0
back
 

diskuze k tématu: Volvo XC90 – jak si vede na trhu ojetin?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, ostatní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.08.2009 22:42, rada
nepředjíždím z nulové rychlosti, nicméně je to poměrně dostatečně vysvětlující údaj o tom, jak je auto rychlé, pochybuji, že pružné zrychlení u takového krámu bude výrazně lepší, nebo se pletu? D5 je prostě zdechlina, známý ten motor má v XC70 a plive na to kudy chodí, teď si objednal XC60 twinturbo a doufá, že to bude lepší...
starý pětiválec upravený z AUDI....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.08.2009 23:09, rada
Je zajímavé číst hodnotnější názory. Slyšel jsem, že u Volvo je lepší mít automat, než manuál. Ten člověk co si stěžoval na HALDEX, si stěžoval právě i na manuální převodovku. Měl XC90 asi z roku 03-04, D5 s manuálem. Ale na druhou stranu byl zatím jediný, kdo si na HALDEX a manuál stěžoval. U 120kw D5 s manuálem se nechá jezdit cca za 8 litrů, u 136kw D5 s automatem cca za 10 litrů. Zajímalo by mne, zda takové auto vydrží porci 300tis až 400tis km, aniž by se něco ze svaté trojice vysypalo ( motor, automatická převedovka či HALDEX )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 09:52, rada
Ahoj,tak přidám trochu těch rad snad to pomůže.Měl jsem XC-90 skoro od nova,byla ještě v záruce,byl to model 05,2.9biturbo 200kw,také 7míst,3tí řad žádný šlágr,ale je pravdou,že dítě tam může sedět a cestovat,jinak k ničemu.kolik to bralo jsem neřešil,ale někdy jsem s tím jezdil kolem 13-16l.na sto,ovšem moje normální jízda je dost dravá,což to auto dokáže.Já bych doporučil motor zásadně benzín,jsou 3 volby které bych já volil,2.9biturbo,3.2 atmosverický,nebo 8válec ten poslední je ale zbytečnost,takže 2,u toho prvního je nevýhoda 2turb při servisu,ale když jsou špatné dají se v D koupit kolem 1tis.eur,což není tolik a vydrží dost.Co se týče 4kolky,je super,lidi co píší že ta spojka na 4kolku je k ničemu tak nevyskoušeli co dovede.Prodával jsem to jen protože jsem kupoval cayenne turbo,volvo je prostě super,a vím co píší.Jestli budeš mít dodaz napiš na mail gready@centrum.cz.dobrý pořízení
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 09:52, rada
Mám XC 90 136 Kw Diesel automat r.v. 2007 7 sedaček, a je to jednoznačně auto pro rodinu, klidnou a bezpečnou jízdu mezi bodem A a B, na dlouhou vzdálenost je nepřekonatelně pohodlné, jízdy nad 1000 km si fakt vychutnávám.........výkon přesně na tuhle jízdu stačí.......možná je automat trošku pomalejší, ale vzhledem k tomu, že s tím jezdí i manželka, pořídil jsem automat, i když sám pro sebe bych volil manuál. Pokud mám problém, třeba potřebuju při předjíždění podřadit, má to geartronic, něco jako tiptronic, manuálně podřadím, to samé při dlouhém stoupání, automat má tendenci být napřed a pak to tolik netáhne. Mám najeto za dva roky směšných 40 tisíc s průměrnou spotřebou kolem 9,5 litrů nafty..........ale město si určitě vezme 13 litrů, dálka s automatem a maxistřešním boxem i pod devět ))), bez boxu mínus litr a s manuálem se dostanete i o neuvěřitelné 1-2 litry dolů.Pokud najedete 13 tisíc ročně, a nejste závodník, tak stejně doporučuju naftu.......myslím , že kombinace CX 90 od léta 2006 (model 2007 a výš) 136 KW Diesel, 6 stupňový manuál a sedm sedaček pro variabilitu je zcela ideální ))) . Když balím na dovolenou, vždy ocením velikost auta, když se nevejdete, tak na střeše vypadá i 650 litrový střešní box vzhledem k velikosti auta elegantně. Pojezdím ji ještě dva , tři roky, a už se těším na novou, hybridní xc 90, jak ji slibují v roce 2010.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 11:30, rada
Dobrý den, já pracoval nějakou chvíli ve Švédsku. Tam mě byla přidělena XC90 s D5/120 kW manuálem. Tehdy mělo auto najeto ve firmě něco přes 250 tisíc, auto mě učarovalo. Byl jsem jím naprosto posedlý, a těšil se na přejezdy do CZ a zpět. Z žádným jiným autem se nebudete cítik tak, jako v XC90. Je asi pravda, že D5 na XC90 není žádný dravec, ale jinak je to mimořádně povedený motor. A kdo tu psal, že je to stará audina, tak se velice mílí! Volvo mělo TDI motory Audi, ale to byly I5 PD. D5 jsou vlastní "volví" koncepce, CR I5 s mimořádně kultivovaným chodem, a i 120 kW/340 Nm je na 2,4 a dobu vzniku přece velice slušný počin. Ve standartním osobáku jsem ho měl tu možnost také vyzkoušet, tuším v S60, a byla to neuvěřitelná porce výkonu. No, zpět k XC90: tu moji služební jsem si později v 312tisících odkoupil, dnes mám nejeto 368+-, auto zatím nevyžaduje žádný speciální servis, jen olej, jednou ruční brzda, a čepy. Nejezdím do Volva (při tomto nájezdu mi to přijde zbytečné), ale můj mechanik použivá originální díly, které jsou trochu dražší, tipuji tak o 15% proti např. VW. S auta mám celkově dobrý pocit, mechanik tvrdí, že je auto ve výborné kondici, a rozhodně nic nenasvědčuje tomu, že by bylo u konce s dechem. Já mohu tedy za sebe XC90 doporučit. I se slabším D5 motorem a manuální 5ti r. převodovkou jsem velice spokojený. Spotřebu abych pravdu řekl vůbec nehlídám, ale myslím, že tam je něco kolem 8,2l. Dá se říci, že patřím k rychlejším řidičům, zato klidnějším. Jezdím rád, dálky a rychle, ovšem bez zbrklostí. Jezdím s celou mě vzácnou početnou rodinou, a vozu si užíváme všichni. Myslím, že právě pro takové lidi, jako jsem já, staví volvo svoje vozy. Nechci nikoho urážet, ale když budete pozorní, časem poznáte, o čem mluvím. Volvo je prostě Volvo, ať už malé, nebo poněkud mastodontní XC90. Je to prostě jiný vůz, určený pro vyzrálejší spotřebitele. Nedá mi zde uveřejnit ještě takovou malou zkušenost: v naší firmě máme jedno volvo z roku 85, má najeto zakladatelem firmy okolo 750 tiscí kilometrů, bez vážnějších servisních zásahů. Dnes už slouží spíše jako reklamní vůz, ale dodnes si ho majitel nemůže vynachválit, a stále se s ním rád vozí. Volvo je prostě Volvo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 17:17, rada
Mám XC90 D5 manuál, kupoval jsem novou v roce 2008, najeto necelých 40.000, spíš kratší vzdálenosti a město, sem tam dálnice Rakousko, Německo, současná spotřeba 8,5 a pořád to ještě klesá. Kromě potřeby většího místa při parkování mu zatím nemám co vytknout. Je pravda, že to není auto pro milovníky budíků, čudlíků a knoflíků, ti ať si koupí něco z Německa. Je to klidný, pohodový auto, který v případě nouze umí i pěkně vycenit zuby. Jestli jedeš 90 po okreskách nebo 200 po dálnici, pořád je to zábava. V autě je velké ticho - doporučuji Premium audio systém, člověk si pak připadá na silnici jak v kině...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 17:46, rada
D5 vyšla z pětiválce AUDI... dělá ještě dneska vůbec někdo dieselový pětiválec?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 18:42, rada
pro Rena: ano dělá! například FIAT dělá 2,4 a co sem čet recenze, tak ho vesměs chválí, výkon je okolo 200 koní, je myslím víc výkonových verzí. dává se samozřejmě i do Alf Romeo atp.
Nedávno sem jel S80 v D5 (185 koní) a co se týče výkonu myslím, že motor na toto auto stačí a však pokud ho kultivovaností srovnám s A6 nebo BMW 7 (oboje 3l šestiválec v naftě) tak je motor ve volvu o trochu ale opravdu jen o TROCHU hlučnější. btw v 7 ( v té úplně nejnovější) není motor ani při cca 130 km/h vůbec slyšet, což mě dost mile překvapilo.
Jinak XC90 je opravdu pro lidi, co s autem nechtějí závodit, ale užívat si poklidné jízdy a těm D5 bude určitě stačit. Ti co chtějí sportovní SUV ať si koupí X5 nebo Cayenne.Já osobně bych i tak ale volil ten osmiválec původem od Yamahy, na který jsem zatim také slyšel především chválu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 19:26, rada
To jsou krásné názory majitelů Volvíček, to ale nikdy nepochopí ti co jezdí v těch plechovkách z Německa se svojí agresivitou a zlobou na všechny ostatní - stačí si přečíst těch pár ubohých názorů těch chudinek co Volvo nemají a jen špiní jméno tak kvalitního vozu neandrtálským chováním...Máme doma také XC 90 a takového prostoru,variability, bezpečnosti a pohodového cestování pro normální lidy a rodiny v žádném jiném autě nenajdete. Jana .-
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 19:36, rada
Scela stoprocentně vím, že motory D5 nejsou žádnou odnoží stařičké pumpedýze audi. Ani omylem. Jedná se o plnohodnotný motor Volvo. Ostatní nemíním komentovat, A) s XC90 nemám žádné velké zkušenosti B) krom lidí, co znají volvo, nikdo jiný nepochopí, o jak moc jsou tyto vozy jiné. Ale nedá mi to nerýpnout si: všimněte si příspěvků majitelů volva, povětšinu se jedná o slušné, neurážlivé názory, zdá se že i objektivní. Ostatní jako vždy - urážky, nadávky, hanění všeh ostatního. Hodnota takových příspěvků je nulová.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 21:08, rada
Měl jsem XC90 D5 s manuálem. Koupil jsem ji jetou, dle tacho i servisky najeto tehdy 161 tisíc kilometrů. Autem jsem jezdil denně, hodně a rád. Prodával jsem ho po pěti krásných, spokojených létech bez starostí o auto a spotřebu. Při prodeji mělo najeto skoro 300 tis., a pokud vím, jezdí stále. Prodat jsem ho musel kvůli manželce, na kterou to bylo opravdu velký. Ale pokud vše vyjde jak by mělo, budem mít konečně každý svůj vůz. A hádejte, jaký bude ten můj? ANO ANO ANO! Bude to znovu XC90 D5. Mě teda D5 stačila bohatě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 21:49, rada
Zvažuji o koupi tohoto krasavce XC90 a našel jsem dovozce HS Staněk Strakonice, nemáte stímto dovozcem nékdo zkušenosti? jaký motor volit 120kw nebo ten silnější? najezdím kolem 25tis.ročně. Děkuji za radu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 22:06, rada
Ty motory jsou na chlup stejné. Označení motoru (na víku rozvodů) D5244T5 má výkon 120kW/163k při 5500ot. Mk 340 plochá od 1750-2750ot. Motor velice slušně tahá již od cca 1200 ot. Bez problémů se dá jezdit na šestku třeba 70, i 220km/h. Označení D5244T4 je softwarově rozdílná. Nic víc, nic míň. Má nepatrně, až neznatelně vyšší výkon 136kW/185k. Velkým plusem je, že tento výkon je k dispozici již od 4000 ot. No ale to je při běžném jízdním stylu (cca 2000 ot.) naprosto k ničemu. Točivý moment je stejný, jen od 2000 ot. stoupne na 400Nm. Končí opět na 2750. Osobně doporučuji navštívit bazary, a vyzkoušet obě varianty. A zřejmě přijdete na to, že i snadněji dostupná 120kW verze bude stačit. Pokud seženete dobrou káru se slabším motorem, a budete přesto toužit o 136kW, jde jen o přehrání SW. To Vám provedou na počkání v každém volvu, mám pocit že to není ani nijk extra drahé.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 22:15, rada
Díky Tome ! ty vlastníš xc90 ? rozhoduji se mezi Touaregem a xc90 ale více se přikláním k Volvu ,mám velkou rodinku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 22:35, rada
Měl jsem xc90 4roky, parádně pohodové auto. Bylo v automatu 120kw, spotřeba tak 9l, v zimě 10. Dal bych si pozor na čepy a 2x jsem musel měnit zadní ložiska.1x 100tkm a podruhé ve 160tisících.(ovšem i po záruce byly grátis). Jinak žádné záludnosti. Vyměnil jsem ho za sice trošičku menší, ale nádherné xc60 se 136kw. Ta mě chytla za srdce, jezdí a vypadá úžasně.V případě xc 90 můžu doporučit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 22:41, rada
Ne, já nemám XC90. Mám D5 v jiném volvu. Pohybuji se mezi auty již více než třicet roků, takže si troufám tvrdit, že jsem se i něco naučil. XC90 je velké, prostorné a maximálně pohodlné auto. Narozdíl od Tuarega bych řekl, že i pořád velmi přitažlivé. Ale Tuarega jednoznačně neodsuzuji, je to na Vás. Rozhodně je XC90 plně konkurenceschopné. Volva mají dosti odlišný charakter, nežli jiné vozy. Spousta "volvých" věcí je návyková. Zejména po technické stránce. Například takový systém chlazení turba - stejný jako dlouhoběžné motory v kamionové dopravě. Na mě je XC90 jž dosti "hovadská", mám raději sportovnější jízdu, a ta s takovou obludou není možná. Ale co jsem měl tu možnost, tak je to nádherný svežení, s úžasně zpracovaným intriérem (rozhodně oproti VW je to přepich), odhlučnění je maximální (myslím, že jak tu někdo zmínil že nová sedma je na to lépe - no já si to nemyslím), kultivovanost chodu D5 je dobrá (přece jen - ten pětiválec se pozná), dinamika je i v takové obludě dostačující. Prostě platí jako vždy - osobní kontakt s vozem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 22:55, rada
pro Tomáše Juřičku: pokud mi nevěříte, tak se v nové 7 svezte a možná budete velmi mile překvapen, já byl také. Jinak spíše sem srovnával hlučnost naftových motorů v S80 a 7 a tam je na tom 7 opravdu lépe. S XC90 osobní zkušenosti nemám, jen jsem o ní kdysi také uvažoval, tak mám o ní něco načteno, toť vše :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 23:08, rada
pane Kubo, já se nechci rozhodně přít, je to jen můj pocit. Muselo by se to asi změřit. S80 se mě také nezdála hlučná. BMW má jiné motory, konkrétně jejich diesely jsou naprosto úžasné, pocitově možná kultivovanější než D5, to bude možná ono. Subjektivně: plus minus stejná hlučnost. Jinak ale super! BMW je v tomto ohledu na vrcholu. Možná máte pravdu, a já to jenom nepostřehl. Hned jak budu mít možnost, půjdu se svézt.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.08.2009 23:56, rada
Já ale netvrdím, že S80 s D5 je hlučná, jenom tvrdím že BMW je s odhlučněním (alespoň u 7) ještě o krok na před. Tím odhlučněním myslím hluk v kabině, z venku možná znějí oba motory stejně. Myslím, že S80 je odhlučněna velmi dobře, jenom jsem podotkl že 7 je na tom ještě lépe. Toť vše :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.08.2009 07:44, rada
paní Jano, věřím, že vám připadá, že uživatelé německých "plechovek" jezdí agresivně, pokud jezdíte s XC90 D5)) ale abych Vás uklidnil, mně je tato třída /SUV/ zcela ukradená, nevidím důvod, proč jezdit v autobusu, a taky nehaním vozy Volvo, ale XC90 s dieselovým pětiválcem, který např. C30 uděluje přijatelnou (nikoliv výbornou) dynamiku, ale pro tak velké auto prostě nestačí. Do nové XC60 se dává verze s dvěma turby (205k) a tam už to bude dostačující... XC90 je krásné auto, ale když je člověk srdcem aspoň trochu řidič, nemůže ho to uspokojit, nicméně pokud ho někdo používá jako nástroj k převozu dětí a zlatého retrievera ze školky a zpátky, s pocitem uspokojující "bezpečnosti" těžko budeme hledat něco
lepšího. jenom je mi líto důchodců ve Fabii, co na takové auto nemají a připletou se někomu s tou krabicí pod kola... mějte se tu sluníčkově
respond
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.