0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2,5 V6 a erudovaná zkušenost majitele

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 13:34, RE: Pneu
Koloss posted by:
Něco k těm pneumatikám - jak jsem zjišťoval, tak je sakra rozdíl mezi pneumatikami 205/55 R16 a 205/50 R17. Jak ve výběru, tak v ceně. Výběr poloviční a ceny dvojnásobné. Nechápu, materiálu je tam o chlup méně a technologie se zase tak moc lišit nemohou. Jestli je to způsobeno menší poptávkou? Jsem rád, že na svém autě mám hezké hliníkové 16 palcové disky.

A ještě - koupil jsem si ještě Goodyear Hydragrip, dobře hodnocené na vodě. Na suchu to uřídím, na vodě mi pomůžou od aquaplaningu. Mají ale...
Souhlas, taky nevím proč je takový rozdíl v ceně, snad že těch R16 se prodá x-krát víc, protože je to "obvyklejší" rozměr. Měl jsem je na mondu zimáky, R17 mám letní a je to zas lepší svezení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 13:56, RE: Mondeo 2004
David V posted by:
Máš auto mód a chceš vypnout kompresor klimatizace. Jak to uděláš?
To bude asi ono, já ten AUTO režim nepoužívám, já si směřuju ventilaci kam chci a s větrákem si operuju taky sám (1-3 dílky). Teplotu mám nastavenou na 21,5.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 14:01, RE: Pneu
David S posted by:
Souhlas, taky nevím proč je takový rozdíl v ceně, snad že těch R16 se prodá x-krát víc, protože je to "obvyklejší" rozměr. Měl jsem je na mondu zimáky, R17 mám letní a je to zas lepší svezení.
Ale taky tvrdší. Je otázka, jestli to poskakování, co psal David V., je pružinama nebo sedmnáctkama. Se sedmnáctkama se budou míň hrnout pneumatiky v zatáčkách, ale já si na šestnáctky nestěžuju, ten rozdíl zase tak velký nebude.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 14:48, Mondea
Pracoval jsem pro firmu, ktera mela Mondea jako sluzebni vozy. Vetsinou jsme z zertu rikali, ze se k nim pribaluje zdarma jizdni rad, protoze tam jedes Fordem a zpatky vlakem. Mne a dalsi me dva kolegy museli odtahnout hned prvni mesic (kamarada dokonce uz druhy den po koupeni vozu) pro zavady zavinene vyrobcem. Najezdil jsem na aute asi 130 tis km a zavady ustaly po prvnim pul roce az roce, kdy jsem byl ale kazdy druhy mesic v servisu. Pak auto jezdilo skvele, ikdyz si k nemu clovek zrejme nikdy nevypestuje citovy vztah (autor clanku je vyjimka). Mne odesla po mesici spojka, na coz se podle Fordu nevztahuje zaruka. Dalsi spojka pak jiz vydrzela 3 roky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 14:53, RE: Mondea
Vaud posted by:
Pracoval jsem pro firmu, ktera mela Mondea jako sluzebni vozy. Vetsinou jsme z zertu rikali, ze se k nim pribaluje zdarma jizdni rad, protoze tam jedes Fordem a zpatky vlakem. Mne a dalsi me dva kolegy museli odtahnout hned prvni mesic (kamarada dokonce uz druhy den po koupeni vozu) pro zavady zavinene vyrobcem. Najezdil jsem na aute asi 130 tis km a zavady ustaly po prvnim pul roce az roce, kdy jsem byl ale kazdy druhy mesic v servisu. Pak auto jezdilo skvele, ikdyz si k nemu clovek zrejme nik...
To je možné. Všechno benzíny?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 14:57, RE: Pneu
Koloss posted by:
Něco k těm pneumatikám - jak jsem zjišťoval, tak je sakra rozdíl mezi pneumatikami 205/55 R16 a 205/50 R17. Jak ve výběru, tak v ceně. Výběr poloviční a ceny dvojnásobné. Nechápu, materiálu je tam o chlup méně a technologie se zase tak moc lišit nemohou. Jestli je to způsobeno menší poptávkou? Jsem rád, že na svém autě mám hezké hliníkové 16 palcové disky.

A ještě - koupil jsem si ještě Goodyear Hydragrip, dobře hodnocené na vodě. Na suchu to uřídím, na vodě mi pomůžou od aquaplaningu. Mají ale...
Jo, to sedí. Na zimu celý kola v akci u Forda s obutím Kleber bude za lepší cenu než 4 17-ky přes net obuté u dvorního pneuservisáka.
Vrátím se k některým detailům, které bys chtěl uvést na pravou míru. Rád bych je znal, protože si myslím, že jako dlouholetý uživatel mi můžeš některé doměnky vyvrátit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 15:01, RE: 3. majitel?
David V posted by:
To auto bohužel není voňafka po prvním majiteli z D. Ale ten majitel v D mu snížil podvozek. Vozidlo jsem dostal od prvního majitele po roce zde se všemi dostupnými písemnostmi a důvodem prodeje byl služební vůz. 8-mi leté auto po prvním majiteli byl ideál a bohužel jsem z něj musel slevit. Zatím toho nelituju.
Věcná kritika mi nevadí a z výpadů, což byly první dva příspěvky si hlavu nelámu. Přecejen je to moje druhá recenze tady a na další si, doufám, pěkných pár let počkáte.
Sedadlo je řešené ...
Je jasné, že každému se nelze zavděčit ;) Co se ale členění týká, to je myslím zcela nezávislé na nějakých názorech. Jindy bych to sem ani nepsal, protože to prostě nemá smysl. Tady ale vidím potenciál. První příspěvky fakt nemá cenu řešit. Přeji hodně šťastných km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 15:22, RE: Pneu
Koloss posted by:
Něco k těm pneumatikám - jak jsem zjišťoval, tak je sakra rozdíl mezi pneumatikami 205/55 R16 a 205/50 R17. Jak ve výběru, tak v ceně. Výběr poloviční a ceny dvojnásobné. Nechápu, materiálu je tam o chlup méně a technologie se zase tak moc lišit nemohou. Jestli je to způsobeno menší poptávkou? Jsem rád, že na svém autě mám hezké hliníkové 16 palcové disky.

A ještě - koupil jsem si ještě Goodyear Hydragrip, dobře hodnocené na vodě. Na suchu to uřídím, na vodě mi pomůžou od aquaplaningu. Mají ale...
V tom to právě je. Čim menší výběr, tím větší "exkluzivita". Prostě se vyrábějí v menších sériích, je i menší okruh výrobců, kteří se danému rozměru věnují - tudíž si řeknou o víc... A s tím aquaplaningem - rozdíl v testech mezi nejlepší a průměrnou gumou je do cca 10 km/h. Takže pomohou, ale nepodrží za každou cenu.
Jinak článek super, děkujeme!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 15:25, RE: Pneu
David V posted by:
Jo, to sedí. Na zimu celý kola v akci u Forda s obutím Kleber bude za lepší cenu než 4 17-ky přes net obuté u dvorního pneuservisáka.
Vrátím se k některým detailům, které bys chtěl uvést na pravou míru. Rád bych je znal, protože si myslím, že jako dlouholetý uživatel mi můžeš některé doměnky vyvrátit.
Já neměl na mysli nic k vyvracení, napsal jsem, že bych pár věcí poupravil.

Já bych třeba za základ označil ten dvoulitr, V6 je totiž proti němu skoro o 100 kg těžší a ten přínos ve výkonu se tím trochu stírá (ne úplně, ale trochu ano).

Vířivé klapky mají ještě třetí řešení - dají se koupit jen ty klapky samostatně (ta kovová hřídel ale bohužel ne), stojí necelou tisícovku. Takže se nemění celé sání, jen klapky. Tohle řešení jsem uplatnil já a snad časem poreferuju, jak to dopadlo.

Kůže vypadá hezky a světlá asi ani nepálí, ale já jsem ji zkoušel a v zatáčkách mi má těžká prdel pěkně klouzala.

A ještě ke kufru - jsou dvě možnosti - při plnohodnotné rezervě je dno kufru zvýšené asi třícentimetrovou vycpávkou, pokud se koupí dojezdová rezerva, pak se ta vycpávka dá vyndat a kufr se ještě znatelně zvětší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 15:48, RE: Pneu
Koloss posted by:
Já neměl na mysli nic k vyvracení, napsal jsem, že bych pár věcí poupravil.

Já bych třeba za základ označil ten dvoulitr, V6 je totiž proti němu skoro o 100 kg těžší a ten přínos ve výkonu se tím trochu stírá (ne úplně, ale trochu ano).

Vířivé klapky mají ještě třetí řešení - dají se koupit jen ty klapky samostatně (ta kovová hřídel ale bohužel ne), stojí necelou tisícovku. Takže se nemění celé sání, jen klapky. Tohle řešení jsem uplatnil já a snad časem poreferuju, jak to dopadlo.

Kůže vypad...
Dobře, něco je otázkou názoru, jako je velikost pohonné jednotky - souhlasím, že někomu se to může jevit jinak. Těch 100 kg je diskutabilní, protože podle našich techničáků je rozdíl mezi mým 2.5V6 ve výbavě Ghia a tátovým 1.8 16V ve výbavě Trend rovných 100 kg, čili dvoulitr zase bude mezi kozy. Ale to bych nechal plavat.
Vířivé klapky jsem zmínil, pro všechny ostatní, z mého úhlu pohledu mě de-facto nezajímají, ale je dobře, že se v diskuzi objevilo i jiné alternativní řešení k mým extrémům.
Kůže opravdu klouže - to souhlasí, ale není to nic tragického - zase se dobře vystupuje, když se be námahy na sedadle otočím kolem osy z , nicméně uznávám, že ne každému to vyhovuje.
Ke svým 17-kám mám dojezdovku, čili hlubší kufr a bez něj by to opravdu nešlo - co my dycky vozíme krámů . Hlubší kufr zase způsobí schodek po sklopení zadních sedadel. Všechno má svoje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 16:00, RE: recenze?
Muroň posted by:
Přehledné a logicky strukturované to je. Můžeš to pokládat za recenzi po úvodním zevrubním seznámením s autem nebo za manuál pro zájemce o benzínové mondeo.
ladis má pravdu! On totiž viděl tu recenzi v původní syrové verzi v cca 8-10hodin ráno a Muroň zřejmě už tu upgradovanou verzi. Momentální recenze je o 200% přehlednější a doplněná. Proto to původní zděšení všech čtenářů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 16:05, RE: Pneu
Koloss posted by:
Ale taky tvrdší. Je otázka, jestli to poskakování, co psal David V., je pružinama nebo sedmnáctkama. Se sedmnáctkama se budou míň hrnout pneumatiky v zatáčkách, ale já si na šestnáctky nestěžuju, ten rozdíl zase tak velký nebude.
Jasně je to trochu znát, na autě mám standartní "pérování" a neřekl bych že to skáče, pořád je to dle mého komfort. Změnou k lepšímu je ale (subjektivně) jistější vedení auta do rychlejších zatáček.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 16:07, Klima
Davide můžeš mi prosím ještě jednou (jsem asi pomalejší) vysvětlit co znamená to vypínaní klimy dvěma stiskama A/C? A ještě když např. ráno nastaruješ auto začne se ti točit nějaký ventilátor na chladičích? Mě totiž ano ikdyž by měla být klima vyplá. Jo a pod autem se mi po každém zastavení udělá mokrý flek od vody z klimy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 16:12, RE: Pneu
David V posted by:
Dobře, něco je otázkou názoru, jako je velikost pohonné jednotky - souhlasím, že někomu se to může jevit jinak. Těch 100 kg je diskutabilní, protože podle našich techničáků je rozdíl mezi mým 2.5V6 ve výbavě Ghia a tátovým 1.8 16V ve výbavě Trend rovných 100 kg, čili dvoulitr zase bude mezi kozy. Ale to bych nechal plavat.
Vířivé klapky jsem zmínil, pro všechny ostatní, z mého úhlu pohledu mě de-facto nezajímají, ale je dobře, že se v diskuzi objevilo i jiné alternativní řešení k mým extrémům.
...
1.8 92kW a 2.0 107kW ve výbavě Trend mají rozdíl ve váze pouze 8 kg, proto nepřekvapí, že dvoulitr má víceméně stejnou spotřebu jako 1.8 ale při lepší dynamice.

Vířivé klapky nemusí skončit nasáním rozlámané hřídele, jeden člověk ve Fordu mi popsal případ, že motor spapal jednu klapku a pak začal žrát olej takovým způsobem, že když se rozsvítila kontrolka mazání, tak byl motor zadřený.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 16:16, Startování
S tím problematickým startováním - je otázkou, jak uživatel přistupuje ke startování. Znám lidi, kteří vrazí klíč do zapalování a ihned startují. Já napřed nechám pozhasínat kontrolky a počkám až čerpadlo natáhne palivo. Za tu dobu si akorát zapnu pásy a pak startuju.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 16:16, RE: Klima
Michy007 posted by:
Davide můžeš mi prosím ještě jednou (jsem asi pomalejší) vysvětlit co znamená to vypínaní klimy dvěma stiskama A/C? A ještě když např. ráno nastaruješ auto začne se ti točit nějaký ventilátor na chladičích? Mě totiž ano ikdyž by měla být klima vyplá. Jo a pod autem se mi po každém zastavení udělá mokrý flek od vody z klimy.
"Special" pozdrav ze západu po Michy007 a připojuji se k prosbě o vysvětlení funkce dvojího stisku A/C. Taky mám pod autem po zastavení louži a to ikdyž je klima úplně vypnutá (menší) a ta odkapávající voda mi pravděpodobně kape někam na výfuk.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 16:17, RE: Startování
Koloss posted by:
S tím problematickým startováním - je otázkou, jak uživatel přistupuje ke startování. Znám lidi, kteří vrazí klíč do zapalování a ihned startují. Já napřed nechám pozhasínat kontrolky a počkám až čerpadlo natáhne palivo. Za tu dobu si akorát zapnu pásy a pak startuju.
Taky tak
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 16:22, RE: ses zblaznil??
Koloss posted by:
Už se to porůznu probíralo na různých fórech a snad i tady - v Cougaru je sice ten samý motor, ale je nakloněný a není tomu podle všeho uzpůsobená vana. Takže je extrémně náchylný na hladinu oleje a styl ježdění. Podle všeho by toto Mondeu hrozit nemělo.
Jak píše kolega. U mně to probíhalo tak, že jednou nebo dvakrát problikla kontrolka oleje a pak už se poroučel k pánu.
K těm dieselovým motorům - občas to vysvětluju tím, že je to mému naturelu daleko bližší a je to poznat i z toho,jak jezdím na kole, na těžší převody a šlapu málo ale silou, zatímco opravdoví cyklisté šlapou velmi intenzivně na lehčí převody
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 16:26, RE: Klima
David S posted by:
"Special" pozdrav ze západu po Michy007 a připojuji se k prosbě o vysvětlení funkce dvojího stisku A/C. Taky mám pod autem po zastavení louži a to ikdyž je klima úplně vypnutá (menší) a ta odkapávající voda mi pravděpodobně kape někam na výfuk.
Jo to je přesně ono. Jak se po nastartování zapne větrák, tak kompresor jede aniž by na display svítilo AUTO nebo ledka u tlačítka A/C. Pak je nutné A/C stlačit 2x - jednou ji zapnu na trvalo a podruhé vypnu. Pak už se kompresor automaticky nesepne, pokud není navoleno AUTO nebo stisknuto A/C indikované oranžovým světlem.
Pokud se klimatizace vypne talčítkem OFF a znovu zapne třeba změnou teploty nebo intenzity větrání, tak se aktivuje znovu kompresor klimatizace a je nutné celou výše popsanou proceduru zopakovat. Když vám prostě běží na studeném motoru ventilátor, tak jede klimatizační okruh, i když by podle palubních ukazatelů jet neměl. To je nedokonalost, kterou jsem se snažil popsat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.09.2009 16:39, RE: Klima
David S posted by:
"Special" pozdrav ze západu po Michy007 a připojuji se k prosbě o vysvětlení funkce dvojího stisku A/C. Taky mám pod autem po zastavení louži a to ikdyž je klima úplně vypnutá (menší) a ta odkapávající voda mi pravděpodobně kape někam na výfuk.
A ještě jedna drobnost, po vypnutí kompresoru si navolte teplotou LO, jinak auto bude topit. Vypnutý kompresor dvojstiskem A/C a snížení teploty no LO znamená, že do auta proudí vzduch zvenčí, který není nijak teplotně upravován.
respond
  1 2 3 4 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.