A4 posted by:
Milá Kylie, jen tak na doplnění: Když jsem tady kdysi psal, že do svého V6 TDI dávám preventivně aditivum VIF, málem ses mi vysmála, že zbytečně utrácím peníze. A hle!!! Už i sama naše vševěda Kylie doporučuje VIF!!! Čemu vděčíme za tu prudkou změnu názoru??? To by mě fakt zajímalo. A pro rozšíření tvých znalostí: jedna plechovka VIF 650 ml ošetří cca 650 l nafty.
A ještě k té životnosti vstřikovačů a k tvé kritice VW - v rodině máme passata 1,9 TDI PD 85 kw, nyní najeto cca 265 tkm, turbo i vst...
To se tedy NÁMÁHEJTE a DOHLEDEJTE
si to - NEvysmívala jsem se!!! Ä
Buď jste si mne s někým SPLETL (kdo se "vysmíval" a snažíte se to "naroubovat" na MNE - což je věru "NEhezké"!), nebo ... paměť je někdy docela OŠIDNÁ věc .-)
BEZ urážky myslím že jak aditivovaná paliva i samotná aditiva jsem (možná .-) používala DŘÍVE než-li vy...
Já osobně dnes/momentálně preferuji palivo (benzín i naftu) Aral Ultimate - ta to v CELÉM "zbytku světa", tedy Evropy - pro české územíčko BOHUŽEL NEplatí "normální" pravidla a je (skoro) NUTNÉ používat/dolévat aditiva "ručně" - levné ViF je VELMi dobrou alternativou (ostatně na testy paliv jak v MF Dnes tak v AutoDiesel - tam i testy aditiv - a NEkvalitu českých paliv jsem zde OPAKOVANĚ upozorňovala JÁ - když jsem zde POPRVÉ zmínila Aral Ultimate 100 benzín a popisovala jak dovede "rozhýbat" motor/vůz - slušně řečeno setkala jsme se "s nepochopením" ... které se trochu "vylepšilo" když později vyšly ony testy v tisku kde právě nafta Aral Ultimate zvítězila - tak mi prosím "násilím" NEpřisuzujte takové věci.
MÁ zkušenost je, že na PRVNí místo STÁLE řadím právě onen Aral Ultimate - pro ČESKÉ podmínky je zřejmě NEJ"vhodnějším" řešením NEkvalitní palivo SÁM aditivovat...
S tím dávkováním to máte pravdu (alespoň myslím) také tak "napůl" - vámi zmiňované dávkování zhruba odpovídá množství použitému v "prémiovém" palivu Benzina Verva Diesel - slyšela jsem (a věřím tomu) že vhodné je "silnější" dávkování (tedy pokud chcete předejít "vraždění" vstřikovačů - což je bohužel v česku poměrně MASOVÁ záležitost - opravdu HLAVNĚ použitím NEkvalitního paliva (opravdu ABSURDNĚ působí zpráva, že poté co počet vzorků které NEprošly stoupl na "děsivých" 10%, stát další kontrolu/testování z důvodu NEdostatku financí ZASTAVIL a zhruba od poloviny roku mají na českém území podvodníci ZCELA "volné ruce" - snad raději NEvědět co člověk tankuje - já se snažím v česku NEtankovat (nabírám PLNOU nádrž PŘED českými hranicemi a snažím se "dojet" k první Tankstelle ZA nimi...) , ale je to "těžké"
Aby NEdošlo k NEdorozumění, nejde o "moji" kritiku, ale o FAKTA a PŘEHLEDY v katalozích ojetin (Gebrauchtwagen katalog) - motory cca 10 let nazpět a novější jsou PROBLÉMOVÉ (nejsem si dle vašeho údaje jistá o jaký se asi tak jedná ročník u "vašeho" Passat, ujel-li tuto vzdálenost bez problému, tak GRATULUJi k úspěchu a "jen tak dál" - shodou okolností něco přes 200 t. km na tachometru (myslím BEZ problému .-) má kamarád se svým common rail(ovým) Fiat Stillo 1.9 JTD 85 kW...
... to však NIC NEmění na tom (co jsem tady psala ... již dáááávno tomu .-) že "TEN PROBLÉM" je ČESKÉ palivo - že to někdy nějaký motor vydrží "víc" někdy "méně" - to je často i "shoda náhod" (někdo tankuje u "malého" podvodníka který ředí "jen trochu", někdo má prostě smůlu a stačí "párkrát" natankovat něco "přes míru" NEkvalitního a "je konec")
Toť k tématu asi VŠE co "zvládnu" říci - VŽDY jsem se snažila hledat (a dál doporučovat) KVALITNí paliva a MOMENTÁLNĚ v česku považuji za ROZUMNÉ "doaditivovávat" si SÁM (vzpomínám si na ony testy - "lépe" než česká paliva dopadly NEjen NĚMECKÁ paliva, ale i SLOVENSKÉ vzorky) ... což je opravdu VELMi smutné (nějakých 200 km od Prahy na SEVER, západ, JIH a bohužel i VÝCHOD se dá BEZ problémů natankovat VELMi kvalitní palivo a "ruční" doativování NENÍ potřeba - v česku ...
Pěkný den (a názory já příliš NEměním - pro 50.000 km ročně je mnou zmíněný naftový Citroën C5 2.2 HDi více než DOBROU volbou, neb PŘESNĚ splňuje požadavky tazatele ... a pro jízdy po ČESKU je rozumné používat nějaké aditivum - ono ViF je asi NEJlepší volbou - vyrazí-li majitel se svým NAFTOVÝM vozem byť je kousíček za české hranice, ruční "dolévání" aditiv NENí nutností (v česku ANO)
PS: A dáte-li na mne alespoň "maličko" a budete někdy např. v německém pohraničí ZKUSTE onen (můj "oblíbený") Aral Ultimate - ať BENZíN či NAFTU