0
back
 

diskuze k tématu: Toyota Prius III a hodnocení majitele po 10 tis. km

category of topic classification: japonská vozidla
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Friday 08.01.2016 08:56, RE: xxxx xxxx xxxxx
PetrT posted by:
Citroenak - ja jen tvrdim ze bez dotaci hybrid neni vyhodnejsi nez nafta. Myslim pro prvniho majitele. Jako ojetina je diky spolehlivosti Prius celkem rozumna volba oproti dieslu s neznamou udrzbou.Dotace ale nejsou reseni, u niceho.A nizsi dan na naftu jentak nezmizi, vem si jak by se vse zdrazilo - prakticky veskera nakladni doprava je na naftu.Ja nejsem zadny fanaticky naftak, jen mam remeslnickou firmu a v tech vetsich dodavkach proste nafta jasne vede. Bez debat. Ale u Caddy mam spokojene tsi a do Multivanu jsem ted objednal benzin, tak uvidime jak moc budu litovat.Az bude Toyota nabizet stejne kvalitni dodavku jako Caddy mebo Transporter jako hybrid klidne do toho pujdu, to uz muze byt zajimave. Zatim to hrnou jen do osobaku (treba Yaris hybrid vubec nechapu) a ten elektricky Nissan je za tu cenu malej.


Dobrý den, napište prosím o některém ze svých vozů recenzi na TipCars: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 08.01.2016 10:10, xxxx xxxx xxxxx
Na Multivan uz ji mam skoro hotovou, ted budu prebirat ctvrteho tak snad neco napsat muzu.
Taky mam dobrou zkusenost s Chevrolet Traiblazer, zajimava alternativa k evropskym suv.
Ale nejak neni cas a taky nejsem moc spisovatel
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 08.01.2016 23:35, RE: Petr T
Reno posted by:
pája posted by:
Petr T - Prius není zázrak,ale špička technologie japonských inženýrů,kteří již před 20-ti lety dokázali do motorového prostoru vtěstnat vlastně tři spojené motorové jednotky/ elektromotor 50kW nyní 60kW,startovací a nabíjející generátor a spalovací motor 57kW nyní 73 kW/ a toto všechno vyladit ,propojit počítačovou technikou. V té době ostatní automobilky začly přemýšlet o turbech a pokoušet se je uložit k naftovým již tak těžkým motorům pro vylepšení výkonu.Zjistil jsem,že až nastane doba za pár let i u Škodovky začít vyrábět hybridní auta a bude jich na trhu tolik i za zlomek ceny tak vy skeptici si je začnete kupovat a my již budeme jezdit ve vodíkové Mirai a zase budete hovořit o tom,že vodíkové auto je nevýhodné a atd.
Vodíková sedma od BMW byla už před cca deseti lety. Hybrid je totální hovadina. Mám dvě auta, jedno s benzínovým motorem za x Kč, druhé s benzínovým a hybridním motorem za x+200 tisíc Kč. Abych se následně tloukl do prsou, že mi hybrid žere o dva litry míň... to mi opravdu nedává smysl. Až ten hybrid koupíš jako nový, tak pochopíš, jak moc ses mýlil.Btw. výzkumy jasně ukazují, že kdo měl jednou hybrid, většinou ho už podruhé nechce...


Hybrid se dá spíš charakterizovat jako úsporný diesl s automatickou převodovkou. Např. u Aurisu kombi ve střední výbavě je rozdíl ceny mezi hybridem a dieslem manuál jen 40 tisíc. To mi přijde adekvátní příplatek za automatickou převodovku. A to už dává smysl i bez dotace. Jako bonus nebudu mít v autě hromadu kurvítek. S velkou jistotou mě v horizontu příštích 10 let pustí do centra německých měst

Pokud bych měl velký nájezd, tak bych si koupil Auris hybrid spíš než Auris v naftě. Protože najedu málo koupil jsem obyč. benzín... Mně by se hybrid nevyplatil.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 08.01.2016 23:50, xxxx xxxx xxxxx
Tak to rozhodne, nez diesel od Toyoty to je tisickrat lepsi hybrid. Kor kdyz ted pouziva i nektere diesly BMW.
Navic Auris uz vypada jako auto, na rozdil od Priusu. Ale netusim jestli je technika v obou identicka a Auris ma stejne parametry. Obavam se ze to oproti Priusu bude dost osizene. A asi bude mit oproti dieslu nizsi uzitecne zatizeni, prece jen baterky neco zaberou. To muze byt pro nekoho problem.
Pokud bych ted musel vybirat ve tride Aurisu uvazoval bych pouze o nem nebo o Golfu. Nic jineho, je to povedene auto.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Saturday 09.01.2016 01:29, RE: xxxx xxxx xxxxx
PetrT posted by:
Tak to rozhodne, nez diesel od Toyoty to je tisickrat lepsi hybrid. Kor kdyz ted pouziva i nektere diesly BMW. Navic Auris uz vypada jako auto, na rozdil od Priusu. Ale netusim jestli je technika v obou identicka a Auris ma stejne parametry. Obavam se ze to oproti Priusu bude dost osizene. A asi bude mit oproti dieslu nizsi uzitecne zatizeni, prece jen baterky neco zaberou. To muze byt pro nekoho problem. Pokud bych ted musel vybirat ve tride Aurisu uvazoval bych pouze o nem nebo o Golfu. Nic jineho, je to povedene auto.


Ty baterky váží snad něco kolem 35 kg. Takže na užitečné zatížení to velký vliv mít nebude. Ostatně naftový motor taky bude vážit o pár desítek kg víc proti benzínu. Takže z tohohle pohledu je to asi jedno.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Saturday 09.01.2016 09:46, xxxx xxxx xxxxx
No baterky budou asi mensi nez u Priusu ale hybrid nema navic jen baterky. Ale je to celkem jedno.
Auris hybrid je snad jedine pouzitelne normalni auto. Yaris nedava smysl, Prius je drahy, Lexus je uz uplne jinde. Ostatni vyrobci v Evrope nic srovnatelneho nemaji, mozna Audi A3 ale ta je taky draha a ne tak dobra.
Takze ten kdo chce hybrid ma jen Toyotu. Kdo chce ale jezdit levne koupi si stejne naftu a po cca 4-5 letech na tom usetri dost i proti hybridu. Dorovnavat cenu dle vybav je nesmysl, to ze Prius nebo Auris hybrid neumi manual a levnou zakladni vybavu je vada, ne vyhoda. U petilete ojetiny uz je ale asi vyhodnejsi Hybrid diky spolehlivosti.
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Monday 11.01.2016 13:25, názor na výhodnost ojeteho Priuse
Souhlasím s panem Petr T.Nový Prius je cenově přemrštěn byť má téměř veškerou špičkovou výbavu.
Spousta českých zájemců o tyto auta by brali auto se základní výbavou,ale Toyota v tomto případě
šla jinou cestou a takové auto nenabízí.Vyplatí se dnes si pořídit 5-6 let starého Priuse III.generace,který se s nějakými cca 150 tis.km dá pořídit mezi 35-50 % základní ceny.Tento nájezd je pro tuto Toyotu téměř zanedbatelný a lze s ním bez nějakých drahých součástek najezdit minimálně polovinu kilometrů toho co najezdit ten vídeňský taxikář.Ten navíc měl ještě o generaci starší model.
Současné době je průměrný roční nájezd 20 tis.km a tak pokud karoserie vydrží, lze s tímto autem jezdit ještě minimálně 10 let.Auto se vyplatí dnes lidem kde v rodině jezdí max. 3 osoby.O spotřebě se již nechci zmiňovat ,ale přesto můžu potvrdit,že maximální spotřeba,kterou mě ukázal PP je 5,4l/100 km a to jsem s ním pospíchal po dálnici v nynějších teplotách /-7°C - +1°C/.Po ročním užívání jsem zjistil,že v letním období na 17" kolech se zapnutou klimatizací lze s ním jezdit dle PP do 4,5l/100km.
Protože počítač nezaznamenává běh motoru při zastávce tak při doplňování paliva až po okraj nádrže je nutné připočítat cca 0,2 l.Včera jsem spočítal,že celkově za roční užívání/zima+léto/ mám skutečný celkový průměr 5,06l/100km /dálnice ,město okresky/.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 12.01.2016 00:32, RE: xxxx xxxx xxxxx
PetrT posted by:
No baterky budou asi mensi nez u Priusu ale hybrid nema navic jen baterky. Ale je to celkem jedno.Auris hybrid je snad jedine pouzitelne normalni auto. Yaris nedava smysl, Prius je drahy, Lexus je uz uplne jinde. Ostatni vyrobci v Evrope nic srovnatelneho nemaji, mozna Audi A3 ale ta je taky draha a ne tak dobra.Takze ten kdo chce hybrid ma jen Toyotu. Kdo chce ale jezdit levne koupi si stejne naftu a po cca 4-5 letech na tom usetri dost i proti hybridu. Dorovnavat cenu dle vybav je nesmysl, to ze Prius nebo Auris hybrid neumi manual a levnou zakladni vybavu je vada, ne vyhoda. U petilete ojetiny uz je ale asi vyhodnejsi Hybrid diky spolehlivosti.


jj, manuál z principu nikdy tenhle hybrid umět nebude, to je fakt.

Ze zvědavosti jsem se podíval na ceny Octavie kombi. Ve 2. výbavě Ambition v naftě s manuální 5ti rychlostní převedovkou stojí 537 tisíc a když to rozkliknu, tak cena v konfigurátoru vzroste na 558 tisíc. Auris Hybrid ve 2. (prostřední) výbavě stojí 545 tisíc.

1.6 TDi automat už stojí 587 tisíc a když to rozkliknu, tak cena vzroste na 608 tisíc. Jasně že Octavia je krapet větší než Auris, ale v zásadě je to taky nižší střední třída. Jinak podrobně jsem ty výbavy neporovnával, obě jsou 2. nejnižší.

Kdo chce ušetřit, tak si může koupit tu Octavii 1.6 TDi v základní výbavě Active, konfigurátor mi ukázal 457 tisíc. Tam už je ta úspora výrazná proti základní verzi hybridu za 524 tisíc. Ale opět jsem neporovnával ty výbavy a můžou se dost lišit.

Jinak kdysi dávno můj tehdejší zaměstnavatel kupoval Octavie 1 výbava Elegance (tehdy to tuším byla nejvyšší výbava) a tuším stály něco kolem 700 tisíc. Po 3 letech se nabízely zaměstnancům za to co nabídl bazar AAA, což bylo cca 180 tisíc. Nájezd kolem 130 tkm. Kdybych tehdy ty peníze měl, tak jsem si ji býval moc rád koupil
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 12.01.2016 05:46, xxxx xxxx xxxxx
Jo, vzdyt jsem to psal - jediny hybrid co zatim dava smysl je Auris. Jake tam jsou zmeny oproti Priusu ale netusim, osizeme to ale bude zcela urcite. Uz proto ze jinak by Prius nikdo nekoupil.
A ze by Oktavka byla nejak vetsi si nemyslim. Mozna kufr. Taky si nejsem jisty jestli hybrid umi tazny, ale v tehle tride to je asi jedno.
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Sunday 24.01.2016 11:48, provozní spotřeba v zimním období
Včera jsem se vracel z Prahy po dálnici D11 do HK a můžu napsat ,že ač celý den v Praze padal sníh
a na silnicích bylo až 15 cm čerstvého sněhu tak na výše uvedené dálnici bylo večer ve sněhu jen vyjeté koleje.Byl jsem překvapen hustotou provozu.Na začátku dálnice v Praze jsem najel do levého pruhu a protože jsem pospíchal domu tak jsem to " švihal " tachometrovou rychlostí 140 km.Občas jsem mohl se vrátit do pravého pruhu přes "kopy sněhu" mezi pruhy. Auto sedělo jak přikované a spotřeba na počítači /obsazeno dvěma osobami + plný kufr/5,3l/100km.Takže těm redakčním popisům o tomto autě o spotřebě na dálnici nevěřte. Skutečnost Vám ukáže jak PP tak umění se s tímto autem naučit jezdit.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 26.01.2016 08:53, RE: provozní spotřeba v zimním období
pája posted by:
Včera jsem se vracel z Prahy po dálnici D11 do HK a můžu napsat ,že ač celý den v Praze padal sníha na silnicích bylo až 15 cm čerstvého sněhu tak na výše uvedené dálnici bylo večer ve sněhu jen vyjeté koleje.Byl jsem překvapen hustotou provozu.Na začátku dálnice v Praze jsem najel do levého pruhu a protože jsem pospíchal domu tak jsem to " švihal " tachometrovou rychlostí 140 km.Občas jsem mohl se vrátit do pravého pruhu přes "kopy sněhu" mezi pruhy. Auto sedělo jak přikované a spotřeba na počítači /obsazeno dvěma osobami + plný kufr/5,3l/100km.Takže těm redakčním popisům o tomto autě o spotřebě na dálnici nevěřte. Skutečnost Vám ukáže jak PP tak umění se s tímto autem naučit jezdit.


Pájo,


neříkej mi, že dospělý člověk věří tomu, že automobil dokáže s benzínovým motorem udržovat rychlost 130 km/h se spotřebou 5,3 litrů na sto.
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Tuesday 26.01.2016 21:24, odpověď Renu
Vážený pane,
zřejmě můj PP podle Vás si uvádí čísla jak chce.Srdečně mě vůbec nevadí ,že tomu nechcete věřit.Až se Vám třeba naskytne příležitost se s tímto autem svésti,tak potom možná mi dáte za pravdu.Kdybyste se náhodou chtěl podívat do zahraničních servrů o spotřebě tak byste potom pochopil,že někteří řidiči,kteří tam dávají pravidelně spotřebu dle tankování mají ještě nižší spotřebu
než já. A taky jim tam nepíši aby mě nevěšeli " bulíky na oči".Nebo si snad myslíte,že mám na očích 10 dioptrií a nevidím na to.
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Wednesday 27.01.2016 07:17, dodatek k odpovědi p.RENU
Vážený pane,
ještě k tomu Vašemu ,že dospělý člověk nemůže věřit spotřebě v benzinovém autě kterou jsem uvedl.
Motor Priusu totiž disponuje modifikovaným cyklem známým pod názvem ATKINSONUV,díky kterému
dochází k nižší spotřebě oproti ostatním benzinovým autům.Jestli nevíte jak to funguje tak Vám doporučuji si přečíst na předešlé stránce příspěvek jednoho z diskutujících a nebo Vám doporučuji
dohledat si na internetu k tomu řadu článků.
Možná by bylo také lepší abyste uvedl do Vašeho příspěvku s jakým "plechovým miláčkem" vy jezdíte,
s jakou spotřebou a né se pořád vysmívat lidem,kteří mají zajímavou spotřebu.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 27.01.2016 09:51, Prius
Nikdo tu netvrdí že Prius je špatné auto. Je dobré, alternativa k ostatním. Ale cena nového ho sráží do kategorie "pozér" protože prostě úsporu nepřinese.
Auto je reálně prostorově jako Golf, ani kufr nemá nijak zásadně větší. Moc neuveze a tažné neumí. V některých konfiguracích nejde ani zahrádka na střechu. Ano, jezdí za 5-6l. Ale Golf TSI (Focus EcoBoost) taky a stojí půlku. No, možná si někdy vezmě o litr víc. Ale pojede lépe. Jo, má asi horší výbavu a nemá automat, ale je za ty peníze k mání. Toyota ne. Výbava není podstatná, i obyčejný Golf má už v základu vše potřebné. A opakuji, stojí půlku.
A spolehlivost? Prvních 3-4 roky se nebude výrazně lišit. Potom už bude mít Toyota navrch a bude dávat smysl, to ano. Jako ojetina je to dobrá volba, ceny jsou slušné. Prius se navíc hůř prodává.
Auris Hybrid už je jiná matematika, ale neni tak vymakaný jako Prius.
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Wednesday 27.01.2016 20:55, Prius
Vážený pane PetrT.
K Vašemu příspěvku: souhlasím s Vaším náhledem i nesouhlasím.
Pokud chci srovnávat cenu Priusu a Vámi jmenované VW a Ford z hlediska ceny tak musím u těchto vozů hledat ve stejné výbavě.Přeci nemůžete srovnávat nesrovnatelné.To je jako budu tvrdit ,že hruška je to samé jako jablko.Díval jsem se na stránky VW a Golf se tam nabízí téměř ve stejné výbavě v 1,2
TSI za cca 394 tis.Kč a připočtu-li automat.převodovku tak se dostanu na 435 tis.Kč. A v tomto případě mi neříkejte,že je to polovička ceny Priusu.Ten v té nejnižší výbavě stojí 629 tis.Kč což není ani 200 tis.Kč rozdíl .Na Forda jsem se nekoukal.Ano nový Prius se svým způsobem nevyplatí,ale které auto v ceně Priusu/a těch je hodně/ neztrácí za provoz 3-4 roky téměř 50-60 % PC.Z hlediska dalšího prodeje je Prius ano těžko prodejný,neboť to chce člověka,kterému je Toyota srdeční záležitostí a těch bohužel zde v ČR není až tak hodně.Co se týče kufru tak Prius má o 66l větší obsah.Ano je mělkčí.Že nemůže tahat příves to dnes moc lidí neřeší.Když budu chtít něco tahat hold do Priusu nepůjdu.To je realita a nemůžu s tím operovat jako s jedním ze záporných stanovisek.Můžu Vám ze své zkušenosti napsat,že se vyplatí koupit i 5 let starý Prius se 150 tis.km,neboť budu předpokládat,že mi toto auto ještě minimálně 8 roků bude jezdit /20 tis.km ročního nájezdu/ téměř bez jakékoli větší investici.O jejich planetové převodovce se všude píše o její nezničitelnosti.Já jezdím od roku 2002 jen v Toyotách.Najezdíl jsem na nich cca 400 tis.km a na žádné z nich jsem neměl jediný problém a kromě základním součástí/destičky ,svíčky,stěrače atd/ jsem něměl investici.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 27.01.2016 21:35, RE: Prius
pája posted by:
Vážený pane PetrT.K Vašemu příspěvku: souhlasím s Vaším náhledem i nesouhlasím.Pokud chci srovnávat cenu Priusu a Vámi jmenované VW a Ford z hlediska ceny tak musím u těchto vozů hledat ve stejné výbavě.Přeci nemůžete srovnávat nesrovnatelné.To je jako budu tvrdit ,že hruška je to samé jako jablko.Díval jsem se na stránky VW a Golf se tam nabízí téměř ve stejné výbavě v 1,2TSI za cca 394 tis.Kč a připočtu-li automat.převodovku tak se dostanu na 435 tis.Kč. A v tomto případě mi neříkejte,že je to polovička ceny Priusu.Ten v té nejnižší výbavě stojí 629 tis.Kč což není ani 200 tis.Kč rozdíl .Na Forda jsem se nekoukal.Ano nový Prius se svým způsobem nevyplatí,ale které auto v ceně Priusu/a těch je hodně/ neztrácí za provoz 3-4 roky téměř 50-60 % PC.Z hlediska dalšího prodeje je Prius ano těžko prodejný,neboť to chce člověka,kterému je Toyota srdeční záležitostí a těch bohužel zde v ČR není až tak hodně.Co se týče kufru tak Prius má o 66l větší obsah.Ano je mělkčí.Že nemůže tahat příves to dnes moc lidí neřeší.Když budu chtít něco tahat hold do Priusu nepůjdu.To je realita a nemůžu s tím operovat jako s jedním ze záporných stanovisek.Můžu Vám ze své zkušenosti napsat,že se vyplatí koupit i 5 let starý Prius se 150 tis.km,neboť budu předpokládat,že mi toto auto ještě minimálně 8 roků bude jezdit /20 tis.km ročního nájezdu/ téměř bez jakékoli větší investici.O jejich planetové převodovce se všude píše o její nezničitelnosti.Já jezdím od roku 2002 jen v Toyotách.Najezdíl jsem na nich cca 400 tis.km a na žádné z nich jsem neměl jediný problém a kromě základním součástí/destičky ,svíčky,stěrače atd/ jsem něměl investici.



Na stránkách Toyoty už je jen nový Prius Pug-in a ten stojí 959 900,- Kč. To je ještě větší úlet než jem čekal.

Ale i kdyby stál Vámi uváděných nereálných 629.tis neni to vůbec rozhodující. To že má vyšší základní výbavu je problém Toyoty. Ne každý chce platit navíc věci které třeba ani nechce.
U VW je v základu velmi slušný standard a lze si selektivně připlatit za co člověk opravdu chce. To že člověk u Toyoty musí kupovat co nechce neberu jako výhodu, právě naopak. Takovou cenovou politiku jde uplatnovat u luxusních aut a to Prius neni.
To že jde hybrid prodávat s manuálem ukázala Honda.
Já se nepřu o tom že je Prius špatný. Je prostě drahý. Nevyplatí se, jako nový. Nový Plug-in Prius má na spritmonitoru.de spotřebu 3,6l. Ok, to je skoro o 3l méně než Golf TSI. Ale i když si Golfa vybavím velmi hezky, budu pořád téměř 500t pod Priusem Plug-in. Ten rozdíl neprojezdím ani neproservisuji, za 3-4 roky i když servis konvenčního auta může být dražší.
Běžný Prius má na stejném webu spotřebu 5,17. Otec kolegy na Golfu VII 1,2TSI dlouhodobě pod šest litrů. Focus bude ještě levnější a Golf i Focus jezdí rozhodně lépe než Prius.
Naprosto nesmyslná cena která to auto sráží na kolena.
Pokud si to dnes někdo koupí tak ok. Je to fajn alternativa. Ale proboha netvrdte nám jak šetříte, jaká je to ekokára a zázrak techniky. Neušetříte nic, pokud si ho nenecháte 5+ let.
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Thursday 28.01.2016 11:43, Prius
Vážený pane PetrT,
ano máte pravdu v jedné věci,že na stránkách Toyoty jsou již jen ceny Plug-inu a Priusu+.Pořád ale srovnáváte spolu nesrovnatelné.Když tedy uvádíte Prius Plug-in cenou 949 tis.Kč tak tedy to srovnejte s cenou Golf Plug-in. V České republice se vůbec neprodává neboť by ho nikdo zřejmě nekoupil a na západ od našich hranic se prodává za 35000 EUR což při dnešním kurzu dělá jen o 10tis.Kč méně s menším kufrem a průměrnou spotřebou dle spritmonitoru 4,07 l/100 km a neznám jeho celkovou výbavu. Prius Plug-in se v Německu prodává nový od 27000 EUR.Když uvádíte průměrné spotřeby ze
spritmonitoru jak na klasický Prius tak i na Plug-in tak se tam uvádí u Golfu dieselu průměr 5,72 l
a u benzinu 7,96 l. O tom,že někdo z Vašich známých jezdí na Golfu 1,2 TSI pod 6 litrů Vám nevyvracím,
neboť jsem s ním nejezdil.Tak stejně můžu říc,že můj známý má Priuse jezdí s ním do průměru 4,4 l.
Ve svém minulém příspěvku jsem Vám psal,že se vyplatí koupit 5-ti letý a ještě minimálně 5 let na něm budu jezdit bez investic. Nyní na S-bazaru je za 260 tis.Kč s 109 tis.km .Takže si myslím že není očem mluvit.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 28.01.2016 12:08, RE: Prius
pája posted by:
Vážený pane PetrT,ano máte pravdu v jedné věci,že na stránkách Toyoty jsou již jen ceny Plug-inu a Priusu+.Pořád ale srovnáváte spolu nesrovnatelné.Když tedy uvádíte Prius Plug-in cenou 949 tis.Kč tak tedy to srovnejte s cenou Golf Plug-in. V České republice se vůbec neprodává neboť by ho nikdo zřejmě nekoupil a na západ od našich hranic se prodává za 35000 EUR což při dnešním kurzu dělá jen o 10tis.Kč méně s menším kufrem a průměrnou spotřebou dle spritmonitoru 4,07 l/100 km a neznám jeho celkovou výbavu. Prius Plug-in se v Německu prodává nový od 27000 EUR.Když uvádíte průměrné spotřeby zespritmonitoru jak na klasický Prius tak i na Plug-in tak se tam uvádí u Golfu dieselu průměr 5,72 la u benzinu 7,96 l. O tom,že někdo z Vašich známých jezdí na Golfu 1,2 TSI pod 6 litrů Vám nevyvracím,neboť jsem s ním nejezdil.Tak stejně můžu říc,že můj známý má Priuse jezdí s ním do průměru 4,4 l.Ve svém minulém příspěvku jsem Vám psal,že se vyplatí koupit 5-ti letý a ještě minimálně 5 let na něm budu jezdit bez investic. Nyní na S-bazaru je za 260 tis.Kč s 109 tis.km .Takže si myslím že není očem mluvit.



Vy jste fakt fanatik. :D Přemýšlejte trochu než něco napíšete, pokut to ovšem neděláte záměrně.
Zadejte si do spritmonitoru u Golfa benzín výkon 90-110k od r. 2012 a vypadnou vám současné řemenové TSI 1,2-1,4. Tam to je 6,5 cca, Jsou to auta co jsou zhruba stejně živá jako Prius. Golf nabízí i daleko výkonější verze včetně GTI, jak jistě víte, a ten dokáže průměr vyhnat hodně nahoru. Také staré modely jsou žravé. Takže mé čísla jsou v pořádku, jen to chce myslet při hledání. Bez urážky. A o naftě jsem nic nepsal.
Prius je vnitřním prostorem na úrovni aut Golf, Megane atd. Takže je správné ho srovnávat s tímto segmentem. Ano, Golf Hybrid je horší auto. Ovšem je to naprosto okrajová záležitost v prodejích.
Já prostě tvrdím že když si chce rodina koupit auto této velikosti dává auto jako Golf v současnosti mnohem větší smysl než Prius. Prius nenabízí nic navíc čím by omluvil současnou cenu Plug-inu. Navíc v základní výbavě neni nic extra kromě fajn multimedií. To ale za rozumný příplatek nabízí dnes i Dacia. Automat je super, ale věřte že je stále dost lidí pro které je to noční můra a bez fofrklacku jsu nervozní.
Toyota má Auris, což je výborné auto a přímá konkurence Golfu. Pokud by se Prius jmenoval Auris Hybrid neřeknu ani slovo protože Auris nabízí i levnou volbu. Auris je stejně dobrý jako Golf. Podle mě odčerpá Priusu spoustu zákazníků, Auris Hybrid vídám velmi často. Takže Toyota ví že Prius je přestřelený, je to taková technologická lahůdka. Ale modelová řada Prius v současnosti jako nové auto nemá rozumě uvažujícímu člověku co nabídnout. Je spousta lepších voleb. Prius se vyplatí až za několik let, možná.
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Thursday 28.01.2016 19:44, Prius
Vážený pane,
i já bych mohl o Vás říc,že jste fanatik do Golfu.Ale proč? Nejsem fanatik ,ale prioritou při výběru aut
jsem upředňostnil bezporuchovost a v tom je na předních příčkách ve všech letech Toyota.Začínal jsem s malým autem a potom jsem přešel na MPV a dnes jsem si pořídil Priuse,který byl doposavad vrchol techniky Toyoty.Auris hybrid o kterém tvrdíte ,že je auto srovnatelné s Golfem tak až nynější generace,neboť minulá generace " potěž Pánbůch" prostě nic moc. Ošklivý z venku,malý kufr a očesaný tak, aby se vešel do půl milionu korun.A též dál k prodeji -neprodejný.Současná generace v základě ,též očesané začíná na nějakých 520 tis.Kč.Od roku 2014 se jich neprodalo ani 100 ks.Cena ojetého v Německu se v současné době pohybuje na 17000 Eur v podstatně lepší výbavě než se prodává u nás základ.Já mám Priuse za poloviční náklady nového aurisu hybridu v základě a jsem na tom lépe.Až ho budu prodávat dejme tomu za 3 roky tak i když ho dám za polovičku nákupní ceny tak ztratím podstatně méně než Auris hybrid.Golf mě odradil z to důvodu,že kolega ze zaměstnání si ho koupil a jen díky tomu,že jezdil ročně 40-45 tis.km tak nemusel investovat do něj ze své kapsy z důvodu záruky.Ve 40tis.km mu odešlo turbo ,které mu dali nové a v 70 tis.km tam byl se stejným problémem.Byl víc v servisu než na silnici .Já s Toyotou jsem jezdil akorát po 15 tis.km na pravidelnou prohlídku s výměnou oleje a filtru.Dnes ten pán má Toyotu a je nadmíru spokojený a dál jezdí 40 tiskm ročně.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 28.01.2016 20:22, RE: Prius
pája posted by:
Vážený pane,i já bych mohl o Vás říc,že jste fanatik do Golfu.Ale proč? Nejsem fanatik ,ale prioritou při výběru aut jsem upředňostnil bezporuchovost a v tom je na předních příčkách ve všech letech Toyota.Začínal jsem s malým autem a potom jsem přešel na MPV a dnes jsem si pořídil Priuse,který byl doposavad vrchol techniky Toyoty.Auris hybrid o kterém tvrdíte ,že je auto srovnatelné s Golfem tak až nynější generace,neboť minulá generace " potěž Pánbůch" prostě nic moc. Ošklivý z venku,malý kufr a očesaný tak, aby se vešel do půl milionu korun.A též dál k prodeji -neprodejný.Současná generace v základě ,též očesané začíná na nějakých 520 tis.Kč.Od roku 2014 se jich neprodalo ani 100 ks.Cena ojetého v Německu se v současné době pohybuje na 17000 Eur v podstatně lepší výbavě než se prodává u nás základ.Já mám Priuse za poloviční náklady nového aurisu hybridu v základě a jsem na tom lépe.Až ho budu prodávat dejme tomu za 3 roky tak i když ho dám za polovičku nákupní ceny tak ztratím podstatně méně než Auris hybrid.Golf mě odradil z to důvodu,že kolega ze zaměstnání si ho koupil a jen díky tomu,že jezdil ročně 40-45 tis.km tak nemusel investovat do něj ze své kapsy z důvodu záruky.Ve 40tis.km mu odešlo turbo ,které mu dali nové a v 70 tis.km tam byl se stejným problémem.Byl víc v servisu než na silnici .Já s Toyotou jsem jezdil akorát po 15 tis.km na pravidelnou prohlídku s výměnou oleje a filtru.Dnes ten pán má Toyotu a je nadmíru spokojený a dál jezdí 40 tiskm ročně.


O kvalitě Toyot se nepřu. I když soused má LC a už dvakrát měl poruchu motoru kdy ho otáhli. Přešel k Toyotě z Patrola kde prožíval podobnou story. Holt nafta no. Přijedte mu vyprávět jak jezdíte z Toyotrou bez poruch. A to LC stojí o dost víc než Prius. Ale i tak vím že Toyota je spolehlivá značka.

Já ve firmě mám několik VW - Transportery, Caddy, měl jsem Roomstera a mám čtvrtého Multivana. Auta jsou ok, jasně že někdy byl problém ale třeba Transporter vždy dojel. U žádného se nestalo že ne. Caddy jednou umřel díky baterce, balo to v záruce. Ani k jednomu autu co jsem výše uvedl nemá Toyota alternativu, bohužel. Ještě máme ve firmě Polo 1,2tdi a to jezdí pod 4 litry dlohodobě a Golfa TSI. Obě auta se ale využívají jinak než dodávky. K VW jsem se dostal přes různé levnější značky a provozně prostě vychází nejlevněji. Čísla nelžou. Ale pokud Toyota udělá užitkáč sama (ne s PSA) klidně do toho půjdu.
Celou dobu píšu o NOVÉM Priusu, několikrát jsem napsal že jako ojetina to je dobrá volba.
On ten Auris ale při těch 520t stojí jen něco přes půl Priuse. Nového. Takže pokud chce někdo nový Hybrid tak to může zaujmout. Yaris Hybrid mi naopak smysl vůbec nedává protože už benzín je velmi úsporný. Ne každý chce jezdit v ojetině, byt sebespolehlivější.
respond
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.