0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia Combi L&K 1.8T 4x4

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.08.2007 14:10, RE: Naklady
anonym posted by:
cena vozu: 605tis
servis: 8tis *6let procozu = 48tis
benzin: 344tis (pocitano 2Kc za km)
celkem za 6 let: 997tis
co je mesicne: 13.8tis (bez benzinu: 9tis)
zustatkova cena vozu: 250tis (mesicne za 6let: 3.5tis)

mesicni naklady: cca 10-11tis. Kc

a to nejsou zapocteny naklady na opravy mimo servis a pripadne vylepseni ktere autor uvadi (23tis) a taky cena benzinu je asi podcenena protoze 2Kc za kilometr pro spotrebe 8.5 by musel stat benzin 23.5 a za tech sest let byla prumerna cena asi vyssi

v...
Počítat takhle náklady je celkem zajímavý, ale myslím si, že u jiných aut této cenové relace by to nevyšlo líp. (Vzhledem k zůstatkové hodnotě auta, která je u u nás oblíbené Octávie vyšší než u ostatních značek.) Já si myslím, že pána to asi nějak netrápí, když je na tom tak dobře, že si kdysi mohl koupit novou A6. Jinak 8000 za servis každých 15 tis. je ochoten zaplatit taky pouze ten, kdo peníze moc neřeší. Jestli mu každých 15 tis., vždy při servisní kontrole, dělají geometrii nápravy a spoustu jiných věcí, které vůbez není potřeba každých 15 tis. dělat a majiteli to nevadí, tak není co dodat. Člověka, který je na tom finančně dobře, podle mě ani tak neštve nějaká koruna za opravu porouchané věci, ale štve ho čas, který ho to stojí a čas po který je bez auta. Z článku se zase potvrzuje, že méně je někdy více. No prostě, co v autě není se nepokazí. Jakmile je v autě moc elektroniky, stojí to vždycky za prd. Např. bez elektrických sedaček, které pána zlobí, bych se určitě obešel. Jinou závadu, než tyčky stabilizátoru (což je více-méně spotřebák) a problémy s elektrickou výbavou autor recenze neměl. A to je při najetých dvou set tisících celkem dobrá vizitka tohoto auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.08.2007 14:14, Zatékání do Octavie
Mně taky do Octavie začalo zatékat, shodou okolností nějakou dobu po výměně předního skla. Nejprve jsem myslel, že to špatně utěsnili, ale pak jsem sundal plastový kryt na levé straně pod stěrači (pod ním je ukrytý pylový filtr). Tento jsem vypral a vyčistil jsem odtokové kanálky
kolem filtru. Tyto byly totiž přicpané a při větším přívalu vody nebo mytí nestačila odtékat a tekla přes filtr dovnitř.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.08.2007 16:01, Haldex
Mam take octavii I 4x4, akorat s atmosferickym benzinovym dvoulitrem. A zatim me potkaly identicke zavady jako autora (krome lambdasondy a vyhrivani sedacek).

Chtel jsem se autora zeptat: kdyz se zapne haldex pri male rychlosti (klasicky napriklad pri pomalem prujezdu hlubokou louzi), taky dela pomerne neprijemny zvuk jako muj?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.08.2007 16:50, RE: Skodovka
bubu posted by:
1. Podla mna bola prva chyba vymenit spolahlive Audi A6/A100 za tuto skodovku.
2. Bol by som rad avby autor napisal preco nedoporucuje ist s Octaviou I 230 tacho. Ja to viem, isiel som s Octaviou 190 tacho a tiez to nedoporucujem, ale nech to vedia aj ostatni :))))
3. Recenzia bola na vybornej urovni, len tak dalej...
Nechápem očom je reč. S OCTAVIOU TDI som šiel tachometrových 200 po dialnici na slovensku.Prosím vysvetliť.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.08.2007 17:37, :-)
Co se týče MHD, tak tramvajkou zajedu do práce za 25min, autem 30-35min. Navíc je v centru dost problém s parkováním a nenechavci. Dokud hustě neprší či není 35C nebo nemám moc věcí, tak MHD ve větších městěch během dne zas taková pitomost není ( i kdyby stála stejně jak autem což nestojí).
Jinak recenze byla celkem vyvážená, hezká a čtivá. Výhrad k ní nemám. Trochu se divím že po A6 šel do Oktávky. Na lepší si zvyknete hned, ale opačným směrem to zaboha nejde. Zatékání je už úsměvná perlička. Co si vzpomínám do dob minulých, tak nikdy nezatékalo ani do Wartburga ani do Moskviče (tím je nechci srovnávat s Oktávkou) a u těch novějších už by mě to ani nenapadlo. Njn chce to Mercedes nebo Lexus to říkám pořád
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.08.2007 18:53, RE: Skodovka
anonym posted by:
Nechápem očom je reč. S OCTAVIOU TDI som šiel tachometrových 200 po dialnici na slovensku.Prosím vysvetliť.
...nedostatocna stabilita vzhladom na zastaralu konstrukciu podvozku. Netyka sa to uz Octavie II
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.08.2007 21:59, RE: Zatékání do Octavie
anonym posted by:
Měl jsem stejný problém, někdy po dešti či návštěvě v myčce. V servisu mi řekli, že je to způsobeno netěsností čelního skla, které bylo měněno, a vše nasvědčuje tomu, že měli pravdu.
Ano, je to netěsností předního okna. Měl jsem totéž po výměně předního okna v servisu Škoda. Pak jsem si jej nechal vyměnit ve specializované firmě, a bylo po problému. Jinak pěkná recenze. Dík.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.08.2007 22:22, RE: Naklady
cruise posted by:
Pěkná recenze díky... Jinak musim připojit pár vlastních zkušeností, stejné auto mám, jen ne ve výbavě LK... ta spotřeba, co uvádí pisatal souhlasí do posledního puntíku, jinak mám taky auto chipované, bez dalších úprav, cca 195 PS a musím říct, že spotřeba zůstala stejná, naopak můj pocit je, že se nepatrně snížila,(možná jen pocit) na silnicích jezdím rád svižně, ale nezávodím, takže díky většímu krouťáku je samozřejmě méně nutné řadit...
Vytápěná sedadla mám taky a žádný problém, stejně tak...
Měl jsem dvě OCT I 1,6. Tu druhou mi loni ukradli, tak šetřím na novou.Služební jsme měli taktéž jednašestky, najeto 280-300 t. km. Neskutečné držáky. Teď máme OCT II 1,9 v plné výbavě, jsem jí nadšen. Chci říct, že 1,6 šlapaly v pohodě tachometrových 200. Pětka vytočena na 6000 ot./min. Ale skutečně těch tachometrových 160 jde s OCT jezdit v pohodě. I spotřeba je tak akorát.Před bodovým systémem se jezdilo po dálnici trvale kolem 180 za 9,5 litru. S elektronikou žádné problémy. Lambda sonda taktéž odešla, to je bolest. Silentbloky příčného stabilizátoru taktéž měnili , v záruce. Plasty naopak považují za špičkové. Žádné vrzání, klepání.Ani po těch 300 t.km. Ale našel jsem perfektní servis, a to je hodně důležité.Byli vstřícní, perfektní.Jinak dobrá recenze.Objektivní.Dík.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 11.08.2007 07:10, VODA V AUTE
Jednou me zatekla voda do Octavie kdyz vydatne prselo a byly ucpane odvodni kanaly pod kapotou (listi). Nevim jestli to muze byt i tento pripad.
Co se tyce (autorizovaneho) servisu, doporucuji Autodruzstvo Praha. Ti lide maji nenabubrely osobni pristup kde je mozno veci resit i primo s mechanikem nebo mistrem a ne pres nejake hovado v bile kosili ktere hazi usmevy na vsechny strany (v lepsim pripade) nebo pazkrivce z vas delajiciho vola (v horsim pripade) ktery pak da vase auto nejakemu ucni.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 11.08.2007 07:48, RE: VODA V AUTE
anonym posted by:
Jednou me zatekla voda do Octavie kdyz vydatne prselo a byly ucpane odvodni kanaly pod kapotou (listi). Nevim jestli to muze byt i tento pripad.
Co se tyce (autorizovaneho) servisu, doporucuji Autodruzstvo Praha. Ti lide maji nenabubrely osobni pristup kde je mozno veci resit i primo s mechanikem nebo mistrem a ne pres nejake hovado v bile kosili ktere hazi usmevy na vsechny strany (v lepsim pripade) nebo pazkrivce z vas delajiciho vola (v horsim pripade) ktery pak da vase auto nejakemu ucni.
Znovu jen mohu napsat staré klišé.... nechápu, jak někdo může být spokojený s takto poruchovým vozema ještě na něj znovu štřit. Mě by auto s kterým bych musel furt s něčím do servisu nesmělo do baráku. Já byl s autem neplánovaně za 12 let v servisu 2x (urezlý výfuk, termostat) a dost mě to naštvalo... JAko abych chodil na návštěvy s cívkou 3x do roka... No potěš koště.. no užijte si škodovky a vlastně všechno z koncernu dobře Vám tak...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 11.08.2007 12:16, RE: Naklady
cruise posted by:
Pěkná recenze díky... Jinak musim připojit pár vlastních zkušeností, stejné auto mám, jen ne ve výbavě LK... ta spotřeba, co uvádí pisatal souhlasí do posledního puntíku, jinak mám taky auto chipované, bez dalších úprav, cca 195 PS a musím říct, že spotřeba zůstala stejná, naopak můj pocit je, že se nepatrně snížila,(možná jen pocit) na silnicích jezdím rád svižně, ale nezávodím, takže díky většímu krouťáku je samozřejmě méně nutné řadit...
Vytápěná sedadla mám taky a žádný problém, stejně tak...
Mne fascinuji lide, kteri "vytuni" auto na 200PS, vytahuji se jak jim to jede 230 a pritom jim vubec nevadi, ze maji podvozek a brzdy vhodne do rychlosti o padesat kilometru mensi. Octavia I ma tak spatny podvozek a brzdy, ze maximalni motorace 1.8T uz z vyroby je na same hrane moznosti vozu (ci spise za nimi) a dalsi zvysovani vykonu a cestovni rychlosti rozhodne neni dobry napad bez dost zasadnich zasahu do podvozku a brzd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 11.08.2007 12:19, RE: Fajn recenze
anonym posted by:
Recenze moc hezky čtivá, doufám že tu nebude zas honba po "koncernu" apod. Můj příbuzný má 1.8 T také Laurin Klement a podobným chipem jako autor, ale pod 10 litrů se ještě nedostal :D ..... možná by měl zkusit jezdit dle předpisů.
1.8T je typicky turbomotor, takze spotreba je extremne zavisla na noze. Pokud clovek jezdi jako prase je lepsi si koupit atmosfericky vicevalec, protoze s nim bude jezdit za mene a pohodlneji. Turbomotor je vhodny pro lidi, kteri vykon potrebuji opravdu jen obcas na nejake predjeti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 11.08.2007 12:24, Standardni VW problemy
Vsechny VW Group, ktere jsem mel se chovaly presne stejne. Tedy spousta prkotin kolem elektricke vybavy vozu, predni naprava a to v kombinaci s naprosto prisernym autorizovanym servisem. My jsme jezdili se sluzebaky puvodne do Porsche a ti byli ve svem chovani az neuveritelni. To clovek nevedel co jim ma rici, protoze to bylo jak v komunisticke Mototechne. Kdyz mi okravatovany cca dvacetilety cucak rekl, ze ho nase stiznosti nezajimaji, protoze jako firma ktera ma pouze ctyri sluzebaky nejsme zajimavy zakaznik, tak jsem nevedel jestli snim ci bdim. Tak jsme je kopli do zadku a presli se servisem na Jarov. Coz mimochodem take neni zadny zazrak, ale alespon maji zaklady slusneho chovani ke klientovi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 11.08.2007 14:21, servisne naklady
1.8T LaK..momentalne rozvody (skoda-dily.cz) aj s pracou 5tis, olej a komplet filtre (aj palivovy) 2tis. Niekto vas hovadsky okrada na servise. Motor mal pri kupe 160tis a trhal a sklbal, nakoniec cidlo teploty(500Czk), tesniace kruzky(80Czk) pod ventilmi a sviecky(Brisk 500Czk). To je ale risk pri kupe z Nemecka. Na forum.skodahome.cz su chyby popisane do detailov. Skoda je auto pre "muzov v monterkach" )). A nepochopim ako moze niekto s O1 jazdit viac ako 140, to je sebevrazda. Potreboval som kombi a Honda Stream bola zatial nad moje moznosti. Dalsie auta budu jedine japonske, z vlastnej skusenosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 11.08.2007 16:22, RE: Naklady
anonym posted by:
Mne fascinuji lide, kteri "vytuni" auto na 200PS, vytahuji se jak jim to jede 230 a pritom jim vubec nevadi, ze maji podvozek a brzdy vhodne do rychlosti o padesat kilometru mensi. Octavia I ma tak spatny podvozek a brzdy, ze maximalni motorace 1.8T uz z vyroby je na same hrane moznosti vozu (ci spise za nimi) a dalsi zvysovani vykonu a cestovni rychlosti rozhodne neni dobry napad bez dost zasadnich zasahu do podvozku a brzd.
"Mne fascinuji lide, kteri "vytuni" auto na 200PS, vytahuji se jak jim to jede 230..." nikdo se tady s ničím nevytahuje...myximální rychlost si podle mne vyzkouší každej, už minimálně proto, aby věděl, čeho je jeho auto schopný...
Nevidim vůbec nic špatnýho na chipování 1,8 T na 195 PS...po dálnici jezdim od 130 do 170, jak kdy a větší výkon jsem chtěl hlavně kvůli akceleraci pro bezpečnější předjíždění.. Chápu, že je tady v diskuzích velká většina Krestů a Kopeckých, který prostě potřebují na své maximální nasazení v běžném denním provozu, maximálně špičkový podvozek a pro něž bude O1 vždy jen hovno těžko udržitelné na silnici :o)))) Já naštěstí rallye v provozu nejezdím a proto mi 1,8 T 4x4 i s tím "tragickým" podvozkem stačí...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.08.2007 08:37, Octavie 1,9 TDI 4 x 4 je dělník a držák. Měl jsem ji od 2000 do 2006 a najel jsem 340 000 km
v těžkých podmínkách. Připojení zadní nápravy je slyšitelné křísnutím lamel spojky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.08.2007 10:38, Pro ty rychlíky!
Předpokládám, že neopomenete osadit auto pneumatikami správné rychlostní kategorie a správně nahustit. Také jsem se vezl s experty, kteří mi předváděli co to jede z kopce. Když jsem se zeptal, kdy naposled kontrovali tlak v pneu a co tam mají za pneu, tak čuměli jako troubové. Požádal jsem je ať raději jedou pomalu, že se nechci nechat zabít.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.08.2007 11:53, RE: servisne naklady
anonym posted by:
1.8T LaK..momentalne rozvody (skoda-dily.cz) aj s pracou 5tis, olej a komplet filtre (aj palivovy) 2tis. Niekto vas hovadsky okrada na servise. Motor mal pri kupe 160tis a trhal a sklbal, nakoniec cidlo teploty(500Czk), tesniace kruzky(80Czk) pod ventilmi a sviecky(Brisk 500Czk). To je ale risk pri kupe z Nemecka. Na forum.skodahome.cz su chyby popisane do detailov. Skoda je auto pre "muzov v monterkach" )). A nepochopim ako moze niekto s O1 jazdit viac ako 140, to je sebevrazda. Potreboval s...
Proč by se s O1 nedalo jet bezpečně třeba 150.Ten podvozek neviniká,ale ani není špatný.Nebezpečný jsou zbořený auta,dávaný co nejlaciněji dohromady na kšeft,byť z fabriky s vynikajícím podvozkem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.08.2007 13:53, RE: Naklady
anonym posted by:
Mne fascinuji lide, kteri "vytuni" auto na 200PS, vytahuji se jak jim to jede 230 a pritom jim vubec nevadi, ze maji podvozek a brzdy vhodne do rychlosti o padesat kilometru mensi. Octavia I ma tak spatny podvozek a brzdy, ze maximalni motorace 1.8T uz z vyroby je na same hrane moznosti vozu (ci spise za nimi) a dalsi zvysovani vykonu a cestovni rychlosti rozhodne neni dobry napad bez dost zasadnich zasahu do podvozku a brzd.
Nemůžu souhlasit mám O1 1.8T 132kw(RS) a jsem spokojen jen spotřeba je docela vysoká když jedu svižně tak není problém 15-17 litrů.Mám jí rok ta k nemohu moc hodnotit najel jsem 20000km,ale podvozek je dobrej a auto se chová v zatáčkách dobře taky ve vysokých rychlostech drží stopu i na našich dálnicích.Nejvíc jsem stím jel 250km/h na tacháči a nebylo to nic hroznýho asi něco jako 180km/h u předchozího focusu 2.0 16v.Auto má plnou výbavu a všechno funguje tak jak má.Uvidim za rok co se vyskytne pak třeba napíšu recenzi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.08.2007 14:02, Zatékání
Dobrý den. Pěkný příspěvek. Děkuji.
K zatékání: před předním sklem je velká "kapsa", kam se "schovávají" stěrače. Ale to každý ví Ale co už každý neví je, že tam jsou taky odtoky vody, které se pravidelně zanášejí bincem - nejčastěji listy s prachem - a je to. Je třeba je jednou za čas vyčistit. Pak je pokoj. Znám to z vlastní zkušenosti. Taky jsem pravidelně mysl spolujezdci i sobě nohy)...
Ještě poznámka: u Felicií na tyto odtoky dávala Škodovka ze spodní strany (strany,kde to teče na silnici) takové zúžené "náhubky". To byl něčí "geniální" nápad, protože ty se ucpaly během chvilky a auto se začalo napoštět vodou . Naštěstí byly jednoduše sundavací a tak stačilo sahnout ke kolu a tyhle vymyšlenosti vyhodit.
Dělali to i na Felicie Pickup - ze spodní strany pod korbu. Tam je taky odvodnění (zejména když nemáte boudu). No a tam ti koumáci ty náhubky dávali samozřejmě taky ...
Přeji pěkný den.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.