0
back
 

diskuze k tématu: Vybíráme malé kombi kolem r.v. 2000

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 15.10.2010 11:56, RE: Těžké zklamání
Michal Hejč posted by:
Taky jsem nepsal v dotazu nic o pasivní bezpečnosti. Ta mne skutečně u toho mého popojíždění nezajímá (jak jsem psal již v diskuzi) - u auta je prostě lepší než na kole a tím je to pro mne vyřízené.
<br><br>
Ad podvozek Cordoby - ano, vychází z Ibizy a ta vychází z Golfu III. Je to prý dobrý a odolný podvozek. Novější neznamená vždy lepší. Nehledám nové (a poruchové) věci, ale věci, které jsou odolné a prověřené časem. Nehledám o chlup lepší jízdní vlastnosti, ale o chlup lepší odolnost.
Ibiza druhé generace nevychází z Golfa III. To je nesmysl. Na podvozku Golfa III bylo postaveno Toledo.
A proč tak podcenujete pasivní bezpečnost? Není to velká chyba? Když odejde čep, tlumič, nebo vodní pumpa, vždy se to dá hravě opravit. S opravou zranění na lidském těle už to tak zdaleka snadné není. A věřte, že znám plno lidí co se vážně nabourali na krátké trase(třeba popojíždění 3 km ze vsi do vsi) a bezpečnější auto by jim rozhodně pomohlo.
A ještě - k čemu je dobrý dlouhý místo nad platem kufru? (hodně vajíček?) tam bych dal maximálně mikinu. Cokoliv jiného vás může zabít.
Jo, a ještě tu někdo psal, že Polo mělo v roce 1996 4* - pěkný nesmysl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 15.10.2010 12:05, RE: Těžké zklamání
TOM posted by:
Ibiza druhé generace nevychází z Golfa III. To je nesmysl. Na podvozku Golfa III bylo postaveno Toledo.
A proč tak podcenujete pasivní bezpečnost? Není to velká chyba? Když odejde čep, tlumič, nebo vodní pumpa, vždy se to dá hravě opravit. S opravou zranění na lidském těle už to tak zdaleka snadné není. A věřte, že znám plno lidí co se vážně nabourali na krátké trase(třeba popojíždění 3 km ze vsi do vsi) a bezpečnější auto by jim rozhodně pomohlo.
A ještě - k čemu je dobrý dlouhý místo nad pla...
Toledo I bylo postaveno na podvozku Golfa II, i když se začalo vyrábět prakticky souběžně s Golfem III. Někdy si pod zvedák vlezte, ať mi věříte.
Jinak pan Hejč má o autu určité představy a požadavky. Tady mu to furt někdo rozmlouvá a cpe mu, co nechce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 15.10.2010 12:10, RE: Těžké zklamání
Michal Hejč posted by:
Tak tento článek je pro mne těžkým ale opravdu těžkým zklamáním - skutečně konkrétní technické podrobnosti jsem se dozvěděl jedině z diskuze (i když některé byly proti sobě), kterou autor pravděpodobně vůbec nečetl, stejnětak jako asi nečetl podrobně můj dotaz. Konstrukční problémy HTP, některé problémy motoru 1,4 16V, problémy s kostmi u Fabie, světlomety, středová konzola. Prostě nic tu není.
<br><br>
Z mého dotazu je snad jasně patrné, že o tom něco vím a něco vím i o motorizacích Fabie a že ...
Nebuďte smutnej, pane Hejč. Drtivá většina rad (v článku i v diskusi) Vás tlačí do Fabie (protože jí znají na rozdíl od Pola a Cordoby) a rady k motorům se týkají taky Fabie (kromě 1,4 16V, který měla Cordoba i Polo). I ten 44 kW byl ve Fabii jiný - vycházel z 1,3 MPi, zatímco u katalánských dvojčat byl klasický koncernový. K benzínovým motorům moc radit nemůžu, dlouhodobější zkušenosti mám od koncernu jen s 1,6 55 kW ve Felicii a 2,0 85 kW v Octavii. Te první v Polu i Cordobě je, ten druhý ve Fabii Combi taky byl. Oba jsou takové nudné, bez výraznější výkonové křivky, spolehlivé a poměrně i úsporné, takové typické staré dobré koncernové osmiventily.
Nedejte ani na moudra o horší kvalitě Pola 6KV2/5 od krátkého 6N(2). To jednou zaznělo v nějaké recenzi a od té doby to všichni papouškují. Majitelé Classiců a Variantů co znám, si na horší kvalitu nestěžují (ani já ne). Souhlasím s vámi, že starší technika nemusí být vždy horší, problémy s podvozkem Polo 6KV2 nemá. Sice mám s TDi nalítáno jen 130tkm, ale na přední nápravě je vše původní (kromě tlumičů, které jsem však měnil preventivně) a auto je naprosto spolehlivé. Letos jsem do auta lil jen naftu a jedinou letošní investicí bude jen sklíčko blinkru (stojí 200 bez DPH), které jsem rozbil (ve Fabii je integorvaný do světla, musel bych měnit celé). Dokud nebudu mít více než 2 děti (teď mám jedno), je to pro mě optimální auto a o novém neuvažuji (důvodem nejsou finance).
Ještě jste se ptal na 1,7 SDi. Ten motor je u Pola 6KV2(5) uváděný, ale nikdy jsem se s ním u nás nesetkal a pochybuji, že na nějaký narazíte. Jestli Vás Vario či Variant láká, běžte za hlasem svého srdce, nic nezkazíte. Když na pěknou či odpovídající Vašim požadavkům nenarazíte, hledejte mezi Fabiemi, protože ostatních malých combi z té doby je u nás málo a výběr minimální (Rio je korejec ze staré školy, Palií bylo málo, Corsa B kombi by byl jen náhodný dovoz).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 15.10.2010 12:16, RE: Toyota
subarák posted by:
co takhle Toyota yaris verso s motorem 1,3? Podle mě je Toyoty yaris jedno z nejlepších malých aut, varianta verso nahradí kombi, akorát to nevypadá moc pěkně, alespoň mě se nelíbí, ale co do spolehlivosti, spotřeby, rizika krádeže je na tom rozhodně líp než zmiňované koncernové vozy.
S Yarisem Verso mám zkušenost a jeví se mi jako velice praktické auto. Díky velkému rozvoru nabízí výborný prostor pro čtyři a určitě se slušně vejde pátý. Objem kufru sice není špatný, nicméně je hodně nahnán do šířky a výšky, tudíž je celkem krátký. Šířka auta odpovídá nižší střední, za to délka je jen 3860 mm. Díky obří výšce 1680 mm a nepříliš dobře dimenzovaného podvozku jich bylo docela dost převráceno na střechu. Posledním negativem je cena, která je (téměř) dvojnásobná než malé auto v podobném stavu a stejném roku výroby. Doporučuji si projít všechny zmiňované mini kombíky a vybrat si ten v nejlepším stavu, slušné ceně a komfortu. Fiat Palio by na tom nemusel být vůbec špatně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 15.10.2010 13:10, RE: Těžké zklamání
TOM posted by:
Ibiza druhé generace nevychází z Golfa III. To je nesmysl. Na podvozku Golfa III bylo postaveno Toledo.
A proč tak podcenujete pasivní bezpečnost? Není to velká chyba? Když odejde čep, tlumič, nebo vodní pumpa, vždy se to dá hravě opravit. S opravou zranění na lidském těle už to tak zdaleka snadné není. A věřte, že znám plno lidí co se vážně nabourali na krátké trase(třeba popojíždění 3 km ze vsi do vsi) a bezpečnější auto by jim rozhodně pomohlo.
A ještě - k čemu je dobrý dlouhý místo nad pla...
Toledo 1L bylo postaveno na podvozku Golfa II a Ibiza/Cordoba/Polo 6N na podvozku odvozeném od Golfa III - rozdíly tam jsou, ale mají k sobě blízko, rozhodně blíže než k Toledu.
<br><br>
Je rozdíl popojíždět 3km jako blázen a pak s předvídavostí (i za ty blázny) a defenzívně. O tomhle nehodlám diskutovat, navíc hospodským stylem dělání závěrů "já jsem znal jednoho, takže...". Je opravdu nepříjemné, když mi někdo nutí něco, co nechcu...
<br><br>
Dlouhé místo nad platem je dobré k tomu, že když je to plato oddělané, může být v kufru neskladná věc - například nesložený kočárek. Tohle se do běžného auta střední třídy nedá. Jedině pokud by to byl kombík, ale to pak už je pro mne zase moc velké auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 15.10.2010 13:13, RE: Těžké zklamání
Muroň posted by:
Nebuďte smutnej, pane Hejč. Drtivá většina rad (v článku i v diskusi) Vás tlačí do Fabie (protože jí znají na rozdíl od Pola a Cordoby) a rady k motorům se týkají taky Fabie (kromě 1,4 16V, který měla Cordoba i Polo). I ten 44 kW byl ve Fabii jiný - vycházel z 1,3 MPi, zatímco u katalánských dvojčat byl klasický koncernový. K benzínovým motorům moc radit nemůžu, dlouhodobější zkušenosti mám od koncernu jen s 1,6 55 kW ve Felicii a 2,0 85 kW v Octavii. Te první v Polu i Cordobě je, ten druhý ve F...
Já jsem pár inzerátů Pola s tím moterem 1,7 SDi viděl. Každopádně na mobile.de nějaké jsou, když si to člověk vyfiltruje podle výkonu. Ale on ten motor asi nikdo moc nezná, zase takový dobrodruh bych asi nebyl...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 15.10.2010 13:13, RE: Těžké zklamání 2
BohuslavB posted by:
Těžké zklamání je to tu už delší dobu a nejde o tento jeden příspěvěk. Zdá se, že vše vygradovalo faceliftem těchto stránek. Většina lidí už to tu vzdala, diskuse prakticky nulová. Před více než dvěma měsíci jsem napsal uživatelskou recenzi a při vší skromnosti si troufám tvrdit, že je to ta z těch lepších. Ptám se kde je??? Provozovatelé stránek by se měli vážně zamyslet nad obsahem!
Tyto stránky sleduji již léta a hlavně diskusi a souhlasím s těmi, kdo píší o tématickém a obsahovém úpadku. Každého zajímá něco jiného, ale jsem přesvědčen, že valná většina návštěvníků se pídí ( jako já ) po informacích získaných z praxe. Před faceliftem jsem v jednotlivých sekcích trávil určitě delší dobu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 15.10.2010 13:23, RE: Toyota
k0v1 posted by:
S Yarisem Verso mám zkušenost a jeví se mi jako velice praktické auto. Díky velkému rozvoru nabízí výborný prostor pro čtyři a určitě se slušně vejde pátý. Objem kufru sice není špatný, nicméně je hodně nahnán do šířky a výšky, tudíž je celkem krátký. Šířka auta odpovídá nižší střední, za to délka je jen 3860 mm. Díky obří výšce 1680 mm a nepříliš dobře dimenzovaného podvozku jich bylo docela dost převráceno na střechu. Posledním negativem je cena, která je (téměř) dvojnásobná než malé auto v po...
No, já jsem to Palio, Rio a Corsu uvedl spíš jako doplnění "povedeného" článku. Sám uvažuji pouze o koncernu, protože servis si budu dělat svépomocí jako doteď, mám na to kabel, program a nějaké základní zkušenosti. Taky mi mnohem víc vyhovuje řešení zpátečky - zatlačením dolů.
<br><br>
Jinak ten Yaris - je moc krátký - já potřebuju spíš delší než vyšší zavazadlový prostor - proto vybírám malý kombík. A navíc ta palubovka uprostřed...
<br><br>
To už spíš bych mohl zauvažovat o Golfu III Variant s nějakým benzínovým osmi-ventilem. Jeho rozměry nejsou moc odlišné od malých kombíků - podle dnešních měřítek by se mezi ně normálně řadil - hlavně šířkou a velikostí kol - o to mi tam jde hodně (aby nebyl moc široký a kola byly ty levnější rozměry). U posledních ročníků se prý zlepšila jinak bídná ochrana proti korozi, ale to nemám z první ruky, takže nevím...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 15.10.2010 13:34, RE: Těžké zklamání
Michal Hejč posted by:
Toledo 1L bylo postaveno na podvozku Golfa II a Ibiza/Cordoba/Polo 6N na podvozku odvozeném od Golfa III - rozdíly tam jsou, ale mají k sobě blízko, rozhodně blíže než k Toledu.
<br><br>
Je rozdíl popojíždět 3km jako blázen a pak s předvídavostí (i za ty blázny) a defenzívně. O tomhle nehodlám diskutovat, navíc hospodským stylem dělání závěrů "já jsem znal jednoho, takže...". Je opravdu nepříjemné, když mi někdo nutí něco, co nechcu...
<br><br>
Dlouhé místo nad platem je dobré k tomu, že když je...
Neříkal jsem, že jsem znal jednoho, ale plno..... Když na bezpečnost nedáte, vaše věc. Těch co jezdili defenzivně a mysleli za ostatní a dopadli špatně znám taky plno - ne jednoho. Věřte, žádné hospodské řeči, ale praxe ze silnice.
Já prostě říkám, nic Vám nenutím, že podceňovat bezpečnost auta je hloupost.
Vůbec ve vašich hodnotách vidím velké rozpory. Ale jsou to vaše hodnoty, nenutím vám svoje.
Já bych ale dal přednost vetšímu vnitřnímu prostoru pro cestující, vy zas řešíte, že s autem o nějakých 6 cm užším lépe zajedete do branky - sorry, z mého pohledu směšný argument. Dále píšete - spotřebu neřeším, ale řešíte gumy dřažší o 500 Kč (nechci řešit jestli je to pravda, ale i kdyby) - jak dlouho Vám vydrží při vašem nájezdu ty gumy ? - kolik to dělá za rok? To samé povinné ručení - jaký je asi rozdíl mezi 1,4 a 1,6 či 1,5 ?
Můj názor na vaše priority - přehlížíte objektivně důležité věci (bezpečnost) na úkor prkotin.
Nesložený kočárek do běžného kombi nedáte do žádnýho. Navíc kočárek se vozí půl až 3/4 roku, potom možná golfky - ty dáte kamkoliv. vy chcete mít auto deset?... let.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 15.10.2010 14:00, RE: Těžké zklamání
TOM posted by:
Neříkal jsem, že jsem znal jednoho, ale plno..... Když na bezpečnost nedáte, vaše věc. Těch co jezdili defenzivně a mysleli za ostatní a dopadli špatně znám taky plno - ne jednoho. Věřte, žádné hospodské řeči, ale praxe ze silnice.
Já prostě říkám, nic Vám nenutím, že podceňovat bezpečnost auta je hloupost.
Vůbec ve vašich hodnotách vidím velké rozpory. Ale jsou to vaše hodnoty, nenutím vám svoje.
Já bych ale dal přednost vetšímu vnitřnímu prostoru pro cestující, vy zas řešíte, že s autem o n...
Díky za obsáhlé vyjádření, pouze jste opomenul se vyjádřit k tématu Toledo a podvozek z GII či GIII.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 15.10.2010 14:18, RE: Těžké zklamání
Michal Hejč posted by:
No, mne se neptej, já tady nejsu odborník...

Ale něco jsem o tom slyšel. Koncern prý prostě rozvodové řetězy neumí a HTP je na tom z tohoto pohledu nejhůře. Snad o tom byl článek dokonce tady na tomto serveru - dost technicky podrobný...
něco na tom bude, svého času měly odtahovky v Praze zakázáno odtahovat HTPéčka se zařazeným kvaltem a zdůvodnění znělo: ´´možnost fatálního poškození motoru´´.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 16.10.2010 08:16, RE: Těžké zklamání
TOM posted by:
Neříkal jsem, že jsem znal jednoho, ale plno..... Když na bezpečnost nedáte, vaše věc. Těch co jezdili defenzivně a mysleli za ostatní a dopadli špatně znám taky plno - ne jednoho. Věřte, žádné hospodské řeči, ale praxe ze silnice.
Já prostě říkám, nic Vám nenutím, že podceňovat bezpečnost auta je hloupost.
Vůbec ve vašich hodnotách vidím velké rozpory. Ale jsou to vaše hodnoty, nenutím vám svoje.
Já bych ale dal přednost vetšímu vnitřnímu prostoru pro cestující, vy zas řešíte, že s autem o n...
Ano, spotřebu moc neřeším, protože spotřeba na dálku je u všech těch motorů plus/mínus půl litru stejná a já jezdím s autem většinou za spotřebu, která se uvádí na dálku. Ten rozdíl je minimální, ale to někdo, kdo má těžkou nohu, nikdy nepochopí. Cena za pneu je jen jednou z položek seznamu. SKoro všechnu součástky na nižší střední stojí víc než na malé auto. Ale to je těžké vykládat někomu, kdo to nikdy pravidelně nekupoval.
<br><br>
K tomu ostatnímu - tenhle uživatel je symbolem dnešní nepraktické reklamami ovlivněné generace. Před sebou má jenom ty bezpečnostní hvězdičky a prostor pro cestující a jízdní vlastnosti a dynamiku a image a já nevím co, jak to zná z reklam, ale že bych musel otce donutit, aby zbořil branku a rozšířil si o 6 cm vjezd do garáže, abych tam mohl občas taky najet, když něco servisujeme, to je mu šumák - přitom je to neprůstřelné. Kočárek jsem uvedl jako příklad neskladné věci (kterou stejně už nevozím). Dále je to třeba dětské kolo s bočními kolečky společně se skládačkou, různé bedýnky, stolečky, židličky, tvárnice, 4 zimní kola, prostě všechno, co se občas přesunuje a je neskladné + nějaká rezerva, aby to tam vešlo. U malého kombíku většinou bez problémů, u běžné střední třídy neřešitelné.
<br><br>
A když někdo napíše, že Toledo je na podvozku Golfa III, tak to celkem svědčí o tom, jak jsou jeho informace důvěryhodné. Hospodské (+možná ještě reklamní) řeči hadra.
<br><br>
A mimochodem určitě raději pojedu ve starším autě, ze kterého velmi dobře vidím (aktivní bezpečnost), než v rakvi s 5 hvězdičkami s několika úzkými průzory, u které se mi za A sloupkem schová chodec nebo ve slepém úhlu zrcátek celá dodávka.
<br><br>
A ještě mne napadá - není tohle autor celého toho "povedeného" článku?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 16.10.2010 09:18, RE: Toyota
Michal Hejč posted by:
No, já jsem to Palio, Rio a Corsu uvedl spíš jako doplnění "povedeného" článku. Sám uvažuji pouze o koncernu, protože servis si budu dělat svépomocí jako doteď, mám na to kabel, program a nějaké základní zkušenosti. Taky mi mnohem víc vyhovuje řešení zpátečky - zatlačením dolů.
<br><br>
Jinak ten Yaris - je moc krátký - já potřebuju spíš delší než vyšší zavazadlový prostor - proto vybírám malý kombík. A navíc ta palubovka uprostřed...
<br><br>
To už spíš bych mohl zauvažovat o Golfu III Vari...
Trochu mi uniká smysl Vašeho dotazu - máte vybráno, článek byste napsal lépe... Vy poradit nepotřebujete, Vy si ten výběr jen potřebujete nechat schválit, popř. pochválit...
Na jednu stranu máte poměrně detailní znalosti, na druhou jako argument uvádíte úplný kraviny - cena pneu, větší zav. prostor při stejné délce vozu atd. Osobně provozuju 10 aut, tyhle propočty asi vnímám jinak než Vy - cenu určuje daleko víc rozšířenost rozměru, než velikost auta. Btw, na 1 auto zpravidla existuje víc alternativ.
Pro mě za mě si kupte co chcete - jen musím krouti hlavou, že je při výběru limitující rozměr vrátek do servisu - zřejmě nějaký specialista na minivozy. Já bych nepřekousl ten pocit stísněnosti, Vám to ale evidentně nevadí.
Asi nejdůležitější bude stav konkrétního vozu. Hodně štěstí. Hodláte-li koupit auto v bazaru v ČR, budete ho potřebovat...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 16.10.2010 10:24, RE: Toyota
Pepe posted by:
Trochu mi uniká smysl Vašeho dotazu - máte vybráno, článek byste napsal lépe... Vy poradit nepotřebujete, Vy si ten výběr jen potřebujete nechat schválit, popř. pochválit...
Na jednu stranu máte poměrně detailní znalosti, na druhou jako argument uvádíte úplný kraviny - cena pneu, větší zav. prostor při stejné délce vozu atd. Osobně provozuju 10 aut, tyhle propočty asi vnímám jinak než Vy - cenu určuje daleko víc rozšířenost rozměru, než velikost auta. Btw, na 1 auto zpravidla existuje víc alter...
Nemám úplně vybráno, nejsu si jistý, který motor by byl nejlepší volbou podle MÝCH kritérií a jak je to s korozí u Cordoby/Pola před a po faceliftu. Každý kdo si přečte můj dotaz to musí vidět. Problém je, že na tohle mi nikdo neodpovídá (kromě pár výjimek v diskuzi, za které díky), dotaz asi pořádně nikdo nečte a do mé situace se prostě neumí vcítit, to ji raději shazuje naprosto zcestnými argumenty.
<br><br>
Problém ale není na mé straně. Nikdo tyhle podrobnější znalosti asi nemá, takže se každý snaží napsat, co by si vybral a zná ON a polemizovat s mými podmínkami. Asi přestanu jezdit a nechám ty rozumbrady, ať si jezdí (a platí to) za mne. Je mi z toho na blití.
<br><br>
Mimochodem ten "specialista" je můj otec a je to jeho garáž a u něj si to auto servisujeme svépomocí, jinde bych se nedoplatil. Asi těžko k pochopení pro někoho kdo má 10 aut. Ta sebestřednost některých "rádců" je naprosto typická pro dnešní svět, jsem znechucen... Na jedné straně každý píše, že mi svůj názor nenutí (což je oblíbená fráze), ale ve skutečnosti jedním dechem v další větě či odstavci začne okamžitě nutit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 16.10.2010 14:16, RE: Toyota
Michal Hejč posted by:
Nemám úplně vybráno, nejsu si jistý, který motor by byl nejlepší volbou podle MÝCH kritérií a jak je to s korozí u Cordoby/Pola před a po faceliftu. Každý kdo si přečte můj dotaz to musí vidět. Problém je, že na tohle mi nikdo neodpovídá (kromě pár výjimek v diskuzi, za které díky), dotaz asi pořádně nikdo nečte a do mé situace se prostě neumí vcítit, to ji raději shazuje naprosto zcestnými argumenty.
<br><br>
Problém ale není na mé straně. Nikdo tyhle podrobnější znalosti asi nemá, takže se kaž...
Hmm,tak konkrétně s tou korozí to za ta léta bude fakt kus od kusu.
Při nájezdu 10tkm/rok se v servisu "nedoplatit" je až legrační - jasně, někoho to baví. Já, ač strojař, přestože bych řadu úkonů od oleje až po brzd. destičky zvládl, nedělám to, neb bych nedělal prakticky nic jiného. Raději ten čas věnuju vlastní práci, a nechám vydělat někoho, kdo se tím živí. Pneu asi taky kupujete dle ceny, že? Takže Nankang, Wan-li a pod. to jistí. Pardon, protektory z Baumaxu jsou možná ještě o pár halířů levnější. Co na tom, že se každá druhá nepovede pořádně vyvážit. Což ale nepoznáte, neboť obouváte určitě zásadně doma na koleni, i ta olůvka něco stojí. Pravda, trošku to hází, ale nakonec přeci jen dojedete. A levně. A o to jde především. S komfortem a bezpečností ať jdou všichni do háje...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 16.10.2010 18:37, RE: Toyota
Michal Hejč posted by:
Nemám úplně vybráno, nejsu si jistý, který motor by byl nejlepší volbou podle MÝCH kritérií a jak je to s korozí u Cordoby/Pola před a po faceliftu. Každý kdo si přečte můj dotaz to musí vidět. Problém je, že na tohle mi nikdo neodpovídá (kromě pár výjimek v diskuzi, za které díky), dotaz asi pořádně nikdo nečte a do mé situace se prostě neumí vcítit, to ji raději shazuje naprosto zcestnými argumenty.
<br><br>
Problém ale není na mé straně. Nikdo tyhle podrobnější znalosti asi nemá, takže se kaž...
Nedá mi to nereagovat - je mi z toho totiž také na blití. Dotaz od "chudáka" nemajícího pár korun na provoz auta (nedej bože jeho servis), navíc holedbajícího se skvělými znalostmi v oboru...., prostě radost číst. Pane Hejč vy opravdu nechcete radu, ale poklepat po rameni a pochválit "jaký jste kabrňák" - toho se asi mezi lidmi se zájmem o auta nedočkáte. S vašimi nároky si kupte feldu kombi - stojí nejméně, díly jsou nejlevnější, pneu nejspíše kumho prakticky zadarmo, do branky se jistě na šířku vejde.....a až do Vás (při Vašich rychlostech samozřejmě ne Vaší vinou) narazí "normální" auto budete na placku - ale Vás vlastně ta bezpečnost nezajímá, hlavně když je to zalevno....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 17.10.2010 01:42, RE: Toyota
Pavlik posted by:
Nedá mi to nereagovat - je mi z toho totiž také na blití. Dotaz od "chudáka" nemajícího pár korun na provoz auta (nedej bože jeho servis), navíc holedbajícího se skvělými znalostmi v oboru...., prostě radost číst. Pane Hejč vy opravdu nechcete radu, ale poklepat po rameni a pochválit "jaký jste kabrňák" - toho se asi mezi lidmi se zájmem o auta nedočkáte. S vašimi nároky si kupte feldu kombi - stojí nejméně, díly jsou nejlevnější, pneu nejspíše kumho prakticky zadarmo, do branky se jistě na šířk...
Tak pod tohle se mohu jen a jen zcela podepsat.
Jen doplním:
Na malý vůz jsou levněkší (některé) díly, jenže taky často míň vydrží. Vůz vyšší třídy je oecně dimenzován na vyšší nájezd (robustnější díly podvozku apod.).
Vaše kritéria si klidně nechte. Můj názor na ně je ale jasný - dokážu pochopit, že někdo požaduje menší vůz z důvodu parkování. Dokážu pochopit i to, že někdo vzhledem ke svým finančním možnostem vyškrtne ze seznamu priorit bezpečnost. Co ale pochopit nedokážu, je pohrdání bezpečností. Říct si a přiznat - nemám finance na bezpečný vůz je jistě těžké, ale pochopitelné. Napsat, že bezpečnost je mi absolut egal a dokonce něco ve smyslu - raději koupím Wartburga, protože prakticky nemá A-sloupky a hezky vidím ven... To je celkem síla.
Rada Vám zní jednoznačně - kupte si Felicii, před každou zimou kupte kýbl asfaltového nátěru a plechovku rezistinu. V garáži, kam se vlezete, klidně servisujte každou sobotu. Výhled z vozu je taky slušný. Motor nezničitelný. Pneu za pár kaček. Cokoliv novějšího je pro vás zbytečnost.
Každému jinému bych jednoznačně poradil Fabi 50kW 1.4l (samozřejmě ideálně 55kW). I těch 50 kW je dost málo na tu váhu, s 1.4 44kW bych opravdu jet nechtěl. HTP - hromada technických problémů - bylo už omýláno asi milionkrát a jednoznačně tedy ne. S motorem HTP jsem měl možnost jet a opravdu nikdy více. Důvod pro Fabii je jednoznačný - v rámci třídy a doby bezkonkurenční prostornost kabiny a bezpečnost. Navíc slušná antikorozní ochrana. V dané době prostě Fabia (obvzláště kombi) konkurenci neměla. Alespoň podle mě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 17.10.2010 13:04, RE: Těžké zklamání
Michal Hejč posted by:
Ano, spotřebu moc neřeším, protože spotřeba na dálku je u všech těch motorů plus/mínus půl litru stejná a já jezdím s autem většinou za spotřebu, která se uvádí na dálku. Ten rozdíl je minimální, ale to někdo, kdo má těžkou nohu, nikdy nepochopí. Cena za pneu je jen jednou z položek seznamu. SKoro všechnu součástky na nižší střední stojí víc než na malé auto. Ale to je těžké vykládat někomu, kdo to nikdy pravidelně nekupoval.
<br><br>
K tomu ostatnímu - tenhle uživatel je symbolem dnešní neprakt...
Rozdíl spotřeby 0,5 l/100km dělá při 10000km ročně rozdíl cca 1500 Kč/rok. Rozdíl 4000 Kč za dvě sady pneu, které při vašem nájezdu hravě vydrží 4 roky dělá 1000 Kč/rok - tolik základní kupecké počty.To jen, že něco řešíte a něco ne.
Vrchol jsou ovšem ty tvárnice v kufru malého kombi. To mě fakt pobavilo. Že by posunutí reklamy - "potřebujete se stěhovat" - ještě o level dál na "potřebujete stavět - kupte si malé kombi..." Tady už fakt není co dodávat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 17.10.2010 14:16, Fabia
rohYpnol posted by:
Tak pod tohle se mohu jen a jen zcela podepsat.
Jen doplním:
Na malý vůz jsou levněkší (některé) díly, jenže taky často míň vydrží. Vůz vyšší třídy je oecně dimenzován na vyšší nájezd (robustnější díly podvozku apod.).
Vaše kritéria si klidně nechte. Můj názor na ně je ale jasný - dokážu pochopit, že někdo požaduje menší vůz z důvodu parkování. Dokážu pochopit i to, že někdo vzhledem ke svým finančním možnostem vyškrtne ze seznamu priorit bezpečnost. Co ale pochopit nedokážu, je pohrdání bezpečn...
Moje rada zní... Kupte si Fabii Combi s motorem 1.4MPI 50KW.Jen se servisní knížkou, a koupenou jako novou v CZ. Když najedete jen 10tkm za rok. Výběr je obrovský... Fabií je mraky. PS: přeji štastnou ruku a mnoho najetých km, bez poruchy a bez nehody..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 17.10.2010 15:17, RE: Těžké zklamání
TOM posted by:
Rozdíl spotřeby 0,5 l/100km dělá při 10000km ročně rozdíl cca 1500 Kč/rok. Rozdíl 4000 Kč za dvě sady pneu, které při vašem nájezdu hravě vydrží 4 roky dělá 1000 Kč/rok - tolik základní kupecké počty.To jen, že něco řešíte a něco ne.
Vrchol jsou ovšem ty tvárnice v kufru malého kombi. To mě fakt pobavilo. Že by posunutí reklamy - "potřebujete se stěhovat" - ještě o level dál na "potřebujete stavět - kupte si malé kombi..." Tady už fakt není co dodávat.
Nenajedu 10000km ročně, ale DO 10000km ročně - to znamená, že méně.<br><br>
Rozdíl 0,5 l/100km PAPÍROVĚ neznamená ještě totéž, co skutečnost. Některá auta jezdí spíš s nižší a některá s vyšší papírovou spotřebou na dálku. Kdyby někdo věděl, jak jsou na tom probírané motory, byl bych vděčný, ale to už bych asi po některých chtěl moc a zase by mi radili o něčem z cesty. Spritmonitor je mi tu k ničemu, protože tam většina lidí jezdí za kombinovanou a vyšší, takže se to nepozná.<br><br>
Ad reklama - neznám reklamy - na rozdíl od těch, co jimi žijí... Nevidím nic divného na tom, když si do kufru dám pár malých 5-ek tvárnic když něco postupně dodělávám na bytovém jádru.<br><br>
Už se asi opakuju, ale tady je zřejmě v diskuzi normální téma rozporovat a ne se k němu bavit...
respond
  1 2 3 4 ... 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.