0
back
 

diskuze k tématu: Škoda 120 (vítězná recenze)

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.03.2006 18:55, RE: Bezpředmětné
Petr posted by:
Omlovám se, že jsem se Vás nějak dotkl, jistěže nepochybuji o vašich schopnostech napsat podobnou recenzi, věřím, že byste všem dokázal, že vaše tédéíčko má navrch před smradlavýma škodovkama lidí, co nemají dost peněz na novější, spolehlivější, bezpečnější a pohodlné auto.
Asi je to otázka priorit...Prostě škůdka jezdí, tak s ní každý týden odvezem z hyper kopu žrádla. Proč asi existujou přísný pravidla na dovoz aut - stáří, euro3, když se tady mohou klidně prohánět takový ekologičtí teroristi, co žerou olej 1:1 s benzínem?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.03.2006 19:26, RE: Bezpředmětné
Pepe posted by:
Asi je to otázka priorit...Prostě škůdka jezdí, tak s ní každý týden odvezem z hyper kopu žrádla. Proč asi existujou přísný pravidla na dovoz aut - stáří, euro3, když se tady mohou klidně prohánět takový ekologičtí teroristi, co žerou olej 1:1 s benzínem?
Pokud jde o ekologii, tak proč už nejezdíme v elektromobilech ? Že jsou mnohem dražší než auto s klasickým spalovacím motorem ? Možná peníze přeci jen hrajou důležitou roli, bohužel...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.03.2006 22:03, orangeflash
Hele já si myslím, že škodovky jsou dobrý auta, měl jsem 105 a ta jezdila i na výpary maximální spotřeba 6l na sto km, 120 bere těch 8 to je pravda, a že nesedí to je blbost sedí 3xlíp než fáčko a podobné auta ale musíte mít ji mít sníženou a širší kola ale to je nutnost u každého auta pokud sním chcete jezdit rychle, co třeba závodní 130LR ta jela 265km/h a kolik to jede vám frajeři
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.03.2006 22:08, RE: kdoasi
kdoasi@email.cz posted by:
Pred peti lety musela byt skodovka s petikvaltem uvedeneho roku vyroby neskutecny vrak. Napada me, zda auto nahodou nemelo najeto 160 tkm. Kdyz kupuju auto za smesny peniz (a vim co kupuju), prvni krok je zavest auto mechanikovi, ktery ho prohledne a opravi. Jinak to nejde a plati to u vsech aut, nejen u skodovek. Tim by si dotycny usetril spoustu naslednych zavad.

Pokud po mesici odesel brzdovy valec, urcite v dobe koupe jiz tekl. Vzhledem k cene nasledne opravy odhaduji, ze se menilo pouze te...
máš recht onen majitel je člověk, který ví o autech prt
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.03.2006 23:13, RE: kdoasi
kdoasi@email.cz posted by:
Pred peti lety musela byt skodovka s petikvaltem uvedeneho roku vyroby neskutecny vrak. Napada me, zda auto nahodou nemelo najeto 160 tkm. Kdyz kupuju auto za smesny peniz (a vim co kupuju), prvni krok je zavest auto mechanikovi, ktery ho prohledne a opravi. Jinak to nejde a plati to u vsech aut, nejen u skodovek. Tim by si dotycny usetril spoustu naslednych zavad.

Pokud po mesici odesel brzdovy valec, urcite v dobe koupe jiz tekl. Vzhledem k cene nasledne opravy odhaduji, ze se menilo pouze te...
Ano, zcela určitě to byl neskutečný vrak s přetočeným tachometrem, pane Jasnovidče. Jenže na těch vašich 160 tkm motor šlapal příliš dobře a podle původního majitele neměl za sebou žádnou generálku.

Brzdová kapalina nebyla "100 let" stará, protože frekvence oprav spojená s její výměnou byla nižší než 2 roky.

V případě svíček jsem vinen, byla to lenost. Alespoň umím přiznat chyby.

Kombinovaná spotřeba 9 litru je u š120 ještě slušná hodnota, kterou mi záviděli majitelé udržovaných favoritů.

S plynovou strunou pochybujete správně, jak už tady kdosi psal, škodovka je jako vrtulník, na hodinu provozu 12 hodin údržby, ale na to jsem neměl čas ani prostředky.

Uhliky jsou jistě spotřební materiál, nikoliv však regulační relé.

Zřejmě vlastníte unikát, kde topení funguje tak jak má a to i v zimě. Gratuluji. Nebo jste si jej upravil, tak jako většinu věcí ?

Píšete, že každé auto jezdí tak, jak je o něj pečováno. Mé škodovce se dostalo za 30 tkm tolik péče, že by musela létat. Za tolik času stráveného nad montážní jámou by se nemuselo stydět ani Schumacherovo ferrari.

Je smutné, že kladných recenzí na spolehlivost š 120 je tak málo, což ale o ledasčem svědčí. A pokud se přeci jen nějaká najde, tak snad jen od mladíka krátce po maturitě, který jako první věc provede snížení podvozku, navrtání dírek do výfuku pro "vytuněnější" zvuk a montáž hromady plastů, kterým honosně říká spojlery, jenž mají u š120 zpravidla jen "dekorativní" význam.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.03.2006 23:39, emba
Ja len chcem dodat, ze som sa ucil jazdit tiez na skodovke a zazil som s nou par krasnych príhod-je to skratka imidzovka! Otvorene dver v zime v zakrute a podobne vecicky....Kto sa ucil riadit na skodovke bude vediet riadit aj kozmickú lod! To su skusenosti co sa nedaju kupit za ziadne peniaze!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.03.2006 23:59, RE: Best of
Hicks posted by:
Fakticky nejlepsi recenze jakou jsem kdy cetl. V pulce jsem nemohl smichy dychat, ke konci mne uz bolel hrudnik a skoro mi tekly slzy. Autor ať se prosím pokusí napsat nějaký scénář ke komedii nebo knihu, protože toto by byl skutečný přínos lidstvu .
Ahoj zdravim obe strany ohnive valky na tema skodovky. Vtipne napsany clanek, kdyz se slovo Skoda 120 obcas obmeni za jine, tak urcite jeste mnohokrat pobavi (mozna by to byl trhak i pro grotesku Mr. Beana - autor by to nemel podcenit a radne zpenezit).

Kdo nechce mit zazitky jako nebohy autor, at si kazde 2-3 roky kupuje jen uplne nove auto. Urcite se pak zabavi jinak. Nic neni zadarmo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 10:20, zamyšlení
První věcí každé recenze je třeba pochopit o jak staré auto se jedná. Je samozřejmé že popisovat jak se jezdí s 120 z roku jedna dvě v dnešní době je nesmysl. Auto by poplatné době svého vzniku. Ten samý názor bude panovat třeba na jakékoliv dnešní auto za 20 let - pokud ovšem bude jezdit. Já staré auto neodsuzuji za podmínky, že auto musí bý v pořádku. Chápu že někomu stačí dostat se z A do B. Vím že jízdní vlastnosti a bezpečnost je mimo. A ekologie taky. Ale vím že vše něco stojí. A někdo na to nemá a nebo nechce. A vím že jsou lidé kteří budou hanit a nebo chválit. A vím jedno. Bez těhle aut (Škodovek, Žigulíků a Wartburgů) by nebylo dnešních aut. Je to vývoj. Tak to je a bude.
A mimochodem každé auto má své mouchy i ty dnešní. A recenze (nechápu proč vyhrála) popisuje opravdu bordeláře. Nicméně nepřímo škodu pochválil. Takové zacházení a auto mu jezdilo. Dovolil by si to na dnešním autě?
Otázka na závěr. Kolik z dnešních aut bude jezdit za 20 let?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 10:58, RE: kdoasi
Petr posted by:
Ano, zcela určitě to byl neskutečný vrak s přetočeným tachometrem, pane Jasnovidče. Jenže na těch vašich 160 tkm motor šlapal příliš dobře a podle původního majitele neměl za sebou žádnou generálku.

Brzdová kapalina nebyla "100 let" stará, protože frekvence oprav spojená s její výměnou byla nižší než 2 roky.

V případě svíček jsem vinen, byla to lenost. Alespoň umím přiznat chyby.

Kombinovaná spotřeba 9 litru je u š120 ještě slušná hodnota, kterou mi záviděli majitelé udržovaných favoritů.

S ...
Taky jsem jezdil 6 let se Škodárnou, konkrétně 120 L v "emku" ale ještě 4 rychlostní, prostě byl to nějaký přechodový kus, já nevím, nepátral jsem blíž. Koupena byla jako velmi solidně opravená po 1. majiteli, který na ní po Praze a okolí najezdil bez GO kolem 120tis. Od něj ji koupil majitel servisu jako popojíždědlo pro svůj podnik, dal ji kompletně "do kupy" i včetně vyvaření a tak jsem ji cca po čtvrt roce od něj koupil já za nekřesťanských 40 000!!! Psal se rok 1998, škůdky byly velmi v kurzu. Najezdil jsem s ní skoro 60 000km, než jsem ji postoupil dál. A teď na její vlastnosti:
1 - startování: nabíjecí soustava skutečně neměla šanci utáhnout veškeré sériové vybavení, obzvlášť ve chvíli, kdy se s autem courá po městě a často se startuje studený motor, vysokootáčkový startér s reduktorem dostaly až Felicie, takže jeho odběr proudu dělal s baterií psí kusy. Skutečně dobít baterii za jízdy se mi povedlo párkrát - vždycky to bylo při jízdě delší než 100km v jednom kuse, ve dne a v létě, kdy jsem nemusel svítit, takže zima byla přibarvena vyjímáním baterie z vozu a jeho opětovnou instalací ráno při -20°C po celonočním dobíjení doma, opakováno při téměř nové baterii 1x za 14 dní, při starší než cca 4 roky každý den. Kdo si škůdku "ověsil" přídavnými halogeny nebo mlhovkami, a nepamatoval na dobíjení, obvykle ráno tlačíval. Jednoduchým řešením byla výměna slabého alternátoru za silnější, alespoň 72 ampérový (nejvýkonnější sériový, který jsem viděl ve škoduli, byl 55 A) včetně výměny "regleru" (teď sorry, pánové, ale škodule dostávaly už od prvních polovodičové regulátory, i když jen verze LS a GLS, na ty levnější se dostalo až při 1.face - liftu v roce 1979, takže pozor, nebylo "relé" jako relé), jenže to mělo za následek citelné zvýšení spotřeby.
2 - spotřeba: sériová škodule nikdy nebyla vzor úspornosti, ale výukovým prostředkem ke zvýšení kvalifikace obyvatelstva. Těch takyvynálezů počínaje houbičkou v sání, na kterou se za jízdy přikapávala voda, a konče profesionálně vyrábenými vrtulkami, které po instalaci do difuzéru karburátoru měly způsobovat víření směsi a tím po jejím dokonalejším promísení i dokonalejší spálení, by se nikdy nevymyslelo tolik, kdyby škodule jezdily za 5l/100km. Mým nejosvědčenějším prostředkem byl už zde výše uvedený ČISTÝ KARBURÁTOR a ČISTÝ FILTR VZDUCHU, namazání veškerých pohyblivých spojů u karburátoru, lanek a strun plynu i sytiče, aby nezůstávaly viset, a čisté a správně seřízené zapalování včetně pravidelně kontrolovaných svíček. Karburátor mi čistil taky "děda v garáži" za moje protislužby v elektronice vždycky před zimou, bowdeny plynu a sytiče jsem si mazal sám KONKOREM. Tím jsem také ošetřoval zde ani jednou nezmíněné dveřní zámky proti jejich častému zamrzání, a musel se nastříkat i dovnitř do dveří na vlastní mechanismus, jinak zkondenzovaná vlhkost "učinila svoje" a k otevření byl nutný "pajcr"... Mimochodem, strunu jsem měnil pouze 1x, a to po asi 1000km, pak už jsem jen nastřikoval Konkor, struna byla jako nová i po 5 letech!!! Musí se ale také pamatovat na to, že plynový pedál nevisí, ale trčí z podlahy (tunelu) vzhůru a tudíž veškeré slané sračky, které do auta v zimě nanesete na pravé botě, zatečou do ložiska pedálu a ten zatuhne k nerozhýbání, takže i zde preventivně MAZAT a MAZAT!!!
Svíčky jsem kupoval kuproniklové BRISK, a měnil je po 20 000km s tím, že jsem je na jaře a na podzim vyndal, očistil, seřídil na 0,8mm a našrouboval zpátky. Že jsem přitom hadrem namočeným do technického benzínu otřel i víčko rozdělovače a cívky, přimáznul "filc" pod palcem rozdělovače a zkontroloval kontakty přerušovače, a otřel i kabely a "fajfky", už nezmiňuji, protože to udělá každý normální člověk, když cokoliv kontroluje. S takto ošetřovanou zapalovací soustavou jsem neměl problémy natočit škodulku ani při zmiňovaných -20°C, navíc čistota veškerého traktu sání a dobře pracující zapalování mělo nezanedbatelný efekt i na spotřebu a dynamiku jízdy, takže když byla lehká noha na plynu a jela se dlouhá štreka, spotřeba šla stlačit i pod 7 litříků, naproti tomu když se couralo po městě se studeným motorem a na křižovatce se vytáčel motor kvůli rozjezdům šla spotřeba až někam ke 12 l...
3 - koroze a ŠKODOVKA : kapitola sama pro sebe, chybějící protikorozní úprava plechů před lakováním byla všeobecně známá bolest, odcházelo VŠECHNO - prahy, blatníky, kapoty, masky, .... spíš je jednodušší vyjmenovat to, co nerezlo.
4 - chlazení a topení ve škoduli: opět kapitola sama pro sebe. Stručně řečeno, autorovi tohoto řešení bych nakopal do pr...e zepředu, táhnout pod autem trubky ke chladiči v čumáku a zpátky, a další pár trubek toutéž cestou k topení, pro změnu vnitřkem auta, to chce opravdu vyšší dívčí. Když k tomu dáte 90% řidičů, kteří se o hustotu (=mrazuvzdornost) chladicí kapaliny začnou starat v prosinci, máte jednoznačně zaděláno na zamrznutí těchto rour. Rosol z fridexu neprotlačí takovým ropovodem Družba ani pumpa z BMW, natož čerpadélko velké asi jako to, kterým si tiráci sprchují čelní sklo - naprosto jasné nevhodné konstrukční řešení do našich klimatických podmínek.
5 - drobnosti: kvalita sedadel a interiéru byla poplatná době jejich vzniku a společenským potřebám, které na to byly nasazeny jako kritéria.
6 - spolehlivost všech zmiňovaných dílů a konstrukčních skupin byla závislá na více faktorech - na kvalitě použitých materiálů při výrobě (a to se všeobecně uplatňovanou snahou ušetřit za každou cenu byla asi největší bolest škodovek z AZNP), na způsobu a četnosti údržby a v neposlední řadě na tom, zda auto znalo garáž, nebo ne.
7 - jízdní vlastnosti: někdo zde trefně poznamenal, že naprosto stejnou koncepci pohonu a uspořádání podvozku mají i jiná, mnohem úspěšnější auta, takže si připomeňme, že přetáčivost je škodulkám vrozená, lehký čumák byl příčinou citlivosti na boční vítr, a že vyjedou všude - to je také jen druhotný účinek těžkého zadku. Poruchy podvozku souvisí spíš s kvalitou dílů, než s jejich konstrukčními nedostatky.
Sečteno, podtrženo: škodovka řady 105/120/130 byla (naštěstí) posledním článkem řady typů, trefně označovaných DoDo, neboli Dodělej Doma, protože měla spoustu nedostatků přímo z výroby, řešitelných pouze stabilní péčí. Jestli byly zaviněny už při návrhu a potom pouze zanedbány, nebo jejich vznik souvisí s připomínkami a "inovacemi" v době pozdější, je dnes už pasé. Naučila se s nimi jezdit většina dnešních řidičů starších 30 let, takže zase až tak špatné auto to nebylo. Kvalita konstrukce a výroby také souvisela s dobou, ve které se nedalo pomýšlet na lepší standarty. To, že škodovky vyžadovaly péči majitele - řidiče, je také známo, jen by si všichni dnešní kritici měli uvědomit, jakou lhůtu výměn a preventivních kontrol mají dnešní vozidla, a jaká byla tehdy, a pro zajímavost si srovnat, co všechno je jim na jejich moderním plechovém miláčkovi měněno nebo kontrolováno při pravidelné prohlídce - ono se to od té zavrhované škodule mnoho neodlišuje!!! Jen je prostě větší životnost, odvozená od jiných materiálů, spolehlivost způsobená i menšími tolerancemi ve výrobě a při montáži a také MOŽNOST dát auto do servisu a nemuset vedoucího uplácet svíčkovou od řezníka nebo podpultovou detektivkou!!!
Určitě jsem na spoustu nedostatků zapomněl, nebo jsem se s nimi nesetkal, ale souhlasím s názorem: Škoda 105/120 byla na svoji dobu použitelné vozítko se spoustou much, odpovídající době a stavu společnosti, a proto dnes patří na veteránské značky nebo do muzea. Bohužel, ne každý si může dovolit ji vyměnit a proto dokud nebude náš průměrný občan mít průměrný měsíční příjem srovnatelný s průměrným měsíčním příjmem průměrného západoevropského občana, budeme dál na našich cestách potkávat i tyto pozůstatky minulého režimu. Já na tu svoji vzpomínám jako na školu péče o auto, protože mne naučila očekávat nečekané a být jako skaut VŽDY PŘIPRAVEN...!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 14:22, RE: kdoasi
Petr posted by:
Ano, zcela určitě to byl neskutečný vrak s přetočeným tachometrem, pane Jasnovidče. Jenže na těch vašich 160 tkm motor šlapal příliš dobře a podle původního majitele neměl za sebou žádnou generálku.

Brzdová kapalina nebyla "100 let" stará, protože frekvence oprav spojená s její výměnou byla nižší než 2 roky.

V případě svíček jsem vinen, byla to lenost. Alespoň umím přiznat chyby.

Kombinovaná spotřeba 9 litru je u š120 ještě slušná hodnota, kterou mi záviděli majitelé udržovaných favoritů.

S ...
Tachometry u skodovek pokud vim maji 5 cifer. Takze 60 tkm na tachaci muze byt klidne 160 tkm. Takhle jsem to myslel. Motor muze mit najeto 160tkm a dobre slapat.

Reknete mi tedy, jakou pricinu mel ten zasekly spojkovy valecek pri -15?

Opravdu je kombinovana spotreba 9 litru prilis hodne. Pokud jste tedy nejezdil s plnym autem a nohou na podlaze.

Na namazani struny jste nemel cas ani prostredky?

Jak jiz nekdo psal, regulacni rele ve vasi skodovce nejspise nebyl original, daval se tam polovodicovy regulator.

K topeni - staci nastavit (pritahnout) struny na ovladani tak, at jsou prislusne klapky skutecne zavrene a at je regulacni ventil plne otevreny. Pak by skodovka topila tak, jak se vam ani nesnilo. Vykon topeni bude asi tak polovicni co v normalnich autech (felicie apod), coz musi stacit kazdemu, kdo nepotrebuje mit v aute saunu. "Nebo jste si jej upravil, tak jako vetsinu veci?" - no pokud berete opravu a uvedeni do originalniho stavu jako "upravu", pak je i topici skodovka "upravena".

Nevim komu se chce psat kladne recenze na s120, akorat si z toho hlupaci udelaji srandu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 17:11, RE: kdoasi
kdoasi posted by:
Tachometry u skodovek pokud vim maji 5 cifer. Takze 60 tkm na tachaci muze byt klidne 160 tkm. Takhle jsem to myslel. Motor muze mit najeto 160tkm a dobre slapat.

Reknete mi tedy, jakou pricinu mel ten zasekly spojkovy valecek pri -15?

Opravdu je kombinovana spotreba 9 litru prilis hodne. Pokud jste tedy nejezdil s plnym autem a nohou na podlaze.

Na namazani struny jste nemel cas ani prostredky?

Jak jiz nekdo psal, regulacni rele ve vasi skodovce nejspise nebyl original, daval se tam polovod...
Motor u škodovky může dobře šlapat i při 160tkm, záleží, jak se majitel o vozidlo stará. Je to jen o tom, kde je hranice mezi běžnou a nadstandardní údržbou. Vím, co byli předchozí majitelé zač, takže pravděpodobnost, že by motor měl nalítáno 160tkm pouze se základní údržbou, je dost malá.

Neřeknu Vám, proč se zasekl spojkový válec, nejsem automechanik.

Jezdil jsem každý den 6km po městě, o víkendech v průměru kolem 20km mimo město, v létě kolem 3000 km při delších cestách, jak jsem psal za 7,5 litrů. Bohužel, občas s nohou na podlaze, brzdit provoz úsporou benzínu se mi příčilo.

Nejde jen o strunu. Její namazání je záležitost maximálně jedné hodiny. Namazání všeho, co by se namazat mělo aby vozidlo jezdilo alespoň pár měsíců spolehlivě, je už otázkou jiného časového horizontu.

Je možné, že ta malá černá plastová krabička skutečně nebylo relé, ale polovodičový regulátor.

A jsme zase u těch strun, jak dlouho by trvalo je namazat, aby nebylo nutné používat násilí při regulaci ? Pokud budeme brát v úvahu fakt, že po 10 minutové jízdě vycházel z průduchů vlažný vzduch o teplotě 10 až 15 st. při venkovní teplotě 0 st, pak topení zřejmě fungovalo. Myslel jsem si, že je rozbité.

Pokud má někdo dobré zkušenosti se š120 a dokáže si je obhájit pomocí argumentů místo urážek, nemá se čeho bát.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 18:47, RE: zamyšlení
Jarek posted by:
První věcí každé recenze je třeba pochopit o jak staré auto se jedná. Je samozřejmé že popisovat jak se jezdí s 120 z roku jedna dvě v dnešní době je nesmysl. Auto by poplatné době svého vzniku. Ten samý názor bude panovat třeba na jakékoliv dnešní auto za 20 let - pokud ovšem bude jezdit. Já staré auto neodsuzuji za podmínky, že auto musí bý v pořádku. Chápu že někomu stačí dostat se z A do B. Vím že jízdní vlastnosti a bezpečnost je mimo. A ekologie taky. Ale vím že vše něco stojí. A někdo na...
plně souhlasim... jak může někdo brát na takle starý auto dnešní metr??? Celá ...ehm ''recenze'' je na hlavu a beru to spíš jako výsměch Škodovkám.... Škodovku mám a dyž člověk neni prase, a taky se o auto trošku stará, tak JE spolehlivá... a navíc .... ''Když ji miluješ není co řešit...'' ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 19:10, RE: Škoda
Petr posted by:
Komponenty škodovky jsou daleko starší, než si pisatelé příspěvků myslí: motor vychází z Fiatu Ballila OHV z poloviny třicátých let, kyvadlová zadní náprava s bubny na kuželu pochází z připravované (a neuskutečněné) jednotné typové řady Praga - Tatra - Škoda, rovněž ze třicátých let. Co Škodovka neokopírovala, to neměla. Staří pamětníci tvrdívali, že od té doby, co z té fabriky vykousali Laurina a Klementa, už z ní nevyjelo jediné slušné auto.
Mimochodem - předválečné škodovky jsou dnes velmi vz...
A dost. Nezlobte se, na tohle zareaguji. Z Ballily 508 byl odvozen motor pro Popular OHV, který dosluhoval po válce ještě ve škodovkách 1101, 1102, 1200, 1201, 1202 a 1203 a jednalo se o velmi povedenou a spolehlivou jednotku! Kristepane, zadní náprava byla u MB konstruována zároveň s motorem vyráběným vysokotlakým litím hliníku (v té době to na světě dělal jen Buick)! A kde jste prosímpěkně byl na tom, že škodovky byl před válkou nespolehlivé a okopírované? Rapid objel svět, Populary se účastnily dálkových soutěží v extrémních podmínkách. Od Popularu 420 z roku tuším 1933 byly všechny osobní škodovky vybaveny pokrokovým podvozkem s centrální rourou a nezávislým zavěšením všech kol! Ještě v sedmdesátých letech se na těchto podvozcích vyráběly na Novém Zélandu poloterénní užitkové vozy, které tam jezdí doteď! Člověče, přestaňte kecat nesmysly.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 19:15, RE: zamyšlení
anonym posted by:
plně souhlasim... jak může někdo brát na takle starý auto dnešní metr??? Celá ...ehm ''recenze'' je na hlavu a beru to spíš jako výsměch Škodovkám.... Škodovku mám a dyž člověk neni prase, a taky se o auto trošku stará, tak JE spolehlivá... a navíc .... ''Když ji miluješ není co řešit...'' ;)
Stará auta na silnicích a v bazarech potkáváme dnes a denně, proto není důvod používat rozdílných metrů. Těžko někdo bude vážné zranění ve škodovce omlouvat tím, že byla stará. Jinak láska a zaslepenost často chodí ruku v ruce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 19:29, RE: kdoasi
Petr posted by:
Motor u škodovky může dobře šlapat i při 160tkm, záleží, jak se majitel o vozidlo stará. Je to jen o tom, kde je hranice mezi běžnou a nadstandardní údržbou. Vím, co byli předchozí majitelé zač, takže pravděpodobnost, že by motor měl nalítáno 160tkm pouze se základní údržbou, je dost malá.

Neřeknu Vám, proč se zasekl spojkový válec, nejsem automechanik.

Jezdil jsem každý den 6km po městě, o víkendech v průměru kolem 20km mimo město, v létě kolem 3000 km při delších cestách, jak jsem psal za ...
Přátelé, už jsem se trochu uklidnil. Obávám se, že jsem jezdil nějakou jinou šádynou. Měl jsem tři roky Š 105L z r. 1988 a neměl jsem na ní jedinou závadu. Před dvěma lety jsem s ní byl naposledy na dlouhé cestě po Slovensku (spotřeba 6,2 l/100 km), vše bez potíží. Auto perfetně chladilo (v létě spínal ventilátor chlazení jen vyjímečně), topilo to skoro hned, brzdy byly účinné a rovnoměrné a emisné hodnoty POD tolerovaným rozmězím. Jízdní vlastnosti nejsou pro ženskou, zkušený řidič však s lehkou šádynou přetíženou na zadek zažije zpoustu zážitků, veskrze příjemných. Promazat plynové lanko mi zabralo asi 3 minuty, pravidelně jsem měnil brzdy, oleje, filtry, tlumiče a pod. Zbavil jsem se jej pouze z důvodu slabého motoru a koroze. Srovnávat šádynu s Favoritem je blbost, favorit byl ve všech ohledech o hodně horší, přeberte si to jak chcete. Auta testuji, své nynější auto moc nepoužívám, protože jen přesedám z auta do auta, takže nemám nouzi o možnost srovnání. Ale, jak se zdá, vážně jsem si asi spletl značku a jezdil tři roky úplně v jiném autě, než vy ostatní. Každopádně na to neznámé auto budu vzpomínat nadosmrti. A to jen v dobrém!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 19:30, RE: zamyšlení
Petr posted by:
Stará auta na silnicích a v bazarech potkáváme dnes a denně, proto není důvod používat rozdílných metrů. Těžko někdo bude vážné zranění ve škodovce omlouvat tím, že byla stará. Jinak láska a zaslepenost často chodí ruku v ruce.
Souhlas, ve škodovce se zabijete i při kolizi se zajícem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 20:50, RE: Škoda
Time4Tea posted by:
Píšeš, že motor škodovky je původem Fiat atd. Ne, že bych nevěřil, ale můžeš napsat zdroje informací, nebo knihy apod.? Rád bych o tom věděl víc. Prostě zdravě pochybuju.
Z motoru Fiat Ballila (existovalo základní provedení SV a s vyšším výkonem OHV) byly ve třicátých letech okopírované motory Škoda Popular (taky provedení SV a OHV). Poválečný Tudor (a později Spartak) je mechanicky totožný s Populárem. Octavia se lišila jen přední nápravou. Uznávám, že 1000MB má jiné vrtání a zdvih, ale všechny hlavní markanty konstrukce motoru (tříložisková klika, měkký hliníkový blok, litinová hlava válců, rozvod OHV) zůstaly. 1000MB je jen další vývojový stupeň se zachováním všech nedostatků prastarého motoru. Je zajímavé se podívat do katalogu náhradních dílů 105/120, kolik položek začíná předčíslím 105-, které patří Tudoru. Motor při přechodu z Octavie na 1000MB byl značně znehodnocen tenkostěnným hliníkovým blokem, který nemá tuhost - někteří soutěžní jezdci jej zpevňovali vložením ocelové vložky mezi blok a vanu. Stejně tak litinová hlava není schopna odvádět teplo jako hliníková.
I ostatní mechanické díly na předválečných škodovkách (zejména řada 430, 633) jsou kopírované z Fiatů a mnohdy zcela záměnné. Veteránisté to dobře vědí a Ballily a Fiaty 1100 se u nás renovují s použitím Oktaváckých nebo dvanáctsettrojkových dílů. Kopírování Fiatů pokračovalo i po válce, byť už jen v detailech. Ale např. hřebenové řízení ze Š 120 je záměnné s Fiatem 127. Ve Světě Motorů se doporučovalo, vzhledem k mizerné kvalitě tuzemských gumových dílů, používat na škodovky manžety řízení z Fiata. Ještě perlička na závěr: při renovaci Fiatu 600 D Multipla jsem narazil na vadnou hardyspojku řízení. Originální jsem nesehnal v Itálii, Rakousku ani Německu. Stačilo zajít do prodejny na Š 1203 a příslušný díl za několik málo desetikorun koupit. Sedla jako ulitá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 21:36, RE: Škoda
Roadmaster posted by:
A dost. Nezlobte se, na tohle zareaguji. Z Ballily 508 byl odvozen motor pro Popular OHV, který dosluhoval po válce ještě ve škodovkách 1101, 1102, 1200, 1201, 1202 a 1203 a jednalo se o velmi povedenou a spolehlivou jednotku! Kristepane, zadní náprava byla u MB konstruována zároveň s motorem vyráběným vysokotlakým litím hliníku (v té době to na světě dělal jen Buick)! A kde jste prosímpěkně byl na tom, že škodovky byl před válkou nespolehlivé a okopírované? Rapid objel svět, Populary se účastni...
Podvozek s centrální rourou a kyvadlovými polonápravami (i s bubny na kuželu a kameny v diferenciálu) pochází z doby, kdy se připravovala fúze Praga - Tatra - Škoda (společnost Motor, 1932) a připravovala se jednotná typová řada. Ten podvozek tehdy prosadila Tatra, Škodovka dosud kopírovala fiaťácké podvozky s tuhou zadní nápravou. Kyvadlové polonápravy měly svůj význam před válkou na špatných silnicích a při malých rychlostech. Dnes jsou snad vhodné pro terénní auta (jak konečně sám uvádíte), ale určitě ne na asfalt. Stejně tak motor z Ballily vyhovoval před válkou, ale v šedesátých letech patřil už beznadějně do muzea. Škodovka ho navíc na tisícovkách zmrvila použitím tenkostěnného tlakově litého bloku. To je původce vibrací motoru a nezaměnitelného škodováckého infrazvuku, který rezonuje celým autem. Při úpravě na vyšší výkon se blok uprostřed prohýbá dolů a "skřípne" kliku v šálcích. Soutěžáci se tomu snažili odpomoci vložením ocelového obvodového prstence mezi blok a vanu. Z Vašeho tvrzení, že tlakově litý blok byl nejmodernější na světě, je zřejmé, že jste pečlivě četl chvástání škodovky v dobových motoristických časopisech. Promiňte, ale staré úsloví říká, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž.
Stejně tak litinová hlava stačila při malých kompresních poměrech, ale na novějších škodovkách se stala původcem vyšší oktanové náročnosti a háklivosti na kvalitu benzínu. Prostě špatně odvádí teplo ze spalovacího prostoru.
O trvanlivosti starých škodovek se nejlépe přesvědčíte na srazech veteránů. Přestože škodovka prodávala ročně přibližně stejně aut jako Praga a Tatra, na srazech ji téměř neuvidíte. Pragovky, tatry a aerovky můžete přehazovat vidlemi. Za 20 let ježdění po srazech jsem typ 430 viděl snad jednou a typ 635 jsem dosud na vlastní oči neviděl vůbec.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 22:05, RE: Best of
Hicks posted by:
Fakticky nejlepsi recenze jakou jsem kdy cetl. V pulce jsem nemohl smichy dychat, ke konci mne uz bolel hrudnik a skoro mi tekly slzy. Autor ať se prosím pokusí napsat nějaký scénář ke komedii nebo knihu, protože toto by byl skutečný přínos lidstvu .
Naprostý souhlas - výborná komediální povídka před spaním, při které jsem se opravdu výtečně pobavil! Jinak samozřejmě uznání autorovi za výborný smysl pro humor a taky obstojnou recenzi. Jinak s pojízdnými rakvemi typu Š100 až 136 do šrotu a to okmažitě!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 22:54, RE: kdoasi
Petr posted by:
Motor u škodovky může dobře šlapat i při 160tkm, záleží, jak se majitel o vozidlo stará. Je to jen o tom, kde je hranice mezi běžnou a nadstandardní údržbou. Vím, co byli předchozí majitelé zač, takže pravděpodobnost, že by motor měl nalítáno 160tkm pouze se základní údržbou, je dost malá.

Neřeknu Vám, proč se zasekl spojkový válec, nejsem automechanik.

Jezdil jsem každý den 6km po městě, o víkendech v průměru kolem 20km mimo město, v létě kolem 3000 km při delších cestách, jak jsem psal za ...
Motor: ok, jenom me to napadlo vzhledem k celkem nizke cene. Ta spotreba - no 6 km po meste v zime, to tech 9 litru verim, ale ktere auto v tomhle rezimu bere min?

Struna - nakapu tam olej, max 5 minut, zatim mam stesti.

Topeni: nejspis nedovirala klapka, takze se castecne nasaval studeny vzduch zvenku. Topi to vic nez uvadis. Struny jsou tam dlouhe tak 30 cm, to snad ani neni treba mazat, nevim, jde mi to lehce.
respond
  1 2 3 4 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.