0
back
 

diskuze k tématu: Časté dilema: nafta nebo benzín?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.02.2012 14:38, rada
Ano, 1,8 96kw od fordu je složitější, ale zs bych to tak nehaněl. A pánovi jsem ho doporučil vzhledem k výkonu, aby byl co nejblíž Opelu.
Já sám bych dal přednost v modeu 1,8 92kw a úplně nejlépe motoru 2,0, pokud jde o svezení.
Pokud jde o spotřebu, jsou to velká auta a desetiny litrů se tu neřeší.

Nicméně pán si vybral Opel Vectra a u tohoto vozu je benzín 1,8 nejlepší volba. Tečka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.02.2012 20:01, rada
Při takovém nájezdu kilometrů určitě benzin, diesel nebrat ! A nechcete zkusit jinou značku ? U dieslu by pak měla smysl Š Octavia 1,9tdi, motor sice chrochtá, protože je jednoduchý, ale spolehlivý, běžný servis i opravy i ND jsou vcelku levné. Na druhou stranu jí má mnoho lidí, což asi ne všem může být pochuti. Citeoen C5 (benzin) taky povedené auto s obrovským prostorem. Osobně jsem to pořešil trochu starším Peugeotem 406 2,0i LPG (1,8i je četnější, ale na tohoto kombika trochu málo) v plné výbavě ! Vyhřívané sedačky v -20°C mrazech super ! Motor se ohřál do 2 km, když je kolem 0°C, ohřeje se do 1 km a pak můžu pustit topení naplno bez obav. Cestování v obýváku, krása pohoda a radost. Má super podvozek. Nevýhoda je, že auto je trochu nižší a při častém na/vy-sedání (7x za půl hodiny) je to trošku námaha. Novější model 407 už se tolik doporučit nedá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 07:34, EGR???
A ja myslel ze EGR se dava i do benzinu, resp. ve vetsine z nich je kvuli homologaci a emisim....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 07:46, RE: EGR???
gottak posted by:
A ja myslel ze EGR se dava i do benzinu, resp. ve vetsine z nich je kvuli homologaci a emisim....
to je sice pravda, ale nezanáší se tolik jak na dieslech. Ikdyž tuším že na starších 2.0 Renaultech to býval problém, který se řešil a řeší prostým vyčištěním :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 09:18, bravo
Moc pěkně napsáno, jako bych to psal já sám :D Sice teď jezdím benzínem s turbem, nicméně i tam je obecně problémů nesrovnatelně míň v porovnání s turbodieselama.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 09:18, souhlas s autorem
Sdílím názor s autorem, že pokud nejezdím ročně obrovský nájezd km,tak je naftové auto zcela zbytečné a případné náklady za opravy jsou mnoho-násobně vyšší!! Pokud si člověk koupí kvalitní benzín tak má bezstarostné provozování bez jakýchkoliv investicí! A ted při krutých mrazech, jakožto prodejce autodílu jsem se jen v duchu smál, jak všichni shání aditiva různého druhu,aby jim nezamrzla nafta...totální šílenství a pár dní to bylo nedostatkové zboží :) Další věc je smrad, který člověk musí čuchat,když jede za naftákem...Ale bohužel, je v EU trend kupovat naftové auta a potkat dnes benzínové auto je už snad rarita...BENZÍN FOREVER
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 09:56, věčné dilema
Je to klasika, nafta nebo benzin. Řešil jsem toto dilema při nákupu starší Astry H kombi. Nakonec jsem vzal klasickou 1.6 77kw. Teď v zimě jsem s důchodcovskou jízdou - klidné rozjezdy, dálnice max 130 na 7,2 l benzinu - dle dotankování. Pokud budu více jezdit tak přejdu na LPG.

Hlavní ovšem je porovnávat celkové náklady při uvažované kupní ceně. Benzín koupím s podstatně nižším nájezdem než diesel při dané ceně. Tudíž další náklady, které jsou pro obě motorizace stejné - spojka, tlumiče, výfuk atd. budu na benzínu řešit podstatně později. Navíc při daném nájezdu méně trpí benzín a určitě se na krátké trasy dříve ohřeje - topí, dříve můžete využívat plný potenciál motor aniž by jste ho ničili. Můžete říct, že nezávislé topení dieslu vyřeší pomalý nástup topení, ale to pak samozřejmě zaplatíte spotřebou. Majitele dieslu co má 100 00 s vysokou pravděpodobností někdy do 200 000 km potká nějaká typická závada moderního commonrailu - EGR, Turbo, Vstřiky, DPF... Zkuste si hodit do excelovské tabulky, co vám s celkovými náklady a tedy reálnou spotřebou udělá nákup EGR za 8000 :). Tohle potkalo mého známého s S - Maxem co měl najeto lehce přes 100 000 (nájezd pravděpodobně sedí - ověřováno ve FORD). Dále stačí přihodit náklady související s větším nájezdem dieslu a celková cena na ujetý kilometr je pak stejná nebo vyšší než u benzínu ...

Ještě bych zmínil jeden aspekt, který mluví proti dieslu a to je, jak sehnat kvalitního automechanika garážistu. Opravy stylem měním co můžu, dokud na to nepříjdu se tu pěkně prodraží. Když pak nešťasný majitel dieselu dopátrá se konečně správného kvalitního mechanika, zjistí, že platí stejně jako v autorizovaném servisu.

Přidám ještě zkušenost mého kamaráda, který koupil český sen Octavii 1.9 tdi 96 kw 6-ti kvalt. Nájezd při koupi 100 000. Průměrná spotřeba 5,5 dle PP. Do 199 000 jezdil celkem jen s běžnými opravami. Pak mu začala jít hůře řadit 5tka. Garážista mu poradil, ať to neřeší ... Neřešil to ještě pár tisící. Pak přišlo cukání spojky a vibrace. Následovala výměna spojky, dvojhmoty, vybilo to pouzdro někde v převodovce tak, že to nešlo opravit opravnou vymezovací sadou. Celková cena opravy 35 000 Kč. Nutno podotknout, že za velkou část této sumy může pozdní návštěva autorizovaného servisu, kde došlo dalším ježděním vymlácení něčeho v převodovce .... V reálu tato oprava znamená spotřebu plus 1 litr, pokud si to přepočítám na 100 000. No a teď si vemte modelový příklad, pokud by jste koupili toto auto ve 150 000 km nebo ve 180 000 ... A to je TDI kvalitní a spolehlivý motor. Dle údajů mého automechanika, se opravdu vyskytují taxi s 500 000 km. Ale tohle už bohužel neplatí pro commonraily.

Takže si to shrňme:

Diesel
plus - okamžitá nízká spotřeba
mínus - ohřívání, startování v zimě
mínus - čekají nás "někdy v budoucnu" vyšší náklady
mínus - dieslové ojetiny mají v průměru více najeto, nižší výběr, o více se stáčejí ...
mínus - při stejné ceně vyšší nájezd - dřívější opravy běžných částí - shodných s benzinem
plus - síla a zátah motoru - pro vyznavače turbokopance

benzin
plus nižší nájezd při stejné ceně
plus lineární tah motoru
plus u 1.8 Opel benzin rozumná spotřeba
mínus - větší spotřeba
plus startování v zimě, nároky na distribuované palivo
možnost při zvýšení ročního nájezdu předělat na LPG
plus - jednodušší motor, větší šance sehnat rozumného servisáka
A určitě jsem ještě na něco zapomněl :).

Každý si prostě vybere dle své povahy. Dle mého názoru potencionální kupci staršího dieslu více riskují. Já nerad riskuji, tak jsem zvolil benzin od autorizovaného prodejce. Koupil jsem astru kombi H s 35 000km za 175 000. Může se vám zdát cena přehnaná, ale auto bylo s plným servisem od Opel Dobrovolný VM. Co se mi nezdálo, to opravili. Když to porovnám s nákupem předchozího auta, kde jsem po nákupu zjistil, že něco vybije za dva dny baterku a bazarista mě poslal do .... A to auto bylo na první pohled super, odpovídala tomu i cena a bylo pořádně proklepnuto automechanikem ....

Každopádně přeji šťastnou ruku při výběru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 10:48, RE: věčné dilema
mc1532 posted by:
Je to klasika, nafta nebo benzin. Řešil jsem toto dilema při nákupu starší Astry H kombi. Nakonec jsem vzal klasickou 1.6 77kw. Teď v zimě jsem s důchodcovskou jízdou - klidné rozjezdy, dálnice max 130 na 7,2 l benzinu - dle dotankování. Pokud budu více jezdit tak přejdu na LPG.

Hlavní ovšem je porovnávat celkové náklady při uvažované kupní ceně. Benzín koupím s podstatně nižším nájezdem než diesel při dané ceně. Tudíž další náklady, které jsou pro obě motorizace stejné - spojka, tlumiče, výf...
Tady na tom člántu jde vidět že autor je fakt zapřisahléj benzinák všehny klady zážehových motorů zato vznětového napsat co nejvíce zaporů. Akorát jedno je jisté že éra dobrých a kvalitních aut je už davno pryč a to hlavně už aj u zažehových . U mě je jedno jasné nikdy benzinový motor už jenom ten točivý moment který je hodně důležity ben- 175 naf- 280 těch důvodu proč benzin ne je strašná spousta na dlouhé rozepisování.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 11:14, RE: souhlas s autorem
V-tec posted by:
Sdílím názor s autorem, že pokud nejezdím ročně obrovský nájezd km,tak je naftové auto zcela zbytečné a případné náklady za opravy jsou mnoho-násobně vyšší!! Pokud si člověk koupí kvalitní benzín tak má bezstarostné provozování bez jakýchkoliv investicí! A ted při krutých mrazech, jakožto prodejce autodílu jsem se jen v duchu smál, jak všichni shání aditiva různého druhu,aby jim nezamrzla nafta...totální šílenství a pár dní to bylo nedostatkové zboží :) Další věc je smrad, který člověk musí čuch...
přesně tak... jen si myslím, že ten trend je maximalizován právě u nás... např. Poláci ani Němci to tak neřešej... To zase opět jenom my jsme stádo ovcí, který na všechno naletěj :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 11:20, RE: věčné dilema
opicakpeta posted by:
Tady na tom člántu jde vidět že autor je fakt zapřisahléj benzinák všehny klady zážehových motorů zato vznětového napsat co nejvíce zaporů. Akorát jedno je jisté že éra dobrých a kvalitních aut je už davno pryč a to hlavně už aj u zažehových . U mě je jedno jasné nikdy benzinový motor už jenom ten točivý moment který je hodně důležity ben- 175 naf- 280 těch důvodu proč benzin ne je strašná spousta na dlouhé rozepisování.
Tyhle tvoje důvody ale smazává zaprvé turbo benzín, a zadruhé k čemu ti je krouťák v pásmu 2 tisíc otáček, po kterých motor zdechne a musíš řadit? Pak ti stejně výkonnej benzín i s daleko menším krouťákem ukáže záda a můžeš se třeba na hlavu stavět :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 11:33, RE: věčné dilema
jaydeep posted by:
Tyhle tvoje důvody ale smazává zaprvé turbo benzín, a zadruhé k čemu ti je krouťák v pásmu 2 tisíc otáček, po kterých motor zdechne a musíš řadit? Pak ti stejně výkonnej benzín i s daleko menším krouťákem ukáže záda a můžeš se třeba na hlavu stavět :D
Pokud mám turbo u benzínu, klidně můžu jít i do turbo dieselu - servisní náročnost, stejně jako nároky na citlivé zacházení jsou potom velmi podobné, včetně rizika velmi drahé opravy. U turbo benzínu je potom navíc jedno velké ALE a tím je právě spotřeba paliva - pokud mi totiž s turbo benzínem budeš chtít ukázat záda, pojedeš minimálně za dvojnásobek co já v dieselu.
PS: mě ty 2 tisíce otáček na 4° (a vyšší) dělají 40 km rychlosti - pochybuji, že benzín bude výrazně lepší, máš totiž k dispozici jen o cca tisíc otáček více: aby jel stejně potřebuje 3000 a končí v cca 6 tisících otáček.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 11:48, RE: věčné dilema
Pavlik posted by:
Pokud mám turbo u benzínu, klidně můžu jít i do turbo dieselu - servisní náročnost, stejně jako nároky na citlivé zacházení jsou potom velmi podobné, včetně rizika velmi drahé opravy. U turbo benzínu je potom navíc jedno velké ALE a tím je právě spotřeba paliva - pokud mi totiž s turbo benzínem budeš chtít ukázat záda, pojedeš minimálně za dvojnásobek co já v dieselu.
PS: mě ty 2 tisíce otáček na 4° (a vyšší) dělají 40 km rychlosti - pochybuji, že benzín bude výrazně lepší, máš totiž k dispozi...
Turbo benzín je pokus, jak ze zákazníků vyrazit více prachů za servis, to uznávám. Stejně jako spotřeba je jiná, avšak v celkových nákladech na auto kolem 15 tkm/rok to není zásadní částka. Točivý moment je jen jiné vyjádření výkonu, takže 280 Nm při určitých otáčkách může znamenat nižší výkon než 175 Nm při úplně jiných otáčkách, ale na to téma tady byla na podzim sáhodlouhá debata, kterou bych nechtěl znovu otvírat.
40 km/h při 4° na rozpětí 2000 rpm je nějak málo. To mám u benzínu na 3-ku. Na 4-ku mám pak necelých 70 km/h na rozptyl otáček 2000. Mimochodem konrétně můj motor táhne od nějakých 1500 (ve 2000 již 90% Mk max) až do omezovače, což odpovídá 75% (respektive66%) využitelného otáčkového pásma. Skutečně to nafťáky mají podobné?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 11:49, RE: věčné dilema
jaydeep posted by:
Tyhle tvoje důvody ale smazává zaprvé turbo benzín, a zadruhé k čemu ti je krouťák v pásmu 2 tisíc otáček, po kterých motor zdechne a musíš řadit? Pak ti stejně výkonnej benzín i s daleko menším krouťákem ukáže záda a můžeš se třeba na hlavu stavět :D
ono jde vidět že toho o naftových motorech víš hodně málo ,ale to je jedno .Já třeba nepotřebuji někomu ukazovat záda ,ale taky nepotřebuji před každým kopcem nebo předjížděním podřazovat abych stoho dostal ty kw někde tam na hoře a zvlaš když máš plně zatižené auto.Jizda s nafťakem je prostě uplně někde jinde než v benzínovém každemu prostě sedí něco jíneho.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 12:03, RE: věčné dilema
mc1532 posted by:
Je to klasika, nafta nebo benzin. Řešil jsem toto dilema při nákupu starší Astry H kombi. Nakonec jsem vzal klasickou 1.6 77kw. Teď v zimě jsem s důchodcovskou jízdou - klidné rozjezdy, dálnice max 130 na 7,2 l benzinu - dle dotankování. Pokud budu více jezdit tak přejdu na LPG.

Hlavní ovšem je porovnávat celkové náklady při uvažované kupní ceně. Benzín koupím s podstatně nižším nájezdem než diesel při dané ceně. Tudíž další náklady, které jsou pro obě motorizace stejné - spojka, tlumiče, výf...
Používám jak auta s benzínovým, tak naftovým motorem . Prvních 100.000 - 150.000 km nebo do první větší opravy šetří diesel, později je to naopak. S ojetým dieselem máte mnohem větší šanci si koupit problémy a nést odložené náklady předchozího majitele. Pokud chci opravdu hodně jezdit, potom nový, nebo co nejnovější diesel. Při nájezdu do 20.000 km/rok bych o ojetém dieselu / přes 100.000 km/ vůbec neuvažoval. Náklady dříve nebo později jistě přijdou a zejména jakákoliv oprava vysokotlaké části palivového systému spolehlivě smažou případnou předchozí úsporu na palivo. Ojetina je vždy riziko, ojetina v dieselu ještě větší riziko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 12:16, RE: věčné dilema
opicakpeta posted by:
Tady na tom člántu jde vidět že autor je fakt zapřisahléj benzinák všehny klady zážehových motorů zato vznětového napsat co nejvíce zaporů. Akorát jedno je jisté že éra dobrých a kvalitních aut je už davno pryč a to hlavně už aj u zažehových . U mě je jedno jasné nikdy benzinový motor už jenom ten točivý moment který je hodně důležity ben- 175 naf- 280 těch důvodu proč benzin ne je strašná spousta na dlouhé rozepisování.
Tak se rozepiš moc se těším.
Téma - v čem je diesel (abychom trochu omezily extrémy berme 1,8-2 litrové čtyřválce - u dieselu přeplňované u benzinu nepřeplňované) lepší. Prosím vynechme přeměřování pindíků a kroutících momentů a berme běžnou hezky českou rodinu která najede cca 20 tis km ročně a její potřeby co nejlevněji se přepravovat na různé vzdálenosti ale vždy z bodu A do bodu B. Hint1- cenu PHM může otec rodiny řešit přestavbou benzínového motoru na plyn s návratností za cca 2 roky, vůz kupuje rodina jako nový a bude jej prodávat za 6-8 let. Prosím, klidně i slohovku v čem bude diesel v tomto skoro typickém případě lepší....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 12:21, RE: věčné dilema
hymr posted by:
Používám jak auta s benzínovým, tak naftovým motorem . Prvních 100.000 - 150.000 km nebo do první větší opravy šetří diesel, později je to naopak. S ojetým dieselem máte mnohem větší šanci si koupit problémy a nést odložené náklady předchozího majitele. Pokud chci opravdu hodně jezdit, potom nový, nebo co nejnovější diesel. Při nájezdu do 20.000 km/rok bych o ojetém dieselu / přes 100.000 km/ vůbec neuvažoval. Náklady dříve nebo později jistě přijdou a zejména jakákoliv oprava vysokotla...
Petr-Tipcars: cituji: "S ojetým dieselem máte mnohem větší šanci....nést odložené náklady předchozího majitele." Opět jedna z vět na zarámování...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 12:34, RE: věčné dilema
anonym posted by:
Petr-Tipcars: cituji: "S ojetým dieselem máte mnohem větší šanci....nést odložené náklady předchozího majitele." Opět jedna z vět na zarámování...
jednou jedinkrát jsem udělal tu chybu že jsem koupil ojetého diesela-Ford Scorpio s ´´famózním´´ 2.5 TD od VM Motori. tato ani ne tříměsíční zkušenost mě stála přes 50.000,- . nicméně jsem tomu hodně vděčný protože totálně zhnusen naftou jsem vyrazil na bazarovou okružku s jediným cílem-japonský benzín, nejlépe V6. koupil jsem třílitrovou Maximu a to zase bylo pět let naprosté pohody.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 12:41, RE: věčné dilema
David V posted by:
Turbo benzín je pokus, jak ze zákazníků vyrazit více prachů za servis, to uznávám. Stejně jako spotřeba je jiná, avšak v celkových nákladech na auto kolem 15 tkm/rok to není zásadní částka. Točivý moment je jen jiné vyjádření výkonu, takže 280 Nm při určitých otáčkách může znamenat nižší výkon než 175 Nm při úplně jiných otáčkách, ale na to téma tady byla na podzim sáhodlouhá debata, kterou bych nechtěl znovu otvírat.
40 km/h při 4° na rozpětí 2000 rpm je nějak málo. To mám u benzínu na 3-ku. N...
Davide, tvůj 6 válec je (a to uznej) spíše výjimečný úkaz, drtivá většina benzínů (stejně jako dieselů) jsou čtyřválce. Pokud se bavíme o moderním voze, zpravidla je osazen benzínovým motorem se 4 ventilovým rozvodem - aby dával odpovídající výkon, musí mít min. 3000 RPM - potom ti opravdu zbývají cca 3 tisíce použitelných otáček....
U tvého auta na 4° je v rozmezí 2000 RPM rozdíl 70 km/h (např. 2500-4500 RPM)? To je velmi dobré... mě na 5 i 6° dává 30 km/h na každých 500 RPM, ale 3 i 4° mám kratší (asi kvůli schopnosti "pobrat" cokoli mezi 10 a 50 v obci).
Jinak ti dávám za pravdu jak jsi poradil tazateli, u jeho ročního proběhu se diesel nemůže vyplatit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 12:43, RE: věčné dilema
David V posted by:
Turbo benzín je pokus, jak ze zákazníků vyrazit více prachů za servis, to uznávám. Stejně jako spotřeba je jiná, avšak v celkových nákladech na auto kolem 15 tkm/rok to není zásadní částka. Točivý moment je jen jiné vyjádření výkonu, takže 280 Nm při určitých otáčkách může znamenat nižší výkon než 175 Nm při úplně jiných otáčkách, ale na to téma tady byla na podzim sáhodlouhá debata, kterou bych nechtěl znovu otvírat.
40 km/h při 4° na rozpětí 2000 rpm je nějak málo. To mám u benzínu na 3-ku. N...
Oprava - 40 km/h na 1000RPM. Uklepl jsem se.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 12:51, RE: věčné dilema
opicakpeta posted by:
ono jde vidět že toho o naftových motorech víš hodně málo ,ale to je jedno .Já třeba nepotřebuji někomu ukazovat záda ,ale taky nepotřebuji před každým kopcem nebo předjížděním podřazovat abych stoho dostal ty kw někde tam na hoře a zvlaš když máš plně zatižené auto.Jizda s nafťakem je prostě uplně někde jinde než v benzínovém každemu prostě sedí něco jíneho.
Petr-Tipcars: V určitém momentě mnohému běžnému uživateli přestaly vadit veškeré negativní průvodní jevy spojené s provozem dieselového motoru (které popisuje David V) a položil je na oltář modly zvané: spotřeba. A povýšil spotřebu na jediný relevantní prostředek pro srovnávání. Podřazování pod kopcem? S benzínem o rozumném objemu nemůže být o něčem takovém řeč. Podřazování před předjížděním? Jistě, protože za mnou jsou další 3 auta, která by jaksi ráda také dopředu a když budu rychle zpátky ve svém pruhu, stihne to na rovince ještě jeden další...Diesel po provedení kalkulace, jak již někde zmínil David: v pořádku. Jenže ojetý diesel rovná se tolik neznámých, že kalkulace je prostě jedna velká černá skříňka. Samozřejmě neházím všechny motory spalující naftu do jednoho pytle, jejich životnost může být nastavena velmi vysoko, ale životnost nerovná se bezúdržbový provoz. Sám to vidím ve svém okolí: někteří se skoro stydí přiznat, že se jim "zase něco vys...", někteří nestydí...A člověk, provozující ojetý benzín, většinou nemá čím přispět do diskuze...je jaksi vyřazen z diskuze, do té doby, než si sám zakoupí TDI, TDCI, CDI, CDTI atd. a začne zažívat drobná dramata provozovatele těchto vozů. Do té doby je to hlupák, kterému to žere i trávu kolem silnice...Navíc diesel je jeden z faktorů přispívajících k úbytku zábavy za volantem. Kombinace diesel, automat, aspoň 2 tuny váhy...pro mnohé auto snů...ani diesel, ani automat, ani 2 tuny nechci, děkuji...PS: rád si sáhnu pro ty kW tam nahoru, kde jich je už od 2500rpm celkem dost, než abych je šaltpákou lovil kdesi mezi 1800-1820 otáčkami...ano, trochu nadsazuji, přiznávám...
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.