KoobaS posted by:
Já osobně jsem pro zachování nulové tolerance, i když argumenty pro malou "toleranci," např 0,3 jsou mi docela sympatické. Nicméně, rozdělil bych řidiče asi do tří skupin: Ti kteří chtějí chlastat, to dělají i teď a budou to dělat nadále a nepotřebují k tomu ani papíry. Pak je opačný extrém, který si nedá před jízdou ani rumovou pralinku. A pak je ta třetí skupina, která si dá třeba malý pivo na oběd, nebo pivo na začátku oslavy. A mám strach, že se v téhle skupině najde pár jedinců, kteří si to pivo potom nedají jedno, ale dají si 3,4, protože přece "do nula pět se vlezu vole, mám to pod kontrolou" Ani já nejsem bez viny, když je oběd ke kterému se to vyloženě hodí, si i to pivo dám, pak si udělám procházku a pak teprve přemýšlím nad autem. Stejně tak v Itálii jsem řídil po pár sklenkách. PS: S tou tolerancí přístroje, funguje to tak, že nad 0,3 už ten přístroj měří přesně, nebo to funguje jako radary s tolerancí +/- pár km/h?
Vyjádřil bych se k poslední větě. Předpokládám, že chyba je v celém spektru měření, jen je technicky nemožné naměřit záporné hodnoty, čili od 0 do např. 0,3 může jít jen o plusovou odchylku měřidla a pak může být odchylka +/-, takže nastanou případy, že člověk nadýchá 0,5, ale ve skutečnosti bude mít 0,8 - to bude ten případ lidí "mám to pod kontrolou, vole".
Navíc existuje fyziologická hranice po pozření něčeho sladkého nebo kvasícího, kdy se v žaludku z cukru uvolňuje CO2 a vzniká C2H5OH, aniž by člověk alkohol požil. Při špatné konstalaci pak dojde k sečtení fyziologické hranice a nepřesnosti přístroje a , což by teoreticky mohlo činit 0,5 promile.
Takže alkohol za volant nepatří, ale definoval bych toleranci přesnosti měření (např. 0,25) a případy s vyšší hodnotou řešil individuálně odběrem krve nebo opakovaným měřením (to chce hlubší analýzu). Nic mě nestresuje, jako foukání, i přes to, že piju zcela vyjímečně obecně a před jízdou nikdy.