0
back
 

diskuze k tématu: Volvo XC90 – jak si vede na trhu ojetin?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, ostatní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.08.2009 12:56, rada
Mám XC90 už pět roků. Kupovanou starou, s nehlídanou minulostí, bez jistoty stavu km, bez servisky... D5 s manuálem. Nyní mám najeto o 87 tisíc km více (dle tacho momentálně 262), zatím jsem neřešil žádný větší problém. Auto jezdí denně, a často ho trápí i moja. Spotřeba dle PP něco přes 8. Dle dotankování to také tak zhruba odpovídá. Pohodlí úžasné, nepoznané v jiném voze. Motor úžasně tichý a na váhu vozu i velmi spořivý. Dinamika mě dostačuje. Sportovní jízda není vyloučena, ale má svoje meze, dané jednoznačně charakterem vozu. Dál nevím, co bych dodal, je to prostě kvalitní a dobře postavené auto. Pro normální, běžné, rodinné účely s D5/120 naprosto dostačující. Extremně pohodlné, tiché, bezpečné... prostě ideální pro rodinku na výlety. Nepřemýšlejte, vyberte slušný kus, pokud Vám bude stačit D5 (a to bude), není co řešit. Nemám problém ani s AWD. Po zkušenostech s tímto autem už bych od jiného výrobce nekoupil...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.08.2009 14:20, rada
motor je úžasně tichý?to může napsat člověk při přesednutí z felicie do xc90.Je to naprostý standard,včetně neustálého hučení pneumatik,určitě bych zrovna ticho nevyzdvihoval!
Pohodlí už ano.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.08.2009 14:32, rada
nemáš až tak pravdu. Nezapomeň na dobu vzniku, na to, že je to SUV, na to, že záleží na použitých gumách. A například od Tuaregu 2,5 je skutečně tižší. Jezdím mnoha vozy, včetně XC90, a mohu prakticky denně pozorovat rozdíly. Tichá devadesátka je, to bych jí nebral. Pohodlná taky, to jo, ...ale čoveče asi bych ji nechtěl. Nám se teda dost sype spodek. Dokonce při 150 šlo pryč turbo. Je pravda že je to v rukách samých hovad, který se k tomu nechovají zrovna kamarádsky. Ale jinak - tuareg taky žádnej zázrak! Po záruce, nějak těsně, praskla hlava. Potom nějaký hadice od turba. Na spodku se taky cosi s..e. No hold dostává to kouř.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.08.2009 14:43, rada
Souhlasím se všemi kladnými postřehy ohledně vozu XC 90.Udávaná spotřeba nafty pod 10 litrů je 100% výmysl.Jezdím krátké i delší trasy a průměr je 10,6 lt
(136 kW).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.08.2009 15:13, rada
hele to volvo to je kvalitka a hlavně je z tim krasne svezeni ja ho taky dej na volvo .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.08.2009 15:17, rada
To by znamenolo jen to, co si již dlouhou dobu myslím - a to sice to, že krom Vás v XC90 nikdo jiný neseděl. Nebo jezdíte jak Míša Šumachrů. Nebo Vám to hold žere kapinu víc... Já jezdil XC90 něco přes rok, bohužel ji manželka rozstřelila. Měli jsem také D5 136kW, a já tedy jezdil za těch zhruba 8,5. Tedy podle palubáku. Počítat mě to nikdy nenapadlo. Jenom si pamatuji, že velkou výhodou vozu mimo výše jmenované, byl i dlouhý dojezd. Nyní pokokuji znovu po XC90, rozhodně bych se nebál dinamiky u D5. Mě teda fakt stačí královsky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.08.2009 16:09, rada
Co všichni máte s tou "dinamikou".Já se všude zatím setkával jen s dynamikou , i na škole.Sice je to už dávno ale snad se to nezměnilo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.08.2009 22:44, rada
Jestli chcete SUV kvůli pohonu 4x4 berte forestera.
Jestli jen kvůli subjektivnímu pocitu bezpečí postačí combi vyšší střední.
Toť můj názor. Nikomu ho nenutím
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.08.2009 08:44, rada
Napíši také pár postřehů. Jsem dosud šťastným majitelem XC90 2,4D 120kW/340Nm, manuální 6ti rychl. převodovkou. Vůz jsem kupoval jetý v D, kde jsem si ho osobně vybral. Měl najeto doložených 86tkm. Dnes má najeto zhruba 200 tisíc, a zatím jsem neměl z vozem opravdu žádné problémy. Motor mě vyhovuje. Průměrnou spotřebu mě dlouhodobě vykazuje kolem 9ti litrů. Komfort cestování úžasný, sedadla (jak je ostatně u Volva zvykem) jsou extremně pohodlná. Hladina hluku v autě je dle mého soudu přijatelná. Jsem přesvědčen, že zde nejvíce záleží na pneu. Používám Pirelli Drago a s těmi jsem spokojen. O ždáných poruchách zatím nevím. Pokaždé, když si počítač řekne o servis, dám mu ho. Zatím šlo vždy jen o olej a nějaké drobnosti, vždy zhruba +- po 23tkm. Já jsem maximálně spokojen, a můžu proto volvo XC90 D5 jen doporučit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.08.2009 18:19, rada
no jenom se stěch volf neposerte! Já to teda jednou řídil, e není to teda vůbec auto podle mích přectav. Motor netáhl, zdál se mě hlučneý, sedačky jak tady každý vychvaluje taky nic moc, skoro to nesvítilo, na cestě předemnou byla tma jak v ranci, vážně. A to bylo skoro nový volvo. Rád sme pak usedl do svého vozu. Golfácky dýesely aspoň teda podle mě sou mnohmem lepší. Lípe táhnou, sou tišejší, a mají menší spotřebu. Benzin sem měl taky, měl sem scirocco, a to byla teprve nálož! Pánové od volva ruce pryč! šel bych do touranu. Prostor stejný, motory lepší jednoznačně, a všechno vůbec okolo. VW je prostě špička v oboru. Nebo toytty, ty taky nesou špatný. Ty sem taky hodně řídil, a sou taky moc dobrý.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.08.2009 18:46, rada
Koupil jsem XC90 2,4D 136kw s automatickou převodovkou v roce 2006 u autorizovaného prodejce. Prodávající sám radil koupit tuto silnější verzi dieselu s 6 stupňovým automatem. Auto bylo dovezeno z Německa jako předváděcí vůz s 3,5tkm. V současné době má najeto 88 tisíc km, průměrná spotřeba je 7,8l.
/Při jízdě pouze ve městě je kolem 9,3l./
Závady: výměna předních světel - záruka, jinak jen pravidelný servis-
1x ročně cca 6 000 kč. Dosud nebyly měněny ani brzdové destičky.
Letní sada pneu vydržela cca 38 tkm.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.08.2009 21:09, rada
to co tu napsal Borec nakonec mi dost rozesmálo..:D srovnává tady XC90 s touranem, nejsme v jine kategorii? a že vam motor na dvou tisicich nezlame žebre (a na dvou a na třech už nema sílu) neznamena že nejede. Osobne nemam rad tdi. Koncern mi nevadi ale TDi bych nechtěl, buď puvodni 66 nebo 81kw a nebo až novej common rail. Jinak by mi zajímalo jak se vam sedi v tom golfu oproti volvu..:D Světla nemužu srovnat nejel sem s golfem v noci, ale myslim že komfort celkově je asi někde jinde ne? Ale jinak ste mi udělal veselej večer s timto příspěvkem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.08.2009 21:23, rada
Borec nakonec ,tak to je perla na tuto noc! jestli hodnotíš tak jak píšeš tak se ani nedivím že ti Volvo nesedlo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.08.2009 23:26, rada
Kolik stojí výměna rozvodových řemenů na D5?
Co se spolehlivosti týče, dle mé osobní statistiky je cca 10% nespokojeno. Což ale je asi u každé značky. Vloni jsem vlastnil VW Passat V6 2,5TDI 4motion, výkon 110kw, 5stupnový automat tiptronic. Skoro jako XC90. Motor prijemne vrnel, mezi 1500 a 1800 otačkami měl turbodiru, spotřeba mezi 9-10 litry. Bylo to takove "pondělní ranní" auto, kde čas od času něco odešlo. Naposledy RD ventil, auto pak stálo 3 týdny, než jej mechanik dal do kupy a to přitom rozebral i turbo. Píšu o tom z toho důvodu, že ve většině případů jsou mnou dotázání majetelé XC90 velmi spokojeni. Ale najdou se i tací, kteří ne. Stížnosti jsou obvykle na klouby, podvozek, haldex a ložiska.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.08.2009 11:02, odlupování nebylo zvykem?
Autor zřejmě zná jenom XC90. Seděl jsem ve Volvech vyrobených před rokem 2000 a většina měla problém po několika letech s potahem kůže zejména na dveřích!

XC90 je báječné auto pro rodinu, ale rozhodně nebudete mezi prvními při rozjezdu na křižovatce s nafotvým motorem s automatickou převodovkou. Motor je kultivovaný a spolehlivý, ale neoplívá výkonem a navíc automatická převodovka řadí spolehlivě, ale velice pomalu. Mezi 8-10 litry budete mít spotřebu jedině po dálnici s rychlostí do 130 Km/h. Pak už na to zapomeňte.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.08.2009 18:02, Frustrace z XC90
Lituju do dnešního dne okamžik, kdy jsem podepsal před necelými 3 lety objednávku na XC90, nafta, manuál. Motoricky je v pořádku, bezpečnost jsem neměl tu čest vyzkoušet, ale jinak jsem v servisu častěji, než u opovrhovaného Picassa a ještě předtím KIA Sephia, které jsem měl předtím. Dva a půl roku provozu, 45 tkm a: skřípající a drkotající palubní deska, nefunkční elektrické ovládání pravého zrcátka, výměna vnitřního panelu předních dveří spolujezdce (efekt = 0, patrně chyba designu, vrže dál bez ohledu na to, jestli na místě spolujezdce někdo sedí), výměna nějakého čepu po půl roce provozu, letní gumy dodávané s autem po cca 30 tkm totálně našrot, dvakrát dolévaná chladicí kapalina a dnešní novinka: prázdná nádobka na brzdovou kapalinu. Nemluvě o koukám trvajícím odlupování koženky ze sedadel a protože mám 7místnou verzi, kde je v prostřední řadě integrovaný dětský podsedák s kovovými cvočky, tak i koroze cvočků a hnědá kolečka z koroze na sedačce. Asi tak. Kdybych mohl, postavím ho na kraj rokle, zařadím neutrál, uvolním parkovačku a kopnu si.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.08.2009 14:28, RE: Frustrace z XC90
Libra74 posted by:
Lituju do dnešního dne okamžik, kdy jsem podepsal před necelými 3 lety objednávku na XC90, nafta, manuál. Motoricky je v pořádku, bezpečnost jsem neměl tu čest vyzkoušet, ale jinak jsem v servisu častěji, než u opovrhovaného Picassa a ještě předtím KIA Sephia, které jsem měl předtím. Dva a půl roku provozu, 45 tkm a: skřípající a drkotající palubní deska, nefunkční elektrické ovládání pravého zrcátka, výměna vnitřního panelu předních dveří spolujezdce (efekt = 0, patrně chyba designu, vrže dál b...
Na rozdíl od Libra74 jsem s XC90 velmi spokojen. Koupil jsem letos ojetou XC90ku - V8 4.4, cca 80tis km od té doby +20tis km a zatím jsem velmi spokojen. Velmi mile mě přkvapil podvozek, který je dle mých zkušeností na silnici stejně agilní jako v BMW X5 4.4 V8 r.v. 2001 a zrychlení je dokonce lepší. Je to moje první Volvo a obával jsem se trochu nudného jízdního projevu, ale byl jsem velmi mile potěšen schopností i velmi rychlých průjezdů zatáček a zároveň velmi dobrého jízdního komfortu. Což je podle mě nejsilnější stránka XC90ky - ideální kompromis mezi komfortem a schopností dynamické jízdy. Samozřejmě nelze srovnávat s osobními auty nebo dokonce sportovními, které mají těžiště o cca 15-20cm níže. Rovněž nelze očekávat žádné teréní výkony (ani nejmenší), na to je to Touareg a ML (které má opravdu dobré teréní vlastnosti - chce to pochopitelně správné pneu) nebo raději Land Cruiser, Patrol a spol. Co se kvality zpracovaní týče, tak mám výhrady akorát k předním světlometům (výrobce Valeo - Francie), jejichž kryty jsou popraskané a pravděpodobně bude nutná výměna cca 25tis Kč. Servis ve 100tis. byl naprosto bez problému - pouze výměna náplní, filtrů + kotoučů a destiček (což je ve 100tis. normální). Měl jsem čest i z X5kou 4.4 rv. ´01 a ML320 rv.´98a jejich úroveň zpracovaní a zejména kvality a poruchovosti byly na úrovni "Korejců" z 90.let. Zejména X5ka byla u Bychla víc než doma a ceny servisu byly srovnatelné s exotickou dovolenou pro celou rodinu.

Co se motorů týče, tak vidím jedinou možnost 4.4 V8 (315PS), ostatní jsou alespoň pro můj jízdní styl nedostačující. Pokud jezdíte klidněji tak bude stačit 3.2 V6 (230Ps). Určitě se vyhněte 2.9T6, která je opravdu nepovedená - výkoná, ale velmi poruchová navíc se špatnou převodovkou. D5 je dobrý v S40 nebo 60, ale na 2tuny XC90 je naprosto nedostačující. Pravda je, že s V8 jezdím za 15-17 l/100km Shell V-Power Racing (chce totiž 98 oktanů), ale jsem zvyklí i s ostatními auty - "nafata patří na pole". Alespoň máte spoustu známých u pump po Praze a okolí
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.08.2009 14:51, RE: odlupování nebylo zvykem?
rudolfduda posted by:
Autor zřejmě zná jenom XC90. Seděl jsem ve Volvech vyrobených před rokem 2000 a většina měla problém po několika letech s potahem kůže zejména na dveřích!

XC90 je báječné auto pro rodinu, ale rozhodně nebudete mezi prvními při rozjezdu na křižovatce s nafotvým motorem s automatickou převodovkou. Motor je kultivovaný a spolehlivý, ale neoplívá výkonem a navíc automatická převodovka řadí spolehlivě, ale velice pomalu. Mezi 8-10 litry budete mít spotřebu jedině po dálnici s rychlostí do 130 Km/h. ...
Dobrý den, ohledně odlupování jsem v článku hovořil o ovládacích prvcích na palubní desce, nikoliv o čalounění dveří. Kvalita kůže a polokůže na sedadlech a dveřích ve Volvech nepatřila ke špičce nikdy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 18.08.2009 08:10, RE: Frustrace z XC90
Rudolff posted by:
Na rozdíl od Libra74 jsem s XC90 velmi spokojen. Koupil jsem letos ojetou XC90ku - V8 4.4, cca 80tis km od té doby +20tis km a zatím jsem velmi spokojen. Velmi mile mě přkvapil podvozek, který je dle mých zkušeností na silnici stejně agilní jako v BMW X5 4.4 V8 r.v. 2001 a zrychlení je dokonce lepší. Je to moje první Volvo a obával jsem se trochu nudného jízdního projevu, ale byl jsem velmi mile potěšen schopností i velmi rychlých průjezdů zatáček a zároveň velmi dobrého jízdního komfortu. Což ...
Měl jsem možnost porovnávat také několik těchto mastodontů včetně Volva XC90.Vždy záleží na konkrétním kusu.Mě se bohužel 2,5 tdi moc nepovedl.Pořád na něm něco zlobilo/stahovačky oken,d.centrál,vadné řízení/všechno za nesmyslné ceny.Upozorňuji u 2letého vozu.Po prodeji jsemse ještě podílel na nějaké opravě,A
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 18.08.2009 08:15, RE: Frustrace z XC90
wendys posted by:
Měl jsem možnost porovnávat také několik těchto mastodontů včetně Volva XC90.Vždy záleží na konkrétním kusu.Mě se bohužel 2,5 tdi moc nepovedl.Pořád na něm něco zlobilo/stahovačky oken,d.centrál,vadné řízení/všechno za nesmyslné ceny.Upozorňuji u 2letého vozu.Po prodeji jsemse ještě podílel na nějaké opravě,A
Mám ještě starší ML a X5 a mohu říci,že pokud tyto vozy vyloženě nepotřebujete,tak je lépe koupit limuzínu s kterou jezdím nejraději.K tomu se ale dojde až po letech používání a možnosti srovnání.
respond
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.