0
back
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat B5, Alfa 156 - složitý výběr

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 17:39, rada
Asi jsem to "naformulovala" poněkud "nešikovně/nešťastně" - ten výpis poruch se týká motoru 1.9 TDi
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 18:36, rada
Mám 4. rokem VW Passat 1.9 TDi PD - 96kW, r.v. 2002,který jsem koupil ojetý na doporučení známého,léta žijícího v Německu.Dosud jsem s ním najezdil 170tisíc km,takže má celkem 240tisíc najeto.Autu jsou tady přisuzovány různé vlastnosti,u mě je ale jedna hlavní:Nic se mi na něm nikdy NEPOKAZILO.Kromě asi 3x prasklých žárovek H7,výměny manžet na poloosách a teď zadních tlumičů jsem nic nemusel opravovat.Pravidelně jezdím každých 15tis. vyměnit olej do neznačkového servisu,auto mi zkontrolujou a nic mu nechybí.Ani ta neustále proklamovaná přední náprava,ani turbo,ani váha vzduchu atd.
Auto moc nešetřím,jezdím hlavně dálky,klidně 160-180,na dálnici sedí auto jako přibité.Žádný nadměrný hluk PD mě neotravuje,v těchto rychlostech je stejně největším zdrojem hluku aerodynamický hluk a hluk od kol a Passat je slušně odhlučněn,takže ve výsledku jsem na tom líp než u jiných aut,byť s tiššími motory.
Na machrování ale Passat není,nedotáčivý opravdu je a dost se naklání v zatáčkách (na německé auto je "měkký")
Panu Petrovi ho mohu nezávisle na všech možných testech a statistikách jenom doporučit.Já sám jsem dal na radu známého,který ho měl taky a nelituju.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 18:45, rada
Určitě bych šel do passata s motorem tdi mam iv golfa 1,9tdi 85kw a najeto už přes 240000km spotřeba nízká servis neni moc drahý na díly. Zatim jsem dělal 2x rozvody a pravidelné výměny oleju které se dělají u všech aut
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 20:09, rada
Milé "vlastní zkušenosti" a Hemi! Jakožto němka jsem "pyšná/hrdá", že ty problémové kusy TDi si necháváme doma a těch pár co "nezlobí" vyvážíme nach Czech republic.
Ale vážně, najezdíte-li opravdu se svým passatem 1.9 TDi ročně 45-50.000 km (jak tak nějak "vyznívá/vyplývá" z vašeho textu) a dosud se vám opravdu všechny typické závady vyhnuly (NEjsou "proklamované" - to je jen "soupis/přehled" konkrétních porouchaných kusů - tedy statisíce vozů - nebo ony německé tabulky/statistiky považujete za "podvod" německé vozy "hanící" a japonské "vyzdvihující"?) doporučila bych vůz OKAMŽITĚ prodat a po něčem novém se poohlédnout (čistě statisticky vás nějaká porucha čeká snad i v nejbližších týdnech - ne-li dnech ,-)
Dělám si (trochu) legraci, ale ne zas tolik ..
Co se týče věty o vnitřním hluku, a vašeho "závěru", že passat je na tom dokonce LÉPE než jiné vozy (s tišším motorem) - tak ta mne opravdu "zaujala" .. Doporučuji se projet některými z těchto vozů (s tišším motorem ,-)
PS: Sice jsem byla trošičku "kritická", ale nemyslím to zle - JEN chci zdůraznit, že statistiky nelžou a passat sice není žádná "katastrofa", nicméně premiantem spolehlivosti (jak je často vnímán) rozhodně NIKDY NEbyl (v tomto směru ho opravdu "na hlavu", naprosto "drtivě", zcela "totálně" "rozdrtí/rozpráší" japonské vozy Accord, M6, Legacy, Primera či Avensis, ale i ten mnou zmiňovaný a podceňovaný Jaguar X-type či Saab 9-3 a věřte/nevěřte - i ten Citroën C5 (toliko alespoň tabulky/statistiky GÜV - opravdu DOPORUČUJi si v německu nějaký ten "přehled/katalog" ojetých vozů nejdříve koupit, v ceně vozu (přeci jen to nej NEJdražší "spotřební zboží" jež kupujeme) je to naprosto "směšná" investice, která může ušetřit .. minimálně desetitisíce ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 21:26, rada
Když už to teda musí být jedno z těchto tří nic-moc (Passat+Octavia - Alfu jsem neřídil ani nemám s ní zkušenosti) aut, subjektivně bych sáhl po motoru 1.8T. Kdyby to měl být diesel, tak, ač mi to nejde přes pusu, TDi 66 kW, který by měl vydržet takovou porci ujetých kilometrů.
Pokud by autor zvažoval i jiné vozy, jednoznačně bych doporučil Mazdu 6.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 21:44, rada
Přispěla bych ještě jednou (úplně novou) statistikou DEKRA:
Mezi vozy střední třídy (s najetými 100 -150.000 km) si Passat stojí .. tak jako jinde - je 10tý (pro zajímavost, C5 6tá! - což je docela "legrace" - podívate-li se na jejich ceny v bazaru, na jejich původní "nové" ceny, na jejich crash testy, na ...)
PS: Podotýkám, že cituji NĚMECKOU statistiku!
PPS: Mimochodem "výběr" z výsledků můžete najít na českém "auto.idnes.cz"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 21:55, rada
Můžu mluvit za Alfu. Měl jsem 156 Sportwagon, 2,4 JTD. Když jsem ji letos po 5ti letech prodával, měla "nalítáno" 280 000 km. Ve 260 tisíci jsem měnil horní ramena přední nápravy (pro jistotu obě, i když stačilo jen "chodníkové"), přední brzdové kotouče, všechny brzdové destičky a tlumiče, prostě "spotřební materiál". Kdysi jsem měnil i váhu vzduchu, ale tu jsem si poškodil sám při čištění vzd. filtru. Jinak pravidelná výměna oleje a fitru a 2x rozvody, které (jak mi řekl motorář, který výměnu prováděl) vyšly levněji, než na Octavii. Nikdy mne nenechala na silnici stát. Týdně jsem s ní najezdil 1000 km a vždycky jsem se na jízdu s ní těšil. Měla pohodlné sedačky, dobře seděla, dobře odhlučněná (i podběhy má vystlané koberečky), 175 koní jsou na bezpečné předjíždění, na plnou nádrž (60l) jsem běžně najel i 1000km. Alfa je "srdeční záležitost", takže pokud nejste připraven na to, že Vás budou na cestě zdravit jiné Alfy, tak raději běžte do jiné značky. Já šel...do stopadesátdevítky Sportwagon, stejný motor, ale 200 koní...a zase si jízdu užívám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 21:59, rada
Kup Octávku 2 1,9tdi novou, dnes už je skoro za babku, tchán ju koupil před měsícem za 375tis stříbrnou, ale hlíny k ní nedali parchanti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 00:53, rada
Muzu rict ze ja mam ke koncernu VW odpor.TDI je podle mne slusny motor,ktery ovsem nicim nevynika krome spotreby a toho ze je odporne hlucny.Jejich slavne PD je silenost,kterou nastesti prestali produkovat,Vetsi srot se tezko hleda.Benziny-1.6-hnus,1.8 20v-hnus,1.8T-jediny slusny motor.Zpracovani slusne,cenove predrazene.Hadate se tady o Citroenech-zazehove motory jsou slusne ale nenazrane,jejich sestivalce maji velmi vysoke provozni naklady a nejsou dobre.HDI motory jsou velmi povedene-tedy az na 66kw 2.0-ten je o nicem,zpracovani francouzke-tj nic moc,velmi pohodlne,krasne odhlucnene.Po strance konstrukcni jsou nedoresene,velmi casto se mi stalo,ze autorizovany servis nas prosil at nektere problemy resime az jim dojde aktualizace software.Take design je nic moc,tedy krome novych modelu a modelu 607,ne jak ten humus od VW,porad stejny a stejne nudny.Nedoreseny FAP,ale my menily jeste v zaruce...humus ti stupidni ekologove.Ted sedlame BMW a jejich slavne diesely.BMW je predrazeny vuz-mam jedno doma,vim o cem mluvim,jizdnima vlastnostma a zpracovanim se ani VW group ani PSA vubec nepriblizuje.Problemy jsou jinde-echt Deutsche limusine rezati.Mame uz tri kousky co jsou rezate-to se vam u VW a PSA nestane.Motory jsou vynikajici,jsou trochu poruchovejsi nez PSA koncern a stejne jako VW.Beh motoru se da srovnat s PSA.Pro ty TDI maniaky,co jsem se dotkl jejich ega-vim o cem mluvim,kazde 4 roky menime auta a vzdy mame vetsinu kusu z nabidky-to znamena vice motorizaci.Naposledy Octavie-jo take z tech jmenovynych je to nejvetsi koza,neni pohodlna.Nejlepsi je PSA,pak BMW.Octavie obstaly relativne dobre,servis humus,servisky byly 4 roky u nic,pote se vozy stahly a videl jsem 3 z nich ktere mely pres 300t se stahlym tachakem a serviskou-primo u dealera.Citroeny neprekvapily-jednalo se o C5,velmi pohodlne,ale treba upadavaly kliky.Servis relativne blby a drahy.BMW-velmi dobre,jen ta koroze,zatim je dojizdime byl to doprodej 320d E46.Pristi budou Octavie3 a Peugeot 308.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 10:16, rada
Cokoli jen ne Alfu!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 11:00, rada
MIlý Koci! Sice bych mnohé z toho co jste řekl "jinak" formulovala, ale je vidět, že máte přehled a (skoro 100%, nebo alespoň "do značné míry") s vámi (s vaším "pohledem" na věc) souhlasím.
Snad jen mne až "překvapila" slova o šestiválcích Citroën. Mám maličké zkušenosti s V6 2.7 HDi a něco přes "sto tisíc zkušeností" s V6 3.0 v C5 a zatím mohu jen chválit (a 3 dosavadní servisní prohlídky byly také "za hubičku" - tedy ne doslova /škoda, šéftechnik je docela "sympaťák/, ale opravdu "za málo"). Mám-li být konkrétní - dívám se na účet z mé poslední kontroly v 90ti tisících (prohlídka, olej jsou každých 30.000 km) a materiál (filtry - olejový, vzduchový, pylový; olej ... 4.381 kč - a to VČETNĚ "přiobjednaného" čištění klimatizace!). A práce 1236 kč. Za prvních 100.000 km mne tedy veškerý servis a výměny u "top" šestiválcové Exclusive verze C5 stály něco mezi 15 - 20.000 kč. Ne že by to bylo "málo", ale myslím, že to celkem "odpovídá".
Vím, že v případě benzínového 6ti válce jde o "starší" konstrukci, ale krom toho že "papírově" není 155 kW/211 PS nějaká "zázračná" hodnota - jsem "provozně" velmi spokojena (a opravdu mám jisté "zkušenosti" a malou "praxi" i s motory a automobily "násobně" dražšími a silnějšími). Ostatně "ocituji" jeden katalog věnující se "ojetým/bazarovým" vozům: Komu nevadí reálná spotřeba 11-12 litrů (já osobně mám dlouhodobou spotřebu dle posledního "kouknutí" 10.9 - viz http://www.flickr.com/photos/30642098@N08) pro toho je nej- zážehovou jednotkou vidlicový šestiválec 3.0, který spíše než nějakým extrémním výkonem vyniká znamenitou kulturou chodu a vyvážeností ruku v ruce s vysokou spolehlivostí a odolností.
To je opravdový citát a slova odborníků ... moje vlastní dosavadní zkušenosti jsou ... shodné.
PS: Jinak (i když se váš příspěveček mnohým možná NEbude zdát, NEbude líbit) s vámi musím (víceméně) souhlasit - tak to prostě je (i když tomu mnozí věřit chtít nebudou)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 11:03, rada
Milý Jendo! Co to znamená: .. jen ne Alfu!? Respektive PROČ ne? Kvůli poruchovosti? Někde tady kousek níž, jsem přepsala letošní (poslední) statistiky poruchovosti GÜV a passat sice alfu "porazil", ale jen "o fous", a v některých letech byla alfa dokonce lepší!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 11:35, rada
Passat, tady je volba jasná.Alfa neni špatná není tak drahá.Ale přesto si myslím,že je pro mladýho kluka.Být tebou podíval bych se na alfu 166.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 12:00, rada
Nezastávám se žádné značky, ale na statistiky bych tolik jako Kylie nespolíhal...pokud do nich kecají ti "odborníci" ze značkových servisů nebo kluci z STK (byť německé), musí být nutně zkreslené. Servisy mění kde co, i to co zrovna nemusí, dobrým příkladem je třeba lamela na spojce - šup...celá spojka atd., nejlíp v záruce (to zaplatí výrobce), anebo firemním zákazníkům. A pánové u STK jsou taky kolikrát kritičtí až až...drobné úniky oleje, mírná vůle atd.- viděl jste někdo auto co by vyjelo z STK a v papírech mělo"úplně bez závad"? Hůře na tom bude značka, jejíž vozy se používají častěji jako firemní, než ta, kde si to přímý majitel víc ohlídá. Asi jako x hvězdiček za bezpečnost pro tu a tu značku. Bližším zkoumáním zjistíte, že tam hodnotí i šetrnost k chodcům, pípání za nezapnutý pás apod.
Tohle zřejmě lidi vědí a proto nenakupujou auta vědecky podle statistik atd, ale podle zkušeností svých známých a kamarádů.To k tomu divení proč je něco dražší, když si to "papírově"nezaslouží.
Já sám bych ale še srdcem do toho Citroena, 2.2 naftu - svezení to bude na dálku příjemný. I když mozek říká pozor! co jsi měl francouzskýho, to moc nefungovalo...friťák Moulinex, mikrovlnka...atd. proč by teda zrovna auta na tom ve Francii měla být lépe?:))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 13:05, rada
To kylie: mám doma na WC pár časopisů věnující se ojetinám a když tady tak přečítám vaše příspěvky do diskuse, tak ty které jsou k věci mi připadá jako byste ten časopis psala vy. Nebo je máte také nastudované?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 13:17, rada
statistiky - máš pravdu už jsem tu o tom příspěvek psal
Doporučuji se poradit s kamarády a v neautorizovaném servisu
V autorizovaném budou vyzdvihovat vždy svoji značku.
Opravdu se neserou a klidně mnění vše, i když to není vůbec nutné.
Mám tyto zkušenosti. Ještě u TDI pozor na stáčení tachometrů pozor každé třetí vozidlo. Které je dovezené, tak každé. Podíváte se do německého bazaru má nameteno 220000 km dovezou jej do Čech a má 120000 km a o 50000kč vyžší cenu.
Auto se nechá profi firmou vyčistit a vydávají jej za perfektní. A přitom je před velkým servisem. Km doporučuji prověřit v autorizovaném servisu. Mají dobrý systém historie vozidel. Praktiky platí u koncernu vw. U citroenu se to nepraktikuje.
Z důvodu malého zájmu o tyto vozy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 19:52, rada
To rene: Desítka to není, ale terč jste "strefil" ,-)
Ale už je to dávno .. nejdříve ta automobilka a pak "trošička" redakční práce .. obé ale v hluboko daleko .. v minulém tisíciletí
PS: NEmám zrovna "fotografickou" paměť, ale pamatuji si docela "dost" (někdy bohužel .-)
To "statistiky": Vzhledem k tomu že "vím" - tak na německé statistiky se (docela) spolehnout můžete .. samozřejmě ne "slepě" (znám docela spokojené majitele Chrysler Voyager - vozu který má poslední příčky TÜV dlouhodobě "předplaceny"), ale z různých zdrojů "data/fakta" posbírat "protřepat/promíchat" a "použít" - bez zbytečných komplikací, nebo-li "stručná" verze (která platí .. co pamatuji): NEJspolehlivější byla a jsou japonské vozy, ty evropské až za nimi (rozdíl mezi německými, francouzskými, britskými a italskými je občas (snad dokonce většinou) MENŠí, než si lidé představují .. (mnohem větší rozdíly jsou v "charakteru" těchto vozidel, to ano ... řekla bych já)
PS: Takže vybírat vůz dle národnosti (z důvodu spolehlivosti) je trošičku NEsmysl
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 20:27, rada
Ten chlapík má pravdu,že se liší způsob použití aut u různých značek a to MUSÍ zamíchat těma statistikama.Dělám pro velkou stavební firmu (radši neřeknu jakou:)) a máme ve firemní flotile asi 80 Fábií, 38 Octávií(to vím přesně) a 12 Passátů.Mám s tím co do činění,takže vím,že průměrný roční nájezd je 36tisíc km a perná služba jen co je pravda.S Fábií jezdí co má ruce a nohy,s Oktávkama nezřídka taky.Většina aut si užije svý na staveništích,údržba veškérá žádná.Máme tady zhusta týpků,se kterejma by si i ten Váš brumlomotor sáhnul na dno....Takže vyměňme nám tak půlku těch koncernovejch srač...za Citroeny a my vám ty statistiky vyšperkujeme,že se nebudete stačit divit:)A jakej by byl super pohled na Alfu s řidičem v gumovkách po nápravu v blátě na staveništi!
A tak se používají koncernový auta i v Německu,naše sestra(firma) má jen místo Fábií Golfy a místo Oktávek Passáty.Ty když mají štěstí,lítaj s nějakým obchoďákem napříč Evropou s vyplazeným jazykem.Zatímco Citroeny C5 tam leští důchodci a vy.Zajímala by mě např.nějaká statistika kolik aut jakých značek bylo jako první registrováno na fyzickou osobu a kolik a jakých na firmy.To je sakra rozdíl!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 21:41, rada
Mila Kylie.Me rozporuplne reakce na motor 3.0 v6 prameni z toho,ze moje byvala pritelkyne neustale chtela velky vuz a Peugeota.Ja zase chtel sportovni auto,ale podlehl jsem neustalemu natlaku a to auto koupil.Nicmene jiz prvni jizda me presvedcila o tom,ze to je chyba meho zivota.Plavna jizda,velmi dobre pohodli,nicmene nic vic.Motor mel pekny zvuk,ale treba rozjezdy nebyly nic moc a motor subjektivne moc netahl.Pokud se trochu vytocil,dynamika nekolikanassobne vzrostla,ale to zase prestavalstihat podvozek.Pri jizde me pritelkyne byla spotreba 11l,ja mival kolem 16ti.Servisni prohlidky me staly podstatne vice,nevim kde servisujete,ale takoveto castky se treba u Peugeota nevidi.Mel jsem v te dobe moznost primeho srovnani s 3.0 od BMW a nedalo se to porovnat.BMW proste jelo.Jinak ta 2.7HDI musi byt velmi dobra,nemel jsem testovaci jizdu,ale i ta 2.2HDI se mi moc libila,jezdil jsem s ni ve 407,opet auto krasne,ale nebyl to muj styl.Take ty kecy o Alfach,ano jsou nadherne,ale tak do 130tis,pak tam nic nedrzi a odchazi fura veci.Kolega mel 2.0T.S a byl neustale v servise,kluk kterymu to prodal to okamzite zadrel.Take servis Alfy...odbornost techniku na nule.Jeste takova perlicka o rozdilnosti servisu,Musel jsem sluzebne do Hanoveru s prespanim v Drazdanech,mel jsem pred velkou prohlidkou a tak jsem vyzkousel mistni BMW,Celkova cena byla o rovnou pulku nizsi nez velka prohlidka u nas.Byl jsem take upozornen na velke mnozstvi neoriginalnich silentbloku na podvozku-mam faktury na original BMW vcetne origo ramen,ty take jsou jine.Jednani velmi slusne.Priste vyzkousim Rakusaky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.12.2008 21:51, rada
Milý Statistiku! To co říkáte NEzní nesmyslně, ale (nechci se vás dotknout) je to VELMi "lokální" pohled. Teď nemluvím jen o vozech, ale v různých místech jsou různé "značky" vnímány VELMi VELMi VELMi "jinak"!
Takže až budete na severoamerickém kontinentu "NEchlubte" se vw (její tamní vnímání je stále "původní" - levné vozy z mexico, ostatně i tamní ceny vw jsou .. NIŽŠÍ než zde).
Ale chtěla jsem se zeptat na to "klišé" ... "C5 a důchodci". Už jsem to tu "slyšela/četla", ale KDE se to bere? ODKUD to "víte" vy? Já byla loni půl roku v Monaco (to není až tak daleko odsud) a "vnímání" vozů tam je VELMi jiné (NEmyslím těch pár "bouráků" před Casino, mám na mysli "normální" obyvatele - mimochodem že Monaco patří k nejBOHATŠÍM státům Evropy - daleko PŘED českem - to víme jistě všichni). Celkem "vtipné" je, že ani v Deutschland není "nadceňování" passat a "podceňování" C5 až takové ... jako v zde.
PS: Mimochodem, i tu alfu na staveništích potkat můžete (a C5 třeba jako taxi - nedávno jsem byla v jednom rakouském městě a tam jich jezdí ..), ale máte pravdu, že v česku je vnímání značky Citroën (částečně i vinou místního zastoupení - o tom že některé motory a další v česku vůbec NEnabízí jsem již psala - konkrétně "božská" nová devatenáctipalcová kola k C5 - ta co jsou na většině "reklamních" snímků /NEchápu!/, nebo momentálně asi nejlepší benzínový motor 1.6 - 150 PS, který si sice v česku v bmw mini či v peugeot koupíte, ale český "úředník" na citroën rozhodl, že ... čeští "citroenáři" NE).
NEvím čím je toto "odlišné/specifické" české vnímání "vytvořeno", ale mám pocit že se to již "zlepšuje", že i absolutní "glorifikace" vozu octavia již dostala "trhliny" .. prostě že "vnímání/chápání" aut je rok od roku "reálnější"
PS: Tím chci říci: Hledáte spolehlivost? Trvalku? Držák? Hledejte v japonsku (když už) .. jinak doporučuji vybírat podle "chování/charakteru" "pocitu" z vozu, NE podle "předsudků" a "klišé" ..
Pěkný den
respond
  1 ... 6 7 8 ... 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.