Monday 20.02.2012 10:14,
rada
Urcite nie nafta. Moja vlastna skusenost. Mam rovnaky najazd ako vy, a ako mlady borec som si kupil naftove auto, lebo zerie len 5l/100km. Nebudem pisat kolko som potom do neho vrazil, ale napisem vam moje skusenosti s autom. Chodim uz prevazne po meste (6km tam+6km spet) a cez vikendy mimo mesto 100km tam/spat.
Zacnem vyhodami: Spotreba je skutocne mala. Auto dokaze predbiehat bez podradovania (ozaj, xsara 2.0HDI 66 kw), a tym by som skoncil.
A teraz k nevyhodam. Zacnem mensimi: Auto je hlucne, nie az tak ako VW tdi, to ale nie je taky problem. V lete sa s tym celkom da jazdit, motor sa uz zacne zohrievat ked pridem do prace. Ale v zime. Motor sa este nikdy neohrial skor ako po 10-15 km. Zalezi od toho, ci mate pustene kurenie, ja ked ho dam na maximum, motor sa ani nedokaze ohriat, preto ho radsej vypinam na zaciatku. Startovanie v zime, to je otazka udrzby. Ak si skontrolujete zhavice, palivovy filter a netesnosti, auto vam pojde. Ak nie, budete startovat dlho. Dalsia vec je nafta- dobre si rozmyslite kde tankujete a ake aditiva tam date. Moze sa stat, ze vam na zaciatku zimy zmrzne nafta v nadrzi, pretoze z vasim najazdom, predpokladam, ju mate v nadrzi aj mesiac, a ak budete mat letnu, tak hotovo. Je to velmi prijemna vac na spestrenie zaciatku zimy. A teraz ta uplne najhorsia vec: starostlivost. Pri tomto aute zabudnete aj na manzelku. Pretoze par postrehov: Turbo musite nechat dochladzovat, aby sa neprepalilo po dlhej jazde, nesmiete podtacat motor, aby sa neznicil dvojhmotovy zotrvacnik. Nesmiete turbo nahanat, ked je studene. atd atd. Samozrejme vam nemusim hovorit o vstrekovacoch, dvojhmotovom zotrvacniku, turbe, vysokotlakom cerpadle. Kazda s tychto veci v pohode presiahne sumu 10k, vacinou aj 20k. Z tohoto jednoznacne vychadza: DIESEL NEBRAT, iba ak novy a aj to na vysoke najazdy, aby sa minimalizovali studene jazdy. Kupou benzinu nic nepokazite. Ja osobne uz hladam kupca na moj diesel, a asi mu aj zaplatim, nech si ho vezme. A pritom s tym autom nic nie je, len je to diesel..
respond