0
back
 

diskuze k tématu: Úsporné motory ve výsledku neušetří

category of topic classification:
David V
number of posts2063
date of registration16.05.2007
Tuesday 08.09.2015 13:18, Kde to žijem
Úsporné motory nejsou úsporné, ekologické motory nejsou ekologické a všichni se tváří, že je všechno v naprostém pořádku.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Tuesday 08.09.2015 14:02, RE: Kde to žijem
David V posted by:
Úsporné motory nejsou úsporné, ekologické motory nejsou ekologické a všichni se tváří, že je všechno v naprostém pořádku.


hlavně že se tady onehdá někdo rozčiloval nad tím že si nějaký výrobce dovoluje montovat atmo dvoulitr bez přímého vstřiku a dokonce s pětikvaltem...
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Tuesday 08.09.2015 14:23, RE: Kde to žijem
David V posted by:
Úsporné motory nejsou úsporné, ekologické motory nejsou ekologické a všichni se tváří, že je všechno v naprostém pořádku.


To je Evropa. Tady si vsichni lzou do kapsy v mnohem vaznejsich otazkach, nez jsou nejake emisni normy.

Ale k veci: vtipne na tom je, ze muj novy Logan (jedna z poslednich Euro 5 vykopavek) s motorem Renault 1,2 16V na LPG za sebe cisly mluvi takto:
1) 20 let stary motor (jeho 8V zaklad je myslim jeste podstatne starsi)
2) 4 valce
3) Spotreba za prvnich 1000 km (tzn. uplne novy, syrovy motor): 75 l LPG
4) Pri dnesnich cenach LPG to jsou naklady na phm 1,1 Kc/km
5) REALNE emise CO2: 120 g/km

Ze je to atmo neprimovstrik, to nemusim dodavat.
respond
David V
number of posts2063
date of registration16.05.2007
Tuesday 08.09.2015 15:32, RE: Kde to žijem
tomaskrtek posted by:
David V posted by:
Úsporné motory nejsou úsporné, ekologické motory nejsou ekologické a všichni se tváří, že je všechno v naprostém pořádku.
hlavně že se tady onehdá někdo rozčiloval nad tím že si nějaký výrobce dovoluje montovat atmo dvoulitr bez přímého vstřiku a dokonce s pětikvaltem...


No, to bylo u toho Subaru.
Tam se mi nelíbilo něco jiného. S nepřímovstřikovým atmo 2-litrem pro střední třídu, jako základním motorem nemám problém. Při dobrém poskládání převodovky ani s 5-ti kvaltem, když na to motor má a táhne už od nejnižších otáček.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Tuesday 08.09.2015 16:02, RE: Kde to žijem
David V posted by:
tomaskrtek posted by:
David V posted by:
Úsporné motory nejsou úsporné, ekologické motory nejsou ekologické a všichni se tváří, že je všechno v naprostém pořádku.
hlavně že se tady onehdá někdo rozčiloval nad tím že si nějaký výrobce dovoluje montovat atmo dvoulitr bez přímého vstřiku a dokonce s pětikvaltem...
No, to bylo u toho Subaru. Tam se mi nelíbilo něco jiného. S nepřímovstřikovým atmo 2-litrem pro střední třídu, jako základním motorem nemám problém. Při dobrém poskládání převodovky ani s 5-ti kvaltem, když na to motor má a táhne už od nejnižších otáček.


omlouvám se jestli to vyznělo jako negativní reakce na tebe, myslel jsem to jako pokračování tvé myšlenky, tys to nebyl kdo se nad tím pozastavoval. vadí mi současná složitost motorů i aut celkově a to že spolehlivost a trvanlivost jdou do kopru. jednalo se o Mitsubishi Outlander, jedno z mála současných aut s Euro 5 které jdou bez problémů dát do plynu a pětikvalt má docela dlouhý takže při 130ti má točit 2500ot/min.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 08.09.2015 18:56, elektromobily
...a proto jsou jediným východiskem elektromobily A teď mě ukamenujte :D
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Tuesday 08.09.2015 21:09, k
No to snad není možné,že by to už někoho konečně trklo ,že se lžem?
respond
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Tuesday 08.09.2015 22:23, Staré motory a Elektro
Dneska jsem jel VW Bora 1.9SDi, celkem "svižně" tacho 60/110, žádná brzda. Trasa Jeseník - Olomouc -Jeseník cca 200km, spotřeba dle PP 3,9L a vím, že ukazuje o 0,7 méně. Takže s normálním rodinným sedanem 1,9 Diesel za 4,6L A vydrží 1 milion km.

K Elektro: nemám vyloženě problém, pokud je auto smysluplně postavené BMW i3 Tesla 3 atd. do města a okolí fakt super a kdyby to BMW nestálo 750.000,- bez DPH v základu, tak už ho mám doma jezdění po městě. a k němu nějakou pěknou V8

respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 08.09.2015 22:40, Přešný výpočet z nepřesných vstupů?
Pokud se vychází z údajů o spotřebě paliva od výrobců aut, tak je celý výpočet úplně mimo.

Pak by mě zajímalo jak se došlo k průměrné ceně aut. Jsou to katalogové ceny nebo ceny reálných prodejů? Pokud reálných prodejů, tak se není čemu divit že jsou vyšší. Dochází k ekonomickému oživení, prodeje aut jsou rekordní a lidi si ochotněji připlácí za lepší, bezpečnější výbavu než dřív, čili se nepřiplácí za ekologii, ale za luxus.

Pak samozřejmě zdražuje skoro všechno díky inflaci a tak to bude pořád. A na závěr, pokud auta ve městech budou méně smrdět za mírně vyšší ceny, tak je to jedině dobře. Nebýt Euro norem, tak tu dodnes jezdí smrduté dvoutakty a diesly co byly v Aviích.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 09.09.2015 08:32, RE: Přešný výpočet z nepřesných vstupů?
Petr S posted by:
Pokud se vychází z údajů o spotřebě paliva od výrobců aut, tak je celý výpočet úplně mimo.Pak by mě zajímalo jak se došlo k průměrné ceně aut. Jsou to katalogové ceny nebo ceny reálných prodejů? Pokud reálných prodejů, tak se není čemu divit že jsou vyšší. Dochází k ekonomickému oživení, prodeje aut jsou rekordní a lidi si ochotněji připlácí za lepší, bezpečnější výbavu než dřív, čili se nepřiplácí za ekologii, ale za luxus. Pak samozřejmě zdražuje skoro všechno díky inflaci a tak to bude pořád. A na závěr, pokud auta ve městech budou méně smrdět za mírně vyšší ceny, tak je to jedině dobře. Nebýt Euro norem, tak tu dodnes jezdí smrduté dvoutakty a diesly co byly v Aviích.


poslední odstavec je nesmysl. kdyby ceny aut kopírovaly inflaci tak okta v základu stojí mega. a díky Euro normám se dělají nesmyslně komplikovaná auta s pouze papírově nižší spotřebou a sotva poloviční životností. za optimální považuji benzín Euro 3, max. 4. po čem bych důrazně šlapal jsou diesely, vadí mi jejich nesmyslné protěžování tím že se nehodnotí NOx saze popílek a podobná svinstva která nadměrně produkují. a emisní kontroly jsou k ničemu, každý soudný zaměstnanec STK ví že je riskantní správně měřit emise u staré nafty která má najeto 200+ z důvodu možné destrukce motoru. takže projde všechno, stačí utřít mastný flek na kufru.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 09.09.2015 16:29, RE: Přešný výpočet z nepřesných vstupů?
Petr S posted by:
Pokud se vychází z údajů o spotřebě paliva od výrobců aut, tak je celý výpočet úplně mimo.Pak by mě zajímalo jak se došlo k průměrné ceně aut. Jsou to katalogové ceny nebo ceny reálných prodejů? Pokud reálných prodejů, tak se není čemu divit že jsou vyšší. Dochází k ekonomickému oživení, prodeje aut jsou rekordní a lidi si ochotněji připlácí za lepší, bezpečnější výbavu než dřív, čili se nepřiplácí za ekologii, ale za luxus. Pak samozřejmě zdražuje skoro všechno díky inflaci a tak to bude pořád. A na závěr, pokud auta ve městech budou méně smrdět za mírně vyšší ceny, tak je to jedině dobře. Nebýt Euro norem, tak tu dodnes jezdí smrduté dvoutakty a diesly co byly v Aviích.


Tak ty staré Avie, LIAZy a Tatry pořád jezdí, i nějaký ten 2takt občas potkám. A v klidu se vsadím, že ty starý nákladní šroty vykouzlí na nastartování takovýho bordelu, jako já nevyrobím za týden...
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 09.09.2015 17:45, RE: Přešný výpočet z nepřesných vstupů?
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pokud se vychází z údajů o spotřebě paliva od výrobců aut, tak je celý výpočet úplně mimo.Pak by mě zajímalo jak se došlo k průměrné ceně aut. Jsou to katalogové ceny nebo ceny reálných prodejů? Pokud reálných prodejů, tak se není čemu divit že jsou vyšší. Dochází k ekonomickému oživení, prodeje aut jsou rekordní a lidi si ochotněji připlácí za lepší, bezpečnější výbavu než dřív, čili se nepřiplácí za ekologii, ale za luxus. Pak samozřejmě zdražuje skoro všechno díky inflaci a tak to bude pořád. A na závěr, pokud auta ve městech budou méně smrdět za mírně vyšší ceny, tak je to jedině dobře. Nebýt Euro norem, tak tu dodnes jezdí smrduté dvoutakty a diesly co byly v Aviích.
Tak ty staré Avie, LIAZy a Tatry pořád jezdí, i nějaký ten 2takt občas potkám. A v klidu se vsadím, že ty starý nákladní šroty vykouzlí na nastartování takovýho bordelu, jako já nevyrobím za týden...


Však jo. Pár aut s hodně ne-eko motory tu jezdí, ale už se naštěstí nedají koupit nové.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 09.09.2015 17:55, RE: Přešný výpočet z nepřesných vstupů?
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pokud se vychází z údajů o spotřebě paliva od výrobců aut, tak je celý výpočet úplně mimo.Pak by mě zajímalo jak se došlo k průměrné ceně aut. Jsou to katalogové ceny nebo ceny reálných prodejů? Pokud reálných prodejů, tak se není čemu divit že jsou vyšší. Dochází k ekonomickému oživení, prodeje aut jsou rekordní a lidi si ochotněji připlácí za lepší, bezpečnější výbavu než dřív, čili se nepřiplácí za ekologii, ale za luxus. Pak samozřejmě zdražuje skoro všechno díky inflaci a tak to bude pořád. A na závěr, pokud auta ve městech budou méně smrdět za mírně vyšší ceny, tak je to jedině dobře. Nebýt Euro norem, tak tu dodnes jezdí smrduté dvoutakty a diesly co byly v Aviích.
Tak ty staré Avie, LIAZy a Tatry pořád jezdí, i nějaký ten 2takt občas potkám. A v klidu se vsadím, že ty starý nákladní šroty vykouzlí na nastartování takovýho bordelu, jako já nevyrobím za týden...
Však jo. Pár aut s hodně ne-eko motory tu jezdí, ale už se naštěstí nedají koupit nové.


To je pravda. Ale mě vadí hysterie, ze které plynou EUROx na straně jedné, a benevolence k provozování takových neeko vozů na straně druhé...
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 10.09.2015 09:21, RE: Kde to žijem
tomaskrtek posted by:
David V posted by:
Úsporné motory nejsou úsporné, ekologické motory nejsou ekologické a všichni se tváří, že je všechno v naprostém pořádku.
hlavně že se tady onehdá někdo rozčiloval nad tím že si nějaký výrobce dovoluje montovat atmo dvoulitr bez přímého vstřiku a dokonce s pětikvaltem...


...ale do Outlanderu, s výkonem 150 hp. Tam takový motor opravdu nemá co dělat...

respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 10.09.2015 10:38, RE: Kde to žijem
Reno posted by:
tomaskrtek posted by:
David V posted by:
Úsporné motory nejsou úsporné, ekologické motory nejsou ekologické a všichni se tváří, že je všechno v naprostém pořádku.
hlavně že se tady onehdá někdo rozčiloval nad tím že si nějaký výrobce dovoluje montovat atmo dvoulitr bez přímého vstřiku a dokonce s pětikvaltem...
...ale do Outlanderu, s výkonem 150 hp. Tam takový motor opravdu nemá co dělat...


a proč ne?
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 10.09.2015 18:00, RE: Kde to žijem
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
tomaskrtek posted by:
David V posted by:
Úsporné motory nejsou úsporné, ekologické motory nejsou ekologické a všichni se tváří, že je všechno v naprostém pořádku.
hlavně že se tady onehdá někdo rozčiloval nad tím že si nějaký výrobce dovoluje montovat atmo dvoulitr bez přímého vstřiku a dokonce s pětikvaltem...
...ale do Outlanderu, s výkonem 150 hp. Tam takový motor opravdu nemá co dělat...
a proč ne?


Proč nepatří do velkého a těžkého SUV dvoulitrový atmosférický benzín s mizerným výkonem a pětistupňovou převodovkou? Protože žere, nejede, na dálnici se bude trápit s vysokýma otáčkama.
Prostě všechno špatně.

respond
David V
number of posts2063
date of registration16.05.2007
Thursday 10.09.2015 19:56, RE: Kde to žijem
Reno posted by:
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
tomaskrtek posted by:
David V posted by:
Úsporné motory nejsou úsporné, ekologické motory nejsou ekologické a všichni se tváří, že je všechno v naprostém pořádku.
hlavně že se tady onehdá někdo rozčiloval nad tím že si nějaký výrobce dovoluje montovat atmo dvoulitr bez přímého vstřiku a dokonce s pětikvaltem...
...ale do Outlanderu, s výkonem 150 hp. Tam takový motor opravdu nemá co dělat...
a proč ne?
Proč nepatří do velkého a těžkého SUV dvoulitrový atmosférický benzín s mizerným výkonem a pětistupňovou převodovkou? Protože žere, nejede, na dálnici se bude trápit s vysokýma otáčkama.Prostě všechno špatně.


Čeče, dyť to jsou dneska auta do města
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 10.09.2015 20:57, RE: Kde to žijem
Reno posted by:
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
tomaskrtek posted by:
David V posted by:
Úsporné motory nejsou úsporné, ekologické motory nejsou ekologické a všichni se tváří, že je všechno v naprostém pořádku.
hlavně že se tady onehdá někdo rozčiloval nad tím že si nějaký výrobce dovoluje montovat atmo dvoulitr bez přímého vstřiku a dokonce s pětikvaltem...
...ale do Outlanderu, s výkonem 150 hp. Tam takový motor opravdu nemá co dělat...
a proč ne?
Proč nepatří do velkého a těžkého SUV dvoulitrový atmosférický benzín s mizerným výkonem a pětistupňovou převodovkou? Protože žere, nejede, na dálnici se bude trápit s vysokýma otáčkama.Prostě všechno špatně.


nebude, při 130ti točí 2500. a to auto váží 1470kg. takž špatně je něco u tebe. osobně by to byla moje volba chtít ho koupit.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 10.09.2015 21:59, RE: Kde to žijem
Podle vybermiauto.cz váží dokonce jen 1395kg. Zrychlení 0-100 10,6 sec. Fakt nevím v čem je problém. To není žádné těžké SUV.

Ve Versu s váhou 1470 kg mám 1,8 atmo benzín. 0-100 zrychluje za 10,4 sec. Dlouhodobá spotřeba 6,7L. Ten motor je pro to auto v pohodě.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 10.09.2015 22:00, Bbbbb nnnnnn lllll
Na stovce za krasnych 13 sekund, spotreba deset a vice. Pokud je clovek nenarocny a nevadi mu, ze prumerny chrochtavec to zvladne za osum a osum, proc ne...
respond
1 2 3 4


update
you watch this topic

stop watching this topic




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.