0
back
 

diskuze k tématu: Vybíráme malé kombi kolem r.v. 2000

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.10.2010 11:15, rada
Myslím, že autorem vybraná auta zcela odpovídají jeho nárokům a chybu by neudělal v žádném z těchto případů. Proto platí obecná rada - vzít si s sebou někoho, kdo tomu rozumí a rozhodovat se podle stavu, ve kterém konkrétní auto je.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.10.2010 15:22, rada
Fabii s motorem HTP nebrat. Dost se se*e. Radši jak píšeš 1.4MPI 50 KW.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.10.2010 15:24, rada
Ano nebo felicii z posledních let. S motorem 1.3 MPI 50 KW. Nejlepší motor do felicie. A ND za lacinku
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.10.2010 16:08, rada
Výběr máte jasný: Polo a Cordoba ve Variantu jsou prakticky totožné auto, liší se hlavně v interiéru a Cordoba prošla i vnějším faceliftem. Na trhu ojetin budou spíš ty z doby před nástupem Fabie Combi, u které bude mnohem větší výběr. Rozmluvil bych Vám spíše zvažované motorizace: 1,4 44 KW až tak líná není, ale s vyšším nájezdem roste spotřeba oleje (prý krátké písty), ve Fabii je 1,4 OHV beznadějně zastaralá a poměrně žravá, slabiny HTP (v Polu a Cordobě Variant ještě nebyla) jsou všeoběcně známé. Do všech se montoval 1,4 16V, který je ve verzi 55KW doporučován pro lepší tah od nižích otáček než jeho 74 KW sourozenec a také 1,6 16V 74 KW. V Cordobě i Polu dožíval 1,6 55 KW (známý i z Felicie) a ač trpěl některými neduhy (škrtící klapka se po odpojení baterky vrátila do továrního nastavení), vydržel poměrně dost. Myslím, že rozdíl v ceně u motorizace 10 let starého auta nebude tak velký, abyste se musel trápit se slabším nebo zastaralým motorem, kde ani na palivu neušetříte. Být Vámi hledám 1,4 16V 55 KW. Servisní náklady budete mít nejnižší u Felicie 1,3 MPI, podobně i pořizovací cenu. K tomu horší jízdní vlastnosti, bezpečnost a korozi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.10.2010 20:02, rada
Ten malý kombík bude nahrazovat mé dosluhující Seat Toledo 1L s motorem 1,6 74kW (není to 16V, ale pouze 8V, ač z krouťáku ve vyšších otáčkách to tak nevypadá). Ten se skutečně dával i do Pola/Cordoby a jsem na něj zvyklý, ale je zbytečně silný. Ten motor je závodník - má maximum krouťáku kolem 4500 otáček, což je dost vysoko. Zůstal bych u něj pouze pokud by se ukázalo, že je z nabídky největší držák. Mám lehkou nohu, jezdím asi za 6 litrů (v zimě za 7) a s tím malým kombíkem bych rád jezdil za 5 až 6. Proto hledám menší motor a zjišťuju zádrhele (spotřeba oleje by neměla vadit, pokud se vejde mezi výměnami mezi rysky). Do výběru by se skutečně dal doplnit i 1,4 55kW (pokud je držák). Ad HTP - nevím co přesně na něm má být špatně, třeba se kazí věci, co by mi nemusely vadit nebo se při mém stylu jízdy neprojeví - to prostě nevím... Co jsem s ním krátce jezdil v Polu 9N, tak se zdál pro mé účely vyhovující, ale nevím dlouhodobě. Koroze mne docela děsí - na tu právě umírá to Toledo. By mne konkrétně zajímalo, jak je na tom koroze u Pola 6N/Cordoby kombíků před faceliftem, po něm a pak ve srovnání s Fabií. Fabia je proti korozi odolná, to vím, tu mám jako jistotku. Ale kdyby to platilo i o Polu/Cordobě, mohl bych s klidem Fabii vyloučit. Ale Polo/Cordoba jsou prý v kombíku postavené hůře než základní hatch. Nevím přesně... Taky jsem slyšel, že poslední ročník Felicie by měl být odolnější, ale nevím jak moc - kdyby to bylo OK, jdu do ní všemi deseti, ale asi nebude... Bude to stát venku, bude to jezdit stejně v zimě i v létě (pravidelné víkendové trasy 10 km), myčku to neuvidí a vůbec kosmetické péče to moc nedostane... Jo a pasivní bezpečnost vůbec neřeším. Určitě bude lepší než na kole a tím je to pro mne vyřízené.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.10.2010 21:20, rada
Pane Hejč, s 1,6 74 8V máte samozřejmě pravdu, ten motor s jemnými úpravami a elektrickým plynem žije dosud v Octavii. Uvědomte si, že s lehkou nohou zvyklou na váš motor se v HTP ani nerozjedete. Pro Polo 6KV2 (classic, Variant) po faceliftu v roce 2000 je koroze neznámá, na starších jsem občas drobnou rez na blatníkách viděl. Mám Classic z roku 2001 v TDi, jsem s ním maximálně spokojen (kritériem mé spokojenosti je spolehlivost a spotřeba, nikoli komfort), horší dílenské zpracování než krátké Polo nemá, interiér se mi oproti Cordobě líbí mnohem více. Má podobné bolístky jako Cordoba - stahovačky oken a přimrzající dveře .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.10.2010 23:52, rada
Takže faceliftované Polo kombík by mělo být s korozí OK? Trochu mne tam mate, že facelift se týká opticky jen interiéru. Oni k tomu přidali i jinou technologii ochrany proti korozi a nezměnili nic na karoserii? Nebo s tím zinkováním či co začali už u posledního ročníku předchozí generace? Zajímá mne každý detail Cordoba má facelift i zvenku, to je vidět, tam je to asi jasné. Nejraději bych vzal prostě první ročník, který má už tu lepší ochranu proti korozi a je mi jedno jestli to bude před nebo po faceliftu. Ale Fabii bych se raději vyhnul. Jak je to s podvozkem? Takový ten problém s kostmi, známý u Fabie - týká se to i Pola/Cordoby? Fabia by pak měla mít problém se světly - prý praskají žárovky a taky nějak moc divně svítí. Vždycky když se mi zdá, že na mne někdo "svítí dálkovýma", tak se z toho vyklube Fabia s normálníma tlumenýma. No a motor - bude zajímavé sledovat rady ohledně toho, který je jistější - jestli 1,4 44kW nebo 1,4 55kW, případně 1,6 55kW a 1,6 74kW. Co se týká 1,4 74kW - není náhodou optimalizovaný pro palivo s vyšším oktanovým číslem? Motor 1,4 50kW OHV ve Fabii - zajímavé, že nejčastější výtka je "nemoderní", ale co si pod tím má člověk představit - já si na "módu" nepotrpím... Jinak jak jsem naznačil - HTP 47kW mám asi 1500 km vyzkoušené v Polu 9N (generace současná s Fabií) a asi 500km přímo ve Fabii Combi - a nemám s ním problém, umím se přizpůsobit menšímu objemu. Ale nevím, jak (ne)vydrží... Pokud by byl OK, tak v té Fabii má nižší povinné ručení, což rovněž není k zahození.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.10.2010 06:40, rada
Nedá mi nezareagovat na ten zmíněný problém se světly u Fábie. Problém není ve světlech, ale v lidech, kteří jednak netuší že fabie není stěhovák a klidně do ní naloží půl tuny a druhak když už tak učiní, z větší části ani netuší že existuje něco jako naklápění světel. otočit knoflíkem je práce na 1s.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.10.2010 08:19, rada
No, díval jsem se do technických údajů a Fabia Combi má užitečnou hmotnost 515kg, což je půl tuny... Zdá se mi trochu divné, že skoro všechny Fabie, co v noci potkávám, by byly nějak přeložené. Navíc je divné, že to s těmi světly dělá prakticky jenom Fabia. To by musely dělat i jiná auta, ne jen ona, třeba zrovna Felicie, ale ty to nedělají. Vysvětlení asi tak snadné nebude...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.10.2010 08:47, rada
Polo před faceliftem je dost kvetoucí. Mají ho moji rodiče a toho garážovali s motorem 1,4 8V o výkonu 44kW. Auto žere v průměru cca 6-6,5 (hodně záleží na stylu jízdy). Je to držák a motor začíná ožívat v cca 2tis ale jak říkám, dost to kvete. Po faceliftu nevím nemám zkušenost. Jinak vlastním fabii v kombíku z roku 2004 s motorem 1,4 16V 55kW a co jsem zkoušel za motory tak toto je pro mě ten nej motor do fabie. Je živý, ale dokáže být úsporný, dá se na něj spolehnout. Ty HTP jsou zajimavé jen pro lidi co jezdí občas a nejezdí na dálnici. Překvapil mě krouťák od nízkých otáček a ochota zrychlovat v nízkých otáčkách, ale jinak kultivovanost je dost nízká. Dále 1,4 16V myslím že má 74kW je hrozný motor. Je žravý, špatně zpřevodovaný. Při 130km/h točí o 500otáček více než moje 1,4 55kW. Koroze určitě není znát u fabie, ale bohužel fabie má slabinu v podvozku. Je pravda, že s ní měsíčně nalítám 4-5tis km což je obrovská porce, ale průměrka je okolo 6,5, ale z toho 75% je dálnice. Když to shrnu..Polo po faceliftu pohoda, fabie taky a je ji na trhu mraky, cordoba nevím. Asi bych volil 1,4 a jen záleží na vás..pro hodně klidné řidiče 44kW a pro řidiče co mají rádi rezervu tak 55kW. Doporučuji se svést v autech a co vám bude sedět nejvíc do toho jděte. Ojetin je na trhu dostatek
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.10.2010 08:51, rada
co se týká praskajících žárovek, tak z mé zkušenosti to tak hrozné není. Jednou až dvakrát do roka tu H7 vyměním. Není to žádná obr položka, ale zase pozor nekupovat to nejlevnější, ty fakt nevydrží. Jinak Valnoha má pravdu..není to v autu ale v lidech a je taky třeba to auto jednou za čas nechat v servise na světla zkontrolovat, jestli zklápění funguje a nebo ne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.10.2010 09:01, rada
S korozí měla problém Cordoba I. generace, ale Variant nastoupil až po prvním faceliftu (plastové hladké nárazníky), kdy se antikorozní ochrana zlepšila. Polo Classic/Variant nastoupily souběžně s prvním faceliftem Cordoby (1996-7). Facelift Pola přišel zároveň s faceliftem krátkého pola (z 6N na 6N2), ale týkal se jen interiéru (přístrojovka je stejná jako u Pola 6N2 - zapuštěné kruhové přístroje, volant a řadička z Golfa/Bory), protože se pro Evropu nástupce sedanu a kombíku neplánoval. Cordoba byla podruhé faceliftovaná v roce 1999, kdy dostala jinak střižená světla s čirou optikou a taky nový interiér. Proto si myslím, že potíže s korozí žádný Variant mít nebude. O faceliftovaném Polu 6KV2 jsem psal proto, že z vlastní zkušenosti můžu říct, že negarážované a v zimě jeté auto nemá ani stopu koroze. Polo Classic/Variant i Cordoba mají podvozek vycházející z Ibizy, společnou platformu s Fabií mělo až Polo 9N a Ibiza od roku 2002. Problém s přední nápravou nemají (jen s dieselem je více namáhaná a objevují se tam různé vůle), žárovky nadstandardně nepraskají. Jen bývá problém se spojkovým lankem, láme se tam úchyt, ale mně se to u Pola nestalo. Jestli nechcete měnit stáj a Polo/Cordoba Variant se vám líbí, nemusíte se bát koroze ani závažnějších problémů. Jen jich na trhu oproti Fabiím je mnohem méně (a většinou z doby před nástupem Fabií, pak už spíš dovozy), na druhou stranu jsou levnější než Fabie. HTP a 1,4 OHV se týkají jen Fabie (mají společné to, že jsou líné a hlučné), v žádném Variantu nebyly, protože Polo ani Cordoba po roce 2001-02 už nástupce Variantu nepředstavily. Být vámi hledám výkon 55 kW, ať už v prověřené 1,6 nebo chválené 1,4 16V. Povinné ručení si můžete sjednat i podle výkonu, nejnižší sazba je do 60 kW.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.10.2010 09:11, rada
Pane Alcides, vy píšete o krátkém Polu (6N), ne? Protože Polo Classic/Variant sjíždělo ze stejné linky v Martorellu jako Cordoba a je s ní technicky téměř identické (ať hledám v ND cokoli, vždy to pasuje i na Cordobu a Ibizu). Cordoba Variant a Polo Classic/Variant se začaly dělat až po prvním facelitu Ibizy a Cordoby, kdy se antikorozní ochrana zlepšila a proto předpokládám, že nekvetou jako starší Cordoby (do roku cca 1996-7) nebo krátká Pola (facelift byl v roce 1999 na 6N2).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.10.2010 10:09, rada
Ano o krátkém Polu mluvím...to jsem tam nenapsal??Tak to se omlouvám...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.10.2010 15:24, rada
Sice žádný rychlík, ale je to nejúspornější motor s obrovskou životností.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.10.2010 18:21, rada
pán chce benzín a ne naftu, takže to je mimo!Navíc na fabii je tento motor těžký a více odchází už tak choulostivý podvozek
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.10.2010 20:03, rada
Je fakt, že SDi by se mi líbilo, ale skutečně ho vzít nemůžu - příliš krátké trasy do 10km (ani by se to nezahřálo), o něco nižší spotřeba při mém nájezdu ne zcela kompenzuje vyšší povinné ručení, jezdím pravidelně kus po polňačce a přes takový nepříjemný schod - podvozek by fakt trpěl o tu váhu navíc. Snad jedině kdybych změnil zaměstnanání a dojížděl autem místo vlakem - to bych pak asi do SDi šel. Jinak je fakt, že Cordoba měla první malý facelift, který jsem zasklil. Já jsem myslel až ten velký v roce 1999. Jo a ještě tu nezaznělo nic o rozvodech - škodovácký OHV motor i HTP ve Fabii mají řetěz, ale slyšel jsem, že prý to stejně není žádná výhra - zvlášť u toho HTP... Má k tomu někdo info? Jak je to s vodní pumpou, když je řetěz? U řemenu jsem byl zvyklý měnit pumpu i s ním, ale u řetězu...?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.10.2010 16:56, rada
Fabie 1.4MPI OHV má řetěz, který nemá kam přeskočit. Jen začne chrastit. Dežto HTP má sice taky řetěz ale který strašně rád přeskakuje a věřte že má kam. Četl jsem o tom hodně. Prý špatný napínák. Ale snad už to někdo řešil... Dále HTP nemá chladič oleje, ten se vaří až přehřívá. To znamená podpálené ventily a rychlou degradaci oleje. Četl jsem, že servisy doporučují zkrátit interval výměny na polovinu, 7500 km. Není odolný jak si mnozí myslí. Motor HTP je podle mě suveréně nejhorší motor do fabie. Já sám jsem si koupil Fabii Combi 1.9 SDI.....Tento motor se na krátké vzdálenosti opravdu nehodí. 10 km. je hodně málo. Motor se ohřívá hodně pomalu. Žádný diesel se na krátké vzdálenosti nehodí... Ale spotřebu má famozní. A ještě motor 1.4 16V bych si taky nekoupil. Trpí na velmi vysokou spotřebu oleje. Špatné pístní kroužky.... Ten motor nepřežije 300000km....Být vámi tak bych koupil fabii 1.4MPI OHV.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.10.2010 17:00, rada
Řekl bych, že motor 1.4MPI OHV vodní pumpu nemá, na co? Je tam řetěz a napínák. U HTP nevím, protože ten motor se sám o sobě strašák...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.10.2010 18:14, rada
Vodní pumpu na co??!! No Kamo, to ses ukázal jako odborník a je vidět jakou váhu mají tvoje rady.
respond
  1 2 3 ... 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.