0
back
 

diskuze k tématu: Citroën Saxo 1.5 Diesel - jaký je po deseti letech?

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.02.2011 18:39, RE: dobre auto
Pavlik posted by:
Já také mám "nejhvězdičkovatější" a "nejbezpečnější" auta co se dala v roce 2005 (kdy jsem je nová kupoval) koupit v daných segmentech. Teď mám objednaný nissan x-trail a ten je co se týká bezpečnosti také dnes na špičce. Má plnou elektronickou podporu řidiče (ABS,EBD, brzdový asistent, ASR, ESP a 4x4 + jsem doplnil zadní boční airbagy (celkem tedy 8 ks) - vše uvedené mám výjma 4x4 už na soužasných autech. Jako bonus je velký a těžký - viděl jsem v reálu co "dokáže" udělat s octavií II. Pro mne ...
ja nechcem aby to vyznelo ako rypanie ale to co ste vymenoval je sice pekne ale...tvrdite alebo ludia tvrdia ako to s bezpecnostou myslia vazne! Kolki z nich boli na treningoch smyku, bezpecnej jazdy atd...? Co to je vobec za trend tesit sa z toho, ze ked do mojej Q7 naprasi saxo??? A co ked tych 600airbagov naprasi do saxa? A preco vobec sadat za volant s tym, ze sa vyburam? Ja viem, ze sa to stava a nechcem aby tomu tak bolo ale to je zakladne uskalie automobilizmu. Ja viem, ze ked uz sa to stane tak... ale to by sme mohli povedat, ze ked uz sa to stane tak...tak vzdy sa da urobit viac - preco v aute nebol monokok, preco auto nemalo presafe, preco nemalo sips, preco som vobec siel autom a nie tankerom atd...Ked ludia chodia cez leto plavat tiez nemaju na sebe vestu, rukavniky, kyslikovu bombu a dieta v sedacke na chrbte s dialkovym pre privolanie vrtulniku. Ale mali by - ved vo vode sa mozu utopit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.02.2011 18:50, RE: dobre auto
gld posted by:
Bazírovanie na hviezdičkách a kupovanie tankov s tým že "však toho blbca v oktávke zrámujem" je veľmi krátkozraká taktika. Vždy sa nájde tatra 815 v protismere, ktorá vám to patrične vysvetlí..
Tohle vím - mám s nákladními vozidly a kamiony něco najeto (jen něco přes 150 tisíc km - jako "kamioňák" nic moc, ale díky tomu znám možnosti velkých náklaďáků a co od nich mohu jízdně čekat). Nicméně mne zatím nikdy neohrozil nebo výrazněji neomezil "profesionál" s nákladním vozem - vždy to byl osobní vůz, nejčastěji fabia nebo octavia - a tato nejvíce v ČR zastoupená vozidla (tedy nejpravděpodobnější objekt kolize) "převálcuje" jakékoli moderní SUV . Nehledě na fakt, že T-815 rychle "vymírají" na technický stav a jsou nahrazovány moderními vozy - ty už mají deformační zóny k minimalizaci škod na "menších" autech. Již ve starší české pohádce je písnička "statistika nuda je, má však cenné údaje" - "kupodivu" je to pravdou - je 8x větší šance na přežití v SUV střední třídy než v osobním voze střední třídy a 32x větší pravděpodobnost, že posádka vozu střední třídy kolidujícího se SUV naopak zahyne. Přeberte si to jak chcete (údaje jsou z eurostatu) - já jsem si SUV zadal do výroby.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.02.2011 18:55, RE: dobre auto
gld posted by:
Bazírovanie na hviezdičkách a kupovanie tankov s tým že "však toho blbca v oktávke zrámujem" je veľmi krátkozraká taktika. Vždy sa nájde tatra 815 v protismere, ktorá vám to patrične vysvetlí..
Nejde jen o to, že budu bourat s někým naproti, ale že dostanu smyk a vezmu to do třeba stromu nebo jiné stojící překážky. A pak i v malém lehkém 5* autě jsem na tom líp než v v malém (nebo i velkém) 2*. Stará auta jsou nebezpečná i při nárazech v malých rychlostech. Nehledě na to, že už jsou většinou dost rezlá, takže ani ty 2* už zdaleka nemají. Ale každý ať si jezdí v čem chce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.02.2011 18:56, RE: dobre auto
nstar posted by:
ja nechcem aby to vyznelo ako rypanie ale to co ste vymenoval je sice pekne ale...tvrdite alebo ludia tvrdia ako to s bezpecnostou myslia vazne! Kolki z nich boli na treningoch smyku, bezpecnej jazdy atd...? Co to je vobec za trend tesit sa z toho, ze ked do mojej Q7 naprasi saxo??? A co ked tych 600airbagov naprasi do saxa? A preco vobec sadat za volant s tym, ze sa vyburam? Ja viem, ze sa to stava a nechcem aby tomu tak bolo ale to je zakladne uskalie automobilizmu. Ja viem, ze ked uz sa to st...
souhlasím s tebou, myslím si že při bočním nárazu nemá posádka šanci....bezpečnost je důležitá ale místo počítání hvězdiček by bylo lepší nejezdit na silnicích jak hovado
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.02.2011 18:57, RE: dobre auto
nstar posted by:
ja nechcem aby to vyznelo ako rypanie ale to co ste vymenoval je sice pekne ale...tvrdite alebo ludia tvrdia ako to s bezpecnostou myslia vazne! Kolki z nich boli na treningoch smyku, bezpecnej jazdy atd...? Co to je vobec za trend tesit sa z toho, ze ked do mojej Q7 naprasi saxo??? A co ked tych 600airbagov naprasi do saxa? A preco vobec sadat za volant s tym, ze sa vyburam? Ja viem, ze sa to stava a nechcem aby tomu tak bolo ale to je zakladne uskalie automobilizmu. Ja viem, ze ked uz sa to st...
Konkrétně školu bezpečné jízdy nám platí zaměstnavatel každý podzim - proč ne, dáváme to do nákladů na BOZP. Netvrdím, že se nemohu v autě zabít, ani že nikdy nehavaruji - ale řídím se heslem "štěstí přeje připraveným". Nebudu jezdit "nebezpečnou" rachotinou (což je třeba i nové aveo od chevroletu) když vím, že na trhu je k dostání "lepší zboží" - prostě jen minimalizuji riziko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.02.2011 19:04, RE: opravdu gratuluji
Ondří posted by:
Ano o bezpečnosti nelze moc mluvit, ale myslím si že vkterémkoliv autě této kategorie se rovná větší havárie smrti hvězdičky nehvězdičky...
Však já nezpochybňuju výběr auta, nýbrž celé kategorie. A když už nutně malé, tak proč (z hlediska bezpečnosti) to nejhorší? Do města na rozvoz pizzy ok, ale na meziměsto?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.02.2011 19:10, RE: dobre auto
nstar posted by:
aj to je len sucast masinerie - autosedacky. Pasy - mali by byt dobrovolne, teda ich pouzitie...
To je ale pacient. Klidně, nechal bych pak ale takovýho "dobrodruha" vyloučit ze zdravotního pojištění - ať si to zacvaká ze svýho...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.02.2011 19:35, nedá se zaradit za 1
Nebude to třeba tím, že saxo nemá synchro mezi 2 a 1? Nebo ať se autor naučí řadit s meziplynem, alespoň si užije více legrace
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.02.2011 19:38, RE: nedá se zaradit za 1
pargi posted by:
Nebude to třeba tím, že saxo nemá synchro mezi 2 a 1? Nebo ať se autor naučí řadit s meziplynem, alespoň si užije více legrace
Bohužel ma synchro, nejde to ani s meziplynem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.02.2011 19:45, RE: opravdu gratuluji
Pepe posted by:
Však já nezpochybňuju výběr auta, nýbrž celé kategorie. A když už nutně malé, tak proč (z hlediska bezpečnosti) to nejhorší? Do města na rozvoz pizzy ok, ale na meziměsto?
především kvůli finančnímu stavu, lepší novější malé auto než něco staršího a většího, vůz této kategorie jsem si pořídil proto že jezdím sám a nebo ve dvou...větší vůz by pro mě neměl smysl i když jsem nad tím uvažoval...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.02.2011 21:39, RE: dobre auto
Petr S posted by:
Nejde jen o to, že budu bourat s někým naproti, ale že dostanu smyk a vezmu to do třeba stromu nebo jiné stojící překážky. A pak i v malém lehkém 5* autě jsem na tom líp než v v malém (nebo i velkém) 2*. Stará auta jsou nebezpečná i při nárazech v malých rychlostech. Nehledě na to, že už jsou většinou dost rezlá, takže ani ty 2* už zdaleka nemají. Ale každý ať si jezdí v čem chce.
Každý na čo mu peňaženka stačí..ale desaťročné saxo hrdzavé nebude, tomu verím. Francúzske autá majú od konca 80. rokov veľmi dobrú antikoróznu ochranu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.02.2011 21:51, RE: dobre auto
Pavlik posted by:
Tohle vím - mám s nákladními vozidly a kamiony něco najeto (jen něco přes 150 tisíc km - jako "kamioňák" nic moc, ale díky tomu znám možnosti velkých náklaďáků a co od nich mohu jízdně čekat). Nicméně mne zatím nikdy neohrozil nebo výrazněji neomezil "profesionál" s nákladním vozem - vždy to byl osobní vůz, nejčastěji fabia nebo octavia - a tato nejvíce v ČR zastoupená vozidla (tedy nejpravděpodobnější objekt kolize) "převálcuje" jakékoli moderní SUV . Nehledě na fakt, že T-815 rychle "vymírají"...
Ten profesionál bol dúfam zámerne v úvodzovkách. Vodiči z povolania už nie sú takí fachmani ako za socializmu. Teraz spraví céčko každý lolo z dediny hneď po škole, vyfasuje tatrovku alebo inú kraksňu a plat má podľa toho, koľko fúr stihne otočiť za deň..česť výnimkám.

Tým len vravím, že človek nemôže liezť na cestu s tým, že teraz sa vybúram. Nejazdiť ako pako a predvídať- dva najdôležitejšie prvky bezpečnostnej výbavy. Samozrejme každý nech si podľa svojich finančných možností kúpi čo možno najbezpečnejšie auto. Saxo je na tom pasívnou bezpečnosťou o trochu lepšie ako felícia, a že tých stále jazdí. A v samotnom vyhnutí sa zrážke bude na tom lepšie, ako nejaký mastodont (trebárs ten x-trail).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 00:09, RE: dobre auto
gld posted by:
Ten profesionál bol dúfam zámerne v úvodzovkách. Vodiči z povolania už nie sú takí fachmani ako za socializmu. Teraz spraví céčko každý lolo z dediny hneď po škole, vyfasuje tatrovku alebo inú kraksňu a plat má podľa toho, koľko fúr stihne otočiť za deň..česť výnimkám.

Tým len vravím, že človek nemôže liezť na cestu s tým, že teraz sa vybúram. Nejazdiť ako pako a predvídať- dva najdôležitejšie prvky bezpečnostnej výbavy. Samozrejme každý nech si podľa svojich finančných možností kúpi čo možno ...
Tak on x-trail extra mastodont není, je jen vyšší, to je výhoda v bezpečnosti, ale stabilita je zase horší. S váhou 1646 kg je X-trail srovnatelný třeba se sedanem Mazdy 6 1510 kg. Váhy jsou přímo ze stránek Euroncap. Osobně respektuju třeba Volvo XC-90, váha 2115 kg. 5*. Nebo Land Rover Discovery, 2637 kg, 4*. To je už fakt mastodont
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 00:29, RE: dobre auto
Petr S posted by:
Tak on x-trail extra mastodont není, je jen vyšší, to je výhoda v bezpečnosti, ale stabilita je zase horší. S váhou 1646 kg je X-trail srovnatelný třeba se sedanem Mazdy 6 1510 kg. Váhy jsou přímo ze stránek Euroncap. Osobně respektuju třeba Volvo XC-90, váha 2115 kg. 5*. Nebo Land Rover Discovery, 2637 kg, 4*. To je už fakt mastodont
Tak ťažší ako auto strednej triedy nebude (aspoň nie príliš) ale ťažisko je o dosť vyššie= horšia ovládateľnosť v medzných situáciách. Elektronické systémy dosť pomôžu, ale fyziku okecať nedokážu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 03:01, RE: nedá se zaradit za 1
Ondří posted by:
Bohužel ma synchro, nejde to ani s meziplynem
??? Cože??? Tak buďto má převodovka synchro nebo se podřazuje s meziplynem...nemůžou nefungovat obě varianty. Ale klidně se nechám poučit, esi mi to někdo rozumně zdůvodní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 07:23, RE: opravdu gratuluji
Ondří posted by:
15000 :P
17 tisic za 2 roky je 8500 km za rok.. Nebo mi neco uniklo?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 07:25, RE: opravdu gratuluji
Ondří posted by:
především kvůli finančnímu stavu, lepší novější malé auto než něco staršího a většího, vůz této kategorie jsem si pořídil proto že jezdím sám a nebo ve dvou...větší vůz by pro mě neměl smysl i když jsem nad tím uvažoval...
Tady úměra - čím menší, tím levnější - neplatí, spíš naopak. Ale každýmu podle jeho chuti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 07:34, RE: nedá se zaradit za 1
pargi posted by:
??? Cože??? Tak buďto má převodovka synchro nebo se podřazuje s meziplynem...nemůžou nefungovat obě varianty. Ale klidně se nechám poučit, esi mi to někdo rozumně zdůvodní.
Ten problém bude mezi sedačkou a pedálama. Svýho času jsem řešil špatný synchron na 2 u Boxera taky meziplynem ("zezhora"), po pár měsících úplně automatizovaný úkon...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 08:52, RE: dobre auto
nstar posted by:
aj to je len sucast masinerie - autosedacky. Pasy - mali by byt dobrovolne, teda ich pouzitie...
Já jsem pro - jestliže si potom člověk bude plně hradit léčebné výlohy sám. Pokud bude mrtvý - žádná škoda pro společnost (alespoň se zvýší inteligenční průměr).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.02.2011 09:04, RE: dobre auto
Petr S posted by:
Tak on x-trail extra mastodont není, je jen vyšší, to je výhoda v bezpečnosti, ale stabilita je zase horší. S váhou 1646 kg je X-trail srovnatelný třeba se sedanem Mazdy 6 1510 kg. Váhy jsou přímo ze stránek Euroncap. Osobně respektuju třeba Volvo XC-90, váha 2115 kg. 5*. Nebo Land Rover Discovery, 2637 kg, 4*. To je už fakt mastodont
To jsou ale vozy o třídu výše (vyšší střední) než x-trail - osobně bych si také vybral xc-90 nebo touatereg ale nejsem ochoten akceptovat jejich cenu. Osobně se horší ovladatelnosti nebojím - se SUV se jezdí přece jen pomaleji než s osobním vozem a do cca 120km/h jsou vlastnosti obou kategorií velmi vyrovnané (v ovladatelnosti). SUV má při nárazu větší riziko převrácení, ale to mi nevadí - kabina zůstává neporušená.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.