0
back
 

diskuze k tématu: Časté dilema: nafta nebo benzín?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 17:26, RE: věčné dilema
Koloss posted by:
To spolupracuje znamená, že když jedu v koloně a ona zpomalí z 50 pod 30 a pak zase zrychlí, tak mi to často nestojí za to, abych tu čtyřku vyřadil. Pokud není motor zatížen stoupáním do kopce, tak to zrychlení proběhne stejně jako u ostatních aut, kde zase ti řidiči řadí. Pokud kolem těch 1000 otáček přišlápnu plyn silněji, tak už samozřejmě vibracemi motor dá najevo, že se mu to nelíbí, chce to s citem.
Petr-Tipcars: Ok rozumim. Je teda pravda, ze ja bych asi ze 30 na 4 nerozjizdel, to ne, me to jeste neda a davam tam zpravidla nizsi kvalt...pro mne je tam hranice o neco vys, nez 1000otacek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 17:28, RE: věčné dilema
Pepe posted by:
Já zas nechci trávit víkendy ježděním, ale ležením (ale ne pod autem). A navíc se večír rád nabumbám, tak se rád projedu jako socka násoska hromadou... Ale je-li třeba o víkendu někam jet, tak mám naštěstí na výběr. Jenže jen z typu pohonu, zábava přitom není ani s jedním z nich. A když zábavu s vůní benzínu, tak nejlépe něco, co šlape na kerosin...
Petr-Tipcars: To potom ano, lezeni i kerosin to je smysluplne straveny cas...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 20:57, RE: věčné dilema
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Tak to bych možná zvážil nabídku tomasekrtka na zapůjčení nebo svezení v Z3, to je taky vlastně takový bike, taky se sedí na zadním kole Jinak M5 E39 musí být další z výborných aut, která jsem....neřídil...bohužel.
jestli mohu srovnávat tak pocitově je Z3 živější a dravější než 350Z
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 21:05, Ojetý benzín se dnes špatně shání
I když jsou články Davida V občas cítit benzínem až moc, v zásadě bych s ním souhlasil. Živíme se s kolegy vyhledáváním a prověřováním ojetin před koupí, takže radu před vlastním nákupem auta, že lepší volbou u ojetiny je benzínový motor jsem dříve opakoval do omrzení. V posledních cca 2 letech však narážíme stále na to samé - kvalitní ojetá benzínová auta jsou zejména ve střední třídě téměř nesehnatelná. Zkuste si sehnat např. Mondeo s motorem 2,0i 107kW (ale i 1,8 je problém) z let 2005-2008 s jasným původem a ověřitelným nájezdem, v dobrém stavu a za rozumné peníze. V ČR je to téměř nesplnitelný úkol. V Německu by se dalo, ale zase dáte za takové auto nesmyslné peníze. Ostatní modely jako Passat, Vectra a pod. jsou podobná písnička. Díky převládajícím nákupům nových aut s naftovými motory je prostě mnohem reálnější a někdy jedinou volbou i u ojetiny zase nafta. Je to často tedy i otázka reálné nabídky na trhu..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 22:17, RE: Ojetý benzín se dnes špatně shání
Aleš Zich, Auto AZ posted by:
I když jsou články Davida V občas cítit benzínem až moc, v zásadě bych s ním souhlasil. Živíme se s kolegy vyhledáváním a prověřováním ojetin před koupí, takže radu před vlastním nákupem auta, že lepší volbou u ojetiny je benzínový motor jsem dříve opakoval do omrzení. V posledních cca 2 letech však narážíme stále na to samé - kvalitní ojetá benzínová auta jsou zejména ve střední třídě téměř nesehnatelná. Zkuste si sehnat např. Mondeo s motorem 2,0i 107kW (ale i 1,8 je problém) z let 2005-2008 s...
Přesně tohle jsem psal do diskuze k Fiatu Croma. Rozumný benzín ve střední třídě je v tomto tisíciletí vzácnost. A to se o auta sice zajímám, ale jen tak povrchně "z rychlíku".

Já bych s odpovědí tazateli zase tak jednoznačný nebyl. Sice jezdí jen cca 20 km trasy, ale neřekl kde a jak. Pokud se jedná o trasu po silnici I. třídy, kde se jede víceméně ustálenou rychlostí do 110 km/hod, lze s benzínem dosáhnout relativně malé spotřeby a asi není co řešit, 1,8, pokud ji sežene, je rozumná volba.
Pokud ale trasa vede těžším terénem, samý rozjezd, brzda, obce v dolíčku - při vjíždění do obce brždění z kopce a při výjezdu zrychlení do kopce, s benzínem se klidně dostanete na 9,5 litru. Naproti tomu diesel není tak náchylný na zátěž, co se týče spotřeby.
Při rozdílu 2 l/100 km a ceně 36,- Kč za litr mi vyšlo, že diesel při 20.000 km ušetří 10.800,- Kč. Pokud si diesel nechá pět let, ušetří si přes 50.000 Kč na opravy agregátu. Můžete strašit sebehrůznějšími příběhy, ale fatální závada dieslu se stává v řádu jednotek procent kusů, rozhodně to nepotká každého. Jediné, čeho bych se obával, je závada na vysokotlakém systému, ale i tam se už dnes náklady na opravu ve speciálních diesel-servisech pohybují v rozumnější výši 1,9 od Fiatu používá komponenty, které nezávislé diesel-servisy dokáží v rozumné ceně sehnat. Turbodmychadla se nemění co 5 let a EGR ventil se vymění také max jednou a to by se do 10.000,- mělo vejít. Více se tam nemá co pokazit. Nynější mrazy mne s dieslem nikterak nepoznamenaly - tankuju levnou noname naftu a žádná aditiva. Zase - odstavilo to jen pár aut, vždyť všechny ty dodávky nám každé ráno rohlíky přivezly, pošťáka v Tranzitu jsem taky zahlédl a ze sídliště ti, co každodeně odjíždějí také zmizeli.
A nalejme si čistého vína - u benzínu (některého) zase často odchází zapalovací cívky. Nevím, kolik jich má Opelovská 1,8 - zda pro každý válec svou nebo jednu pro více, ale odejít může. A i když odejde jen jedna z mnoha, auto sice jede, ale nahromaděný nespálený benzín z nefunkčního válce může zničit drahý katalyzátor. O problémech s lambda sondou, zanášením škrtící klapky a jejího potenciometru se také nikdo nezmínil.
Pokud tazatel sežene pěknou 1,8 - prověřenou, zachovalou, ať ji bere. Pokud 1,8 nebude, prověřená 1,9 od Fiatu ve slabší variantě pravděpodobně také dobře poslouží.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 22:44, Nafta
U téměř nového vozu bych se rozhodně příliš nerozmýšlel a šel rovnou do benzínu. Nafta je v porovnání s benzínem porovnatelná, ale ne u nás v ČR, kde každá benzínka naftu šidí. Stačilo mi když jsem viděl jak v mrazu 25 pod nulou v Lomnici nad Popelkou zamrzla ve stojanu benzínky nafta, parádní rampouch. Bylo to vážně k popukání... Sám mám nafťák, fabii s 1.9TDI a nedám na ní dopustit, nicméně to byl ještě poctivý kus. Dnes se takový už nesežene...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 23:35, RE: věčné dilema
anonym posted by:
Petr-Tipcars: ale to se vicemene bavime o zprevodovani...opomijime pruzne zrychleni, kde v urcitem spektru otacek je skutecne silna stranka turbodieselu...to spektrum otacek se da specifikovat jako: tlakuje se mi turbo, mam natlakovane turbo, turbuji, este chvilinku turbuji, bleskove radim vyssi stupen uz rovnou do naturbovanych otacek, opet chvilinku turbuji, opet bleskove radim vyssi stupen, turbuji jiz mene, pomiji pocit tezkych koncetin, lze jiz dokonce otacet hlavou, rovnaji a uvolnuji se m...
Pružné zrychlení je tak trochu pochybná disciplína. Už jen proto, že záleží jak se nastaví podmínky. Předepisuje jet na určitý zařazený stupeň. V praxi ale pokud chci zrychlovat, tak řadím rychlosti optimálně, a ne nevhodně podle jakýchsi tabulek pružného zrychlení. Co třeba pružné zrychlení z 30-90 km/h na dvojku. Jak na tom bude turbo diesel? Tipuju že se na dvojku na těch 90 ani nerozjede nebo za hodně dlouho.<br>
<br>
Ve výběru diesl motoru mám osobně docela jasno. Jediným kritériem pro mě je nájezd. A ten by musel být nad cca 30-35 tkm ročně pokud se bavíme o autech střední třída a níž.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.02.2012 00:03, RE: Ojetý benzín se dnes špatně shání
Michal 22 posted by:
Přesně tohle jsem psal do diskuze k Fiatu Croma. Rozumný benzín ve střední třídě je v tomto tisíciletí vzácnost. A to se o auta sice zajímám, ale jen tak povrchně "z rychlíku".

Já bych s odpovědí tazateli zase tak jednoznačný nebyl. Sice jezdí jen cca 20 km trasy, ale neřekl kde a jak. Pokud se jedná o trasu po silnici I. třídy, kde se jede víceméně ustálenou rychlostí do 110 km/hod, lze s benzínem dosáhnout relativně malé spotřeby a asi není co řešit, 1,8, pokud ji sežene, je rozumná volba.
...
Nevím jak Ford nebo Fiat ve středné třídě, to jsou auta o nichž jsem neuvažoval (zvlášť tedy ne o Fiatu Croma). Když jsem před 4mi lety sháněl ojetou Mazdu 6, tak jich v auto Palace Spořilov v Autopointu měli docela dost. I přímo uvnitř v budově, ne venku na parkovišti. V drtivé většině byly prodané přímo u nich (v Auto Palace) a servisované taky u nich. A po jednom majiteli. Doufám že se tomu dá v případě Auto Palace věřit. Jasně že takové auto stojí o 20-30 tisíc víc než auto někde z bazaru na periferii. Ale zase mám roční záruku v autorizáku a to za to myslím stojí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.02.2012 00:35, RE: věčné dilema
anonym posted by:
Petr-Tipcars: To potom ano, lezeni i kerosin to je smysluplne straveny cas...
Na lezení jsem měkkej a hlavně těžkej... Není nad to, si uvědomit svojí nicotnost a získat respekt tam nahoře. A vážit si základních věcí - jedno jestli na laně nebo na křídlech...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.02.2012 07:48, U Vectry Caravan je to opravdu dilema ...
Malá auta jsou jasná - tam se diesel nevyplatí nikdy, ani u nového auta. Rozdíl ve spotřebě 1-1,5 litru prostě nemůže vyvážit vysokou cenu a později dražší opravy a servis.
Dodávky a náklaďáky jsou taky jasné - tam se diesel vyplatí vždy, protože rozdíl ve spotřebě benzín/diesel může dosahovat u dodávek 3-5, u náklaďáků přes 10 litrů na 100 km a navíc jsou tam motory dimenzovány s ohledem na vysokou životnost a snadné a levné opravy.
Na a někde uprostřed je Vectra Caravan. Rozdíl ve spotřebě bude někde kolem 2-2,5 litru. Diesel se může a nemusí vyplatit. Benzín však má v rukávu ještě jeden trumf - přestavbu na LPG. Ale to může být taky loterie, pokud to například nemá tvrzená sedla ventilů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.02.2012 07:59, RE: Ojetý benzín se dnes špatně shání
Aleš Zich, Auto AZ posted by:
I když jsou články Davida V občas cítit benzínem až moc, v zásadě bych s ním souhlasil. Živíme se s kolegy vyhledáváním a prověřováním ojetin před koupí, takže radu před vlastním nákupem auta, že lepší volbou u ojetiny je benzínový motor jsem dříve opakoval do omrzení. V posledních cca 2 letech však narážíme stále na to samé - kvalitní ojetá benzínová auta jsou zejména ve střední třídě téměř nesehnatelná. Zkuste si sehnat např. Mondeo s motorem 2,0i 107kW (ale i 1,8 je problém) z let 2005-2008 s...
Dovolil bych si polemizovat. Passat a Mondeo jsou jasné - u ojetin z let 2005-2008 jsou benzíny skoro nesehnatelné. Nafťáků je v nabídce bazarů zhruba 15 krát více. A pokud se už nějaký benzín najde, tak je to často šestiválec nebo automat, což ještě zužuje výběr.
Vectra se ale trochu vymyká - převaha dieselů v nabídce není tak drtivá. Když vezmeme zadání z článku, tedy Vectra Caravan 1.8 benzín z roku 2007-2008, tak několik exemlářů se v nabídce bazarů je.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.02.2012 08:54, RE: Nafta
brin posted by:
U téměř nového vozu bych se rozhodně příliš nerozmýšlel a šel rovnou do benzínu. Nafta je v porovnání s benzínem porovnatelná, ale ne u nás v ČR, kde každá benzínka naftu šidí. Stačilo mi když jsem viděl jak v mrazu 25 pod nulou v Lomnici nad Popelkou zamrzla ve stojanu benzínky nafta, parádní rampouch. Bylo to vážně k popukání... Sám mám nafťák, fabii s 1.9TDI a nedám na ní dopustit, nicméně to byl ještě poctivý kus. Dnes se takový už nesežene...
Můžete mi prosím vysvětlit, co je na fabii 1,9 TDI poctivého? Je to mizerné TDI PD - "poctivé" rotační čerpadlo TDI se do fabie nikdy nedávalo....
U téměř nového auta.....co má v inzerci alespoň napsáno "servisní knížka", to má u vecter najeto minimálně 110 000km - to mi jako "téměř nové" auto nepřijde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.02.2012 08:58, RE: Ojetý benzín se dnes špatně shání
Aleš Zich, Auto AZ posted by:
I když jsou články Davida V občas cítit benzínem až moc, v zásadě bych s ním souhlasil. Živíme se s kolegy vyhledáváním a prověřováním ojetin před koupí, takže radu před vlastním nákupem auta, že lepší volbou u ojetiny je benzínový motor jsem dříve opakoval do omrzení. V posledních cca 2 letech však narážíme stále na to samé - kvalitní ojetá benzínová auta jsou zejména ve střední třídě téměř nesehnatelná. Zkuste si sehnat např. Mondeo s motorem 2,0i 107kW (ale i 1,8 je problém) z let 2005-2008 s...
Pod tohle se dá klidně podepsat, zvláště když za benzínovou verzi v dobrém stavu je "příplateček" 30 - 50 tisíc - tím mám ušetřeno na případnou opravu dieselu. Konkrétně u Vectry je situace trochu jiná, zastoupení je zhruba půl napůl ve smyslu benzín / nafta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.02.2012 09:23, RE: U Vectry Caravan je to opravdu dilema ...
Tycoon posted by:
Malá auta jsou jasná - tam se diesel nevyplatí nikdy, ani u nového auta. Rozdíl ve spotřebě 1-1,5 litru prostě nemůže vyvážit vysokou cenu a později dražší opravy a servis.
Dodávky a náklaďáky jsou taky jasné - tam se diesel vyplatí vždy, protože rozdíl ve spotřebě benzín/diesel může dosahovat u dodávek 3-5, u náklaďáků přes 10 litrů na 100 km a navíc jsou tam motory dimenzovány s ohledem na vysokou životnost a snadné a levné opravy.
Na a někde uprostřed je Vectra Caravan. Rozdíl ve spotřebě ...
ještě se tu zapomnělo na jednu věc,u nás je stále rozšířenej všeobecnej názor,že nafťák jezdí za 5litrů, ono to ale už delší dobu vůbec neplatí,sám vlastním jeden vyhlášený turbodiesel a vím,že teď v zimě jsem se pod 7itrů prostě nedostal,běžne jezdím za cca 6,5litrů nafty a v techničáku mám psanou kombinovanou spotřebu 5.6,na tu jsem se dostal asi jen jednou a to při extrémně defenzivní jízdě, u benzínu se v zimě spotřeba taky zvedne ale motor se rychleji zahřeje,hned topí,nastartuje.Výhoda dieselu e asi opravdu jen v tom,že se auto nemusí tak vytáčet a jízdy je tak nějak pohodovější,ale sám musím přiznat,že údržba dieselu je extrémně drahá,moje peněženka to už poznala,výměna jakéhokoliv dílu na ihned degraduje jakoukoliv úsporu ve spotřebě ale to si málokdo přizná,řekne si vždy akorát,no co je už to má něco najeto,holt na to má nárok :)
já své auto momentálně prodávám,ale teď po zimě prodat diesela se 160tkm je téměř nemožný,a taky najít slušnej benzín je problém.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.02.2012 09:24, RE: U Vectry Caravan je to opravdu dilema ...
Tycoon posted by:
Malá auta jsou jasná - tam se diesel nevyplatí nikdy, ani u nového auta. Rozdíl ve spotřebě 1-1,5 litru prostě nemůže vyvážit vysokou cenu a později dražší opravy a servis.
Dodávky a náklaďáky jsou taky jasné - tam se diesel vyplatí vždy, protože rozdíl ve spotřebě benzín/diesel může dosahovat u dodávek 3-5, u náklaďáků přes 10 litrů na 100 km a navíc jsou tam motory dimenzovány s ohledem na vysokou životnost a snadné a levné opravy.
Na a někde uprostřed je Vectra Caravan. Rozdíl ve spotřebě ...
náhodou, Avie má trumf v rukávu taky! připoměl jsi mi jak jsem někdy v roce 95 užasl nad nabídkou přestavby Avie na LPG. u toho byl rozpočet kolik je spotřeba když se motor zároveň zgenerálkuje. docela by mě zajímalo kolik chudáků si na to naběhlo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.02.2012 10:21, RE: U Vectry Caravan je to opravdu dilema ...
sedivak posted by:
ještě se tu zapomnělo na jednu věc,u nás je stále rozšířenej všeobecnej názor,že nafťák jezdí za 5litrů, ono to ale už delší dobu vůbec neplatí,sám vlastním jeden vyhlášený turbodiesel a vím,že teď v zimě jsem se pod 7itrů prostě nedostal,běžne jezdím za cca 6,5litrů nafty a v techničáku mám psanou kombinovanou spotřebu 5.6,na tu jsem se dostal asi jen jednou a to při extrémně defenzivní jízdě, u benzínu se v zimě spotřeba taky zvedne ale motor se rychleji zahřeje,hned topí,nastartuje.Výhoda di...
Škoda Octavia 1,6 TDI/77kW. Raní teplota -4 až -7 st.C. Startuji, čistím okna, odjíždím. Po 1 km křižovatka, počítač prům. spotřeby ukazuje 22,7 l. Jízda dále bez velkého vytáčení, poslušen palubního hlásiče řadím, rychlost do 70 km. Po ca 4,5 km, pouhé 2 křižovatky, zastavuji v cílovém místě, počítač hlásí prům. spotřebu 9 l. Jedu-li dále asi 9 km, počítač hlásí 8,9 l. Prostě na denní ježdění do práce za mrazu, bez možnosti teplé garáže, to není. Při ježdění po městě, nákupech je to to samé. Víkendová vyjížďka a prům. spotřeba spadne po týdnu trhacích zkoušek na 7,2 l/Ckm. Je to to samé, jako u Peugeota 307 s 1,6/16V/ 80 kW. Opravdu dlouhá jízda (tak 400 km bez zastávky) stlačí dlouhodobý průměr na 5,2 l/Ckm.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.02.2012 12:16, RE: Nafta
Pavlik posted by:
Můžete mi prosím vysvětlit, co je na fabii 1,9 TDI poctivého? Je to mizerné TDI PD - "poctivé" rotační čerpadlo TDI se do fabie nikdy nedávalo....
U téměř nového auta.....co má v inzerci alespoň napsáno "servisní knížka", to má u vecter najeto minimálně 110 000km - to mi jako "téměř nové" auto nepřijde.
No poctivé mi na tom příjde to, že motor má nyní přes 320000 km a šlape jako hodinky s vodotryskem. V zimě startuje na první drcnutí a nebere olej. Zároveň se u 11 letého auta neobjevuje koroze. V interiéru nic nevrže a vše v rámci možností funguje. Neříkám, že údržba nic nestojí, ale já jsem rozhodně spokojen. Pořizoval jsem naftu, protože jsem před 3 lety jezdil ročně přes 35000 km. Teď bych šel do benzínového 3 litrového bmw 3.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.02.2012 19:31, RE: věčné dilema
opicakpeta posted by:
Tady na tom člántu jde vidět že autor je fakt zapřisahléj benzinák všehny klady zážehových motorů zato vznětového napsat co nejvíce zaporů. Akorát jedno je jisté že éra dobrých a kvalitních aut je už davno pryč a to hlavně už aj u zažehových . U mě je jedno jasné nikdy benzinový motor už jenom ten točivý moment který je hodně důležity ben- 175 naf- 280 těch důvodu proč benzin ne je strašná spousta na dlouhé rozepisování.
Proč je duležitý kroutící moment? Víš vůbec, co vyjadřuje, jak se počítá? Proč si rovnou nekoupit elektromobil, ten může mít krouťák klidně 2000 Nm (i když max výkon 20 kW)..může se takové dělo vůbec udržet na silnici? :-O Tak pro objasnění..krouťák je pouze aktuální výkon (řekněme maximálně dosažitelný při určitých otáčkách, tedy při plně otevřené škrtící klapce, nebo max. dlouho otevřenými sacími ventily a maximálním vstřiku paliva, aby nebyla překročena horní mez zápalnosti..jak chcete) podělen ůhlovou rychlostí klikové hřídele (to jsou otáčky). Přeplňované agregáty (taky benzinové) mají tento parametr vysoký, tak na něj marketing náležitě upozorňuje. Ale aby auto jelo, potřebuješ watty, jak na ustálenou jízdu, tak na zrychlování. Zaráží mě, že mnozí žurnalisti z autobranže tohle neznají a pak napíšou něco ve smyslu "auto má výkon x kw a, co je mnohem důležitější, krouťák y Nm". Motor má pouze jeden výstup, moment je akorát výkon v jiné souřadné soustavě, řekněme. A vůbec ne důležitější.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.02.2012 21:26, to David V
Obul ses do nich hezky, to chtělo koule
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.02.2012 21:51, RE: Ojetý benzín se dnes špatně shání
Aleš Zich, Auto AZ posted by:
I když jsou články Davida V občas cítit benzínem až moc, v zásadě bych s ním souhlasil. Živíme se s kolegy vyhledáváním a prověřováním ojetin před koupí, takže radu před vlastním nákupem auta, že lepší volbou u ojetiny je benzínový motor jsem dříve opakoval do omrzení. V posledních cca 2 letech však narážíme stále na to samé - kvalitní ojetá benzínová auta jsou zejména ve střední třídě téměř nesehnatelná. Zkuste si sehnat např. Mondeo s motorem 2,0i 107kW (ale i 1,8 je problém) z let 2005-2008 s...
Takový názor zastávám taky. Problém s výběrem ojetého auta střední třídy s benzinovým moterem je zřejmý. Stačí se podívat na statistiky prodaných aut střední třídy a u některých modelů dosahuje podíl nafty i víc jak 90%, předpokládám že auta střední třídy většinou nakupují firmy např.pro střední management a představa věčně spěchajícího manažera na dálnici s plynem skoro na podlaze by u benzinaku znamenala spotřebu hodne přes 10l. Soukromně si máloklo koupí auto za 700+ tis a ještě míň lidí při nákupu zvolí benzinový motor. Mám taky pocit že automobilky na vývoj benzinových motorů trochu rezignovali a třeba u 508 je vrcholnou benzinovou variantou 1,6 v turbu, to nepotřebuje snad ani další komentář. Ale já se těm automobilkám ani nedivím, před branami jim mávají modroužlutou vlajkou aby snížili množství CO2 a ať je to jak chce, tak diesel má vždycky menší spotřebu než benzín a diesel vlastně i zákazníci chtějí.
respond
  1 ... 3 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.