0
back
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat B5, Alfa 156 - složitý výběr

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 06:24, rada
už vidím těch chytrejch co budou řešit že Octa pašík nejsou ve stejný třídě co že si to tazatel dovolil se ptát na takový blbosti.
Ale k věci. Já bych bral avensise nebo mondeo na vašem místě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 06:56, rada
Vybirat z techle tri...kdyz vyberes slusnou Alfu, tak budes spokojenej nejvic. Ale jak v bazaru vybrat slusnou, vid? Musel-li bych se drzet tech 3, tak Oktavku. Bude nejnovejsi a spotrebni material (vcetne ramen, cepu etc.) nejlevnejsi.
Ja sam bych za dane penize sel do Mondea.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 08:47, rada
Uvadite tri a ja bych Vam doporucil: neberte Alfu,ale pokud mozno zustante doma u S-Octavie.Pokud mozno 1,9 Diesel 66KW.Budete spokojen.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 08:47, rada
Passat není špatná volba, jen ta přední náprava může byt ryziko.Kdyby bylo na mě, tak bych se rozhodoval passat accord avensis a všechno v benzinu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 09:52, rada
Srovnáváte nesrovnatelné, Oktávku nelze poměřovat s Passátem. Passát je etalonem (mírně předraženým) ve střední třídě, oktávka je nižší střední třída. Alfa 156 je sportovně laděné auto střední třídy.
Ročně ujedete 40 - 50 tis. km, v tom případě by Vám alfa vydržela tak rok a půl. Jestli jste "provařenej" do VW koncernu tak bych volil A6 2,5TDI, Superba 1,9TDI nebo Passata. Já osobně bych volil volvo S60 nebo S80 s 2,4D 124kw. To jsou auta na kterých bezproblému natočíte 400 tis. km. A samozřejmě mercedes E W211 270CDI na tom natočíte 600 tis. km bez mrknutí voka a zničenech zad.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 10:14, rada
No na 80tis ročně bych si benzín vážně nepořizoval. Motorizace 1.9 do oktávky je superúsporná a při tomhle nájezdu to určitě oceníte.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 10:16, rada
Soudě podle toho že pchcete B5 je Váš finanční limit max 200tkč. A podle mého názoru kupovat si ojetinu střední třídy(vím že octa do ní nepatří i když se to některým nelíbí) do této hranice na nájezd 50tkm ročně je vstupenka do problémů.
Doporučil bych se poohlédnout po něčem spolehlivějším v nižší střední např Focus, Corolla, civic atd
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 11:04, rada
Za ty peníze bych šel do naftový Oktávky. Trochu vyšší pořizovací cenu vynahradí snadný a levný servis a hlavně spolehlivost. Passat za 200tis. Kč bude už dost hin a Alfy jsou tak pro radost a občas se projet okolo baráku, když si je koupíte nový. Uvažoval bych ještě o Focusu, spíš ale benzínovým, japonců v této cenové relaci zase není moc ještě v ucházejícím stavu.
Samozřejmě, pokud to je "srdeční" volba užijte si s Alfou nebo si kupte 10 let starýho baworáka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 12:16, rada
Kámo ber to tak že co člověk to jinej názor
pokud musíš koukat na peníze tak vem octavku u vw platíš značku a alfu jedině novou bazarová bude odhoněná je to přece jenom drobet sportovní auto je to jenom na tobě na škodovku jsou i celkem levné a dobře dostupné díly a 1.9TDI je usporný motor tak držím palce
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 12:28, rada
Trochu "překvapivá" kombinace variací ...řekla bych
K příspěvku Toma "dole" a doporučení motoru 2.5 V6 TDi bych měla VÁŽNOU připomínku - jde o nejHORŠÍ motor koncernu, ten NE - to i (výrazně "zlobivější" než si "dav" myslí) 1.9 TDi je "bezproblémovější" společník.
Na takové "velké" ježdění bych sice také doporučila spíše 6tiválec, ale NE 2.5 TDi, neb ten se opravdu NEpovedl! Když už totiž máte tu "kliku", že se vám nezdadřou vačkové hřídele nebo neodejde vstřikovací čerpadlo (procentuální vyjádření poruchovosti těchto komponent se hrozivě blíží "absolutní úspěšnosti" 100%), tak ve verzi se 110 kW si budete naplno využívat "propast" tedy turboefekt téměř "čítankových" rozměrů a motor i přes vyšší objem a "správný" počet válců zatáhne až ve vyšších otáčkách (a jen v ještě trošičku vyšších hned zase "končí"), varianty 120 a 132 kW jsou sice "lepší", po stránce spolehlivosti ale všechny představují (bez přehánění) to nej- HORŠÍ z nabídky koncernu vw!
Můj oblíbený čtyřváleček 2.2 HDi tento šestiválec "rozcupuje" absolutně totálně ve všem (což se můžete "dočíst" i v hodnoceních Engine of the Year - kategorie do 2.5 litru) - a to by věru NEmělo být!
Bez dalších podrobností v takto "nesourodé" společnosti věru těžko doporučovat, takže jen obecně, octavia je mechanicky auto NIŽŠÍ střední třídy, takže BEZ ohledu na konkrétní značku, vůz střední třídy Alfa 156 až VW Passat bude VŽDY pohodlnější bezpečnější prostě LEPŠÍ polykač kilometrů (a vy jich plánujete najezdit docela hodně).
V praxi to znamená, že v octavii (a jakémkoliv voze nižší třídy) budete vždy více unaven, než ve voze třídy vyšší (a náklady na servis dnes NEjsou argumentem, servis octavie je STEJNĚ nákladný jako u "zahraničních" značek, cenová výhodnost škodovek skončila s modelem felicia, octavia je jen zlevněný klon golf bora jetta altea leon toledo ..
PS: Utáhneli trochu vyšší spotřebu vaše peněženka, rozhodně zvažte nějaký pěti šesti válec, pro takový "nájezd" je to "vhodnější" řešení
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 12:30, rada
Octavia 1.9 TDi 66 kw, průměrná dlouhodobá spotřeba 4,5, omezený prostor vzadu pro jednoho člověka nevadí a navíc jsou levné a dostupné náhradní díly, 4 hvězdičky v EURONCAP jsou dneska taky ještě v klidu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 12:40, rada
Milý voliči! Opravdu si myslíte, že octavia 66 kw je tak obrovský nájezd km "ideálním" vozem?!?
Uvědumujtete si, že navrhujete pro SILNĚ NADprůměrný roční nájezd (skoro TROJnásobek českého průměru!!!) doporučujete průměrný vůz nižší střední třídy s "nic-moc" motorem a preferujete jej NAD vozy na tokové porce kilometrů stavěné - tedy vozy střední třídy?
Já bych pro takové porce kilometrů rozhodně doporučovala vůz co "nej-", neb z vlastní praxe vím a znám co to je trávit za volantem dlouhé hodiny a desetitisíce km ročně a zcela objektivně octavia NEní pro toto ježdění tím pravým ořechovým, dokonce nemá ani nejmenší šanci dostat se mezi finalisty (opravdu existuje mnoho a mnoho lepších variant!) - JEDNOZNAČNĚ doporučuji vůz střední třídy - tedy auto "kostruované" "plánované" "postavené" na takové porce kilometrů
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 12:58, rada
Tak souhlas s Kylie... S limitem do 200.000,- Kč bych se podíval opravdu po stř. třídě, a navíc po autě s nadprůměrnou kulturou chodu motoru. Na takové dálky to uživatel ocení Moje volba byla 406 2,2 HDi, provoz 02/2004, serviska (140 tkm), vše co se týče aktivní bezpečnosti (4x airb., ABS, ESP). S cenou jsem se do limitu pohodlně vešel, byť původně jsem plánoval utratit o pár desítek tisíc víc za 407... Ale bůh ví, co bude příští rok, takže...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 12:59, rada
jak jsem psal dole jedině mercedes E220 s motorem 220 CDI nebo 270 CDI, Volvo C70 s 2,4 benzín, Bávo 525 d. Nebo nějakou ameriku s HEMI 5,7 a předělat to na LPG. Ono moc aut nevydrží 500 tis. km za 4 roky, a který to vydržej tak s těma jezděj německý taxikáři ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 13:23, rada
Nejsem "fanynka" LPG, ale osmiválcové HEMi na plyn - to se mi docela "líbí" ,-)
Co se týče otázky CO bude příští rok, já nechci "strašit", ale to do česka krize dorazí a to znamená, že vůz střední třídy ještě LEVNĚJi v bazaru koupíte - to tedy "tipuji" já ..
PS: Shodneme se, na takové porce km "jen" pořádné auto s pořádným motorem, tady bych jako první octavii se čtyřválečkem 1.9 vyškrtla a co "nej-" vůz hledala (opravdu bude v bazaru za skvělou, možná lepší než octavia, cenu - a když ne teď v prosinci, tak v lednu únoru již určitě ano!)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 13:38, rada
buhví jak to je s tím nájezdem doopravdy. Já jsem si taky ve 20-ti myslel že najedu 200km za den a nakonec z toho bylo cca 15tkm/rok...........
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 14:19, rada
Nejsem si teď jistá KDO se mne na to ptal (Tom?), ale v této souvislosti jsem si to připomněla ... na dotaz po kolika km se u mého Brumly (C5 V6 3.0) mění rozvody odpovídám - po 240.000 kilometrech a komplet vyjde na cca od 12.500 Kč - druhovýroba - autorizovaný servis "kompletka" - ne o moc dráže - ("až" ve 240 tisících se mění dokonce i u "maličkých" motůrků typu 1.4 HDi - ten tu také často chválím ..) - navíc jsem si o "svém" motůrku mezitím přečetla/dočetla, že ... vyniká znamenitou kulturou chodu a vyvážeností (souhlasím), vysokou spolehlivostí a odolností (těší mne - jsem teprve na začátku druhé stovky tisíc kilometrů, ale také mám ten "dojem/pocit") - jen nějaký "idiotto" v citroën česko jeho dovoz do česka v nové C5 "zarazil"! Což je škoda (mimochodem nějakých dvěstě km na jih, sever, zapád a bohužel i východ od prahy se samozřejmě běžně prodává - ano i na Slovensku! A když už si na citroën česko stěžuji - do česka se nebude prý vozit ani nejlepší jednašestka na světě - verze 150 PS - společné dílko motorářů BMW a Citroën/Peugeot - bmw i peugeot ho do česka pochopitelně vozí - je to rozhodnutí jednoho českého "úředníka" z citroen!!!) - TAK NEpomohlo to, ale maličko se mi "ulevilo" ... a vůz typu C5 V6 (nebo alespoň 2.2 HDi) je "rozumná" varianta na deseti- a statisíce kilometrů plánované Petrem Š.
Já sice moc ráda řídím, ale po 800 km, když do cíle ještě 200 zbývá chci auto co novináři "kritizují" za "necitlivé" řízení, auto co dle tchýně jezdí "samo" - NEchci si "užívat" a "cítit" každou zatáčku každý přejezd z pruhu do pruhu, naopak "toužím" po voze který dojede "sám", i když řídím opravdu ráda, když se tu a tam dostanu do situace že musím najet 2000 km za týden, toužím po autě ještě vyšší třídy a byť "obdivuji" a mocmocmoc se mi líbí Porsche Caymann S - v tomhle je C5ka rozhodně "lepší"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 15:07, rada
Jestli to opravdu musí být jedno z těhle tří, jestli budete jezdit sám (a na víkendové výlety nevozíte 3 dospívající děti), jestli koukáte na spotřebu a jestli rád slyšíte motor, kupte si tu vochcávku v TDi. Ceny ojetých dieselů padají na úroveň benzinových (výkonově srovnatelných verzí).
Kylie, kdes tak dlouho byla?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 15:17, rada
Já byla trochu "odříznuta" od světa kousek kousíček od česka (a na Silvestra asi pojedeme zase .. fuč .. ale tentokrát na dovolenou ,-)
Tady jsou ale "změny" - jak asi blond, ale jak to že nemohu do diskuze pod Daewo apod?
Já "šéfovala" firmě (šéfstvo "buduje" pobočku v jednom asijském státečku, kde očekává "boom" jak v česku), takže já chudinka i "šéfovským" vozem nach Wien musela jet ..
To utrpení, že Brumlou nejedu mi málem až přebytek válců pod kapotou se "správným" počtem "otvorů" a "rozumným" počtem poháněných kol umožňoval. Samozřejmě také automat a pod kapotou dva brumlomotory (výkonově málem tři) - uhodneš co to je? Napovím ... je "koncernově" spříněn s tvým (červeným? jestli si dobře vzpomínám) "miláčkem" ..
PS: Na jednu stranu BOMBA vůz, ale asi (určitě) bych za ty peníze volila jinak. Ujela jsem s ním nějakých 700 km (prostě praha-wien-praha) a popravdě jsem trošičku na rozpacích - na jednu stranu samozřejmě "skvělé", ale čekala jsem (asi) víc!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 15:21, rada
Já chtěla napsat vzkaz panu Hankemu pod "takyčlánek" o Accord a C5 (klidně ho "urazím" a řeknu že já bych to napsala "lépe") a tam ŹÁDNÁ diskuze - nic? Co se to "děje"?
Jo a to "monstrum" co já s tím jet musela se britským tváří, ale v dresden se vytváří ..
respond
  1 2 3 ... 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.