0
back
 

diskuze k tématu: BMW, Audi, nebo Subaru na LPG?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, japonská vozidla, německá vozidla, německá vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 13:25, rada
To Jirka: tenhle motor jsem vybral pro jeho spolehlivost a bezporuchovost - nemělo by se s ním s pravidelných servisem něco zasadního stát. Tím, že je to benzín, tak bych se ani nebál jej koupit s vyšším počtem najetých km a taky nemá turbo, takže o jednu starost s potencionálním problémem míň.V autě mám teď najetých necelých 100tis a s plynem 30tis. Jeden LPG servis: výměna dvou filtrů po najětí určitých km, tuším že za cca 600Kč. LPG jednotka se mě seřizuje sama - příplatek 1 000kč, takže žádné štelování, jak tady někdo níže psal. A jinak klasika:olej, kotouče, desky, prostě spotřební věci. Známý si koupil Superba 2.8 a obratem jej i předělal na LPG, s tím i počítal. Jinak manual je o dost živější než automat, ale mě už se nechtělo kvedlat a v reálu s automatem to je dokonce rychlejší. Než lidi najdou jedničku, jsem už za křižovatkou
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 13:37, rada
Mohl by tady někdo kdo se nechce hádat, ale má zkušenosti, popsat sktečně všechyn reálné náklady na auto s přestavbou, řekněme s nájezdem 150 -200 tisíc ???
Předělávka je sice počáteční investice , ale čeká něco brutálního třeba za 100 tisíc km ???
Mám Oťasa 2,5 MT MY 2007, zbažuju přestavbu, leč nevím nevím....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 13:58, rada
To Rada: za rok až dva můžu napsat :) Ne vážně, já za tak relativně krátkou dobu nemůžu hodnotit, ale než jsem šel do plynu, tak jsem o tom opravdu hodně načetl a zjišťoval. Hodně lidí je pro, hodně proti a mají různé názory. Mám minimálně 6 známých, co LPG mají už roky v autech od r.v. 99 až po 2009 a zatím nikdo neměl vyloženě kvůli plynu problém s autem - motorem. Jestli benziňák najede 500tis na benzín, a pak to bude chtít generálku, nebo 400tis na LPG, a pak generálku je mě celkem jedno, protože to auto mít už nebudu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 14:05, rada
Trochu fakta: LPG je sušší, než benzín, otázka je, zda to vadí. Při provozu na LPG se startuje na benzín, od určitých otáček se tam i trochu benzínu přivštřikuje atd. Problém by mohl být u sedel ventilů, hlavně u francouzských a japonských aut. Sedla mají totiž užšší. Ale jen v případě, že by někdo jel na LPG na maximální výkon auta a to po dobu několika hodin. O jednom takovém případě vím, řekl mě to tam, kde jsem si nechal dělat plyn a bylo to u staré Laguny, co s ní týpek jel v Německu na max dlouhou dobu. Mě to jede 250km/h a nemám nikdy šanci takhle na max jet hodinu, dvě, tři v kuse...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 14:12, rada
A hodně by mě zajímalo, kdyby se našel někdo, kdo předělá nové auto na LPG, najede v něm 200tis, rozebere pak motor a porovná s rozebraným motorem, které jezdilo na benzín, a pak řekl výsledek. Nebo jestli má nějaká automobilka propočty, kde z toho jasně vyjde co to s motorem udělá. Když LPG ale např. Škodovka montuje seriově do aut, tak asi to až tak špatné nebude a za malý příplatek se tak i udělá něco pro ekologii. Je ale jasné, že TDI je rozjetý vlak a nikdo si nebude ve vlastních řadách dělat konkurenta, takže LPG nečekám v novém Superbu s obsahem 3.6 L.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 14:53, rada
dobrý den...přemýšlím, jaké auto tak do 15OOO,-kč. ..poraďte..nepotřebuji závoďák, jen auto pro tři dospělé, malé dítě, psa a kočku.Tedy spolehlivé, ekonomické, s větším zavazadelníkem...s výdrží...nepotřebuji SUV ale taky nechci žádnou ojetou Fabii...
díky za radu..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 14:54, rada
Z techto vozů bych (z důvodu přestavby na plyn a následné spolehlivosti motoru) šel do Subaru. LPG snášejí dobře, což se o BMW a špičkových motorů od Audi nedá říct. Staré čtyř a šestiválce Audi (ty "archaické") byly pro přestavbu skvělé, ale ty nové ho nesnáší dobře, pro osmiváce to platí taky, stejně jako pro BMW.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 15:34, rada
Zvažuju přestavbu Toyoty Land Cruiser 100 4,7i na LPG. Nemáte někdo zkušenost s tímto vozem a jeho přestavbou? Slýchávám často o podpálených ventilech i přes přimazávání s Flashlube.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 17:03, rada
to Lukáš: Přimazávání s Flashlube je spíš reklamní trik, rozhodně se bez toho motor na LPG obejde. Spíš je to způsob, jak z tebe tahat prachy a asi pak máš mít lepší pocit,že pro motor něco děláš.
K tvýmu autu, firem co ti to nainstaluje se najde dost, tyhle motory s LPG neměli v minulosti problém. Na podpálený ventily zapomeň, prostě jen dodržuj zásady jízdy s LPG, občas to přepni na benzín a projeď tak 20km v kuse, dělej to v pravidlených intervalech po x km a budeš jen spokojeně jezdit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 17:43, rada
Pro pana Ridera23: diky za kompliment, skutecne jsem na moji cestinu hrdy, byt mam nem. obcanstvi a narodil jsem se zde. Matka je ceska a od mych peti let jsem take v Cechach vyrustal, pak jsem zde i studoval. Konecne jsem studoval stejnou skolu podruhe v Nemecku, coz vzkazuji Ostravakovi: vidis, nejen ze jsem lekar, jsem vlasne doplovany: mam titul z Karlovky MUDr. a z Giessenu Dr.med.. Ale tohle je dikuze o plynu, takze koncim. Ponechte mi me tvrzeni, ze pokud si nekdo predela S4/S6/M3/M5 na plyn, je to exot. U ostatnich aut naprosto v poradku, kazdemu dle jeho gusta. A uz mne, OST-ravaku, prosim pekne, neurazejte, ano? ENDE!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 18:11, rada
Pan Kriz se ohani supersilnymi karami a sam ma je trilitroveho dyzlacka. Ja si osobne myslim, ze benzin s LPG je porad sportovnejsi nez nejaky klepac na ktery jezdi kdejaky traktor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 19:05, rada
Jarmile, pan kříž nemá žádnou 335D,535D ani nic podopného. Člověk co má dost sil a inteligence na takové auto by nepsal takové nesmysly. A hlavně by se nestyděl za auto s LPG...Měl by totiž u zadku posměch jiných a věděl by svoje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 20:46, rada
To: jíra. Spolehlivé auto s výdrží do 15.000,- ? To myslíte vážně? Takové neexistuje
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 21:11, rada
To p. Jürgen: ohledně plynu v S4/S6 atd, před pár lety by si nikdo nedovedl představit, že někdo narve naftu do sportovního auta, natož do Porsche, Subaru atd,jako dnes, tak nechápu jediný rozumný důvod, proč by LPG nemohlo být v S6, když je to pořád ten stejný motor, s jeho vlastnostma, jen to prostě stojí méně na km a vypustí to méně spalin??! Napadá mě jedině, že bych chtěl frajeřit, kolik jsem si mohl dovolit dát za benzín za rok, že v mém případě bych dal za rok jen za benzín 150 000,- Kč, místo 60 000,- Kč v plynu!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 21:16, rada
....spalin to vypouští pořád stejně, jen méně emisí...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 21:50, rada
Ford S-MAX 2,5 benzin+LPG
Má někdo zkušenosti s tím to motorem a jeho provozem na LPG?
Zájímala by mě reálná spotřeba na LPG,poř.další užitečné poznatky.
Chystám se na koupi ojetého S-MAXU,ale správná volba motorizace
mě stále brzdí.U ojetého dieselu (100-150tkm) se obávám velkých investic
do oprav motoru(vstřiky,čerpadlo,...) u benzinu zase nadměrné spotřeby.
Děkuji moc za Vaše zkušenosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 22:36, rada
Lidi vzpamatujte se! Nekdy si fakt myslim, tu ziji sami polointeligenti. Jeden se tu masiruje, co ma za karu, dalsi dement tady urazi nekoho jenom proto ze je nemec, prestoze jako jeden z mala argumentuje rozumne a aspon to ma hlavu a patu. Holt vas sere, v cem oststni jezdi, nebo fakt nevim. Nikdo z vas, co tu pisete podobny auta jako S-sestka nebo M-kovy rady bavoraku nemate a nikdy se na ne nevzmuzete! (ja taky ne!), mluvime tu o autech za bezmala mega, jasny? Kdo z vas by podbny prachy mel, sel by si tak maximalne koupit okatvu nebo superba v nafte, a tetelil by se blahem, tak prestnte zvanit. Samozrejme, ze technicky do S6 plyn jde, tatare Oto, ale kolik lidi si tam ten plyn dalo, he?? A porsche v nafte? Nemyslis snad "superspotovni tank" cayena, vid? Protoze az vyjede 911 v nafte, zacnu verit na konec sveta. A co to tu meles o subaru-sportovnim aute? myslis imprezu wrx nebo sti??? tak ty tankujou natural, magore. A v LPG jsem STi taky jeste nepotkal. Takze shrnuto podtrzeno: do fordu, mazd a dalsich rejzo-aut, volitanej audin a bavoraku plyn klidne, ale proboha - do relativne novych sportaku??? lidi, co maj na porizeni takovyho auta se na nejaky sporeni a emise vyserou, jasny? proboha at uz je patek a tahle debata skonci..a redakce by priste mela nechat tazatele projit psychotesty, jestli nejsou zbaveni svepravnosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 23:10, rada
nejak tu není napsáno, ze emise CO2 se bez ohledu na vestaveném LPG posuzuji od benzinového puvodního motoru, takze treba Outback 2006 3.0L mé mise kolem 207g/km - a to je hodne. Za takový auto ve zbytku evropy platíte takovou raketu na dani, ze se vám chce brecet,l nav´c se stále zvysuje, stat vas nuti ke koupi novejsich technologií. A verte, dorazí to i k nám. Velký motory na LPG je PASÉ pánové, budoucnost je v maloobjemových motorech, nejlépe v nafte, a s co nejíce turby - viz BMW.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 23:15, rada
Dobrý den pane Lando odborný názor sice nemám, ale mám skušenosti s plynem i s naftou. Předchozí vůz BMW 320i na LPG najeto za 4 roky užívání 160000km na plyn. Spotřeba asi 10l benzínu 11-12l plyn pořízení zařízení 50000kč. Auto jsem si nemohl vynachválit. Ve štychu mě nenachalo. Méně maže, chce to včas měnit kvalitní plně syntetický olej. Nyní audi A6 2.5TDI - výměna turba a nějaké další opravy hravě přeskočily investici do pořízení plynu. Jediná nevýhodu plynu vidím v nádrži v kufru. Troidní do rezevy je pro takové motorizace jaké zmiňujete prostě malá. Budete mít malý dojezd při průměrné spotřebě těchto motorizací 13-15l plynu. Spotřeba plynu je vždy o 10% vyžší než benzínu. Ohledně životnosti motorů: Je třeba vychledávat pouze kvalitní čerpací stanice LPG. Jednou jsm musel nechat odčerpat nádrž s plynem, ale to je stejné i u nafty(pančovaná není ideální) Přeji šťastnou ruku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.02.2010 00:24, rada
Dobrý den,není mi jasné proč většina pisatelů v téhle diskusi vůbec přispívá...Myslím si, že Panu Landovi je úplně jedno kdo je ing.,mudr (a kolikrát),nebo sprosťák.Taky nevím, proč by se mněl řídit nějakým německým nebo čert ví jakým průzkumem udávajícím počet prodaných aut s LPG.Vlastnil jsem doposud 8 různých aut z toho 3 jsem nechal předělat na Lpg,přiznávám , že nejlepší z těchto přestavěných vozů je stokoňová octavia,kterou užívám hlavně pracovně.Moderní systémy LPG jsou, narozdíl od počátků kvalitní a bezpečné.Mezi hlavní výhody,které jsem tady nenašel, patří vyšší dojezd vozu a taky to, že nemusím čumět na rafičku, když byla zrovna slabší výplata a já spěchám...Jako domácí vůz užívám mazdu 6 2,3benzín, a i v tomhle autě si jde jízdu užít,nemusím mít 300 koní, ale jezdím v ní tak málo, že se skutečně Lpg nevyplatí. A jak je někde dole napsáno, nikdo neuvedl rozumný důvod, proč by třeba na bmw530i nemohla být nálepka LPG???Vyšší náklady jsou spojené jen s pořízením zařízení,to ostatní, dvoje emise a revize jsou stokoruny, které asi Pan Landa taky řešit nebude. Jen bych se obával té spolehlivosti,páč když se něco pokazí, tak to bude určitě drahé. A těm urážejícím lidem vzkazuji, že né každý v republice pobírá takovou mzdu, aby si dovolil auto za dva miliony, a když má někdo jiný názor tak nemusí být hned urážen a zesměšňován.Jsem velmi zvědav na stanovisko redakce.
respond
  1 ... 6 7 8 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.