Saturday 26.01.2008 03:48,
dreml
Taky si pridam svoji troskou. Neni to tak davno, kdy jsem mohl na vlastni kuzi okusit HTP! Nikdy predtim jsem v tom nejel a opravdu me zajimalo jestli je to tak liny a jaky to ma vlastne ten zvuk... Byl jsem hodne nadseny kdyz jsem mel moznost se svezt s timto Czechskym klenotem. Mel jsem stesti, vezl jsem se jako spolujezdec f. combi 1 (pred faceliftem), takze ctyrventyl. Prvni dojmy: kurva, dyt je to tichy, motor neni slyset a auto se nechveje, nevrni, jen sem tam skubne a zlehka se horizontalne zhoupne cely vuz, to mi prislo divny (a subjektivne mekej podvozek v ranym stadiu odpruzeni me stval i pozdej), delalo to i pri pridani plynu a to se dostavam k tomu zvuku, fakt chrapot, divny, ale tlumeny i kdyz takovej jak treni,jako by motor sam sebe obrabel. Nijak zvlast se neprojevoval, takze OK, ale daval ze sebe citit svoji skutecnou silu. To co je slyset, tak to i jede. Ne kazdy auto je takovy. Pri jizde jsem si prvne rikal sakra, jezdi s tim jak blondynka, ktery prokluzuje spojka. Ale nahle se otacky zvedaly, pavian docela pekne tlacil do zad (v porovnani s puvodni predstavou). Tak jo, to byl prvni, druhy a jeste treti prevodovy stupen. No potom to asi chcipne na vyssi stupne rikal jsem si, zatimco v tech okamzicich jsem byl prekvapenej dynamikou srovnatelnou s vychlastanym karbecem kadettem 1,6. Prekvapeni se konalo na dalnici, to uz jsem ridil. Chlapi 100, 120 a ona kunda porad zrychlovala docela svizne (pouze 2 lidi), porad do 150, to jsem cumel... vic jak necelych 165 tachometrovych neslo dat kvuli provozu a taky strachu, (normalne jezdim predpisove, jen tu fabii jsem musel proste zlehka prubnout) Ne ze by mi ventily proleteli hlavou, ale kvuli neustalymu predjizdeni, zprava, zleva a uplne pitomymu kymaceni se auta ze strany na stranu to byl des. Sice to sedelo dobre, ale subjektivne to bylo priserny (neco jak Fiat Punto II) taky vzhledem k felicii, ktera dava pocit dospelejsiho auta a je lip citelnejsi, coz z velky casti prisuzuju servu. Jinac s O1 a Mondeem II si to muze pavian klidne rozdat, oni jedou tak na pul plynu, ja na plny, s tim rozdilem, ze s fabii na silnici absolutne nic neznamenate (leda RS s xenonama, nevim) a okoli- vetsi auta- to dava absolutne lezerne najevo. Tak mozna, nejaky rychly "Viper pruhy" a mozna by ostatni videli, ze vubec jede auto a mozna ze i uhli doprava na dalnici, kdyz si to suverene serou vlevo 120 km/h se svoji 1.5 tunou. Jinak teda k tomu motoru, velky prekvapeni, moc prijemny zrychleni i na petku. Berte to hlavne relativne. Radost mi zkazilo az uvedomeni si, ze s tim neumim jezdit. Kombinace ctyrventilu s trema hrnkama a navic opravdu docela tichej motor podporeny pustenym radiem nuti pri kazdym vyjezdu kroutit plynem jak debil. Z venku je to teda rachot. Jasne, chciplo mi to. Otackomer mi byl zpocatku dobry pomocnik, nerikam ze se s tim nejde naucit rozjizdet jak s normalnim autem, chce to cvik, ale na plynulost rozjezdu feliny 1.3 to nikdy mit nebude. Zverem bych HTP 12V zhodnotil takto: da vam najevo, ze je moderni konstrukce, coz je plus, dal docela dobre tahne a to i ve vyssich otackach, zvuk mi moc nevadil, jen po delsi jizde je uz protivnej. Pri jezdeni ve meste a neustalym zrychlovani se musi opravdu dost vytacet a to s efektem plizeni doprostred krizovatky a nasledovnymu "vystreleni", coz zas navozuje dojem ze je retardovanej a neprispiva vubec plynulosti provozu mesta, coz me docela unavovalo a moc me nebavilo se s ni pachtit po krizovatkach. >>Jasne, neumim s ni jezdit<<, urcite to zvladne kdekdo lepe. A spotreba? o ty nepisu, ta je trapna.
respond