0
back
 

diskuze k tématu: Jaké koupit auto pro 50 tis.km ročně?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, japonská vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 15:36, Milý mufik(u).martin(e)!
mufik.martin posted by:
Jen by me zajimalo jestli Engine of the Year zajima taky treba zivotnost motoru, nebo jestli car of the year ma neco spolecneho z poruchovosti auta....nevim kolik vydrzi vstriky HDI, atd, je pravda, ze TDI PD v passatu ujedou klidne pul milionu km a na motoru nebude vetsi zavady, krome vahy vzduchu....turbo samo na TDI neodchazi, jen ho nekdo upece a nebo zase zadre pomalou jizdou....vstriky u TDCI a ostatnich CR ovlivnite leda tankovanim kvalitni nafty, ale stejne se vstriky casem unavi a ceka...
To se NEpozná hned (ale ZPĚTNĚ to LZE říci - např. o výtečně hodnoceném 2.2 HDi - ať "původním" či novějším Biturbu .-)
Např. LETOS "vyhrajivší" 250 CDi od Mercedes je (když funguje) velmi povedený motor - ale poruchovost je TAK "děsivá", že výroba motoru byla vpodstatě zastavena a veškeré díly se používají JEN na opravy. To je ale poměrně EXTRÉMNí situace - já VÍM proč doporučuji 2.2 HDi (trošičku problém může být ČESKÁ NEkvalitní nafta, ale stačí používat nějaké aditivum - VÝBORNÉ a přitom levné je ViF - jedna lahvička za 200 kč vydrží na takových 5-6 nádrží tj tak na 5.000 km a přitom to problém docela "řeší"
Váš popis vstřikovačů TDi se LIŠÍ od informací z NĚMECKÝCH (a vlastně dnes už i českého) katalogů ojetin - já bych věřila asi spíše JIM (nezlobte se .-)
Mondeo není špatný vůz (v té POHODLNOSTi i BEZPEČNOSTi je ale maličko ZA Citroënem C5) a naftový motor - který je při TAKovém nájezdu asi "danný" stejně pochází od toho Citroën (PSA .-)
Mazdu 3 mám MOC ráda a považuji ji za skoro NEJ vůz své kategorie, Mazda 6 je ale "jen" (v dobrém) její větší sestra, z mého pohledu NE zcela splňuje VŠECHNA kritéria na vůz střední třídy a pro TAK vysoký nájezd bych volila "jinak" (a starý diesel 2.0 v Mazdě také není "až takový" - lepší je nový 2.2, ale ani ten se NEvyrovná 2.2 HDi Biturbo)
Shrnu-li, myslím že Citroën C5 2.2 HDi je MNOHEM lepší volba (než si většina z vás vůbec uvědomuje - BEZ urážky!) a PRAVIDELNÉ užívání aditiva je bohužel v česku skoro NUTNOSTí, ale jak jsem výše uvedla, NENí to až takový finanční problém.
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 15:38, RE: doporuceni
a--c posted by:
neni to zase tak vyjimecne... zkuste se porozhlednout po nabidce i na tomto serveru - auta kolem 110-130 tkm po "velkem" servisu se bezne prodavaji, zvlaste u dealeru.
Ano, "ve světě" je to celkem NORMÁLNí a naštěstí se to již "objevuje" i v česku.
PS: Osobně si myslím že koupě OJETÉHO vozu přímo u prodejce (i přes mírně VYŠŠí cenu) je IDEÁLním řešením (máte JISTOTU jasného původu a servisu + ZÁRUKU - prostě "není o čem" .-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 15:47, NE moc milý ŠVEJKu!
Švejk posted by:
Kylie vzala roha z Bohnického sanatoria ? Tak to se jdu vopít, to chce klid !
To NEbylo moc hezké!
Zkuste zajít třeba k nějakému DEALERovi Citroën a projet se s Citroën(em) C5 V6 HDi ... a pak se možná OPRAVDU půjdete opít, neb vám DOJDE, že TAK pohodlný vůz s TAKovými masážními (ano, to NENí vtip!) sedačkami (já preferuji verzi s kůží Criollo), s TAK povedeným třílitrovým Biturbem a sametově řadícím automatem od Aisin, s TAK fenomenální trakcí (nejlepší ze VŠECH předokolek - dvojité lichoběžníky co u vw potkáte až u Phaeton dělají "své" .-) ... prostě že to je (pro vás) až NEpochopitelně POVEDENÉ auto s mnoha prvky, které jinde potkáte až o třídu (dvě - to asi ty masážní sedačky, vrstvená bezpečností protihluková skla také nejsou zrovna standardem, ostatně Biturbo motory také ještě moc ne ,-) "výš"
Tak POZOR ať to s tím pitím NEpřeženete - a než psát o svých "představách", pište raději o ZKUŠENOSTECH - tedy až z toho ŠOKu trochu "vystřízlivíte"
Pěkný den (třeba s Citroën C5 V6 nebo alespoň 2.2 HDi Biturbo .-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 17:25, RE: doporuceni
Kylie posted by:
Ano, "ve světě" je to celkem NORMÁLNí a naštěstí se to již "objevuje" i v česku.
PS: Osobně si myslím že koupě OJETÉHO vozu přímo u prodejce (i přes mírně VYŠŠí cenu) je IDEÁLním řešením (máte JISTOTU jasného původu a servisu + ZÁRUKU - prostě "není o čem" .-)
Nebuďte naivní!!!Stáčí se i u autorizovaných dealeraů,sice určitě né všude,ale též se to děje!!!No když lidí prostě chtějí ty 5.lety nafty s nájezdem do 100.000KM tak proč jím to nedopřát!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 17:35, RE: bez předmětu
Pavlik posted by:
Je pravda, že co 50 tisíc km tyto věci měnit nebude. Ale jestilže koupí vůz se 100 a více tisíci km, Do 200 tisíc je vymění téměř jistě. Minimum jsou vstřiky (5 tis. za kus po repasi), dvouhmotový setrvačník (25 tis. z druhovýroby) a to v benzínu není. Turbo při slušném zacházení těch 250 tisíc km vydrží (25-30. tis z druhovýroby). Spojka, tlumiče a nápravy beru jako samozřejmost - ty jsou u každého auta.
Vstřiky pravděpodobně bude muset na většině aut asi někde mezi 200-250tis km vyměnit, v tom bych s Vámi souhlasil.A ikdyž přistoupím na vaši cenu-4x5tis Kč, bude ho to tedy za dobu užívání řekněme 4 let čekat jednou, takže je to 10hal na km.
Můj názor ovšem je, že tady z některých příspěvků vyznívá, že se snad na každém autě do cca 200tis km musí dělat (nebo dokonce měnit)čerpadlo a turbo. Což není pravda a neznalé lidi by to mohlo dost zastrašit. Nemám k dispozici takovou nějakou statistiku, pokud někdo ano-napište na kolika procentech aut se toto musí dělat. Ne dohady, ale pokud víte odkud tuto informaci čerpat. ano stává se to, ale existuje přece plno aut, u kterých čerpadlo i turbo naprosto v pohodě slouží i za touto hranicí-alespoň v mém okolí ano.
To samé platí pro dvouhmotový setrvačník-taky se snad nedělá na každém autě. A navíc, ne uplně všechny diesely ho mají a naopak mají ho přece i některý benzinový auta.
Takže ano, je důležité vědět o daných rizicích, ale zas nestrašit, že se to dělá na každým autě....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 18:04, Milý dagoš(i)!
dagoš posted by:
Nebuďte naivní!!!Stáčí se i u autorizovaných dealeraů,sice určitě né všude,ale též se to děje!!!No když lidí prostě chtějí ty 5.lety nafty s nájezdem do 100.000KM tak proč jím to nedopřát!!!
Proč jim to "nedopřát"?!?
Protože u nás "doma" je to TRESTNÝ ČIN (že v česku NE je naprosto ABSURDNí)
Přiznávám že jsem byla (mnohem!) větší "optimistka" a čekala že 20 let po "pádu komunistů" to bude v česku MNOHEM více "vypadat" tak jak to znám z Deutschland a Österreich (popravdě to tu a tam funguje spíše OBRÁCENĚ ,-(
Tak snad se to "zlepší" (a např. "stáčení" tachometrů bude i v česku "normální" TRESTNÝ čin a URČITĚ by stačilo pár trestů a "najednou" by se tento nešvar i zde VELMi výrazně omezil...
NEmyslím to jako "urážku", ale bohužel mám občas pocit, že různé "chytračení/podvádění" apod. se stalo málem SOUČÁSTí "české povahy"
Nu VÍM, že jsou i v česku tací kteří NEpodvádějí, tak ať se jejich počet JEN "zvyšuje" (a na ty "lumpy" nechť KONEČNĚ
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 18:07, RE: Milý dagoš(i)!
Kylie posted by:
Proč jim to "nedopřát"?!?
Protože u nás "doma" je to TRESTNÝ ČIN (že v česku NE je naprosto ABSURDNí)
Přiznávám že jsem byla (mnohem!) větší "optimistka" a čekala že 20 let po "pádu komunistů" to bude v česku MNOHEM více "vypadat" tak jak to znám z Deutschland a Österreich (popravdě to tu a tam funguje spíše OBRÁCENĚ ,-(
Tak snad se to "zlepší" (a např. "stáčení" tachometrů bude i v česku "normální" TRESTNÝ čin a URČITĚ by stačilo pár trestů a "najednou" by se tento nešvar i zde VELMi výrazně o...
.. "dojde"
(což asi NEbude až tak jednoduché a tak rychle, ale "dole" určitě již pod KOTLi "roztápí" ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 19:23, RE: bez předmětu
TOM posted by:
Vstřiky pravděpodobně bude muset na většině aut asi někde mezi 200-250tis km vyměnit, v tom bych s Vámi souhlasil.A ikdyž přistoupím na vaši cenu-4x5tis Kč, bude ho to tedy za dobu užívání řekněme 4 let čekat jednou, takže je to 10hal na km.
Můj názor ovšem je, že tady z některých příspěvků vyznívá, že se snad na každém autě do cca 200tis km musí dělat (nebo dokonce měnit)čerpadlo a turbo. Což není pravda a neznalé lidi by to mohlo dost zastrašit. Nemám k dispozici takovou nějakou statistiku, po...
Já nikoho strašit nechci - sám vlastním diesel, ale koupený nový. Osobně bych si ojetý nekoupil, možná tak od dobrého kamaráda. Nejen že je tady mizerná nafta které se prostě nevyhnete - je totiž všude. V této zemi je pouze jeden dodavatel, který plní všechny čerpadla včetně vychvalované Shellky a tato nafta vstřiky do 200 tis.km spolehlivě zničí. Já pouze říkám jaké jsou ceny dílů. Dvouhmotový setrvačník odejde u každého moderního dieselu a je jedno zda je to PD (kde odejde dříve) nebo common rail (kde odejde o něco později). U benzínu je spíše vyjímkou, ale u nafty je pravidlem - osobně neznám moderní diesel který ho nemá. Turbo je zase citlivé na zacházení - jak se choval předchozí majitel je loterie. Zda dochlazoval po dálniční jízdě, nechal turbo prohřát při studených startech, úplná smrt pro turbo jsou "long life" servisní intervaly 30-50 tisíc km, atd. Méně se dnes "bojím" čerpadla paliva, protože to nezásobuje přímo vstřiky, ale "pouze" tlakuje společný zásobník - common rail. Těch rizik je celkem dost a nejsou právě levná. U těch vámi vyzdvižených vstřikovačů bych jen upozornil, že jsem psal cenu repasovaných starších dílů. Tyto opravy se dělají 1,5 - 2 roky a nikdo pořádně neví jak dlouho takový díl vydrží. A originál (nový - např. bosch) se pohybuje mezi 15 a 20 tisíci za kus. Tam o už na 10 haléřů na km nevypadá...
Je ale na každém ať si zváží, zda chce mít na kontě neustále "nedotknutelnou" zásobu 30-50 tisíc na případnou opravu a jezdit za "pár korun". Na takové nájezdy jako píše tazatel, bych osobně koupil převáděčku v D. Tam jsou v plné záruce a nejméně čtyři roky může jezdit v klidu + vejde se do 450 tisíc. Za ty čtyři roky to tady prodá stále ještě za nějakých 200 tisíc. Takže ztráta úplně stejná, jako když "dojezdí" vůz za 200 tisíc - ten bude naprosto neprodejný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 21:10, RE: bez předmětu
Pavlik posted by:
Já nikoho strašit nechci - sám vlastním diesel, ale koupený nový. Osobně bych si ojetý nekoupil, možná tak od dobrého kamaráda. Nejen že je tady mizerná nafta které se prostě nevyhnete - je totiž všude. V této zemi je pouze jeden dodavatel, který plní všechny čerpadla včetně vychvalované Shellky a tato nafta vstřiky do 200 tis.km spolehlivě zničí. Já pouze říkám jaké jsou ceny dílů. Dvouhmotový setrvačník odejde u každého moderního dieselu a je jedno zda je to PD (kde odejde dříve) nebo common r...
Chápu co chcete říct, nicméně Váš názor nesdílím a moje zkušenosti jsou maličko jiné. Ale takový svět prostě je.
Jen se ještě zastavím u toho propadu cen. Pokud dnes koupí čtyřletý vůz s cca 100tis km, tak vy tvrdíte, že za další 4 roky a celkovými 300tis ho neprodá? tak to bych si teda nějaký ten osmiletý vůz sřední třídy klidně s 300tis km zadarmo vzal-jenže oni nejsou-dokonce nejsou ani za 20 tis kč. Oni jsou kolem 100 tis kč-takže propad cca 100 tis kč, vaše rada znamená propad 250 tis kč, takže o 150 tis kč víc-to je dost znatelný rozdíl.
Nehledě na to, -jak dobře se bude prodávat vůz s 200tis km, když podle Vás zrovna je potřeba udělat vstřiky, turbo a setrvačník...? s trochou nadsázky-toto je neprodejný vůz...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 21:36, RE: Milý mufik(u).martin(e)!
Kylie posted by:
To se NEpozná hned (ale ZPĚTNĚ to LZE říci - např. o výtečně hodnoceném 2.2 HDi - ať "původním" či novějším Biturbu .-)
Např. LETOS "vyhrajivší" 250 CDi od Mercedes je (když funguje) velmi povedený motor - ale poruchovost je TAK "děsivá", že výroba motoru byla vpodstatě zastavena a veškeré díly se používají JEN na opravy. To je ale poměrně EXTRÉMNí situace - já VÍM proč doporučuji 2.2 HDi (trošičku problém může být ČESKÁ NEkvalitní nafta, ale stačí používat nějaké aditivum - VÝBORNÉ a přitom lev...
Milá Kylie, jen tak na doplnění: Když jsem tady kdysi psal, že do svého V6 TDI dávám preventivně aditivum VIF, málem ses mi vysmála, že zbytečně utrácím peníze. A hle!!! Už i sama naše vševěda Kylie doporučuje VIF!!! Čemu vděčíme za tu prudkou změnu názoru??? To by mě fakt zajímalo. A pro rozšíření tvých znalostí: jedna plechovka VIF 650 ml ošetří cca 650 l nafty.
A ještě k té životnosti vstřikovačů a k tvé kritice VW - v rodině máme passata 1,9 TDI PD 85 kw, nyní najeto cca 265 tkm, turbo i vstřikovače PD stále původní
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 21:38, RE: NE moc milý ŠVEJKu!
Kylie posted by:
To NEbylo moc hezké!
Zkuste zajít třeba k nějakému DEALERovi Citroën a projet se s Citroën(em) C5 V6 HDi ... a pak se možná OPRAVDU půjdete opít, neb vám DOJDE, že TAK pohodlný vůz s TAKovými masážními (ano, to NENí vtip!) sedačkami (já preferuji verzi s kůží Criollo), s TAK povedeným třílitrovým Biturbem a sametově řadícím automatem od Aisin, s TAK fenomenální trakcí (nejlepší ze VŠECH předokolek - dvojité lichoběžníky co u vw potkáte až u Phaeton dělají "své" .-) ... prostě že to je (pro vás) ...
ach jo, jak tohle nazvat? fanatismus, paranoia?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 22:20, RE: bez předmětu
TOM posted by:
Chápu co chcete říct, nicméně Váš názor nesdílím a moje zkušenosti jsou maličko jiné. Ale takový svět prostě je.
Jen se ještě zastavím u toho propadu cen. Pokud dnes koupí čtyřletý vůz s cca 100tis km, tak vy tvrdíte, že za další 4 roky a celkovými 300tis ho neprodá? tak to bych si teda nějaký ten osmiletý vůz sřední třídy klidně s 300tis km zadarmo vzal-jenže oni nejsou-dokonce nejsou ani za 20 tis kč. Oni jsou kolem 100 tis kč-takže propad cca 100 tis kč, vaše rada znamená propad 250 tis kč, t...
Sám mám accorda 2.4 a jsem rád že ho doporučujet:o) fakt super auto.Ale chtěl bych jen říct,že u nás v rodině bylo i pár dieslu (vždy jen avensis) dva starý najeto oba při koupi kolem 200 000 teď mají kolem 350 000 Km a jeden novej,teď najeto kolem 130 000 a nikdy na nich se nic neměnilo kromě spotřebních věcí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 22:54, Milý A4ko!
A4 posted by:
Milá Kylie, jen tak na doplnění: Když jsem tady kdysi psal, že do svého V6 TDI dávám preventivně aditivum VIF, málem ses mi vysmála, že zbytečně utrácím peníze. A hle!!! Už i sama naše vševěda Kylie doporučuje VIF!!! Čemu vděčíme za tu prudkou změnu názoru??? To by mě fakt zajímalo. A pro rozšíření tvých znalostí: jedna plechovka VIF 650 ml ošetří cca 650 l nafty.
A ještě k té životnosti vstřikovačů a k tvé kritice VW - v rodině máme passata 1,9 TDI PD 85 kw, nyní najeto cca 265 tkm, turbo i vst...
To se tedy NÁMÁHEJTE a DOHLEDEJTE si to - NEvysmívala jsem se!!! Ä
Buď jste si mne s někým SPLETL (kdo se "vysmíval" a snažíte se to "naroubovat" na MNE - což je věru "NEhezké"!), nebo ... paměť je někdy docela OŠIDNÁ věc .-)
BEZ urážky myslím že jak aditivovaná paliva i samotná aditiva jsem (možná .-) používala DŘÍVE než-li vy...
Já osobně dnes/momentálně preferuji palivo (benzín i naftu) Aral Ultimate - ta to v CELÉM "zbytku světa", tedy Evropy - pro české územíčko BOHUŽEL NEplatí "normální" pravidla a je (skoro) NUTNÉ používat/dolévat aditiva "ručně" - levné ViF je VELMi dobrou alternativou (ostatně na testy paliv jak v MF Dnes tak v AutoDiesel - tam i testy aditiv - a NEkvalitu českých paliv jsem zde OPAKOVANĚ upozorňovala JÁ - když jsem zde POPRVÉ zmínila Aral Ultimate 100 benzín a popisovala jak dovede "rozhýbat" motor/vůz - slušně řečeno setkala jsme se "s nepochopením" ... které se trochu "vylepšilo" když později vyšly ony testy v tisku kde právě nafta Aral Ultimate zvítězila - tak mi prosím "násilím" NEpřisuzujte takové věci.
MÁ zkušenost je, že na PRVNí místo STÁLE řadím právě onen Aral Ultimate - pro ČESKÉ podmínky je zřejmě NEJ"vhodnějším" řešením NEkvalitní palivo SÁM aditivovat...
S tím dávkováním to máte pravdu (alespoň myslím) také tak "napůl" - vámi zmiňované dávkování zhruba odpovídá množství použitému v "prémiovém" palivu Benzina Verva Diesel - slyšela jsem (a věřím tomu) že vhodné je "silnější" dávkování (tedy pokud chcete předejít "vraždění" vstřikovačů - což je bohužel v česku poměrně MASOVÁ záležitost - opravdu HLAVNĚ použitím NEkvalitního paliva (opravdu ABSURDNĚ působí zpráva, že poté co počet vzorků které NEprošly stoupl na "děsivých" 10%, stát další kontrolu/testování z důvodu NEdostatku financí ZASTAVIL a zhruba od poloviny roku mají na českém území podvodníci ZCELA "volné ruce" - snad raději NEvědět co člověk tankuje - já se snažím v česku NEtankovat (nabírám PLNOU nádrž PŘED českými hranicemi a snažím se "dojet" k první Tankstelle ZA nimi...) , ale je to "těžké"
Aby NEdošlo k NEdorozumění, nejde o "moji" kritiku, ale o FAKTA a PŘEHLEDY v katalozích ojetin (Gebrauchtwagen katalog) - motory cca 10 let nazpět a novější jsou PROBLÉMOVÉ (nejsem si dle vašeho údaje jistá o jaký se asi tak jedná ročník u "vašeho" Passat, ujel-li tuto vzdálenost bez problému, tak GRATULUJi k úspěchu a "jen tak dál" - shodou okolností něco přes 200 t. km na tachometru (myslím BEZ problému .-) má kamarád se svým common rail(ovým) Fiat Stillo 1.9 JTD 85 kW...
... to však NIC NEmění na tom (co jsem tady psala ... již dáááávno tomu .-) že "TEN PROBLÉM" je ČESKÉ palivo - že to někdy nějaký motor vydrží "víc" někdy "méně" - to je často i "shoda náhod" (někdo tankuje u "malého" podvodníka který ředí "jen trochu", někdo má prostě smůlu a stačí "párkrát" natankovat něco "přes míru" NEkvalitního a "je konec")
Toť k tématu asi VŠE co "zvládnu" říci - VŽDY jsem se snažila hledat (a dál doporučovat) KVALITNí paliva a MOMENTÁLNĚ v česku považuji za ROZUMNÉ "doaditivovávat" si SÁM (vzpomínám si na ony testy - "lépe" než česká paliva dopadly NEjen NĚMECKÁ paliva, ale i SLOVENSKÉ vzorky) ... což je opravdu VELMi smutné (nějakých 200 km od Prahy na SEVER, západ, JIH a bohužel i VÝCHOD se dá BEZ problémů natankovat VELMi kvalitní palivo a "ruční" doativování NENÍ potřeba - v česku ...
Pěkný den (a názory já příliš NEměním - pro 50.000 km ročně je mnou zmíněný naftový Citroën C5 2.2 HDi více než DOBROU volbou, neb PŘESNĚ splňuje požadavky tazatele ... a pro jízdy po ČESKU je rozumné používat nějaké aditivum - ono ViF je asi NEJlepší volbou - vyrazí-li majitel se svým NAFTOVÝM vozem byť je kousíček za české hranice, ruční "dolévání" aditiv NENí nutností (v česku ANO)
PS: A dáte-li na mne alespoň "maličko" a budete někdy např. v německém pohraničí ZKUSTE onen (můj "oblíbený") Aral Ultimate - ať BENZíN či NAFTU
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 23:00, NE moc milý A4ko!
A4 posted by:
ach jo, jak tohle nazvat? fanatismus, paranoia?
NEberte to prosím jako URÁŽKU, ale existuje MOŽNOST, že to jsou JEN (větší) zkušenosti a praxe
PS: Vy jste v nějakém z mnou zmíněných/doporučených vozů ujel byť jen "pár kilometrů"? Já s vozy vw docela DOST a i právě TEĎ máme jeden Golf TDi v rodině a pravděpodobně bude nahrazen ... Golf(em) TDi ,-)
S vw Passat mám docela "DOSTatečné" zkušenosti a ODPOVÍDAJí tomu co se o voze dočtete v oněch přehledech katalozích OJETIN (stejně tak mám STEJNÝ názor i s tou C5 - o Citroënu C5 vyšel letos pěkný 12ti stránkový materiál i v ČESKÝCH Ojetinách - no možná mám STEJNÝ názor, neb jsem tam pár řádek psala ,-)
Pěkný den (a NEzapomeňte - nejdříve VYZKOUŠET a až PAK hodnotit .-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.11.2009 23:18, RE: bez předmětu
Pavlik posted by:
Je pravda, že co 50 tisíc km tyto věci měnit nebude. Ale jestilže koupí vůz se 100 a více tisíci km, Do 200 tisíc je vymění téměř jistě. Minimum jsou vstřiky (5 tis. za kus po repasi), dvouhmotový setrvačník (25 tis. z druhovýroby) a to v benzínu není. Turbo při slušném zacházení těch 250 tisíc km vydrží (25-30. tis z druhovýroby). Spojka, tlumiče a nápravy beru jako samozřejmost - ty jsou u každého auta.
napr. dvojhmotovy zotrvacnik je aj u benzinov pani - saam ho mam v mondeu mk3 2.0 :(
spojka + zotrvacnik cez 1000€...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 07.11.2009 00:03, Milý Švejk(u)!
Švejk posted by:
Neboj, stanu se citroenářem a ukecám i Bretšnajdra.
NEjde o to stát se "CITROËNářem", ale o to že na "požadavek" 50 t. km ročně bezpečné a pohodlné auto kde většina těch km je po dálnici KONKRÉTNĚ Citroën C5 "pasuje" jak "ulitý"
PS: Ale pokud má podobné požadavky a podobně jezdí i ten "Bretšnajdr", tak se Citroën C5 hodí i pro něj, to byste ho tedy MĚL "ukecat" ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 07.11.2009 07:44, RE: Milý dagoš(i)!
Kylie posted by:
Proč jim to "nedopřát"?!?
Protože u nás "doma" je to TRESTNÝ ČIN (že v česku NE je naprosto ABSURDNí)
Přiznávám že jsem byla (mnohem!) větší "optimistka" a čekala že 20 let po "pádu komunistů" to bude v česku MNOHEM více "vypadat" tak jak to znám z Deutschland a Österreich (popravdě to tu a tam funguje spíše OBRÁCENĚ ,-(
Tak snad se to "zlepší" (a např. "stáčení" tachometrů bude i v česku "normální" TRESTNÝ čin a URČITĚ by stačilo pár trestů a "najednou" by se tento nešvar i zde VELMi výrazně o...
Nazdárek Kylie

Asi jste byla delší dobu na dovolené, ne? Bylo tu fakt smutno, ale už je to zase "ve starých kolejích"

Jen k poznámce na téma stáčení tachometrů. Kylie, nebuďte naivní, i němečtí Turci jsou jen lidi....

A zkuste někomu dokázat, že auto má či nemá stočené km cha cha... Ty by soudy nedělaly fakt nic jinýho, Čili můj neskromný názor je, že v Německu už to dááááávno není to, co bývalo ještě před pár lety. Dneska polsko-rusko-česko-německé vztahy v prodeji aut fungují kapánek jinka a za mírný bakšiš je auto s požadovaným nájezdem připravenojiž na německém území. Tomu snad věříte, ne??

Jinak s Vámi souhlasím celkem i v tom, že C5 s 2,2 je dobrá volby pro ty, co stráví v autě 50tkm (já jsem po dobu 13,5 let najížděl ročně 50-70tkm v Itálii a au nás, takže fakt nedovedu si to představit, dnes, ve vyšším věku, najíždět to např. v Oktávce. Sice jsem měl sám 2x81kW TDI Oktávia, ale to je na ježdění do práce 20 tam a 20 zpě, občas na hory. Ale zkuse si spočíta, kolik stovek hodin nasedíte v autě, než natočítě při průměru 65km/h těch 50tkm?? Na to opravdu Oktávka není, byť je x desítek tisíc lidí v ČR, kteří ji preferují jako služebák kvůli nákladům (bohužel, mnoho z těchto lidí ji má jako služebák jaksi nedobrovolně

Když je řeč o komfortu jízdy, tak klidně mohu doporučit i P407, kterou jsem měl jako asi pátého Peugeota v řadě služebních a rodinných aut a opravdu na 2,0HDI nemohu říct křivého slova. Komfort jízdy, spolehlivost motoru, výtečná odolnost proti korozi... Servis dostupný a ale trochu dražší, než by jeden čekal. A 407 se dá pořídit za tazatelem zmíněnou částku jak v B, tak dýzl. A motory HDI patří obecně k nej agregátům na naftu a najíždí stovky tisíc km bez vážných potíží (viz má služební bývalá P406 s motorem 2,0HDI 80kW - má dnes kus přes 300tkm a jezdá jako za mlada.)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 07.11.2009 10:14, Zdravím.
Pokud mohu přispět svým názorem do mlýna, pak bych doporučil pro takový nájezd především vůz konstrukčně jednoduchý. Omezil bych všemožné elektronické vymoženosti, které začnou působit problémy (u vozu střední a vyšší třídy za tuto cenu prakticky hned), neboť není snad nic otravnějšího, než u čerstvě přivezeného vozu začít řešit nefunkční dešťové senzory, atp. Moje typy jsou Škoda Octavia 1,8 T LPG + vyměnit sedačku řidiče za např. Recaro (pro takto velký nájezd se vyplatí zainvestovat do vlastního zdraví) a Hyundai Sonata 2,7 v6 LPG. Tyto vozy seženete se svým rozpočtem snadno v dobrém stavu a ještě se "vejdete" do ceny přestavby (důrazně doporučuji nechat ji provést a nekupovat již přestavěné auto). Při dlouhých dálničních jízdách bych určitě nechtěl poslouchat zvuk vytočeného motoru a údržba moderního naftového motoru se může velice prodražit (neříkám, že musí, ale strašák drahých závad tu stále bude).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 07.11.2009 11:06, RE: bez předmětu
hubby posted by:
Sám mám accorda 2.4 a jsem rád že ho doporučujet:o) fakt super auto.Ale chtěl bych jen říct,že u nás v rodině bylo i pár dieslu (vždy jen avensis) dva starý najeto oba při koupi kolem 200 000 teď mají kolem 350 000 Km a jeden novej,teď najeto kolem 130 000 a nikdy na nich se nic neměnilo kromě spotřebních věcí.
Jenže vámi zmiňované vozy za 200 nekoupí v dobrém stavu ani náhodou. To nemluvím o té finanční rezervě nutné k "uvedení do provozu".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 07.11.2009 11:14, RE: bez předmětu
TOM posted by:
Chápu co chcete říct, nicméně Váš názor nesdílím a moje zkušenosti jsou maličko jiné. Ale takový svět prostě je.
Jen se ještě zastavím u toho propadu cen. Pokud dnes koupí čtyřletý vůz s cca 100tis km, tak vy tvrdíte, že za další 4 roky a celkovými 300tis ho neprodá? tak to bych si teda nějaký ten osmiletý vůz sřední třídy klidně s 300tis km zadarmo vzal-jenže oni nejsou-dokonce nejsou ani za 20 tis kč. Oni jsou kolem 100 tis kč-takže propad cca 100 tis kč, vaše rada znamená propad 250 tis kč, t...
Je to tak, je to jen o těch osobních zkušenostech. Teď jsem najel s dieselem 110 tisíc (od stavu 4,1 km) a ve 150-160 ho budu prodávat. Zatím jsem spokojen, v záruce (4 roky) mi měnili těsnění přepadů nafty a spojku - také prasklo těsnění na ovládacím válci. Ale na jaře stejně auto vyměním, protože ten "budoucí servis" se mi prostě, vzhledem k zůstatkové ceně vozu, nevyplatí.
respond
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.