citation:
reakce na: Foose, 29.11.2018 19:42 (vidím, že v podpisu máte jako ...)
Já vidím alespoň 3 úhly pohledu:
1) motorově jsou na tom 10-ti letá auta lépe než ta moderní, a to si troufám tvrdit paušálně a rozdíl mezi třídami je pak propastný. Troufám si tvrdit, že o dekádu starší motory v autech střední třídy (prémiovost zásadní roli nehraje) jsou výrazně lepší než poslední výdobytky socialistického kapitalismu montované do nižší střední. Dnes jsem byl na seřízení světel před zimou a přejímací technik mi při vyzvedávání vozidla povídá, že mám ještě auto s normálním motorem, a že jsou z toho trendu sami nešťastní.
2) výbavou jsou na tom moderní auta nižší střední obdobně, jako ta 10 let stará auta ve střední třídě. Ta už měla nějaké možnosti konektivity, LCD dispaye, plechové sekretářky, navigace, obsáhlejší pal. PC a spoustu uživatelských nastavení, takže tady dejme tomu
3) kvalita zpracování bude ve střední třídě rovněž vždy lepší než nižší střední, nicméně tady uznávám, že to není paušální, ale je to výrobce od výrobce.
Takže když se rozhoduju, jestli si za 1/4 mega koupím ojetou střední nebo novější nižší střední nebo si ještě 150 tKč přidám na nové, většinou skončím u té střední v "plné palbě", jak se říká a nemusím se rozhodovat, jestli si vezmu kožený paket, parkovací paket, zimní paket, osvětlovací paket, sportovní paket, 17-ky, 18-ky, 19-ky, protože už lezu z rozpočtu a něco musím oželet.
Nicméně druhým dechem dodávám, že ojetina není pro každého a je třeba mít 10-20% prachů bokem na nenadálé závady, protože ze zkušenosti téměř nikdo bezvadné ojetiny neprodává, tedy alespoň, jak bych si ten stav představoval já.