0
back
 

diskuze k tématu: Ford Focus 1.6 16V a zkušenosti po roce provozu

category of topic classification: německá vozidla
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 22.02.2015 14:56, RE: ,,
Reno posted by:
PetrT posted by:
Reno posted by:
O tom jsem nemluvil. Reagoval jsem na to, že tuning atmosférického motoru je blbost, za všech okolností.
Blbost to neni, ale je to strašně drahý oproti čipu na turbo. U turba připojí notas a mají hotovo, u atmosfery musíš vyměnit půl motoru aby to mělo smysl.
Jejda. Mluvím o softwarovém podladění některých motorizací. Nemluvím o tom dostat z 530i, která má normálně 272 koní, 300 koní. Mluvím o tom dostat z 523i, která má stejný motor, víc koní, než 204. Cožjak sám uznáš, na třílitr není moc.


U atmosférického 3,0 motoru, kde je potenciál pro zvýšení výkonu nějakých 70 HP ještě snad, ale "tunit" 1,6 kvůli 10 HP mi přijde naprosto zbytečné. Cena je zcela neadekvátní v poměru k "získanému" výkonu. Osobně bych se u softwarového zvyšování výkonu u atmosférického motoru bál o katalyzátor - tento typ tuningu přece jen moc jiných možností než je prosté zvýšení množství vstřikovaného paliva nenabízí.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 22.02.2015 17:16, RE: ,,
Pavlik posted by:
Reno posted by:
PetrT posted by:
Reno posted by:
O tom jsem nemluvil. Reagoval jsem na to, že tuning atmosférického motoru je blbost, za všech okolností.
Blbost to neni, ale je to strašně drahý oproti čipu na turbo. U turba připojí notas a mají hotovo, u atmosfery musíš vyměnit půl motoru aby to mělo smysl.
Jejda. Mluvím o softwarovém podladění některých motorizací. Nemluvím o tom dostat z 530i, která má normálně 272 koní, 300 koní. Mluvím o tom dostat z 523i, která má stejný motor, víc koní, než 204. Cožjak sám uznáš, na třílitr není moc.
U atmosférického 3,0 motoru, kde je potenciál pro zvýšení výkonu nějakých 70 HP ještě snad, ale "tunit" 1,6 kvůli 10 HP mi přijde naprosto zbytečné. Cena je zcela neadekvátní v poměru k "získanému" výkonu. Osobně bych se u softwarového zvyšování výkonu u atmosférického motoru bál o katalyzátor - tento typ tuningu přece jen moc jiných možností než je prosté zvýšení množství vstřikovaného paliva nenabízí.


To je samozřejmě otázka. Když jsem se pídil po tuningu atmosérické 650i, nabídli mi v jednom bratislavském, renomovaném, tuningovém studiu, výfukové potrubí plus sání za 130 tisíc. To vše
za 20 koní navíc:)
komentoval jsem jen ty podladěné motory a jsem sám překvapenej, že to pravděpodobně bude poměrně prosté, udělat z 200koňové 523i plnohodnotnou 530i... protože v ojetých je rozdíl min. 4-6 tisíc EUR.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 22.02.2015 18:20, RE: ,,
Reno posted by:
Pavlik posted by:
Reno posted by:
PetrT posted by:
Reno posted by:
O tom jsem nemluvil. Reagoval jsem na to, že tuning atmosférického motoru je blbost, za všech okolností.
Blbost to neni, ale je to strašně drahý oproti čipu na turbo. U turba připojí notas a mají hotovo, u atmosfery musíš vyměnit půl motoru aby to mělo smysl.
Jejda. Mluvím o softwarovém podladění některých motorizací. Nemluvím o tom dostat z 530i, která má normálně 272 koní, 300 koní. Mluvím o tom dostat z 523i, která má stejný motor, víc koní, než 204. Cožjak sám uznáš, na třílitr není moc.
U atmosférického 3,0 motoru, kde je potenciál pro zvýšení výkonu nějakých 70 HP ještě snad, ale "tunit" 1,6 kvůli 10 HP mi přijde naprosto zbytečné. Cena je zcela neadekvátní v poměru k "získanému" výkonu. Osobně bych se u softwarového zvyšování výkonu u atmosférického motoru bál o katalyzátor - tento typ tuningu přece jen moc jiných možností než je prosté zvýšení množství vstřikovaného paliva nenabízí.
To je samozřejmě otázka. Když jsem se pídil po tuningu atmosérické 650i, nabídli mi v jednom bratislavském, renomovaném, tuningovém studiu, výfukové potrubí plus sání za 130 tisíc. To všeza 20 koní navíc:)komentoval jsem jen ty podladěné motory a jsem sám překvapenej, že to pravděpodobně bude poměrně prosté, udělat z 200koňové 523i plnohodnotnou 530i... protože v ojetých je rozdíl min. 4-6 tisíc EUR.


No tak to je slušný rozdíl, to už stojí za úvahu.
Už jsem se ale ptal - myslíš že zbytek auta je stejný? Mechanicky. Třeba do yetiho se dává u nejslabší 2,0tdi jiná spojka i převodovka, přitom by to šlo v klidu čipnout na ten nejsilnější. Není v nich jinak žádný rozdíl. Ale zbytek auta by to neustál.

respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 22.02.2015 20:02, RE: ,,
PetrT posted by:
Reno posted by:
Pavlik posted by:
Reno posted by:
PetrT posted by:
Reno posted by:
O tom jsem nemluvil. Reagoval jsem na to, že tuning atmosférického motoru je blbost, za všech okolností.
Blbost to neni, ale je to strašně drahý oproti čipu na turbo. U turba připojí notas a mají hotovo, u atmosfery musíš vyměnit půl motoru aby to mělo smysl.
Jejda. Mluvím o softwarovém podladění některých motorizací. Nemluvím o tom dostat z 530i, která má normálně 272 koní, 300 koní. Mluvím o tom dostat z 523i, která má stejný motor, víc koní, než 204. Cožjak sám uznáš, na třílitr není moc.
U atmosférického 3,0 motoru, kde je potenciál pro zvýšení výkonu nějakých 70 HP ještě snad, ale "tunit" 1,6 kvůli 10 HP mi přijde naprosto zbytečné. Cena je zcela neadekvátní v poměru k "získanému" výkonu. Osobně bych se u softwarového zvyšování výkonu u atmosférického motoru bál o katalyzátor - tento typ tuningu přece jen moc jiných možností než je prosté zvýšení množství vstřikovaného paliva nenabízí.
To je samozřejmě otázka. Když jsem se pídil po tuningu atmosérické 650i, nabídli mi v jednom bratislavském, renomovaném, tuningovém studiu, výfukové potrubí plus sání za 130 tisíc. To všeza 20 koní navíc:)komentoval jsem jen ty podladěné motory a jsem sám překvapenej, že to pravděpodobně bude poměrně prosté, udělat z 200koňové 523i plnohodnotnou 530i... protože v ojetých je rozdíl min. 4-6 tisíc EUR.
No tak to je slušný rozdíl, to už stojí za úvahu. Už jsem se ale ptal - myslíš že zbytek auta je stejný? Mechanicky. Třeba do yetiho se dává u nejslabší 2,0tdi jiná spojka i převodovka, přitom by to šlo v klidu čipnout na ten nejsilnější. Není v nich jinak žádný rozdíl. Ale zbytek auta by to neustál.


Je tam automat a ten je bohatě naddimenzovaný, když ho používá i 550i... Spousta lidí prachsprostě načipuje TDi o 50 koní a zbytek auta zůstává stejný... a v pohodě to zvládne.
Resp. já bych si určitě kupoval auto s automatem...

respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.