0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2,5 V6 a erudovaná zkušenost majitele

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 09:54, RE: Mondea
David V posted by:
To je možné. Všechno benzíny?
Ja jsme mel benzin a dva kolegove diesly. Ale poruch bylo zpocatku hodne (firma jich mela nekolik desitek). Mondea byly nejporuchovejsi. Predtim jsem jezdil Passatem a ten to mel naopak - celou dobu byl v pohode a pak kolem 130 tis, se tam zacalo vsechno kazit. Mondeo - pote, co mi vymenili v servisech pulku auta, tak zacalo jezdit kolem 100 tis km a dal bajecne. .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 10:15, RE: Mondea
Vaud posted by:
Ja jsme mel benzin a dva kolegove diesly. Ale poruch bylo zpocatku hodne (firma jich mela nekolik desitek). Mondea byly nejporuchovejsi. Predtim jsem jezdil Passatem a ten to mel naopak - celou dobu byl v pohode a pak kolem 130 tis, se tam zacalo vsechno kazit. Mondeo - pote, co mi vymenili v servisech pulku auta, tak zacalo jezdit kolem 100 tis km a dal bajecne. .
Z toho si můžu pro sebe udělat demagogický závěr, že auto po 100 tkm bude v pořádku
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 10:15, RE: Další šťastlivec ...
David V posted by:
Nedělám si iluze. Serviska končí 2006 v 80-tisících. Co se dělo potom, kdo ví. Stav tacho mi byl v podstatě lhostejný, zajímal mě technický stav, který byl slušný. Všechno nejnutnější mám vyměněné, tak snad o nic nejde.
Pěkné auto, velmi dobrý motor, jen pozor na tu rez. Dveře u těchto aut umí reznout celkově kolem dokola a nejenom na spodním lemu, jak je obvyklé, bubliny se objevují třeba i zevnitř auta na pátých dveřích, dále kolem ozdobného "prahu" , netypicky na dveřích pod zpětnými zrcátky a pod..
Také jsem o tomto autíčku moc uvažoval, ale právě náchylnost k rezivění Fordů obecně ( vyrobených po roce 2000 ) mne odradila, snad to u nových již vychytali. U některých se objevovala rez již třeba po 3 letech provozu a Ford to odmítal uznat jako reklamaci.
Přeji hodně šťastných km s tímto jinak velmi povedeným autem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 10:17, RE: dlouhá 5ka?
David V posted by:
Já měl na předchozí Vectře (1995) taky dlouhou almaru. Při tachometrových 140-ti točila 3500 a byla to taky 1.8 66kW 145Nm@3000rpm. Byl to 8-mi ventil a udržet rychlost ji na 5-ku nedělalo problém, jen pár kopců jsem vyjel třeba 110. Byla lehká, když to na fotkách srovnáš s tím Mondeem, tak to bylo subtilní auto. Na tehdejší dobu to byl střed.
No tak to těch 110 v kopcích znamená, že to spadlo akorát do toho největšího krouťáku a tam se to udrželo. Ale Almera je přece jen menší a určitě lehčí než ta Mazda 626 o které psal mykovec. U té 626 mi to prostě nepřijde, že by benzín s 66 kW udržel 130 na 3400 otáčkách v těch kopcích na D1. Nafta v klidu, krouťák je jinde a jinej, ale benzín nevěřím. Předchozí Mondeo s 1.8 85kW v plném obsazení to ještě v kopcích udrželo, ale pro zrychlení se muselo podřadit. A to je tam 25 koní navíc, jinak jsou ty auta rozmědově podobná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 10:22, RE: 3. majitel?
David V posted by:
Jo, to je ono, je to jeden z pohonů zvedání sedáku a je to vadná převodovka. Motor točí naprázdno. Zkusím se příležitostně kouknout.
Podobných blbin je víc, nejen u Fordu. Jednou mi odešlo elektrické stahování okna, protože se protočilo plastové kolečko s výrobní cenou tak 2 kč. Musel jsem sehnat celej mechanismus i s motorkem z vrakálu za 1600, novej stál přes 3000.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 10:27, RE: Další šťastlivec ...
Joska posted by:
Pěkné auto, velmi dobrý motor, jen pozor na tu rez. Dveře u těchto aut umí reznout celkově kolem dokola a nejenom na spodním lemu, jak je obvyklé, bubliny se objevují třeba i zevnitř auta na pátých dveřích, dále kolem ozdobného "prahu" , netypicky na dveřích pod zpětnými zrcátky a pod..
Také jsem o tomto autíčku moc uvažoval, ale právě náchylnost k rezivění Fordů obecně ( vyrobených po roce 2000 ) mne odradila, snad to u nových již vychytali. U některých se objevovala rez již třeba po 3 ...
Pokud se týká koroze tohoto typu mondea musím bohužel souhlasit. Stejné to však bylo u mých předchozích Fordů starších ročníků.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 10:29, RE: Pneu
David V posted by:
Co na to říct? Že by to bylo monstrózním rozměrem? Mně 205-ky výrazně hlučné nepřijdou. Jsou hlučnější než 175-ku Klebery, co jsem měl na V A, ale rozhodně méně hlučné než 195-ky Firestony, co jsem na ní měl potom.
Nadšený jsem byl kvůli ceně, protože jsem je koupil za 2900Kč/ks. Za podobný ceny byly buď Barumy nebo levnější Matadory.
Já si myslím, že rozměr je u hluku podružná záležitost. Primární je vzorek a způsob, jakým vytlačuje vzduch z pod kol. Ani ty šípové s málo členěným vzorem nemusí být problém, hodně bude hrát velikost jendotlivých bloků a jejich vzdálenost od sebe.

Nemáte někdo zkušenost s Goodyear Optigrip? Hodně na to pějí chválu a cena vychází taky rozumně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 10:35, RE: Startování
mufik.martin posted by:
Startuji uplne stejne a i tak mam problem, ze to nekdy startuje dele. Jelikoz jsem odkojeny naftaky tak jsme zvykly cekat na zhaveni, takze u benzinu jsem to proste nechal automaticky a cekam az zhasnou kontrolky, ale jinak u benzinu, pokud vylozene dlouho nestoji tak by melo snad byt jedno jestli startuji hned po zasunuti klicku nebo ne?
Já mám jen vzácně problém, že motor musím točit déle, ale to se dá víceméně zdůvodnit. Stává se to v situacích, kdy je motor teplý a já ho předtím vypnul víceméně ve spěchu. Tehdy to je jakoby přechlastané a je prostě potřeba otočit pár otáček, aby se vyvětral. Zajímavé je, že mi to dělá úplně stejně u 2.0 z roku 2001 jeko předtím u 1.8 z roku 1993. Nicméně neberu to jako závadu motoru, ale spíše obsluhy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 10:39, RE: MK II
Pitrisek posted by:
JJ mám MK II a ta se mi líbi a taky mám MK IV ale MK III jsem vynechal jelikož mi připadá jako passat vyrobený fordem a to jsem na forda teměř nekritický jelikož jsem fordu měl již dvanáct a všechny mně dovezly tam i zpět (a to jsem na jednom najel dokonce 500 tis, Km) a to prosím když existuje trapné pořekadlo "fordem tam a vlakem zpátky" nicmeně design je opravdu věci osobního vkusu a neda se paušalizovat.
Já mám za to, že to trapné pořekadlo "Fordem tam a vlakem zpátky" vzniklo v Americe v době, kdy byla většina vozů značky Ford a když se nějaký pokazil, tak to byl taky většinou Ford.

Dnes jsou ceny náhradních dílů u Fordu tak nízké, že většina dílů se dá měnit za originál a díky tomy se Fordy nekazí tolik proto, že by v nich odcházely díly z druhovýroby. Tahle obchodní politika se mi líbí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 10:44, RE: Pneu
Koloss posted by:
Já si myslím, že rozměr je u hluku podružná záležitost. Primární je vzorek a způsob, jakým vytlačuje vzduch z pod kol. Ani ty šípové s málo členěným vzorem nemusí být problém, hodně bude hrát velikost jendotlivých bloků a jejich vzdálenost od sebe.

Nemáte někdo zkušenost s Goodyear Optigrip? Hodně na to pějí chválu a cena vychází taky rozumně.
Mám tytéž pneu 205/50 r17 jako David V a na hluk při odvalovaní si nestěžuji (samozřejmě subjektivní pocit). Otázka pro David V - na kolik je foukáte? Já dávám 2,5 předek a 2,4 zadek, pokud to ujde na cca. 2,3 tak ve předu už to vypadá jako podhuštěná guma.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 10:45, RE: Další šťastlivec ...
David S posted by:
Pokud se týká koroze tohoto typu mondea musím bohužel souhlasit. Stejné to však bylo u mých předchozích Fordů starších ročníků.
Tak to já zase budu oponovat. Moje první Mondeo z roku 1993 rezlo minimálně a i dnes když ho vidím, tak je na tom velice dobře. To z roku 2001 sice rezne na spodní hraně dveří, ale to je tak všechno. Na žádných jiných dílech jsem korozi nezaznamenal, dokonce ani na zadním podběhu, který jsem koupil odřený a v prasklině laku je vidět na plech, tak to nerezne. Já bych ze své zkušenosti napsal, že když vidím rezavé Mondeo, tak je to po špatně opravené havárii.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 10:58, RE: Pneu
David S posted by:
Mám tytéž pneu 205/50 r17 jako David V a na hluk při odvalovaní si nestěžuji (samozřejmě subjektivní pocit). Otázka pro David V - na kolik je foukáte? Já dávám 2,5 předek a 2,4 zadek, pokud to ujde na cca. 2,3 tak ve předu už to vypadá jako podhuštěná guma.
Funím to na 2,5 vpředu a 2,6 vzadu - protože málokdy jezdím sám a když už, tak mám krámy v kufru. V Handbuchu uvádělí rozptyl 2,3-2,6 pro předek a 2,2-2,8 pro zadek, tak jsem lehce nad středem těchto hodnot. Bohužel mi to utíkalo, takže jsem to musel dohušťovat co týden. Až teď jsem nechal vyměnit ventily, tak to snad bude dobrý. Naštěstí mám v garáži kompresor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 10:58, RE: Další šťastlivec ...
Koloss posted by:
Tak to já zase budu oponovat. Moje první Mondeo z roku 1993 rezlo minimálně a i dnes když ho vidím, tak je na tom velice dobře. To z roku 2001 sice rezne na spodní hraně dveří, ale to je tak všechno. Na žádných jiných dílech jsem korozi nezaznamenal, dokonce ani na zadním podběhu, který jsem koupil odřený a v prasklině laku je vidět na plech, tak to nerezne. Já bych ze své zkušenosti napsal, že když vidím rezavé Mondeo, tak je to po špatně opravené havárii.
ok nechci zobecňovat, pouze uvádím mou zkušenost s Fordy se kterými jsem měl čest
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 11:10, Alternativní recenze
Ještě mě včera napadlo k tomuto sepsat alternativní recenzi typu, jaký je to auto dělo, jak udělá dojem a jak s ním školím majitele Octávií TDi (k jedné takové konfrontaci jsem se už jednou nechal vyprovokovat, když řidič předemnou jel vyloženě pomalu a s cedulí konec obce to zašlápl až na podlahu. Na normální silnici bych to nechal, ale protože vesnice končila stoupáním a zdvojením stoupacích pruhů, tak jsem jej předjel).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 11:21, RE: dlouhá 5ka?
Koloss posted by:
No tak to těch 110 v kopcích znamená, že to spadlo akorát do toho největšího krouťáku a tam se to udrželo. Ale Almera je přece jen menší a určitě lehčí než ta Mazda 626 o které psal mykovec. U té 626 mi to prostě nepřijde, že by benzín s 66 kW udržel 130 na 3400 otáčkách v těch kopcích na D1. Nafta v klidu, krouťák je jinde a jinej, ale benzín nevěřím. Předchozí Mondeo s 1.8 85kW v plném obsazení to ještě v kopcích udrželo, ale pro zrychlení se muselo podřadit. A to je tam 25 koní navíc, jinak j...
pravda, kopce na dálnici udržet jdou, ale jen s prázdným autem to je fakt, při plném obsazení musíme holt dát za 4. Ten krou´ták je 145/2500, což není nic moc, ale s narůstajícíma otáčkama moc neklesá
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 11:27, RE: Další šťastlivec ...
David S posted by:
ok nechci zobecňovat, pouze uvádím mou zkušenost s Fordy se kterými jsem měl čest
...sám mám Fordy rád, měl jsem Escorta, Sierru, Galaxy...Mondea a Focusy, bohužel...bohužel...reznou a to i na takových místech, kde měla Sierra i po 20 letech provozu a parkování pod širým nebem stále krásný lak a že ošetření karoserie u těchto aut nebylo ještě na nějaké valné úrovni. Zkušenosti o rezivění "nových" Fordů mám ze svých prohlídek těchto vozů (nebouraných), dále přímo z Ford servisu a i od provozovatelů bazarů. Pravděpodobně výrobní vada, prostě "něco" u určitých ročníků Mondejí a Focusů nebylo dobře (slabý "zranitelný" lak?, špatný plech?, nedostatečná antikorozní ochrana?, držení se dešťové vody pod těsněními...její špatný odtok a následné rezivění?...nevím, asi od každého trochu). Prostě mne bolelo srdce, když jsem viděl např. jinak krásné Mondeo r.v. 2000, s báječnou výbavou, na nádherných liťácích, v metalíze a po otevření dveří se člověk nestačil divit, kde všude se vzdouval lak a dělaly bubliny (např. i horní hrany dveří...origo., nebourané) . Jsem fanda této značky, ale toto mne fakt mrzí...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 11:38, RE: Další šťastlivec ...
Joska posted by:
...sám mám Fordy rád, měl jsem Escorta, Sierru, Galaxy...Mondea a Focusy, bohužel...bohužel...reznou a to i na takových místech, kde měla Sierra i po 20 letech provozu a parkování pod širým nebem stále krásný lak a že ošetření karoserie u těchto aut nebylo ještě na nějaké valné úrovni. Zkušenosti o rezivění "nových" Fordů mám ze svých prohlídek těchto vozů (nebouraných), dále přímo z Ford servisu a i od provozovatelů bazarů. Pravděpodobně výrobní vada, prostě "něco" u určitých ročníků Mondejí a...
Tak to je přesné! Nenapsal bych to líp. Podepisuji Koroze - pro mě největší mínus Fordů - jinak dobrých aut.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 11:44, RE: Alternativní recenze
David V posted by:
Ještě mě včera napadlo k tomuto sepsat alternativní recenzi typu, jaký je to auto dělo, jak udělá dojem a jak s ním školím majitele Octávií TDi (k jedné takové konfrontaci jsem se už jednou nechal vyprovokovat, když řidič předemnou jel vyloženě pomalu a s cedulí konec obce to zašlápl až na podlahu. Na normální silnici bych to nechal, ale protože vesnice končila stoupáním a zdvojením stoupacích pruhů, tak jsem jej předjel).
nemyslím to nijak zle-ale jak vás může řidič před vámi vyprovokovat?A také jak můžete vědět, že dal plný plyn? Třeba prostě začal jen přirozeně zrychlovat s koncem obce.
Jinak samozřejmě věřím, že 2,5 V6 předjede do kopce 1,9 TDI R4. Jen chci říct, že tyto silniční "závody" mohou být dost jednostranné-jeden závodí a zkouší předjet-druhý jeden svůj běžný každodenní styl a ten první má pocit, že s ním chce závodit....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 12:00, RE: Alternativní recenze
TOM posted by:
nemyslím to nijak zle-ale jak vás může řidič před vámi vyprovokovat?A také jak můžete vědět, že dal plný plyn? Třeba prostě začal jen přirozeně zrychlovat s koncem obce.
Jinak samozřejmě věřím, že 2,5 V6 předjede do kopce 1,9 TDI R4. Jen chci říct, že tyto silniční "závody" mohou být dost jednostranné-jeden závodí a zkouší předjet-druhý jeden svůj běžný každodenní styl a ten první má pocit, že s ním chce závodit....
Jako relativně zkušený řidič a motorista poznám, když někdo jede divně nebo dokonce provokativně. Stejně jako poznám, když zadupne plyn na podlahu nebo zcela standardně zrychluje. Souhlasím, že závody mohou být jednostranné a hlavně jsou nebezpečné. Tam jsem si to dovolil kvůli prostoru dvou stoupacích pruhů a řídkému provozu. V podstatě šlo o to, že jel v obci tachometrových 45. Byl to mladý kluk s nějakou kočenou. Silnice se začíná mírně zvedat nějakých řekněmě 100 metrů před cedulí konce vesnice. Normální řidič začne vlažně zrychlovat, aby se do kopce trošku rozjel a nemusel ze čtverky podřazovat. U cedule může mít 60-65. On ne, pokračoval svých 45 až přesně k ceduli a tam se mu prostě vyvalil černý hustý dým z výfuku a začal se mi vzdalovat, protože jsem raději počkal pár vteřin, co bude. Když jsem viděl, že jsem se v odhadu nesplet, tak jsem na to taky šlápl a pravým pruhem jej dojel a normálně předjel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.09.2009 12:19, RE: Další šťastlivec ...
Joska posted by:
...sám mám Fordy rád, měl jsem Escorta, Sierru, Galaxy...Mondea a Focusy, bohužel...bohužel...reznou a to i na takových místech, kde měla Sierra i po 20 letech provozu a parkování pod širým nebem stále krásný lak a že ošetření karoserie u těchto aut nebylo ještě na nějaké valné úrovni. Zkušenosti o rezivění "nových" Fordů mám ze svých prohlídek těchto vozů (nebouraných), dále přímo z Ford servisu a i od provozovatelů bazarů. Pravděpodobně výrobní vada, prostě "něco" u určitých ročníků Mondejí a...
Nevím, co si pamatuju, tak rezly Escorty na různých místech specifických pro každou generaci nebo facelift. Nicméně moje Mondeo z roku 1993 nemělo žádnou extra péči a prostě nerezlo. Ne že by tam žádná koroze nebyla, to bych kecal, ale byly to dvě místa na celém autě. Jedno na konci lemu zadního blatníku, kde se potkává s nárazníkem (a to jen na jedné straně) a to druhé bylo pod plastem se značkou, pod který strčil předchozí majitel molitan (asi aby nedrnčel) a držela se tam voda. Puchýře jsem nikde po celém autě nezaznamenal, přestože se projevil jiný známý neduh - nekvalitní lak. Na stříbrné metalíze vznikaly fleky jako ojeté jemným šmirglem. Měl jsem ho 6 let, koroze nijak zvlášť nepostupovala. Mondeo z roku 2001 mám dva roky a kromě těch dveří zatím nic.
respond
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.