Pavlik posted by:
Reno posted by:
PetrT posted by:
Reno posted by:
O tom jsem nemluvil. Reagoval jsem na to, že tuning atmosférického motoru je blbost, za všech okolností.
Blbost to neni, ale je to strašně drahý oproti čipu na turbo. U turba připojí notas a mají hotovo, u atmosfery musíš vyměnit půl motoru aby to mělo smysl.
Jejda. Mluvím o softwarovém podladění některých motorizací. Nemluvím o tom dostat z 530i, která má normálně 272 koní, 300 koní. Mluvím o tom dostat z 523i, která má stejný motor, víc koní, než 204. Cožjak sám uznáš, na třílitr není moc.
U atmosférického 3,0 motoru, kde je potenciál pro zvýšení výkonu nějakých 70 HP ještě snad, ale "tunit" 1,6 kvůli 10 HP mi přijde naprosto zbytečné. Cena je zcela neadekvátní v poměru k "získanému" výkonu. Osobně bych se u softwarového zvyšování výkonu u atmosférického motoru bál o katalyzátor - tento typ tuningu přece jen moc jiných možností než je prosté zvýšení množství vstřikovaného paliva nenabízí.
To je samozřejmě otázka. Když jsem se pídil po tuningu atmosérické 650i, nabídli mi v jednom bratislavském, renomovaném, tuningovém studiu, výfukové potrubí plus sání za 130 tisíc. To vše
za 20 koní navíc:)
komentoval jsem jen ty podladěné motory a jsem sám překvapenej, že to pravděpodobně bude poměrně prosté, udělat z 200koňové 523i plnohodnotnou 530i... protože v ojetých je rozdíl min. 4-6 tisíc EUR.