0
back
 

diskuze k tématu: Jaké vybrat větší auto do 80tis. Kč?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, německá vozidla, japonská vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.05.2012 14:39, rada
Zdeny60 a mazďák:

Nevím jaké rozpory spolu máte z dřívějška, ale z toho co jsem přečetl tady, bych hlasoval pro to, aby do nory zalezl mazďák. Začal tady nadávat a jeho příspěvky nepřinesly nic přínosného. Zdeny60 se sice v něčem trochu sekl, ale snaží se poradit a s mnoha věcmi souhlasím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.05.2012 15:32, rada
Zdravím.
Vůbec bych se nebál francouzkých vozů,jelikož třeba motory jsou spolehlivé a dá se říct že i úsporné.Samozřejmě že na design si musí udělat názor každý sám,ale třeba Citroen C5 je velké ,pohodlné a můžu říct že i spolehlivé auto se solidní výbavou.Ve vaší cenové relaci se dá sehnat i s historií. Co se motorů týče(jak už bylo níže uvedeno) jezdí na ně i hromada jiných značek,což je záruka jisté kvality a i podle servisáků jde o dobrou volbu.Netvrdil bych že do 80ti tisíc nejde o auta,ale o mrtvoly ale po pečlivém výběru se dá sehnat spolehlivé a poctivé auto!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.05.2012 16:23, rada
To mazďák: chlapče, s tebou je to špatný,protože neuneseš tíhu argumentů. Na mazdclubu vystupuji už jen sporadicky pod nickem 3MPS tak, jako jinde. Mazdu 3MPS jse prodal ze dvou důvodů: jednak mi bylo líto jezdit skoro novou 3MPS v zimě v soli a kamení v horách - přes zimu je to jako služební auto opravdu nevyhovující. Druhý fakt je - že vzhledem k mým jistým zdravotním obtížím byla koncepce 3MPS na mě tvrdá a na našich cesách jsem strádal bohužel jistým diskomfortem. Po pravdě, koupením následného Legacy SpecB jsem si moc nepomohl, ale je to přeci jen lepší co do pohodlí na delší cesty. K Mazdám jako značce jsem neměl téměř vůbec žádné výhrady až do doby, kdy jsem poznal několik M6 stáří 5-6 let, které byly dost ohnilé. Již jsem zde psal, že o M6 jsem se zajímal PO PRODEJI mé 3MPS, protože nová edice se mi dyzajnově velice zamlouvá. Už ne tak její dílenské provedení - a jak je jednou poškozená reputace, těžko mě někdo přesvědčuje. A to se M6 povedlo - u auta nové produkce po pár letech shnilé lemy - sorry, mazďáku, ale tohle u SUbaru nenajdeš,a když už, tak u aut přes 10-12 lets táří, co jezdí polem nepolem. Doufám, že jsi aspoň trochu soudný a tohle uznáš. V tomto ohledu prostě Mazda prohrává - a nedělám si iluze, že po tom, co jsem proklepával CX-7 i M6 to bude jiné, než předchozí verze M6 a navíc, vaše forum hovoří o korozi zcela jasně a trvale s vysokou frekvencí. Další výtku mámk motorům naftovým s FAPem. netřeba se hádat, stačí najít patřičné stati na opět- vašem foru. Ad Subaru - věř mi, že kdyby to bylo v mé moci, moooooc věcí bych udělal jinak. Vadí mi tam ne málo věcí a vadí mi to i na nových STI tak, jako na mém starém (2007 Legacy). jenže tu moc nemám, tak se s tím holt musím vyrovnat a nebo za těžké peníze upravit sám. Pdrobnosti tu popisovat nechci, neb to sem te´d nepatří. Není dokonalého auta na světě - ani Veyron není dokonalý a má řadu chyb, tak jako Ferrai pro Erica Claptona, které si te´d nechal postavit na míru. Ale co člověk, to názor. Bohužel, dotaz byl položen jasně - Mondeo, Vectra a nebo Pasát. Moje odpověď zněla - Toyota a uvedl jsem i důvody. zatímco ty jen blábolíš a urážíš lidi, které ani neznáš. Jen to stručně zopakuji: Vectra ne - koroze, ne příliš spolehlivá elektrika Pasát - za 80 tisíc to bude šrot, který bude stát nemálo peněz, aby byl uveden do stavu, kdy se v tom bude moci dát jezdit. Co so budeme povídat - TDI je lákadlem stále a slušného Pasáta či jiného auta s tímto motorem se člověk málokdy zbavuje ve stavu, kdy to má najteo 50tkm anavíc to bude chtít prodat za pár šlupek. To opravdu ne. Mondeo - z ětchto tří moje volba, pokdu bych musel z těchto 3 vybrat. levný servis, všude dostupný, odolnost auta jako cleku mimo korozi lemů dveří a poruchovější elektriky. Jinak no problem. Navíc - jídzními vlastnostmi by další kandidáty jasně převyšuje. Já bych - opakuji sám za sebe - volil Toyotu Avensis, či Corollu a klidně i benzín, protože to, co projedu navíc v benzínu, se mi lehce vrátí při prvním větším servisu naftového auta - co, to netřeba znovu psát. Tuto zkušenost jsem si potrvdil i na svých SUbaru - zatímco s naftou jsem jezdil za 6,5 (Pežoty, Superb, nebo za 5-5354 - 2xOktávka 1,9TDI), tak například jen oleje byly o dost dražší včetně filtrů, než na benzín - obojí autorizák - vs. autorizák. Dále na P407 - FAP - 12 tisíc , Oktávka - repase turba 7 tisíc u jedné navíc čištění asi za 3. U SUbaru jsem musel měnit dvouhno=ták - tohle je snad jediná chronická vada modelů do r. 2008 (Valeo, pak byl Sachs), ale lze jej naštěstí nahradit setem z Forestera a to vč. spojky, přítlačáku, pružin a práce a DPH za asi 29 tisíc. Rovná se cena běžná u dvoughmoty pro jakékoliv auto. Jenže nyní mám klid na dalších 300tkm, protože tato jedhmota se spojkou z Forestera mě prostě přežije. Jinak nic. Takež tak to vidím já s tou naftou opkjetou a benzínem. A to nepočítám rizika v zimě, kdy třebas taky vůbec nensatrtuji, protože mi nafta zamrzne - a dle dlouhodobého výhledu věců bduou čím dál teplejší léta a čím dál studenější zimy Kapito, mazďáku? Pánové, omlouváms e za překlepy, jistě jich tam je mraky, ale snad to každý pochopí. Nejsem písařka, moje profese je trochu jiná Napiš něco o sobě, veřejně, kdo jsi, čím jsi, co jsi vystudopval, uve´d trochu svého já a pak můžeme pokračovat. zatím se domnívám, že mluvím s člověkěm, co má lehce retardovanou úroveň.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.05.2012 17:43, rada
Dá se sehnat do 80k auto ještě slušné kvality. Ale shánějte po soukromých prodejcích, ne v bazarech. Najdete nějakého takového blbce jako jsem já, co si u 15 let starého auta vede evidenci (i faktury) za všechny opravy. Když uvidíte, že jsem jen letos dělal rozvody, výfuk, kotouče a desky, loni svody, další a předloni další věci, mezitím olej, svíčky, filtry, prohlédnete auto, projedete, uvidíte nové gumy, zjistíte věku odpovídající, ale velmi slabý rez na lemech, jinak kromě roztřepanosti vnitřku v pohodě, tak budete mít štěstí. A přitom vím, že za to auto víc než 40k nedostanu. Potom je ale úplně jedno, co to bude za značku. Hledejte zachovalý benzín.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.05.2012 17:44, rada
Zdeny, já ti nechci přivodit infarkt, ale jestli si dal za komplet forestří spojku 29tis, je někde chyba. Komlet materiál podle mojí info příjde na 14tis +práce, servis v Hostivicích to účtoval i s prací 18tis(včetně daně).Ta cenovka by odpovídala dvouhmotě Valeo(22tis)+nová lamela(cca2tis)+práce. Pokud bys potřeboval origo díly nebo dobré rady, zkus Mirka Bíma (subarumb.cz). Měj se a nedej se.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.05.2012 18:38, rada
ne neo, to byla cerna za velký servis, 1hmota stojí 9900,-, spojka asi 3,-, zbytek byly oleje, filtry,nějaký silnetbloky na předkuno a práce. U M.B. jsem byl, ale nic z toho nebylo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 31.05.2012 20:21, rada
Myslím že řidičů co se o auta dobře starají i když už jsou staré je dost, ale kolik takových ty auta prodává? Zvlášť když ví, že jim to auto odvede ještě velkou službu. Při prodeji by dostali jen zlomek hodnoty, které pro ně to jejich stávající auto má. A pokud by už přece jen zatoužili po něčem novějším, tak to auto "podědí" někdo z rodiny, přátel... My si takhle v rodině držíme O1 TDI. Sice už bude mít brzo natočeno 300 tis, ale jediné co v dohledné době hrozí je spojka (původní). Jinak bych jí ty km netipoval. Zbavovat se takových aut je kravina.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.06.2012 10:13, Citroen C5
Pekny clanok, len tam znova nejako chybaju aj auta, ktore by sa v tejto cene dali kupit v celkom dobrom stave. Hovorim o francuzskych autach, ktore vdaka svojmu francuzskemu povodu patria medzi lacne, a pritom je to podla mna trochu nepravom. Auto ma byt okolo roku 2003-2005, a ked si pozriete aj TUV report pre takto stare auta (8-9 rokov) je citroen C5 spomedzi strednej triedy 3. najspolahlivejsim autom (19. miesto) oproti mondeu(29. miesto), passatu(39. miesto) a vectre (50. miesto). MAzda 6 tam este nie je, ta ale bude urcite v spolahlivosti lepsia, ale necha si to zaplatit.
Takze Citroen C5 je lacnejsi, je spolahlivejsi (podla TUV). HDI motory patrili v tej dobe medzi najlepsie naftove motory, ale takto stare auto by som si s nimi netrufol kupit. Z benzinovych sa treba vyhnut len 1.8. Je slabi a zerie casto olej (vytaca sa=zerie olej). 2.0i ma vykon myslim 103kw a to uz staci aj na C5, ktora je trochu tazsia ako je zdrave. Ma variabilne casovanie ventilov a spotrebu drzi ako kazdy iny 2.0 motor (najviac zalezi na style jazdenia). Jeho problemy su obcas cievky a obcas volnobezne otacky. Na vyriesenie volnobeznych otacok staci vycistit krokovy motorcek(aspon co som sa docital). Podvozok je hydractive 3 alebo 3+. Je to velmi spolahlivy podvozok, a odchadzaju na nom len zadne snimace na svetlu vysku (neviem ako sa to presne vola), co sa spozna hned, ked auto nestoji rovno. Hydractive 3+ tvoria 4 gule, ktorych cena je 50 eur za jednu(original 100Eur, ale vydrzi), menia sa myslim po 200tis km, alebo ked uz je auto citelne tvrde a nahradzuju tlmice a pruziny. Takze je to lacnejsie ako vymena tlmicov. Hydractive 3+ ma tychto guli 6, a dokaze v rezime sport kontrolovat naklony karoserie, a je tiez komfortnejsie. Auto nie je ziadny sportiak, ale v kombi verzii je to obrovsky stahovak, ktory mozte nalozit po strop, a hydractive vzdy po zatvoreni kufra vyrovna svetlu vysku, akoby bolo auto prazdne. Problemy boli s elektrikou, ale rocniky 2003-2004 by to uz mali mat vyriesene. Ma ale aj bohatu vybavu, v najvyssej verzii dokonca masazne sedadla. Ja hlasujem za C5.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.06.2012 10:16, RE: Citroen C5
Citroenak posted by:
Pekny clanok, len tam znova nejako chybaju aj auta, ktore by sa v tejto cene dali kupit v celkom dobrom stave. Hovorim o francuzskych autach, ktore vdaka svojmu francuzskemu povodu patria medzi lacne, a pritom je to podla mna trochu nepravom. Auto ma byt okolo roku 2003-2005, a ked si pozriete aj TUV report pre takto stare auta (8-9 rokov) je citroen C5 spomedzi strednej triedy 3. najspolahlivejsim autom (19. miesto) oproti mondeu(29. miesto), passatu(39. miesto) a vectre (50. miesto). MAzda 6 t...
Este som zabudol, 6 valec 3.0 je tiez dobry motor, ale spotreba je vyssia (riesi sa prerobenim na plyn), lenze vymena rozvodov je tu dost draha (nie moc rozsireny motor), takze tu by sa naklady dost predrazili. Inak vsetky motory maju remen, ale okolo 160 eur by sa mali dat rozvody zvladnut, a je znova nadlho pokoj.A dalsie plus, tieto auta sa daju bez problemov prerobit na plyn, ventilove sedla nie su este z papiera. Takze nesetria na nespravnych miestach.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.06.2012 10:18, RE: Citroen C5
Citroenak posted by:
Este som zabudol, 6 valec 3.0 je tiez dobry motor, ale spotreba je vyssia (riesi sa prerobenim na plyn), lenze vymena rozvodov je tu dost draha (nie moc rozsireny motor), takze tu by sa naklady dost predrazili. Inak vsetky motory maju remen, ale okolo 160 eur by sa mali dat rozvody zvladnut, a je znova nadlho pokoj.A dalsie plus, tieto auta sa daju bez problemov prerobit na plyn, ventilove sedla nie su este z papiera. Takze nesetria na nespravnych miestach.
A uplne posledna vec, benzinove motory nemaju dvojhmoty, narozdiel od mondea. Viem ze na benzine sa to tak nekazi, ale 8-9 rocne auto..tam treba ratat so vsetkym.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.06.2012 11:39, motor 1.8T VW
tenhle motor rozhodně není v Passatu doporučeníhodný, trpí zanášením sítka u olejového čerpadla které se po čase přidře a způsobí zadření motoru. můžete namítnout že není problém sehnat jiný motor-je to problém. v Passatu je totiž uložen podélně (kód motoru tuším AWT) a je prakticky k nesehnání, a když tak za 40.000,- apod.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.06.2012 11:59, RE: Citroen C5
Citroenak posted by:
A uplne posledna vec, benzinove motory nemaju dvojhmoty, narozdiel od mondea. Viem ze na benzine sa to tak nekazi, ale 8-9 rocne auto..tam treba ratat so vsetkym.
Dvouhmotový setrvačník vydrží u Mondea přes 200 tisíc km bez problému. Nejvíc by trpěl při cukání auta (rozjezdy), ale u Mondea motor zhasne (konstrukční vychytávka). Samozřejmě že občas se najde prase, které ho brzy odrovná brutálním podtáčením motoru, nicméně poznat načatou dvouhmotu a spojku lze snadno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.06.2012 15:56, RE: motor 1.8T VW
tomaskrtek posted by:
tenhle motor rozhodně není v Passatu doporučeníhodný, trpí zanášením sítka u olejového čerpadla které se po čase přidře a způsobí zadření motoru. můžete namítnout že není problém sehnat jiný motor-je to problém. v Passatu je totiž uložen podélně (kód motoru tuším AWT) a je prakticky k nesehnání, a když tak za 40.000,- apod.
Myslím, že tento nedostatek je už obecně znám i mezi mechaniky, ale je třeba na to myslet a občas jej nechat vyčistit. Co vím, tak na to trpí hlavně ty motory, u kterých byl zanedbáván nebo šizen olejový servis. Stejně, po koupi tak starého auta by měla první cesta z bazaru směřovat do servisu a spolu s výměnou filtrů a náplní by to měl být standardní servisní úkol u 1,8 T. Jinak bych se toho motoru nebál. Osobně s ním mám dobré zkušenosti. A zvládá i plně naloženého Pašíka, což se o atmosférických konkurentech moc říct nedá (tedy bez častého vytáčení).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.06.2012 15:57, Passat TDi
Snad jedinou variantou, kdy bych já uvažoval o naftě u takto laciného auta, tak by byl ten Passat s 1.9 TDI 66 kW, v krajním případě 81 kW. Ale rozhodně bych se nezajímal o auta s nájezdem pod 200 tisíc kilometrů, kde stočeným tachometrem budou skryté mnohé další často vážnější problémy. Pokud někdo přizná nájezd přes 200 tisíc, klidně i 300, tak už je šance, že prostě nelže a kupující od něj dostane i další důvěryhodné informace. Vzhledem ke stáří těchto motorů (66 kW se v Passatu dával jen do roku 2000), mnoho lidí zná ve svém okolí kousky, které najely přes 500 tisíc km a jsou pořád v dobré kondici.

Jako samozřejmost při koupi takového motoru s vysokým nájezdem bych provedl změření tlaků na válcích a nesmělo by pískat turbo. Jinak další kontroly jako stav oleje a chladící kapaliny a dostatečně dlouhá zkušební jízda ani netřeba zmiňovat. A velmi pravděpodobně bych takové vozidlo nehledal v bazarech, ale v inzerátech soukromých osob, kde se majitel nebojí podívat kupci do očí.

Tolik zmiňovaná problematická hliníková přední náprava byla řešena sice až po faceliftu po roce 2000, ale je montážně shodná s původní verzí a není problém novější díly namontovat i do staršího vozu. U Passatu v tomhle věku a s tímhle nájezdem už nejspíš budou měněny vícekrát a nejspíše za ty novější, i tak bude majitele čekat dříve nebo později další výměna, která jej ale nezruinuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.06.2012 15:59, RE: motor 1.8T VW
Paul posted by:
Myslím, že tento nedostatek je už obecně znám i mezi mechaniky, ale je třeba na to myslet a občas jej nechat vyčistit. Co vím, tak na to trpí hlavně ty motory, u kterých byl zanedbáván nebo šizen olejový servis. Stejně, po koupi tak starého auta by měla první cesta z bazaru směřovat do servisu a spolu s výměnou filtrů a náplní by to měl být standardní servisní úkol u 1,8 T. Jinak bych se toho motoru nebál. Osobně s ním mám dobré zkušenosti. A zvládá i plně naloženého Pašíka, což se o atmosférick...
A co spotřeba? Kamarád jej má v O1, kde dokáže jezdit s velmi dobrou spotřebou a při lehké noze občas i pod 7 litrů, ale co vím, tak v různých koncernových vozech se spotřeba dost liší. Třeba v Audi A4 zejména s pohonem 4x4 to byl prý dost velký žrout.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 01.06.2012 17:04, RE: motor 1.8T VW
Koloss posted by:
A co spotřeba? Kamarád jej má v O1, kde dokáže jezdit s velmi dobrou spotřebou a při lehké noze občas i pod 7 litrů, ale co vím, tak v různých koncernových vozech se spotřeba dost liší. Třeba v Audi A4 zejména s pohonem 4x4 to byl prý dost velký žrout.
U 1,8 T je jako obvykle největší problém mezi sedačkou a volantem. Např. s O1 nebyl pro mě problém kolem 7,5, u A4 s automatem za 8,5. Svižná jízda ale plynulá. Myslím, že spotřeba nějak nevybočuje z třídy atmo 2,0.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 02.06.2012 21:46, RE: Passat TDi
Koloss posted by:
Snad jedinou variantou, kdy bych já uvažoval o naftě u takto laciného auta, tak by byl ten Passat s 1.9 TDI 66 kW, v krajním případě 81 kW. Ale rozhodně bych se nezajímal o auta s nájezdem pod 200 tisíc kilometrů, kde stočeným tachometrem budou skryté mnohé další často vážnější problémy. Pokud někdo přizná nájezd přes 200 tisíc, klidně i 300, tak už je šance, že prostě nelže a kupující od něj dostane i další důvěryhodné informace. Vzhledem ke stáří těchto motorů (66 kW se v Passatu dával jen do ...
Sam mam toledo 1L 81KW 270tis km. Rekl bych ze az prilis casto slysim o setrvacnicich a turbech. Ano nejsou to dily za par KC ..ale zrovna u koncernu jsou snad nejlevnejsi to uz nikdo nezmini ?
Spojka + setrvačník - Sachs 1,9TDI 66,81kW 2289000041, 038105264J (6995,- vc DPH) nebo se necha resit jednohmotou cca 5tis (ta uz vydrzi vsechno [ osobne bych si za dvouhmotu priplatil ] ). Turbina se da cistit do 3tis (regulace) pripadne repas kolem 9tis. (nove 11-15tis). Kazdopadne to preci nejsou komponenty co se meni kazdej patek.
Modelova situace kdy se vybere slusnej chrochta ktery rocek nahrka a pak si rekne o cisteni turba (presne moje situace po 17mesicich cisteni turba 2700vc DPH jinak jen olej filtry klasicka udrzba) a pritom me oproti klasickemu benzinu (8l/100) za tu dobu "usetril na pohonych hmotach pres 28tis KC. .. myslim si ze si na sebe vydela..
Vychazi me kazdy rok cca 20tis vplusu oproti benzinu (to jsem schopen kazdorocne resit turbo ze setrvakem co se tu porad vsude strasi... myslite ze to bude treba ? pochybuji .. samozrejme nesmi se vuz kupovat na 1/2 roku ..to je potom jina loterie ..

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.06.2012 11:10, RE: Passat TDi
joseph posted by:
Sam mam toledo 1L 81KW 270tis km. Rekl bych ze az prilis casto slysim o setrvacnicich a turbech. Ano nejsou to dily za par KC ..ale zrovna u koncernu jsou snad nejlevnejsi to uz nikdo nezmini ?
Spojka + setrvačník - Sachs 1,9TDI 66,81kW 2289000041, 038105264J (6995,- vc DPH) nebo se necha resit jednohmotou cca 5tis (ta uz vydrzi vsechno [ osobne bych si za dvouhmotu priplatil ] ). Turbina se da cistit do 3tis (regulace) pripadne repas kolem 9tis. (nove 11-15tis). Kazdopadne to preci nejsou komp...
Abych to shrnul: Benzín je pro každého (pro blbce), diesel pro znalce. Kdo tomu rozumí, najde si kvalitní a levnou ojetinu i se vznětovým motorem, kdo ne, ten se spálí i na zážehovém japonci. Howgh!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.06.2012 13:02, RE: Passat TDi
donald posted by:
Abych to shrnul: Benzín je pro každého (pro blbce), diesel pro znalce. Kdo tomu rozumí, najde si kvalitní a levnou ojetinu i se vznětovým motorem, kdo ne, ten se spálí i na zážehovém japonci. Howgh!
No jo, jenže tady je řeč o "pravěku". 1.9TDI se dnes již nevyrábí. Co nové diesel auta? Tam jako podle tebe taky platí, že common rail se hodí i na krátké jízdy po městě? Vážně? Mám obavu, že by se naplnilo ono známé "nechci slevu zadarmo". Sem tam nějaká ta výměna filtru pevných částic za 30 litrů, ale co, hlavně že při každým tankování je ušetřená další stokoruna do rodinného rozpočtu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 04.06.2012 13:14, RE: Passat TDi
free78 posted by:
No jo, jenže tady je řeč o "pravěku". 1.9TDI se dnes již nevyrábí. Co nové diesel auta? Tam jako podle tebe taky platí, že common rail se hodí i na krátké jízdy po městě? Vážně? Mám obavu, že by se naplnilo ono známé "nechci slevu zadarmo". Sem tam nějaká ta výměna filtru pevných částic za 30 litrů, ale co, hlavně že při každým tankování je ušetřená další stokoruna do rodinného rozpočtu...
Bavíme se o cenové hranici 80 litrů, tam se těch filtrů pevných částic moc nevyskytuje. Commonrail už sehnat za tyhle prachy jde, ale zase jej nikdo nedoporučuje. A 1.9 TDI ze svých nejlepších let je právě tak asi jediná doporučeníhodná dieslová ojetina za tyhle peníze.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.