0
back
 

diskuze k tématu: BMW, Audi, nebo Subaru na LPG?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, japonská vozidla, německá vozidla, německá vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 19:26, rada
Ztratil jsem přehled o tom, o co vlastně už teď v této diskuzi jde. Ale když si přečtu znovu zadání tazatele, tak bych odpověděl takto:
od konce - je třeba si uvědomit, že čím vyšší byla PC nového auta, tím dražší je se vším všudy i ojetina. A to u všech 3 uvedených značek platí do konce. Na všechny se budou těžko shánět díly od jiných výrobců, než originály. To znamená finanční zátěž při serviosu nutných opotřebených částí, jako brzdy, rozvody, ložiska, klempířská. Navíc mnohé z nich budou ve značkových ČESKĆH servisech pouze na objednávku = čekání.
Běžné servisní úkony dnes udělá každý lepší servis i v tzv. Horní Dolní, protože jde jen a pouze o "auta". Tzn, kdekdo má dnes diagnostiku a vyměnit rozvody na S6 - na tom není o moc více práce, než na např. na SUperbu V6. Potíž ale nastane v okamžiku, když není k mání mechanik, který to dělal a svěřit tuto činnost někomu, kdo auto jakživ neviděl, natož dělal, může být ve výsledku dosti drahá legrace.Je třeba to vidět z obou stran - běžný srevis (oleje, brzdy, desky,filtry atd...) = i ta zmíněná Horní Dolní, v uvozovkách. tedy dost servisů na to, aby mě to nenutilo jezdit s tímto do předražených autro. servisů, které mají ještě navíc extra sazby na lepší modely. Rozvody jednou za dejme tomu 80-120.000km - smířím se s tím a do toho autorizáku si zajedu. počítekme s tím, že tam naskočí takové legrácky jako např. vodní čerpadlo a podobně srandičky za desítku (myslím, že v případě S4/6 se nepletu, přitom bude stejná, jako na např. na jiných koncernových autech).
K pohonu: nevidím nic, ale vůbec nic zlého na tom, že si někdo namontuje dú výkonného auta LPG. Je to jen jiný druh paliva, ekologicky daleko šetrnější než benzín, levnější co do ceny PHM, ale nese to s sebou řadu rizik, jak při montáži, tak při provozu a následném servisu. Ale je to ČISTĚ A JEN VĚC toho dotyčného a když si tam dá třebas dřevoply, tak nám po tom může být - když použiji dialekt pan Kříže - guvno. Kdo ekonomicky myslí a chce se přitom svézt, proč ne? Já s tím nemám problém. problém vidím jen v tom okamžiku, když začnu počítat, zdali se i to vyplatí. A výpočtů bylo provedeno již x, takže je to na rozhodnutí každého z nás, kolik km ročně najede a jak se mu ta investice vrátí či nevrátí.
Po dbešní zkušenosti (zimní, kalamita na Šumpersku), by byla moje volba opět jasná - a to jednoznačně Subaru, ať Legacy či Outback, ale to je jen můj názor. Někomu bude imponovat adrenalin v zadohrabu 535.
Panu Landovi bych doporučil, ať si napřed auta ze svého výběru projede s benzínem, pokud k tomu bude mít příležitost a pak teprve, až se rozmyslí, si dodatečně naplánuje motnáž LPG ( a nebo uzná, že to nemá smysl...).
Jen si neodpustím poznámku, k čemu hodně silné auto? Včera jsem to naznačil, ale dnes už vím, že hodně adrenalinu a zábavy se dá užít s relativně slabším vozem kolem 300PS, pokud se naučím z něj dostat maximum. A k tomu mi stačí bohatě přeplňovaný 4-válex do 2,5 litru objemu. Značku záměrně neuvádím, ale je jich řada a jde povětšinou o opravdu sportovně koncipované vozy, což se tedy o 535/540 říct rozhodně nedá.
S4/S6 - no, zvážil bych kdyžtak řadu RS, což jsou plnokrevné automobily bez výhrad (téměř, když pominu jejich hmotnost , např.)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 19:32, rada
Typický obraz bavoráka 5er s motorem kolem 4 litrů a stáří 10 let:
Reno naznačil
1. černá skla
2. na zrcátku růženec
3. sjetý gumy 245/25/20´´
4. 4 černý laufy vzadu
5. HID xenony bez regulace

O potenciálníom okruhu majitelů se radši zmiňovat nebudu, ale obrázek mám před ořima zcela reálný
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 20:16, rada
Dotaz je tak absurdní a směšný, že vůbec nechápu proč se tady kvůli němu vůbec někdo hádá. Tazatel Landa chce "hodně silné auto, ale provoz který si může dovolit". Přeloženo do češtiny "CHCE DĚLAT MACHRA ALE NEMÁ NA TO". Jeho představa, že si koupí např. Audi S6, předělá ho na plyn a bude ho servisovat v garáži v Horní Dolní s dílama z druhovýroby je tak nesmyslná, že člověk neví jestli se má smát nebo brečet.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 20:20, rada
Jednoduchá rada pro pana Landu. Pokud chcete machrovat s hodně silným prémiovým autem tak byste na to měl mít peníze. A než se příště zesměšníte podobně absurdním dotazem doporučuju abyste se alespoň trochu seznámil s tím o čem podobná auta jsou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 20:37, rada
NEVÍM , KDO SE MĚ TADY SNAŽÍ IMITOVAT, ALE 21 LET MI NENÍ A BMW 3 ŘADY JSEM V 316 NEMĚL. VYUŽIVÁM 535 d ROK o6 PLNA VYBAVA , KUPOVANÝ V RENOCAR BRNO U PRODEJCE HÁJKA. CENA 1,8 CASH- LEASING , UVĚR MĚ NEZAJIMA. JEŠTĚ JEDNOU LPG JE MRDKA HLAVNĚ V KOPCI TO JDE POZNAT. PS. DODNES LITUJU , ŽE JSEM SI NEPOŘÍDIL 55o I , NEBO 76o I ALE TAKY NATO DOJDE.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 21:47, rada
Kříž je nějaký duševní invalida, který kromě svého chorobného fantazírování, virtuálně masturturbuje nad autokatalogem než vyrazí svým shnilým Favoritem na noční směnu na vrátnici nějaké šachty. Blekotá cosi o 550i (krom toho, že místo nuly tam cpe písmeno o) a prestiži jízdy na BA místo LPG (CNG), leč sám tady vykládá, že má Bramboru v dehtu. A to je jako ještě prestižnější nebo jste jen debil, jenž neví, co to písmeno znamená? Dej si to v hlavě dohromady a případně zmáčkni tlačítko CAPS LOCK. P.S. Kdysi majitel 530d touring (142kw), současne Toyota 4.7 V8 (194kw).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 22:15, rada
1.: Co se týče dotazu pana Landy, tak ten je opravdu netradiční, ale zase každého věc, jakou variantu dopravního prostředku si zvolí- Subaru H6 se na plyn přestavět dá, ale nedoporučuje se kvůli riziku poškození hlavy (sám sem se o toto vozidlo s tímto pohonem zajímal a byl se na tuto variantu informvovat v Brně v Subaru na Vídeňské ulici a dle doporučení prodejce volit verzi 2,5l s originál LPG, což na rychlé svezení docela stačí...), BMW 530i s plynem byla další varianta o které sem uvažoval, ale to sem nakonec zamítl z důvodu nutnosti vyšší investice a provozních nákladů, ale z toho co dáváte na výběr bych zvolil asi právě toto (pokud by vám nestačil ten outback 2.5l) a Audi S4,S6 se vzhledem k přeplňování k přestavbě na lpg nehodí vůbec (netvrdím že to nejde), nehledě na to, že to je už docela sportovní auto (bmw 530/535i je jen limuzína střední třídy na dlouhé spíše ma dlouhé dálniční štreky než sportovní auto), takže bude daleko uhnanější za ty léta a pravděpodobně i náročnější na díly...
2.: Když už bych chtěl jezdit rychle a úsporně, koupil bych BMW 330XD 2005+ (ten x-drive to sice zpomalí ale teď v zimě je to nenahraditelné...), s tím se dá lítat velice slušně a spotřeba je 6-10l nafty (dle stylu jízdy)...
3.:Nevím co je na využití LPG/CNG degradujícího- většina světových výrobců jej (případně CNG) montují již do některých svých vozů od výroby! A ne jen do fabií a podobných malých aut, ale třeba i do Passatu (motor 1.4T s CNG) a již zmiňovaného mercedesu E... Ano, netvrdím, že si jej bude někdo dávat do nové 740i, ale to neznamená, že o tomto pohonu musí někteří jedinci mluvit opovrživě až hanlivě... Sám sem měl dvě auta s tímto pohonem a nemohu říct křivého slova (Hyunday Pony- mé druhé auto v životě, a letos jako druhé auto vedle bmw Ford Mondeo 2.0i 107kW 2002- mimochodem dobré svezení...)
4.:O tom jak je to na tom Německo vs Česko se nemá cenu asi přít, ale pan Jürgen z Mnichova mě šokuje svoji perfektní znalostí češtiny- sám mám Němčinu vystudovanou jako mateřský jazyk, ale vždycky nějakou tu chybu v textu udělám a pan Jürgen tu popsal pomalu stránku, bez jediné gramatické či jen fonetické chyby, až si říkám, jak vám závidím to dokonalé zvládnutí "cizího jazyka"...
5.:No a na konec můj názor na pana Kříže- sem snad ještě v životě neviděl někoho s tak ubohými názory jako máte vy! Vydáváte se tady za mistra světa, pro kterého je BMW a benzín něco nadpozemského, při tom pak napíšete že máte BMW 535D (naftu) v plný náloži za 1,8 mega z renocaru z Brna ... Člověče, že se nestydíte, kdo je na toto zvědavej, koho tyto vaše řeči zajímají??? Bych se vůbec nedivil, kdyby ste jezdil tou fábií na lpg vy a tady si jen léčil nějaký mindráky, protože si nedovedu představit člověka, dosti inteligentního na to, aby vydělával miliony a při tom tady na diskuzi splodil takové (s prominutím) sračky, jako vy... Strčte si svůj BMW 540, 740, 535 nebo všechny ty plakáty co doma máte do zadku i s panem Hájkem z Renocaru Brno (taky si umím přečíst na netu, kdo je tam vedoucí prodejce, nebo mám napsat jméno mechanika, kterej servisuje moje BMW, abych byl taky důležitej ........
S pozdravem všem slušným lidem na těchto stránkách
Petr Čech ze Znojma-22let
BMW 320D 2004 kombi Sport Editon 110kW, a kdo nevěří, tak tomu pošlu třeba fotku .......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 22:54, rada
Pane doktore mediciny, to ze jsem ost-block me vubec netrapi, bohuzel nekdy bohudik nemohou mit vsichni titul jako vy, ano jsem debil mam jen maturitu a japonce na LPG a vubec ti neverim, ze jsi lekar protoze ty co ja znam jsou jini kalibri a v kazdem pripade by varovali pred naftou a uz vubec by si ji nekupovali (oni vedi) a k vasi cestine? Kolega nize to trefil presne, vite vy vubec jak mluvi a nedejboze pise clovek narozen v nemecky mluvicich zemich cesky????? byt s ceskymi rodici. To uz i ti tamani z trznice jsou lepsi. LPG ANO DO VSECH AUT JENZ TO ZASTAVBA A KONSTRUKCE MOTORU DOVOLUJE PRI OBSAHU NAD 1800 CCM.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 07:35, rada
Palec nahoru pro Rider.23
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 08:06, rada
Podle diskuze tady jezdi vsici nadupanyma bavorakama a na ulici vidim stat samy rezaty felicie... :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 08:14, rada
Zajímalo by mě jak pán vyřeší problém s nádrží na LPG. Při spotřebě uvedených vozů (počítám kolem 15/100 nevim na co by si kupoval S4/6 kdyby chtěl jezdit na spotřebu) to chce alespoň nádrž na 100l aby nebyl každých 250km u pumpy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 09:25, rada
René: ano, to je další z nevýhod LPG. Mimo omezený dosah resp. časté a zdlouhavé tankování mj, i další permanentní zátěž kufru . Např. u Legacy (OTB) časem sedá zadek a řeší se to pak výměnou pružin. Nehledě na fakt, že ježdění s opravnou sadou je v tomo počasí dost velký adrenalin Rezerva je rezerva.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 09:34, rada
To Zdeny: třeba v případě BMW je rezerva vyřešena Runflat pneu, ale díra v kufru pro rezervu je. Ovšem pochybuji o tom že by velikost tohoto otvoru byla dostatečná pro dostatečnou velikost nádrže vzhledem ke spotřebě těchto vozidel.
Pokud pán bude jezdit převážně sám s jedním čemodánem pak ať si dá bojler do kufru, ale......................no jaksi mi to nedává smysl celý dotaz LPG ve vrcholných verzích za použití alternativních dílů....které budou začínat a končit destičkama a možná filtrama
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 10:08, rada
To René: jak jsem napsal níže. Dotaz tazatele Landy a jeho představa, že bude provozovat Audi S6 na LPG a opravovat dílama z druhovýroby je zcela absurdní a nesmyslná. Ten člověk nemá o autech ani páru. Hlavně, že chce "hodně silné auto"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 11:44, rada
Zdravím, mám Passata 2.8 4Motion automat na LPG. Záměrně jsem sháněl tenhle motor - V6, bez turba a hlavně aby to nebyl diesel, prostě abych nemusel cpát do předražených dílu pro diesla, které se u benzínu nekazí. Např. vstřiky, čerpadlo atd.
Najedu zhruba 40tis km ročně, takže se mě přestavba rychle vrátila. Při jizdě na LPG prakticky nepoznám od čistě na benzín rozdíl, mám maximální ticho v autě oproti dieslu, žádné víbrace, omezený zátah dieslu, turboefekt a časté řazení. Nádrž mám toroidní s obsahem 62 litrů, čili stejnou jak na benzín, ale LPG se vejde reálně tak 46litrů max. Šlo mě o to, mít komfort benzínu a min. V6, ale nebyl jsem ochotný cpát víc peněz jako do předchozího auta v naftě. Teď mě to vyjde jak nafta, ale nepočítám to přesně, protože peníze na provoz až tak moc sledovat nemusím. Jde o to, že vydělané peníze dám do něčeho jiného a proč je dávat dobrovolně z pumpařům a tuším snad z toho 60% na daních státu. Chtěl bych tím říct, že spíš ti, co si kupují naftu, která ne tak nedávno znamenala posměch, protože to byl hrozný traktor, chtějí ušetřit. Navíc, LPG je zvýhodněno ekologicky, ikdyž tady v ČR zatím ne, ale to určitě příjde. Je jen otazka času, kdy se LPG více zaběhne, tak jako to bylo u nás s naftou. A hybridy, které svou výrobou zatežují ekologii ještě více ani nemluvím. A jak tu budou i časem samé elektro auta, bez kráasného zvuku benzínu.... Aby to nevyznělo špatně, nejsem úplně proti naftě, ale protě na benzín to nemá a kdybych mohl nejlépe od výroby mít např. AUDI A6, 4,2l v LPG, jdu do toho. A kdo ví, na co jezdí Britská královna???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 12:04, rada
A jakmile dojde ropa, tak budou všichni ti pánové co odmítají jiné palivo než benzin a nafta jezdit asi jen vlaky Přece nepojedou v BMW na LPG nebo vodík, taková ostuda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 12:25, rada
akorát povídali že má příští týden dojít
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 12:28, rada
To Radek: LPG je vedlejší produkt při těžbě ropy...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 12:30, rada
To Ota-Ostrava: chtěl bych se zeptat na spolehlivost 2.8 V6 na plyn? Uvažuji o superbu s tímto motorem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 12:43, rada
ako uz bolo popisane dole mnoho krat "absurdny todaz" pana Landy, v prvom rade kombinacia slov "silne auto" a "provoz ktery si muzu dovolit" a este na LPG je totalne nezmyselna az smiesna. Co je to silne auto? 3.0i ktory ma skoro 2 tony alebo niekolko nemenovanych 2.5i s 1.4 tony a cez 220 koni? Viezol sa uz pan Landa v niektorom z hora uvedenych? Bavime sa tu o autach za viac nez 0.5M Kc takze pokial ma pan Landa na take auto predpokladam ze sa tu o alternativnych dieloch snad nema cenu ani bavit alebo ho buduci majitel kupuje na 10 rocny leasing a servisovat ho bude u suseda v garazi? potom je ten dotaz este absurdnejsi, zobudte sa prosim....
respond
  1 ... 5 6 7 ... 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.