0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Superb - žádný klon

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.11.2008 11:34, RE: Superb 1 - brrrr; superb nyní - ok
Kylie posted by:
Okamžitě "zařizuji" nápravu! Seb Loeb ZASE vyhrál! Myslíte že vyhraje příští rok zase?
A já bych v té šířce trošičku problém viděla. Ono opravdu (naprosto toálně zcela) nejvíce lidí jezdí v jedno či dvou. Takže když jsou dva vedle sebe (to bude o HODNĚ častější "uspořádání" než za sebou..), je toho prostoru trochu "méně" než by se mi u TAK velkého vozu líbilo. Ať je vzadu o "fous" méně místa (a v kufru o dva - zavazadla ať se klidně trošičku "tlačí"), hlavně já s buřtíkem ať vpředu pohodlí ...
Loeb je dobrý jezdec, na Subaru by vyhrával taky (a mnohem víc ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.11.2008 12:57, RE: Superb 1 - brrrr; superb nyní - ok
pargi posted by:
Loeb je dobrý jezdec, na Subaru by vyhrával taky (a mnohem víc ))
Subaru rallye umí(-mělo), posledních xy let citroën subaru ... a skoro "na hlavu" ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.11.2008 13:15, RE: Superb 1 - brrrr; superb nyní - ok
Radim posted by:
Jenže ten Superb vpředu málo místa prostě nemá. Je ho tam dost. tedy alespoň pro lidi kteří extrémně nepřerostli do všech stran. Dva vpředu mají pohodlí dostatek, stejně jako dva dospělí vzadu, o třech dospělých vzadu darmo mluvit nejen v souvislosti se Superbem.
A propos, pro mne je důležitá velikost zavazadelníku, nesmí však být na úkor pohodlí cestujících. Jinak ona C5 první generace nebyla zrovna chválena stran využití vnitřního prostoru, hlavně co se týká protoru pro nohy cestujících vzadu.
Samozřejmě (narozdíl od fabia) to NENí žádné "drama" žádný "problém" (což jsem ale také napsala..). Nicméně upozornit na to je "správné" (zrovna tak je vhodné upozornit na nejsilnější motor, nebo třeba nej- ...). A "pravidla" střední (s lehoučkým nádechem vyšší střední) třídy jsou maličko "jiná". Ono se opravdu (většinou) nejezdí ve čtyřech či pěti, ale v jednom či dvou (TO je realita).
Ani současná generace C5 není v prostoru pro zadní dva cestující "nic moc", zato ti 2 vpředu si to užívají "královsky". Já konkrétně jezdím většinou sama, občas jedeme dva (ve 3 -4 jen velmi velmi výjimečně). Ale NEmusíte srovnávat s C5, já upozornila na trošku "typický" problém škodovek a to v čem se "odlišují", respektive CO je (dle mne a některých zahr. testů) "slabina" vozu. Výrobce moc dobře ví, že v česku jsou (stále ještě) trošičku "jiné" požadavky, trošičku "jiný" pohled na věc (a superb bude opravdu trošku "chalupářsko managerský vůz").
Přiznávám, že (do jisté míry až "český", nebo alespoň místně specifický) požadavek na "olbřímí" zavazadelník trochu nechápu. Tedy nechápu CO se tam vozí. Čistě konstrukčně, velký až obrovský prostor vzadu za zadními sedadly není "zadarmo" ("něco" to znamená pro celou konstrukci vozu - a NENí to +).
Ale s novou generací superb NEmám problém, je to "normální" (cenově dostupný) vůz střední třídy (takový přesný "opak" třeba bmw 3).
PS: Opravdu bych měla jen ty 2 "připomínky", tedy TDi PD (chápu, že vw chce "dojet" staré motory této konstrukce, ale v autě, kterého první celý rok "života" bude 2009 - to je příliš!) a klidně bych na délku (pro zadní cestující) pár cm "ubrala" ; a místo za zadní sedačky, tak na šířku je "přidala"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.11.2008 18:39, RE: Superb 1 - brrrr; superb nyní - ok
Kylie posted by:
Samozřejmě (narozdíl od fabia) to NENí žádné "drama" žádný "problém" (což jsem ale také napsala..). Nicméně upozornit na to je "správné" (zrovna tak je vhodné upozornit na nejsilnější motor, nebo třeba nej- ...). A "pravidla" střední (s lehoučkým nádechem vyšší střední) třídy jsou maličko "jiná". Ono se opravdu (většinou) nejezdí ve čtyřech či pěti, ale v jednom či dvou (TO je realita).
Ani současná generace C5 není v prostoru pro zadní dva cestující "nic moc", zato ti 2 vpředu si to užíva...
Nemůžu než podotknout, že s C5 resp. jste začala srovnávat vy o příspěvek výše, já na to jen reagoval.
Znovu k tomu prostoru - cestoval jsem opakovaně jako řidič i spolujezdec (vedle řidiče) v Superbu 1.generace a jako spolujezdec v Citroenu C5. Pokud oba vozy zařadíme do střední třídy, kam asi patří, tak by se mělo nabízet srovnání. Pro mne (průměrná výška, štíhlá postava) bylo místa na sedadlech vedle řidiče u obou vozů dostatek nebo spíš nadbytek. Za volantem Superbu jsem měl podobné pocity, jízdu samotnou nehodnotím. Nebudu srovnávat centimetry měřené v podélném a příčném směru, protože naměřené hodnoty neznám a zjišťovat se mi je nechce a také je nepovažuji za jediné rozhodující. Nerozsoudím, jestli jsem se v Superbu cítil víc či méně královsky nez v C5. Oba vozy mi přišly jako velmi pohodlné a navýsost prostorné. Předpokládám, že Superb II na tom hůře než první generace nebude, možná se ale mýlím. O tom, jak pohodlně a prostorně se člověk cítí, celková šířka a délka jen "spolurozhodují". Jde také o velikost a tvar sedáku, vykrojení palubovky, tvar madel dveří atd. Mne tedy jen zkrátka přijde zcestné změřit absolutní šířku vozu, porovnávat s konkurencí a pak napsat, že Superb II. je na tom z porovnávaných vozů nejhůř. Třeba papírově je, ale je na tom nejhůř i řidič nebo pasažér vedle něho? Tak stojí otázka a tady by mne zajímala odpověď osvícenějším způsobem než přečtením údajů z datasheetu výrobce - tím samozřejmě nenarážím na váš příspěvek.
Rovněž nechápu hon za obřím zavazadelníkem u limuzíny, naopak u verze kombi považuji jeho velikost, tvar a variabilitu za důležitou.
Jinak osobně mi Superb 1. i 2 generace zase tak moc neříká. Nová verze vypadá bezesporu zajímavěji, už se o ní asi nedá říkat, že je to převlečený Passat, ale nebýt loga Škody, těžko bych rozhodoval, kam vůz zařadit - jedná-li se o limuzínu Kia, Hyundai nebo někoho jiného. Připadá mi to, že nové vozy začínají být tak nějak moc stejné, což je trochu nuda. O to míň se asi nudí marketingoví pracovníci, aby nové vozy patřičně odprezentovali a a následně prodali.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.11.2008 23:51, RE: Superb 1 - brrrr; superb nyní - ok
Kylie posted by:
Subaru rallye umí(-mělo), posledních xy let citroën subaru ... a skoro "na hlavu" ,-)
Já myslím, že to je víc v jezdci než v autě, ale je to jen můj skromný laický názor
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.11.2008 03:35, Spolujezdec v základní výbavě:)
free78 posted by:
Ano to je pravda - a s reklamacemi, nebo dokonce možností vrátit výrobci to bývá velmi složité, mnohdy téměř nemožné.
Ehm, víte že v "obráceném gardu" je to .. úplně stejné? ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.11.2008 03:40, RE: Superb 1 - brrrr; superb nyní - ok
pargi posted by:
Já myslím, že to je víc v jezdci než v autě, ale je to jen můj skromný laický názor
V tom případě mají u "citrónů" věru "kliku" na jezde. Juniorku (JWRC), tedy kategorii do 1600 vyhrál C2 (a čech Martin Prokop několik podniků vyhrál! A celkově skončil 3.! ehm - s citroën C2 1.6)
Někde jsem to již řekla, seb loeb je momentálně (no, jde o několikaleté "momentálně) o 2 "fousy" nejlepší jezdec, Focus je momentálně nejlepší vůz (o "fous") - subaru "bojuje", ale vyhrávalo v minulém tisíciletí (což už je, ve sportu, "dávno"), nyní se sice snaží/bojuje/dere se vzhůru, ale ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.11.2008 08:44, Rozvor
Ha věčně tady řešený a kritizovaný malý rozvor. Cituji pro dlouhý rozvor se příliš nehodí do serpentín. Takže z toho vychází, že auta střední třídy se hodí na dálnice třeba D1 do kolony tam člověk teprve ocení to pohodlí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.11.2008 12:17, RE: Superb 1 - brrrr; superb nyní - ok
Kylie posted by:
V tom případě mají u "citrónů" věru "kliku" na jezde. Juniorku (JWRC), tedy kategorii do 1600 vyhrál C2 (a čech Martin Prokop několik podniků vyhrál! A celkově skončil 3.! ehm - s citroën C2 1.6)
Někde jsem to již řekla, seb loeb je momentálně (no, jde o několikaleté "momentálně) o 2 "fousy" nejlepší jezdec, Focus je momentálně nejlepší vůz (o "fous") - subaru "bojuje", ale vyhrávalo v minulém tisíciletí (což už je, ve sportu, "dávno"), nyní se sice snaží/bojuje/dere se vzhůru, ale ..
A navzdory tomu bych si ani C2 ani C4 ani Focusa nikdy nekoupil (no, Focusa možno:) (výsledky ve wrc vůbec nevypovídají (nebo spíš nekorespondují) o kvalitě sériových vozů), ale takovou úplně obyčejnou imprezku, hmmmm ))) Subaru totiž mají duši...a o jízdních vlastnostech nemluvě
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.11.2008 12:41, http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
pargi posted by:
A navzdory tomu bych si ani C2 ani C4 ani Focusa nikdy nekoupil (no, Focusa možno:) (výsledky ve wrc vůbec nevypovídají (nebo spíš nekorespondují) o kvalitě sériových vozů), ale takovou úplně obyčejnou imprezku, hmmmm ))) Subaru totiž mají duši...a o jízdních vlastnostech nemluvě
Opravdu? To jsem netušila ..
Je vidět že "přehled" máte ... odpovědět na kvízovou otázku: Jaké auto se dodává k těmto rukavicím (viz www.) umíte? ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.11.2008 13:14, RE: Rozvor
Kozař posted by:
Ha věčně tady řešený a kritizovaný malý rozvor. Cituji pro dlouhý rozvor se příliš nehodí do serpentín. Takže z toho vychází, že auta střední třídy se hodí na dálnice třeba D1 do kolony tam člověk teprve ocení to pohodlí.
U nového superb rozvor není nijak "problémový". Jeho "slabinka" je vnitřní prostor na šířku (dva lidé vedle sebe - to i v "malém" "sportovním" bmw 3 mají snad více prostoru.
Rozvor je problém octavie a ta se do serpentín také příliš "nehodí", neb ty převisy vpředu a obří vzadu projíždění zatáček také moc "nepomohou" (to už je lepší, při té délce vozu, trochu delší rozvor - i do těch serpentín ,-)
"Běžné" auto střední třídy (s hodně velkým rozvorem) jako je bmw 3 "umí" jak na dálnici, tak do zatáček ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.11.2008 14:10, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Kylie posted by:
Opravdu? To jsem netušila ..
Je vidět že "přehled" máte ... odpovědět na kvízovou otázku: Jaké auto se dodává k těmto rukavicím (viz www.) umíte? ,-)
neumim a k čemu tolik ironie?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.11.2008 14:41, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
pargi posted by:
neumim a k čemu tolik ironie?
To nebýt až tak ironie ,-) Já v zásadě ráda jsem, že někoho kdo subaru také rád má, potkávám .-)
PS: Tedy podle volantu by (takový "nadšený" subarista) mohl poznat model ...
PPS: Je trochu ironie, že impreza si "jméno" udělala hlavně "pomocí" wrc, a i když Citroën C4 a před ním Xsary a v juniorkách Saxo a nyní C2 vítězily a vítězí (mnoho)násobně více a déle a to jak počtem jednotlivých vyhraných podniků, tak počty celkových vítězství v MS, tak je citroën stále považován ...
Mimochodem k přečtení doporučuji testík na autorevue.cz - Citroën C4 VTS - Loeb by nepohrdl (i když tomu asi většina čechů věřit nechce - ten testí docela "sedí" a je pravdivý ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.11.2008 15:30, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Kylie posted by:
To nebýt až tak ironie ,-) Já v zásadě ráda jsem, že někoho kdo subaru také rád má, potkávám .-)
PS: Tedy podle volantu by (takový "nadšený" subarista) mohl poznat model ...
PPS: Je trochu ironie, že impreza si "jméno" udělala hlavně "pomocí" wrc, a i když Citroën C4 a před ním Xsary a v juniorkách Saxo a nyní C2 vítězily a vítězí (mnoho)násobně více a déle a to jak počtem jednotlivých vyhraných podniků, tak počty celkových vítězství v MS, tak je citroën stále považován ...
Mimochodem k přeč...
Nadšený Subarista su, ale nedělám z aut náboženství, takže opravdu netušim, co je to za model, ale aby se neřeklo, tak je to impreza, ne? a předtím jsem nemlivil o ostrých modelech, ale "civilních", takže žádné VTS a ani WRX a už vůbec ne STi nebo budeme srovnávat VTS a WRX?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.11.2008 20:08, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
pargi posted by:
Nadšený Subarista su, ale nedělám z aut náboženství, takže opravdu netušim, co je to za model, ale aby se neřeklo, tak je to impreza, ne? a předtím jsem nemlivil o ostrých modelech, ale "civilních", takže žádné VTS a ani WRX a už vůbec ne STi nebo budeme srovnávat VTS a WRX?
To srovnávat věru nejde (ani cenově), ale přečíst si ten testík doporučuji a jestli budete mít možnost VTS řídit - budete se (spíše) divit. Troufla bych si říce, že je "rychlejší" "dravější", než 90% řidičů ...
Ten volant je z "mé" subřenky (Legacy 2.5), tu modré rukavičky jsou "příslušenství" jednoho autíčka v modré barvě (nápověda: se zlatými koly a "lavičkou" na zavazadelníku) - obé doporučuji
PS: A ten rozdíl mezi VTS a WRX je (tedy "domnívám se" .. ale NENí to takový nesmysl, jak to možná na první pohled vypadá) je menší, než by jste tušil. V rukou takového Seba to bude ZATRACENÝ rozdíl, ale pro "průměrného" řidiče budou v reálu "stejné" - oba vozy výrazně NAD schopnostmi onoho řidiče (tedy oba vozy "rychlejší" než řidič, nebo-li oba vozy průměrný řidič k "limitům" jejich schopností/možností spíše NEdovede) - tak za TOHLE to určitě od některých odborníků "schytám", ale jinak je to ... PRAVDA ,-)
PPS: Mně se v poslední době z těch "ostrých" aut nižší střední třídy asi nejvíce "líbí" bmw 135i coupe ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.11.2008 21:15, RE: Twin door
Radim posted by:
Tahle funkční stránka věci je mi zřejmá. Spíš jsem měl na mysli, že ke skutečné limuzíně liftback nepatří. Kdo chce stěhováka, pro toho bude varianta kombil.
Navíc klasické 4-dveřové provedení by nabídlo zase o něco vyšší tuhost karoserie, což není nikdy na škodu.
Osobně jsem zvědav na variantu kombi, protože tento typ karoserie resp. vozu je mi nejbližší.
Twin door je "fik fik" marketingový "fígl" - v tom jsou u vw opravdu "sehr gut". Jinak to smysl až tak nemá a je pravdou, že vůz "hrající" si na managerský sedan - by MĚL BÝT sedan. Ta tuhost je docela "rozumná věc" - a navíc, je-li pro ty jež jí potřebují vytvořena vereze kombi ... no (jako vždy) marketing vítězí na "správností" - ale proč by ne .. když to funguje, že ,-)
PS: Twin door se mi ani nelíbí/ani líbí - prostě proč ne, ale také: proč ano .. ("vymyšlenosti" jako AFiL - hlídání jízdních pruhů, či hlídání mrtvých úhlů zrcátka apod... TO se mi líbí! TO má opravdu "smysl", TO je opravdu "rozumné", TO má vskutku "něco do sebe")
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.11.2008 23:55, RE: 1.4
Muroň posted by:
Zkušenost nemám, ale přestavuji si to podobně jako je tomu v jiných modelech VW (byť je Superb těžší) s tímto TSI - když zabere turbo, tak to jede dostatečně, ovšem na spotřebě se to projeví hóódně výrazně.
Rudlík (Muroň) má vždycky pravdu ...
PS: U superb je to s výběrem (na škodovku .-) jednoduché - 1.8 T (naprosto zcela jednoznačně není co řešit ,-)
PPS: Milovníci nafty .. je mi líto .. musíte platit platit platit ... common rail je drahý (přejděte na benzín - škoda, že vw "nedaroval" 2.0 TFSi, ale 1.8 T je ok)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.11.2008 00:07, RE: Spolujezdkyně v základní výbavě:)
free78 posted by:
jo měl to "fplný" palbě - kolik se za slečnu připlácí u Superb ve výbavě Comfort ale netuším
Ehm, já "zkušená" s "přehledem" - za "comfort doprovod" se "připlácí" 1200 euro za (celou) noc .. ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.11.2008 00:22, RE: Superb 1 - brrrr; superb nyní - ok
Radim posted by:
Nemůžu než podotknout, že s C5 resp. jste začala srovnávat vy o příspěvek výše, já na to jen reagoval.
Znovu k tomu prostoru - cestoval jsem opakovaně jako řidič i spolujezdec (vedle řidiče) v Superbu 1.generace a jako spolujezdec v Citroenu C5. Pokud oba vozy zařadíme do střední třídy, kam asi patří, tak by se mělo nabízet srovnání. Pro mne (průměrná výška, štíhlá postava) bylo místa na sedadlech vedle řidiče u obou vozů dostatek nebo spíš nadbytek. Za volantem Superbu jsem měl podobné pocity,...
Já až tak nesronávám s C5 (i když to samozřejmě také - mám ji) ..
Já "odmala" zvyklá na ona "porovnávání" (o tom jsou všechny ty testy). Jak jsem již výše napsala, u nového superb nejde o žádné "drama" (u fabia maličko ano), ale v TOMTO parametru je mezi všemi srovnatelnými vozy .. nej-
A tak jako je vhodné zdůraznit, který vůz je nej- bezpečnější, nej- třeba delší atd. - PROČ nezdůraznit tohle nej-
Superb 1 byl opravdu "omyl" trošičku až "zneužití" zákazníka atd., mne superb 2 také "nebere", ale je to auto se vším všudy. Nevím proč, zrovna tak mne "nepřitahuje" mondeou, ale je to "klasický" vůz střední třídy (a superb tímto modelem udělal "krok" ke "stabilizaci" modelu ve třídě).
Trošičku omezením jsou motory, já bych jednoznačně volila 1.8 T (nebo V6 3.6 - ten ale masovka asi věru nebude), co si myslím o tom že v supernovém voze střední třídy je (stále) TD-Td-tdi PD jsem se již vyjádřila ..
PS: Trošičku nevím PROČ vám to příjde "zcestné" měřit "data" - TO je přeci SMYSL testů, naopak testík který JEN popíše pár dat, zdůrazní nějaký klad (a na zápor/y/ zapomene) .. to NENí test
PPS: Nový Hyundai Genesis nepůsobí špatně a "cupka" (vypadá to) se docela "hodně" povedla (i když má momentálně čtvrtá nejoblíbenější cupka GT-R bude o trošičku "jinde", ta třetí nej- cupka bmw alpina B5 S ta tedy také, můj oblíbený "mix" ferrari a Citroën C6 - ta 2há nej- cupka MB CL 63 AMG tak ta ..... no a cupku č. 1 komentovat netřeba, že ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 17.11.2008 00:33, Interiér: z vyšší střední ..
No, chápu prvotní "nadšení" z nového vozu, ale slova o "vyšší střední" třídě mi příjdou trošičku "přehnaná"
Doporučuji k "ozkoušení" některé konkrétní modely a ... dívám se do křišťálové koule .. vidím určité "zklidnění"
Interiéry všech značek od A do V v poslední době zaznamenaly docela "zlepšení" a interiér superb je, dle mého názoru, na hlavu "neporáží" a věru je nějak drtivě "neválcuje" (a "pocitu" z vozů vyšší střední také spíše "nedosahuje" - ona i "definice" vozu vyšší stř. tř. je totiž o "pocitu" z jízdy a v tomto parametru se možná najdou i v ("pouhé") střední třídě "lepší" vozy ..
Prostě něco jako "interiér je kvalitní, jasně lepší než v minulé generaci ... + nějaký další "klad" by mi přišlo jako "správnější" vyjádření .. (ono docela často používané "klišé", o tom že to či ono působí "jako o třídu výš" mne nikdy moc "nebralo" ... a nějak se to "nelepší" ,-)
respond
  1 2 3 ... 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.