0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia - benzinové, nebo dieselové turbo?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.10.2007 14:22,
Kontrola diagnostiky :o)) EPC je kontrolka elektroniky motoru. Když je špatná cívka, rozsvítí se CHECK, (kontrolka emisí)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.10.2007 15:24, RE: Neprodávat
Tomáš posted by:
Spolehlivější? No s TDI-PD určitě ne !!!
Proč s PD ne? Mám najeto v současnosti přes 120 tis. a s TDI jsem kromě toho, že mi hůř startoval asi vlivem nekvalitní nafty z Hypernovy neměl sebemenší problém. Olej nežere. V podvozku mi při přejezdech nerovností "pokvikávají" stabilizátory, ale to není neřešitelné a po těch kilometrech a provozu z 30 % po polních a lesních cestách jsem to očekával. Auta jsem dost často měnil, ale Fabie se mi zdá pro mé potřeby dost odolná a chvíli si ji ponechám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.10.2007 15:32, RE: DaM
anonym posted by:
Pane kolego Mufíku, hlavně že jste toho hodně najezdil s motory TDI a commonrail.

S každým z těchto motorů jsem najezdil "pár" kilometrů a má volba, pokud bych někdy opět kupoval nový nebo zánovní (jedině tam mám jistotu, že motor a příslušenství není krátce před smrtí) diesel by bylo jedině HDI - spotřeba možná lehce vyšší, ale při nízkém objemu slušný výkon. TDI je držák se svými přednostmi, (když jsem s tímto motorm v Octávii poprvé jezdil v roce 1997 byl na svoji dobu bezkonkurenční) bohuž...
Mate pravdu, ze s Commonraily jsem najezdil opravdu minimum, lepe receno jsem byl jen spoluzezdec nekolikrat v Peugeotu 406 HDI a C5 HDI, ale s TDI mam najezdeno vcelku dost jako ridic a i jako spolujezdec v jinych autech. v Toledi I je hluk priserny, ale stejny motor v kamaradove Golfu 3 kombi je mnohem tissi a zmaheho Octavia 2003 TDI 66 je vubec vcelku tichounka, ale samoztrejmen s HDI se to neda srovnavat. Ja osobne taky budu do ridiny kupovat HDI, ale asi uznate, ze preci jen ty commonraily nevydrzi to co TDI bez PD, a zvlaste na TDI se daji sehnat dily velmi levno, tzv podpultovky, ale s commonrailem vam nezbyde nic jineoh nez diesel servis
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.10.2007 16:27, RE: DaM
mufik.martin posted by:
Mate pravdu, ze s Commonraily jsem najezdil opravdu minimum, lepe receno jsem byl jen spoluzezdec nekolikrat v Peugeotu 406 HDI a C5 HDI, ale s TDI mam najezdeno vcelku dost jako ridic a i jako spolujezdec v jinych autech. v Toledi I je hluk priserny, ale stejny motor v kamaradove Golfu 3 kombi je mnohem tissi a zmaheho Octavia 2003 TDI 66 je vubec vcelku tichounka, ale samoztrejmen s HDI se to neda srovnavat. Ja osobne taky budu do ridiny kupovat HDI, ale asi uznate, ze preci jen ty commonraily...
Pane Mufíku, životnost každé věci je ovliněna trochou štěstí a hlavně přístupem k ní.

Příklad:
Na Oct. 1,9TDI 81kw (2000) jsem do ujetí 250 tis od nova namusel kromě 2x váhy a údržby měnit nebo investovat nic. (mluvím o motoru),
kolegové měnili kromě váhy 1x turbo, 1x čerpadlo, 1x ŘJ, žhavící svíčky motoru, a díky prasklému péru na ventilu a spadlému ventilu hlavu (dvě auta, ne u obou), auta kopované stejný den.

I já vím o dílech "ze zaplotu", ale tím přeci nebudu hodnotit kvalitu. Ve firmě jsme museli všechno platit tvrdě servisu Škoda.

S vlastním HDI jsem ujel bohužel pouze ca 10 tis km, závada se neměla téměř šanci projevit. Bratranec, který ho má od roku 2001 měnil zatím řemenici torzních kmitů (pravidlo po 100 tis. km, dnes v ceně váhy vzduchu), termostat a žhavící svíčky (zatím nájezd 150tis. od nova), kamarád 2x řemenici, gufero na vačce a nyní při 210 tis.spojku.
Naopak u dodávky s commonrailem od Opelu musel měnit při 120 tis. vstřikovací element.

Výsledek je tedy z mého pohledu nerozhodný.

Hluk motoru v kabině je pouze sekundární věcí motoru, důležité je odhlučnění - slušný rozdíl a zvýšení hluku je již např., když se z horního nosníku v mot. prostoru u OCT. vyndá "molitanová" ucpávka.

Přesto si troch rýpnu na závěr: Nepsal jste náhodou , že prodáváte Punto a na Prahu Vám stačí Favorit?
A nyní již kupujete HDI pro rodinu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.10.2007 16:53, RE: DaM
anonym posted by:
Pane Mufíku, životnost každé věci je ovliněna trochou štěstí a hlavně přístupem k ní.

Příklad:
Na Oct. 1,9TDI 81kw (2000) jsem do ujetí 250 tis od nova namusel kromě 2x váhy a údržby měnit nebo investovat nic. (mluvím o motoru),
kolegové měnili kromě váhy 1x turbo, 1x čerpadlo, 1x ŘJ, žhavící svíčky motoru, a díky prasklému péru na ventilu a spadlému ventilu hlavu (dvě auta, ne u obou), auta kopované stejný den.

I já vím o dílech "ze zaplotu", ale tím přeci nebudu hodnotit kvalitu. Ve f...
Přesně tak, každé auto je takové, jak se s ním zachází, nebo zacházelo. Pokud do motoru CR nebudete cpát nějakou mizernou naftu a budete dodržovat zásady pro jízdu s turbomotorem, tak není CR jednoznačně méně spolehlivý, než TDI. Navích vychvalujete něco, co už stejně pomalu končí a nastupuje nové. TDI již patří minulosti! Nebyly to vyloženě špatné motory, ale jsou již přežité a aproto musí vyklidit scénu. Tazatel se ptá na dvě zcela ekonomicky odlišná vozidla. V dnešní době bych se asi vykašlal na zastaralou Octávii a poohlédnul bych se po něčem úplně jiném. např. Peugeot, Opel Nissan, Toyota a td.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.10.2007 17:08, RE: DaM
mufik.martin posted by:
Mate pravdu, ze s Commonraily jsem najezdil opravdu minimum, lepe receno jsem byl jen spoluzezdec nekolikrat v Peugeotu 406 HDI a C5 HDI, ale s TDI mam najezdeno vcelku dost jako ridic a i jako spolujezdec v jinych autech. v Toledi I je hluk priserny, ale stejny motor v kamaradove Golfu 3 kombi je mnohem tissi a zmaheho Octavia 2003 TDI 66 je vubec vcelku tichounka, ale samoztrejmen s HDI se to neda srovnavat. Ja osobne taky budu do ridiny kupovat HDI, ale asi uznate, ze preci jen ty commonraily...
Tak o tvém snu o Mondeu víme, když už ojetý CR, tak ale nejlépe 406 2,2 HDi, ne? Jinak pro tazatele - s Oct. 1 jsem najel dost km s TDI (ale 66 kW) a pár set km s 1,8 20V T. U toho benzínu musím konstatovat, že motor je o dost dál, než zbytek auta (hlavně podvozek a jeho chování). Tenhle motor je možná dobře sladěn s Leonem, Oktávce podle mě vyhovuje spíš klidnější svezení s TDI (ale vím o tom, že spousta majitelů si myslí, že mají závodní auto).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.10.2007 17:57, RE: Jedině oktávka
anonym posted by:
Jo a táhne neskutečně vodspodu, úplný letadlo.
No a jede za tři a půl, fakt. Známej ji má!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.10.2007 19:16, RE: DaM
anonym posted by:
Pane Mufíku, životnost každé věci je ovliněna trochou štěstí a hlavně přístupem k ní.

Příklad:
Na Oct. 1,9TDI 81kw (2000) jsem do ujetí 250 tis od nova namusel kromě 2x váhy a údržby měnit nebo investovat nic. (mluvím o motoru),
kolegové měnili kromě váhy 1x turbo, 1x čerpadlo, 1x ŘJ, žhavící svíčky motoru, a díky prasklému péru na ventilu a spadlému ventilu hlavu (dvě auta, ne u obou), auta kopované stejný den.

I já vím o dílech "ze zaplotu", ale tím přeci nebudu hodnotit kvalitu. Ve f...
Mate pravdu, prodavam Punto a me staci facko, C5 bude nahrada pro celou nasi rodinu, defacto to kupuje mamina a je to auto vsech v rodine a je to nahrada prave za to Toledo, protoze Toledo nebude dostacovat mistme vzadu pri cestovani po Evrope a na Prahu me staci jen neco, co me doveze z bodu A do bodu B. Jinak kdzy mate zkusenosti s HDI mam dotaz, je riziko koupit C5 HDI z Nemecka, kdyz ma radne vedenou servisku a najeto cca 160 tis? Auto melo jednoho majitele, takze o tankovani nekde u JZD a setreni na opravach bych se tak nebal, stejne jako zanedbavani vymeny oleje a filtru, kolik je takove HDI schopno ujet bez vetsich investic? cca 250 - 300 tis? Nebo to pro HDI je uz totalni smrt?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.10.2007 22:15, RE: Jedině oktávka
anonym posted by:
No a jede za tři a půl, fakt. Známej ji má!
No a známej mýho známýho má Octáfku a s tou jezdí za 3/100km. A taky nekecám, jezdí v klidu, po dálnici do 180 a po městě kolem 80. Tak to prostě bere. Má najeto 450 000km a nemusel udělat ani rozvody, jenom váhu vzduchu a po 50 000 mění olej Long lajf. Jakože dlouhej život-chápete,ne?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.10.2007 22:34, Anonyme ( "pane mufiku" )
mufik.martin posted by:
Mate pravdu, prodavam Punto a me staci facko, C5 bude nahrada pro celou nasi rodinu, defacto to kupuje mamina a je to auto vsech v rodine a je to nahrada prave za to Toledo, protoze Toledo nebude dostacovat mistme vzadu pri cestovani po Evrope a na Prahu me staci jen neco, co me doveze z bodu A do bodu B. Jinak kdzy mate zkusenosti s HDI mam dotaz, je riziko koupit C5 HDI z Nemecka, kdyz ma radne vedenou servisku a najeto cca 160 tis? Auto melo jednoho majitele, takze o tankovani nekde u JZD a s...
Anonyme ( "pane mufiku" ) běžte do prdele, to co jste napsal, jakože vy jste nejezdil asi v žádné dieselu ani commonrailu, ale já ano, jako to se chlubíte ?! Nám všem ?! Jako myslím ,že takový typ chlubení : ty si upe hovno, já jsem jednička, vyznám se v tom víc než kterýkoliv z vás, to je opravdu trapné a strašné ! BTW: proti Mufikovi vůbec nic nemám
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.10.2007 22:35, RE: Anonyme ( "pane mufiku" )
anonym posted by:
Anonyme ( "pane mufiku" ) běžte do prdele, to co jste napsal, jakože vy jste nejezdil asi v žádné dieselu ani commonrailu, ale já ano, jako to se chlubíte ?! Nám všem ?! Jako myslím ,že takový typ chlubení : ty si upe hovno, já jsem jednička, vyznám se v tom víc než kterýkoliv z vás, to je opravdu trapné a strašné ! BTW: proti Mufikovi vůbec nic nemám
Anonyme ( "pane mufiku" ) běžte do prdele, to co jste napsal, jakože vy jste nejezdil asi v žádné dieselu ani commonrailu, ale já ano, jako to se chlubíte ?! Nám všem ?! Jako myslím ,že takový typ chlubení : ty si upe hovno, já jsem jednička, vyznám se v tom víc než kterýkoliv z vás, to je opravdu trapné a strašné ! BTW: proti Mufikovi vůbec nic nemám


ABYSTE NEŘEKLI
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.10.2007 00:08, RE: nafta do kamen
anonym posted by:
Já bych šel určitě do benzinu. Ty zastaralé chro, chro VW-TDIčka jsou na dnešní dobu směšné. Nehledě jak bylo psáno, kromě spotřeby ti toho moc pozitivního nepřinesou.
chro cho tdiička jsou směšný.......hochu prober se....kup si dneska nějakej supermoderní commonrail nebo PD(od kterýho už se radši upustilo) a nezapomeň si k tomu vyřídit nějakou zlatou kartu nebo rovnou bouchačku,abys věděl,co dělat potom,až přijdou nějaký problémy....dnešní "spolehlivost",filtry pevných částic,vysokointervalní oleje...to všechno si zadělává na problémy....zlatý starý dobrý jednoduchý TDI
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.10.2007 01:31, RE: nafta do kamen
anonym posted by:
chro cho tdiička jsou směšný.......hochu prober se....kup si dneska nějakej supermoderní commonrail nebo PD(od kterýho už se radši upustilo) a nezapomeň si k tomu vyřídit nějakou zlatou kartu nebo rovnou bouchačku,abys věděl,co dělat potom,až přijdou nějaký problémy....dnešní "spolehlivost",filtry pevných částic,vysokointervalní oleje...to všechno si zadělává na problémy....zlatý starý dobrý jednoduchý TDI
Ale hovno, veškerý traktůrky jsou směšný, není nad pořádnej benzin.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.10.2007 01:57, RE: nafta do kamen
anonym posted by:
Ale hovno, veškerý traktůrky jsou směšný, není nad pořádnej benzin.
jo,já mam taky benzín- Nissana GT 2.0 ,ale kdybych si měl koupit naftu,tak jedině starší TDI,protože by to bylo bez problémů
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.10.2007 02:35, dilema?
Kup si misto ochcavky radeji nejaky auto a budes mit klid a bez dilematu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.10.2007 06:57, RE: Jiřín
anonym posted by:
Rozvody na naftu jsem pořídil za 9,6 tis ve značkovém servisu v malém městě, ve velkých servisech si klidně řeknou dvojnásob. Ceny na benzín bych si tipnul obdobné. Interval výměny 120 tkm. Při obdobných cenách ojetin se to může vyplatit i při nájezdu 10 -15 tkm. A pokud je držák 1,8 T, tak o ostatních motorech v benzínu se to nedá říct. Ale máš pravdu anonyme, tohle ať si klidně každej spočítá. Jenom doplním, že díky nízko posazenému a většímu krouťáku je nafta mnohem příjemnější do města a n...
Já rozvody na nafťáka pořídil u mého mechanika za 6.700 Kč včetně práce.A již několikrát zmiňovaná kvalita nafty ! Snad si nemyslíte že na značkových benzinách natankujete kvalitnější naftu ))) Tudíž staré a Vámi některými zatracované TDíčka jsou prostě na dnešní dobu nejlepší volbou.Samozřejmě záleží hodně na jednotlivém kusu auta ....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.10.2007 08:15, RE: nafta do kamen
anonym posted by:
chro cho tdiička jsou směšný.......hochu prober se....kup si dneska nějakej supermoderní commonrail nebo PD(od kterýho už se radši upustilo) a nezapomeň si k tomu vyřídit nějakou zlatou kartu nebo rovnou bouchačku,abys věděl,co dělat potom,až přijdou nějaký problémy....dnešní "spolehlivost",filtry pevných částic,vysokointervalní oleje...to všechno si zadělává na problémy....zlatý starý dobrý jednoduchý TDI
Prober se ty inženýre, jestli nevíš jaký je rozdíl mezi TDI a CR!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.10.2007 08:26, RE: nafta do kamen
anonym posted by:
chro cho tdiička jsou směšný.......hochu prober se....kup si dneska nějakej supermoderní commonrail nebo PD(od kterýho už se radši upustilo) a nezapomeň si k tomu vyřídit nějakou zlatou kartu nebo rovnou bouchačku,abys věděl,co dělat potom,až přijdou nějaký problémy....dnešní "spolehlivost",filtry pevných částic,vysokointervalní oleje...to všechno si zadělává na problémy....zlatý starý dobrý jednoduchý TDI
Když už jsme u té nostalgie, tak spíš staré zlaté komůrkové D - 1,9 od Peugeotu, nebo 240 D s řadovým čerpadlem od MB - to nešlo zničit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.10.2007 10:59, RE: Jiřín
anonym posted by:
Rozvody na naftu jsem pořídil za 9,6 tis ve značkovém servisu v malém městě, ve velkých servisech si klidně řeknou dvojnásob. Ceny na benzín bych si tipnul obdobné. Interval výměny 120 tkm. Při obdobných cenách ojetin se to může vyplatit i při nájezdu 10 -15 tkm. A pokud je držák 1,8 T, tak o ostatních motorech v benzínu se to nedá říct. Ale máš pravdu anonyme, tohle ať si klidně každej spočítá. Jenom doplním, že díky nízko posazenému a většímu krouťáku je nafta mnohem příjemnější do města a n...
Jirin: "...je nafta mnohem příjemnější do města a na okresky, člověk furt neřadí..." Pardon, ale vetsi pitomost jsem uz dlouho necetl. Mam zkusenosti jak s 2.0 a 2.2 benzinem, tak s 1.9 i 2.0 TDI. Benzin snese na "petku" klidne i 50 km/h, TDI ani omylem. A to plati o vsech rychlostnich stupnich.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.10.2007 11:54, RE: Jiřín
anonym posted by:
Jirin: "...je nafta mnohem příjemnější do města a na okresky, člověk furt neřadí..." Pardon, ale vetsi pitomost jsem uz dlouho necetl. Mam zkusenosti jak s 2.0 a 2.2 benzinem, tak s 1.9 i 2.0 TDI. Benzin snese na "petku" klidne i 50 km/h, TDI ani omylem. A to plati o vsech rychlostnich stupnich.
Nezbývá, než souhlasit! Měl jsem vícero benzínových aut a nyní první diesel (D4D Toyota) Ten diesel je na delší trasy naprosto super, je tichounký, má skvělý zátah a je pravda, že pokud se s ním jede trochu rozumně, tak se dá jet do 5l/100km. Na druhou stranu do města se moc nehodí, na cestování do města byly ty benzínové motory lepší. Člověk pořád startuje, diesel se ohřívá podstatně déle a i když CR je podstatně tišší, než TDI, tak přeci jen, když je studený, tak je hlučnější. Už vůbec nemluvím o životnosti turbodieselu ve městě. Jednoznačně: Na cukačky a občas delší cesty benzín a na štreky a občasné cukání po městě diesel.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.