0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2,5 V6 a erudovaná zkušenost majitele

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 12:21, RE: Další šťastlivec ...
David S posted by:
Tak to je přesné! Nenapsal bych to líp. Podepisuji Koroze - pro mě největší mínus Fordů - jinak dobrých aut.
Takto napsané mám dojem, jako byste si pletl Forda s Oplem, tam to tak je a často to vidím, ale Ford jako obecně rezavějící značka? Neberu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 12:44, RE: Alternativní recenze
David V posted by:
Jako relativně zkušený řidič a motorista poznám, když někdo jede divně nebo dokonce provokativně. Stejně jako poznám, když zadupne plyn na podlahu nebo zcela standardně zrychluje. Souhlasím, že závody mohou být jednostranné a hlavně jsou nebezpečné. Tam jsem si to dovolil kvůli prostoru dvou stoupacích pruhů a řídkému provozu. V podstatě šlo o to, že jel v obci tachometrových 45. Byl to mladý kluk s nějakou kočenou. Silnice se začíná mírně zvedat nějakých řekněmě 100 metrů před cedulí konce vesn...
Může být a asi to tak i bude. Já tam nebyl, Vy jo. Ale co když třeba někdo opravdu jezdí 45km/h opravdu až ke značce právě ze zkušenosti, že "inteligentně" tesně před cedulí se měří nebo ho tak někdy změřili? a že se pak vyvalil černý dým?-on se většinou vyvalí i při náhlém přidání na půl plynu nebo na třičtvrtě.
A ted je otázka v jaké rychlosti jste ho předjel-90?120? Třeba prostě pak už víc jet nechtěl... Já říkám-ikdyž možná jako zkušený řidič poznáte když někdo závodí, pokud s ním nepromluvíte, nevíte proč přestal závodit(vzdal to)-kvůli autu, kvúli svým schopnostem, kvůli vnitřní rychlostní hranici, kterou nechce přesahovat.... Třeba prostě zrychlil na svých , pro trojproudovku, 130 (nevím kolik-já mám 130) a hotovo...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 13:13, RE: Alternativní recenze
TOM posted by:
Může být a asi to tak i bude. Já tam nebyl, Vy jo. Ale co když třeba někdo opravdu jezdí 45km/h opravdu až ke značce právě ze zkušenosti, že "inteligentně" tesně před cedulí se měří nebo ho tak někdy změřili? a že se pak vyvalil černý dým?-on se většinou vyvalí i při náhlém přidání na půl plynu nebo na třičtvrtě.
A ted je otázka v jaké rychlosti jste ho předjel-90?120? Třeba prostě pak už víc jet nechtěl... Já říkám-ikdyž možná jako zkušený řidič poznáte když někdo závodí, pokud s ním nepromluv...
Je otázka, co je v pozadí, mně jeho styl jízdy nevyhovoval, tak jsem ho předjel na místě k tomu určeném. Faktem je, že mi předjetí nijak neusnadňoval a na kopci jsem měl rychlost, která byla v rozporu s vyhláškou o pozemních komunikacích. A pokud ze své strany pozorovatele porovnám zrychlení obou vozů, tak mohu zodpovědně prohlásit, že to nebylo vlažné přidání za obcí. Nicméně se v tom nechci dál vrtat, jen mě včera napadlo napsat recenzi na stejný vůz v jiném duchu a koukám, že by v diskuzi bylo o čem psát...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 13:54, RE: Alternativní recenze
David V posted by:
Je otázka, co je v pozadí, mně jeho styl jízdy nevyhovoval, tak jsem ho předjel na místě k tomu určeném. Faktem je, že mi předjetí nijak neusnadňoval a na kopci jsem měl rychlost, která byla v rozporu s vyhláškou o pozemních komunikacích. A pokud ze své strany pozorovatele porovnám zrychlení obou vozů, tak mohu zodpovědně prohlásit, že to nebylo vlažné přidání za obcí. Nicméně se v tom nechci dál vrtat, jen mě včera napadlo napsat recenzi na stejný vůz v jiném duchu a koukám, že by v diskuzi bylo o čem psát...
No jasně, beru. Já tady taky nechci narušovat po dlouhé době věcnou diskuzi pod slušným článkem.
Je to spíš tím, že sám musím v práci vždy umět zvažovat více hledisek a umět se vždy na problém dívat z mnoha stran a nepřijímat vždy hned první nejběžnější řešení.
Situace třeba taky mohla z pohledu řidiče TDI vypadat takto-jedu si ve vsi svých předpisových 50 (může mu jít tachometr jinak než vám) a na zadek se mi lepí Mondeo.Mám v sobě trochu závodní krve, tak si ceduli vezmu jako startovací čáru pro letmý start.Viditelně vidím, že mi Mondeo v prvním okamžiku nestačí a to mi pro můj dobrý pocit stačí a ustálým svoji rychlost a nebo už jen přirozeně zrychluji, nicméně už jsem přes 90 a nemám potřebu si nic dokazovat v tom mě ten mladý nažhavený kluk (neberte to osobně-zkouším se vžít do toho řidiče) předjede a myslí si jak mi to nandal. Ale v tom prvním zrychlení na mě neměl-prostě TDI táhne nádherně vocspodu!!-opakuji-takto mohl přemýšlet ten řidič TDI.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 13:57, RE: dlouhá 5ka?
mykovec posted by:
pravda, kopce na dálnici udržet jdou, ale jen s prázdným autem to je fakt, při plném obsazení musíme holt dát za 4. Ten krou´ták je 145/2500, což není nic moc, ale s narůstajícíma otáčkama moc neklesá
Tak to jo, s prázdným by to mohlo jít.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 14:18, RE: Alternativní recenze
TOM posted by:
No jasně, beru. Já tady taky nechci narušovat po dlouhé době věcnou diskuzi pod slušným článkem.
Je to spíš tím, že sám musím v práci vždy umět zvažovat více hledisek a umět se vždy na problém dívat z mnoha stran a nepřijímat vždy hned první nejběžnější řešení.
Situace třeba taky mohla z pohledu řidiče TDI vypadat takto-jedu si ve vsi svých předpisových 50 (může mu jít tachometr jinak než vám) a na zadek se mi lepí Mondeo.Mám v sobě trochu závodní krve, tak si ceduli vezmu jako startovací čáru p...
) Je pravda, že takto to řidič TDI klidně vidět mohl.

Já dodržuju limity, ale zrychlení si občas užiju - s benzínem bez oblaku sazí. Třeba jedu na 60 pohodově šedesát na pětku, když se mi přilepí 5er na kufr. Po šedesátce je tam 80, tak si podřadím na trojku (což on nezaznamená) a u cedule vyrazím nečekaně prudce. U té osmdesátky to zarazím a nechám toho druhého, ať si dělá co chce, je tam víc pruhů, ale většinou, i když ten druhý se chystal vyrazit, tak ho zaskočí můj odpich a já jsem potěšen.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 17:07, RE: Další šťastlivec ...
Koloss posted by:
Nevím, co si pamatuju, tak rezly Escorty na různých místech specifických pro každou generaci nebo facelift. Nicméně moje Mondeo z roku 1993 nemělo žádnou extra péči a prostě nerezlo. Ne že by tam žádná koroze nebyla, to bych kecal, ale byly to dvě místa na celém autě. Jedno na konci lemu zadního blatníku, kde se potkává s nárazníkem (a to jen na jedné straně) a to druhé bylo pod plastem se značkou, pod který strčil předchozí majitel molitan (asi aby nedrnčel) a držela se tam voda. Puchýře jsem ...
Nechci se hádat a vaše relativně nerezavějící Mondeo Vám upřímně přeju, ale to, že to "neberete" přeci ještě neznamená, že ta auta nereznou...je to prostě holý fakt, realita. Jak jsem psal, mám Fordy rád a Mondea se mi líbí, jak ta stará, tak ta nejnovější, ale bohužel po roce 2000 se objevila rez...ano, jak jste sám napsal, jako kdyby plechařinu začal Fordům dělat Opel...
Snad nereznou všechna stejně, ale je mezi nimi vysoké procento a na to, že jde o poměrně mladá a moderní auta, je to prostě škoda. Jak jsem psal, našly se i exempláře 3,4,5 let staré a již s viditelnou rzí. Snad to u těch nových vyřešili a nebude se to opakovat. Mondeo a jeho soukmenovci si jistě zaslouží odolný a kvalitní kabát...:)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 17:08, RE: Další šťastlivec ...
Koloss posted by:
Nevím, co si pamatuju, tak rezly Escorty na různých místech specifických pro každou generaci nebo facelift. Nicméně moje Mondeo z roku 1993 nemělo žádnou extra péči a prostě nerezlo. Ne že by tam žádná koroze nebyla, to bych kecal, ale byly to dvě místa na celém autě. Jedno na konci lemu zadního blatníku, kde se potkává s nárazníkem (a to jen na jedné straně) a to druhé bylo pod plastem se značkou, pod který strčil předchozí majitel molitan (asi aby nedrnčel) a držela se tam voda. Puchýře jsem ...
Zdravím, co se týče koroze, tak před dvěmi léty jsem prodal Mondeo r.v. 2007 a koroze na něm byla akorát - takový malinký puchířek- asi 5mm u víka plnicího otvoru nádrže.Jinak nic.Teď mám Focuse pátý rok a je pořád jako nový - ani náznak koroze, ani puchýř - nic.Takže Ford jako rezavějicí znača - ee. Znám jiné firemní značky, které korodují podstatně více.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.09.2009 13:25, RE: Pneu
David V posted by:
Co na to říct? Že by to bylo monstrózním rozměrem? Mně 205-ky výrazně hlučné nepřijdou. Jsou hlučnější než 175-ku Klebery, co jsem měl na V A, ale rozhodně méně hlučné než 195-ky Firestony, co jsem na ní měl potom.
Nadšený jsem byl kvůli ceně, protože jsem je koupil za 2900Kč/ks. Za podobný ceny byly buď Barumy nebo levnější Matadory.
Jo tak to nadšení chápu když byla dobrá cena, jinak ten rozměr na mém autě není monstrózní nýbrž standartní rozměr z fabriky u mondea 2009 když si objednáte 17" kola a fakt jsou hlučné protože moje Ghia i když je to čtyřválec jede velmi tiše a ty kola jdou fakt slyšet a to tak že dost. Jinak zkuste si přečíst příspěvky tady http://www.rajpneu.cz/pneumatika-1211000392/GOODYEAR-EXCELLENCE-94W-MFS.php
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.09.2009 16:54, RE: Pneu
Pitrisek posted by:
Jo tak to nadšení chápu když byla dobrá cena, jinak ten rozměr na mém autě není monstrózní nýbrž standartní rozměr z fabriky u mondea 2009 když si objednáte 17" kola a fakt jsou hlučné protože moje Ghia i když je to čtyřválec jede velmi tiše a ty kola jdou fakt slyšet a to tak že dost. Jinak zkuste si přečíst příspěvky tady http://www.rajpneu.cz/pneumatika-1211000392/GOODYEAR-EXCELLENCE-94W-MFS.php
Zajímavé čtení. Těch negativních hodnocení je dost, asi by mě to odradilo, nicméně po těch 4000 km se mi nějak významně hlučné nezdají. Jsou vyrobeny ve Slovinsku a jsou letošní ze 16. týdne. Je fakt, že jsem s nima hned dělal geometrii. Guma při postupném sjíždění může rozhodit řízení a nová guma pak může vyvolat pocit, že auto plave nebo táhne do strany. Moje auto neplave a do strany netáhne. V podstatě proti té pneumatice nemůžu nic špatného říct.
Domnívám se, že 235-ky jsou už zbytečně široké - i když je to z fabriky, ledaže by přenášely fakt velké výkony.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.09.2009 09:28, RE: Pneu
David V posted by:
Zajímavé čtení. Těch negativních hodnocení je dost, asi by mě to odradilo, nicméně po těch 4000 km se mi nějak významně hlučné nezdají. Jsou vyrobeny ve Slovinsku a jsou letošní ze 16. týdne. Je fakt, že jsem s nima hned dělal geometrii. Guma při postupném sjíždění může rozhodit řízení a nová guma pak může vyvolat pocit, že auto plave nebo táhne do strany. Moje auto neplave a do strany netáhne. V podstatě proti té pneumatice nemůžu nic špatného říct.
Domnívám se, že 235-ky jsou už zbytečně širo...
Ještě k těm 235kám je to prostě tak že na auto můžeš dát jen to co povoluje výrobce tzn. to co máš v techničáku tj. buď 215 v 16" nebo 235 v 17" pokud tam dáš něco jiného tak tě vyhodí z stk což mi u nového auta nehrozí stk je ještě daleko ale hlavně když se dostaneš do dopravní nehody a nemusíš ji ani způsobit tak může pojišťovna říct že máš nepovolený rozměr pneu a nevyplatit peníze takže pánové na to pozor všichni. Jinak ty moje jsou Made in Germany a jak jsem psal jsou prostě hlučné i když teda fungují skvěle mám auto měsíc najetých 5 500 km takže uvidíme co to přinese dál jinak na až přezuju na zimu a do té doby se jejich projev zhorší tak už je na jaro neobuju.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.09.2009 08:47, RE: Snížek?
David S posted by:
"Snížek" ve mě evokuje jednu "super" vlastnost těchto aut kolem rv2001. V mrazu nefunguje centrál, respektive zamknout zahřáté auto ano - odemknout zmrzlý vůz ne! Pokud někdo víte jak to řešit prosím o info.
Mam rv 2002 a pri poklese teplot zacinaju najprv blbnut predne prave dvere - nezamknu sa, alebo neotvoria. Ked je uz zimsie (napr. mrzne), nezamknu sa pri studenom nevykurenom aute lave zadne dvere. Ide zima, cize zase sa s tym zacnem potykat. Celkom ma to serie...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.09.2009 08:49, RE: Snížek?
A.K.Alex posted by:
Mam rv 2002 a pri poklese teplot zacinaju najprv blbnut predne prave dvere - nezamknu sa, alebo neotvoria. Ked je uz zimsie (napr. mrzne), nezamknu sa pri studenom nevykurenom aute lave zadne dvere. Ide zima, cize zase sa s tym zacnem potykat. Celkom ma to serie...
Este som zabudol dodat, ze to robi, ked zamykam ovladacom od alarmu. Ked zamykam DO na kluci, robi to s mensou periodicitou...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.09.2009 14:05, Mondeo
Díky tomuto článku jsem u svého Mondea 2.0 kombi r.v.2001 rozhýbal zadní, prostřední, tříbodový pás. Stačila jedna dobře mířená rána a zaseknutý pás se opět rozhýbal. Drobnost, ale potěší. Dále by mě zajímalo jak je to s tou klimou. Měl jsem za to, že automaticky udržuje navolenou teplotu jen v režimu AUTO a zároveň svítící ledce A/C. Nebo dokáže udržovat navolenou teplotu např 22°C i při vypnutém režimu AUTO a nesvítící ledce A/C, kdy na displeji není ani žádný dílek intenzity ventilátoru? Vím, že když bude venku 30°C, tak mi to těch 22°C bez klimy neudělá, ale jde mi o to jestli se bude aspoň automaticky zvyšovat intenzita ventilátoru, aby se to nastavené teplotě co nejvíce přiblížilo. Jinak jsem s Mondeem celkově spokojený. Najezdil jsem s ním zatím 40tkm. Kupoval jsem ho před dvěma lety když mělo na tachometru 199tkm. Auto ´´cukalo´´- vyřešeno výměnou cívky, kabelů a svíček. Auto ´´cvakalo´´-vyřešeno opravou uložení klapek v sacím potrubí. Auto ´´prdělo´´-vyřešeno opravou vlnovce výfuku. Co se týká onoho delšího startování, také se mi to tak 1x za měsíc stane. Mám dojem, že jen u částečně zahřátého motoru. Nemohla by to být lambda sonda? Stává se to velmi zřídka, takže to neřeším. Spotřebu mám 7 až 10l. I s plaťákem a na něm naloženým autem dokážu spotřebu udržet do 10l. Oceňuji ´´nosnost´´ tažného 1800kg, stejná jako u sousedovo Transitu. Ceny a kvalita orig. dílů dobré. Zadní tlumiče měněny teprve po 220tkm. Spojka stále původní. Olej používám klasiku 5W-30. Stačí s autem zacházet ´´rozumně´´ , dodržet alespoň základní údržbu a ono vám bude sloužit po dlouhou dobu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.09.2009 09:37, RE: Mondeo
mond posted by:
Díky tomuto článku jsem u svého Mondea 2.0 kombi r.v.2001 rozhýbal zadní, prostřední, tříbodový pás. Stačila jedna dobře mířená rána a zaseknutý pás se opět rozhýbal. Drobnost, ale potěší. Dále by mě zajímalo jak je to s tou klimou. Měl jsem za to, že automaticky udržuje navolenou teplotu jen v režimu AUTO a zároveň svítící ledce A/C. Nebo dokáže udržovat navolenou teplotu např 22°C i při vypnutém režimu AUTO a nesvítící ledce A/C, kdy na displeji není ani žádný dílek intenzity ventilátoru? Vím,...
S klimou se to má tak. Při stiskutí režimu auto se vše děje automaticky. Vše znamená, že se podle potřeby pouští kompresor klimatizace, uzavírá vnitřní okruh pro intenzívní chlazení, rozděluje se proudění vzduchu. Pouze teplota se volí. Ovšem na panelu se nic z toho nezobrazuje. Svítí tam pouze AUTO a nastavená teplota. Pokud chci kompresor vypnout, musím stlačit 2x tlačítko A/C. Nápis auto zmizí a je tam pouze teplota, jejíž hodnota je bezpředmětná, protože po vypnutí kompresoru klimatizace je jakýmsi "ukazatelem" intenzity vytápění. proto je nutné na teplotě v těchto dnech navolit LO.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.09.2009 09:55, Čerpadlo - pozor doplnění recenze
Tak jsem našel, jak je to s tím čerpadlem chladiva. Čerpadlo má plastové oběžné kolečko, které opravdu rádo odejde (doslova se rozpadne), tímto v podstatě dementuji zmínku v recenzi, že jsem to nenašel. Poznat se to dá jedině podle rychle rostoucí teploty motoru a je nutné jej okamžitě vypnout, jinak se motor přehřeje, hlavy pokroutí a následná generálka jde do desítek tisíc. Momentálně spoléhám na to, že mi pumpa ještě do jara vydrží a pak tam rovnou půjde nová i s řemenem a napínací kladkou - stav nestav. Materiál je za 4000 a pro pocit jistoty sucha a bezpečí to udělám. Ovšem z informací dotčených provozovatelů to vypadá, že se to nestalo při 200 tkm, ale spíše později, ale riskovat touto prkotinou motor nehodlám. Takže, kdo nemáte jistotu u Vaší V6 o stavu a počtu motohodin z hlediska čerpadla, tak je raději vyměňte. Vědět to o chloupek dřív, tak jde i s guferem při jedné vodě.
respond
hexagonal
number of posts1
date of registration19.04.2021
Monday 19.04.2021 13:57, Spotřeba
Spotřeba oleje je právě z důvodu jeho vlastností. To, že to předepsal výrobce, ještě neznamená, že je pro motor nejlepší. Tyto mid a low SAPS oleje se sníženou HTHS viskozitou se do motorů nelejou, protože jsou pro ně nejlepší, ale proto, že s nimi motor produkuje nepatrně míň emisí a má pro běžného uživatele téměř neměřitelně nižší spotřebu. Takže místo A1/A5 rozhodně A3(/B3/B4). Pak to na dálnici nebude tolik žrát. Na hydroštely to vliv mít nebude a na rozvody naopak jen pozitivní.
respond
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.