Skutečně zvláštní auto, řekl bych že se z toho daleko víc dělá než je... Umřela mi moje stařičká Nexie na STK
zrovna sviňa když byla konečně pospravovaná i s funkční klimou. Celou dobu jsem favorizoval jako náhradu Focus ev Japonce až Daewoo umře, ale na základě množících se zkušenostech kamarádu v servisech jsem ho nakonec vyřadil. Budu patrně objektivní, jelikož koncernový VW jsem nikdy neobdivoval ani nechtěl, a jelikož jsem nechtěl dopadnou jako při minulých nákupech, tak jsem rozhodil poptávku po kamarádech co vozí káry a měl jsem limit tak 50-70 tis, a nic jiného se zrovna v té ceně "nešiklo" než Golf Variant 2004 s nízkým nájezdem (doufám) 1,6 16ti ventil 77kW ještě k tomu černá..No nic, co už, čekal jsem oproti stařičkému Daewoo brutální změnu k lepšímu. Jízdní vlastnosti dost slušný měkký podvozek (oproti třeba služební Fábii) nicméně stabilita v ostré zatáčce zas tak příkladná není jek se někteří rozplývají....Docela mě nemile překvapil interier dokonce i oproti stařičkému Daewoo kde bylo pneumatiko elektronické ovládání vzduchotechniky, v tomto Golfu s manuální klimou šíleně historické zamačkávací tlačítka a ke klapkám okruhů ještě táhla !!!.....I když tempomat, tak nemá kontrolku kapaliny ostřikovače... což 21 let stará Nexia měla, pravda sice ke konci už nefungovala, ale byla tam. Polodot displej další katastrofa při teplejším počasí skoro nečitelný, nechápu proč nemá stejnou technologii jako ostatní dva normální displeje, které by též mohli být podsvětlené trvalé a ne jen při svícení když to umí i Francouzi...Ve VW tvrdili, že to ani nemá cenu měnit, že je to za dva roky to samé...!!! Modré podsvětlení je docela tmavé, čili kontrast přístrojů zrovna ideální též není(oproti např. zatracovanému Hyundai),,,
Také jsem myslel že u novějšího auta se výrazně posunu níž ve spotřebě, ale opět omyl !!!! Stařičká Nexia když se ji šlapalo po krku se za studena po městě motala kolem 12l/100 Golf o 8 let mladší při jízdě ala důchodce 10l/100 !!!!
Po asi dvaceti otevření zadních dveři vypadl z karoserie kloub co drží vzpěru !!! To sem docela u ničeho nezažil ani u Colta Mitsubishi ani u Daewa...... Skutečně nevím, kde vnikla kolem těchto auto tak legendární bublina, skutečně to již nezasluhují a benzínové agregáty co si pamatuji žraly u tohoto koncernu vždycky