0
back
 

diskuze k tématu: Toyota Prius III a hodnocení majitele po 10 tis. km

category of topic classification: japonská vozidla
arvi
number of posts10
date of registration07.10.2009
Tuesday 13.10.2015 09:27, Dalsi zkusenost
Zdravim,

vlastnim stejny model vozu, taktez r.v. 2009, koupen v roce 2012 u autorizovaneho prodejce po 1. majiteli s najezdem 72 tis. km, nyni mam najeto 115 tis. Nechci se moc rozepisovat, proto v bodech (poznatky z praktickeho provozu):

Vyhody:
- nizka spotreba (ale ne tak nizka jako v TP)
- vhodne opravdu do mesta nebo mezimesto, dalnice ne
- servisni naklady naprosto minimalni. Za dobu co ho vlastnim se pouze jednou rozsvitila kontrolka airbagu spolujezdce, ale byl to nejaky kontakt pod sedadlem.
- mam variantu se stresnim solarnim panelem, takze ve vedru se ponahi ventilator solarni energii. Klima ne (na tu neni dost energie)

Nevyhody:
- dilenske zpracovani uvnitr je nic moc (tvrde plasty). Skoda je na tom o hodne lip.
- tlumeni nerovnosti a hluk od kol je horsi nez u Octavie
- nizka nosnost auta. Dle TP necelych 400 kg => zapomente na cestu na hory ve 4 dospelych s bagazi
- pri seslapnuti plynu jde hodne slyset motor
- nevhodne na dalnici (hluk od motoru, spotreba)
- realna spotreba po meste (Praha) = 5l, dalnice pri 140 cca 6, s kolama a lidma 6,5-7
- solarni panel auto nevychladi. Ma sice moznost pohanet klimu, ale jen na pokyn dalkoveho ovladace - tj. kdyz prichazite k vozu. Coz je nepouzitelna doba pro nejake realne vychlazeni. Celou dobu se automaticky pohani pouze ventilator, ale lepsi nez dratem do oka.
- neni moznost tazneho zarizeni a v pripade solarniho panelu ani stresniho nosice => neni mozno vozit kola. Ja jsem to vyresil takovym obskurnim nosicem na 5. dvere, ale je to akorat pro zlost
- relativne maly kufr, protoze ma vysoke dno (kvuli baterii). Je tam sice pod kufrem misto, ale prakticky se neda moc vyuzit
- nema sklopne/oteviraci 5 sedadlo vzadu uprostred
- pouze 1 stupen vyhrivani sedadel
- bluetooth handsfree neukazuje kontakty z telefonu, pouze cislo
- nizka svetla vyska => prejizdeni vyssich nerovnosti hodne pomalu a s rozmyslem

Zaver: Jako auto pro rodinu nebo par, kteri se pohybuji prevazne ve meste nebo v blizkem okoli je to idealni. Pro jakoukouli vetsi rodinu, potrebe prevazet nejaky naklad (kola, vozik, lyze), jizua po dalnici nebo cestu na chatu po rozbitejsi silnici je to nevhodne. Z toho duvodu (chata, dite) auto nyni prodavam a kupuju, svete div se, VW Touareg. Ano, je to skok, ale beru to, jako ze jsem si predplatil emisni povolenky
respond
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Tuesday 13.10.2015 09:52, RE: Dalsi zkusenost
arvi posted by:
Zdravim,vlastnim stejny model vozu, taktez r.v. 2009, koupen v roce 2012 u autorizovaneho prodejce po 1. majiteli s najezdem 72 tis. km, nyni mam najeto 115 tis. Nechci se moc rozepisovat, proto v bodech (poznatky z praktickeho provozu):Vyhody:- nizka spotreba (ale ne tak nizka jako v TP)- vhodne opravdu do mesta nebo mezimesto, dalnice ne- servisni naklady naprosto minimalni. Za dobu co ho vlastnim se pouze jednou rozsvitila kontrolka airbagu spolujezdce, ale byl to nejaky kontakt pod sedadlem.- mam variantu se stresnim solarnim panelem, takze ve vedru se ponahi ventilator solarni energii. Klima ne (na tu neni dost energie)Nevyhody:- dilenske zpracovani uvnitr je nic moc (tvrde plasty). Skoda je na tom o hodne lip.- tlumeni nerovnosti a hluk od kol je horsi nez u Octavie- nizka nosnost auta. Dle TP necelych 400 kg => zapomente na cestu na hory ve 4 dospelych s bagazi- pri seslapnuti plynu jde hodne slyset motor- nevhodne na dalnici (hluk od motoru, spotreba)- realna spotreba po meste (Praha) = 5l, dalnice pri 140 cca 6, s kolama a lidma 6,5-7- solarni panel auto nevychladi. Ma sice moznost pohanet klimu, ale jen na pokyn dalkoveho ovladace - tj. kdyz prichazite k vozu. Coz je nepouzitelna doba pro nejake realne vychlazeni. Celou dobu se automaticky pohani pouze ventilator, ale lepsi nez dratem do oka.- neni moznost tazneho zarizeni a v pripade solarniho panelu ani stresniho nosice => neni mozno vozit kola. Ja jsem to vyresil takovym obskurnim nosicem na 5. dvere, ale je to akorat pro zlost- relativne maly kufr, protoze ma vysoke dno (kvuli baterii). Je tam sice pod kufrem misto, ale prakticky se neda moc vyuzit- nema sklopne/oteviraci 5 sedadlo vzadu uprostred- pouze 1 stupen vyhrivani sedadel- bluetooth handsfree neukazuje kontakty z telefonu, pouze cislo- nizka svetla vyska => prejizdeni vyssich nerovnosti hodne pomalu a s rozmyslemZaver: Jako auto pro rodinu nebo par, kteri se pohybuji prevazne ve meste nebo v blizkem okoli je to idealni. Pro jakoukouli vetsi rodinu, potrebe prevazet nejaky naklad (kola, vozik, lyze), jizua po dalnici nebo cestu na chatu po rozbitejsi silnici je to nevhodne. Z toho duvodu (chata, dite) auto nyni prodavam a kupuju, svete div se, VW Touareg. Ano, je to skok, ale beru to, jako ze jsem si predplatil emisni povolenky


Dobrý den, děkujeme za obsažný příspěvek. Kdybyste Vaše zkušenosti vložil do recenze, posloužily by mnohem více lidem. Máte-li chuť a chvilku času, vložte recenzi zde:http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
respond
Gagarin_CCCP
number of posts66
date of registration02.01.2012
Tuesday 13.10.2015 12:53, Jeste neco z reality
Dobry den

Je sic pekne,ze pisete jak je to tiche,usporne a ze je to drzak,ale nic vice jsem se nedozvedel...kolega v diskuzi je na tom o radny kus lepe.

Teda ja: tento vuz jsem mel zapujceny tento rok v New Yorku na dobu jednoho mesice a pracovne s nim najezdil cca 900km tydne(cesta z jedne casti NY na druhou:) takze nejake poznatky,pujceny vuz byl cca r.v.2012.

Hned na zacatku musim tedy kvitovat ze vuz asi bude drzak,jelikoz auto jsem mel pujcene od jednoho podnikatele-klasicke americke spekate cune s neuveritelnym umem pro svincik nejvyssi kategorie! Tak zasrate auto vevnitr jsem snad nevidel! - vsude bordel,zbytky jidla,hranolky,rozlita cola(to se dobytek ani nesnazil ho trochu uklidit,nez mi ho predal) od koupe auto nevidelo zrejme servis- gumy poloprazdne,v motoru temer zadny olej- kapicka oleje byla na spodku merky(nikoliv mericiho policka,ale merky!),vzduchovej filtr take plny svince,pod ridici jednotkou mraveniste!!!!-tak toto jsem opravdu nikdy nevidel! Auto fungovalo normalne! Tudiz asi technika bude dost robusni- auto jsem samozrejme dal dohromady, a to mi ani to cune nepodekovalo,kdyz jsem ho vracel!

Ted ke kladnym vecem, sednout,zmacknout cudlik a jet,vse funguje velice jednoduse,supr audio JBL(ano nekdo zminoval bluetooth-neukazuje kontakty-souhlas) jaks taks dobrej podvozek a tot asi vse.

Zapory:jezdil jsem jen v jednom cloveku,ale pokud nebyla nabita baterie a jel jen na motor,tak zdechlina a vubec funkce hybridu je v tomto pripade prapodivna. Elektromotor ma zkratka malo sily. Aby jste byli usporni a rozjizdeli se na elektriku a drzeli alespon nejakou dobu jizdu jen z baterii,musite mit sakra jemnou a lehkou nohu na plynu! A take ridici za vami musi mit pochopeni pro vase ekorozjezdy,staci jen malicko vice plynu a uz se startuje benzinak. Stacil by silnejsi elektromotor,ktery by byl schopen autonomne pohanet auto pri rozumne praci s plynem rekneme do 40 mph nebo 70km/h a uz by to hned davalo jiny smysl. Takto se furt startuje benzinak,na EV mod se takrka neda jet,bud pise,ze je nedostupny,nebo ze pozadujete moc energie.

Celkovy provoz na Ev byl minimalni a to byl automobil provozovan prevazne v NY,teda v prostredi,kde by mel fungovat. Samozrejme jak jsem najel na hightway tak se nema ani cenu zminovat-zdechlina co v sobe tahne hordu baterii. Samozrejme obcas je poznat,ze vysavac spalovaku pomuze,ale furt to pro me nebyl nejaky padny argument. Jinak musim jeste pochvalit brzdy,pri neprudkem brzdeni brzdi elektromotorem-zvlastne to piska. Co bylo blbe,tak v US verzi nebyla akusticka signalizace svetel pri vypnuti a otevreni dveri. O kufru nema smysl se zminovat,jen na tasky nebo na jeden velky cestovni kufr,na dovolenou to fakt neni.

Cca pred 7 lety jsme meli doma(cz) pujcen Take Prius,myslim ze to byl r.v. neco 2005-6? Uz v teto verzi me nedaval smysl,po meste jezdil mezi 5-6 a mimo mesto zadnej zazrak a pokud nebyla dobita baterie,tak tragedie a na dalnici uplne o hounu.

Stejne tak jsem si overil i nyni,ze se nic nezmenilo,a to musim napsat,ze jsem se snazil a hral si s nim na ekojizdu,ale na to jsem uz pak nemel nervy ani cas abych cumel jak pako vic na display nez na cestu a snazil se oddalit okamzik startu benzinaku.

Joo co se prevodovky tyce,zrejme cvt tak nejak dostacujici,ale to uz stejne nic nenapravi,hluk od kol je opravdu vyssi a stejne tak od motoru,kdyz je v POWER rezimu a je v tockach.

Toto auto me za mesic nepresvedcilo k jeho rozumne existenci...pokud vasim cilem neni plahoceni po parkovisti supermarketu slemejsim tempem a zbirani obdivnych pohledu sasku s plnejma vozejkama chujovin.

Dodatek:je tam dost odkladacich prostoru pro cunata na colu,hranolky a ruzny kejdy z fastfoodu.

Za me ne,dekuji...bejt tam silnejsi elektromotor,treba by to vse zmenilo....
-jak podotkl kolega vyse, predplatil jsem si emise a radeji vyuziji sve volvo Xc70 je po vsech smerech lepsi
respond
arvi
number of posts10
date of registration07.10.2009
Tuesday 13.10.2015 13:20, -
Tak ja bych to zase tak nehanel. To, ze se casto spousti ICE (Internal Combustion Engine) je by design. Proste to neni jeste plug-in hybrid, aby se dalo normalne jezdit jen na hybridni baterii. Jde tady hlavne o idealni spolupraci techto dvou motoru. Atmosfericka 1.8 s Ottovym cyklem (nizsi ucinnost, ale nizsi spotreba) a elektromotor, vzajemne se doplnujici. Co se tyce vykonu, tak ten je naprosto dostacujici (kazdy z tech motoru ma pres 70 kW, ale neda se to jednoduse scitat). Pri rozjezdu na krizovatce za sebou s prehledem nechate skoro kazde auto co ma mene nez 200kW prave kvuli elektronicke prevodovce a tocivemu momentu elektromotoru. Na dalnici to nakonec taky jede treba 200, ale proste to na to neni delane. U tohoto auta dvojnasob plati, ze je urceno opravdu na mestskou a primestskou jizdu s mensim objemem zavazadel. Ale komu toto vyhovuje, neprohloupi...
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Tuesday 13.10.2015 16:34, Prius
Existuje také verze Prius+, která rozhodně nedostatkem místa na zavazadla netrpí. U těchto aut bych neřešil až tak to, že jde o hybrid. To pro normálního uživatele nebude důležité. Pro normálního uživatele jsou důležité následující věci: spolehlivost (ohromující), relativní pohodlí, s motorem 1,8 uřvaný rozhodně není, pokud to nehoníte jak nadmutou kozu, AUTOMAT. Tohle jsou věci, které ocení klidný řidič vyžadující pohodlí a spolehlivost. Pokud jste závodník, jděte jinam.
respond
AnderN
number of posts53
date of registration09.05.2007
Tuesday 13.10.2015 16:58, RE: -
arvi posted by:
Tak ja bych to zase tak nehanel. To, ze se casto spousti ICE (Internal Combustion Engine) je by design. Proste to neni jeste plug-in hybrid, aby se dalo normalne jezdit jen na hybridni baterii. Jde tady hlavne o idealni spolupraci techto dvou motoru. Atmosfericka 1.8 s Ottovym cyklem (nizsi ucinnost, ale nizsi spotreba) a elektromotor, vzajemne se doplnujici. Co se tyce vykonu, tak ten je naprosto dostacujici (kazdy z tech motoru ma pres 70 kW, ale neda se to jednoduse scitat). Pri rozjezdu na krizovatce za sebou s prehledem nechate skoro kazde auto co ma mene nez 200kW prave kvuli elektronicke prevodovce a tocivemu momentu elektromotoru. Na dalnici to nakonec taky jede treba 200, ale proste to na to neni delane. U tohoto auta dvojnasob plati, ze je urceno opravdu na mestskou a primestskou jizdu s mensim objemem zavazadel. Ale komu toto vyhovuje, neprohloupi...


Nezlobte se, ale vas prispevek je plny nesmyslu a polopravd. Je hezke, ze se vyznatech v pojmech jako ICE, ale co je to prosim vas "hybridni baterie"? Hybridni je cele pohonne ustroji Priusu a to proto, ze kombinuje spalovaci motor s elektromotorem. Baterie je soucasti elektricke casti tohoto ustroji, samo o sobe na ni nic hybridniho neni.

Vetsi problem mam ale s motorem -- Ottuv cyklus je ten, ktery zname ze zazehovych pistovych spalovacich motoru uz asi od roku 1867, kdy jej Ottova spolecnost na vystave v Parizi poprve predstavila verejnosti. Motor Priusu ale disponuje modifikovanym cyklem znamym pod nazvem Atkinsonuv, ktery samozrejme nema nizsi ucinnost, protoze by pak nedosahl nizsi spotreby (vzdyt to nema logiku). Motory s Atkinsonovym cyklem maji ucinnost vyssi, dosazenou zvysenim expanzniho pomeru oproti kompresnimu, a tim padem nizsi spotrebu. Nedosahuji vsak takoveho specifickeho vykonu, jako motory s Ottovym cyklem, takze se ve vetsim meritku drive neprosadily. Pro vice detailu doporucuji studium patricne literatury, take na internetu je k dohledani rada clanku.

Scitani vykonu -- pokud vidim spravne v technicke specifikaci, tak ani v posledni verzi nema elektromotor Priusu vetsi vykon, nez 60 kW; u spalovaci jednotky uvadi Toyota 73 kW a kombinaci 100 kW. Svizna akcelerace elektromobilu je vlastnost dana dostupnosti maximalniho krouticiho momentu elektromotoru jiz od nulovych otacek, nikoliv "elektronickou prevodovkou" -- co to je? Prevodovka Priusu je variator oznacovany CVT, samozrejme v dnesni dobe se bez ridici elektroniky neobejde, navic v hybridnim aute, ale to asi ani zadna jina prevodovka.

Jo a na 200 km/h bych to fakt radeji nerozjizdel, to byste se taky nemusel dockat, kdyz uvadena maximalni rychlost nepresahuje cca 180 km/h.

Parametry jsem cerpal z posledni generace Priusu, da se ocekavat, ze vsechny starsi budou mit nizsi vykony motoru a horsi dynamicke parametry.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 13.10.2015 18:13, RE: -
AnderN posted by:
arvi posted by:
Tak ja bych to zase tak nehanel. To, ze se casto spousti ICE (Internal Combustion Engine) je by design. Proste to neni jeste plug-in hybrid, aby se dalo normalne jezdit jen na hybridni baterii. Jde tady hlavne o idealni spolupraci techto dvou motoru. Atmosfericka 1.8 s Ottovym cyklem (nizsi ucinnost, ale nizsi spotreba) a elektromotor, vzajemne se doplnujici. Co se tyce vykonu, tak ten je naprosto dostacujici (kazdy z tech motoru ma pres 70 kW, ale neda se to jednoduse scitat). Pri rozjezdu na krizovatce za sebou s prehledem nechate skoro kazde auto co ma mene nez 200kW prave kvuli elektronicke prevodovce a tocivemu momentu elektromotoru. Na dalnici to nakonec taky jede treba 200, ale proste to na to neni delane. U tohoto auta dvojnasob plati, ze je urceno opravdu na mestskou a primestskou jizdu s mensim objemem zavazadel. Ale komu toto vyhovuje, neprohloupi...
Nezlobte se, ale vas prispevek je plny nesmyslu a polopravd. Je hezke, ze se vyznatech v pojmech jako ICE, ale co je to prosim vas "hybridni baterie"? Hybridni je cele pohonne ustroji Priusu a to proto, ze kombinuje spalovaci motor s elektromotorem. Baterie je soucasti elektricke casti tohoto ustroji, samo o sobe na ni nic hybridniho neni.Vetsi problem mam ale s motorem -- Ottuv cyklus je ten, ktery zname ze zazehovych pistovych spalovacich motoru uz asi od roku 1867, kdy jej Ottova spolecnost na vystave v Parizi poprve predstavila verejnosti. Motor Priusu ale disponuje modifikovanym cyklem znamym pod nazvem Atkinsonuv, ktery samozrejme nema nizsi ucinnost, protoze by pak nedosahl nizsi spotreby (vzdyt to nema logiku). Motory s Atkinsonovym cyklem maji ucinnost vyssi, dosazenou zvysenim expanzniho pomeru oproti kompresnimu, a tim padem nizsi spotrebu. Nedosahuji vsak takoveho specifickeho vykonu, jako motory s Ottovym cyklem, takze se ve vetsim meritku drive neprosadily. Pro vice detailu doporucuji studium patricne literatury, take na internetu je k dohledani rada clanku.Scitani vykonu -- pokud vidim spravne v technicke specifikaci, tak ani v posledni verzi nema elektromotor Priusu vetsi vykon, nez 60 kW; u spalovaci jednotky uvadi Toyota 73 kW a kombinaci 100 kW. Svizna akcelerace elektromobilu je vlastnost dana dostupnosti maximalniho krouticiho momentu elektromotoru jiz od nulovych otacek, nikoliv "elektronickou prevodovkou" -- co to je? Prevodovka Priusu je variator oznacovany CVT, samozrejme v dnesni dobe se bez ridici elektroniky neobejde, navic v hybridnim aute, ale to asi ani zadna jina prevodovka.Jo a na 200 km/h bych to fakt radeji nerozjizdel, to byste se taky nemusel dockat, kdyz uvadena maximalni rychlost nepresahuje cca 180 km/h.Parametry jsem cerpal z posledni generace Priusu, da se ocekavat, ze vsechny starsi budou mit nizsi vykony motoru a horsi dynamicke parametry.


Ad elektrický motor. Prius má 2 30 kW motor-generátory. Produkovat výkon může v daný okamžik vždy jen jeden z nich. Druhý funguje jako generátor a naopak. Z toho plyne že celkový výkon je cca 100 kW (73+30).

Jinak ta převodovka eCVT nemá nic společného s CVT mechanickým variátorem. To že se jmenuje eCVT je matoucí.
respond
Gagarin_CCCP
number of posts66
date of registration02.01.2012
Tuesday 13.10.2015 19:07, RE : Arvi..........
To Arvi: vse je hodnoceno mym pohledem,zkratka si myslim,ze realna spotreba mezi 5-6 litry neni adekvatni prezentovane technologii a cena za kterou se to prodavalo take ne. Ano,jak nekdo podotkl,spolecny vykon je max kolem 100kw,v rezimu power i solidnrjsi alcelerace-pokud je nabito!ale rozhodne se nemuze rovnat ani Jette tsi,ani Mustangu 3,5 f automatu a se steklou bachyni za volantem a 200 z toho opravdu nelze vytahnout. Ano funguje jednoduse a spolehlive,ale domu nechci
respond
arvi
number of posts10
date of registration07.10.2009
Tuesday 13.10.2015 21:10, Reakce na reakce
Vazeni, nechci rozpoutat zadny flame. Uvadel jsem pouze sve zkusenosti a znacne jsem zjednodusoval. Abych se vyjadril ke vsem komentarum:

- pojem hybridni baterie se pouziva kvuli odliseni od normalni 12V baterie. Na baterii jako takove samozrejme nic hybridniho neni
- spletl jsem si Ottuv a Atkinsonuv cyklus, omlouvam se. Literaturu jsem studoval, kdyz jsem auto kupoval a uz jsem to pozapomnel. Kazdopadne podstata je v tom, ze na objem 1.8 je ten spalovaci motor mene vykonny nez v nehybridnich vozech, ale za to s mensi spoutrebou. Ale v hybridnich je vykon prave kompenzovan tim elektromotorem, takze si to muzou dovolit
- s 200 km/h jsem si, slovy klasika, mozna trosku zaprehanel, ale 195 (tachometrovych) z mirneho kopce uz jsem s tim jel
- jestli mate na mysli tachometrovych 140 po dalnici, pak zavodnikem jsem. Jinak trvam na tom, ze na dalnici toto auto neni vhodne a cesta v blbe Oktavce 2.0 TDI je prijemnejsi.
- Prius+ je samozrejme vetsi, ale s nosnosti je na tom podobne. Nechci ted hledat presne udaje, ale je to cca 150 kg min nez nehybridni auta stejne tridy
- cela diskuse je o motoru 1.8 a ten proste urvany je, kdyz se na to slapne.
- pojem elektronicka prevodovka jsem mozna pouzil nespravne,ale chtel jsem opet zjednodusit, misto psani eCVT. A argument, ze kvuli tomu je rychlejsi pri rozjezdech jsem myslel tak, ze se nemusi radit. A toto ve spojenim vysokeho tociveho momentu zpusobuje rychle rozjezdy. Overeno v praxi s BMW 740d, r.v. 2013, prvnich 20-30 metru Prius vedl, pak samozrejme ztracel.
respond
arvi
number of posts10
date of registration07.10.2009
Tuesday 13.10.2015 22:07, Rezim power
Jeste podotykam, ze rezim power nema vliv na maximalni zrychleni, pokud se pedal seslapne na podlahu. Rezim pouze upravuje krivku reakce auta na seslapnuti pedalu. Tj. u rezimu power mensi sesplatnuti znamena vyssi narust vykonu, u rezimu normal "normalni" a u rezimu eco je reakce auta na pedal takova subjektivne "mdlejsi". Pro lepsi predstavu doporucuju vygooglit graf.
respond
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Wednesday 14.10.2015 02:15, Elektro
Za mě tyto hybridy NE, byl jsem svezen a opravdu DĚKUJI NECHCI! Pokud bych už do něčeho šel, tak v příměstské a městské oblasti BMW i3 a nebo Teslu, ano jsou drahé, ale fakt stojí za to! A k tomu něco "hezkého" jako Mustang 5.0GT, nebo BMW 850i, a tak podobně, prostě auta na hraní s "koulema"

Toť můj názor
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 14.10.2015 09:30, nosnost
Prius+ uvádí pohotovostní 1 495 kg versus 2 115 kg celkovou čímž mi vychází 620 kg užitečná. to není na sedmimístné auto neobvyklá hodnota-pro porovnání Opel Zafira má ve všech konfiguracích taktéž něco přes 600 kg.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 14.10.2015 10:20, Užitečná nosnost
Neznám člověka, který by kdy užitečnou nosnost u auta používaného pro osobní účely řešil. Když vidím, jak lidé někdy naloží třeba felcku kombi... 200 kg do kufru a pět chlapů k tomu a jede se.
respond
arvi
number of posts10
date of registration07.10.2009
Wednesday 14.10.2015 10:35, Uzitecna hmotnost
Ad uzitecna hmotnost u P+ - jo tak to uz je pouzitelne. Ono to bude asi taky tim, ze uz to ma li-ion baterii (lehci, ale jen o malinko) a je umistena uprostred auta. Ja prave tu uz. hm. u P resim, protoze <400 je opravdu malo a kdyz nalozim kufr a pridam dozadu kola, tak to hodne klesne (dano i tim umistenim baterie nad zadnimi koly).
respond
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Wednesday 14.10.2015 10:35, RE: Jeste neco z reality
Gagarin_CCCP posted by:
Dobry denJe sic pekne,ze pisete jak je to tiche,usporne a ze je to drzak,ale nic vice jsem se nedozvedel...kolega v diskuzi je na tom o radny kus lepe.Teda ja: tento vuz jsem mel zapujceny tento rok v New Yorku na dobu jednoho mesice a pracovne s nim najezdil cca 900km tydne(cesta z jedne casti NY na druhou:) takze nejake poznatky,pujceny vuz byl cca r.v.2012.Hned na zacatku musim tedy kvitovat ze vuz asi bude drzak,jelikoz auto jsem mel pujcene od jednoho podnikatele-klasicke americke spekate cune s neuveritelnym umem pro svincik nejvyssi kategorie! Tak zasrate auto vevnitr jsem snad nevidel! - vsude bordel,zbytky jidla,hranolky,rozlita cola(to se dobytek ani nesnazil ho trochu uklidit,nez mi ho predal) od koupe auto nevidelo zrejme servis- gumy poloprazdne,v motoru temer zadny olej- kapicka oleje byla na spodku merky(nikoliv mericiho policka,ale merky!),vzduchovej filtr take plny svince,pod ridici jednotkou mraveniste!!!!-tak toto jsem opravdu nikdy nevidel! Auto fungovalo normalne! Tudiz asi technika bude dost robusni- auto jsem samozrejme dal dohromady, a to mi ani to cune nepodekovalo,kdyz jsem ho vracel!Ted ke kladnym vecem, sednout,zmacknout cudlik a jet,vse funguje velice jednoduse,supr audio JBL(ano nekdo zminoval bluetooth-neukazuje kontakty-souhlas) jaks taks dobrej podvozek a tot asi vse.Zapory:jezdil jsem jen v jednom cloveku,ale pokud nebyla nabita baterie a jel jen na motor,tak zdechlina a vubec funkce hybridu je v tomto pripade prapodivna. Elektromotor ma zkratka malo sily. Aby jste byli usporni a rozjizdeli se na elektriku a drzeli alespon nejakou dobu jizdu jen z baterii,musite mit sakra jemnou a lehkou nohu na plynu! A take ridici za vami musi mit pochopeni pro vase ekorozjezdy,staci jen malicko vice plynu a uz se startuje benzinak. Stacil by silnejsi elektromotor,ktery by byl schopen autonomne pohanet auto pri rozumne praci s plynem rekneme do 40 mph nebo 70km/h a uz by to hned davalo jiny smysl. Takto se furt startuje benzinak,na EV mod se takrka neda jet,bud pise,ze je nedostupny,nebo ze pozadujete moc energie.Celkovy provoz na Ev byl minimalni a to byl automobil provozovan prevazne v NY,teda v prostredi,kde by mel fungovat. Samozrejme jak jsem najel na hightway tak se nema ani cenu zminovat-zdechlina co v sobe tahne hordu baterii. Samozrejme obcas je poznat,ze vysavac spalovaku pomuze,ale furt to pro me nebyl nejaky padny argument. Jinak musim jeste pochvalit brzdy,pri neprudkem brzdeni brzdi elektromotorem-zvlastne to piska. Co bylo blbe,tak v US verzi nebyla akusticka signalizace svetel pri vypnuti a otevreni dveri. O kufru nema smysl se zminovat,jen na tasky nebo na jeden velky cestovni kufr,na dovolenou to fakt neni.Cca pred 7 lety jsme meli doma(cz) pujcen Take Prius,myslim ze to byl r.v. neco 2005-6? Uz v teto verzi me nedaval smysl,po meste jezdil mezi 5-6 a mimo mesto zadnej zazrak a pokud nebyla dobita baterie,tak tragedie a na dalnici uplne o hounu.Stejne tak jsem si overil i nyni,ze se nic nezmenilo,a to musim napsat,ze jsem se snazil a hral si s nim na ekojizdu,ale na to jsem uz pak nemel nervy ani cas abych cumel jak pako vic na display nez na cestu a snazil se oddalit okamzik startu benzinaku.Joo co se prevodovky tyce,zrejme cvt tak nejak dostacujici,ale to uz stejne nic nenapravi,hluk od kol je opravdu vyssi a stejne tak od motoru,kdyz je v POWER rezimu a je v tockach. Toto auto me za mesic nepresvedcilo k jeho rozumne existenci...pokud vasim cilem neni plahoceni po parkovisti supermarketu slemejsim tempem a zbirani obdivnych pohledu sasku s plnejma vozejkama chujovin.Dodatek:je tam dost odkladacich prostoru pro cunata na colu,hranolky a ruzny kejdy z fastfoodu.Za me ne,dekuji...bejt tam silnejsi elektromotor,treba by to vse zmenilo....-jak podotkl kolega vyse, predplatil jsem si emise a radeji vyuziji sve volvo Xc70 je po vsech smerech lepsi


Dobrý den, napište prosím o svých zkušenostech s vozem recenzi http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 14.10.2015 15:21, RE: Uzitecna hmotnost
arvi posted by:
Ad uzitecna hmotnost u P+ - jo tak to uz je pouzitelne. Ono to bude asi taky tim, ze uz to ma li-ion baterii (lehci, ale jen o malinko) a je umistena uprostred auta. Ja prave tu uz. hm. u P resim, protoze <400 je opravdu malo a kdyz nalozim kufr a pridam dozadu kola, tak to hodne klesne (dano i tim umistenim baterie nad zadnimi koly).


Baterie u Priusu váží jen 39 kg... To mi zas tak moc nepřijde, aby to mělo zásadní vliv na užitečnou hmotnost...
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Wednesday 14.10.2015 18:48, Prius III po 10 tis.km
Odpověď ARVI
Nevím čím to je,ale můj PriusIII jezdí skutečně podstatněji levněji než vy uvádíte.Na italské dálnici
v září letošního roku jsme ve dvojici s plně naloženým kufrem s tachometrovou rychlostí 140 km/hod.
jeli za 3,8 l/100 km /dle PP/ a to byla zapnutá klimatizace. Po dočerpání paliva na plnou to potom ukazovalo skutečných 4,0 l/100 km.Vzhledem k tomu,že auto jezdí v letním období na 17" kolech nyní pneu Michelin ,tak ani neslyšíme řvaní nějakého motoru jak uvádíte.Na autě mám najetých 143 tis.km.
Ve městě jezdím cca za 4,3 l a to jezdím poměrně malé vzdálenosti kdy je stále motor studený a ani se moc neohřeje.Jinak souhlasím s názorem /brin/ i Ander N.S Vámi bohužel nemůžu souhlasit,ale to je
názor co člověk to každý jiný náhled.Auto jsem si nekupoval proto,aby "trhalo asfalt",ale abych se povozil za méně peněz a bez jakýchkoliv dalších drahých nákladů na při výměně nových dílů.Co se týče kufru je skutečně méně objemný,ale s využitím místa pod podlážkou lze poměrně dost naložit a hybridní baterie vážicí nějakých 39 kg neubírá tolik k využití potřebného zatížení zadní části,neboť lze si pro kola pořídit speciální závěs na který lze posadit povolených 36 kg což dvě kola ani nemají/
jedině cena tohoto speciálního závěsu je trochu vyšší a nikdo kromě zastoupení Toyoty to bohužel nedělá/.Pája
respond
Kohout Pavel
number of posts65
date of registration28.11.2013
Wednesday 14.10.2015 20:20, RE: Prius III po 10 tis.km
pája posted by:
Odpověď ARVINevím čím to je,ale můj PriusIII jezdí skutečně podstatněji levněji než vy uvádíte.Na italské dálnici v září letošního roku jsme ve dvojici s plně naloženým kufrem s tachometrovou rychlostí 140 km/hod. jeli za 3,8 l/100 km /dle PP/ a to byla zapnutá klimatizace. Po dočerpání paliva na plnou to potom ukazovalo skutečných 4,0 l/100 km.Vzhledem k tomu,že auto jezdí v letním období na 17" kolech nyní pneu Michelin ,tak ani neslyšíme řvaní nějakého motoru jak uvádíte.Na autě mám najetých 143 tis.km.Ve městě jezdím cca za 4,3 l a to jezdím poměrně malé vzdálenosti kdy je stále motor studený a ani se moc neohřeje.Jinak souhlasím s názorem /brin/ i Ander N.S Vámi bohužel nemůžu souhlasit,ale to je názor co člověk to každý jiný náhled.Auto jsem si nekupoval proto,aby "trhalo asfalt",ale abych se povozil za méně peněz a bez jakýchkoliv dalších drahých nákladů na při výměně nových dílů.Co se týče kufru je skutečně méně objemný,ale s využitím místa pod podlážkou lze poměrně dost naložit a hybridní baterie vážicí nějakých 39 kg neubírá tolik k využití potřebného zatížení zadní části,neboť lze si pro kola pořídit speciální závěs na který lze posadit povolených 36 kg což dvě kola ani nemají/jedině cena tohoto speciálního závěsu je trochu vyšší a nikdo kromě zastoupení Toyoty to bohužel nedělá/.Pája


Neberte to tak, že vám nevěřím, ale spotřeba při 140 km/h 3,8 l/100 km je dost sci-fi. Při ustálené rychlosti se hybridní pohon nijak neliší od klasického pohonu, tak auto jede jen na benzín. To by Prius musel mít o třídu lepší aerodynamiku a mnohem účinnější spalovací motor, než běžné vozy.
Prius z roku 2010 má dle údajů na webu cx=0,25.
Když to srovnám např. s Octavia 1,4 TSI (cx=0,3), tak tam mám na dálnici při 140 km/h tacho spotřebu kolem 7-8 l/100 km. že by Prius jezdil na dálnici za půlku, to se mi fakt nezdá.
Couračky po městě, tam se hybridní pohon uplatní a má to vliv na spotřebu, to tom žádná.
respond
arvi
number of posts10
date of registration07.10.2009
Wednesday 14.10.2015 20:46, Spotreba
Asi mate tedy jinou zkusenost co se tyce spotreby a ja vam gratuluji a preji vam to. Ja mam bohuzel horsi zkusenost. A to si myslim, ze jezdim uvazlive a ekologicky. Mam 15" pneu Dunlop SP Sport BLURESPONSE (jedny z nejtissich a s nejmensim odporem), tlakuju na 2,5 bar, dojizdim plynule na semafore, aby se vsechna energie stihla rekuperovat, rozjizdim se pomalu abych zustaval v eco zone. Po dalnici jezdim tachometrovych 130-140 (tj. realnych 130). Bohuzel spotrebu pod 4 dosahuju jen pri priznive konstalaci mimo mesto (ne dalnice, tam je to nejhorsi). Jak pise Pavel Kohout, nechce se mi to s tou dalnici a nalozi verit, ale preju vam to

Ohledne te uzitecne hmotnosti - proste takova ja a my s tim nic nenadelame. Nevim, proc ji takhle soudruzi v Japonsku nastavili.

Nosic na kola se poridit da, ale jak pisete, je to extremne drahe. Dela to Thule (myslim ze i brandovane pro Toyotu), jmenuje se to EuroClick, ale stoji to 10k+ jen za ten adapter. Kdyz pak pripoctu nosic za dalsich 10k+, je to uz fakt dost...

Jak rikam, idelani pro jednoho nebo par do mesta ci primestskych oblasti. Mel jsem ho 2 a pul roku a nestezoval jsem si, akorat situace se zmenila.
respond
pája
number of posts27
date of registration29.09.2015
Thursday 15.10.2015 09:06, Prius III-spotřeba
Odpověď ARVI,
jak píšete,že dojíždíte u semaforů tak já i dojíždím téměř ke všem označení začátku obcí.S tím autem se musí řidič naučit " plachtit".To je tak,že já při rozjetí auta rychle se snažím dostat na povolenou rychlost mimo obec i na rychlost v obci,pak mírně povolím pedál plynu a udržuji ho na povolených
rychlostí.Jezdil jsem stejně jako vy pomalým rozjezdem,ale tam je spotřeba vyšší.Nevím čím to je,ale téměř nepoužívám tempomat,neboť i zde to vykazovalo podstatně větší spotřebu.Ty údaje čtu z PP auta a nechce se mi věřit,že by uváděl něco co by nebyla pravda.Zatím se mi u žádné toyoty toto nestalo.Na rakouské dálnici z Vídně do Arnoldsteinu jsem tachometrovou rychlostí dle povolených
v jednotlivých úsecích vždy o 10 km více/úseky 80 km,100km a 130 km/ jel dle PP za 4,3 l/100 km
v Arnoldsteinu jsem čerpal "po víčko" a skutečná spotřeba byla za ten úsek 4,53 l/100 km.Vy si musíte ještě uvědomit,že máte těžší auto o solární panel na střeše.Váha auta je přímo závislá též na spotřebě.
Vždyť pro auta se solárním panelem Vám toyota nepovolí jiná kola než 15".Auto musí být v ideálním stavu,což se někdy nedá dosáhnout neboť slabost všech toyot je ,že se přidírají brzdové destičky o kotouče,neboť " zamrznou" čepy na kterých se v třmenech mají pohybovat.U Priusu je problém si to sám doma udělat / elekt.brzda/u normálních t.j. benzinové i naftové toyoty si to dělám každých 6
měsíců.Já osobně jsem s autem spokojen a proti minulé toyotě,která byly Corolla Verso 1,6 benzin
jezdím cca o 3 litry méně.Je pravda,že údaje které jsou jak v manuálu tak i ve velkém TP nejsou úplně pravda,ale to chápu,neboť před vyvezením auta z fabriky se tyto údaje provádí za ideálních podmínek na válcích,což se skutečností je to o ničem.Já osobně bych již nechtěl žádné jiné auto,
já jsem s ním spokojen a když jsem dokázal jezdit na Yarisu Verso 1,3 VVTi též za 3,9 litrů benzinu což mi též nikdo nechtěl věřit a na předních destičkách najel téměř 160 tis.km tak věřím,že na Priusu se dá jezdit minimálně stejně.Corolla Verso má najetých 210 tis.km má původní kotouče,ale přebroušené a na předních destičkách jezdím cca 90-95 tis.km.Z toho věřím,že na Priusu se dá jezdit na předních destičkách 200 tis.km neboť se s ním musí řidič naučit "plachtit"
tak jak jsem se výše zmínil.Jediný větší problém Priusu je ,že Vám zastoupení Toyoty nepovolí závěs pro možnost tahání i malého přívěsu.V Holandsku jsou některá auta osazena tímto závěsem
a v Čechám mají na STK s tím problém. Pája
respond
  1 2 3 ... 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.