0
back
 

diskuze k tématu: Jaké vybrat větší auto do 80tis. Kč?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, německá vozidla, japonská vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 11:18, rada
Mám věštecké schopnosti. Odpovídat bude David V a doporučí benzínové Mondeo, ideálně V6
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 11:23, rada
S takovým ročním nájezdem, bych se vůbec nerozmýšlel a šel do benzínu, úspora průměrně 2litry na 100km se vám vrátí v servisních nákladech. Plusy pro benzín: -lehčí motor-není zatížená přední náprava (lépe zatáčí-více zábavy za volantem) -méně vybrací -kultivovanější chod -v zimě dřív topí -menší servisní náklady -žádný filtr pevných částí (zatím) Plusy pro naftu -menší spotřeba -kroutící moment posazen níže (pokud to porovnám s atm. benzínem) PS. a to jsem byl majitelem naftového vozu konkrétně mondea rv. 2004 2.0TDCi 96kw, ročně najedu cca 40 000km což si myslím, že už se nafta vyplatí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 11:37, rada
to Reno: těžko uhodnout kdo bude odpovídat, když nás moc není
Ale hlavně tazatele zviklal můj článek, takže jsem to cítil jako povinnost.
Nicméně doporučit V6 lze někomu, kdo o ni eventuelně stojí. Ne běžnému zájemci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 11:46, rada
Passata 1.9 TDI 81kw mal moj brat, rok vyroby 1997, bol treti majitel a mal ho asi 6 rokov. Auto malo najazdene okolo 500t km, a menil tam raz turbo. A to tam lial naftu z traktora atd.. Paradne auto. Len tie napravy. Kedze mu ich robil \'kamos\', tak mu ich menil tak raz za rok. Vzdy samozrejme najlacnejsie. Dovod bol ale aj ten, ze prijazdova cesta k jeho firme bol jeden obrovsky tankodrom. Ja som tam isiel len asi 2x, ale az mi slzy vyskocili s tych zvukov, co robila naprava na tych dierach (tahaju tadial obcas dreco po asfalte, kamiony z drevom su tam tiez casto, traktory, v zime z retazami, no viete si to predstavit). Auto je to inak pohodlne a dobre (nemam rad koncern, ale je to pravda). Kedze si tiez skusam vyberat s podobnych aut (+ mazda 6), zatial u mna vyhrava benzinove mondeo 1.8 alebo 2.0, a to najme zivotnostou podvozka a jazdnymi vlastnostami.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 12:07, rada
Passat TDi 81kw - ano, je to koncern, ano je to TDi jenže tyhle motory jsou prostě držáky, ať si kdo chce co chce říká. Jezdí, když to přeženu, na fritovací olej a co se týče závad, tak až na pár známých věcí, se dá v klidu provozovat. Problém je sehnat tohle auto (a za tyhle peníze) ve stavu, který by potřeboval minimální investice. Ale nic není nemožné. Mondeo doporučuji 2.0i, ale tam bude pro změnu problém vůlbec nějaké sehnat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 12:16, rada
Passata před modernizací v roce 2002 (přibližně) bych nebral. Má servisně náročnější a méně odolný podvozek než po modernizaci a nikomu se do něj nechce investovat. Za tyhle peníze dává daleko větší smysl O1, která má podvozek dost odolný a jednoduchý a dá se sehnat se stejným 81 kW TDI. Ale při tomhle nájezdu podle mě namá smysl ani tak povedený diesel. Přece jen bude mít najeto reálných 300 000 a víc. A pěkných a zachovalých kousků se dobrovolně zbavuje jen idiot, takže výběr v bazarech a inzerátech jsou 95% zbořené nebo stočené plečky. Raději bych hledal 1.8 turbo, která je při nezanedbaném servisu a slušném zacházení velmi spolehlivá a dá se jezdit za reálných 8 litrů bez problémů. Taky může mít najeto o statisíce míň a být za stejnou cenu ve velmi dobrém stavu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 14:06, rada
Při předpokládaném nájezdu a rozpočtu bych doporučil benzin. Nafťák bude mít tak 3x tolik najeto, a TDI může být nesmrtelné sebevíc, na 10+ let starém autě se pořád najde spousta jiných věcí, kterým bude končit životnost. Samozřejmě bazary budou plné nafťáků s nájezdem na úrovni víkendového veterána...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 14:39, rada
K tomu TDi - já bych si to nekoupil ani jako nové, natož teď ojeté (leda pokud by to prodával známý, kterému můžu věřit), ale pravda je, že něco na té výdrží bude. Samozřejmě je treba brát s rezervou pověst tady u nás v ČR, kde je to bráno jako božstvo mezi motory, ale v práci máme dvě 10 let staré Octavie - 66kw a 81kW a musím říct, že docela koukám co to vydrží. Ta auta začínala jako služební pro management a teď slouží jako "holky" pro všechno. Nájezd v jednom případě 400t km (pravda, s druhým motorem, protože se kdysi jednomu managerovi podařilo prorazit vanu a zadřít motor) a druhá se blíží 350t km. Momentálně slouží jako holky pro všechno, takže přískoky po městě se studeným motorem, sem tam nějaká dálka. Ale kromě váh vzduchu a v jednom případě turba, se měnil akorát spotřebák. Samozřejmě je nutné akceptovat hlučnost, v současné době už nedostačující jízdní vlastnosti a řekněme problematickou ekologičnost (i kdyžto se týká dieselů obecně), ale jinak kloubouk dolů. V porovnání s novými TDCi, HDi, TDi jsou po stránce nákladů úplně někde jinde. Kdybych třeba já řešil kombíka převážejícího materiál na stavbu, tak bych se zaměřil na tyhle auta. Jako rodinné auto bych ale asi vybral něco jiného :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 15:07, rada
Sám jsem koupil ségře benzínového dvoulitra, jezdí za 8. Při takovém nájezdu není vůbec co řešit, nafta bude jezdit za 6 a bude řešit problémy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 15:21, rada
Co se týče nápravy na Passatu, v tomhle věku je už jedno, jestli je před faceliftem nebo po něm. Náprava po faceliftu se dělala odolnější a pokud vím, dá se namontovat i do staršího auta, protože je zaměnitelná. Takže většina aut už bude po výměně a pokud nebyl majitel blb, tak namontoval odolnější verzi (kdoví, jestli se původní celohliníková dá sehnat).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 17:09, rada
Při 10-15 tisících kilometrech ročně rozhodně benzín. Pořadí uvedených IMHO Mondeo, Passat. Jinak co třeba Stilo? Primera? Každopádně u všech bude problém najít při dané cenové hladině a stáří kus s méně kilometry.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 28.05.2012 21:26, rada
Ja by som radil Opel vectra 1.8 a ford mondeo 1.8,na tie km akurat svizne auto aj poistka je mensia
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2012 06:08, rada
Nejsem si úplně jistý tím ročníkem, ale kdyby tak mě někdo opraví. Nicméně od Vectry bych dal rychle ruce pryč, myslím, že u těchto aut je ŘJ motoru a čerpadlo jeden celek, pokud se to porouchá (čerpadlo), oprava je pěkná pálka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2012 07:53, rada
Diesel s tímto cenovým limitem je dříve či později finanční passt. Koupil bych 1,8 benzín primeru, ještě fakt japonskou primeru od r.v. 99 do r.v 2002 a s tímhle autem nebude problémek. Ano, nevyhrajete soutěž o nejkrásnější auto na tuning srazu,ale zato vždy dojedete kam potřebujete. Rozvody to má řetěz a pokud se koupí auto v pěkným stavu, tak máte na hooodně dlouho klid se servisem. Navíc i hatchbaky mají veliké kufry, ale samozřejmě pokud je nutnost kombi, tak je taky k mání.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2012 10:17, rada
Ke zmíněné Vectře 1,8. Tu mám, starou 15 let, a musím říct že po nájezdu 180tis. je samotný motor (+Řj apod.) bez problémů. Žádná závada zatím nebyla. Naopak všechno ostatní se sype. Výfuk (všechny díly), prasklé svody, světla, páčky blinkrů, všechno vrže a klepe se, motor vzducho, kompresor klimy, prasklá hadice k nádrži (to je bezpečnostní lahůdka), prasklé pružiny, zteřelé elektrokábly a plus všechno spotřební jako kotouče apod.. No ale v tom věku už ji asi spustím někam do rokle. Takže Vectru bych nedoporučoval, i když ne kvůli motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2012 10:23, rada
Já bych šel do primery, ale do hledáčku bych zařadil i Toyo Avensis... Nemusela by totiž reznout tak, jako Primera...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2012 10:45, rada
Osobně bych se díval po Mondeu 1.8, popřípadě 2.0. Benzínové Mondeo V6 je volba, kde se nehledí na spotřebu, ale na komfort . Bude třeba pečlivě vybírat a shánět zachovalý kus, což je ovšem v ČR skoro nemožné. Radím se zaměřit na soukromé inzeráty a obrnit se trpělivostí. Vectra není špatná, ale Mondeo je na tom se spolehlivostí lépe (s benzínem).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2012 11:00, rada
Osobně bych se taky přikláněl k Mondeu. Podvozek výborný,odolný, motor benzín 1.8 nebo lépe 2.0 spotřeba u obou kolem 8 litrů... 2.5 V6, tam se člověk těžko dostane pod 10, ale komfort a dynamika vynikající. A díly se dají sehnat všude a za rozumnou cenu. S nájezdem do 15 tisíc nemá nafta smysl. Cenově vypadá nafťák krásně, ale když si člověk připočte nové vstřiky,turbo,setrvačník.. tak za to má ještě jedno auto
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2012 11:50, rada
TDI z kondernu ano či ne. Je faktem že pokud budu hledět na ekonomiku provozu tak určitě sáhnu po TDI. Bohužel to co se nás prodává po bazarech jsou už auta po smrti ktará recyklují bazaristé různými kejkli s doklady k dalšímu novému životu. Poradit se dá jedinén nevydat všechny peníze za koupi auta ale nechat si nějakou finanční částku na případné opravy. Všeobecně se dá říci že pokud auto nemá najeto příliš mnoho kilometrů a je po roce výroby 2002 pak je reálná naděje že bude ještě nějaký čas sloužit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2012 12:43, rada
Důležité je pokud auto nemá najeto mnoho klometrů!!! bohužel u nás v ČR není trestným činem stáčení tachometrů, takže se tak děje a u některých vozů je více něž evidentní že s tachometrem bylo manipulováno. Nicméně moje zkušenosti jsou následující, když jsem řešil vůz koupil jsem za velice nízkou cenu služební Octavii I s 350 tis. km na tachometru. byla velmi levně protože u ní byl shledán vadný motor, vozidlo bylo jinak servisováno ve značkovém servise který vydal dobrozdání že oprava bude nrentabilní. Za peníze které jsem ušetřil na pořízení vozu jsem koupil z jiného havaraovaného vozu motor který opravdu měl podle servisní knížky najeto lehce přes 100 tKm. Po podrobnějším ohledání původního motoru bylo zjištěno že je vlastně v poškozeno jen "Turbo" po jehož výměně bez problémů motor fungoval dál, vzhledem k tomu že se celkový počet ujetých Km. překročil 550 tKm a motor bez problémů dále funguje. Odvažuju se tvrdit že koncernová auta si celkem právem drží svoji cenu a starší Octavie a Passaty mají co se týká vydrže primát, neznám jinou značku která by se mohla prezentovat tolika provozuschopnými vozy které mají za dobu svého života nájezd půl miliónu a více Km. Kdyby se stal ten zázrak a všechny tachometry by najednou ukazovaly opravdu poctivý počet ujetých Km myslím že by se spousta majitélů zánovních vozů velice divila kde se tam ty vysoké šestimístné cifry vzaly. Neméně důležitá je otázka servisu, pokud je auto servisované u koncernu ve značkovém autorizovaném servise tak jsou servisní prohlídky poměrně drahou záležitostí, přitom ale v průměru je tento servis kvalitní protože se koncernové vozy dožívají vysokého věku a počtu ujetých kilometrů, takže shrnutí: 1 je obecně jedno kterou značku dnes pořídíte auta jsou co se týká techniky a kvality zhruba na stejné urovni, pokud budeme mluvit o roku výroby 2008 a výše.(somozřejmě nelze srovnávat Clio a Hyundai I35 nebo Fabii a Passata) 2) nejlépe je kupovat auto které známe vyhneme se problémům se zatajenou minulostí vozu (havárie atd.) 3 vědět o někom, nebo mít servisáka se kterým máme dobré vztahy, vzít si jej sebou ať vůz prohlédne. Hledat servisáka po tom co zjistím že můj čerstvě zakoupený plechový miláček už nejede je pozdě. 4 čím starší kupujeme vůz tím větší rezerva je potřeba na případné nenadálé opravy.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.