0
back
 

diskuze k tématu: Citroën Saxo 1.5 Diesel - jaký je po deseti letech?

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 09:37, RE: dobre auto
Pavlik posted by:
Já jsem pro - jestliže si potom člověk bude plně hradit léčebné výlohy sám. Pokud bude mrtvý - žádná škoda pro společnost (alespoň se zvýší inteligenční průměr).
to fakt mate takyto nazor? Nerozumiem tomu...co je koho do toho ci jazdim s pasmi alebo bez. Pride mi to bez nich praktickejsie a pohodlnejsie=lepsie sa sustredim na jazdu. Ked sa otacam do mrtvych uhlov nic ma netaha a nezaclana mi. Neznervoznuje ma...Co s tym maju iny vodici fakt nechapem. Mne je to putna ci je niekto zapasany alebo nie. Keby teraz zakazali vsetky bezpecnostne prvky, takl vidim, ze by to malo pravdepodobne velky uspech v zlepseni bezpecnosti na cestach. Mnohi by boli asi posrany a vobec by nevyliezli na cesty alebo by sa skludnili...Lenze to by bolo ovela menej penazi pre vladarov...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 10:11, RE: dobre auto
Pavlik posted by:
Konkrétně školu bezpečné jízdy nám platí zaměstnavatel každý podzim - proč ne, dáváme to do nákladů na BOZP. Netvrdím, že se nemohu v autě zabít, ani že nikdy nehavaruji - ale řídím se heslem "štěstí přeje připraveným". Nebudu jezdit "nebezpečnou" rachotinou (což je třeba i nové aveo od chevroletu) když vím, že na trhu je k dostání "lepší zboží" - prostě jen minimalizuji riziko.
Minimalizací rizika na Tvé straně vzrůstá výrazně riziko ostatním účastníkům silničního provozu. Nechápu tu módu kupovat čím dál větší auta, když většinou v nich jezdí jeden člověk. Je to určitě super pocit se chlácholit, že taková kára ustojí nebo vykompenzuje moje případné chyby - pro ty uvnitř. Ale co ti venku?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 10:53, RE: dobre auto
Giorgio posted by:
Minimalizací rizika na Tvé straně vzrůstá výrazně riziko ostatním účastníkům silničního provozu. Nechápu tu módu kupovat čím dál větší auta, když většinou v nich jezdí jeden člověk. Je to určitě super pocit se chlácholit, že taková kára ustojí nebo vykompenzuje moje případné chyby - pro ty uvnitř. Ale co ti venku?
Jak jsem už psal - nikdy jsem neměl zaviněnou nehodu. Vždy mě ohrozil někdo jiný - proč bych se měl starat co se mu stane? Jsem v tomto ohledu jednoznačně sobec a je mi jedno, jestli posádku auta, které mne chybou svého řidiče nabouralo, usmrtím nebo zmrzačím. Pro mne je důležitý život a zdraví můj a mé rodiny - nevidím jediný důvod proč bych se měl v tomto starat o ostatní. Kdo chybu udělá, je za ni odpovědný a přiznám se že "výsměch" obětem (výše trestů) pro viníky smrtelných nehod, by mi ztrátu rodiny nenahradil. Nekupuji si takové auto protože je to IN, ale proto, že je objektivně bezpečnější - že to nechápete mi nijak nevadí. Co ti venku? - ta babička už tam ležela )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 11:14, RE: dobre auto
nstar posted by:
to fakt mate takyto nazor? Nerozumiem tomu...co je koho do toho ci jazdim s pasmi alebo bez. Pride mi to bez nich praktickejsie a pohodlnejsie=lepsie sa sustredim na jazdu. Ked sa otacam do mrtvych uhlov nic ma netaha a nezaclana mi. Neznervoznuje ma...Co s tym maju iny vodici fakt nechapem. Mne je to putna ci je niekto zapasany alebo nie. Keby teraz zakazali vsetky bezpecnostne prvky, takl vidim, ze by to malo pravdepodobne velky uspech v zlepseni bezpecnosti na cestach. Mnohi by boli asi posra...
Třeba to, že běžná "mrtvola" ve věku 30 let představuje pro stát ztrátu ve výši přibližně 36 milionů korun - počítájí se náklady na vzdělání, předpokládaná daňová výtěžnost a ekonomický produkt zaměstnance, zátěž sociálního systému péčí o pozůstalé, atd. Navíc pokud nehodu přežijete, bývají její následky pro zdraví mnohem větší (a léčení také stojí miliony) o invaliditě ani nemluvě. To, že Vám pásy vadí je Váš subjektivní problém - jen bych Vám dal uhradit náklady vzniklé Vaším osobním rozhodnutím. Jste svéprávný a tudíž za své činy odpovědný člověk - takže ano myslím to vážně. Až Vám pojišťovna odmítne vyplatit pojistné plnění za poškozené zdraví či život - nedivte se: "nepoužil jste všech prostředků k odvrácení nebo minimalizaci škody". Osobně se s autem rozjedu "bez pásů" jen když couvám do garáže a neexistuje že by se nepřipoutal kterýkoli ze spolujezdců (šel by pěšky). Stejně tak neexistuje, abych nepoužil dětskou sedačku i kdyby to mělo být "jen" na sto metrů. Stejně tak si nemyslím, že nákup bezpečného vozu má něco společného s "posráním se" - jen minimalizuji riziko (to hrozí v dopravě všem) které mi hrozí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 12:09, RE: dobre auto
Pavlik posted by:
Třeba to, že běžná "mrtvola" ve věku 30 let představuje pro stát ztrátu ve výši přibližně 36 milionů korun - počítájí se náklady na vzdělání, předpokládaná daňová výtěžnost a ekonomický produkt zaměstnance, zátěž sociálního systému péčí o pozůstalé, atd. Navíc pokud nehodu přežijete, bývají její následky pro zdraví mnohem větší (a léčení také stojí miliony) o invaliditě ani nemluvě. To, že Vám pásy vadí je Váš subjektivní problém - jen bych Vám dal uhradit náklady vzniklé Vaším osobním rozhodn...
Este par rokov a vsetci budeme mat americke usmevy a vlajku...Cize ste nefajciar, abstinent, nechodite plavat, ani na bicykli, nerobite ziadne opravy a upravy okolo domacnosti - na to volate riadne firmu, nehravate futba a hokej uz vobec nie, na prechadzky do lesa tiez nie a ked uz niekam musite ist pouzivate skafander aby ste nerozhajdakali 36 milionov pre tych, pre ktorych znamenate cislo!!!??? Alebo sa tak o seba bojite - nechcel by som...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 12:37, RE: dobre auto
nstar posted by:
to fakt mate takyto nazor? Nerozumiem tomu...co je koho do toho ci jazdim s pasmi alebo bez. Pride mi to bez nich praktickejsie a pohodlnejsie=lepsie sa sustredim na jazdu. Ked sa otacam do mrtvych uhlov nic ma netaha a nezaclana mi. Neznervoznuje ma...Co s tym maju iny vodici fakt nechapem. Mne je to putna ci je niekto zapasany alebo nie. Keby teraz zakazali vsetky bezpecnostne prvky, takl vidim, ze by to malo pravdepodobne velky uspech v zlepseni bezpecnosti na cestach. Mnohi by boli asi posra...
Co je tohle za blábol??? Já o pásech ani nevím, mrtvé úhly eliminuju vhodným nastavením zrcátek a asférickými segmenty, nebo do křižovatky najedu tak, abych do ní viděl. Maximálně otáčím hlavou, a to i při couvání - couvám zásadně podle zrcátek, umělcům, co pomálu vylejzaj zadními dveřmi se tak trochu směju. Je to holt zvyk z dodávky, kde ani střední z5né zrcátko nemám, boční jsou jak sloní uši, vzadu asistent, abych snad někoho nepřeválcoval.
Když jsem ještě jezdil s fáčkem, poutal jsem se jen občas. Jednoho krásného večera slabá vrstva snížku pokryla vozovku i náledí, které jsem včas neodhalil. Následoval vejlet do pangejtu (nijak drsný, i tak měkký fáro, jako fávo bylo, bylo pojízdný), i když jsem pásy měl, udělal jsem si o přední sloupek pěknou bouli na čele. Kdybych připoutanej nebyl, tak jsem ho hlavou asi přerazil, a nejspíš už bych sem ani nepsal... Od té doby se poutám furt....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 12:49, RE: dobre auto
Pepe posted by:
Co je tohle za blábol??? Já o pásech ani nevím, mrtvé úhly eliminuju vhodným nastavením zrcátek a asférickými segmenty, nebo do křižovatky najedu tak, abych do ní viděl. Maximálně otáčím hlavou, a to i při couvání - couvám zásadně podle zrcátek, umělcům, co pomálu vylejzaj zadními dveřmi se tak trochu směju. Je to holt zvyk z dodávky, kde ani střední z5né zrcátko nemám, boční jsou jak sloní uši, vzadu asistent, abych snad někoho nepřeválcoval.
Když jsem ještě jezdil s fáčkem, poutal jsem se jen...
tak v poriadku ste asi lepsi vodic ako ja ked vsetko mate eliminovane ale mne prosto pasy vadia, jak fyzicky tak psychicky a to je predsa nebezpecne nie?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 13:25, RE: dobre auto
nstar posted by:
Este par rokov a vsetci budeme mat americke usmevy a vlajku...Cize ste nefajciar, abstinent, nechodite plavat, ani na bicykli, nerobite ziadne opravy a upravy okolo domacnosti - na to volate riadne firmu, nehravate futba a hokej uz vobec nie, na prechadzky do lesa tiez nie a ked uz niekam musite ist pouzivate skafander aby ste nerozhajdakali 36 milionov pre tych, pre ktorych znamenate cislo!!!??? Alebo sa tak o seba bojite - nechcel by som...
Ale jdi, to už je zahnaný ad absurdum. S tím, co Pavlík píše, souhlasím. Zapnout si samonavíjecí pás, o kterém v autě na sobě ani nevím je to poslední, co mě obtěžuje. Nenechám se zabít airbagem, který proti mě letí rychlostí 720 km/h při nějakém banálním ťukánečku.
Na broušení flexou nebo řezání motorovkou si taky nebereš brýle, protože přes ně o něco hůř vidíš?
Nekouřím, piju fakt minimálně (rád řídím ), sportu se nevyhýbám, stejně jako manuální práci i s nástroji, kterými se mohu zranit, ale ochrané pomůcky prostě používám. Ne kvůli státu nebo legislativě, ale kvůli mně samotnému. Léčit si zranění z vlastní blbosti považuju za zbytečnou ztrátu času.
Ale Tvoje uvažování je mi povědomé z dob, kdy mi bylo kolem 20-ti a taky jsem si myslel, že jsem nesmrtelný. Měl jsem kliku, že se mi tehdy nic nestalo. Lítal jsem z kopců na kole přes 60 jen v šortkách bez helmy. Teď mám rodinu a není to jen moje věc, pokud se mi něco stane.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 13:43, RE: Chápete tuhle větu?
A4 posted by:
"jelikož je to starý diesel, nechá se ochotně vytáčet". Moderní diesely se nenechají ochotně vytáčet?
A jak se vytáčí neochotně?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 13:48, Pán je masochista
Nedávno se tady řešil Logan, ale Saxo, to už panečku není ani nákupní taška, to je síťovka.
Nemáte strach o život? A cestování v pěti, které si chválíte, to musí být maso.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 14:13, RE: dobre auto
David V posted by:
Ale jdi, to už je zahnaný ad absurdum. S tím, co Pavlík píše, souhlasím. Zapnout si samonavíjecí pás, o kterém v autě na sobě ani nevím je to poslední, co mě obtěžuje. Nenechám se zabít airbagem, který proti mě letí rychlostí 720 km/h při nějakém banálním ťukánečku.
Na broušení flexou nebo řezání motorovkou si taky nebereš brýle, protože přes ně o něco hůř vidíš?
Nekouřím, piju fakt minimálně (rád řídím ), sportu se nevyhýbám, stejně jako manuální práci i s nástroji, kterými se mohu zranit,...
lietal si 60 na biku a vidis si tu a nic sa nestalo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 15:00, RE: dobre auto
nstar posted by:
lietal si 60 na biku a vidis si tu a nic sa nestalo
To je pravda, ale není potřeba tomu vyloženě jít naproti. Člověk v autě udělá chybu, která často není potrestána, prostě to takzvaně vyjde.
Ale lidi jsou stejně pohodlní. Všichni tady mluví o 5-ti * autech, ale kdo z nich má pořádnou sedačku s 5-ti bodovým pásem a helmou na hlavě. To by mnohem více zvýšilo bezpečnost, a to nemluvě o vevaření alespoň nějakého rámu, který by umožňoval přepravu osob i na zadních sedadlech a nasedání by nebyl gymnastický úkon. Tolik jim ta vlastní bezpečnost na srdci asi neleží.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 15:14, RE: dobre auto
David V posted by:
To je pravda, ale není potřeba tomu vyloženě jít naproti. Člověk v autě udělá chybu, která často není potrestána, prostě to takzvaně vyjde.
Ale lidi jsou stejně pohodlní. Všichni tady mluví o 5-ti * autech, ale kdo z nich má pořádnou sedačku s 5-ti bodovým pásem a helmou na hlavě. To by mnohem více zvýšilo bezpečnost, a to nemluvě o vevaření alespoň nějakého rámu, který by umožňoval přepravu osob i na zadních sedadlech a nasedání by nebyl gymnastický úkon. Tolik jim ta vlastní bezpečnost na srdci asi neleží.
TLIESKAM - presne tak je to, za nejaky cas vyjde niekto s nejakym novym akoze zlepsovakom - ten bude spociatku stat 4000€, potom bude lacnejsi o polovicu a nakoniec si ho vsetci budu musiet povinne kupit s kazdym novym autom a peniazky sa len tak posypu do kasiciek vsetkym vyrobcom, dodavatelom, statnikom a celemu tomu kolosu a obycajni ludia sa budu hadat o tom ake je to bomba spica fantasticke a potrebne. Dnesne X5 s 12* budu prepadak - cize nevozte a nekupujte nove a 5* auta su to crepy nebezpecne povie niekto za par rokov. Cista teoria Mercedes mamut vs X5 e70. Mercedes je tak pevny ze ta iks5 na neho vyleti a prekoti sa, cez sklo preleti konar a prizabije vodica...ako mohlo to auto dostat 5* ked nema pancierovanie a pevnostne skla? Ako take nebezpecne auto bez autopilota mohlo vobec vyjst na cestu????20 rocny mamut bude sice zniceny ale posadka x5 uz nebude...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 15:16, RE: dobre auto
nstar posted by:
TLIESKAM - presne tak je to, za nejaky cas vyjde niekto s nejakym novym akoze zlepsovakom - ten bude spociatku stat 4000€, potom bude lacnejsi o polovicu a nakoniec si ho vsetci budu musiet povinne kupit s kazdym novym autom a peniazky sa len tak posypu do kasiciek vsetkym vyrobcom, dodavatelom, statnikom a celemu tomu kolosu a obycajni ludia sa budu hadat o tom ake je to bomba spica fantasticke a potrebne. Dnesne X5 s 12* budu prepadak - cize nevozte a nekupujte nove a 5* auta su to crepy nebez...
a este ak by vsetkym vladarom zalezalo na bezpecnosti a ekologii, tak by prispievali na tie auta...lenze bez urazky stadecko to tak nejak robi samo, tak preco???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 16:39, RE: dobre auto
Pavlik posted by:
Jak jsem už psal - nikdy jsem neměl zaviněnou nehodu. Vždy mě ohrozil někdo jiný - proč bych se měl starat co se mu stane? Jsem v tomto ohledu jednoznačně sobec a je mi jedno, jestli posádku auta, které mne chybou svého řidiče nabouralo, usmrtím nebo zmrzačím. Pro mne je důležitý život a zdraví můj a mé rodiny - nevidím jediný důvod proč bych se měl v tomto starat o ostatní. Kdo chybu udělá, je za ni odpovědný a přiznám se že "výsměch" obětem (výše trestů) pro viníky smrtelných nehod, by mi z...
Bohužel to chápu. Kvůli takovým názorům myslím, že by před vydáním ŘP měl člověk skládat psychotesty a následně je periodicky opakovat. Někomu s Tvými názory řidičák nepatří - takový "sobec" nemá v provozu co dělat, a to, že jsi doteď zaviněnou nehodu neměl, neznamená, že to tak bude na vždy. Ale upřímně, i kdybych byl účastníkem nehody nezaviněně a někoho svým autem přitom zmrzačil nebo zabil, tak bych to asi nerozdýchal, zatímco Tobě je to fuk. A z toho je mi šoufl. Nejvíce se bojím toho, že právě lidi Tvého smýšlení mě donutí takové auto koupit taky, protože nechci zemřít pod jejich mastodonty v normálním autě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 17:00, RE: dobre auto
nstar posted by:
Este par rokov a vsetci budeme mat americke usmevy a vlajku...Cize ste nefajciar, abstinent, nechodite plavat, ani na bicykli, nerobite ziadne opravy a upravy okolo domacnosti - na to volate riadne firmu, nehravate futba a hokej uz vobec nie, na prechadzky do lesa tiez nie a ked uz niekam musite ist pouzivate skafander aby ste nerozhajdakali 36 milionov pre tych, pre ktorych znamenate cislo!!!??? Alebo sa tak o seba bojite - nechcel by som...
V americe jsem byl - svobodu jsem neviděl (společnost více svázanou zákony najdete dnes snad jen v KLDR) a moc je nemusím. Jsem nekuřák, mám rád kvalitní víno, nejezdím na kole, nehraji kolektivní sporty kromě šipek a kulečníku - nic mi neříkají, a když jdu do lesa - tak ekologicky s motorovou pilou v ruce )) Nebojím se o sebe, jen si nemyslím, že jsem nezranitelný a nesmrtelný - a proto se snažím eliminovat či zmírnit "běžná rizika" která život přináší. Že tohle nechápete je Váš problém a Vaše volba - nepřipoutání se v autě je Vaše svobodná volba (byť protizákonná), jen bych Vám následky Vaší volby dal v případě nehody plně uhradit - to bych zase chtěl já....tak totiž funguje svoboda (nesete plnou odpovědnost za své konání).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 18:34, RE: opravdu gratuluji
xyzzn posted by:
17 tisic za 2 roky je 8500 km za rok.. Nebo mi neco uniklo?
vozidlo vlastním druhým rokem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 18:39, RE: Pán je masochista
rojack posted by:
Nedávno se tady řešil Logan, ale Saxo, to už panečku není ani nákupní taška, to je síťovka.
Nemáte strach o život? A cestování v pěti, které si chválíte, to musí být maso.
jasně, Logan je velikostí jinde cestování v pěti nechválím, dá se tak jezdit, ale na krátkou vzdálenost
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 18:45, RE: dobre auto
nstar posted by:
tak v poriadku ste asi lepsi vodic ako ja ked vsetko mate eliminovane ale mne prosto pasy vadia, jak fyzicky tak psychicky a to je predsa nebezpecne nie?
Možná jo, a možná taky nee. Ale jak píše David V. výše, všem (možná i manželce) kolem budu užitečnější živej a v pořádku, než na prkně, nebo na vozejku. Ano, ta eliminace je na pořadu. Dobře vím, že vše vyloučit nelze.
A sorry, jestli na něčí psychiku působí špatně zapnutý pás, tak je s ní něco v nepořádku...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 18:49, RE: nedá se zaradit za 1
Pepe posted by:
Ten problém bude mezi sedačkou a pedálama. Svýho času jsem řešil špatný synchron na 2 u Boxera taky meziplynem ("zezhora"), po pár měsících úplně automatizovaný úkon...
Bohužel meziplyny nepomáhají, ale jak psal kolegy zde v odstavci "převodovka" myslím si to bude ten problém
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.