0
back
 

diskuze k tématu: Časté dilema: nafta nebo benzín?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 12:56, RE: věčné dilema
tomaskrtek posted by:
jednou jedinkrát jsem udělal tu chybu že jsem koupil ojetého diesela-Ford Scorpio s ´´famózním´´ 2.5 TD od VM Motori. tato ani ne tříměsíční zkušenost mě stála přes 50.000,- . nicméně jsem tomu hodně vděčný protože totálně zhnusen naftou jsem vyrazil na bazarovou okružku s jediným cílem-japonský benzín, nejlépe V6. koupil jsem třílitrovou Maximu a to zase bylo pět let naprosté pohody.
Petr-Tipcars: Ale těch peněz za benzín!!!! Vždyť se to nemohlo oplatit!!! JOKE. Já už při provozování auta hledím i na množství volného času, které mi provoz sežere. I proto jasná volba je benzín...prostě nechci trávit víkendy řešením, ale jezděním...jak mi po víkendu, stráveném sháněním toho a onoho nebo stráveném pod autem pomůže, že jsem ušetřil tolik a tolik?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 13:13, RE: věčné dilema
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Ale těch peněz za benzín!!!! Vždyť se to nemohlo oplatit!!! JOKE. Já už při provozování auta hledím i na množství volného času, které mi provoz sežere. I proto jasná volba je benzín...prostě nechci trávit víkendy řešením, ale jezděním...jak mi po víkendu, stráveném sháněním toho a onoho nebo stráveném pod autem pomůže, že jsem ušetřil tolik a tolik?
To je zajímavé, co je tady příznivců benzínů,ale na silnici je tomu uplně jinak...nafta nafta a zase všude ta smradlavá nafta....S dieslem je určitě samotná jízda pružnější při nižší spotřebě,ale tím klady pro naftu končí...cena za případné opravy jsou mnohem vyšší.A raději si budu užívat bezstarostnou jízdu v benzínu a užiju si i zábavu za volantem a pěkný zvuk motoru, pokud samožřejmně nemám nějakou mini-obludu typu Matiz nebo jinou hrůzu...Prostě benzín je uplně jiná liga...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 13:28, RE: věčné dilema
V-tec posted by:
To je zajímavé, co je tady příznivců benzínů,ale na silnici je tomu uplně jinak...nafta nafta a zase všude ta smradlavá nafta....S dieslem je určitě samotná jízda pružnější při nižší spotřebě,ale tím klady pro naftu končí...cena za případné opravy jsou mnohem vyšší.A raději si budu užívat bezstarostnou jízdu v benzínu a užiju si i zábavu za volantem a pěkný zvuk motoru, pokud samožřejmně nemám nějakou mini-obludu typu Matiz nebo jinou hrůzu...Prostě benzín je uplně jiná liga...
ale to je dané tím že sem chodí lidé co mají auta rádi! a ti zhusta preferují benzín. ti co tráví v autě 8 hodin denně a ne jako já pro kterého je delší jízda svátek. ten kdo má auto jako nutnost a pracovní nástroj si o něm obvykle po práci nepovídá. jeho chyba
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 13:32, RE: věčné dilema
anonym posted by:
Petr-Tipcars: V určitém momentě mnohému běžnému uživateli přestaly vadit veškeré negativní průvodní jevy spojené s provozem dieselového motoru (které popisuje David V) a položil je na oltář modly zvané: spotřeba. A povýšil spotřebu na jediný relevantní prostředek pro srovnávání. Podřazování pod kopcem? S benzínem o rozumném objemu nemůže být o něčem takovém řeč. Podřazování před předjížděním? Jistě, protože za mnou jsou další 3 auta, která by jaksi ráda také dopředu a když budu rychle zpátky ve ...
Chlapi,
jak rika moje zena, vzdycky zalezi na ocich toho, kdo na problem kouka. Ja treba na Tipcars hledam auto, co mne preveze z A do B za co nejnizsi cenu a nebude porad trcet v servise.
Zcela souhlasim s tim ze benzin je kultivovanejsi a s nizsi sanci na poruchu.
Ale dam vam svou / mozna usmevnou / kalkulaci. Mam temer 10 let Opel Astra F s 60kW isuzu dieslem.

Auto jsem koupil s 85tkm za 160 tkc. Do dnesniho dne jsem sam najel cca 250tkm. Opravy tykajici se agregatu jsou 1x zhavici svicka, 3x rozvody (co 100tkm @5tkc), co 10tkm olej za 400kc + filtry. Mozna se k tomu da pridat ojeta spojka (6tkc) ve 300tkm. Jinak samozrejme jine drobne opravy, nic nad 5tkc.

Spotreba dlouhodobe 4.95l/100km. Nemam PP, pocitano dle sesitku do nehoz zapisuji nakupy PHM.

Srovnatelny benzin dejme tomu 1.6 bude zrat rekneme 7l ve srovnatelnem rezimu (dle spritmonitoru je 7.7).

Cena se za leta ruzne menila, ale rekneme ze je 30kc/km at dam benzinu naskok

2litry x 30 kc * 2500stovek km = 150tkc uspora.

Jak dorazim 400tkm, tak si za usporene prasule koupim zase ojetinu :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 13:39, RE: věčné dilema
tomaskrtek posted by:
ale to je dané tím že sem chodí lidé co mají auta rádi! a ti zhusta preferují benzín. ti co tráví v autě 8 hodin denně a ne jako já pro kterého je delší jízda svátek. ten kdo má auto jako nutnost a pracovní nástroj si o něm obvykle po práci nepovídá. jeho chyba
Petr-Tipcars: Plus podle mne poměrně spolehlivě funguje obecný princip racionalizace chybné volby/ chybné koupě atd. Málokdo je schopen si přiznat chybnou volbu (platí to obecně), raději než změnu volby pak provede racionalizaci chybné volby, její zdůvodnění a s chybnou volbou jde dál. Je to psychicky méně bolestné, než si natvrdo (a v případě vozu i navenek) přiznat fakt, že jsem udělal chybnou volbu. Nemusí to být ale méně náročné finančně...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 13:48, RE: věčné dilema
V-tec posted by:
To je zajímavé, co je tady příznivců benzínů,ale na silnici je tomu uplně jinak...nafta nafta a zase všude ta smradlavá nafta....S dieslem je určitě samotná jízda pružnější při nižší spotřebě,ale tím klady pro naftu končí...cena za případné opravy jsou mnohem vyšší.A raději si budu užívat bezstarostnou jízdu v benzínu a užiju si i zábavu za volantem a pěkný zvuk motoru, pokud samožřejmně nemám nějakou mini-obludu typu Matiz nebo jinou hrůzu...Prostě benzín je uplně jiná liga...
Přiznám se, že v poslední době (cca 7 let) jsem zábavné auto neřídil a je zcela jedno s jakým motorem....možná je to tím, že nemám možnost řídit auta konstrukčně starší než rok 2003. Auta jsou rychlá, tichá, některá i pohodlná, ale zábavné jsem opravdu nepotkal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 13:55, RE: věčné dilema
Pavlik posted by:
Přiznám se, že v poslední době (cca 7 let) jsem zábavné auto neřídil a je zcela jedno s jakým motorem....možná je to tím, že nemám možnost řídit auta konstrukčně starší než rok 2003. Auta jsou rychlá, tichá, některá i pohodlná, ale zábavné jsem opravdu nepotkal.
stav se, půjčím ti Z3 rv 2000, coupe, řadovej třílitr... jedno z mála aut kde si řidič dosáhna na zadní gumu sice jen 170kW ale pocitově neskutečný labůžo, auto kde je řidič vtažený do děje a ne jen obsluha.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 13:59, RE: věčné dilema
tomaskrtek posted by:
stav se, půjčím ti Z3 rv 2000, coupe, řadovej třílitr... jedno z mála aut kde si řidič dosáhna na zadní gumu sice jen 170kW ale pocitově neskutečný labůžo, auto kde je řidič vtažený do děje a ne jen obsluha.
Díky, občas si půjčuji od kamarádky Z4 - ale zábavné to také moc není byť je to 3,0i.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 14:22, RE: věčné dilema
Pavlik posted by:
Díky, občas si půjčuji od kamarádky Z4 - ale zábavné to také moc není byť je to 3,0i.
Petr-Tipcars: Z4 s třilitrem není zábavná=dobře nahozené laso. Je fakt, že Z3 s třilitrem v dobrém stavu může zprostředkovat velkou porci zábavy...možná větší, než její prostorově výraznější (a těžší) nástupkyně...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 14:29, RE: věčné dilema
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Z4 s třilitrem není zábavná=dobře nahozené laso. Je fakt, že Z3 s třilitrem v dobrém stavu může zprostředkovat velkou porci zábavy...možná větší, než její prostorově výraznější (a těžší) nástupkyně...
Pro mne bylo poslední (mnou řízené) zábavné auto M5 ročníku 2000 někdy v roce 2004. Z4 mi opravdu zábavná nepřijde - je to těžké, rychlé (ve vysoké rychlosti přitom dost nečitelné) a pekelně nepohodlné auto. Asi mám (pro autaře) deformovanou perspektivu zábavy vlivem používání superbiku na okruhu v Brně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 14:39, RE: věčné dilema
Pavlik posted by:
Pro mne bylo poslední (mnou řízené) zábavné auto M5 ročníku 2000 někdy v roce 2004. Z4 mi opravdu zábavná nepřijde - je to těžké, rychlé (ve vysoké rychlosti přitom dost nečitelné) a pekelně nepohodlné auto. Asi mám (pro autaře) deformovanou perspektivu zábavy vlivem používání superbiku na okruhu v Brně.
Petr-Tipcars: Tak to bych možná zvážil nabídku tomasekrtka na zapůjčení nebo svezení v Z3, to je taky vlastně takový bike, taky se sedí na zadním kole Jinak M5 E39 musí být další z výborných aut, která jsem....neřídil...bohužel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 15:51, RE: věčné dilema
Attila posted by:
Chlapi,
jak rika moje zena, vzdycky zalezi na ocich toho, kdo na problem kouka. Ja treba na Tipcars hledam auto, co mne preveze z A do B za co nejnizsi cenu a nebude porad trcet v servise.
Zcela souhlasim s tim ze benzin je kultivovanejsi a s nizsi sanci na poruchu.
Ale dam vam svou / mozna usmevnou / kalkulaci. Mam temer 10 let Opel Astra F s 60kW isuzu dieslem.

Auto jsem koupil s 85tkm za 160 tkc. Do dnesniho dne jsem sam najel cca 250tkm. Opravy tykajici se agregatu jsou 1x zhavici svicka,...
ale druhý takový auto dneska už nekoupíš
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 15:59, RE: souhlas s autorem
jaydeep posted by:
přesně tak... jen si myslím, že ten trend je maximalizován právě u nás... např. Poláci ani Němci to tak neřešej... To zase opět jenom my jsme stádo ovcí, který na všechno naletěj :D
Coze? Vzdyt temer kazdy Polak ma na strese vysilackovou antenu a z vyfuku mu letaji brikety jak se specha do Livigna ozrat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 16:43, RE: věčné dilema
Pavlik posted by:
Davide, tvůj 6 válec je (a to uznej) spíše výjimečný úkaz, drtivá většina benzínů (stejně jako dieselů) jsou čtyřválce. Pokud se bavíme o moderním voze, zpravidla je osazen benzínovým motorem se 4 ventilovým rozvodem - aby dával odpovídající výkon, musí mít min. 3000 RPM - potom ti opravdu zbývají cca 3 tisíce použitelných otáček....
U tvého auta na 4° je v rozmezí 2000 RPM rozdíl 70 km/h (např. 2500-4500 RPM)? To je velmi dobré... mě na 5 i 6° dává 30 km/h na každých 500 RPM, ale 3 i 4° mám k...
Tak já se přidám. Mám Mondeo jako David, ale se čtyřválcem 2.0 benzín. Kroutící moment něco přes 190 Nm, ale 90% je dostupných v rozsahu 2000-6000 otáček. A motor spolupracuje i od 1000, když jsem línej řadit, to ale samozřejmě není ideál, od 1500 už problém není. Když vezmu, že na čtyřku jedu 50 něco přes 2000 otáček, tak v rozmezí 2000 otáček bude rozdíl přibližně 45 km/h. Na pětku je to už těch 70 km/h.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 16:51, RE: věčné dilema
Attila posted by:
Chlapi,
jak rika moje zena, vzdycky zalezi na ocich toho, kdo na problem kouka. Ja treba na Tipcars hledam auto, co mne preveze z A do B za co nejnizsi cenu a nebude porad trcet v servise.
Zcela souhlasim s tim ze benzin je kultivovanejsi a s nizsi sanci na poruchu.
Ale dam vam svou / mozna usmevnou / kalkulaci. Mam temer 10 let Opel Astra F s 60kW isuzu dieslem.

Auto jsem koupil s 85tkm za 160 tkc. Do dnesniho dne jsem sam najel cca 250tkm. Opravy tykajici se agregatu jsou 1x zhavici svicka,...
Hodně štěstí při shánění dalšího Opel/Isuzu v dobrém stavu. Jinak ještě by se mohl hodit stařičký TDI 66 kW, který taky přežije ledacos, ale ten se už s najetými 85 tkm koupit nedá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 16:54, RE: souhlas s autorem
V-tec posted by:
Sdílím názor s autorem, že pokud nejezdím ročně obrovský nájezd km,tak je naftové auto zcela zbytečné a případné náklady za opravy jsou mnoho-násobně vyšší!! Pokud si člověk koupí kvalitní benzín tak má bezstarostné provozování bez jakýchkoliv investicí! A ted při krutých mrazech, jakožto prodejce autodílu jsem se jen v duchu smál, jak všichni shání aditiva různého druhu,aby jim nezamrzla nafta...totální šílenství a pár dní to bylo nedostatkové zboží :) Další věc je smrad, který člověk musí čuch...
Doporučuju nešetřit, a koupit kabinový filtr s aktivním uhlím. Určitě ho máte v šopu. Ale jinak je to pěkná hysterie. Provozuju 8 naftových aut (6 dodávek a 2 osobáky), ale každý auto naskočilo každej den bez aditiv a podobnejch sraček. Vlastně až na jedno, byla tam baterka z prvovýroby (2004) Takže asi měla i nárok...
Ale souhlas, auto má jezdit, naftový zvlášť. Co nejvíc...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 17:12, RE: věčné dilema
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Ale těch peněz za benzín!!!! Vždyť se to nemohlo oplatit!!! JOKE. Já už při provozování auta hledím i na množství volného času, které mi provoz sežere. I proto jasná volba je benzín...prostě nechci trávit víkendy řešením, ale jezděním...jak mi po víkendu, stráveném sháněním toho a onoho nebo stráveném pod autem pomůže, že jsem ušetřil tolik a tolik?
Já zas nechci trávit víkendy ježděním, ale ležením (ale ne pod autem). A navíc se večír rád nabumbám, tak se rád projedu jako socka násoska hromadou... Ale je-li třeba o víkendu někam jet, tak mám naštěstí na výběr. Jenže jen z typu pohonu, zábava přitom není ani s jedním z nich. A když zábavu s vůní benzínu, tak nejlépe něco, co šlape na kerosin...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 17:14, RE: věčné dilema
Koloss posted by:
Tak já se přidám. Mám Mondeo jako David, ale se čtyřválcem 2.0 benzín. Kroutící moment něco přes 190 Nm, ale 90% je dostupných v rozsahu 2000-6000 otáček. A motor spolupracuje i od 1000, když jsem línej řadit, to ale samozřejmě není ideál, od 1500 už problém není. Když vezmu, že na čtyřku jedu 50 něco přes 2000 otáček, tak v rozmezí 2000 otáček bude rozdíl přibližně 45 km/h. Na pětku je to už těch 70 km/h.
Petr-Tipcars: Taky se pridam, ackoli mi to trochu pripomina premerovani....viteceho. rozsah rychlosti v ramci 2000otacek pro jednotlive stupne: 2: 29, 3: 42, 4: 55, 5: 70...motor spolupracuje je siroky pojem. klidna jizda nepresahne 3000otacek. jinak dle nalady...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 17:22, RE: věčné dilema
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Taky se pridam, ackoli mi to trochu pripomina premerovani....viteceho. rozsah rychlosti v ramci 2000otacek pro jednotlive stupne: 2: 29, 3: 42, 4: 55, 5: 70...motor spolupracuje je siroky pojem. klidna jizda nepresahne 3000otacek. jinak dle nalady...
To spolupracuje znamená, že když jedu v koloně a ona zpomalí z 50 pod 30 a pak zase zrychlí, tak mi to často nestojí za to, abych tu čtyřku vyřadil. Pokud není motor zatížen stoupáním do kopce, tak to zrychlení proběhne stejně jako u ostatních aut, kde zase ti řidiči řadí. Pokud kolem těch 1000 otáček přišlápnu plyn silněji, tak už samozřejmě vibracemi motor dá najevo, že se mu to nelíbí, chce to s citem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 17:23, RE: věčné dilema
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Taky se pridam, ackoli mi to trochu pripomina premerovani....viteceho. rozsah rychlosti v ramci 2000otacek pro jednotlive stupne: 2: 29, 3: 42, 4: 55, 5: 70...motor spolupracuje je siroky pojem. klidna jizda nepresahne 3000otacek. jinak dle nalady...
Petr-Tipcars: ale to se vicemene bavime o zprevodovani...opomijime pruzne zrychleni, kde v urcitem spektru otacek je skutecne silna stranka turbodieselu...to spektrum otacek se da specifikovat jako: tlakuje se mi turbo, mam natlakovane turbo, turbuji, este chvilinku turbuji, bleskove radim vyssi stupen uz rovnou do naturbovanych otacek, opet chvilinku turbuji, opet bleskove radim vyssi stupen, turbuji jiz mene, pomiji pocit tezkych koncetin, lze jiz dokonce otacet hlavou, rovnaji a uvolnuji se mi mimicke svaly do te miry, ze se mohu zacit usmivat s hrejivym pocitem, jak jsem to rozjel na...zde doplnte hodnotu dle vykonu vozu a potreb ridice...
respond
  1 2 3 4 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.