0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1,9 TDI a první dojmy nového majitele

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 17:01, Stav auta
Tak tady bych opravdu stál na straně auta... No nic, mít vysněnou O1 (bez úšklebku), a nic o ní nevědět? Když tomu nerozumím, nebrat s sebou mechanika? Co to má na zadní nápravě? Podle motorizace (81 kW by tam měly být čelisti, prasátka jsou v bubnech, ne?
Všechno bych bral jako spotřebák, až na tu rez. Zanedbanost auta bych použil jako argument na razantní snížení ceny...
Ale, když tomu (evidentně) nerozumím, budu si kupovat zanedbanej kepl? A slyšel jsem, že v Boleslavi je z velkoskladu všechno za půlku, nejenom nafta...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 17:22, Dvouhmoťák?
Tedy opravte mne jestli se mýlím, ale mám za to, že O1 TDI s rotačním čerpadlem (81 kw) dvouhmotový setrvačník nemá. Pokud vím je až u motorů PD.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 18:36, RE: Dvouhmoťák?
Pavlik posted by:
Tedy opravte mne jestli se mýlím, ale mám za to, že O1 TDI s rotačním čerpadlem (81 kw) dvouhmotový setrvačník nemá. Pokud vím je až u motorů PD.
Přesně tak! Kde by se vzal u Octy I 2002 dvojhmotový setrvačník? Ale jak se zdá, je předmětné auto solidní bastl. Můžu srovnávat s mou 2002 66 kW, najeto přes 250.000 (bývalý služebák manželky z práce, za cenu, kterou nešlo odmítnout). Nestandardně domontované xenony jsou spíše k vzteku, spousta lidí s tím má problémy. Nechtěl bych je. Nechápu, proč pán neudělal rovnou zadní brzdy pořádně. Problémy s lakem nejsou také standardní - nejspíš bouračka a oprava. Ostatní věci nasvědčují tomu, že minulý majitel prostě auto "dojezdil do konce". Nevím, kolik za něj teď pán dal. V podstatě není problém v těchto kilometrech do toho auta nacpat 30 - 40 tisíc, aby bylo mechanicky trochu v pořádku (a víceméně se s tím musí počítat). Zatím to chápu tak, že nový majitel jen provizorně a co nejlevněji opravuje to, co odešlo (kromě rozvodů). Předpokládám, že se brzy toto auto objeví někde v bazaru, možná ale se 120.000 na tachometru...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 22:01, RE: Dvouhmoťák?
ijon posted by:
Přesně tak! Kde by se vzal u Octy I 2002 dvojhmotový setrvačník? Ale jak se zdá, je předmětné auto solidní bastl. Můžu srovnávat s mou 2002 66 kW, najeto přes 250.000 (bývalý služebák manželky z práce, za cenu, kterou nešlo odmítnout). Nestandardně domontované xenony jsou spíše k vzteku, spousta lidí s tím má problémy. Nechtěl bych je. Nechápu, proč pán neudělal rovnou zadní brzdy pořádně. Problémy s lakem nejsou také standardní - nejspíš bouračka a oprava. Ostatní věci nasvědčují tomu, že minul...
dvouhmota tam myslim je jednohmota je u nejakych 66tek. jinak kupující je laik a je to jeho chyba. já prodávám v bazaru octavii 2001 tdi je bez investic a chci za ní 120tis. když by pán chtěl koupit něco pořádnýho :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 23:32, RE: Dvouhmoťák?
SupermanXXX posted by:
dvouhmota tam myslim je jednohmota je u nejakych 66tek. jinak kupující je laik a je to jeho chyba. já prodávám v bazaru octavii 2001 tdi je bez investic a chci za ní 120tis. když by pán chtěl koupit něco pořádnýho :)
Co pořád řešíte dvouhmoťák pán má přece dvouhmotnostní )))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.12.2009 06:54, Tak jsem si to myslel
Po přečtení příspěvku majitele vozu mi bylo jasné, že tady sklidí jen fůru pichlavých řečí a posměšků. Opravdu jsem se neplett. To je už ta naše povaha česká. když se někomu něco nepodaří, joj, to jsem všichni na koni. Pár dobře míněných rad tady ale padlo: pokud to jde a majitel si na to troufne, může se pokusit jít do sporu s prodejcem a pokusit se vyžadovat aspoň vrácení částky peněz. Ač toto zní jako z říše snů, ten případ jsem sám zažil a část peněz jsem dostal zpět za vady, které na autě koupeném kdysi z bazaru byly. Ale je fakt, že šanci tomu moc nedávám. SPíše bych poradil jsetli si majitel chce přes to všechno auto nechat, ať nejezdí do značkového servisu. je to finanční tragedi a stejné ne-li lepší služby dnes posktyne kdejaký soukromý mechanik, který často ví o Oktávkách xkrát více, než čerství vyučení rybízkové s pupínky ve značkových servisech (taky osobní zkušenost). Ale po tom všem, co jsem tu četl, bych zvážil následný prodej byť i za cenu nějaké té fin. ztráty(to už je život, na autě vydělá jen bazarník) a neš byx mě mělo auto s mnoha problémy strašit i v noci (neznám majitelovu míru odolnosti vůči stresu), tak bych radši se slevou prodal. Oktávek se dá vybrat fakt hafol a jsou opradu takové (viz např. ta moje nedávno prodaná), které nevyžadují téměř žádné okamžité investice, snad jen oleje a filtry.

Setrvačník, ať tam je třebas pětihmotový, neřeště, protože Oktávka při slušné,m zacházení najede s motoroem 81kW klidně přes 300.000km a nevyžaduje ani opravu trysek či čerpadla natož setrvačníku. Ale chce to chovat se k autu (=stroji) jako ke stroji a ne jako ke hnoji. A vo tom to je.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.12.2009 07:26, RE: Tak jsem si to myslel
Zdeny60 posted by:
Po přečtení příspěvku majitele vozu mi bylo jasné, že tady sklidí jen fůru pichlavých řečí a posměšků. Opravdu jsem se neplett. To je už ta naše povaha česká. když se někomu něco nepodaří, joj, to jsem všichni na koni. Pár dobře míněných rad tady ale padlo: pokud to jde a majitel si na to troufne, může se pokusit jít do sporu s prodejcem a pokusit se vyžadovat aspoň vrácení částky peněz. Ač toto zní jako z říše snů, ten případ jsem sám zažil a část peněz jsem dostal zpět za vady, které na autě k...
Jen bych doplnil Zdenyho60. Od bazárníků se všeobecně žádné poctivé chování neočekává a ve společnosti se o nich mluví s despektem jako u politiků nebo dříve u koňských handlířů. Takže když podvede bazárník, naše cynická česká společnost neviní bazárníka, ale toho blbce zákazníka. Holt, česká klasika. Tady je vidět, proč se u nás daří takovým grázlům i mimo tento obor.
Abych jen nehaněl, tak z mnoha bazarů, které jsem kdy v životě prošel (a věřte, že jich bylo kolem té 100), jsem jednou zažil pro nás neuvěřitelnou věc: Prodejce pravil: "Pane, auto bylo bourané tady a tady, tohle jsme s klukama jen vyklepali, tohle vyměnili, nejde vyhřívání zadního skla, je pokažené relátko blinkrů a při dešti vás začne zlobit. Auto je jinak O.K. a za to ručím." Vše pak ošetřeno ve smlouvě a dodnes po pěti letech auto mátince slouží jak bylo řečeno. U tohoto člověka jsem si koupil následně i další dvě auta, byť je od nás 210 km, a přístup se nezměnil, vše na rovinu.
Vzhledem k tomu, že by to byla reklama, nemohu uvést jméno, ale ono je to stejně jedno, protože když jsem jej chtěl oslovit (ségře dojezdil Cliontek), mi sdělil, že již v této branži nepodniká. Škoda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.12.2009 11:37, RE: bez předmětu
Muroň posted by:
Není to náhoda, je to vylítanej kepl. Zřejmě bouranej na předek i zadek, sjeté destičky a vypadlá hadice turba svědčí o úplné bezúdržbě, odešlá vodní pumpa svědčí o obrovském nájezdu (má se měnit s rozvody každých 90tkm, ale vydrží mnohem více), podobně i setrvačník. Pán koupil stočenou zbořeninu, zde vůbec značka a motorizace nerozhoduje (ta je mimochodem spolehlivá a při základní údržbě vydrží mnohem více). Závady odpovídají o pohnuté historii a zanedbané údržbě, ne o nekvalitě auta.
Moje řeč...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.12.2009 11:54, RE: bez předmětu
A4 posted by:
Moje řeč...
Taktéž,není to o nekvalitní značce,ale o hrubé neúdržbě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.12.2009 13:44, RE: Tak jsem si to myslel
ropák97 posted by:
Jen bych doplnil Zdenyho60. Od bazárníků se všeobecně žádné poctivé chování neočekává a ve společnosti se o nich mluví s despektem jako u politiků nebo dříve u koňských handlířů. Takže když podvede bazárník, naše cynická česká společnost neviní bazárníka, ale toho blbce zákazníka. Holt, česká klasika. Tady je vidět, proč se u nás daří takovým grázlům i mimo tento obor.
Abych jen nehaněl, tak z mnoha bazarů, které jsem kdy v životě prošel (a věřte, že jich bylo kolem té 100), jsem jednou zažil pr...
Není na škodu opsat si VIN vozu a u autorizovaného prodejce Škoda zjistit historii vozidla (udělají i po telefonu). Samozřejmě, že zde budou evidovány jen úkony prováděné v autorizovaných servisech, ale i tak bych to před koupí udělal...a dělám. Pak se nechá zjistit, že vozidlo, které je Vám dnes nabízeno jako nikdy nebourané a s 200 tis. km, mělo při své poslední kontrole v roce 2005 nalítáno už 250 tis. km a bylo tehdy a tehdy opravováno z důvodu toho a onoho. Nic to nestojí, tak proč se dopředu neinformovat...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.12.2009 14:59, RE: Dvouhmoťák?
Pavlik posted by:
Tedy opravte mne jestli se mýlím, ale mám za to, že O1 TDI s rotačním čerpadlem (81 kw) dvouhmotový setrvačník nemá. Pokud vím je až u motorů PD.
mám tentýž názor
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.12.2009 15:01, RE: Dvouhmoťák?
Joska posted by:
mám tentýž názor
...že tam není "dvouhmota"...(abych to dopověděl))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.12.2009 15:24, RE: Tak jsem si to myslel
Zdeny60 posted by:
Po přečtení příspěvku majitele vozu mi bylo jasné, že tady sklidí jen fůru pichlavých řečí a posměšků. Opravdu jsem se neplett. To je už ta naše povaha česká. když se někomu něco nepodaří, joj, to jsem všichni na koni. Pár dobře míněných rad tady ale padlo: pokud to jde a majitel si na to troufne, může se pokusit jít do sporu s prodejcem a pokusit se vyžadovat aspoň vrácení částky peněz. Ač toto zní jako z říše snů, ten případ jsem sám zažil a část peněz jsem dostal zpět za vady, které na autě k...
Proč řešíme dvouhmotový setrvačník:
- zaprvé - myslím si že zde recenzované auto jej némá, takže nechápu jak může být na výměnu
- zadruhé - kdyby tam byl, je to oprava za cca 10 tisíc setrvačník a 5 tisíc spojková sada plus práce, to je myslím důvod
Řeším to také proto, že jsem tyto motory považoval a považuji za jediné slušné zboží z koncernu VW.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.12.2009 20:10, RE: Být majitelem tohoto vozu
Alkantpan posted by:
tak se netluču do hlavy, že jsem ho koupil, ale nadávám si za to, že jsem před koupí nenechal automobil prohlídnout. Navíc když přímo autorizované servisy škoda tuhle službu nabízejí zdarma.
Tato služba se nabízí, ale musíte být majitel vozu, což pokud jej chcete zkontrolovat před koupí nejste...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.12.2009 20:49, RE: Asi předchozí styl užívání...
Zdeny60 posted by:
Měl jsem 2x OI 81kW TDI. první se prodal s 216.000km, druhá s 145.000km- obě jsem měl já jako ová auta, používaná jen mnou a mojí ženou. To, co se stalo majiteli oné dotyčné Okty svědčí o způsobu užívání a servisování auta předchozím majitelem. Mnoho podivných věcí....

Je pravda, že se dá vybrat parádní okta ze škodaklubu, od fandů, od starých dědečků atd. Vybírat je z čeho. Je to ovšem jen o ceně. Pokud tato dotyčný byla za 150 litrů, byl to podovd. Pokud byla za 85, celkem dobrý kauf.

Já sv...
Blahopřeji k takovému prodeji. Máte zřejmě výborný obchodní talent. Kupující byl svéprávný?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.12.2009 10:41, shrnuto
No prostě chyba majitele je jasná (ostatně píše, že octa byl jeho sen), protože kupoval srdcem - a takové auto se kupuje hlavou....auto bylo před tím prostě bez údržby, takže když do něj nasype cca 30.000,- mohlo by jezdit relativně bez investic. toto není chyba auta, ale předchozího majitele. Bohužel bych řekl, že kupující je typ človíčka, co si myslel, že za 100.000,- koupí super auto....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 06.12.2009 13:59, RE: Asi předchozí styl užívání...
Radek posted by:
Blahopřeji k takovému prodeji. Máte zřejmě výborný obchodní talent. Kupující byl svéprávný?
Naprostý souhlas! Prosil bych o číslo na člověka, který dá za auto z roku 2001-navíc za škodovku 180.000,-Kč. To je buď člověk, který se absolutně neorientuje v cenách a kvalitě vozů a nebo retarda Za ty peníze se nechá koupit například Mazda 3 z roku 2004-05, Ford Focus 05, Toyota Avensis 04, Honda Accord 04 a mohl bych pokračovat výčtem špičkových a mladších vozů. Už se nebudu bavit o jízdních vlastnostech Oct.1 versus zmíněná konkurence, protože to je k smíchu)) No vidím, že tady se nic moc nezměnilo, zkusím sem přijít zase tak za měsíc, třeba pár lidí vystřízliví ze škoda opilosti
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.