Tuesday 11.08.2009 11:30,
rada
Dobrý den, já pracoval nějakou chvíli ve Švédsku. Tam mě byla přidělena XC90 s D5/120 kW manuálem. Tehdy mělo auto najeto ve firmě něco přes 250 tisíc, auto mě učarovalo. Byl jsem jím naprosto posedlý, a těšil se na přejezdy do CZ a zpět. Z žádným jiným autem se nebudete cítik tak, jako v XC90. Je asi pravda, že D5 na XC90 není žádný dravec, ale jinak je to mimořádně povedený motor. A kdo tu psal, že je to stará audina, tak se velice mílí! Volvo mělo TDI motory Audi, ale to byly I5 PD. D5 jsou vlastní "volví" koncepce, CR I5 s mimořádně kultivovaným chodem, a i 120 kW/340 Nm je na 2,4 a dobu vzniku přece velice slušný počin. Ve standartním osobáku jsem ho měl tu možnost také vyzkoušet, tuším v S60, a byla to neuvěřitelná porce výkonu. No, zpět k XC90: tu moji služební jsem si později v 312tisících odkoupil, dnes mám nejeto 368+-, auto zatím nevyžaduje žádný speciální servis, jen olej, jednou ruční brzda, a čepy. Nejezdím do Volva (při tomto nájezdu mi to přijde zbytečné), ale můj mechanik použivá originální díly, které jsou trochu dražší, tipuji tak o 15% proti např. VW. S auta mám celkově dobrý pocit, mechanik tvrdí, že je auto ve výborné kondici, a rozhodně nic nenasvědčuje tomu, že by bylo u konce s dechem. Já mohu tedy za sebe XC90 doporučit. I se slabším D5 motorem a manuální 5ti r. převodovkou jsem velice spokojený. Spotřebu abych pravdu řekl vůbec nehlídám, ale myslím, že tam je něco kolem 8,2l. Dá se říci, že patřím k rychlejším řidičům, zato klidnějším. Jezdím rád, dálky a rychle, ovšem bez zbrklostí. Jezdím s celou mě vzácnou početnou rodinou, a vozu si užíváme všichni. Myslím, že právě pro takové lidi, jako jsem já, staví volvo svoje vozy. Nechci nikoho urážet, ale když budete pozorní, časem poznáte, o čem mluvím. Volvo je prostě Volvo, ať už malé, nebo poněkud mastodontní XC90. Je to prostě jiný vůz, určený pro vyzrálejší spotřebitele. Nedá mi zde uveřejnit ještě takovou malou zkušenost: v naší firmě máme jedno volvo z roku 85, má najeto zakladatelem firmy okolo 750 tiscí kilometrů, bez vážnějších servisních zásahů. Dnes už slouží spíše jako reklamní vůz, ale dodnes si ho majitel nemůže vynachválit, a stále se s ním rád vozí. Volvo je prostě Volvo.
respond