0
back
 

diskuze k tématu: Časté dilema: nafta nebo benzín?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.02.2012 10:05, rada
Na vzdálenost 25-30km se sotva 1.9CDTi zahřeje, takže by to bylo docela huntování motoru, i když u 8V motoru by to nemuselo být tak problematický. 88kw se vyráběl u 8V i 16V verzi.
Osobně bych byl pro 1.8 16V 103kw. Tato verze je už hodně vychytaná.

Mnoho zdaru
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.02.2012 10:14, rada
Urcite nie nafta. Moja vlastna skusenost. Mam rovnaky najazd ako vy, a ako mlady borec som si kupil naftove auto, lebo zerie len 5l/100km. Nebudem pisat kolko som potom do neho vrazil, ale napisem vam moje skusenosti s autom. Chodim uz prevazne po meste (6km tam+6km spet) a cez vikendy mimo mesto 100km tam/spat.
Zacnem vyhodami: Spotreba je skutocne mala. Auto dokaze predbiehat bez podradovania (ozaj, xsara 2.0HDI 66 kw), a tym by som skoncil.
A teraz k nevyhodam. Zacnem mensimi: Auto je hlucne, nie az tak ako VW tdi, to ale nie je taky problem. V lete sa s tym celkom da jazdit, motor sa uz zacne zohrievat ked pridem do prace. Ale v zime. Motor sa este nikdy neohrial skor ako po 10-15 km. Zalezi od toho, ci mate pustene kurenie, ja ked ho dam na maximum, motor sa ani nedokaze ohriat, preto ho radsej vypinam na zaciatku. Startovanie v zime, to je otazka udrzby. Ak si skontrolujete zhavice, palivovy filter a netesnosti, auto vam pojde. Ak nie, budete startovat dlho. Dalsia vec je nafta- dobre si rozmyslite kde tankujete a ake aditiva tam date. Moze sa stat, ze vam na zaciatku zimy zmrzne nafta v nadrzi, pretoze z vasim najazdom, predpokladam, ju mate v nadrzi aj mesiac, a ak budete mat letnu, tak hotovo. Je to velmi prijemna vac na spestrenie zaciatku zimy. A teraz ta uplne najhorsia vec: starostlivost. Pri tomto aute zabudnete aj na manzelku. Pretoze par postrehov: Turbo musite nechat dochladzovat, aby sa neprepalilo po dlhej jazde, nesmiete podtacat motor, aby sa neznicil dvojhmotovy zotrvacnik. Nesmiete turbo nahanat, ked je studene. atd atd. Samozrejme vam nemusim hovorit o vstrekovacoch, dvojhmotovom zotrvacniku, turbe, vysokotlakom cerpadle. Kazda s tychto veci v pohode presiahne sumu 10k, vacinou aj 20k. Z tohoto jednoznacne vychadza: DIESEL NEBRAT, iba ak novy a aj to na vysoke najazdy, aby sa minimalizovali studene jazdy. Kupou benzinu nic nepokazite. Ja osobne uz hladam kupca na moj diesel, a asi mu aj zaplatim, nech si ho vezme. A pritom s tym autom nic nie je, len je to diesel..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.02.2012 10:17, rada
Ozaj, ja najazdim 15-20k km rocne. Len dodatok k predchadzajucej rade.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.02.2012 10:26, rada
Ahoj, mám zafiru s tímto motorem 1,8 103 kw benzín, nájezd 10 000 km ročně, cesta do práce a zpět cca 30 km + občasné výlety s rodinou. Průměrnou spotřebu držím na 8,5 l/100 km. Jsem spokojený, naftu si neber.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.02.2012 11:26, rada
Nafta patri do kamen nebo do traktoru )) S timhle najezdem za rok neni co resit, 1.8 16V v benzinu je spolehlivy motor, vychytany, se spotrebou do 8 litru/100 km. Naftu nebrat!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.02.2012 13:09, rada
S takovým nájezdem a typickou trasou jednoznačně benzín.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.02.2012 15:25, rada
Určitě benzin. A teď k "radám" citroenáka. Mám jak benzin (1,8 Opel , tak diesel 2,0 Octavia). Můžu porovnávat. Obě auta mám stejně rád U dieselu: Nikdy se mi nestalo, že bych nenastartoval a to ani v uplynulých lednovoúnorových mrazech, když bylo u nás na severu -25. Přitom jsem bral tu naftu, kterou zrovna měli u pumpy (zimní, nikoli arktickou). Různé filtry, vstřiky, žhavičky a další nafťácké prkotiny neřeším, protože auto dávám na pravidelné servisní prohlídky, tam už vědí co dělat. Nikdy se nezatěžuji chlazením turbíny, protože nejezdím jako prase. Žádné problémy s dvouhmoťákem. Hlučnost, ano, ta je, relativní a pouze venku, v autě ji nevnímám. Nikdy jsem nepoužil aditiva do nafty. Topení? Ta Octavia začíná i v těchto mrazech foukat vlažný vzduch po cca 3 km jízdy po rovině. Po 4 km už fakticky topí. Pravda, nedávno se mi stalo na horách, že jsem nastartoval na parkovišti u sjezdovky a potom sjížděl serpentiny z kopce asi 12 km a to se topení začalo chytat až poté, na rovince, když se motor dostal alespoň do nějakých otáček. Nevychází ta fousatá fáma o topení dieselů z takové nějaké jízdy?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.02.2012 15:35, rada
to rojack:nikoliv, to není o topení ale o zahřátí motoru jako takového...což u dieselu v zimě trvá daleko déle než u benzínu...čili žádná fáma...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.02.2012 19:34, rada
No, je to asi o pohlade. Ak auto davas do servisu pravidelne, nemusis riesit ziadne technicke veci. To je pravda. Dochladzovanie turba->nemusis byt prasa, aby si musel dochladzovat turbo. Staci ist po dialnici 130, a ked mas otacky nad 2500, tak by si to mal robit automaticky. Ked to nerobis, nevravim ze ti hned zhori. Vravim ale, ze mu znizujes zivotnost. Hlucnost-> zozaciatku mi to vobec nevadilo, nevidel som v tom rozdiel. Teraz mi to uz sakra vadi. Ale to je na konkretnej osobe. Dvojhmota-> To je takisto o tom ako jazdis. Ked jazdim ja, nemam problem. Ani som este problem s dvojhmotou nemal. Ked dam ale soferovat manzelke, tak sa musim poriadne drzat, pretoze nema tolko skusenosti, a vysvetlovat jej, ze okrem normalnych veci z autoskoly musi dodrziavat este toto a toto.. To by nahnevalo kazdeho. Kurenie-> Problem je, ze by si zo studenym autom nemal tocit motor nad nejakych 2000, kratkodobo mozno 2500, aby ti to turbo neodislo. To ale logicky znamena, ze motor sa bude zohrievat dlhsie. Mozem ho zohriat aj na kilometri, ked ho potocim nad 2500, 3000 otacok. V aute bude teplo, ale auto potom uz asi dlho nepojde. To je ten paradox. Zamrznuta nafta-> To tiez zalezi na tom, kolko najazdis a ci to auto garazujes. Ked mas 2 auta, nepredpokladam ze ta octavia najazdi 15t km za rok..
A ozaj, este som zabudol na jednu nevyhodu k tym servisnym nakladom. Takto v zime sa dost casto budim s tym, ze dnes mi mozno odidu tie vstrekovace, turbo alebo nieco a ja budem musiet tych 30k vysolit. Nie je to pekny pocit, mat taketo vyhliadky do buducnosti. Ozaj, pri tak novom aute ake chcete, zabudol som filter pevnych castic :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.02.2012 21:32, rada
Dobrý den, obrátil bych vaši pozornost na další variantu - benzínový motor 2.2 direct. Vlastnil jsem 2,5 roku Vectra 5D model 2007 s tímto motorem a mohu jen doporučit. Pozor - musí to být tato varianta 2.2 direct s přímým vstřikem, nikoliv předchozí motor 2.2. Dobrý jízdní projev, výkon 118kW, max. rychlost 220km/h a spotřeba? Dostal jsem se v průměru na max. 8,3 l (to byla zima a pouze Praha), jinak spotřeba kolísala kolem 8 litrů. Motor tichý, živý, bez jakýchkoliv problémů, převodovka 6ti stupňová, modely s tímto motorem většinou v lepší výbavě (často Cosmo).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 08:59, rada
Romane, 2.2 Direct má 114kw jen pro upřesnění. Starší 2.2 16V 108kw měly problémy s rozvody, Direct je měl zpočátku také a doteď mi nikdo nepotvrdil, že od nějakého r.v. už jsou 2.2 Direct spolehlivé co se týče řetězových rozvodů. Proto bych sáhl po 1.8 16V 103kw, která má sice rozvody poháněné řemenem, ale u těchto verzí už jsou naprosto spolehlivé a výměna je tuším po 120t km
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 10:42, rada
Rozhodně 1.8. Celkem příjemný motor a pro běžné ježdění dostačující. K těm rozvodům. Rozhodně bych interval výměny zkrátil na 90 000 nebo 6 let. Jistota je jistota. Výrobci totiž ty tisíce km co mají rozvody vydržet často nadsazují, aby se snížily celkové náklady na servisní prohlídky a auta tak byly zajímavé pro velké odběratele (firmy). A třeba těch 120 tkm bez problému vydrží u aut, co tyhle km najedou během 3 let. U soukromníka je to jiné protože tam hraje velkou roli opotřebení časem. Nezapomínejme, že jde jen o kus gumy, který je permanentně vystavený tahu, tlaku, povětrnostním vlivům a extrémním výkyvům teplot. A samozřejmě nejde jen o rozvodový řemen ale i řemeny pomocných agregátu, kladky a vodní pumpu. Nedávno jsem se dozvěděl, že v některých autorizovaných servisech (záleží na značce a modelu auta) při výměně rozvodů mění opravdu jen řemen, ale ne kvůli toho, že by vás chtěli ošidit, ale protože výrobce nepředepisuje současně výměnu např. kladek a vodní pumpy. Pak si soukromník celý šťastný, že sehnal bývalé firemní auto s pravidelným servisem a po výměně rozvodů, spokojeně jezdí a po pár měsicích mu něco rupne a v lepším případě přestane jít servo. Diví se jak je to možné, když byly měněny rozvody, ale výměnu pomocných řemenů nikdo neprovedl, protože jejich výměnu výrobce předepsal např. na 250 000 km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 10:48, rada
rozvody u 1,8 103 kW mají být měněny po 10 letech nebo 150 000 km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.02.2012 10:22, rada
Také jsem o Vectře C s motorizací 1.8 16V nebo 2.2 16V Direct ve verzi GTS uvažoval. K problémům s rozvody jsem někde četl, že při výměně mají značkové servisy jako náhradu vodítka řetězu u 2.2 motoru které snad ten problém dělalo předepsánu tuto část z motoru 2.0 turbo. Tím by měli tento problém vyřešit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.02.2012 20:02, rada
ako smutny majitel opla - musim varovat pred akymkolvek Opel motorom: teda akykolvek Opel diesel (DTI) a akykolvek benzin motor zakladne seruce sa veci: virive klapky, EGR zapalovacie listy termostat pred kupou odporucam precitat si nejake opel forum a popis technickych problemov. A ze je ich teda dost..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.02.2012 20:06, rada
jo a aby som nezabudol - mal som aj sluzobny opel, sice kratko, takze sa nestacil pokazit. ALE servisny interval 50 000km!!! (nie, nerobim si srandu) v akom stave asi bude motor, ktory ma take servisne intervaly??? a k tomu zohrievaniu - pri opatrnej jazde sa mi CDTI motor zohrial na okreske po 20km!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.02.2012 08:33, rada
Pro takové jízdy nemá nafta smysl.
Zvláště u značky Opel. Nebudu vám tady psát o dieselu. Koupě dieselového motoru má smysl, pokud najezdíte za rok min. 25000km. A rovnou si odložte peníze na takové věci, jako je turbo, vstřiky, a to jsou ty nejdůležitější. Snad leda byste byl podnikatel a mohl tento drahý servis dávat do nákladů, ale jinak ne.

Benzínový motor 1,8 byl nejspolehlivějším Opeláckým motorem už ve Vectře B z 90. tých let. Je to velice vychytaná pohonná jednotka a poměr výkon a spotřeba je perfektní. Samozřejmě, že dáte měsičně více za pohonné hmoty, ale berte to jako předplatné za spolehlivost a v porovnání s dieselem ekonomickou nenáročnost.

A dělám to nerad, když jste se rozhodl pro konkrétní auto, taky to nesnáším, ale pokud už berete střední třídu tak ještě Opel Vectra srovnejte s Fordem Mondeo 1,8 SCi - 6 kvalt - 96kw. Pro a proti samotného vozu si zvažte sám. Motorově je Ford s benzínovými motory ještě o krok dál. Zda by vám chyběl výkon 7kw, na to se dá odpovědět, srovnáte-li někde v tabulkách hmotnost vozu.

***My jsme si pořídili na krátkou chvíli (na dva roky, než došetříme na lepší) vyježděného, "malinkého" seata cordobu 1,9SDi. Cestování teď v zimě do práce s tím bylo utrpení, protože jel studený, takže taky žádný zázrak ve spotřebě, ale jinak bere 4,5. Vzali jsme ho jen na čas a jen proto, že ještě nemá turbo a starší vstřiky přežvýkají kde co. Jednou auto doma máme na benzín. Seat byl pro ženu a máme také v plánu ho co nejdříve vyměnit za novější a benzínové. Naše cesty do práce 10km a jednou za rok na dovolenou - to by nás moderní náročné naftové auto vyšlo pěkně draze.***
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.02.2012 08:55, rada
u tak "malého" nájezdu kilometrů ročně, rozhodně benzín. Jak tady již bylo psané tak obecně rozhodující hranice pro volbu benzín diese je 25 -30 tis km. ročně, potom se diesel vyplácí. Vzhledem k údržbě si myslím, že výhodnější je benzín a u ojetiny je menší risk nečekané poruchy. A když už přijde bába poruchanda tak to nebude takový ranec peněz jako u diesla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.02.2012 08:56, rada
Mondeo jako alternativa ano, ale 1,8 CSi nebrat - je to sice celkem výkonný motor se 6°převodovkou, ALE je to přímovstřikový benzín. Jeho spolehlivost není moc dobrá, má malou olejovou náplň a tak se rád přidře na klice. Těchto motorů je málo, jsou technicky složité a neexistuje pro ně prakticky druhovýroba dílů ani věci na vrakovištích. O něčem svědčí i fakt, že se vyráběl pouze 2-3 roky a byl odstraněn z nabídky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.02.2012 09:51, rada
Souhlasím s Pavlikem, Mondeo s 1.8CSi 96kw je to nejhorší, co se do Mondea dávalo...
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.