejní "fanatikové" jako fandové značky Honda. A já se jim nedivím. Vyzkoušel jsem téměř všechny vozy současné produkce, a vždy se rád vracím k Subaru, BMW, Hondě atd.


respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 08:56, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Přesně tak, Subaru je po technické stránce na tom lépe, motor boxer 2.0 je nádherně točivej a má pěkný zvuk zvláště ve vyšších otáčkách. Na druhé straně vzhled Subaru Legacy kombi předchozí generace - nic moc (ale asi se moc nekrade - což by mohl být argument). Nevím jak moc Vás bude mít šéf rád, pokud si prosadíte Subaru, až mu předložíte účty za benzín. Moje zkušenosti se Subaru Legacy model 2007 jsou takové, že to auto snad žere trávu okolo silnice. Spotřeba do 10 l je spíše v oblasti scifi -...
V oblasti potřeby udělalo Subaru velký posun vpřed s posledním verzí např. Outbacku. Nedávno jsem testoval třílitrového Outbacka se systémem SI-DRIVE, který nabízí tři jízdní režimy. V inteligentním módu činila průměrná spotřeba při cestě napříč republikou 7,2 l při svižnější jízdě, což je vzhledem k poskytovanému výkonu šestiválce velmi dobrý výsledek. Samozřejmě, že pokud pojedete velmi ostře v režimu Sport Sharp, tak se spotřeba vyšplhá na více než dvojnásobek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 08:58, RE: bez předmětu
Banjo posted by:
K věcně správnému článku jen dvě drobné připomínky k češtině.
1) Nepíše se pernamentní, ale permanentní.
2) "Škoda Octavie oproti Legacy není příliš vhodná na tahání přívěsů díky dlouhému zadnímu převisu karoserie." - napsal bych spíš "kvůli" než "díky", vypadá to líp
Díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 09:00, RE: Nevím, nevím
Jiřín posted by:
Obávám se, že ekonomika provozu je u aut, které najezdí 25.000,- za rok dost podstatná. Přeci jenom rozdíl bude 3-4 l na 100 km a to už je za rok 25.000 Kč, nemluvě o dražším servisu, pojištění. Z mých obchodní partnerů si dva koupili Forestera s dvoulitrem a oba brečeli na vysoké provozní náklady, přestavba na plyn dopadla neslavně (oba poruchy motoru, zřejmě někde soudruzi udělali chybu) . No už ho jeden po roce prodal, druhý ho využívá příležitostně a jezdí vetšinou ve své staré oktávce.
Jistě, pokud je na prvním místě v hodnocení spotřeba, zajisté Octavia s TDI motorem bude mít nižší náklady na palivo. To je jasné.

Pokud bych měl porovnat benzínové motory, rozdíl v neprospěch Subaru bude činit max. 1 litr / 100 km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 09:06, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Já si dovolím reagovat na ten motor typu Boxer, kde pan Šikl tady už před časem citoval nějaké křídové papíry Subaru.

Realita je taková že nízké těžiště boxerů je jejich jedinou výhodou, jinak převažují víceméně samé nevýhody. Každý kdo má trošku ponětí o konstrukci spalovacích motorů (což nejsou středoškoláci z Tipcarsu) tohle ví a koneckonců právě pro nevýhody boxerů jiné automobilky motory (a i zbytek auta) tekhle nestaví - v konkurenci daleko praktičtejších aut a požadavků běžných zákazníků...
Jinak ještě ke sjezdovce. Máme chatu právě nad sjezdovkou a jinak se k ní nelze dostat. Takže připadá v úvahu rolba (není), sněžný skůtr (take není), pravý off-road nebo právě Subaru, které se i po zrmzlém sněhu při dobrých pneu dokáže vydrápat s plným nákladem ... a žádný pozemek tím neničím ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.02.2008 09:10, RE: Nevím, nevím
anonym posted by:
Já si dovolím reagovat na ten motor typu Boxer, kde pan Šikl tady už před časem citoval nějaké křídové papíry Subaru.

Realita je taková že nízké těžiště boxerů je jejich jedinou výhodou, jinak převažují víceméně samé nevýhody. Každý kdo má trošku ponětí o konstrukci spalovacích motorů (což nejsou středoškoláci z Tipcarsu) tohle ví a koneckonců právě pro nevýhody boxerů jiné automobilky motory (a i zbytek auta) tekhle nestaví - v konkurenci daleko praktičtejších aut a požadavků běžných zákazníků...
Nevim, nevim i stredoskolak vi ze redukcni prevodovka je redukce = stavajicich X-rychlosti prevodovky redukuje na jiny prevodovy pomer. Mozna si to pletete s uzaverkou diferencialu coz je uplne neco jineho - zamknuti diferencialu ktere brani pri prokluzu jednoho kola nulovemu zaberu kola na druhe strane. Jinak kdo jezdi s privesem tak redukcni prevodovku prave vyuzije na 100% a jeste setri spojku !!! Jaka je ta nevyhoda boxeru ? Nejak jsem to nenasel ? Treba ze nepodleha tolik opotrebeni protoze se lepe drzi olejovy film ve falci ? Zajimaji me fakta
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.