0
back
 

diskuze k tématu: Vyhřívání zadního skla jako skrytá vada?

category of topic classification: poradna, ostatní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 00:44,
Pane Magistre, budte rad, ze to auto z bazaru vykazuje jen tuto malou vadu. Berte 3000,- kc a drzte tlamu a vubec dejte mi adresu toho bazaru, tam budu kupovat. Protoze tak seriozni pristup se ze strany autobazaru se hned tak nevidi. A k tem 10. tisicum, u me by jste to mel za 25 000,-.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 02:30, Kdyby to tak bylo vždy ...
anonim posted by:
Pane Magistre, budte rad, ze to auto z bazaru vykazuje jen tuto malou vadu. Berte 3000,- kc a drzte tlamu a vubec dejte mi adresu toho bazaru, tam budu kupovat. Protoze tak seriozni pristup se ze strany autobazaru se hned tak nevidi. A k tem 10. tisicum, u me by jste to mel za 25 000,-.
Myslím, že tahle příhoda patří mezi "bazarovými horory" k těm "šťastným" "happy endem zakončeným". To co jsem slyšela jen já ...
Mimochodem naši známi (pracující v oblasti klasické hudby, takže penězi věru netapetují) dali v létě do bazaru svůj Scenic 2.0 ve slušném "opečovaném" stavu (dohoda zněla 130 t.). Dál si to asi umíte představit, nemají ani auto ani peníze. Policie projevila "klasický" přístup "...jste v pořadí", což v praxi znamená ...
Takže pan magistr by opravdu málem champagne měl "bouchat" a rozhodně k těm "šťastnějším" se řadit ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 06:31, žádný problém
To, že vyhřívané sklo nevyhřívá bych neviděl jako zásadní problém. Kdysi i taková auta byla. Majitel může být opravdu rád, že je to jen tato vada. Ceny skel neznám, ale 7t odpovídá čemu? Feldě? Fábii?
Při vracení bych najeté km bych stočil na stav při koupi z bazaru + cesta domů a zpět do bazaru. Bylo by to určitě stočeno o míň, než když to ten bazar prodával.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 06:34, Buďte rád
Pan magistr je důkazem toho, že titul před jménem člověku větší chytrost nezaručí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 07:37, RE: Buďte rád
Sprint posted by:
Pan magistr je důkazem toho, že titul před jménem člověku větší chytrost nezaručí.
Tak to by mě zajímalo jak by jsi na to přišel ty??? Nebo asi prostě nemá nárok, aby vyhřívání fungovalo? Asi je lepší zařadit se do fronty těch co drží hubu a krok? Neměl by se ještě omluvit za to, že chtěl věc fungující? Takhle myslí 80% lidí a pak to tak vypadá.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 08:18, Bazar
Ten bazar se zachoval na české poměry velmi solidně. Je nutno si uvědomit, že kupuji ojeté auto!! Dokazování skryté vady je velmi problematické! Ono je občas složité reklamovat nové auto!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 08:30, RE: Buďte rád
Michal posted by:
Tak to by mě zajímalo jak by jsi na to přišel ty??? Nebo asi prostě nemá nárok, aby vyhřívání fungovalo? Asi je lepší zařadit se do fronty těch co drží hubu a krok? Neměl by se ještě omluvit za to, že chtěl věc fungující? Takhle myslí 80% lidí a pak to tak vypadá.

Asi jsi nic nepochopil, v bazaru se nekupují auta nová, nýbrž stará a ojetá. Když si koupím v bazaru auto, tak trochu musím počítat s nějakými počátečními náklady. Nevím, jestli je větší řada těch, co by za cenu starého chtěli nové, nebo těch, co se spokojí se vším a drží hubu. Myslím, že jsme v česku, tak "A" je asi správně! A poslední věc, kdyby si stejné auto koupil Lojza z kolbenky za našetřené korunky, tak to vezme tak nějak sportovně, auto nechá opravit a je spokojený, jenže pan mgr. si to ze svého platu dovolit nemůže.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 09:17, Zaruka
Podle zakona se zaruka vztahuje uplne stejne na pouzite zbozi jako na nove s dvema rozdily:
1) Lze se dohodnout (dohoda musi byt aktivne stvrzena kupujicim, nestaci treba prohlaseni prodavajiciho) na jejim zkraceni na jeden rok.
2) Nevztahuje se na vady, ktere zbozi melo uz v dobe koupe a byly zjevne, nebo na ne prodavajici upozornil. Protoze porucha vyhrivani skla rozhodne zjevna nebyla a prodavajici na ni neupozornil, je v pravu kupujici a ma narok na zarucni opravu.

Takovyto tip dotazu bych osobne psal spis na http://www.spotrebitele.info/ .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 09:21, RE: Bazar
Zdeno posted by:
Ten bazar se zachoval na české poměry velmi solidně. Je nutno si uvědomit, že kupuji ojeté auto!! Dokazování skryté vady je velmi problematické! Ono je občas složité reklamovat nové auto!!!
Souhlasím, že tady nabídl bazar opravdu solidní řešení a je možno si vybrat. Já osobně bych zvolil spoluúčast 3000 (nejdříve bych samozřejmě zjistil, jestli opravdu je závadné sklo, protože pokud není prasklé nebo pokud není ulomený kontakt přímo na okně, nebo není ostrá rýha skrz měděné pásky na okně, tak to s téměř 100% ní jistotou bude v pojistce vedení nebo kontaktu. To sklo se zkontrolovat podle mě dá i v létě. Stačí k tomu multimetr a změřit jeho odpor, pokud něco naměřím (hodnotu spočítám podle pojistky a porovnám), je okno OK).
O vzdělání a inteligenci bych se moc neotíral, protože principielně má kupující pravdu. Kupuje sice opotřebované auto, ale stavu má být docela podrobný záznam. A pokud tam není zmínka o nefungujícím skle, tak je to prostě skrytá vada a podléhá reklamaci a správný postup (teoreticky) je bezplatná výměna skla nebo vrácení peněz za auto. Takový řeči o najetých kilometrech z bazaru a tak (jakože je na tacho o 500 km víc než při prodeji) jsou podle mě naprosto mimo mísu a auto má pořád stejnou hodnotu. Jiná věc je montáž nějakých dodatečných "vylepšováků". Toť můj názor na věc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 09:22, RE: Bazar
Zdeno posted by:
Ten bazar se zachoval na české poměry velmi solidně. Je nutno si uvědomit, že kupuji ojeté auto!! Dokazování skryté vady je velmi problematické! Ono je občas složité reklamovat nové auto!!!
Potvrzuji...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 11:24, RE: Bazar
David V posted by:
Souhlasím, že tady nabídl bazar opravdu solidní řešení a je možno si vybrat. Já osobně bych zvolil spoluúčast 3000 (nejdříve bych samozřejmě zjistil, jestli opravdu je závadné sklo, protože pokud není prasklé nebo pokud není ulomený kontakt přímo na okně, nebo není ostrá rýha skrz měděné pásky na okně, tak to s téměř 100% ní jistotou bude v pojistce vedení nebo kontaktu. To sklo se zkontrolovat podle mě dá i v létě. Stačí k tomu multimetr a změřit jeho odpor, pokud něco naměřím (hodnotu spočítám...
Presne jak bylo receno vyse. Zjistil bych, jestli vubec k oknu jde proud, protoze mozna oknem to byt nemusi ale pojistka, nebo kontakt nekde. Asi je to mimo misu, ale u me stare skodovky kdysi taky nefungovalo vyhrovani nez jsem zjistil, ze je jen rozpojeny kontakt u okna :) a i kdyby to bylo opravdu oknem tak si vemte z vrakoviste nejake pouzite a nechte to jen odborne vymenit a vemte si ty 3 tis. A nebo si kupte nove, ale dohodnete se, ze daji spoluucast 3 tis a budte spokojeny, pokud vam auto vyhovuje a jinak je OK tak to okno je opravdu jen prkotina, ktera ale v zime je pomerne dulezita :) Jinak auto je proste ojetina, tak i kdyz v protokolu neni nic zapsaneho, tak nemuzu ocekavat 100% stav, nejake drobnosti tam budou. I kdyz uznavam, ze okno za 7 tis zamrzi :(
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 15:33, okno
no já nevím,ale pokud se na to pan magistr podívá čistě obchodně tak: za 3000 má sklo v hodnotě 7500.Pravdou sice je,že okno mělo být funkční,ale na druhou stranu...kupoval ojeté auto a peníze za něj dal určitě taky jiné,jako za nové!! Takže pane magistře,dejte si třeba Magistra a podívej se na věc trochu s nadhledem!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 16:17, Míchání více věcí
Jak to tak čtu, tak to vypadá, že koupit ojeté auto se zatajenou (nebo skrytou) vadou je naprosto normální, a že se nad tím nikdo nepozastavuje. A proč taky, vždyť by to v důsledku znamenalo, že když chci auto vyměnit za jiné, tak bych to své stávající napřed musel dát do kupy, a to stojí peníze, které já naopak chci prodejem získat. A proto je u nás trh s ojetými auty takový, jaký je. Nevím jak vám, ale mně to leží dost v krku. Příští rok se chystám vyměnit auto a už teď se bojím, jestli nezapomenu něco zkontrolovat.
A když se na nějakou vadu přijde, tak tady radíme, aby se na tom spolupodílel nebo aby mávnul rukou. Tenhle bordel si děláme sami. Člověk se cítí málem provinile, když chce všechny informace o autě a popis jeho stavu. "Jó pane, co chcete, je to starý auto." Starý ano, opotřebení odpovídající věku a způsobu užívání, ano. Bylo bouraný? Ano. Tak kdy, jak a kde a cena se od toho odvíjí. Jak je možné, že 6 let staré auto nemá servisku? Nekupujme takový auta. Bohužel jsem taky udělal tu chybu v mladické nerozvážnosti, že jsem koupil auto bez servisky. Na tacho mělo cca 75 tisíc. Po prohlídnutí se tomu opravdu dalo věřit, i když 8 let a 75 tkm bylo málo. Dnes, ačkoliv s autem po 5-ti letech provozu nemám problémy, nevěřím, že do tacho nikdo nehrabal. Ne kvůli opotřebení, ale kvůli té chybějící servisce. Až ho budu nabízet, tak s veškerou dokumentací o opravách, kterou jsem nastřádal, podrobný popis stavu a měněných komponent, tak s odkazem na recenzi zde, kde průběžně co 1/4 roku dopisuju aktuální stav. Ale bez servisky a nebudu moci napsat najeté kilometry, ale stav tachometru. A proč? Abych se nemusel stresovat, co když najde .... (nevím co, všechno mi funguje).
Já chápu, že někdo nemá hned 1/4 milionu na "mladou" ojetinu a musí po škole vybírat v kategorii třeba do 50-ti tisíc, kde stav dokumentace je tristní, ale i tam se dá vybírat a vybírat a vybírat. A kde něco není, nemůže být cena průměrná, ale musí jít dolů, protože auto vyžaduje investici prakticky ještě před uvedením do provozu nebo má nějakou neostranitelnou vadu, která prostě cenu sráží (havárie).
A pak mě tady dokáže dožrat rozbor, že kupující s autem něco najezdil, než na závadu přišel, a tudíž by se měla vrácená cena o to krátit. JE TOTO NORMÁLNÍ? Není Vám blbý něco takovýho napsat jako serióznímu autorovi? Když budu nosit rok a půl boty, kterým upadne podrážka při 2-leté záruce, bude mi taky výrobce krátit vrácenou cenu? Ne a proč, protože od toho je to záruka. Výrobce zaručuje, že alespoň 2 roky bude všechno v pořádku. Tak prosím odbednit hlavy a nesnažit se podsouvat myšlenku, že ojetý auto = zříkání se svých práv. Sakra - trochu se mi ulevilo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 16:36, RE: Míchání více věcí
David V posted by:
Jak to tak čtu, tak to vypadá, že koupit ojeté auto se zatajenou (nebo skrytou) vadou je naprosto normální, a že se nad tím nikdo nepozastavuje. A proč taky, vždyť by to v důsledku znamenalo, že když chci auto vyměnit za jiné, tak bych to své stávající napřed musel dát do kupy, a to stojí peníze, které já naopak chci prodejem získat. A proto je u nás trh s ojetými auty takový, jaký je. Nevím jak vám, ale mně to leží dost v krku. Příští rok se chystám vyměnit auto a už teď se bojím, jestli nezapo...
Teoreticky máte pravdu, praxe je jiná. Chtěl bych Vás vidět v soudním sporu s autobazarem. Vymahatelnost práva je v ČR naprosto katastrofální a ještě trvá velmi velmi dlouho. Ale zkrátím to, nemáte kupovat ojeté vraky. nebo si kupte předváděcí vůz se zárukou. Nová auta stojí i kolem 200 tisíc, nebude to pravda chrochtávie TDI, ale musíte brát v potaz na co máte. V zahraničí si lidé kupují auta s cenou ve výši svého ročního platu - vydělám 150 = koupím za 150. Pokud si s takovým platem koupíte vůz s původní cenou okolo 1 milionu budete mít problém - cena servisu je nastavena na klientelu která ho kupuje nový a servisovat neřku opravovat moderní vozidla v garáži jako starou škodovku nelze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 17:02, RE: Míchání více věcí
Pavlik posted by:
Teoreticky máte pravdu, praxe je jiná. Chtěl bych Vás vidět v soudním sporu s autobazarem. Vymahatelnost práva je v ČR naprosto katastrofální a ještě trvá velmi velmi dlouho. Ale zkrátím to, nemáte kupovat ojeté vraky. nebo si kupte předváděcí vůz se zárukou. Nová auta stojí i kolem 200 tisíc, nebude to pravda chrochtávie TDI, ale musíte brát v potaz na co máte. V zahraničí si lidé kupují auta s cenou ve výši svého ročního platu - vydělám 150 = koupím za 150. Pokud si s takovým platem koupíte vů...
Ano, jde o to nekupovat VRAKY (slovo "staré" tam nemusí bezpodmínečně patřit, existují i mladé vraky), ale vždycky, vždycky se nakonec najde nějaká lama, která to koupí. Alfa - omega všeho je, nekupovat pofiderní auta, a to jak stavem, tak dokumentací. Na soudy nemusí dojít, když se silně opotřebovaná neúměrně drahá auta nechají v bazaru shnít to za prvé a za druhé, když se začneme chovat jako zákazníci a přijdeme napřed do budky a řekneme, že chceme okopírovat veškerou dokumentaci od automobilu (dnes to jde i po netu), ani tam fyzicky nemusíme a v klidu si s telefonem v ruce a netem všechno ověříme. Něco chybí, servisní kniha, detailní popis stavu vozu - NE DĚKUJI, NEMÁM ZÁJEM a sami se pak naučíme, jak se mají prodávat auta, aby byla prodejná.
Co se týče výběru, tak mám jiná kritéria, než je výše platu promítnutá do ceny automobilu. Spíše se soustředím na nájezd a účel použití než na společenskou prestige a pak mi vychází, že vhodným autem je pro mě stroj za 3-4 měsíční platy, pokud to tak chceš přepočítávat na platy. A to je střední třída stáří mezi 6-8 lety. Tyto exempláře se dají pořídit i s jasnou minulostí nehavarované, stejně jako vozy se ztrátou paměti s jizvou ve vlasech. Jde jen o to se nenechat vyprovokovat na zdánlivě lákavou nabídku přistoupit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 17:27, RE: Zaruka
Benjamin posted by:
Podle zakona se zaruka vztahuje uplne stejne na pouzite zbozi jako na nove s dvema rozdily:
1) Lze se dohodnout (dohoda musi byt aktivne stvrzena kupujicim, nestaci treba prohlaseni prodavajiciho) na jejim zkraceni na jeden rok.
2) Nevztahuje se na vady, ktere zbozi melo uz v dobe koupe a byly zjevne, nebo na ne prodavajici upozornil. Protoze porucha vyhrivani skla rozhodne zjevna nebyla a prodavajici na ni neupozornil, je v pravu kupujici a ma narok na zarucni opravu.

Takovyto tip dotazu bych ...
No to je všechno pěkné pokud tam bude mechanické poškození kdo dokáže jestli si to pan Mgr.Věžník nezpůsobil sám. Protože v den prodeje to bylo v pořádku??? A může být rád za to co mu nabízejí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 20:30, RE: Míchání více věcí
David V posted by:
Jak to tak čtu, tak to vypadá, že koupit ojeté auto se zatajenou (nebo skrytou) vadou je naprosto normální, a že se nad tím nikdo nepozastavuje. A proč taky, vždyť by to v důsledku znamenalo, že když chci auto vyměnit za jiné, tak bych to své stávající napřed musel dát do kupy, a to stojí peníze, které já naopak chci prodejem získat. A proto je u nás trh s ojetými auty takový, jaký je. Nevím jak vám, ale mně to leží dost v krku. Příští rok se chystám vyměnit auto a už teď se bojím, jestli nezapo...
Tak tady tedy nemohu souhlasit! Koupě vozu je oboustranný akt! Kupující, který kupuje auto u nás by se měl chovat, jako kdyby jej kupoval třeba v Německu. Píšu to proto, že do němec by se taky asi nevracel, že mu nejde vyhř. zadního okna. Já se nechci zastávat bazarníků, je to banda lupmů (většinou), ale ruku na srdce, myslíte, že to zadní sklo někdo někdy kontroloval? Já mám 12té auto a přiznám se, že jsem nikdy takové věci nekontroloval. Na jedné straně byl prodávající a na druhé kupující, oba měli stejná práva a povinnosti. Trvám na tom, že spoluúčast je super nabídka!!! Když si koupím starší TDI a po 2 měsících mi odejde turbo, je to taky vinou bazaru? Turbo mohlo být ve skvělé kondici, nový majitel jezdil jako ďábel, rozpálené turbo nenechal na volnoběh vychladit, toto se opakovalo a je po něm. Podle Vás za to může taky bazar? Třeba je tam jen nalomený kontakt. Přijde mi, že zrovna tahle záležitost je zbytečně nafouknutá. Pan mgr. by jistě nechal tuhle blbost odstranit u nějakého garážmajstra za 500,- a ještě by se smál, jak nad tím vyzrál.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 20:31, RE: Míchání více věcí
Šakal posted by:
Tak tady tedy nemohu souhlasit! Koupě vozu je oboustranný akt! Kupující, který kupuje auto u nás by se měl chovat, jako kdyby jej kupoval třeba v Německu. Píšu to proto, že do němec by se taky asi nevracel, že mu nejde vyhř. zadního okna. Já se nechci zastávat bazarníků, je to banda lupmů (většinou), ale ruku na srdce, myslíte, že to zadní sklo někdo někdy kontroloval? Já mám 12té auto a přiznám se, že jsem nikdy takové věci nekontroloval. Na jedné straně byl prodávající a na druhé kupující,...
Možná mi teď napíšete, že mám typicky české uvažování, ale věřte, že mi zase přijde typicky české udělat botu a vinu pak svalovat na všechny ostatní!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 20:53, RE: to David V.
David V posted by:
Ano, jde o to nekupovat VRAKY (slovo "staré" tam nemusí bezpodmínečně patřit, existují i mladé vraky), ale vždycky, vždycky se nakonec najde nějaká lama, která to koupí. Alfa - omega všeho je, nekupovat pofiderní auta, a to jak stavem, tak dokumentací. Na soudy nemusí dojít, když se silně opotřebovaná neúměrně drahá auta nechají v bazaru shnít to za prvé a za druhé, když se začneme chovat jako zákazníci a přijdeme napřed do budky a řekneme, že chceme okopírovat veškerou dokumentaci od automobilu...
Řekl bych, že si ale trochu protiřečíš! Na jednu stranu píšeš, že pan magistr má vymáhat náhradu, ale on právě možná skočil po tom horším kousku a nechal se napálit. Takže jsme zase na začátku: Měl si auto řádně převzít! Osobně bych tam ani nejezdil, pokud bych si byl vědom, že jsem vyhřívání nezkontroloval. Tato mince má dvě strany, pokud bych měl podnikat se staršími používanými věcmi a měl v plném rozsahu zodpovídat za to, že od různých lidí všechno funguje, tak bych raději nepodnikal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.11.2008 22:05, mastercar, Šakal
Pánové, trošku jste mě zklamali. Já tady píšu o obecných principech slušného obchodování a Vy mi tady dáváte extrémní případy nezjistitelných závad. V momentálních poměrech je nejvhodnějším řešením domluva s bazarem na spolúčasti, to najdete v mých komentářích dříve, ale na druhou stranu je to principielně špatně. Mluvíte, jako někdo, komu tento stav náramně vyhovuje. Ten argument o tom házení viny na druhého vinou vlastní chyby beru jako velmi nepovedený vtip a jako argument stejné hodnoty jako "amortizace" do odhalení závady. Nedílnou součástí kupní smlouvy je záznam o technickém stavu. O nefungujícím vyhřívání zadního skla se nedá říci, že to je věc podléhající běžnému opotřebení, ale mohu konstatovat fakt FUNGUJE/NEFUNGUJE. Jestli mi bylo auto prodáno s funkční vyhříváním (je o tom někde záznam) a ono nejede, je to prostě důvod k reklamaci. To není házení vlastní chyby na někoho jiného. Já vím, že praxe je neříct potenciálnímu kupci nic, ať si na všechno přijde sám a když ho nachytáme, je to jeho blbost. Jen jsem se snažil naznačit, že se mi tento stav nelíbí.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.