0
back
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat B5, Alfa 156 - složitý výběr

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 10:54, rada
Nechci žádné vozy diskriminovat viz C5.
Pan Petr
Se zmiňuje o vozech starých asi 10let.
1,4TSFI je nový motor - nepatří do této skupiny.
Je super, ale není pro takovou porci kilometrů vhodný.
Mělo by se k tomu přistupovat hlavně po servisní stránce.
Myslím si, že v neautorizovaných servisech si lépe poradí s Octavii, než s C5, ale můžu se mýlit. S C5 nemám žádné zkušenosti v neautorizovaných servisech.
Chtělo by to zjistit. Kdyby jste o této problematice něco věděli, tak napište.
Vím jen to, že s vw není problém, poněvadž jich jezdí nejvíc.
Nechtěl jsem nikoho urazit - Kylie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 11:51, rada
Jaroš - Rony - Mhr
Souhlasím s Vámi.
Sám mám tedy Audi Allroad 2.5TDI 132kw asi 4roky.
120000 jsem najel nyní tachometr 200000km.
To co píše Kylie o motorech 2.5TDI se třeba zakládá na statistikách.
Myslím, že je to kus od kusu. Je jasné, že u šestiválců se z vyžšími náklady musí počítat. Všechno stojí 2 krát tolik. (ještě jsem neměl poruchu, která by bránila jízdě)
Ostatně kdo si takový vůz koupí, tak toto neřeší viz. Jaroš
Jsem na tom podobně. Motor 2.5Tdi bez jakýchkoliv problémů motor 2.2HDI vyškolí.
Nemyslím projevem při volnoběhu(má horší kustivovanost), ale v extrémních jízdních situacích se mu prostě 4válce nevyrovnají. ŠESTÝ RYCHLOSTNÍ STUPEŇ JE SUPER NA DÁLNICI. Do těžších aut ho můžu jen doporučit, pokud chcete vychutnávat dynamickou a úspornou jízdu.
Rada panu Petrovi
Pánové radí dobře. Prověřte si to v neautorizovaném servisu.
Výměna xenonové výbojky ve vw servisu 5000kč v neautorizovaném servisu 2300kč. Ty samé výbojky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 12:33, rada
Milý Cardo! To co jsem napsala o 2.5 V6 TDi (i to o 2.2 HDi) není výplod mé fantazie - obé jsou data od motorářů a statistiky (2.2 HDi byl opravdu opakovaně ohodnocen jako nejlepší motor do 2.5 litru na této planetce a 2.5 TDi je opravdu označován za neproblematičtější pohonnou jednotku koncernu vw).
Mimochodem, co si mám představit pod slovy 2.5 TDi onu 2.2 HDi "vyškolí"?
Já osobně také preferuji šesti(nebo i ještě více)válce, ale ten čtyřváleček 2.2 HDi má dva vyvažovací hřídele a docela příjemný chod (odbornou anketu Engine of the Year doporučuji - stále ještě patří k těm málo, kde až tak NErozhoduje komerce, tedy komerční tlaky, ale opravdová kvalita).
Ještě k "vašemu" 2.5 TDi - zatímco předchůdce, ještě řadové pětiválce mohu jen chválit (osobní zkušenost mám "jen" s benzínovou verzí), "přechod" na V6 se prostě NEpovedlo (to se za ty roky můžete dočíst v každém NĚMECKÉM automagazínu a dnes v katalozích ojetin - PROTO mne tak překvapuje, že tady v česku chválíte ... často "obecně", nikoliv diferencovaně - tím myslím, že např. TDi 1.9 ještě z roku 99 - tuším 81 kW byl VELMi pokrokový motor zasluhující ocenění, jen o rok o dva "modernější" varanty naopak tvrdou kritiku ...atd.).
Vaše verze 2.5 TDi už je "modernější" "vychytaná" a jistě se najde někdo, kdo genezi tohoto motoru dokáže popsat přesněji nežli já, ale původní varianty (hlavně ta se 110 kW) byly až "tristní"
Máte pravdu, že náklady na servis šestiválce jsou (logicky) vyšší, ale konkrétně v případě mého třílitříku to vůbec není zlé a vzhledem k tomu, že servisní kontroly a výměna oleje atd. jsou až po 30.000 km a rozvody se mění až ve 240.000 km - rozhodně si nemohu stěžovat a určitě nejsou (alepsoň u tohoto konkrétního motoru) dvounásobné (spíše jen "nepatrně" vyšší)
Pěkný den a Petrovi Š. se mi nechce doporučovat KONKRÉTNÍ vůz, ale ROHODNĚ vůz vyšší třídy (vzhledem k těm "obřím" porcím kilometrů)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 13:10, rada
Milá Kylie! Pokud jste si důkladně přečetla příspěvek.
Tak jsem motor 2.5 TDI nijak nevychvaloval.
Pouze jeho zátah, který je sammozdřejmě vyžší než u 2.2HDI.
Napsal jsem to tam jasně u podobně těžkých vozů jsou dynamické parametry lepší.
+30kW proti standartnímu 2.2HDI.
Na nějakou poruchovost podle tabulek kašlu. Až uvidím, že je někde nějaký problém, tak ho prodám a koupím něco druhého.
Napsal jsem pravdu kultivovanost chodu je sice u 2.5TDI horší.
Ale dynamické parametry jsou lepší.
Poruchovost nesrovnávám s nějakými tabulkami, ale z vlastních zkušeností.
Myslím, že je to fakt kus od kusu. I s tím citroenem.
Je to vúz spíše na dálnice, kde se dá využít potenciál vozu.
Mimochodem do důchodu také plánuji citroena. Je super měkej. To už nebudu nikam spěchat. A bude to super svezení jako na lodi.
Sem tam trochu zaplave ale v 80km/hod to nebudu řešit.
Panu Petru Š passat 2.5TDI určitě nedoporučuji, poněvadž s většinou oprav se musí do autorizovaného servisu, což by se mu při takové dávce kilometru hodně prodražilo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 13:22, rada
Milý Cardo! Souhlasím s vámi, shodujeme se.
Snad jen "drobnost" k C5 (a C6 - dnes vpodstatě "stejný" podvozek, dvojité lichoběžníky vpředu, multilink vzadu) a "plavání". Nemám zkušenosti se základními verzemi C5, ale ty "vyšší" s Hydractive 3+ (tedy 2.2 HDi, 2.2 HDi Biturbo, V6 3.0 24V a V6 2.7 HDi Biturbo) - ty NEzaplavou, ani když se budete HODNě snažit ,-)
V důchodu sice ještě nejsem, ale "plavná" "klidná" jízda těchto vozů mi vyhovuje (v mládí jsem se s trochu "opačnými" vozy dostatečně "vyřádila"), ale rychlosti zvládají maličko jiné, než si představujete (viz http://www.flickr.com/photos/30642098@N08).
Pokud tu od prvopočátku píši, že s těmito vozy leze stovky kilometrů jezdit "naddvěstěkilometrovými" rychlostmi, zní to možná "překvapivě", ale opravdu je to "pravda" (vpodstatě není rozdíl zda dálnicí "plujete" 120 km/h, nebo 220 km/h).
Toliko má praxe a prozatím jsem se asi "vypovídala", tak pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 13:38, rada
Hm mrknul jsem na Vaše stránky C5 V6 3.0 24v
Je jistě super vůz, ale pochybuji, že si bude moct pan Petr Š takový dovolit.
Nicméně mě Vaše stránky přesvědčily a už se nebudu míchat do diskuze.
Která se hodně odklonila od tématu řekněme levných a průměrných aut.
Až budu kupovat další vůz kolem 1 000 000kč, tak se zajdu určitě na citroen podívat. Děkuji za info. A naschledanou Carda
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 13:55, rada
Milý Cardo! Ano, s "Brumlou" (jak se můj citroení C5 třílitřík jmenuje) jsem opravdu moooc spokojena, ale současná světová finanční krize "zařídila", že cena mého něco přes třiapůl roku starého, plně vybaveného (systém hlídání pruhů AFIL a vrstvená skla pro absolutní klid v kabině opravdu doporučuji) pravidelně servisovaného, vzorně "udržovaného" a s maximální "péčí" zajetého vozu se řítí někam k 250.000 kč a pokud jsou mé "vize/analýzy" chování trhu správné, již za pár měsíců bude činit tak 200.000 kč (a nedejbože i méně). O co více NEvýhodné je to pro mne, tím zajímavějším se to jeví pro Petra a další .. (neb za tu cenu to hodnotím jako "superhyperultravýhodný" nákup ,-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 14:33, rada
Milá Kylie! Omlouvám se za kalení vody.
Mrknul jsem na inzerci těch C5 a ceny jsou opravdu super proti starým passatům B5, které jsou nesmyslně drahé.
Nejblíže k pravdě je RONY s tím servisem u starších exemplářů.
Opravdu doporučuji prověřit v neautorizonaných servisech.
Poněvadž při takovém kvantu km se pan Petr servisu určitě nevyhne.
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 16:25, rada
Dobrý den,
již dva roky mám Octavii Combi 1,9TDi 66kW automat rv 2004. Kupoval jsem jí lehce poškozenou z Německa s 56 tis km. Nyní má najeto 180 tis km a za celou dobu jsem měnil pouze olej, 1x rozvody, 1x kontrola převodovky a 1x čidlo tlaku. Denně jezdím do práce a z práce cca 80 km. Průměr 6,6l/100km, na delší tratě i 5,2l/100km. Lepší auto jsem nikdy neměl. Předtím jsem měl Octavii 1,6 55kW benzin z roku 1996 a pořád na ní něco bylo. Passat je skvělý, ale kolega má neustále problémy s předním zavěšením. Hliníková ramena jsou nevhodná na naše komunikace.
Přeji šťastnou ruku při výběru a hodně spokojených kilometrů. Petr
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 16:26, rada
Milý Jaroši! Ok, "no problem" - já jen "každému koho to alespoň trošičku zajímá" doporučuji "vyzikoušet/projet se" nějakou vyšší verzí Citroën C5 (konkrétní motory jsem zmiňovala zde kousek níže) - dle mého názoru a mých zkušeností je to v bazarech v poměru cena/kvalita docela DOST zajímavá nabídka (je to přiměřeně/průměrně spolehlivý, NADprůměrně bezpečný - po faceliftu NEJbezpečnější vůbec, možná asi skoru určitě nej"pohodlnější"model své kategorie - a dokonce nejen té, povětšinou VELMi slušně vybavený a navíc nečekaně KVALITNÍMi motory vybavený vůz) - prostě myslím, že STOJí za vyzkoušení - nic víc/nic míň (tak jak jsou některé modely a ULTRApředražené, opravdu NEsmyslně NADsazené, tento bývá spíše NEsmyslně levný/výhodný
PS: Ale je trošičku "jiný", takže opravdu jediná varianta je "vyzkoušet" (což vřele doporučuji ,-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 16:56, rada
kdy
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 16:56, rada
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 16:56, rada
konečně
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 16:56, rada
uděláte
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 16:56, rada
něco
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 16:56, rada
s přispíváním
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 16:57, rada
do diskuze
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 16:58, rada
Je to opravdu trapný takto na něco upozroňovat,ale opravdu se mi nelíbí to že si každej může spamovat toto forum a lidi co se tu chtějí neco dozvědět musí pročítat nebo přeskakovat tyto sračky co nejsou k věci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 17:20, rada
Zdravím. Osobně bych jednoznačně bral Passat B5, který představuje velmi solidně udělané auto. Záleží však na tom jakou jízdu preferujete. Pokud pohodlí, prostor a bezpečí, tak určitě Passat. Měl jsem možnost projet se v Passatu B6 s motorem 1.8 T a bylo to pěkný svezení. Alfa sice nabízí sportovní zážitky, ale s tou podmínkou, že musí být podvozek a motor ve špičkovém stavu, což je ne vždy pravda. Passat zase může žádat opravy hliníkové nápravy (což jistě víte když pročítáte tyto stránky každý den stejně jako ja , která je zatracována pro její drahé opravy, ale v Německu koupíte všechny věci na opravu za pár set euro (300-400), což vím od známého, který se dovozem zabývá. Pořád je to celkem suma, na druhou stranu je to není 30 tisíc jak se všude říká. Octavii bych asi vyloučil, z důvodu malého prostoru a podle mě neospraveditelně vysoké ceně. Já osobně nejsem zastáncem dieslových motorů, ve vašem případě by však mohl pod kapotou Passatu právě motor TDI vyhovovat při vašem kilometrovém proběhu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.12.2008 17:37, rada
Milé widle (f krku)! Doporučuji do googlu vyťukat slovo "spam", poinformovat se, a až POTÉ jej začít používat.
K passatu B5. Vím, že z českého pohledu je "nej-" verze s motorem TDi, ale tam kde je passat "doma" jsou "hodnocení/doporučení" trošičku "jiná".
Předně, B5 je průměrně spolehlivý a průměrně kvalitní automobil za výrazně NADprůměrné bazarové ceny (to je prostě fakt). K motoru TDi - jde o PODprůměrně spolehlivou pohonnou jednotku (odbornými časopisy, katalogy Gebrauchtswagen apod. je jako "optimální" k tomuto vozu doporučován motor 1.8i 20V turbo (já osobně mám tentýž názor), kde můžete (skoro s jistotou) očekávat: vadný měřič hmotnosti vzduchu, prasklý rozvodový řemen s případným následkem poškození motoru, vadný regulační ventil turbodmychadla, zanesený EGR ventil, turbodmychadlo propouštějící olej, zatuhlou regulaci VTG - to NENí vtip - to je "ofic." přehled častých závad tohoto motoru - PROTO (narozdíl od česka) NENí odborníky doporučován!
I když tomu asi NEbudete věřit, v hodnocení passat B5 najdete i "perličky" jako ... NEsportovní jízdní vlastnosti, velmi výrazná NEdotáčivost ... u verzí 4X4 zvýšené opotřebení pneu zadní nápravy atd.
To OPĚT nejsou "výplody fantazie", ale "fakta" - PROČ jsou v česku málem "tajná" NEtuším - opravdu se podobné informace objevují minimálně desetiletí nazpět, rok co rok v různých přehledech a katalozích aut atp. ..
PS: Vskutku "ffftipným" bonusem je, že když si je dovolím do češtiny přeložit - většinou jsem za to (někdy docela tvrdě) kritizována ...
Tak pěkný den
respond
  1 ... 5 6 7 ... 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.