Moje recenze bude převážně kladná. Octávku (služební) mám z roku 2011, a to od samého počátku. Jedná se o 1.2TSI 77kW 8V. Spotřeba za celou dobu provozu činí 5,79L/100km. Výměny oleje prováděny vždy již po 25.000km. Za CELOU dobu provozu jsem mezi výměnami oleje dolil celkem 0,2L oleje a to po velké zátěži při cestách do Skandinávie. Auto je velice spolehlivé, ikdyž i jemu se problémy nevyhnuly. Řetěz měněn v záruce na 25.000km, dále preventivně na 85.000km a nyní opět preventivně na 215.000km. Na 35.000km měněna vodní pumpa, ale to jen z důvodu špatně navlečeného a extrémně napnutého řemene po výměně rozvodového řetězu. Za celou dobu jednou výměna předních kotoučů a předních tlumičů. Podvozek je jinak naprosto v originálním stavů a bez vůlí. Největší problém osobně nevidím v autě, ale ve značkovém servisu, do kterého jsem nucen jezdit. Za poslední měsíc je vůz již potřetí v opravě s jednou a tou samou závadou - nevědí si s tím rady.
Je problém s regulací otáček při zahřátém motoru. Měněj jednu věc za druhou a můj zaměstnavatel to všechno platí a je spokojenej, jak nám to hezky pořád opravujou. Co mě dále štvě je to, že po výměně oleje v motoru je tento na měrce vždy černý....
Otázkou zůstává, kolik nového tam ve skutečnosti opravdu nalejou.. (ve svém voze i po 1000km je olej stále průhledný) Nicméně, i přes to vše se jedná o velmi spolehlivý vůz, který mne nikdy nikde nenechal. Je třeba ale také napsat, že se k němu chovám extrémně slušně a dodržuji všechny zásady nutné pro dlouhou životnost. Dochlazovat, netrápit studené, netrápit dlouho, občas krátce potrápit, nepodtáčet, brát aditivované palivo, či přidávat aditiva (či občas čistič vstřiků). Interiér je velmi zachovalý a rozhodně by nikdo uvnitř nevěřil, že má vůz přes 200.000km.
Závěrem jen konstatuji, že mi tento vůz pro služební účely velmi vyhovuje, ale domů jen přes mou mrtvolu ! Na občasné ježdění kolem komína jsem dlouho hledal něco primitivního a spolehlivého s atmosferickým motorem a modlím se, aby mi to vydrželo co nejdéle