0
back
 

diskuze k tématu: Časté dilema: nafta nebo benzín?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.02.2012 08:13, Diesel vs benzín
Do skutečně "osobního" vozu nemá nafta žádný smysl. Kdo ve svém volném čase najezdí víc než dejme tomu 20 tisíc km za rok? Naftu do pracovního, do služebního, tam ano. No a potom do velkého krámu typu SUV nebo velké MPV... a do čtyřkolky. Ty
žerou benzín jak prokoplé.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.02.2012 09:08, RE: Ojetý benzín se dnes špatně shání
Aleš Zich, Auto AZ posted by:
I když jsou články Davida V občas cítit benzínem až moc, v zásadě bych s ním souhlasil. Živíme se s kolegy vyhledáváním a prověřováním ojetin před koupí, takže radu před vlastním nákupem auta, že lepší volbou u ojetiny je benzínový motor jsem dříve opakoval do omrzení. V posledních cca 2 letech však narážíme stále na to samé - kvalitní ojetá benzínová auta jsou zejména ve střední třídě téměř nesehnatelná. Zkuste si sehnat např. Mondeo s motorem 2,0i 107kW (ale i 1,8 je problém) z let 2005-2008 s...
Podle mě je to z velké části otázka nastavení pravidel pro fleetová vozidla u nadnárodních korporací. Funguje to asi takto. Nějaká skopová hlava (obvykle v Německu, amíci bývají vstřícnější) dostane za úkol nalézt úspory. Sedne k excelu a spočítá náklady na provoz vozového parku x let zpět. Pak do stejné tabulky hodí místo benzínu naftu, vezme úsporu dle normované spotřeby, vynásobí to tisícema aut, co mají ve všech evropských pobočkách a ejhle miliony jsou ušetřeny. Vydá se fleet management befel a je vymalováno. Tohle je proces v Německu probíhal cca 5 let zpět. Výsledkem je nedostatek benzinovych ojetin ve střední třídě prakticky v celé západní Evropě. Kromě výše zmiňovaného Mondea 2.0i 2004+, je to třeba 2,4i pro Accord … Privátní kupující v Německu už stihli zjistit jaké vícenáklady provoz dieselu přináší, a tak jsou schopni za pěkný bezíňák požadovat víc, než by stál srovnatelný diesel. Navíc servisovat diesel v Německu je ještě podstatně dražší než u nás, zlaté české nebo polské ručičky přišly na to, jak řadu věcí vyřešit za pár korun, ale Němec si netroufne rozříznout PDF filtr a vnitřek vymnlátit majzlíkem a tak platí a platí. Respektive troufne a spolu s tím i rovnou stáhne tachometr z 300tis. na 120, ale to je Němec co mluví turecky …
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.02.2012 23:19, RE: to David V
pargi posted by:
Obul ses do nich hezky, to chtělo koule
Pravá esa z rukávu teprve přijdou Chystám nějaké články o nákladech na provoz.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.02.2012 23:32, RE: Ojetý benzín se dnes špatně shání
Antonín Kunst posted by:
Podle mě je to z velké části otázka nastavení pravidel pro fleetová vozidla u nadnárodních korporací. Funguje to asi takto. Nějaká skopová hlava (obvykle v Německu, amíci bývají vstřícnější) dostane za úkol nalézt úspory. Sedne k excelu a spočítá náklady na provoz vozového parku x let zpět. Pak do stejné tabulky hodí místo benzínu naftu, vezme úsporu dle normované spotřeby, vynásobí to tisícema aut, co mají ve všech evropských pobočkách a ejhle miliony jsou ušetřeny. Vydá se fleet management b...
Třeba když se zde na Tipcars podívám na Mazdu 6, tak se bavíme o poměru 66 vs. 151 kusů. To je 30% aut v benzínu. Tak jaký nedostatek? Jak je to u VW nevím, osobně bych si benzínový motor od koncernu asi nekoupil, to už radši staré TDi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.02.2012 02:24, RE: věčné dilema
pargi posted by:
Proč je duležitý kroutící moment? Víš vůbec, co vyjadřuje, jak se počítá? Proč si rovnou nekoupit elektromobil, ten může mít krouťák klidně 2000 Nm (i když max výkon 20 kW)..může se takové dělo vůbec udržet na silnici? :-O Tak pro objasnění..krouťák je pouze aktuální výkon (řekněme maximálně dosažitelný při určitých otáčkách, tedy při plně otevřené škrtící klapce, nebo max. dlouho otevřenými sacími ventily a maximálním vstřiku paliva, aby nebyla překročena horní mez zápalnosti..jak chcete) poděl...
tdi dává téměř max výkon i když plyn se jen lechtá a auto jede velmi svižně spotřeba minimální, řadí se jen 5krát tak jak u 5kvaltu benzínu a nemusí se tak často podřazovat. To byli pozitiva a teď negativa Nemá smysl vytáčet motor nad 3 tis závodnické zážitky 0bodů.
U benzínu se dá s výkonem slušně podvádět(myslím výrobce) Konkrétně u hjundajů to bylo markantní Getz 63kw myslel by si někdo to musí lítat jak letadlo a ono houby s voctem klima to udusí, že nepředjede ani felícii.Motorek 1,3 při 5tis otáčkách 50kw je potřeba předehnat papírově konkurenci posunem omezovač až skoro k 7tis a máme skoro 70kw, ale jede to pořád sotva jako 50kw felície, ale v papírech je výkon jak sviňa a výsledek je jenom, že to umí řvát jak motorová pila a kdo to bude hodně zkoušet tomu se to brzo posere. Tyto fígle u tdi nefungují protože i kdyby se otáčky navýšili prudce klesá krouťák tudíž výkon se nezvyšuje.
Tím chci jenom říct že u turbodýzlů je udávaný výkon zpravidla k dispozici při každém polechtání plynu u benzínů jen u pár lepších typů .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.02.2012 10:30, Náklady celkem
Jsem asi výjimka, ale mě stála nejvíc ojetá octavia se zážehovým motorem. Ale proto, že jsem tam namontoval LPG Lovtec a po několika měsících (několik zpětných zášlehů) odešla pružina ventilu (odtah z Rakouska), protočil se rozv. řemen (výměna 20 ventilů), následovaly další závady v celkové výši přes 35 tisíc Kč. Auto šlo z domu.
Mám diesel v Elantře CRDi, najeto od 29 do 90 tisíc km, zatím bez závady, spotřeba pod 5 litrů. Přesto se někdy zasním o tom, že si koupím ojeté BMW 3 se zážehovým šestiválcem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.02.2012 12:26, RE: věčné dilema
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Ok rozumim. Je teda pravda, ze ja bych asi ze 30 na 4 nerozjizdel, to ne, me to jeste neda a davam tam zpravidla nizsi kvalt...pro mne je tam hranice o neco vys, nez 1000otacek.
Když jsem to ještě promýšlel, tak nejčastěji těch 1000 otáček nastane v situaci, kdy mě něco brzdí při jízdě na dvojku. Rychlost hodně klesne, ale kola se ještě točí a tak tam synchronizace nechce pustit jedničku. Takže tam tu dvojku nechávám a rozjedu se tak jak to je. Ale na dvojku se to z těch 1000 otáček vyhrabe rychle.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.02.2012 15:02, RE: věčné dilema
Kozař posted by:
tdi dává téměř max výkon i když plyn se jen lechtá a auto jede velmi svižně spotřeba minimální, řadí se jen 5krát tak jak u 5kvaltu benzínu a nemusí se tak často podřazovat. To byli pozitiva a teď negativa Nemá smysl vytáčet motor nad 3 tis závodnické zážitky 0bodů.
U benzínu se dá s výkonem slušně podvádět(myslím výrobce) Konkrétně u hjundajů to bylo markantní Getz 63kw myslel by si někdo to musí lítat jak letadlo a ono houby s voctem klima to udusí, že nepředjede ani felícii.Motorek 1,3 při 5...
Šlo mi jenom o to, aby si lidi uvědomili, že auto nejezdí na Nm, ale na W. Já rozumím tomu, cos chtěl naznačit (i když maximální výkon při lechtání pedálu plynu je samozřejmě nesmysl...i když, může být nastaven tak (má li pod pedálem potenciometr a ne lanko s bovdenem), že změna polohy pedálu plynu o 1mm znamená pro řídící jednotku impuls s požadavkem o maximální výkony...no prostě nesmysl). To co pociťuješ jako zatlačení do sedačky při 1900rpm, není maximální výkon, ten opravdu přichází ke slovu až někde kolem 4000. Chceš-li ale porovnávat kvality motorů, z průběhu křivky výkonu změř velikost plochy právě po touhle křivkou (buď zintegruj, nebo použij planimetr). Pak uvidíš
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.02.2012 18:38, RE: U Vectry Caravan je to opravdu dilema ...
Abík posted by:
Škoda Octavia 1,6 TDI/77kW. Raní teplota -4 až -7 st.C. Startuji, čistím okna, odjíždím. Po 1 km křižovatka, počítač prům. spotřeby ukazuje 22,7 l. Jízda dále bez velkého vytáčení, poslušen palubního hlásiče řadím, rychlost do 70 km. Po ca 4,5 km, pouhé 2 křižovatky, zastavuji v cílovém místě, počítač hlásí prům. spotřebu 9 l. Jedu-li dále asi 9 km, počítač hlásí 8,9 l. Prostě na denní ježdění do práce za mrazu, bez možnosti teplé garáže, to není. Při ježdění po městě, nákupech je to to samé. Ví...
Škoda Octavia, 2,0 Tdi, 4x4, 103kW. Dnes ranní teplota -4. Bez čištění oken odjíždím. Po 1 km stav spotřeby na PC, 12l, po 5 km již jen 7,5l, po 20 km 5,6l. Jízda mezi dědinami, z kopce do kopce, žádný semafor. Po ujetí asi 2 km už fouká z výdechů příjemný teplý vzduch. Motor je zahřátý na optimální teplotu dle pal. ukazatele ovšem až po 20 km.
Pravda, je to služební, takže náklady provozu neřeším, ale i tak je sleduji a jsem spokojený. Používám auto jak na dlouhé trasy, tak na jízdy do obchodu (2 km) každý den. Přesto dlouhodobá spotřeba 5,8l. Na 4x4 to jde. Při najetých 170 tis. km zatím žádná drahá oprava..... turbo, spojka, vstřiky, čerpadlo...... prostě nic. Jak říkám, zatím jsem spokojený.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.02.2012 23:29, RE: U Vectry Caravan je to opravdu dilema ...
rojack posted by:
Škoda Octavia, 2,0 Tdi, 4x4, 103kW. Dnes ranní teplota -4. Bez čištění oken odjíždím. Po 1 km stav spotřeby na PC, 12l, po 5 km již jen 7,5l, po 20 km 5,6l. Jízda mezi dědinami, z kopce do kopce, žádný semafor. Po ujetí asi 2 km už fouká z výdechů příjemný teplý vzduch. Motor je zahřátý na optimální teplotu dle pal. ukazatele ovšem až po 20 km.
Pravda, je to služební, takže náklady provozu neřeším, ale i tak je sleduji a jsem spokojený. Používám auto jak na dlouhé trasy, tak na jízdy do obchodu ...
"žádná drahá oprava..... turbo, spojka, vstřiky, čerpadlo...... prostě nic"<br>
<br>
To byla ironie? Nebo tyhle opravy jsou takh levné? Celkem bych to viděl tak na 100 tisíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.02.2012 23:31, RE: U Vectry Caravan je to opravdu dilema ...
Petr S posted by:
"žádná drahá oprava..... turbo, spojka, vstřiky, čerpadlo...... prostě nic"<br>
<br>
To byla ironie? Nebo tyhle opravy jsou takh levné? Celkem bych to viděl tak na 100 tisíc.
Jo už chápu, chtěl si napsat že nic z toho si zatím neřešil. Měl jsem si to přečíst ještě jednou
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.02.2012 08:31, RE: Ojetý benzín se dnes špatně shání
Petr S posted by:
Třeba když se zde na Tipcars podívám na Mazdu 6, tak se bavíme o poměru 66 vs. 151 kusů. To je 30% aut v benzínu. Tak jaký nedostatek? Jak je to u VW nevím, osobně bych si benzínový motor od koncernu asi nekoupil, to už radši staré TDi.
Tak, a ted si z toho vyfiltrujte benzinovy dvoulitr a k tomu karoserii kombi, coz je kombinace kterou chci. Uz je to pouhych 9 aut. Pak se na ne jedte podivat a zjistite, ze jedina celkem slusna je v Koline a ani ta neni uplne ve stavu, co bych si predstavoval. Navic to Mondeo by se mi prece jenom libilo vic, je to vetsi auto za min penez a kousek od baraku mam cloveka co se na Fordy specializuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.02.2012 10:34, RE: U Vectry Caravan je to opravdu dilema ...
Petr S posted by:
Jo už chápu, chtěl si napsat že nic z toho si zatím neřešil. Měl jsem si to přečíst ještě jednou
Jo, přesně tak. Je mi líto bojovníků proti dieslům, nechci je prudit, ale napsal jsem pravdu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.02.2012 10:49, RE: U Vectry Caravan je to opravdu dilema ...
rojack posted by:
Jo, přesně tak. Je mi líto bojovníků proti dieslům, nechci je prudit, ale napsal jsem pravdu.
V pohodě, mně věcné argumenty nevadí, ale zeptám se na pár otázek:
1) je to nové soukromé auto?
2) kolik ročně najezdíš?
3) kolik jsi naftovým pohonem odhadem ušetřil peněz v %?
4) kdybys neplatil náklady na palivo (pouze na palivo), zvolil bys znovu naftový pohon?
5) do kolika km budeš riskovat provoz bez výměny drahých komponent?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.02.2012 12:55, RE: Ojetý benzín se dnes špatně shání
Antonín Kunst posted by:
Tak, a ted si z toho vyfiltrujte benzinovy dvoulitr a k tomu karoserii kombi, coz je kombinace kterou chci. Uz je to pouhych 9 aut. Pak se na ne jedte podivat a zjistite, ze jedina celkem slusna je v Koline a ani ta neni uplne ve stavu, co bych si predstavoval. Navic to Mondeo by se mi prece jenom libilo vic, je to vetsi auto za min penez a kousek od baraku mam cloveka co se na Fordy specializuje.
Naprosto chápu, já jsem své Mondeo sháněl skoro půl roku, ale výběr jsem omezil nejen motorem, ale i interiérem (trval jsem na veluru, který se dával do roku 2003).

Ve snaze o lepší šanci na sehnání slušného auta bych v dnešní situaci rozšířil výběr ještě o 2.5 V6. Od roku 2004 je totiž dodávaný se šestikvaltem, což umožňuje na štrekách snížit spotřebu a ten rozdíl proti dvoulitru by mohl být nevýznamný. V6 je choulostivější na hlídání stavu oleje, takže pokud to někdo zanedbal, tak je vyšší riziko, že motor nebude OK. Proto bych v případě V6 udělal tu kontrolu stavu motoru důsledněji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.02.2012 13:04, RE: U Vectry Caravan je to opravdu dilema ...
rojack posted by:
Škoda Octavia, 2,0 Tdi, 4x4, 103kW. Dnes ranní teplota -4. Bez čištění oken odjíždím. Po 1 km stav spotřeby na PC, 12l, po 5 km již jen 7,5l, po 20 km 5,6l. Jízda mezi dědinami, z kopce do kopce, žádný semafor. Po ujetí asi 2 km už fouká z výdechů příjemný teplý vzduch. Motor je zahřátý na optimální teplotu dle pal. ukazatele ovšem až po 20 km.
Pravda, je to služební, takže náklady provozu neřeším, ale i tak je sleduji a jsem spokojený. Používám auto jak na dlouhé trasy, tak na jízdy do obchodu ...
Předpokládám, že tyhle údaje o spotřebě po pár km jsou jen opsané z palubního PC, nečekám, že by někdo dotankovával po jedné jízdě. Ale přece jen by to chtělo zjistit, jak je na tom počítač obecně. Tedy - natankova, vynulovat a po týdnu ježdění jen po městě to spočítat opravdu podle dotankování a porovnat, jakou spotřebu ukáže počítač. Pochybuju, že to bude takto optimistické, odchylka půl litru je standard a víc není nic neobvyklé. Většinou sedí spotřeba na dlouhých štrekách, kde je zahřátý motor a ustálený režim.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.02.2012 15:54, RE: Ojetý benzín se dnes špatně shání
Koloss posted by:
Naprosto chápu, já jsem své Mondeo sháněl skoro půl roku, ale výběr jsem omezil nejen motorem, ale i interiérem (trval jsem na veluru, který se dával do roku 2003).

Ve snaze o lepší šanci na sehnání slušného auta bych v dnešní situaci rozšířil výběr ještě o 2.5 V6. Od roku 2004 je totiž dodávaný se šestikvaltem, což umožňuje na štrekách snížit spotřebu a ten rozdíl proti dvoulitru by mohl být nevýznamný. V6 je choulostivější na hlídání stavu oleje, takže pokud to někdo zanedbal, tak je vyšší ...
Asi sem měl kliku. Své kombi 2,0L jsem tehdy sehnal celkem v pohodě, asi za 14 dní. Ale vybíral jsem tehdy auta s 5 dveřmi (hatchback nebo kombi, bylo mi to jedno).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.02.2012 15:59, RE: U Vectry Caravan je to opravdu dilema ...
Koloss posted by:
Předpokládám, že tyhle údaje o spotřebě po pár km jsou jen opsané z palubního PC, nečekám, že by někdo dotankovával po jedné jízdě. Ale přece jen by to chtělo zjistit, jak je na tom počítač obecně. Tedy - natankova, vynulovat a po týdnu ježdění jen po městě to spočítat opravdu podle dotankování a porovnat, jakou spotřebu ukáže počítač. Pochybuju, že to bude takto optimistické, odchylka půl litru je standard a víc není nic neobvyklé. Většinou sedí spotřeba na dlouhých štrekách, kde je zahřátý motor a ustálený režim.
Navic palubní počítač kecá různě. U 1ho mého auta kecá až +/- 0,7L. U druhého auta +0.1 až +0.3L. Takže u některých aut se nedá spolehnout na to, že PC měří s konstantní chybou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.02.2012 17:01, RE: U Vectry Caravan je to opravdu dilema ...
David V posted by:
V pohodě, mně věcné argumenty nevadí, ale zeptám se na pár otázek:
1) je to nové soukromé auto?
2) kolik ročně najezdíš?
3) kolik jsi naftovým pohonem odhadem ušetřil peněz v %?
4) kdybys neplatil náklady na palivo (pouze na palivo), zvolil bys znovu naftový pohon?
5) do kolika km budeš riskovat provoz bez výměny drahých komponent?
V textu jsem napsal, že je to služební (bylo nové). Ročně 40tis.km, úspora na těch zatím najetých km proti benzinu za 4 roky výpočtem cca 120 tis. Kč (počítám stejné ceny nafty i benzinu, rozdíl je jen ve spotřebě). Jak jsem psal, opravy vyloženě diesel součástí zatím žádné. Podle těchto svých zkušeností bych naftu zvolil i soukromě. Podle internetových příspěvků antidieselrýpalů bych měl ovšem strach a asi bych zvolil benzin. Respektive takto - mám i soukromé auto a je to 1,8 benzin. Jezdí s ním denně manželka krátké vzdálenosti, o víkendu i já, takže tam byla volba jasná.
Mám tedy doma oba dva pohony. Benzin je prostě benzin, ten zvuk, to předení ......... ale u nafty mě zase bere ten výkon, subjektivně to má větší zrychlení při nízkých otáčkách, je to prostě pružnější. Pokud chci u benzinu podobné zrychlení, musím to vytáčet nad 4 tisíce otáček a to se v nádrži dělá vír.
Každé má to svoje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.02.2012 19:16, RE: U Vectry Caravan je to opravdu dilema ...
David V posted by:
V pohodě, mně věcné argumenty nevadí, ale zeptám se na pár otázek:
1) je to nové soukromé auto?
2) kolik ročně najezdíš?
3) kolik jsi naftovým pohonem odhadem ušetřil peněz v %?
4) kdybys neplatil náklady na palivo (pouze na palivo), zvolil bys znovu naftový pohon?
5) do kolika km budeš riskovat provoz bez výměny drahých komponent?
Zeptám se jinak. Když jsem o víkendu projížděl zdejší nabídky Vecter Caravan, byly tu asi dvě 1,8 - z toho jedna s automatem a asi tři 2,2 - které prý nedoporučujete. Zbytek vše 1,9 CDTI. Cenově benzín úplně mimo oproti dieslu. Pokud nemám s jízdou dieslem zásadní problém, raději risknu prověřenou 1,9 CDTI než předraženou 1,8 v zoufalém stavu. Stav, kdy nelze sehnat použitelný benzín mne netěší, co mne vyloženě se.e je neuvědomění si reality benzín-příznivců. Majitel ojetého diesla je automaticky magor "co-neum-ípočítat", aniž by věděli, že diesel byl nakonec pořízen po půlročním bezvýchodném hledání pěkného benzínu.

A pokud už benzín náhodou seženete, tak vám vcucne jakési klapky ze sání, že ano... A to se taky vyplatí...
respond
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.