0
back
 

diskuze k tématu: Toyota Prius III a hodnocení majitele po 10 tis. km

category of topic classification: japonská vozidla
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Monday 09.11.2015 19:30, Cena
Arvi,
tak jak se daří v prodeji Vašeho auta? Už se chodí zájemci koukat?Je to asi dost stresující,že
prodej není tak jak by si člověk představoval.Hold v ČR o Toyoty není takový zájem a hybridy tuplem.
Je to ,ale škoda.Snad se Vám to podaří prodat do vánoc.Vím o jednom též III.generace,který má
již téměř 1 rok a na ceně již slezl cca o 30 tis.,je již na 259 tis.a stále je neprodejný.Přeji Vám aby se našel zapálený příznivec do Toyot a pak jakmile si odzkouší hybridní auto,tak ho bude chtít.Na stejném servru je méně vybavenější v modré barvě též již delší dobu za 250 tis. s menším nájezdem a též není zatím prodaný.Většina mladších příznivců do hybridů jdou stále do II.generace a to z důvodů ceny,která se pohybuje i okolo 160 tis.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Monday 09.11.2015 20:55, Hybrid
Já bych do něj šel hned, ale nechci obyč hybrid, ale radši už rovnou plug-in nebo elektromobil. Jako druhé auto pak bude hybrid, ale to mě ještě dlouho nečeká.
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Wednesday 06.01.2016 13:52, náklady na provoz vč.náhradních dílů
Zpráva pro všichny ty kteří negativně hodnotí Toyotu Priuse III.generace z hlediska výhodnosti a negativ
v používání hybridní technologie. Včera se mi dostal do ruky 1.číslo nejvíce čtěného motoristického časopisu SM ve kterém je článek o motorech nejvíce používaných aut z české produkce.Zarazilo mě v něm,že v dieslovém provedení ač jezdějí za průměrných 5,0 l nafty /100 km mají poměrně vysoké další náklady po ujetí 200 tis.km/vstřikovací jednotky 14 tis.Kč/kus,fitr pevných částí 44 tis.Kč,spojka již po 120 tis. km za 9 tis.Kč/.U Toyoty Priusu jsme od těchto nákladů osvobozeni a i kdybychom jezdily tak jak někteří rádoby odborníků tvrdících o tom,že Prius jezdí na dálnici za 6l/100 km,tak i provoz vč.dodatečných nákladů se vejde sotva na třetinu této finanční položky.Nedávno jsem jel v zimním obdodbí na české dálnici/kvalita povrchu nic moc/ obsazené 2 osobami a plně naloženým kufrem na
zimních 15" kolech celou dobu zapnuté topení na 23°C počítačovou rychlostí okolo 140 km/hod.
a měl jsem maximální spořebu 5,3 l/100 km.Ukažte mi auto které jezdí stejně.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 06.01.2016 14:52, RE: náklady na provoz vč.náhradních dílů
pája posted by:
Zpráva pro všichny ty kteří negativně hodnotí Toyotu Priuse III.generace z hlediska výhodnosti a negativv používání hybridní technologie. Včera se mi dostal do ruky 1.číslo nejvíce čtěného motoristického časopisu SM ve kterém je článek o motorech nejvíce používaných aut z české produkce.Zarazilo mě v něm,že v dieslovém provedení ač jezdějí za průměrných 5,0 l nafty /100 km mají poměrně vysoké další náklady po ujetí 200 tis.km/vstřikovací jednotky 14 tis.Kč/kus,fitr pevných částí 44 tis.Kč,spojka již po 120 tis. km za 9 tis.Kč/.U Toyoty Priusu jsme od těchto nákladů osvobozeni a i kdybychom jezdily tak jak někteří rádoby odborníků tvrdících o tom,že Prius jezdí na dálnici za 6l/100 km,tak i provoz vč.dodatečných nákladů se vejde sotva na třetinu této finanční položky.Nedávno jsem jel v zimním obdodbí na české dálnici/kvalita povrchu nic moc/ obsazené 2 osobami a plně naloženým kufrem na zimních 15" kolech celou dobu zapnuté topení na 23°C počítačovou rychlostí okolo 140 km/hod.a měl jsem maximální spořebu 5,3 l/100 km.Ukažte mi auto které jezdí stejně.


já ti ho ukážu OI 1.9 tdi , najeto přes 300 původní turbo, spojka atd. a pořizovací náklady oproti priusu 00 nic. Ale tím nechci shazovat prius, ten je průkopníkem a docela obdivuju lidi, kterí se těch aut nebojí a provozují je. Tak ať prius jezdí.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 06.01.2016 21:36, RE: náklady na provoz vč.náhradních dílů
pája posted by:
Zpráva pro všichny ty kteří negativně hodnotí Toyotu Priuse III.generace z hlediska výhodnosti a negativv používání hybridní technologie. Včera se mi dostal do ruky 1.číslo nejvíce čtěného motoristického časopisu SM ve kterém je článek o motorech nejvíce používaných aut z české produkce.Zarazilo mě v něm,že v dieslovém provedení ač jezdějí za průměrných 5,0 l nafty /100 km mají poměrně vysoké další náklady po ujetí 200 tis.km/vstřikovací jednotky 14 tis.Kč/kus,fitr pevných částí 44 tis.Kč,spojka již po 120 tis. km za 9 tis.Kč/.U Toyoty Priusu jsme od těchto nákladů osvobozeni a i kdybychom jezdily tak jak někteří rádoby odborníků tvrdících o tom,že Prius jezdí na dálnici za 6l/100 km,tak i provoz vč.dodatečných nákladů se vejde sotva na třetinu této finanční položky.Nedávno jsem jel v zimním obdodbí na české dálnici/kvalita povrchu nic moc/ obsazené 2 osobami a plně naloženým kufrem na zimních 15" kolech celou dobu zapnuté topení na 23°C počítačovou rychlostí okolo 140 km/hod.a měl jsem maximální spořebu 5,3 l/100 km.Ukažte mi auto které jezdí stejně.


PC Prius hybrid - 850 tisíc
Škoda Octavia 1,6 TDI - 430 tisíc
.... ale Prius netrápí vstřiky a spojka:)

respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 06.01.2016 21:50, xxxx xxxx xxxxx
Nevim proc, ale prijde mi ze majitele Priusu musi stale presvedcovat ostatni jak maji uzasne auto a o kolik je lepsi nez zbytek sveta, zejmena maji pifku na koncern. Duvod neznam, asi nejaka nemoc. Skoda, Prius se mi celkem libi.
Ve stejnem clanku o 1,6TDI se taky pise o cene neoriginalnich dilu (stejne kvality) a to je uz jina uplne jina cena. Silne pochybuji ze nekdo u oktavky s 200t km kdy se teprve zacne problem projevovat bude kupovat original. O filtru pisi ze je odolny ale nici ho zasahy zvenci. Take se tam pise ze motor je mechanicky vynikajici a nema zadny zasadni problem
krom EGR ventilu.
To se vsak nekomu evidentne nehodi tak vyzobe jen to co dobre vypada a sup s tim na web.
Nic proti Priusu, je to dobre auto, ale celkove nema diky porizovaci cene sanci konkurovat novemu dieslu v provoznich nakladech. Viz Reno.
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Wednesday 06.01.2016 22:16, odpověď p.RENO
Vážený pane,kde jste přišel tak nesmyslné PC Priusu. Představte si,že ve výbavě SOL/dnes Prius/
je v podstatně lepší a bohatší výbavě za 630 tis.Kč. Š O III je ve stejné výbavě za tytéž peníze.Takže
není o čem mluvit a nikdy nemusím řešit náklady na spojku,startér,alternátor, vtřiky, filtr pevných částí.
Na těchto položkách i z druhovýroby / pokud to ovšem existuje/ je minimální náklad okolo 70 tis.Kč.
K tomu když připočtu /vzhledem k tomu,že naše nafta je nic moc/ každých 30 tis. km palivový filtr,tak se dostanu na položku,kterou já nikdy u svého Priusu nemusím řešit.Možná až se jednou svezete v Priusu tak třeba změníte názor. Často čtu servery kde jsou lidé,kteří měli i Audi ,dnes jezdí s Priusem
a sami hovoří o tom co za nesmyslných peněz v minulém čase museli nainvestovat do provozuschopnosti Audi. Chce se to setkat s vícero lidmi,kteří přešli z VW ,Audi, Š Oi BMW na Toyotu Prius.O spolehlivosti Toyoty nemá cenu psát neboť mám již 5-tou a u předcházejících nikdy nebyl žádný problém a měli i 320 tis.km najetých.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 06.01.2016 23:11, RE: xxxx xxxx xxxxx
PetrT posted by:
Nevim proc, ale prijde mi ze majitele Priusu musi stale presvedcovat ostatni jak maji uzasne auto a o kolik je lepsi nez zbytek sveta, zejmena maji pifku na koncern. Duvod neznam, asi nejaka nemoc. Skoda, Prius se mi celkem libi. Ve stejnem clanku o 1,6TDI se taky pise o cene neoriginalnich dilu (stejne kvality) a to je uz jina uplne jina cena. Silne pochybuji ze nekdo u oktavky s 200t km kdy se teprve zacne problem projevovat bude kupovat original. O filtru pisi ze je odolny ale nici ho zasahy zvenci. Take se tam pise ze motor je mechanicky vynikajici a nema zadny zasadni problem krom EGR ventilu. To se vsak nekomu evidentne nehodi tak vyzobe jen to co dobre vypada a sup s tim na web. Nic proti Priusu, je to dobre auto, ale celkove nema diky porizovaci cene sanci konkurovat novemu dieslu v provoznich nakladech. Viz Reno.


Nějak nechápu tvoji paušální reakci o majitelích Priusů. Sem psalo hned několik majitelů Priusů a jeden dokonce psal že Octavia má lepší tlumiče. Žádný jiný nic o koncernu nebo dieslu pokud vím nepsal.

Nechápu proč místo normální diskuse hned o někom prohlásíš, že je asi nemocný. Jen proto že si dovolí tvrdit, že je možná provoz hybridního auta výhodnější než provoz dieslu?
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 06.01.2016 23:56, RE: odpověď p.RENO
pája posted by:
Vážený pane,kde jste přišel tak nesmyslné PC Priusu. Představte si,že ve výbavě SOL/dnes Prius/je v podstatně lepší a bohatší výbavě za 630 tis.Kč. Š O III je ve stejné výbavě za tytéž peníze.Takže není o čem mluvit a nikdy nemusím řešit náklady na spojku,startér,alternátor, vtřiky, filtr pevných částí.Na těchto položkách i z druhovýroby / pokud to ovšem existuje/ je minimální náklad okolo 70 tis.Kč.K tomu když připočtu /vzhledem k tomu,že naše nafta je nic moc/ každých 30 tis. km palivový filtr,tak se dostanu na položku,kterou já nikdy u svého Priusu nemusím řešit.Možná až se jednou svezete v Priusu tak třeba změníte názor. Často čtu servery kde jsou lidé,kteří měli i Audi ,dnes jezdí s Priusema sami hovoří o tom co za nesmyslných peněz v minulém čase museli nainvestovat do provozuschopnosti Audi. Chce se to setkat s vícero lidmi,kteří přešli z VW ,Audi, Š Oi BMW na Toyotu Prius.O spolehlivosti Toyoty nemá cenu psát neboť mám již 5-tou a u předcházejících nikdy nebyl žádný problém a měli i 320 tis.km najetých.


na stránkách Toyota.cz
pokud je to tam špatně, tak se omlouvám. omlouvám se za firmu Toyota:)
jinak by mně zajímal člověk, který přešel z BMW nebo Audi na Toyotu Prius. Možná přišel o varlata při autonehodě. Nemyslím si, že bezpohlavní Prius může uspokojovat nějakého řidiče. Uznávám Prius jako spotřebič typu lednice nebo sporák, ale ne jako auto pro řidiče.

respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 07.01.2016 00:04, xxxx xxxx xxxxx
PetrS - ok, tak se omlouvam. Ale je to tim ze v posledni dobe jsem se live potkal s dvema majiteli zrovna Priusu kteri se chovali celkem povysene z titulu - mame Prius, my vime, ty si jen obycejna ovce a navic mas tdi. Pritom k takovemu postoji nemaji duvod, Prius je fajn ale zadny zazrak to neni.
Tak po tom co jsem si tu precetl jsem trochu rypnul. Sorry.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 07.01.2016 12:31, RE: odpověď p.RENO
pája posted by:
Vážený pane,kde jste přišel tak nesmyslné PC Priusu. Představte si,že ve výbavě SOL/dnes Prius/je v podstatně lepší a bohatší výbavě za 630 tis.Kč. Š O III je ve stejné výbavě za tytéž peníze.Takže není o čem mluvit a nikdy nemusím řešit náklady na spojku,startér,alternátor, vtřiky, filtr pevných částí.Na těchto položkách i z druhovýroby / pokud to ovšem existuje/ je minimální náklad okolo 70 tis.Kč.K tomu když připočtu /vzhledem k tomu,že naše nafta je nic moc/ každých 30 tis. km palivový filtr,tak se dostanu na položku,kterou já nikdy u svého Priusu nemusím řešit.Možná až se jednou svezete v Priusu tak třeba změníte názor. Často čtu servery kde jsou lidé,kteří měli i Audi ,dnes jezdí s Priusema sami hovoří o tom co za nesmyslných peněz v minulém čase museli nainvestovat do provozuschopnosti Audi. Chce se to setkat s vícero lidmi,kteří přešli z VW ,Audi, Š Oi BMW na Toyotu Prius.O spolehlivosti Toyoty nemá cenu psát neboť mám již 5-tou a u předcházejících nikdy nebyl žádný problém a měli i 320 tis.km najetých.


Vážený pane pájo.
Přestože jsme v automoto magazínu, musím se Vás zeptat, co Vám čeština (předpokládám mateřský jazyk) provedla, že jste schopen jej takto prznit? Opravdu máte dojem, že Vám někdo sežere Vaše vysoce odborné argumenty, přestože máte problémy s učivem základní školy? Na Vašem místě bych se napřed naučil správně česky, a až pak se pouštěl do větších akcí.
A nejednou se tu probírala otázka ekonomiky a ekologie provozu takového povozu za celou dobu jeho životního cyklu (od výroby až po likvidaci), takže mi přijde zbytečné to znovu opakovat. Za mě je to koktejl naivity, módnosti, studené racionality a pózérství.
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Thursday 07.01.2016 15:30, Petr T
Petr T - Prius není zázrak,ale špička technologie japonských inženýrů,kteří již před 20-ti lety dokázali
do motorového prostoru vtěstnat vlastně tři spojené motorové jednotky/ elektromotor 50kW nyní 60kW,
startovací a nabíjející generátor a spalovací motor 57kW nyní 73 kW/ a toto všechno vyladit ,propojit počítačovou technikou. V té době ostatní automobilky začly přemýšlet o turbech a pokoušet se je uložit k naftovým již tak těžkým motorům pro vylepšení výkonu.Zjistil jsem,že až nastane doba za pár let i u Škodovky začít vyrábět hybridní auta a bude jich na trhu tolik i za zlomek ceny tak vy skeptici si je začnete kupovat a my již budeme jezdit ve vodíkové Mirai a zase budete hovořit o tom,že vodíkové auto
je nevýhodné a atd.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 07.01.2016 16:09, Diskuse
Fakt je nutné druhého zesměšňovat a urážet? Víz. pár posledních komentů. Jste na sebe prozradili, že vás ten původní příspěvek opravdu hodně frustruje.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Thursday 07.01.2016 16:10, to Pepe
Ked chce niekto obhajovat diesely, zda sa, ze si dovody najde. Napriklad to, ze to auto je sice usporne, tiche a v meste nevypusta nase milovane mikro castice, decht a sadze, ale ked sa raz bude srotovat, bude treba recyklovat baterie. Tak to je dovod, ktory odradi urcite miliony ludi. Ved recyklacia 72Ah baterie z nasho milovaneho naftaka je ekologicka... Ale myslim, ze celosvetovo uz ludia zacinaju uvazovat inak (aj vdaka dotaciam, ktore u nas asi tak skoro nebudu, teda myslim Slovensko). Dokaz napriklad tu: http://www.automagazin.sk/predaj-toyota-motor-europe-rastol-vlani-stvrty-rok-za-sebou/
A to je rok 2014. Nevedel som ale najst clanok, kde sa pisalo, ze vyse 50% novych aurisov sa predava ako hybrid. Ja sa priznam, ze nemam rad naftove auta, a co sa tyka hybridov, viezol som sa len na lexuse s 3.5V6 a elektromotorom. Ale co sa mna tyka, keby som chcel nizkonakladove auto, a z nejakeho dovodu by mi nevyhovoval benzin a LPG, idem do aurisu hybrid. A ozeliem aj mnozstvo moznosti individualizacie naftoveho auta (zaslepenie EGR, vykuchanie FAPu, cistenie lopatiek turba, aditivovanie atd atd).
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 07.01.2016 16:26, RE: to Pepe
Citroenak posted by:
Ked chce niekto obhajovat diesely, zda sa, ze si dovody najde. Napriklad to, ze to auto je sice usporne, tiche a v meste nevypusta nase milovane mikro castice, decht a sadze, ale ked sa raz bude srotovat, bude treba recyklovat baterie. Tak to je dovod, ktory odradi urcite miliony ludi. Ved recyklacia 72Ah baterie z nasho milovaneho naftaka je ekologicka... Ale myslim, ze celosvetovo uz ludia zacinaju uvazovat inak (aj vdaka dotaciam, ktore u nas asi tak skoro nebudu, teda myslim Slovensko). Dokaz napriklad tu: http://www.automagazin.sk/predaj-toyota-motor-europe-rastol-vlani-stvrty-rok-za-sebou/ A to je rok 2014. Nevedel som ale najst clanok, kde sa pisalo, ze vyse 50% novych aurisov sa predava ako hybrid. Ja sa priznam, ze nemam rad naftove auta, a co sa tyka hybridov, viezol som sa len na lexuse s 3.5V6 a elektromotorom. Ale co sa mna tyka, keby som chcel nizkonakladove auto, a z nejakeho dovodu by mi nevyhovoval benzin a LPG, idem do aurisu hybrid. A ozeliem aj mnozstvo moznosti individualizacie naftoveho auta (zaslepenie EGR, vykuchanie FAPu, cistenie lopatiek turba, aditivovanie atd atd).


BTW, zajímalo by mě kolik se zrecykluje baterek z mobilních telefonů, notebooků apod. Mám pocit že jich velká většina skončí někde v popelnici, hlavně v rozvojových zemích. Kdežto baterie z hybridů si myslím budou zrecyklované téměř všechny.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 07.01.2016 16:41, RE: to Pepe
Citroenak posted by:
Ked chce niekto obhajovat diesely, zda sa, ze si dovody najde. Napriklad to, ze to auto je sice usporne, tiche a v meste nevypusta nase milovane mikro castice, decht a sadze, ale ked sa raz bude srotovat, bude treba recyklovat baterie. Tak to je dovod, ktory odradi urcite miliony ludi. Ved recyklacia 72Ah baterie z nasho milovaneho naftaka je ekologicka... Ale myslim, ze celosvetovo uz ludia zacinaju uvazovat inak (aj vdaka dotaciam, ktore u nas asi tak skoro nebudu, teda myslim Slovensko). Dokaz napriklad tu: http://www.automagazin.sk/predaj-toyota-motor-europe-rastol-vlani-stvrty-rok-za-sebou/ A to je rok 2014. Nevedel som ale najst clanok, kde sa pisalo, ze vyse 50% novych aurisov sa predava ako hybrid. Ja sa priznam, ze nemam rad naftove auta, a co sa tyka hybridov, viezol som sa len na lexuse s 3.5V6 a elektromotorom. Ale co sa mna tyka, keby som chcel nizkonakladove auto, a z nejakeho dovodu by mi nevyhovoval benzin a LPG, idem do aurisu hybrid. A ozeliem aj mnozstvo moznosti individualizacie naftoveho auta (zaslepenie EGR, vykuchanie FAPu, cistenie lopatiek turba, aditivovanie atd atd).


Zajímavý - nějak jsem v překladu ztratil to, jak ve svém příspěvku obhajuju diesel.
Jen jsem podotkl, že je škoda, že ty argumenty jsou devalvované takovým ignorantstvím - jak jinak to napsat?
Ano, je to o politice - vezmi si třeba Francii - nově zvedli spotřební daň na naftu o cca 5Kč/l, zároveň tam už několik let probíhá masivní podpora (rozuměj dotace) elektro/hybridů, ale jen vyrobených (smontovaných) ve Francii - takže se to týká i některých Toyot. Např. 508 RHX (RXH?) je u nás prakticky neprodejný auto, ve F je zcela "běžné". Aby ne, když to vláda zadotuje téměř 40% . To bych o něm taky sakra přemýšlel
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 07.01.2016 17:01, xxxx xxxx xxxxx
Paja - tahle reakce je presne to o cem jsem psal. Neco jako - vsichni jste tupci, jen moje Toyota je uzasna a kdo to netvrdi je turbotupec.
Netreba dal komentovat.
Mimochodem, pred 20lety uvedl VW prvni TDI a dodnes je to (pri zapocteni nesmyslne ceny hybridu) pres vsechny problemy provozne levnejsi motor nez stejne vykonny hybrid. Bez dotace si neskrtne. Asi tak.
Prius technicky uznavam, ale krom toho ze je vzhledove odporny ne kazdemu vyhovuje. Auris je asi jediny hybrid o kterem bych uvazoval.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 07.01.2016 19:56, RE: Petr T
pája posted by:
Petr T - Prius není zázrak,ale špička technologie japonských inženýrů,kteří již před 20-ti lety dokázali do motorového prostoru vtěstnat vlastně tři spojené motorové jednotky/ elektromotor 50kW nyní 60kW,startovací a nabíjející generátor a spalovací motor 57kW nyní 73 kW/ a toto všechno vyladit ,propojit počítačovou technikou. V té době ostatní automobilky začly přemýšlet o turbech a pokoušet se je uložit k naftovým již tak těžkým motorům pro vylepšení výkonu.Zjistil jsem,že až nastane doba za pár let i u Škodovky začít vyrábět hybridní auta a bude jich na trhu tolik i za zlomek ceny tak vy skeptici si je začnete kupovat a my již budeme jezdit ve vodíkové Mirai a zase budete hovořit o tom,že vodíkové auto je nevýhodné a atd.


Vodíková sedma od BMW byla už před cca deseti lety. Hybrid je totální hovadina. Mám dvě auta, jedno s benzínovým motorem za x Kč, druhé s benzínovým a hybridním motorem za x+200 tisíc Kč. Abych se následně tloukl do prsou, že mi hybrid žere o dva litry míň... to mi opravdu nedává smysl. Až ten hybrid koupíš jako nový, tak pochopíš, jak moc ses mýlil.
Btw. výzkumy jasně ukazují, že kdo měl jednou hybrid, většinou ho už podruhé nechce...

respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Thursday 07.01.2016 20:55, Hybrid cena
Nemyslim ze TDI je najlacnejsie vozenie. Je to tak, ako pise Reno. Zalezi to totiz od krajiny, ludi a vlady, ktora tam vladne. Na zapade su vlady skor ekologicky zamerane, robia si na tejto znacke svoju kampan, a tam ten hybrid dava zmysel. V norsku je najpredavanejsim autom tesla model S, predoze to dotuje stat. A u nas je najpredavanejsim autom skodovka s TDI, pretoze je u nas nizsia dan za naftu ako za benzin (lebo sa strajkovalo a niekto pustil do gati) a o dotaciach na hybridy sa ani nerozprava (podla mna si politici myslia, ze hybrid je auto, co vie chodit po zemi aj po vode..). Takze ti, co hovoria ze TDI je usporne bezporuchove auto, ktore kazdy kilometer vyhodi z radia 2 koruny pre majitela, v zivote neboli mimo strednu europu.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 08.01.2016 07:37, xxxx xxxx xxxxx
Citroenak - ja jen tvrdim ze bez dotaci hybrid neni vyhodnejsi nez nafta. Myslim pro prvniho majitele. Jako ojetina je diky spolehlivosti Prius celkem rozumna volba oproti dieslu s neznamou udrzbou.
Dotace ale nejsou reseni, u niceho.
A nizsi dan na naftu jentak nezmizi, vem si jak by se vse zdrazilo - prakticky veskera nakladni doprava je na naftu.
Ja nejsem zadny fanaticky naftak, jen mam remeslnickou firmu a v tech vetsich dodavkach proste nafta jasne vede. Bez debat. Ale u Caddy mam spokojene tsi a do Multivanu jsem ted objednal benzin, tak uvidime jak moc budu litovat.
Az bude Toyota nabizet stejne kvalitni dodavku jako Caddy mebo Transporter jako hybrid klidne do toho pujdu, to uz muze byt zajimave. Zatim to hrnou jen do osobaku (treba Yaris hybrid vubec nechapu) a ten elektricky Nissan je za tu cenu malej.
respond
1 2 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.